Samoilla linjoilla kuin @kuubalainen . Tunneyhteys on kyllä hyvin antoisa asia, mutta parisuhteen kannalta se voi sittenkin olla kaksipiippuinen juttu - just kuten sanoit, jos odotetaan että sen yhteyden on oltava ihan nappi. On ongelmallista, jos liian iso osa elämän odotuksista (ihmissuhteiden osalta) on yhden ihmisen, yhden parisuhteen varassa. Siksi olen itse viime aikoina pyrkinyt vähän etäännyttämään omaa ajatteluani romanttisen rakkauden ihannoinnista. Tää menee jo enemmän tuonne pariutumisen haasteet -osastolle.
Ei romanttisessa rakkaudessa ole itsessään mitään vikaa, olisihan se mahtavaa että löytyisi jälleen sellainen ihminen kanssa jonka kanssa asiat ikäänkuin "loksahtavat" paikalleen. Monella (kuten itsellänikin kävi) unohtuu se muu elämä kun tämä toinen osapuoli saa liikaa painoarvoa, jolloin nämä elämän osa-alueet pääsivät kärsimään. Siksi on tärkeää pitää muut asiat balanssissa rakkaudesta huolimatta.
Pitää tähän liittyen vielä täsmentää: oman kokemuksen ja tämän fooruminkin perusteella on myös keski-ikäisiä tunne-elämältään kehittyneitä ja siitä keskustelemaan kykeneviä yksilöitä. Ja jännästi kellään heistä ei vaikuttaisi olevan haasteita saada treffiseuraa ja parisuhdekin niin halutessaan. Erityisesti nämä poikkeukset - tai en minä tiedä onko he nyt varsinaisesti poikkeuksia, vaikka mahdollisesti kyllä vähemmistö - vahvistavat olettamukseni esittämästäni korrelaatiosta. Muut iotekkinaiset voivat vahvistaa tai haastaa tätä näkemystäni, mutta kyllä mä väitän että etenkin 40 ja siitä vanhempien keskuudessa naisten yleinen kokemus on, että tunnetaitoiset miehet viedään käsistä, eivätkä kauaa ole Tinderissä kyynistymässä.
Uskaltanen kommentoida omakehunkin riskillä tätä kun viestiäni alunperin lainasit, vaikka en iotekkinaisiin kuulukaan: Tämä on juuri se oma kokemus Tinderistä, ei siellä ole tarvinnut kauaa hengata kun jotain tapailuntapaista on jo viritteillä. Mut nähneet tietää etten ole mikään poikkeuksellisen komea yksilö enkä mitenkään pitkäkään (paitsi aina pitää olla vähän @Markqq ua pidempi!

Viimeksi muokattu: