Nettitreffit + Tinder

Silmäniskuemoji on ollut naurettava jo hyvin alusta asti, aika huonosti olet harjoitellut netin kielitieteitä.

:) on ollut vittuilua jo yli 10 vuotta.

Flirtti tulee sanoista, ei silmäniskuemojista. Ei liity naisen tajuamiseen tai kireään feministiyteen millään tavalla.

Kannattaa jatkaa harjoittelua! w
Muuten joo, mutta me tätinaiset ja setämiehet käytämme sitkeästi :) osin myös kuten aikojen alussa : ). Konteksti on olennainen, sekä tietysti se jos tietää kirjoittajan ikäluokan. Nykyajan parikymppiset ja teinithän ovat sitten vielä täysin oma lukunsa ja käyttävät emojeita aivan kryptisissä merkityksissä, joista puuttuu kaikki logiikka näin keski-ikäisen vinkkelistä.
Myös silmänisku on monessa yhteydessä täysin validi, mutta toki setämiehen viestissä parikymppiselle tytsylle jonka isä voisi olla, sillä on oma vähemmän positiivinen konnotaationsa.

Ja taas tuo otettiin kirjaimellisesti. Niinkuin montaa kertaa jo sanoin, tuo kattaa kaiken juuri tuollaiset mainitsemasi paremmat "mites on päivä sujunut". Eli ajatukseni meni taas kerran ohi. Ilmeisen huonosti kirjoitettu minulta, lainausmerkeistä huolimatta. Sanoinko naisia typeräksi? Ainakin tarkoitukseni oli sanoa, että jatkaisin samalla tavalla, koska simppeli avaus ei omasta mielestä pitäisi olla deal breaker. Turhaa kärjistämistä ja sanomani vääristämistä. Kyllä, mun mielestä voi sanoa "moikat ja mitemmeneet" myös netissä että livenä, on toiminut ja ihmettelen, että se on joillekin niin erikoista.
No mä lainasin tohon melkein kaiken, mitä sanoit, ja latasit siinä kyllä hyvin, miten naiset tekevät väärin kun saattavat menettää ihannekumppaninsa yhden lauseen perusteella, kun näköjään vetävät isot tulkinnat. Mun lukeman mukaan lopulta varmasti tarkoitit AnnaKoon antamien esimerkkien mukaisia aloitusviestejä, mutta et voinut tätä myöntää, eli et sanonut "montaa kertaa", että tarkoitit muutakin. Siksi minun mielestäsi sinulta oli turhaa kärjistämistä ja vääristämistä. Sitä on tämä ketju muutenkin turhaan täynnä ja siksi puutuin asiaan. Jokaisen yhdestäkin kokemuksesta vedetään "naiset sitä naiset tätä". Jos naiset tekis mieskokemuksista niin, niin kukaan ei enää pariutuisi.

Muuten joo, mutta me tätinaiset ja setämiehet käytämme sitkeästi :) osin myös kuten aikojen alussa : ). Konteksti on olennainen, sekä tietysti se jos tietää kirjoittajan ikäluokan. Nykyajan parikymppiset ja teinithän ovat sitten vielä täysin oma lukunsa ja käyttävät emojeita aivan kryptisissä merkityksissä, joista puuttuu kaikki logiikka näin keski-ikäisen vinkkelistä.
Myös silmänisku on monessa yhteydessä täysin validi, mutta toki setämiehen viestissä parikymppiselle tytsylle jonka isä voisi olla, sillä on oma vähemmän positiivinen konnotaationsa.
Mä käytän Teamsissa kanssa, koska ne ovat vähän erilaisia ja toki automaattisia. Kai täällä vielä :) tulee ihan merkkeinä.

Kerran yks mies Jodelim chatissa koetti varmaan olla todella mukava ja änki tuon normihymyn suunnilleen jokaisen sanan perään. Julkisella puolella kirjoitti ihan normaalisti, mutta joku vipu meni päälle, kun kirjoitti yksityisesti naiselle. Tämmönenkin kannattaa miesten tiedostaa, vaikka ulosanti ois muuten normaalia niin jotain saattaa tapahtua muualla :D

No mä lainasin tohon melkein kaiken, mitä sanoit, ja latasit siinä kyllä hyvin, miten naiset tekevät väärin kun saattavat menettää ihannekumppaninsa yhden lauseen perusteella, kun näköjään vetävät isot tulkinnat. Mun lukeman mukaan lopulta varmasti tarkoitit AnnaKoon antamien esimerkkien mukaisia aloitusviestejä, mutta et voinut tätä myöntää, eli et sanonut "montaa kertaa", että tarkoitit muutakin. Siksi minun mielestäsi sinulta oli turhaa kärjistämistä ja vääristämistä. Sitä on tämä ketju muutenkin turhaan täynnä ja siksi puutuin asiaan. Jokaisen yhdestäkin kokemuksesta vedetään "naiset sitä naiset tätä". Jos naiset tekis mieskokemuksista niin, niin kukaan ei enää pariutuisi.
Väärin luettu ja ymmärretty. Kysyin, että onko varaa enkä väittänyt, että tekevät väärin. Jos ketju on mielestäsi turhaa täynnä, miksi sitä pitää täydentää tahallisella provoamisella? ;)

Väärin luettu ja ymmärretty. Kysyin, että onko varaa enkä väittänyt, että tekevät väärin. Jos ketju on mielestäsi turhaa täynnä, miksi sitä pitää täydentää tahallisella provoamisella? ;)
No emt, sanoit, että sua vituttaa jos joku kokee jonkin asian ahdistavana. Aika vähissä on ymmärryksen yritys siinä.
Tai että ihmekös jos on hankalaa. Jos täällä ei sais valittaa, että on hankalaa pariutua niin eihän koko ketjua olis. Vähentäis turhuutta kun vois jakaa aidosti niitä kokemuksia ja tulla ymmärretyksi. ;);)

Mietin tätä Tinderöitia myös siitä näkökulmasta, että jos mies saa tarpeeks pakkeja ja se tutustumisen effortti vaa toistuvasti menee viemäriin / asiat ei etene, niin omasta näkökulmasta se saattaa muuttaa miesten asennetta tuota kohtaan niin, että on paljo helpompi ensinnäkin elää omaa elämää nauttien siitä, mutta myös niin, että on paljo helpompaa vaan lyhyesti tutustua, käydä lykkimässä ja jatkaa matkaa sen sijaan, että pistäisi efforttia vaan tokasten taas tyhjän arvan jääneen käteen.

Aamuajatuksia.
Tämä varmaan kuvastaa miesten turhautumista kun mikään ei etene joka vastaa naisten turhautumista huonoista profiilista/huonosta ulosannista/tarjonnan runsaudesta/younameit.
Kaikki ihmiset turhautuvat jos tekee asiaa kerta kerran jälkeen eikä lopputulos muutu mihinkään. On se siinä mielessä ymmärrettävää jos miesten halu yrittää taikka enää panostaa täysillä alkaa hiipumaan ja otetaan sen jälkeen fwb-asenne valmiiksi.
Ei kait tuollaiseen oikein muuta neuvoa ole kuin pitää ihan reilusti taukoa Tinderistä, poistaa se kokonaan ja katsella vaikka puolen vuoden jälkeen uudelleen jos siltä tuntuu. Jonkunlainen reset siinä on pakko tehdä koska ei tuo muuten kovin hyvää lupaa pitkässä juoksussa. Edellyttäen että tietty hakee parisuhdetta eikä vaan satunnaista panoa.

No emt, sanoit, että sua vituttaa jos joku kokee jonkin asian ahdistavana. Aika vähissä on ymmärryksen yritys siinä.
Tai että ihmekös jos on hankalaa. Jos täällä ei sais valittaa, että on hankalaa pariutua niin eihän koko ketjua olis. Vähentäis turhuutta kun vois jakaa aidosti niitä kokemuksia ja tulla ymmärretyksi. ;);)

No on se aika erikoista jos ahdistuu ties mistä... Kun kyseessä ei ole mitkään rasvaiset jutut tai muu vastaava. :rolleyes:

Jaahas eli tuokin on tulkittu väärin, ehkä sen vuoksi jäi kaikesta sanomastani ihan eri fibat. Eli tämä tässä: " "samalla mitalla" eli toisinsanoen jopa vituttaa tollanen " Tällä viittasin tuohon "samalla mitalla", joka kuulosti sellaiselta reaktiolta, että ansaitsee jopa vastahyökkäyksen (=voidaan tulkita jopa vituttavan). Minua ei siis vituttanut mikään.

Naiset saattaisivat arvostaa, jos mahdollinen tuleva mies on valmis puolustamaan perhettään, jos tilanne joskus tulevaisuudessa eskaloituu Venäjän kanssa, eikä ole heti luikkimassa karkuun. Tästä voisi pienen maininnan laittaa profiilitekstin joukkoon.

Politiikka on muutenkin hyvä ottaa esille heti treffien aluksi(not!!) niin näkee heti lämpeneekö vai jäätyykö tunnelma. Tästä on sitten helppo päätellä kumppaniehdokkaan suhtautumista omaan maailmankuvaa...

No on se aika erikoista jos ahdistuu ties mistä... Kun kyseessä ei ole mitkään rasvaiset jutut tai muu vastaava. :rolleyes:
Kukaanhan ei ole sanonut ahdistuneensa, vaan tässä oli Tenitsin tulkinta tilanteesta. Ei varmaan kannata mennä mukaan tuollaiseen ja vetää asiasta lisää vääriä johtopäätöksiä. :rolleyes:

Jaahas eli tuokin on tulkittu väärin, ehkä sen vuoksi jäi kaikesta sanomastani ihan eri fibat. Eli tämä tässä: " "samalla mitalla" eli toisinsanoen jopa vituttaa tollanen " Tällä viittasin tuohon "samalla mitalla", joka kuulosti sellaiselta reaktiolta, että ansaitsee jopa vastahyökkäyksen (=voidaan tulkita jopa vituttavan). Minua ei siis vituttanut mikään.
Ookke.

Politiikka on muutenkin hyvä ottaa esille heti treffien aluksi(not!!) niin näkee heti lämpeneekö vai jäätyykö tunnelma. Tästä on sitten helppo päätellä kumppaniehdokkaan suhtautumista omaan maailmankuvaa...
Kaksipiippuinen juttu. Mulla oli biossa yleensä "vihervassari", "cityviherpiiperö" tms. tarkoituksellisen kärjistettyä ja provosoivaa ihan vain karsimaan jo heti kättelyssä pahimmat öyhöt ja muut konservatiivit pois. En silti muista, että politiikkaa olisi ainakaan kovin usein treffeillä edes sivuttu. Tavallaan riittää se, että perus arvomaailma on tiedossa ennalta, eikä tarvitse katsella mitään kulmien kohottelua kun tilaa kahvilassa vegaanisen leivoksen tai kuunnella rasistista läppää.

Mutta tämä on tosi henkilökohtaista, että miten ja milloin näitä asioita kannattaisi tuoda esiin. Ei ole yhtä kaikille soveltuvaa sääntöä.

Itehän vejän liket kaikille viher vassareille. :) Feministit kyllä kippaan suosiolla. Vaikka koitankin päästä eroon kaikenlaisesti leimaavista ennakkoluuloistani. Onkin hassua miten jotkut julistavat kaikenlaista avoimuuttaan ja suvaitsevaisuutta ihmisiä kohtaan niin kauan kuin toinen olento ei ole vaan persu. Siis ollaanko suvaitsevainen vai eikö olla?

Mulle riittää, että ihminen osaa käyttäytyä ja olla asiallisesti. Ei oo tarvetta tarkistaa deitin poliittista suuntausta erikseen, kyllä ne asenteet ja arvot tulee esille kuitenkin aika nopeesti.

Minä ja mun kriteerit, joita ei ole :lol:

Itehän vejän liket kaikille viher vassareille. :) Feministit kyllä kippaan suosiolla. Vaikka koitankin päästä eroon kaikenlaisesti leimaavista ennakkoluuloistani. Onkin hassua miten jotkut julistavat kaikenlaista avoimuuttaan ja suvaitsevaisuutta ihmisiä kohtaan niin kauan kuin toinen olento ei ole vaan persu. Siis ollaanko suvaitsevainen vai eikö olla?
Ootko nyt satavarma, että kyseessä ovat samat henkilöt? Noin yksilötasolla ei mun mielestä kenenkään tarvi katsella sillä silmällä ihmistä, joka kannattaa puoluetta, jonka osa jäsenistä toivoo vaikka ties mitä kohtelua ja vahinkoa tälle yksilön kaltaiselle naiselle.
Ei-yksilötasolla persujenkin on kuitenkin annettu olla olemassa, enkä näe "suvaitsevaisuutta julistavien" vaativan näille ihmisille samanlaista vahinkoa, kuten toisinpäin.

Lisäksi, ei jatkoon tällainen oletus, että jokaisen jotain mieltä olevan tulisi olla 110% kaikessa sitä mieltä ja käyttäytyä aivan täydellisesti joka asiassa. Useimmitenhan esim. joitain ilmastoasioiden puolesta puhujia vaaditaan muuttamaan metsään elämään kävyillä jne. Vähän väsynyttä keskustelua. Jos vähän haluaa osoittaa välittämistä muista ihmisistä ja maailmasta, niin sitten pitäisikin laittaa oma itsensä täysin maton alle ja seurustella jonkun rassenassen kanssa. Jepjep. Ja joo, not all persut.

No ompahan taas tekstiä. Huhhuijaa. Ei puutu enää kun linkolan opit tuosta. Minun mielestä jokainen ihminen voi seurustella vaikka puhelintolpan kanssa. Mutta ei kannata väittää ristiriitaisuuksia samassa lauseessa. Huomaa täälläkin millaista nälvintää saa osakseen, jos uskaltaa olla eri mieltä asioista kuin "oikeassa olevat paremmat ihmiset"

Viimeksi muokattu:
No ompahan taas tekstiä. Huhhuijaa. Ei puutu enää kun linkolan opit tuosta. Minun mielestä jokainen ihminen voi seurustella vaikka puhelintolpan kanssa. Mutta ei kannata väittää ristiriitaisuuksia samassa lauseessa. Huomaa täälläkin millaista nälvintää saa osakseen, jos uskaltaa olla eri mieltä asioista kuin "oikeassa olevat paremmat ihmiset"
Siis loukkaannuitko mun tekstistä nyt? En mä ole sanonut olevani oikeassa tai että sä olet väärässä. Et sä kieltänyt kenenkään seurustelemista kenenkään kanssa, enkä väittänyt että olisit, vaan ihmettelit asiaa x, johon vastasin. Ei siinä ole mitään sen kummempaa.

Jos deittisovellus-matchin (tai vaikka kaverisovelluksenkin) pelinavausviesti on tervehdys, lattea kysymys kuten "Mitä kuuluu?", emoji, tai muuta vastaavaa jonka miettimiseen ja laittamiseen on mennyt alle 10 sekuntia, niin kyseinen ihminen:
- haluaa mennä siitä mistä aita on matalin
- suhtautuu matcheihin (tai ainakin sinuun) kuin liukuhihnatavaraan joita tulee ja menee joten aivan sama mitä niille laukoo
- ei siis selvästikään koe sinua uniikkina ihmisenä, ehkä on jo niin turtunut koko touhuun, että kokee sovelluksen profiilit "pelihahmoina"
- ei uskalla ottaa minkäänlaista riskiä
- osoittaa ettei halua panostaa viestintään juuri mitään (ja miksi panostaisikaan koska kyseessä on vain näpyttelypeli joka toimii ajanvietteenä vaikkapa Salkkarien mainoskatkoilla)
- paljastaa ettei keksi kuvista tai profiilitekstistä mitään kommentoitavaa (tai onko viitsinyt niitä ajatuksen kanssa edes tutkia)
- vaikuttaa pelkäävän että saisi "pakit" - mutta jos Moi-viestiin ei saa vastausta niin eihän siinä pakkeja saa hän, vaan vain se Moi-sana, mutta jos oikeasti laittaisi persoonaansa likoon ja avaisi sisintään, ja vastakaikua ei tulisi, niin se sattuisi - lähettäjä siis paljastaa huonon itsetuntonsa
- osoittaa ettei hän usko teillä olevan juuri mitään yhteistä
- näyttää uskovan hölmöön logiikkaan, että koska livenäkin tervehdys on looginen aloitus, niin sama pätisi netissäkin
- haluaa tappaa momentumin heti alkuunsa löysyyksillä
- haluaa olla normaali, keskiverto ja persoonaton
- ei ole kiinnostunut tutustumaan sinuun, tai ei ainakaan halua sinun tietävän että sattuis kiinnostelemaan (eli epäaito, epärehellinen, epäsuora luonne)

En näe muita syitä vastata tuollaisiin aloituksiin kuin esimerkiksi yksinäisyys sekä matchien ja keskustelujen puute. Tai jos on itse samasta puusta veistettyä pökkelöä.

En siis itse katso kuin toisinaan mihin johtaa tuollaisiin viestiin vastaaminen (teorioita testatakseni ja ihmisyydestä oppiakseni). Joku voisi sanoa että se on vain itseään toteuttava ennuste että eipä juuri mihinkään johda. Voi olla osa totuutta tuossakin, mutta osa se on prosenttikin.

Vastauksensaantiprosenttini pelinavauksiin on noin 40 %. Yhden sanan avauksilla se olisi varmaan 10 %. Miksi esittäisin olevani sellainen jonkalaisiin en ole kiinnostunut tutustumaan? Jos viestittelee omana itsenään omanlaisilla viesteillä, niin ei ainakaan sellaisen kanssa päädy livetapaamiseen joka ei pidä sinunlaisen ihmisen sinunlaisista viesteistä.

Tässä on kahta koulukuntaa selvästi. Oikeastaan tämä on yksi tärkeimmistä vedenjakajista. Deittisovellusten Horoskooppi-kohdat pitäisi heittää jorpakkoon ja laittaa tilalle kohta jossa voi vastata Kyllä tai Ei kysymykseen "Onko eka viestini yli yhden lauseen pituinen?". Vielä parempi jos ei tarvitsisi selata niitä 5 % Kyllä-vastanneista sieltä profiilimerestä - deittisovellukset ovat logistisia painajaisia.

Huh, melkosta tulkintaa tuiki tavallisesta tervehdyksestä :D Juu en mä ainakaan pidä uniikkina vielä kuvien tai profiilitekstin perusteella ennekuin on tutustunut, kuka pitää?

Huh, melkosta tulkintaa tuiki tavallisesta tervehdyksestä :D Juu en mä ainakaan pidä uniikkina vielä kuvien tai profiilitekstin perusteella ennekuin on tutustunut, kuka pitää?
Mä menen (menin) aina tapaamaan uniikkia ihmistä.

Siinä kohtaa, kun menin vähän tuollaiseen @Desperado n kuvailemaan liukuhihnamoodiin tajusin, ettei tämä ole minun juttu. Että olen muuttumassa ihmiseksi jollainen en halua olla ja tosiaan lopetin koko touhun.

Mä menen (menin) aina tapaamaan uniikkia ihmistä.

Siinä kohtaa, kun menin vähän tuollaiseen @Desperado n kuvailemaan liukuhihnamoodiin tajusin, ettei tämä ole minun juttu. Että olen muuttumassa ihmiseksi jollainen en halua olla ja tosiaan lopetin koko touhun.
Joo en mäkään ihmislajia mätsännyt vaan yksittäisen ihmisen (uniikki yksilö), mutta ajattelin tuonkin taas ihan eri tavalla. Js kyllä, tapaamaan mennään sitten jo sitä uniikkia yksilöä, kun on jo hieman oppinut toists tuntemaan. Mä vaan näin ton niin, että ilman ja ennen keskustelua, kaikki on sitä massaa.

Joo en mäkään ihmislajia mätsännyt vaan yksittäisen ihmisen (uniikki yksilö), mutta ajattelin tuonkin taas ihan eri tavalla. Js kyllä, tapaamaan mennään sitten jo sitä uniikkia yksilöä, kun on jo hieman oppinut toists tuntemaan. Mä vaan näin ton niin, että ilman ja ennen keskustelua, kaikki on sitä massaa.
Miten sitten valitset ne, joihin haluat tutustua? Vai oletko sitä koulukuntaa, joka tykkää kaikista profiileista ja katsoo kaikki mätsit syntyykö keskustelua?

Miten sitten valitset ne, joihin haluat tutustua? Vai oletko sitä koulukuntaa, joka tykkää kaikista profiileista ja katsoo kaikki mätsit syntyykö keskustelua?
En ole sitä koulukuntaa. Kivalta vaikuttavat kuvat ja mahdollisesti myös teksti. Ei niiden perusteella voi kuitenkaan hirveästi johtopäätöksiä tehdä.
Edit: Ainiin ja ne poliittiset kommentit oli myös yksi monesta hylkyperusteesta.

Olihan se Tinderissä turhauttavaa, miten monet eivät vastanneet aloitusviesteihin mitään. Mulla oli kuitenkin jokainen avaus mietitty ja personoitu (naisen profiiliin perehtyen), ystävällinen ja ei kuitenkaan liian pitkä tai liian syvälle menevä. Lisäksi oma profiilini oli sellainen että siitä sai helposti jutun juurta aikaiseksi.

Että ei tätä voi kääntää vain miesten syyksi tyyliin "mitäs teette persoonattomia mitä kuuluu -avauksia". Peiliin saisivat katsoa naisetkin. Toki vastausprosentti oli kuitenkin yli 50%, mutta kyllähän se kieltämättä silti kirpaisi joka kerta, kun olit nähnyt vaivaa avaukseen johon on helppo tarttua ja joka on henkilökohtaisesti mietitty. Tuloksena hiljaisuus. Hyvien käytöstapojen osoituksena naiset olisivat voineet edes laittaa jonkun "Sori, nyt on liikaa ohjelmaa niin joudun jättämään väliin, palailen mielelläni asiaan jos tilanne muuttuu [jokukivahymiö]" tms. Ei olisi iso vaiva pistää tuollainen vakiofraasi, ja se antaisi NIIN paljon paremman kuvan ihmisestä jatkon kannalta - vaikka olisi kuinka marginaalinen mahdollisuus, että naista joskus alkaisikin kiinnostaa palata asiaan.

Toki ymmärrän olevani naiivi typerys kuvitellessani, että tuolla alustalla mitkään normaalit ihmisten väliset käytöstavat olisivat missään kurssissa.

Olihan se Tinderissä turhauttavaa, miten monet eivät vastanneet aloitusviesteihin mitään. Mulla oli kuitenkin jokainen avaus mietitty ja personoitu (naisen profiiliin perehtyen), ystävällinen ja ei kuitenkaan liian pitkä tai liian syvälle menevä. Lisäksi oma profiilini oli sellainen että siitä sai helposti jutun juurta aikaiseksi.

Että ei tätä voi kääntää vain miesten syyksi tyyliin "mitäs teette persoonattomia mitä kuuluu -avauksia". Peiliin saisivat katsoa naisetkin. Toki vastausprosentti oli kuitenkin yli 50%, mutta kyllähän se kieltämättä silti kirpaisi joka kerta, kun olit nähnyt vaivaa avaukseen johon on helppo tarttua ja joka on henkilökohtaisesti mietitty. Tuloksena hiljaisuus. Hyvien käytöstapojen osoituksena naiset olisivat voineet edes laittaa jonkun "Sori, nyt on liikaa ohjelmaa niin joudun jättämään väliin, palailen mielelläni asiaan jos tilanne muuttuu [jokukivahymiö]" tms. Ei olisi iso vaiva pistää tuollainen vakiofraasi, ja se antaisi NIIN paljon paremman kuvan ihmisestä jatkon kannalta - vaikka olisi kuinka marginaalinen mahdollisuus, että naista joskus alkaisikin kiinnostaa palata asiaan.

Toki ymmärrän olevani naiivi typerys kuvitellessani, että tuolla alustalla mitkään normaalit ihmisten väliset käytöstavat olisivat missään kurssissa.
Sitä tarjontaa on liikaa ja noi pakkivastauksetkin poikisi varmaan jotain jatkoviestejä. Kun ei vastaa mitään useimmat ymmärtää yskän.

Mä sain kyllä omilla perusavauksilla hyvinkin vastakaikua. Tosin varmaan mätseistä suurin osa kerkes minulle laittaa sen ensimmäisen höpölöpön. Enkä muista, että sieltäkään päin olis mitään erikoisuuksia tullut vastaan, ihan tavallisia tervehdyksiä ja kyselyjä.

Sitä tarjontaa on liikaa ja noi pakkivastauksetkin poikisi varmaan jotain jatkoviestejä. Kun ei vastaa mitään useimmat ymmärtää yskän.
Nimenomaan. Tuo viestini olikin vain kannanotto siihen, kun keskustelun henki joidenkin foorumilaisten puolelta tuntui olevan, että naisille tarjontaa hyvillä aloitusviesteillä ei olisi ollenkaan liikaa. Että syy vastaamattomuuteen on lähinnä, että miesten avaukset on niin paskoja.

Tinderissä oli jotenkin käsin kosketeltavissa, että naisilla tosiaan pikkasen liikaa oli sitä tarjontaa - niin hyvillä kuin huonoilla avausviesteillä. Kun kivojakin lähestymisiä oli näköjään varaa haaskata aika lailla.

Mä sain kyllä omilla perusavauksilla hyvinkin vastakaikua. Tosin varmaan mätseistä suurin osa kerkes minulle laittaa sen ensimmäisen höpölöpön. Enkä muista, että sieltäkään päin olis mitään erikoisuuksia tullut vastaan, ihan tavallisia tervehdyksiä ja kyselyjä.
Siis ihanko tosissasi sanot, että suurin osa mätseistäsi (naisista?) laittoi sinulle päin ensimmäisen viestin??? Oletko julkkis tms.?

Mulla oli statsien mukaan 35 matchia, ja mä laitoin joka kerta ensimmäisen viestin. Eikä kyse ollut siitä että olisin laittanut niin nopeasti, iso osa macheista roikkui siellä päiviä, monet jopa viikkoja holdissa.

Moni nainen myös toivoisi, että mies turvaisi ensisijaisesti omaa perhettään ja muulla tavoin kuin menemällä tykin ruoaksi. Tämä voi toki olla itsekästä ja epäisänmaallista ajattelua, mutta uumoilen vain millaisia ajatuksia asia voisi naisissa herättää.
Vastuut / yhteiskunnallinen rooli henkilövaraus tasoa lienee about optimi.
Olin kyllä aistivinani jotain tälaista avokissa kun naapuri alkoi riehumaan.

Minun statsit on pyöristettynä ja jälkikäteen arvioituna näin:
- 20 % naismatcheista laittaa avausviestin mulle
- 10 %:lle naismatcheista minä laitan avausviestin
- 15 % matcheistani poistuu alle 2 viikossa ilman että kumpikaan laittaa viestiä toiselle (ehkä lukevat tarkemmin profiiliani, tai lopettavat Tinderin käytön tms)
- 55 % matcheista jää roikkumaan vuosiksi (luonnollinen poistuma ehkä 15 % vuodessa)

Tutkimusten mukaan suurin osa Tinder-keskusteluista alkaa naisen aloitteesta. Se on aivan loogistakin: naiset laittaa keskimäärin Liken vain 3 %:lle miehistä ja miehet 40 %:lle naisista.

Tuon voi esittää myös näin, jos yhdistää Liket ja avausviestin laiton:
- ylin 0,5 persentiili: nainen laittaa Liken ja avausviestin
- seuraava persentiili: nainen laittaa Liken ja vastaa miehen avausviestiin (jos myös muut miehet saavat vastauksen noin 40 % avausviesteistään - varmaan hiukan alle, mutta laitetaan näin niin pysyy simppelinä)
- seuraavat 1,5 persentiiliä: nainen laittaa Liken (näistä viidesosa poistaa matchin suht pian)
- seuraavat 97 persentiiliä: nainen laittaa Disliken (aka punainen raksi)

Miesten näkökulmasta:
- 8 ylintä persentiiliä: mies laittaa Liken ja laittaisi aloitusviestinkin jos vaan match tulee (tässä siis hölmösti, simppeliyden nimissä, oletan että naisen kiinnostavuus miehen silmissä ei lainkaan käänteisesti korreloi sen kanssa tuleeko matchia vai ei...)
- 6 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken ja vastaa naisen avausviestiin
- 26 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken, mutta ei koskaan laita naiselle viestiä, riippumatta siitä saako naiselta avausviestin vai ei
- 60 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Disliken

Monia naisia Tinder-profiilien perusteella tuntuu harmittavan miehet jotka tulevat matchiksi, mutta eivät laita aloitusviestiä. Fakta on kuitenkin se että miehet laittavat aloitusviestin ylimmille 8 persentiilille, kun taas naiset vain ylimmälle puolikkaalle persentiilille - ero on siis 16-kertainen miesten hyväksi, eli melko sama kuin aloitteissa livetilanteiden suhteen.

Jos nainen itse laittaa Liken vain kiinnostavimmille 3 %:lle miehistä, niin eikö hänen pitäisi olla tyytyväinen että miehet laittavat aloitusviestin kiinnostavimmalle 8 %:lle naisista? Jos aloitusviestiä miesmatchilta ei kuulu niin et lukeudu miehen silmissä kiinostavimpaan 8 persentiiliin. Haluaisitko edes tuossa tilanteessa saada mieheltä aloitusviestin? Voit toki toisinaan ehkä saadakin (jotkut saattavat heikolla hetkellä madaltaa rimaansa), mutta arvatenkin se viesti tuppaa olemaan jotain yhden sanan ja yhden lauseen välimaastosta.

Jos 80 % naisista laittaa avausviestin jossa on yksi sana, emoji, tai lause, niin tämä tarkoittaa sitä että Tinder-naisista 0,1 % eli promille on minun silmissä creme de la creme, niitä jotka yltävät pimeyden triadin vastakohtaan: Like minulle + avausviesti minulle + siinä on monta lausetta. Tätä taitaa sattua noin kaksi kertaa vuodessa. Keskimäärin ehkä 15 vastaavaa tapausta johtaisi livetapaamiseen. Eli riittää kunhan jaksaa 7-8 vuotta vartoa. Toukokuun lopulla tulee 8 vuotta täyteen. Meneeköhän yliajalle?

Hulluhan se olisi joka vastaavanlaisessa tilanteessa pitäisi Tinderiä parhaana, realistisimpana ja toimivimpana paikkana naistutustumisiin.

- 15 % matcheistani poistuu alle 2 viikossa ilman että kumpikaan laittaa viestiä toiselle (ehkä lukevat tarkemmin profiiliani, tai lopettavat Tinderin käytön tms)
- 55 % matcheista jää roikkumaan vuosiksi (luonnollinen poistuma ehkä 15 % vuodessa)

Tutkimusten mukaan suurin osa Tinder-keskusteluista alkaa naisen aloitteesta. Se on aivan loogistakin: naiset laittaa keskimäärin Liken vain 3 %:lle miehistä ja miehet 40 %:lle naisista.

- seuraava persentiili: nainen laittaa Liken ja vastaa miehen avausviestiin (jos myös muut miehet saavat vastauksen noin 40 % avausviesteistään - varmaan hiukan alle, mutta laitetaan näin niin pysyy simppelinä)
- seuraavat 1,5 persentiiliä: nainen laittaa Liken (näistä viidesosa poistaa matchin suht pian)

Miesten näkökulmasta:
- 8 ylintä persentiiliä: mies laittaa Liken ja laittaisi aloitusviestinkin jos vaan match tulee (tässä siis hölmösti, simppeliyden nimissä, oletan että naisen kiinnostavuus miehen silmissä ei lainkaan käänteisesti korreloi sen kanssa tuleeko matchia vai ei...)
- 26 seuraavaa persentiiliä: mies laittaa Liken, mutta ei koskaan laita naiselle viestiä, riippumatta siitä saako naiselta avausviestin vai ei

Monia naisia Tinder-profiilien perusteella tuntuu harmittavan miehet jotka tulevat matchiksi, mutta eivät laita aloitusviestiä. Fakta on kuitenkin se että miehet laittavat aloitusviestin ylimmille 8 persentiilille, kun taas naiset vain ylimmälle puolikkaalle persentiilille - ero on siis 16-kertainen miesten hyväksi, eli melko sama kuin aloitteissa livetilanteiden suhteen.

Jos nainen itse laittaa Liken vain kiinnostavimmille 3 %:lle miehistä, niin eikö hänen pitäisi olla tyytyväinen että miehet laittavat aloitusviestin kiinnostavimmalle 8 %:lle naisista? Jos aloitusviestiä miesmatchilta ei kuulu niin et lukeudu miehen silmissä kiinostavimpaan 8 persentiiliin. Haluaisitko edes tuossa tilanteessa saada mieheltä aloitusviestin? Voit toki toisinaan ehkä saadakin (jotkut saattavat heikolla hetkellä madaltaa rimaansa), mutta arvatenkin se viesti tuppaa olemaan jotain yhden sanan ja yhden lauseen välimaastosta.

Jos 80 % naisista laittaa avausviestin jossa on yksi sana, emoji, tai lause, niin tämä tarkoittaa sitä että Tinder-naisista 0,1 % eli promille on minun silmissä creme de la creme, niitä jotka yltävät pimeyden triadin vastakohtaan: Like minulle + avausviesti minulle + siinä on monta lausetta. Tätä taitaa sattua noin kaksi kertaa vuodessa. Keskimäärin ehkä 15 vastaavaa tapausta johtaisi livetapaamiseen. Eli riittää kunhan jaksaa 7-8 vuotta vartoa. Toukokuun lopulla tulee 8 vuotta täyteen. Meneeköhän yliajalle?

Hulluhan se olisi joka vastaavanlaisessa tilanteessa pitäisi Tinderiä parhaana, realistisimpana ja toimivimpana paikkana naistutustumisiin.
Mun kokemusteni mukaan vain rumimmat (vahinko-)mätsit laittaa aloitusviestin, kun taas nätit ei laita juuri koskaan.

Se on juuri noin yksinkertaista miltä kuulostikin. Tismalleen.

Ja ne naisten aloitukset on vain harvoin mitään kovin nerokkaita. Pahimmillaan vain joku kädenheilutus-emoji. Sekin on toki tyhjää parempi, mutta koska vain rumat noita laittaa, niin aika katkeransuloinen lohtu silti.

Ei voi olla kyyniseksi kasvamatta näiden tosiasioiden äärillä. Maailma on suorastaan matemaattisen yksinkertainen paikka ja kaikki tapahtuu täysin ennalta-arvattavasti. Ainakin mitä tulee Tinderiin. Sitä ihmettä ei tapahdu, että tapahtuisi jotain yllättäviä ihmeitä.

Viimeksi muokattu:
Eipä tainnut kovasti haitata tuota selän takana tuhisevaa asuinkumppania, että minä laitoin viestin ensin. Mutta olipa taas kiva lukea tollasta paskaa.

Nykyäänkin mätseistä varmaan tulee ilmoitus? Jos olet just pyyhkäissyt (honestly en tiedä mitä siellä nykyään tehdään) oikealle ja hän on tehnyt sen aiemmin, niin ilmoitus tulee heti? Imo järkevintä on laitta se viesti menemään siitä samantien. Oli sit kumpi vaan.
Kynnys siihen, että joku viikkoja sit nähty profiili mätsää nyt ja viitsisi katsoa sen uudelleen jos sieltäpäin ei tule mitään, on jo kasvanut hieman. Ainakin mitä nyt ite kuvittelen.

Sit vielä kun muistetaan syyt, miksi nainen - tai mieskin - jättää vastaamatta viestiin:

- ei avaa enää tinderiä, kun meni hermot
- tinder kosahti sovelluksena tai profiili meni lukkoon (tätäkin tapahtuu naisille)
- ei halua keskeyttää hyvää flowta toisen kanssa
- tinder just poistumassa
- elämässä saakelisti kiirettä tai sotkua ja ei just nyt kerkeä tarkistella profiilia tai alkaa jutustella
- ei halua vastata aloituksesi takia
- ei halua vastata biosi takia
- ei halua vastata kuviesi lähemmän tarkastelun kanssa (yleensä miehet)
- ei vaan jostain syystä vastaa, koska ei ole mitään velkaa vastata yhtään mitään yhtään kenellekään.

Mun mielestä ei ole epäkohteliasta olla vastaamatta aloitusviestiin. Eihän siinä ole sinällään mitään taustalla ja se ei mene ghostauksen puolelle mitenkään. Etenkään naisena, jos niitä oikeasti tuppaa tulemaan useita päivittäin. Vaikka sä olisitkin käyttänyt kolme minuuttia elämästäsi keksimään kivan aloituslauseen.
Eihän täälläkään ole vastattu aina mun kysymyksiin, mutta en mä pidä (niitä) miehiä (sen takia) epäkohteliaita, naurattaa vaan kun joutuivat pussukkaan. Mutta ei niillä ole mitään pakkoa vastata jollekin tuntemattomalle yhtään mitään, kuten ei Tinderissäkään. Vaikka täällä onkin jo keskustelu alla. :P

Samaan aikaan TIETYSTI se saa harmittaa, kun ei mitään kuulu. Ja todellakin silloin, kun itse laittaa viestin ja vastauksena on mätsin poisto. Onhan se paskaa, vaikka kuinka kovettais ittensä. Mut sit voi kohdata ne tunteensa, miettiä vähän elämää ja todeta, että kaikenlaista jengiä maailmaan mahtuu ja tämä nyt tapahtui ja nyt se hetki jo meni. Turha alkaa mesota, miten kaikki ihmiset on paskoja paitsi mahdollisesti äiti. Eikä tässä nyt aiemmin kukaan tällä tavalla mesonnut, mutta taustallahan se on, kun tuo tuskastuttaa, ja ei osaa antaa tilanteen ja tunteen mennä.

Ei voi olla kyyniseksi kasvamatta näiden tosiasioiden äärillä. Maailma on suorastaan matemaattisen yksinkertainen paikka ja kaikki tapahtuu täysin ennalta-arvattavasti. Ainakin mitä tulee Tinderiin. Sitä ihmettä ei tapahdu, että tapahtuisi jotain yllättäviä ihmeitä.
Tällä asenteella ei varmasti mitään tapahdukaan. Älyllisesti rehellistä ja pahvirakettitiedettä jo ala-asteikäiselle.

Se lapsi, joka sanoo, että ei osaa luistella ja ei varmasti opi luistelemaan, ja ei edes suostu kokeilemaan ei varmasti opi luistelemaan. Se, joka uskaltaa yrittää mennä jäälle, mutta ei suostu olemaan ilman apua tai ottamaan neuvoja ja yrittämään potkua, voi oppia mutta ei sinä talvena. Se, joka intopiukeena lähtee yrittämään, eikä lannistu lukuisista kaatumisista huolimatta, oppii.

Ihan tosiasia. Persoona ja elinpiiri vaikuttavat sitkeyden, rohkeuden kanssa tunnetaitojen kehittymiseen, mutta aikuisuudessa on se kiva puoli, että näitä kaikkia voi jopa sanallistaa ja harjoitella. Helppoa se ei ole, ei kukaan ole luvannutkaan elämän olevan helppoa. Valkoinen heteromies tosin on voinut kasvaa siihen luuloon.

Aikuisuudessa on myös se kiva, että voi tehdä valintoja. Ei oo pakko yrittää jotain asiaa, minkä ei usko onnistuvan. Sit vaihtaa fokusta muihin hommiin, niitä kyllä löytyy. Ihmeellistä energiantuhlausta ja varma tie katkeroitumiseen ja entistä alempaan mahdollisuuteen.

Niin, mä tosiaan aluksi tein niitä viestittelyavauksia (ja aikanaan IRL myös ihan "oikeita" aloitteita) kunnes sitten totesin, että parempi jättää aloitteet miehen tehtäväksi. Olen ennenkin tästä täällä puhunut, että mulle kokemuksen kautta valkeni, että jos naisena on kovin aloitteellinen jää ikään kuin miehen kiinnostuksen aste kunnolla puntaroimatta. Tämä on taas tietenkin melkoinen yleistys ja kärjistys, mutta miehet ovat aika usein opportunistisia ja tarttuvat myös vähemmän kiinnostaviin mahdollisuuksiin. Lisäksi jotkut tosiaan pitävät aloitteellista naista epätoivoisena.

Jos deittisovellus-matchin (tai vaikka kaverisovelluksenkin) pelinavausviesti on tervehdys, lattea kysymys kuten "Mitä kuuluu?", emoji, tai muuta vastaavaa jonka miettimiseen ja laittamiseen on mennyt alle 10 sekuntia, niin kyseinen ihminen:
- haluaa mennä siitä mistä aita on matalin
- suhtautuu matcheihin (tai ainakin sinuun) kuin liukuhihnatavaraan joita tulee ja menee joten aivan sama mitä niille laukoo
- ei siis selvästikään koe sinua uniikkina ihmisenä, ehkä on jo niin turtunut koko touhuun, että kokee sovelluksen profiilit "pelihahmoina"
- ei uskalla ottaa minkäänlaista riskiä
- osoittaa ettei halua panostaa viestintään juuri mitään (ja miksi panostaisikaan koska kyseessä on vain näpyttelypeli joka toimii ajanvietteenä vaikkapa Salkkarien mainoskatkoilla)
- paljastaa ettei keksi kuvista tai profiilitekstistä mitään kommentoitavaa (tai onko viitsinyt niitä ajatuksen kanssa edes tutkia)
- vaikuttaa pelkäävän että saisi "pakit" - mutta jos Moi-viestiin ei saa vastausta niin eihän siinä pakkeja saa hän, vaan vain se Moi-sana, mutta jos oikeasti laittaisi persoonaansa likoon ja avaisi sisintään, ja vastakaikua ei tulisi, niin se sattuisi - lähettäjä siis paljastaa huonon itsetuntonsa
- osoittaa ettei hän usko teillä olevan juuri mitään yhteistä
- näyttää uskovan hölmöön logiikkaan, että koska livenäkin tervehdys on looginen aloitus, niin sama pätisi netissäkin
- haluaa tappaa momentumin heti alkuunsa löysyyksillä
- haluaa olla normaali, keskiverto ja persoonaton
- ei ole kiinnostunut tutustumaan sinuun, tai ei ainakaan halua sinun tietävän että sattuis kiinnostelemaan (eli epäaito, epärehellinen, epäsuora luonne)

En näe muita syitä vastata tuollaisiin aloituksiin kuin esimerkiksi yksinäisyys sekä matchien ja keskustelujen puute. Tai jos on itse samasta puusta veistettyä pökkelöä.

En siis itse katso kuin toisinaan mihin johtaa tuollaisiin viestiin vastaaminen (teorioita testatakseni ja ihmisyydestä oppiakseni). Joku voisi sanoa että se on vain itseään toteuttava ennuste että eipä juuri mihinkään johda. Voi olla osa totuutta tuossakin, mutta osa se on prosenttikin.

Vastauksensaantiprosenttini pelinavauksiin on noin 40 %. Yhden sanan avauksilla se olisi varmaan 10 %. Miksi esittäisin olevani sellainen jonkalaisiin en ole kiinnostunut tutustumaan? Jos viestittelee omana itsenään omanlaisilla viesteillä, niin ei ainakaan sellaisen kanssa päädy livetapaamiseen joka ei pidä sinunlaisen ihmisen sinunlaisista viesteistä.

Tässä on kahta koulukuntaa selvästi. Oikeastaan tämä on yksi tärkeimmistä vedenjakajista. Deittisovellusten Horoskooppi-kohdat pitäisi heittää jorpakkoon ja laittaa tilalle kohta jossa voi vastata Kyllä tai Ei kysymykseen "Onko eka viestini yli yhden lauseen pituinen?". Vielä parempi jos ei tarvitsisi selata niitä 5 % Kyllä-vastanneista sieltä profiilimerestä - deittisovellukset ovat logistisia painajaisia.

Miesten näkökulmasta:

Olet käyttänyt Tinderiä 8 vuotta ja et ole vielä päässyt livetapaamiseen? Ehkä ei kannattaisi tuomita ihmisiä pelkän avausviestin perusteella?

ei kukaan ole luvannutkaan elämän olevan helppoa. Valkoinen heteromies tosin on voinut kasvaa siihen luuloon.
Joillekin on helppoa, toisille vähemmän eli sanoisin että elämä ei ole aina reilua mutta niillä korteilla on pelattava mitkä on jaettu.. (sunnuntaiaamun syvällisyydet)

Mulla sattui sellainen tapaus ettei mitään viestiä laittanut itse. Vastasi vaan kun viestasin. Sama juttu livenä. Kahesti nähtiin ja nyt sitten aattelin, kun vielä kolmatta kertaa ehotin näkemistä ja ei oikein sopinut hänen aikatauluihin, että antaapa sitten olla. Poistin nyt toistaiseksi kaikki 5 tai jotain, deittisovellusta vähäksi aikaa.

Niin, mä tosiaan aluksi tein niitä viestittelyavauksia (ja aikanaan IRL myös ihan "oikeita" aloitteita) kunnes sitten totesin, että parempi jättää aloitteet miehen tehtäväksi. Olen ennenkin tästä täällä puhunut, että mulle kokemuksen kautta valkeni, että jos naisena on kovin aloitteellinen jää ikään kuin miehen kiinnostuksen aste kunnolla puntaroimatta. Tämä on taas tietenkin melkoinen yleistys ja kärjistys, mutta miehet ovat aika usein opportunistisia ja tarttuvat myös vähemmän kiinnostaviin mahdollisuuksiin. Lisäksi jotkut tosiaan pitävät aloitteellista naista epätoivoisena.
Mä näen kovin erikoisena näinkin ehdottoman "jos se tykkää musta oikeesti, niin kyllä se laittaa ekan viestin" -strategian alustalla, jossa ketään ei vielä tunne ennen parempaa tutustumista. Rajaa paljon mahdollisuuksia pois ihan turhaan.
Jos mies käyttää samaa taktiikkaa, niin nämäpä ei sitten koskaan kohtaa, vaikka kuinka olisivat sopivat toisilleen.

Mä näen kovin erikoisena näinkin ehdottoman "jos se tykkää musta oikeesti, niin kyllä se laittaa ekan viestin" -strategian alustalla, jossa ketään ei vielä tunne ennen parempaa tutustumista. Rajaa paljon mahdollisuuksia pois ihan turhaan.
Jos mies käyttää samaa taktiikkaa, niin nämäpä ei sitten koskaan kohtaa, vaikka kuinka olisivat sopivat toisilleen.
Toki saat pitää erikoisena. Mun kokemus vaan oli, että se johti ennemmin tai myöhemmin lähinnä tämän tyyppiseen tilanteeseen:
Mulla sattui sellainen tapaus ettei mitään viestiä laittanut itse. Vastasi vaan kun viestasin. Sama juttu livenä. Kahesti nähtiin ja nyt sitten aattelin, kun vielä kolmatta kertaa ehotin näkemistä ja ei oikein sopinut hänen aikatauluihin, että antaapa sitten olla. Poistin nyt toistaiseksi kaikki 5 tai jotain, deittisovellusta vähäksi aikaa.

Toki saat pitää erikoisena. Mun kokemus vaan oli, että se johti ennemmin tai myöhemmin lähinnä tämän tyyppiseen tilanteeseen:
Kiitos, että sain pitää erikoisena.

Harmi, että sulla on käynyt noin, mutta kaikki miehet eivät välttämättä pidä huonona, että nainen laittaa avausviestin, tai ajattele siitä sen kummempaa. Kuten aiemmin mainittua, on paljon syitä miksei sitä viestiä laiteta, niin en edelleenkään rajaisi tuon vuoksi suurta osaa porukasta pois.

Luulen kyllä, että on paljon porukkaa kenelle se, kuka avausviestin laittoi, ei ole sen suurempaa merkitystä tai tarkoita mitään valta-asetelmaa, eikä nuo sinun kokemuksesi välttämättä johdu siitä, että laitoit ensimmäisen viestin.

Tässä asiassa taas puolestaan minä ymmärrän nais-/AnnaKoo-näkökulman paremmin kuin hyvin. IRL aikakaudelta periytyy vanha totuus, että iso osa miehistä on valmiita poimimaan matalalla roikkuvat hedelmät (pelkän seksin toivossa), vaikka nainen ei niin kauheasti kiinnostaisikaan. Perusbiologiaa, ja siihen kai perustuu naisten varovaisuus aloitteiden tekemisessä. Sitä en osaa sanoa, kuinka perusteltu tinder-ympäristössä tämä käyttäytymismalli on, mutta se istuu aika syvässä ja varmaan siinä on tiettyä viisautta edelleen. Tämä kaikki siis siinä kontekstissa, jos naisen tavoitteena on pitempi parisuhde.

Tällä asenteella ei varmasti mitään tapahdukaan. Älyllisesti rehellistä ja pahvirakettitiedettä jo ala-asteikäiselle.

Se lapsi, joka sanoo, että ei osaa luistella ja ei varmasti opi luistelemaan, ja ei edes suostu kokeilemaan ei varmasti opi luistelemaan. Se, joka uskaltaa yrittää mennä jäälle, mutta ei suostu olemaan ilman apua tai ottamaan neuvoja ja yrittämään potkua, voi oppia mutta ei sinä talvena. Se, joka intopiukeena lähtee yrittämään, eikä lannistu lukuisista kaatumisista huolimatta, oppii.

Ihan tosiasia. Persoona ja elinpiiri vaikuttavat sitkeyden, rohkeuden kanssa tunnetaitojen kehittymiseen, mutta aikuisuudessa on se kiva puoli, että näitä kaikkia voi jopa sanallistaa ja harjoitella. Helppoa se ei ole, ei kukaan ole luvannutkaan elämän olevan helppoa. Valkoinen heteromies tosin on voinut kasvaa siihen luuloon.

Aikuisuudessa on myös se kiva, että voi tehdä valintoja. Ei oo pakko yrittää jotain asiaa, minkä ei usko onnistuvan. Sit vaihtaa fokusta muihin hommiin, niitä kyllä löytyy. Ihmeellistä energiantuhlausta ja varma tie katkeroitumiseen ja entistä alempaan mahdollisuuteen.
Tilastomiehille voisi samaa teemaa muotoilla, että on varmasti totta, että keskimäärin ihmiset käyttäytyvät tietyllä tavalla ja saavat tällä tavoin niitä keskimääräisiä tuloksia. Jos ei halua sitä tilastollisesti keskimääräistä lopputulosta, niin sitten pitää varmaan toimia eri tavalla kuin se keskimääräinen kilpailija? Näin, jos kuvittelee että maailma on tilasto, elämä nollasummapeli ja kohtalosi ennalta (keski)määritetty. Jos taas olet oman onnesi seppä niin ajattelet omilla aivoillasi ja muokkaat toimintaasi siitä keskinkertaisesta floodausstrategiasta, joka ei selvästikään toimi. (Tosin keskimäärin on varmasti totta että parikymppiset neidot eivät innostu keski-ikäisten setämiesten lähestymisistä, sille ei varmaan voi mitään. Huom! Edellinen lause ei ole tarkoitettu MAT vahvistukseksi.)

En tiedä mitään tinderin algoritmista, mutta kuvitellaan skenaario että se pyrkisi syöttämään edes ajoittain tilastollisesti kiinnostavia/vuorovaikutusta synnyttäviä profiileita toisilleen. Taloudellinen perustelu voisi olla että lisää aktiivisia naisia —> lisää tilaajia. Ilmeisesti naiset keskimäärin tykkäävät profiileista joissa on x määrä tekstiä, josta seuraa vuorovaikutusta - viestejä - keskimäärin todennäköisemmin. Eli kannattaisiko panostaa tekstiin vai swaippailuun, jos on teoreettinen mahdollisuus että algoritmi palkitsee vuorovaikutusta lisäävästä toiminnasta? Ylipäätään, jos miesten profiilit on keskimäärin paskoja ja miehet keskimäärin vain swaippaa menemään päivästä toiseen keskimäärin paskoin tuloksin, niin millä toimintamallilla saat keskimääräisestä poikkeavia tuloksia? Oli välissä se algoritmi tai ei?

Algoritmi eli ei, mutta kuulostaa että asetelmat ja valitukset eivät ole muuttuneet nettideittailun alkuhämäristä. Mieslaumat eivät jaksa laittaa yhtään ylimääräistä tikkua ristiin kun ei se kuitenkaan kannata, joten sisältököyhiä massaviestejä kaikille naisoletetuille, profiilin lukeminen vapaaehtoista, mutta ajanhukkaa. Naiset hukkuvat paskoihin viesteihin (ei kosketuspintaa, jäätävän keskikertaiset profiilit), kyynistyvät ja passivoituvat. Mitä voisi tehdä toisin?

Itse taas näen asian täysin päinvastoin: jos olisin Tinderissä (taikka muussa vastaavassa) niin ajattelisin ensimmäisenä että tuolla naisella on oltava hyvä itsetunto koska ottaa yhteyttä sellaiseen mieheen joka häntä kiinnostaa eikä jää odottelemaan sitä yhteydenottoa. Ehkä mä olen liian positiivinen ihminen enkä osaa nähdä epätoivoa deittiappissa jossa on tavoite tavata itseään kiinnostavia ihmisiä.
Tässä miesten vastaamattomuudessa (mun muutama naiskaveri on sanonut samansuuntaisia juttuja omista tinderöinneistään) pitäisi myöskin huomioida se asia kenelle niitä viestejä on lähetetty.
Jos niitä aloitusviestejä laitetaan hyvin suositulle miehille joilla on miehiksi todella paljon mätsejä (ja oletettavasti myös paljon aloitusviestejä naisilta) niin epäilemättä osalle naisista ei vastata taikka niitä pidetään vaihtopenkillä. Eli yleistys tällaisista on hieman haasteellista, toki se asia on fakta omakohtaisella kokemuksella. Taas se sama menee naisten suhteen: jos vaikka 50 miestä laittaa aloitusviestiä (vaikka kuinka mielenkiintoisia) niin ei niistä kaikille vastata. Jättävätkö nämä miehet sitten leikin siihen todeten että "mä jään tästä odottelemaan naisten aloituksia koska en tunnu saavan vastauksia/keskusteluja aikaiseksi". Toivottavasti ei ja samaa toivon naisille, koskaan ei voi tietää tarinaa toisen ihmisen tilanteesta taikka tekemisistä. Jos kummatkin osapuolet istuvat käsiensä päällä niin kyllähän deittailukulttuuri näivettyy tosi pahasti.
Mä aikanaan sain melko paljon aloituksia naisilta tai jos aloitin itse niin myöskin melko hyvällä prosentilla sain edes jotain vastauksia. Viimeisimmällä kerralla otin puolessa tunnissa aiemmin kertomani 12 mätsiä joille laitoin viestiä viimeistään seuraavana päivänä. 8 näistä vastasi edes kerran, 5/8 vastasi useamman kerran.
Muistini mukaan kahden vai kolmen edellisen käyttökerran aikana sain naiselta aloitusviestin minuuttien kuluessa siitä kun olin ensin ladannut profiilin nettiin ja mätsännyt ko. naisien kanssa samantien. Ja näiden kanssa kävinkin useammilla treffeillä tai seurustelin koska se aktiivisuus teki heti alkuun ison vaikutuksen itseeni.

Tilastomiehille voisi samaa teemaa muotoilla, että on varmasti totta, että keskimäärin ihmiset käyttäytyvät tietyllä tavalla ja saavat tällä tavoin niitä keskimääräisiä tuloksia. Jos ei halua sitä tilastollisesti keskimääräistä lopputulosta, niin sitten pitää varmaan toimia eri tavalla kuin se keskimääräinen kilpailija? Näin, jos kuvittelee että maailma on tilasto, elämä nollasummapeli ja kohtalosi ennalta (keski)määritetty. Jos taas olet oman onnesi seppä niin ajattelet omilla aivoillasi ja muokkaat toimintaasi siitä keskinkertaisesta floodausstrategiasta, joka ei selvästikään toimi. (Tosin keskimäärin on varmasti totta että parikymppiset neidot eivät innostu keski-ikäisten setämiesten lähestymisistä, sille ei varmaan voi mitään. Huom! Edellinen lause ei ole tarkoitettu MAT vahvistukseksi.)

En tiedä mitään tinderin algoritmista, mutta kuvitellaan skenaario että se pyrkisi syöttämään edes ajoittain tilastollisesti kiinnostavia/vuorovaikutusta synnyttäviä profiileita toisilleen. Taloudellinen perustelu voisi olla että lisää aktiivisia naisia —> lisää tilaajia. Ilmeisesti naiset keskimäärin tykkäävät profiileista joissa on x määrä tekstiä, josta seuraa vuorovaikutusta - viestejä - keskimäärin todennäköisemmin. Eli kannattaisiko panostaa tekstiin vai swaippailuun, jos on teoreettinen mahdollisuus että algoritmi palkitsee vuorovaikutusta lisäävästä toiminnasta? Ylipäätään, jos miesten profiilit on keskimäärin paskoja ja miehet keskimäärin vain swaippaa menemään päivästä toiseen keskimäärin paskoin tuloksin, niin millä toimintamallilla saat keskimääräisestä poikkeavia tuloksia? Oli välissä se algoritmi tai ei?

Algoritmi eli ei, mutta kuulostaa että asetelmat ja valitukset eivät ole muuttuneet nettideittailun alkuhämäristä. Mieslaumat eivät jaksa laittaa yhtään ylimääräistä tikkua ristiin kun ei se kuitenkaan kannata, joten sisältököyhiä massaviestejä kaikille naisoletetuille, profiilin lukeminen vapaaehtoista, mutta ajanhukkaa. Naiset hukkuvat paskoihin viesteihin (ei kosketuspintaa, jäätävän keskikertaiset profiilit), kyynistyvät ja passivoituvat. Mitä voisi tehdä toisin?
TLDR: tee samaa asiaa päivästä toiseen mutta odota joka päivä kuitenkin erilaista lopputulosta. Play stupid games, win stupid prizes.

Taas se sama menee naisten suhteen: jos vaikka 50 miestä laittaa aloitusviestiä (vaikka kuinka mielenkiintoisia) niin ei niistä kaikille vastata.

Itse en ole tätä Tiderpeliä pelannut, mutta eikös siinä ole sen naisen pitänyt "svaipata oikealle" ne kaverit joilta viestiä tulee? Varmaan koko pelin suurin ongelma on juurikin se että pistetään oikealle henkilöitä joille ei edes yhtä viestiä haluta laittaa.. Mikä järki?

Itse en ole tätä Tiderpeliä pelannut, mutta eikös siinä ole sen naisen pitänyt "svaipata oikealle" ne kaverit joilta viestiä tulee? Varmaan koko pelin suurin ongelma on juurikin se että pistetään oikealle henkilöitä joille ei edes yhtä viestiä haluta laittaa.. Mikä järki?
No just tämä. Varsinkin naiset keräävät näitä mätsejä satoja (tai jopa tuhansia) aikomattakaan keskustella näiden kanssa saati sitten käydä treffeillä. Jonkinlaista egobuustia se varmaan on. Itse olen muistaakseni laittanut viestiä jokaiselle naiselle jonka kanssa olen mätsännyt. Koska miksi hyväksyisin naisen mätsiksi jonka kanssa en haluaisi lähteä ulos?

Yhessä vaiheessa tuli aika agressiivisesti swaipattua oikeaan ja niitä matcheja sitten pikkuhiljaa tippuu, kun tinderin algoritmi päättää laittaa profiilia näytille. Tulee kyllä itsekin ihmeteltyä, miksi näitä tuli swaipattua oikealle kun ei ole mitään mielenkiintoa laittaa viestiä, saati muista edes että olisi kyseistä profiilia swaipannut. En tiedä onko aivan täyttä tuuria tai omaa kuvitelmaa, mutta tuntuu että matcheja/likejä tulee pieninä "ryppäinä" muutaman päivän välein, aivan kuin profiili olisi ajoittain enemmän esillä, ja sitten on taas tosi hiljaista.

Olen kyllä nyt muuttanut filosofiaani tämän suhteen, koska miksi edes laittaisin likeä jos en varmasti halua aloittaa keskustelua henkilön kanssa? Ehkä kumpuaa jostain omasta epävarmuudesta, että jos nyt vaan jonkun saisi. Mutta eipä se epäsopivista tykkääminen sitä yhtään helpota.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 990
Jäsenet
78 925
Uusin jäsen
sina.jr021

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom