Nettitreffit + Tinder

Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Joo, esim. Bumblessa näkee tätä, kun siellä naisten on pakko lähettää ensimmäinen viesti. :rolleyes:
Yhtä kökköä tää on naiseltakin. Jos koko kuvio alkaa vastuun siirrolla toiselle niin ei lupaa hyvää. Tai ainakin mulle tulee mielikuva ihmisestä, joka vastailee kaikkeen:
"Emmä tiä, päätä sä."
Eli on ts. teinin tasolle jäänyt mieslapsi/naislapsi.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
"Emmä tiä, päätä sä."
Eli on ts. teinin tasolle jäänyt mieslapsi/naislapsi.
No, traditionaalisessa mielessähän toi on erittäin naisellista ja normaalia ajattelua naiselta ja valtavirtaa suuressa osassa maailmaa tänäkin päivänä.

Feministinen nyky-Suomi "itsenäisine, vahvoine naisineen" on vain pieni kupru aika-avaruusjatkumossa.

Enkä mä sano, että naisen pitäisi olla sitä tai tätä, totean vaan tilanteen.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
No, traditionaalisessa mielessähän toi on erittäin naisellista ja normaalia ajattelua naiselta ja valtavirtaa suuressa osassa maailmaa tänäkin päivänä.

Feministinen nyky-Suomi "itsenäisine, vahvoine naisineen" on vain pieni kupru aika-avaruusjatkumossa.

Enkä mä sano, että naisen pitäisi olla sitä tai tätä, totean vaan tilanteen.
Minä taas luulen, että toi naisten "kainous" on se virhe ja kuriositeetti pitkässä aikajanassa ja melko moderni ilmiö. Kivikaudella jahkailulla ja päättämättömyydellä tuskin selvisi hengissä kovin pitkään. Vaikea myös kuvitella, että vielä niinkään myöhään kuin 1800-luvun Suomessa maaseudun raadannassa sellainen olisi ollut mitenkään ihailtava piirre. Sisulla perkele on naisetkin täällä joutuneet sitkuttelemaan, eikä siinä ole ollut sijaa feminiinisille turhuuksille.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Minä taas luulen, että toi naisten "kainous" on se virhe ja kuriositeetti pitkässä aikajanassa ja melko moderni ilmiö. Kivikaudella jahkailulla ja päättämättömyydellä tuskin selvisi hengissä kovin pitkään. Vaikea myös kuvitella, että vielä niinkään myöhään kuin 1800-luvun Suomessa maaseudun raadannassa sellainen olisi ollut mitenkään ihailtava piirre. Sisulla perkele on naisetkin täällä joutuneet sitkuttelemaan, eikä siinä ole ollut sijaa feminiinisille turhuuksille.
Ei tästä ole kovinkaan montaa vuosikymmentä kun Suomessa vielä käytettiin termiä "perheen pää" kun viitattiin mieheen.

Pääasiassa sanoisin siis, että olet väärässä. Naisen raadanta maaseudulla on tapahtunut lähinnä miesvetoisen avioliiton viitekehyksessä.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 862
Tinderiin tulee Matchmaker-ominaisuus, jolla kaverisi tai mummosi voivat suositella sinulle profiileja
New Feature Lets Besties and Grandmas Alike Act As Your Personal Cupid By Recommending Potential Matches Directly In The App
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Vähä taas päivitystä tähä deittielämään.

Lyhykäisyydessään tuossa tuli tavattua uutta mimmiä (taas vaihteeksi kyllä) ja kun kotiinsa kutsuu niin panohommat mielessä Markulla. No siinä sitten juotiin kahvit ja teet sekä keskusteltiin muailman menoa ja meneviä. Penistä signaaleista rupesin viemään hommaa "normaaliin" tapaan toista syliin vahvoilla käsivarsillani. Parit pakitusliikkeet kun nainen siinä veti niin mietin hetken että leikkiikö tää nyt vaikeasti tavoiteltavaa vai mitä tässä nyt tapahtuukaan. Herrasmiähenähä mie pakitin myös ja annoin tilaa, toinen esitti ujoutensa ja minä siinä superpanetuksen keskellä yritin kasaa ajatuksia ja tokasta jotai järkevää tilanteessa :D Semi-awkward tilanteesta jatkettiin keskusteluja ja saatiin hommaa taas rennoksi.

Mutta! Keskustelut syveni ja tämän mimmin kanssa näytti löytyvän jotain selittämätöntä yhteyttä. Tässä kohtaa en edes olisi enää halunnutkaan pistää panoksi ja lähteä illan päätteeksi arskat päässä jatkaa matkaa bisneksille vaan ilta meni tosi hellään kosketteluun, pussailuun ja semmoseen "leikkimieliseen" olemiseen sekä silmiin tuijotteluun :D Siinä alko Markkukin herkistymään että mikä mimmi tämä oikein on. Tosi uniikit treffit.

Leffailta sovittuna :D Taidanpa antaa mimmille pienen haasteen ja pitää itse "jalat ristissä".
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ei tästä ole kovinkaan montaa vuosikymmentä kun Suomessa vielä käytettiin termiä "perheen pää" kun viitattiin mieheen.

Pääasiassa sanoisin siis, että olet väärässä. Naisen raadanta maaseudulla on tapahtunut lähinnä miesvetoisen avioliiton viitekehyksessä.
Periaatteessa toki niin, mutta käytännössä suomalaiseen mielenmaisemaan - sukupuoleen katsomatta - ei ole varmaan koskaan kuulunut suurempi nöyristely, eikä naisilla ole ollut edes varaa olla turhan herkkiä ja heiveröisiä ja miehen kannattelun varassa. Me ollaan aina oltu vahvoja, koska on ollut pakko. Milloin mistäkin syystä - rankka agraarielämä ja ajoittaiset sodat ovat vaatineet naisiltakin paljon. Mieltäisin justiinatyypin olleen vallalla paljon pidempään ja laajemmin kuin 1950-lukulaisen amerikkalaistyyppisen kotirouvan, joka odottaa pyntättynä ruokapatojen äärellä miestä kotiin töistä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Periaatteessa toki niin, mutta käytännössä suomalaiseen mielenmaisemaan - sukupuoleen katsomatta - ei ole varmaan koskaan kuulunut suurempi nöyristely, eikä naisilla ole ollut edes varaa olla turhan herkkiä ja heiveröisiä ja miehen kannattelun varassa. Me ollaan aina oltu vahvoja, koska on ollut pakko. Milloin mistäkin syystä - rankka agraarielämä ja ajoittaiset sodat ovat vaatineet naisiltakin paljon. Mieltäisin justiinatyypin olleen vallalla paljon pidempään ja laajemmin kuin 1950-lukulaisen amerikkalaistyyppisen kotirouvan, joka odottaa pyntättynä ruokapatojen äärellä miestä kotiin töistä.
Eiköhän se nyt ole ollut ihan normaalia kulttuurista riippumatta, että molemmat sukupuolet ovat olleet vahvoja omissa rooleissaan. Ja ne "roolit" ovat hämärtyneet vasta nyt tässä ihan viime aikoina.

Ja kyllä väittäisin, että miehet ovat yleensä olleet tekemässä isoja päätöksiä ja naiset sitten luottaneet miehen päätöksentekokykyyn. Siis ihan jo sikälikin, että miehet ovat perinteisesti tuoneet leivän eli rahan talouteen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Tuli yhtäkkiä intuitio että nää treffit ei toteudukaan. En tiedä mist nää aina tulee, tai sit Tinder on vaan kyynistänyt mun ennakkoasenteen että sielt mitää 1-3 treffejä pysyvämpää löytää.

Surullisen todellista. Just tuli vastaan yks pätkä missä nainen avautuu 15min miksi Tinder on shit ja ei löydy yhtää keskustelukykyistä tai ”hyvää” miestä joka haluaisi sitoutua

No mie en löydä taas noita naisia :D

Mut että naisilla on oikeasti valinnanvaraa loputtomiin. Voisin veikata että siellä on daamilla jonossa muutama muukin ketä treffaa.

Ja kyllä mulla on standardit. Ei vuoteen kovin montaa mimmiä oo mahtunut kenen kanssa toivois eteenpäin, mut ei niin ei.

Vähänkään mieleltään heikommat miesolennot kärsii tästä Tinderistä. Tähä tarvii aika rautaisen mindsetin.

Mut hei raportoin menikö intuitio oikeaan vai väärään. Tähän päivää mennessä on menty niin että intuitio kertonut suurimman osan ajasta totuuden.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Tuli yhtäkkiä intuitio että nää treffit ei toteudukaan. En tiedä mist nää aina tulee, tai sit Tinder on vaan kyynistänyt mun ennakkoasenteen että sielt mitää 1-3 treffejä pysyvämpää löytää.

Surullisen todellista. Just tuli vastaan yks pätkä missä nainen avautuu 15min miksi Tinder on shit ja ei löydy yhtää keskustelukykyistä tai ”hyvää” miestä joka haluaisi sitoutua

No mie en löydä taas noita naisia :D

Mut että naisilla on oikeasti valinnanvaraa loputtomiin. Voisin veikata että siellä on daamilla jonossa muutama muukin ketä treffaa.

Ja kyllä mulla on standardit. Ei vuoteen kovin montaa mimmiä oo mahtunut kenen kanssa toivois eteenpäin, mut ei niin ei.

Vähänkään mieleltään heikommat miesolennot kärsii tästä Tinderistä. Tähä tarvii aika rautaisen mindsetin.

Mut hei raportoin menikö intuitio oikeaan vai väärään. Tähän päivää mennessä on menty niin että intuitio kertonut suurimman osan ajasta totuuden.
Älä suotta murehdi nykytilanteesta, sillä huomenna kaikki on vielä huonommin.

Tässä sirkuksessa ei näy mitään valoa tunnelin päässä vaan tilanne tulee menemään miehen näkökulmasta vain huonommaksi ja huonommaksi, ellei tapahdu jotain todella yllättävää kuten suursotaa, isoa luonnonmullistusta tai itärajan rauhanomaista avautumista (syystä tai toisesta)...

Kannattaa siis varautua enemmän ja enemmän siihen, että elämä tulee olemaan naisetonta ja nauttia siitä, jos edes joskus pääsee vähän tuikkaamaan.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
607
Muutaman vuoden päästä itärajan takana on 2x naisia verrattuna miehiin :) niin alkaa olemaan täälläkin valinnan varaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Älä suotta murehdi nykytilanteesta, sillä huomenna kaikki on vielä huonommin.

Tässä sirkuksessa ei näy mitään valoa tunnelin päässä vaan tilanne tulee menemään miehen näkökulmasta vain huonommaksi ja huonommaksi, ellei tapahdu jotain todella yllättävää kuten suursotaa, isoa luonnonmullistusta tai itärajan rauhanomaista avautumista (syystä tai toisesta)...

Kannattaa siis varautua enemmän ja enemmän siihen, että elämä tulee olemaan naisetonta ja nauttia siitä, jos edes joskus pääsee vähän tuikkaamaan.
Mulle nykyään henkinen yhteys jonkun kanssa on suorastaan kultaa verrattuna seksiin. Voin ihan hyvin elää vaikka vuoden selibaatissa jos tietäisin että sen jälkeen löytyis kumppani kenen kanssa rakentaa jotain.

Ja siis en voi väittää etteikö olis löytynyt ihmisiä kenen kanssa oikeesti on synkanny, ei se oo ollut mitää valekemiaa, mut sit ei vaan jostain syystä koska mimmillä on väärä tilanne elämässä, tai tuntematon syy, anyway. Sit murehdita ku ei löydy kunnon miehiä, vice versa? En tiiä, pitäs päästä mimmien ajatuksenjuoksusta kiinni paremmin nii tietäis mitä siellä on meneillään.

Mulle asiat on yksinkertaisia ja en tee niist hankalia. Jos kiinnostun, osoitan sen, mutta en epätoivoisesti. Pitäskö naisia alkaa kohtelee huonosti jolloin pääsevät henkiseen vuoristorataan? Oma moraali ei tähä taivu kylläkään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Muuten sen edellisen mimmin kanssa kun siitä ei sit tullu mitää, oli Tinderissä "Pitkäaikaista kumppania". Menin poistelee mätsiä tuossa yks päivä niin oli päivittyneet kuvat ja "En tiedä" tilaan.

Voi luoja sentään sanon minä :D

Katsoo kortit nyt tämän kanssa loppuun mitä yllempänä kirjotin mut tuossa on yks toinen ihan asiallisen oloinen mimmi myös semikiikarissa ku ollaa keskusteltu aika pitkään. Päästiin osioon "suhdehistoria" niin mimmihän veti sieltä kortit pöytään että kun se yksi hyvä riittää - kaikissa suhteissa siis häntä on kuulemma kohdeltu aivan paskasti.

Miksi naisiin vetoo mies, joka on kusipää ja kohtelee paskasti?
Miksi naisiin ei vetoo mies, joka on itsenäinen, kohtelias ja herrasmies, samalla rakentaen elämäänsä imperumia suorastaan?

Voisko joku palstan naaras valaista tätä ajatusmaailmaa mulle :D
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Muuten sen edellisen mimmin kanssa kun siitä ei sit tullu mitää, oli Tinderissä "Pitkäaikaista kumppania". Menin poistelee mätsiä tuossa yks päivä niin oli päivittyneet kuvat ja "En tiedä" tilaan.

Voi luoja sentään sanon minä :D

Katsoo kortit nyt tämän kanssa loppuun mitä yllempänä kirjotin mut tuossa on yks toinen ihan asiallisen oloinen mimmi myös semikiikarissa ku ollaa keskusteltu aika pitkään. Päästiin osioon "suhdehistoria" niin mimmihän veti sieltä kortit pöytään että kun se yksi hyvä riittää - kaikissa suhteissa siis häntä on kuulemma kohdeltu aivan paskasti.

Miksi naisiin vetoo mies, joka on kusipää ja kohtelee paskasti?
Miksi naisiin ei vetoo mies, joka on itsenäinen, kohtelias ja herrasmies, samalla rakentaen elämäänsä imperumia suorastaan?

Voisko joku palstan naaras valaista tätä ajatusmaailmaa mulle :D
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
Noh, useimmiten, ellei aina, taustalla on turvaton kiintymyssuhde lapsuudessa. Se ei tarkoita välttämättä lainkaan mitään dramaattista kuten perheväkivaltaa, alkoholismia tms. Tutkimusten mukaan puolilla suomalaisista tai jopa vieläkin suuremmalla osalla kiintymyssuhdetyyli on niin sanotusti turvaton, ja turvallisesti kiintyviä on vähemmistö. Ja se sitten näkyy yleensä ennen pitkää lähisuhteissa, jos toinen osapuoli tai molemmat ovat turvattomasti kiintyviä. Erityisen hankala suhdedynamiikka voi vallita ristiriitaisesti ja välttelevästi kiintyvien parisuhteessa. Jos aihe kiinnostaa, kannattaa googlettaa vaikkapa "turvaton kiintymyssuhde". Kyse on ihan oikeasta psykologisesta, tieteellisesti tutkitusta ilmiöstä eikä mistään hömpästä tai huuhaasta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
Noh, useimmiten, ellei aina, taustalla on turvaton kiintymyssuhde lapsuudessa. Se ei tarkoita välttämättä lainkaan mitään dramaattista kuten perheväkivaltaa, alkoholismia tms. Tutkimusten mukaan puolilla suomalaisista tai jopa vieläkin suuremmalla osalla kiintymyssuhdetyyli on niin sanotusti turvaton, ja turvallisesti kiintyviä on vähemmistö. Ja se sitten näkyy yleensä ennen pitkää lähisuhteissa, jos toinen osapuoli tai molemmat ovat turvattomasti kiintyviä. Erityisen hankala suhdedynamiikka voi vallita ristiriitaisesti ja välttelevästi kiintyvien parisuhteessa. Jos aihe kiinnostaa, kannattaa googlettaa vaikkapa "turvaton kiintymyssuhde". Kyse on ihan oikeasta psykologisesta, tieteellisesti tutkitusta ilmiöstä eikä mistään hömpästä tai huuhaasta.
Mä oon kyl näistä joskus lukenut ja tavallaan tiedänkin aika paljon aiheesta. Mut käytännössä kun ei voi tietää mitä sen toisen päässä liikkuu.

Tulee enemmänkin mieleen että hitto onko täällä maailmassa enää naisia jotka eivät olisi rikki? Pitääkö sitä "ehjänä" viettää loppuelämän sinkkuna? :D

All I want is.. Rakastava positiivinen parisuhde, too much to ask for! No toki ei tähän ihan kaikki kandidaatit kelpaa - lue: standardit, mut kuitenniin, simple as shit, hard as fuck.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mä oon kyl näistä joskus lukenut ja tavallaan tiedänkin aika paljon aiheesta. Mut käytännössä kun ei voi tietää mitä sen toisen päässä liikkuu.

Tulee enemmänkin mieleen että hitto onko täällä maailmassa enää naisia jotka eivät olisi rikki? Pitääkö sitä "ehjänä" viettää loppuelämän sinkkuna? :D
Naisena ihmettelin joskus ihan samaa miesten suhteen. Tässä iässä se eletty elämäkin ja parisuhdehistoriat tuovat oman lisänsä soppaan, eikä aina kovin positiivista lisää. Lopulta päädyinkin tähän ratkaisuun keskittyä vallan muihin asioihin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Naisena ihmettelin joskus ihan samaa miesten suhteen. Tässä iässä se eletty elämäkin ja parisuhdehistoriat tuovat oman lisänsä soppaan, eikä aina kovin positiivista lisää. Lopulta päädyinkin tähän ratkaisuun keskittyä vallan muihin asioihin.
Tää on molemminpuolinen ilmiö. Hyvät ei löydä toisiaan. Historia elämästä - etenkin jos niistä on valmis oppimaan ja kasvamaan - parantaa oman elämänlaatua reippaasti ja myös nostaa oman riman aika korkealle kumppanin suhteen.

Kuitenki se yksinolo on siedettävän hyvää vrt suhteeseen joka ei anna. Mut esim mulla ei kovin korkeat standardit ole loppupeleissä. En tiiä millä taikatempulla kiinnostus olisi molemminpuolinen, vai onko se tätä nykyäaikaa että toista osapuolta kiinnostaa, kunnes vaan ei kiinnosta yhtäkkiä enää? Ja tähän voi sanoa, että syytä ei välttämättä edes ole - se on tää "instant viihteen" luoma elämä.

Mä taas ajattelen ihan eri tavoin asioita ja rakennan elämää ihan eri pohjalta kuin että saisin instant viihdettä. No toki paneskelut erikseen, mutta monen monen mimmin kohdalla oon ollut valmis laittaa Tinderin tauolle ja oikeesti keskittyä yhteen, tutustua juuri tähän ihmiseen, but nope.

Sillee turhauttavaa, mut emmä turhaudu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Mä oon miettinyt pitkään, että onko toiseen kiinnostuminen tai ihastuminen jollain tavalla vajetta mitä lapsuudessa ei kokenut saavansa? Vai onko se myös TERVEELLE ihmiselle tapa muodostaa jotain upeata?

Mut se miten me asiat koetaan ihastumisvaiheessa, suhteessa ja kiintymisasioissa riippuu juuri siitä mitä ollaan koettu elämässä - ja toisaalta myös opittu sekä kasvettu eteenpäin ymmärtävinä aikuisina meidän "haavoittuneelle lapselle".

Nää on aika complicated shit.

Itse tiedän olevani jääny vajaaksi lapsuudessa hyvinkin paljon tunne-elämän asioissa ja oon varmasti kokenut tietynlaisia hylkäämisen tunteita, koska muistan varhaisaikuisuudessa jos mua ei esim kutsuttu jonnekin, saatoin vetää aikamoiset reaktiot. Plus toki paljon muuta mitä nuorena tapahtui - kiusattu, pakenin tunne-elämää ties mihin, jne.

Ylläoleva heijastaa nykyää myös ku ihastun, mut se on SUPER lievä mitä on joskus menneisyydessä ollut ja miusta tuntuu, että se jatkuvasti vaan menee parempaan suuntaan. Eli siis jos en saa vaikka toiselta viestiä x ajassa, mulla tulee pieni tunnereaktio joka aivan varmasti liittyy hylkäämisen tunnelukkoon. Edelleen, tää on nykyään tosi lievä, ja se ei sinällään vaikuta arkeen juurikaan, mut jonkin sortin "ovethinkingii" harrastan edelleen.

Elämä on mielenkiintoinen matka. Mä jatkuvasti teen itsereflektointia ja tunnetyöskentelyä. Koen, että meen asioissa parempaan suuntaan. Mä en tiedä mikä on se "goal", mut en usko että sitä koskaan edes on. Sitku kuolen, homma on siinä.

Vähä deepimpää settiä tähä välii :) Ja nyt kyllä on todella offtopic, mut ajattelin laittaa.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mä oon miettinyt pitkään, että onko toiseen kiinnostuminen tai ihastuminen jollain tavalla vajetta mitä lapsuudessa ei kokenut saavansa? Vai onko se myös TERVEELLE ihmiselle tapa muodostaa jotain upeata?

Mut se miten me asiat koetaan ihastumisvaiheessa, suhteessa ja kiintymisasioissa riippuu juuri siitä mitä ollaan koettu elämässä - ja toisaalta myös opittu sekä kasvettu eteenpäin ymmärtävinä aikuisina meidän "haavoittuneelle lapselle".

Nää on aika complicated shit.

Itse tiedän olevani jääny vajaaksi lapsuudessa hyvinkin paljon tunne-elämän asioissa ja oon varmasti kokenut tietynlaisia hylkäämisen tunteita, koska muistan varhaisaikuisuudessa jos mua ei esim kutsuttu jonnekin, saatoin vetää aikamoiset reaktiot. Plus toki paljon muuta mitä nuorena tapahtui - kiusattu, pakenin tunne-elämää ties mihin, jne.

Ylläoleva heijastaa nykyää myös ku ihastun, mut se on SUPER lievä mitä on joskus menneisyydessä ollut ja miusta tuntuu, että se jatkuvasti vaan menee parempaan suuntaan. Eli siis jos en saa vaikka toiselta viestiä x ajassa, mulla tulee pieni tunnereaktio joka aivan varmasti liittyy hylkäämisen tunnelukkoon. Edelleen, tää on nykyään tosi lievä, ja se ei sinällään vaikuta arkeen juurikaan, mut jonkin sortin "ovethinkingii" harrastan edelleen.

Elämä on mielenkiintoinen matka. Mä jatkuvasti teen itsereflektointia ja tunnetyöskentelyä. Koen, että meen asioissa parempaan suuntaan. Mä en tiedä mikä on se "goal", mut en usko että sitä koskaan edes on. Sitku kuolen, homma on siinä.

Vähä deepimpää settiä tähä välii :) Ja nyt kyllä on todella offtopic, mut ajattelin laittaa.
Kun oikealle tyypille avaudut tuota diipimpää shittiä, niin se on siinä. Moni nainen antaisi vaikka munuaisensa, että saisi tuollaisen miehen, joka haluaa kehittää itseään ja kykenee tuon tason itsereflektioon. Se on harvinaista. Ja vielä harvinaisempaa mun ikäluokan miehillä.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
Noh, useimmiten, ellei aina, taustalla on turvaton kiintymyssuhde lapsuudessa. Se ei tarkoita välttämättä lainkaan mitään dramaattista kuten perheväkivaltaa, alkoholismia tms. Tutkimusten mukaan puolilla suomalaisista tai jopa vieläkin suuremmalla osalla kiintymyssuhdetyyli on niin sanotusti turvaton, ja turvallisesti kiintyviä on vähemmistö. Ja se sitten näkyy yleensä ennen pitkää lähisuhteissa, jos toinen osapuoli tai molemmat ovat turvattomasti kiintyviä. Erityisen hankala suhdedynamiikka voi vallita ristiriitaisesti ja välttelevästi kiintyvien parisuhteessa. Jos aihe kiinnostaa, kannattaa googlettaa vaikkapa "turvaton kiintymyssuhde". Kyse on ihan oikeasta psykologisesta, tieteellisesti tutkitusta ilmiöstä eikä mistään hömpästä tai huuhaasta.
Mutta miksi tuo sitten johtaa siihen, että tarvitaan epävakaa "jännämies" herättelemään kyseisen naisen tunteita? Googlasin, ja esim. tuossa Terveyskirjan artikkelissa kyllä avattiin käsitteet, mutta syy-seuraussuhde ei nyt aukea aivan heti. :hmm:

 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Mutta miksi tuo sitten johtaa siihen, että tarvitaan epävakaa "jännämies" herättelemään kyseisen naisen tunteita? Googlasin, ja esim. tuossa Terveyskirjan artikkelissa kyllä avattiin käsitteet, mutta syy-seuraussuhde ei nyt aukea aivan heti. :hmm:

Vanhat esimerkiksi vaille jäämisen tai hylkäämisen traumat aktivoituu, kun kohtaa ihmisen joka toimii samoin kuin vaikkapa se vanhempi joka niitä vaillejäämisen tai hylkäämisen kokemuksia aiheutti. Tuttuus viehättää, koska tutulla tavalla toimivan henkilön kanssa pääsee käyttämään samoja selviytymismekanismeja, jotka on jo varhaislapsuudessa oppinut. Vähän sellainen tukholmasyndrooma-efekti siis. Googleen "traumakemia".
Itse muinoin kärsin tuosta, melko lievästi kylläkin ja nykyään tuskin ollenkaan kun sen tajusin ja vähän käsittelin asioita.
Edit. Markkukin tuossa hienosti ja avoimesti kuvasi just tätä samaa asiaa, ja omia reaktioitaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640
Tuosta diipistä shitistä pari sanaa! Ensinnäkin, se toimii. Siis se todellakin toimii - enkä puhu tästä minään helvetin "pelimiesteoriana" vaan silleen ihan oikeasti. Syvempiä ajatuksia ja tuntemuksia kun pääsee perkaamaan jonkin samalla aaltopituudella olevan kanssa niin siinä oppii toisesta paljon hienoja ja uniikkejakin asioita. <3

On tässä toki yksi tai parikin "muttaa" ettei homma olis niin helppoa.. Eli se että kaikilla ei yksinkertaisesti ole kapasiteettia tuollaiseen keskusteluun - enkä edes tarkoita että pitäisi olla kaikki termit hallussa tms. vaan ei yksinkertaisesti löydy sitä syvyyttä ajattelusta. Toisena, ainakin itse olen kohdannut kaikin puolin mukavia ja fiksuja naisia mutta valtaosan kanssa ei itse edes tee mieli avata tuota puolta. Ei sillä etteikö se voisi olla hyvä asia vaan siksi että se tarvittava "lähtötaso" siinä kemiassa puuttuu. Sitä voikin sit pohtia hamaan iäisyyteen että "olisko se kemia sieltä sitten löytynyt" mutta minkäänlainen jossittelu ei sinänsä ole hedelmällistä. Oma näkemys on että joidenkin _harvojen_ kanssa diippiys ui mukaan keskusteluihin ihan luonnostaan ja se on juuri se jalokivi joka tekee yhteydestä uniikin. Ehdoton kyllä moisille kohtaamisille! :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 386
Mä oon miettinyt pitkään, että onko toiseen kiinnostuminen tai ihastuminen jollain tavalla vajetta mitä lapsuudessa ei kokenut saavansa? Vai onko se myös TERVEELLE ihmiselle tapa muodostaa jotain upeata?

Mut se miten me asiat koetaan ihastumisvaiheessa, suhteessa ja kiintymisasioissa riippuu juuri siitä mitä ollaan koettu elämässä - ja toisaalta myös opittu sekä kasvettu eteenpäin ymmärtävinä aikuisina meidän "haavoittuneelle lapselle".

Nää on aika complicated shit.

Itse tiedän olevani jääny vajaaksi lapsuudessa hyvinkin paljon tunne-elämän asioissa ja oon varmasti kokenut tietynlaisia hylkäämisen tunteita, koska muistan varhaisaikuisuudessa jos mua ei esim kutsuttu jonnekin, saatoin vetää aikamoiset reaktiot. Plus toki paljon muuta mitä nuorena tapahtui - kiusattu, pakenin tunne-elämää ties mihin, jne.

Ylläoleva heijastaa nykyää myös ku ihastun, mut se on SUPER lievä mitä on joskus menneisyydessä ollut ja miusta tuntuu, että se jatkuvasti vaan menee parempaan suuntaan. Eli siis jos en saa vaikka toiselta viestiä x ajassa, mulla tulee pieni tunnereaktio joka aivan varmasti liittyy hylkäämisen tunnelukkoon. Edelleen, tää on nykyään tosi lievä, ja se ei sinällään vaikuta arkeen juurikaan, mut jonkin sortin "ovethinkingii" harrastan edelleen.

Elämä on mielenkiintoinen matka. Mä jatkuvasti teen itsereflektointia ja tunnetyöskentelyä. Koen, että meen asioissa parempaan suuntaan. Mä en tiedä mikä on se "goal", mut en usko että sitä koskaan edes on. Sitku kuolen, homma on siinä.

Vähä deepimpää settiä tähä välii :) Ja nyt kyllä on todella offtopic, mut ajattelin laittaa.
Pieni tsemppaus foorumitoverilta:

Oot jo pitkällä tuon "tarvitsevuuden" selättämisessä viestittelyn osalta osatessasi tunnistaa sen. Tällöin se ei pääse hallitsemaan liiallisesti ajatuksia kun huomion saa siirrettyä tietoisesti muualle.

Samalla kannattaa edelleen pitää matalaa profiilia ekan näkemisen jälkeen, niin ei pääse odotukset nousemaan liian korkealle. Sä oot ollu tässä tilanteessa aiemminkin, kuten varmasti muistat. Sä et myöskään pysty nyt vaikuttamaan siihen tuleeko niitä toisia tärskyjä, niin niistä on turha stressata sen enempää, keskityt vaikka muihin tärkeisiin juttuihin elämässäsi sillä aikaa. Jos tää toinen on susta aidosti kiinnostunut niin varmasti treffit tulevat sieltä, muussa tapauksessa ei muuta kuin uutta matoa koukkuun tai ihan paussia Tinderistä jos alkaa liian raskaaksi käydä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Ylläoleva heijastaa nykyää myös ku ihastun, mut se on SUPER lievä mitä on joskus menneisyydessä ollut ja miusta tuntuu, että se jatkuvasti vaan menee parempaan suuntaan. Eli siis jos en saa vaikka toiselta viestiä x ajassa, mulla tulee pieni tunnereaktio joka aivan varmasti liittyy hylkäämisen tunnelukkoon. Edelleen, tää on nykyään tosi lievä, ja se ei sinällään vaikuta arkeen juurikaan, mut jonkin sortin "ovethinkingii" harrastan edelleen.
Tinder ei varmaan auta tässä yhtään, koska siellä ghostaaminen on todella yleistä ja siksi on ihan rationaalista epäillä sitä jos vastauksissa kestää...


Vanhat esimerkiksi vaille jäämisen tai hylkäämisen traumat aktivoituu, kun kohtaa ihmisen joka toimii samoin kuin vaikkapa se vanhempi joka niitä vaillejäämisen tai hylkäämisen kokemuksia aiheutti. Tuttuus viehättää, koska tutulla tavalla toimivan henkilön kanssa pääsee käyttämään samoja selviytymismekanismeja, jotka on jo varhaislapsuudessa oppinut. Vähän sellainen tukholmasyndrooma-efekti siis. Googleen "traumakemia".
Itse muinoin kärsin tuosta, melko lievästi kylläkin ja nykyään tuskin ollenkaan kun sen tajusin ja vähän käsittelin asioita.
Edit. Markkukin tuossa hienosti ja avoimesti kuvasi just tätä samaa asiaa, ja omia reaktioitaan.
Mutta nythän täällä on ollut hyvää keskustelua. Keksittiin jopa syy sille, miksi (yllättävän monet) naiset on ns. jännämiehien perään, vaikka kaikenlaiset mussuttajat on jopa kiistänyt koko ilmiön olemassaolon ja selittäneet kuinka kaikki on itsestä kiinni. Ehkä siinä on se, ettei se vaan tue itsensä kehittämisen eetosta, kun itsensä "kehittäminen" jännämieheksi tuskin on kovin hyvä idea? :smoke:


Surullisen todellista. Just tuli vastaan yks pätkä missä nainen avautuu 15min miksi Tinder on shit ja ei löydy yhtää keskustelukykyistä tai ”hyvää” miestä joka haluaisi sitoutua
Laitatko muuten linkin tähän? Voisi uteliaisuudesta vilkaista tuon. :D
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Tinder ei varmaan auta tässä yhtään, koska siellä ghostaaminen on todella yleistä ja siksi on ihan rationaalista epäillä sitä jos vastauksissa kestää...




Mutta nythän täällä on ollut hyvää keskustelua. Keksittiin jopa syy sille, miksi (yllättävän monet) naiset on ns. jännämiehien perään, vaikka kaikenlaiset mussuttajat on jopa kiistänyt koko ilmiön olemassaolon ja selittäneet kuinka kaikki on itsestä kiinni. Ehkä siinä on se, ettei se vaan tue itsensä kehittämisen eetosta, kun itsensä "kehittäminen" jännämieheksi tuskin on kovin hyvä idea? :smoke:

Ei ne ole välttämättä mitään kummia jännämiehiä, jotka kohtelee parisuhteessa toista huonosti, vaan ihan tavallisia suomalaisia miehiä, jotka eivät osaa sitoutua tai näyttää kiintymystään.

Näitä on erityisesti vanhemmissa sukupolvissa paljon.


Etenkin suomalaiset miehet ovat omaksuneet lapsuudestaan välttelevyyden. Arvioiden mukaan noin puolet miehistä kuuluu tähän kiintymysryhmään.

– Kansainvälisissä tutkimuksissa sukupuolten välillä ei ole havaittu vastaavaa eroa, kertoo psykologian professori Airi Hautamäki.
Naisilla taas näyttää Suomessa olevan miehiä enemmän takertuvaa eli ristiriitaista kiintymystyyliä.

Välttelevästi kiintynyt saattaa olla töissä, juhlissa ja ystävien parissa valloittava persoona. Puolison seurassa hänestä kuoriutuu etäinen tyyppi, jolta ei heru sympatiaa saati syliä. Syy on, että puolisoon muodostunut, kaikkein läheisin kiintymyssuhde herättää lapsuudessa omaksutun tavan toimia. Tätä ei ole helppo tunnistaa itse.


 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Ei ne ole välttämättä mitään kummia jännämiehiä, jotka kohtelee parisuhteessa toista huonosti, vaan ihan tavallisia suomalaisia miehiä, jotka eivät osaa sitoutua tai näyttää kiintymystään.

Näitä on erityisesti vanhemmissa sukupolvissa paljon.






Varmaan lievemmässä muodossa on kyse tuosta, mutta väittäisin silti että ns. jännämiehet on osa samaa ilmiötä.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Varmaan lievemmässä muodossa on kyse tuosta, mutta väittäisin silti että ns. jännämiehet on osa samaa ilmiötä.
Jos ymmärrän lähellekään oikein mitä "jännä-miehellä" (harvinaisen typerä ilmaus, IMO) tarkoitetaan, niin he ovat sitten jo jotain persoonallisuushäiriöisiä tai vielä pahempaa. Aika marginaalinen porukka loppupelissä, vaikka onhan narsisteja ja sosiopaattejakin kait useampi yksilö sadasta. Lievemmät persoonallisuuden ongelmat sitten siihen päälle.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Jos ymmärrän lähellekään oikein mitä "jännä-miehellä" (harvinaisen typerä ilmaus, IMO) tarkoitetaan, niin he ovat sitten jo jotain persoonallisuushäiriöisiä tai vielä pahempaa. Aika marginaalinen porukka loppupelissä, vaikka onhan narsisteja ja sosiopaattejakin kait useampi yksilö sadasta. Lievemmät persoonallisuuden ongelmat sitten siihen päälle.

Ite oon ymmärtänyt, että noi on jotain mopokerholaisia, (naisten)hakkaajia, rikollisia, sarjapettäjiä tms. Ja näistä ei tosiaan valtaosa naisista edes kiinnostu. Toisaalta sitten taas pieni osa naisista kiinnostuu lähinnä vain näistä :)
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Jännämiehiä on laajalla skaalalla alkaen linnassa istuvista vaimojaan hakkaavista taparikollisista ja päätyen sitten välttelevästi kiintyneisiin tuppisuisiin jörriköihin, jotka ei siis ole millään lailla pahoja ihmisiä, eivät vaan osaa tai pysty oikein näihin suhdehommiin omista lapsuuden traumoistaan tai parisuhdemalleistaan johtuen.

Ensiksimainituilla on oma pieni fanikuntansa, mutta mikään yleinen ilmiö tää ei ole, että naiset jotenkin joukolla näitä fanittaisi, vaikkakin todellinen.

edit. FB:n naisten ryhmissä näkee kyllä kaikenlaista käsittämätöntä tarinaa. Mies "on niin ihana" ja seuraavassa lauseessa kerrotaan miten se katoaa viikoksi kerrallaan eikä vastaa puhelimeen, viestii prostituoitujen kanssa, käyttää perheen rahat uhkapelaamiseen, ei puhu eikä pussaa, kiukuttelee, mykkäkouluilee ja harjoittaa muuta henkistä väkivaltaa mutta "muuten on just kaikki hyvin". Erittäin kiinnostava ilmiö tällainen sokeus sille omalle tilanteelle ja sen miehen ominaisuuksille. :hmm:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Ite oon ymmärtänyt, että noi on jotain mopokerholaisia, (naisten)hakkaajia, rikollisia, sarjapettäjiä tms. Ja näistä ei tosiaan valtaosa naisista edes kiinnostu. Toisaalta sitten taas pieni osa naisista kiinnostuu lähinnä vain näistä :)
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Ja noi kaikkihan on yliedustettuina juurikin narsismi- ja sosiopatiatilastoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Jos ymmärrän lähellekään oikein mitä "jännä-miehellä" (harvinaisen typerä ilmaus, IMO) tarkoitetaan, niin he ovat sitten jo jotain persoonallisuushäiriöisiä tai vielä pahempaa. Aika marginaalinen porukka loppupelissä, vaikka onhan narsisteja ja sosiopaattejakin kait useampi yksilö sadasta. Lievemmät persoonallisuuden ongelmat sitten siihen päälle.
Ite oon ymmärtänyt, että noi on jotain mopokerholaisia, (naisten)hakkaajia, rikollisia, sarjapettäjiä tms. Ja näistä ei tosiaan valtaosa naisista edes kiinnostu. Toisaalta sitten taas pieni osa naisista kiinnostuu lähinnä vain näistä :)
No todella moni nainenhan on kokenut parisuhdeväkivaltaa tilastojen mukaan, ja esim. Markku juuri puhui kuinka oli treffeillä naisen kanssa, jota oli kaikissa suhteissa kohdeltu huonosti. Ja eiköhän itse kukin ole kuullut vastaavia tarinoita oikeassa elämässä.

Itse tosin olen ymmärtänyt "jännämiehen" hieman lievempänä. Eli ei välttämättä tai edes yleensä oikea rikollinen tai persoonallisuushäiriöinen, vaan ehkä paremminkin sarjaa yläastekovis 10-20 vuoden päästä tjsp. Mutta kuitenkin siihen kuuluu semmoinen impulsiivinen luonteenlaatu, johon yhdistyy korostettu maskuliinisuus ja dominoivuus, usein myös pimeän triadin piirteitä, muttei yleensä oikeaksi persoonallisuushäiriöksi asti.


--------------------------------------------------------------

Onkohan tuossa ettei mies saisi olla "liian" kiinnostunut ainakin osaksi kyse siitä, että naiset on tottunut välttelevään kiintymysmalliin? Ja seurauksena suoremmin tunteitaan osoittava mies vaikuttaa epätoivoiselta. :hmm:
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
No todella moni nainenhan on kokenut parisuhdeväkivaltaa tilastojen mukaan, ja esim. Markku juuri puhui kuinka oli treffeillä naisen kanssa, jota oli kaikissa suhteissa kohdeltu huonosti. Ja eiköhän itse kukin ole kuullut vastaavia tarinoita oikeassa elämässä.

Itse tosin olen ymmärtänyt "jännämiehen" hieman lievempänä. Eli ei välttämättä tai edes yleensä oikea rikollinen tai persoonallisuushäiriöinen, vaan ehkä paremminkin sarjaa yläastekovis 10-20 vuoden päästä tjsp. Mutta kuitenkin siihen kuuluu semmoinen impulsiivinen luonteenlaatu, johon yhdistyy korostettu maskuliinisuus ja dominoivuus, usein myös pimeän triadin piirteitä, muttei yleensä oikeaksi persoonallisuushäiriöksi asti.


--------------------------------------------------------------

Onkohan tuossa ettei mies saisi olla "liian" kiinnostunut ainakin osaksi kyse siitä, että naiset on tottunut välttelevään kiintymysmalliin? Ja seurauksena suoremmin tunteitaan osoittava mies vaikuttaa epätoivoiselta. :hmm:
Mun on tähän väliin sanottava, että vaikutat tosi fiksulta ja ajattelevalta yksilöltä. Kunhan vain pysyt poissa incel-keskusteluista etkä myrkytä ajatteluasi tasoteorioilla ja muulla katkeralla skeidalla, vaan pysyt hyvisten puolella. Sama koskee @Markqq a. Jos vaan pidätte ajattelustanne ja puheistanne pois viittaukset tasoteoriaan ym. incel-narratiiviin, niin annatte tosi fiksun ja kivan kuvan itsestänne! :tup:
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
342
Kunhan vain pysyt poissa incel-keskusteluista etkä myrkytä ajatteluasi tasoteorioilla ja muulla katkeralla skeidalla, vaan pysyt hyvisten puolella. Jos vaan pidätte ajattelustanne ja puheistanne pois viittaukset tasoteoriaan ym. incel-narratiiviin, niin annatte tosi fiksun ja kivan kuvan itsestänne! :tup:
Muistakaa sitten kun daamit sanoo, että olet tosi kiva ja fiksu, mutta ei kiinnosta, niin selitys sekä ratkaisu löytyy markkina-arvon puolelta :tup: :tup: :tup:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Feromonit ja geenit hitto. Must tuntuu että nämä on naisen suunnalta paljon merkittävämpää kuin mieheltä. Ja pitäs varmaa jatkossa laittaa "vähän" likainen t-paita päälle eli siis semmonen puhdas hiki tai ominaisuushaju ilman että vetää aina puhtaat niskaan suihkun kautta ja hajuvettä kolme suihkautusta. Balanssi tässäkin.

Mutta juu! Ei muuta kuin etiäppäin ja raportoin tänne treffitilanteista :)

Mieki tykkään syvällisistä keskusteluista ja ne luo ihan erilaista yhteyttä.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Must tuntuu että nämä on naisen suunnalta paljon merkittävämpää kuin mieheltä.
Se on juuri näin ja ihan syystä. Mies voi tuikkia tuhansia naisia eikä se tunnu missään mutta nainen kun tulee raskaaksi se on sitä sen 9kk ja se muuttaa sen naisen koko elämän. Varmaan olisit sinäkin vähän tarkempi kenen kanssa hommailet, jos jokaisesta kanssakäymisestä vois tulla tollanen seuraus.

Ja tämä siis ihan biologiapohjalta, kyllä, meillä on nyt ehkäisyt, isyystukimukset ja elarit, mutta ei ne meidän liskoaivot sellaisista mitään tiedä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
656
Selitys löytyy feromoneista ja geeneistä! Ette vaan ole yhteensopivia. :D
Menikö se nyt vielä intterwebsin mukaan niin, että naiset haistavat miehen ominaistuoksun miellyttäväksi, jos geenit olisivat yhteensopivat? Tuoksunsa peittäminen partavesillä voi siksi olla syynä, ettei toinen innostu. Ja myös toisaalta, syy miksi näitä hajusteita markkinoidaan naisten villiinnyttäjinä, koska ovat kuin jakkihärän myskiä tmv. eroottisen tunteen laukaisevaa ihmeainetta.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Menikö se nyt vielä intterwebsin mukaan niin, että naiset haistavat miehen ominaistuoksun miellyttäväksi, jos geenit olisivat yhteensopivat? Tuoksunsa peittäminen partavesillä voi siksi olla syynä, ettei toinen innostu. Ja myös toisaalta, syy miksi näitä hajusteita markkinoidaan naisten villiinnyttäjinä, koska ovat kuin jakkihärän myskiä tmv. eroottisen tunteen laukaisevaa ihmeainetta.
Myös hormonaalinen ehkäisy voi sotkea naisen aistit.

Hormonaalinen ehkäisy muuttaa naisten miesmakua ja voi selittää jopa parisuhteiden kariutumisia
Ihmisen parinvalinta perustuu persoonallisuuden ja varakkuuden lisäksi myös ulkoiseen olemukseen sekä hajuihin.

Ihminen erittää ominaistuoksunsa lisäksi feromoneja, eli kemiallisia signaaleja. Nekin vaikuttavat tiedostamattomasti ihmisten käyttäytymiseen.

– Normaalisti naiset suosivat itsensä kanssa geneettisesti erilaisia miehiä. Tämä on evoluution tapa estää sisäsiitosta. Mutta kun naiset alkavat käyttämään e-pillereitä, niin jostain syystä he alkavatkin suosia geneettisesti itsensä kaltaisia miehiä nimenomaan hajun perusteella.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Itsellä oli muuten viimeksi tinderissä yksi onnistunut rouhea duunikuva, missä todellisuudessa olin todella paskaisena raksalla poseeraamassa. Aika usein aiemmin korkeastikoulutetut/hyvissä duuneissa olevat naiset lopetti keskustelun seinään kun selvisi että akateemisesta taustastani huolimatta pyöritänkin vain raksafirmaa. Mutta toi kuva sai huomiota enemmän kuin tarpeeksi. :p
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Itsellä oli muuten viimeksi tinderissä yksi onnistunut rouhea duunikuva, missä todellisuudessa olin todella paskaisena raksalla poseeraamassa. Aika usein aiemmin korkeastikoulutetut/hyvissä duuneissa olevat naiset lopetti keskustelun seinään kun selvisi että akateemisesta taustastani huolimatta pyöritänkin vain raksafirmaa. Mutta toi kuva sai huomiota enemmän kuin tarpeeksi. :p
En kyl ymmärrä näitä jotka ovat omassa yliopistokuplassaan. Eräs mimmi kerran tokas ettei edes ajatellut sitä että deittailis vaan "samalla tasolla" olevia. Yksi tuleva lääkäri järkytty ku kerroin mun erotiikka-asentajan tutkinnon ja samalla tokasten että en oo kokenut siitä hyötyä lähtee opiskelemaan ku saan kaikki opit työpaikalla ja intohimon kohteet aivan muualla. No siis tätä tuskin olin edes koskaan tapaamassa, mut keskusteltiin niitä näitä.

Mulla on ammattikoulutus :D Silti väitän että oon sivistyneempi kuin jotkut yliopiston käyneet. Mä oon lukenut kirjallisuutta (bisnes, raha, itsensä kehittäminen, henkinen hyvinvointi, fyysinen hyvinvointi, lihakset, blabla) enemmän kolmessa vuodessa kuin varmaan perusihminen koko elämänsä aikana. Oon työelämässä oppinut taitoja ja edennyt näin uralla sekä ei mua kiinnostele lähtee viideks vuodeks opiskelee jotain mikä ei kiinnosta hivenenkää aivosoluja vaan vapaa-ajalla grindaan intohimon kohdetta niin että josko siitä joskus seteleitä tienaisi. Sort of "opiskelen" juttuja mitkä kiinnostaa ja vie mua eteenpäin.

Ei siis mitään korkeakoulutettuja vastaan mutta..

..Pää pois byllystä! ;)

E: Kielimuotoilueditit.
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Silti väitän että oon sivistyneempi kuin harva se yliopiston käynyt. Mä oon lukenut kirjallisuutta (bisnes, raha, itsensä kehittäminen, henkinen hyvinvointi, fyysinen hyvinvointi, lihakset, blabla) enemmän kolmessa vuodessa kuin varmaan perusihminen koko elämänsä aikana.

Tällaisia ei sitten kannata möläyttää, jos päädyt treffeille oikeasti lukeneen ihmisen kanssa :smoke:
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
880
Tällaisia ei sitten kannata möläyttää, jos päädyt treffeille oikeasti lukeneen ihmisen kanssa :smoke:
Nimenomaan. En kovin sivistyneenä pidä jotain lukemista itseriittoisuuden "kulmakivistä".

Siitä olen samaa mieltä, että pelkkä koulutus ei tosiaankaan kerro kaikkea ihmisestä, vaikka se monesti saattaakin korreloida useampaankin asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Heh, ylläoleva oli lähinnä mutuilua että miksi pitäisi karsii kumppaniehdokkaita sen takia että mikä on koulutustasonsa. En todellakaan möläytä moisia, nämä on näitä foorumikeskusteluja :)

Samase on näille "alemmille" koulutetuille, että ei tarvi jäädä marisemaan pohjalle vaan aina voi mennä eteenpäin elämässä, näin vastapainoksi.

Monesti on joku poiminut jotai mun lausahduksia vedoten, että ihme sälli jos livenä niitä näitä heitän menemään, mutta en todellakaan.

PS: Enkä tarkoita että olisin sivistyneempi kuin vaikka yliopiston käynyt, vaan tarkoituksella juuri tokasin että "harva". Kyllä se vaatii aivan hemmetisti ihmiseltä suorittaa korkeakoulutukinnot, enkä sitä yhtään vähättele.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
150
Yleensä uraoriontuneet ihmiset etsivät kaltaisijaan ja sellaisia löytää parhaiten koulutetuista. Ei tässä ole mitään ihmeellistä eikä siitä kannata pahastua. En minäkään deittaillut yhden illan juttuja lukuunottamatta kuin kunnianhimoisia koulutettuja ihmisiä aikanaan kun olin sinkku. Yhteiselo on huomattavasti mukavempaa kun kumppani tajuaa työn tärkeyden ja molempien tulotaso on sellainen, ettei rahasta tarvitse riidellä.
Toistakymmentä vuotta ollaan oltu yhdessä ja hienosti on mennyt.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Yleensä uraoriontuneet ihmiset etsivät kaltaisijaan ja sellaisia löytää parhaiten koulutetuista. Ei tässä ole mitään ihmeellistä eikä siitä kannata pahastua. En minäkään deittaillut yhden illan juttuja lukuunottamatta kuin kunnianhimoisia koulutettuja ihmisiä aikanaan kun olin sinkku. Yhteiselo on huomattavasti mukavempaa kun kumppani tajuaa työn tärkeyden ja molempien tulotaso on sellainen, ettei rahasta tarvitse riidellä.
Toistakymmentä vuotta ollaan oltu yhdessä ja hienosti on mennyt.
Tämä onkin hyvin ymmärrettävää jos mietitään juuri sitä pariutumista. mitkä ovat kriteerit ja minkälaista ihmistä lähtökohtaisesti haluaa rinnalle. On paljon todennäköisempää löytää korkeakoulutetusta (tai uraorientuneista) se kumppani vierelle kuin vaikka ihminen joka ei ole käynyt kouluja, mutta on muulla tavalla tehnyt esim. miljoonaomaisuuden. Tässä kun nyt katsotaan yhtä ihmistä vs korkeakoulutettuja niin tuo yksi on neula viljapellossa.

No, ehkä mä en pääse ineen samalle tasolle kun en ole korkeakoulua käynyt :) Lähtökohtaisesti koulutus on mulle toissijainen asia, katson kokonaisuutta. Mut se jolle on koulutus korkealla prioriteetilla, se on täysin fine!
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Mun on tähän väliin sanottava, että vaikutat tosi fiksulta ja ajattelevalta yksilöltä. Kunhan vain pysyt poissa incel-keskusteluista etkä myrkytä ajatteluasi tasoteorioilla ja muulla katkeralla skeidalla, vaan pysyt hyvisten puolella. Sama koskee @Markqq a. Jos vaan pidätte ajattelustanne ja puheistanne pois viittaukset tasoteoriaan ym. incel-narratiiviin, niin annatte tosi fiksun ja kivan kuvan itsestänne! :tup:
Kiitos, mutta kyllä noissa "tasoteorioissa" yms. muissa jutuissa näyttää olevan osittain pohjaa, monet vaan vetää ne täysin yli. Onhan se nyt ihan selvää että miehet on erityisesti Tinderissä markkina-arvoltaan heikommassa asemassa kun se paikka on täynnä nälkäisiä miehiä, joita sitten puskee naisille ovista ja ikkunoista. Samoin on olemassa eri "tasoja" mutta mikään kovin tarkka 1-10 numeroarvio ei tietenkään toimi, kun makuerojakin on. Lisäksi monet naiset myös yrittävät pariutua ylöspäin, minkä myös täällä esim. @Derzu on huomannut.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
150
Tämä onkin hyvin ymmärrettävää jos mietitään juuri sitä pariutumista. mitkä ovat kriteerit ja minkälaista ihmistä lähtökohtaisesti haluaa rinnalle. On paljon todennäköisempää löytää korkeakoulutetusta (tai uraorientuneista) se kumppani vierelle kuin vaikka ihminen joka ei ole käynyt kouluja, mutta on muulla tavalla tehnyt esim. miljoonaomaisuuden. Tässä kun nyt katsotaan yhtä ihmistä vs korkeakoulutettuja niin tuo yksi on neula viljapellossa.

No, ehkä mä en pääse ineen samalle tasolle kun en ole korkeakoulua käynyt :) Lähtökohtaisesti koulutus on mulle toissijainen asia, katson kokonaisuutta. Mut se jolle on koulutus korkealla prioriteetilla, se on täysin fine!
Deittailu on sen verran nopeatempoista nykypäivänä että monet laskevat todennäköisyyksiä.
Mutta kuten todettu korkeakoulutettu voi olla sivistymätön moukka. Koulutus ei sulje sitä tosiasiaa pois todellakaan.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Tämä onkin hyvin ymmärrettävää jos mietitään juuri sitä pariutumista. mitkä ovat kriteerit ja minkälaista ihmistä lähtökohtaisesti haluaa rinnalle. On paljon todennäköisempää löytää korkeakoulutetusta (tai uraorientuneista) se kumppani vierelle kuin vaikka ihminen joka ei ole käynyt kouluja, mutta on muulla tavalla tehnyt esim. miljoonaomaisuuden. Tässä kun nyt katsotaan yhtä ihmistä vs korkeakoulutettuja niin tuo yksi on neula viljapellossa.

No, ehkä mä en pääse ineen samalle tasolle kun en ole korkeakoulua käynyt :) Lähtökohtaisesti koulutus on mulle toissijainen asia, katson kokonaisuutta. Mut se jolle on koulutus korkealla prioriteetilla, se on täysin fine!
Kiitos, mutta kyllä noissa "tasoteorioissa" yms. muissa jutuissa näyttää olevan osittain pohjaa, monet vaan vetää ne täysin yli. Onhan se nyt ihan selvää että miehet on erityisesti Tinderissä markkina-arvoltaan heikommassa asemassa kun se paikka on täynnä nälkäisiä miehiä, joita sitten puskee naisille ovista ja ikkunoista. Samoin on olemassa eri "tasoja" mutta mikään kovin tarkka 1-10 numeroarvio ei tietenkään toimi, kun makuerojakin on. Lisäksi monet naiset myös yrittävät pariutua ylöspäin, minkä myös täällä esim. @Derzu on huomannut.
Tosiaan naisen itsetunnolle tekee tiukkaa pariutua heikommin koulutetun miehen kanssa, onhan sen jopa tämänkin palstan naiskäyttäjä tunnustanut omalta osaltaan...

Mutta ei se miehen näkökulmasta ole sama asia. Lähtökohtaisesti miehelle ei ole mikään kynnyskysymys, millä tavalla nainen on kouluttautunut. Tuskin tulotasokaan on mikään kynnyskysymys. Naisellinen, miellyttävä seura on paljon oleellisempaa kuin mikään tutkintotodistus.

Toki käytännön perhe-elämä voi olla järkevämpää, jos molemmat tienaa hyvin hilloa. Mutta harva mies nyt näistä lähtökohdista alkaa keneenkään ihastumaan tai jättämään ihastumatta. Ihan kuin miehellä muutenkaan olisi tolkuttomasti varaa valita tänä päivänä...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 808
Viestejä
4 299 578
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom