Nettitreffit + Tinder

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Tosiaan naisen itsetunnolle tekee tiukkaa pariutua heikommin koulutetun miehen kanssa, onhan sen jopa tämänkin palstan naiskäyttäjä tunnustanut omalta osaltaan...
En ole tapaillut miehiä siinä mielessä kuin naisia, mutta mitä nyt työelämässä on joutunut viettämään aikaa heikommin koulutettujen miesten kanssa, niin onhan ne nyt keskimäärin ihan helvetin tyhmiä. Sellaisella täytyy sitten olla muita avuja (itseluottamus, määrätietoisuus, turvallisuuden tunne, hyvät raamit, jne) pariutuakseen korkeakoulutetun naisen kanssa. Siksi woltin tilatuimmat kotiinkuljetetut tavarat kaupungeissa ovat kissanhiekka ja vibraattori. Korkeakoulutetuista sinkkunaisista kiinnostuneille tämä on tietysti erinomainen markkinatilanne.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
En ole tapaillut miehiä siinä mielessä kuin naisia, mutta mitä nyt työelämässä on joutunut viettämään aikaa heikommin koulutettujen miesten kanssa, niin onhan ne nyt keskimäärin ihan helvetin tyhmiä. Sellaisella täytyy sitten olla muita avuja (itseluottamus, määrätietoisuus, turvallisuuden tunne, hyvät raamit, jne) pariutuakseen korkeakoulutetun naisen kanssa. Siksi woltin tilatuimmat kotiinkuljetetut tavarat kaupungeissa ovat kissanhiekka ja vibraattori.
Ei matala koulutus suoraan tarkoita tyhmyyttä, kuten varmaan hyvin tiedät.

Sitä paitsi teknisesti ottaen keskivertomies on piirun verran älykkäämpi kuin keskivertonainen (vaikka se keskivertomies onkin matalammin koulutettu).

Korkeakoulutetuista sinkkunaisista kiinnostuneille tämä on tietysti erinomainen markkinatilanne.
Jos on korkeakoulutettu mies. Mieluiten vielä vihervasemmistolainen vegaani. Koska sellaiset korkeakoulutetuille naisille siis kelpaa.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Ei, mutta korkeakoulutetuksi vihervasuriksi ryhtyminen voi olla paria kertaluokkaa vaikeampi rasti.
Jos sun kirjastosta löytyy feministinen aikakauslehti Tulva, niin siitä on hyvä aloittaa. En mä sitä itseäni varten omasta mielenkiinnosta lue, vaan sivistyäkseni, niin osaa sitten tarvittaessa niistäkin aiheista jutella.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
1 062
Olisiko tästä jotain tutkimuksia? Kiinnostaisi tietää.
Itselläni on tästä erikoinen kokemus. Olimme pari ja aivan hulluina toisiimme. Käytännössä koko ajan alasti. Ehkäisynä kondomi. Asioita helpottaaksemme nainen hankki kapselin ihon alle. Puolessa vuodessa muuttui luonne täysin. Jos oli aikaisemmin tykännyt jostain, niin nyt piti päinvastaisesta. Vaihtoi kämpänkin sisustuksen täysin sellaiseksi, mitä ei olisi aikaisemmin voinut edes kuvitella tai että ylipäätänsä sisustaisi ollenkaan. Seksi rupesi kuivumaan ja kyllä siitä lopulta ero tuli. Jotenkin jäi tuo kaivelemaan, kun tuntui että joku Body Snatctsers tyyppinen juttu vain tapahtui?
Tietysti ei yksi tapaus kesää tee ja voi mennä ihan muuhun tai varianssin piikkiin, mutta oli sitä outoa seurata vierestä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Olisiko tästä jotain tutkimuksia? Kiinnostaisi tietää.
Itselläni on tästä erikoinen kokemus. Olimme pari ja aivan hulluina toisiimme. Käytännössä koko ajan alasti. Ehkäisynä kondomi. Asioita helpottaaksemme nainen hankki kapselin ihon alle. Puolessa vuodessa muuttui luonne täysin. Jos oli aikaisemmin tykännyt jostain, niin nyt piti päinvastaisesta. Vaihtoi kämpänkin sisustuksen täysin sellaiseksi, mitä ei olisi aikaisemmin voinut edes kuvitella tai että ylipäätänsä sisustaisi ollenkaan. Seksi rupesi kuivumaan ja kyllä siitä lopulta ero tuli. Jotenkin jäi tuo kaivelemaan, kun tuntui että joku Body Snatctsers tyyppinen juttu vain tapahtui?
Tietysti ei yksi tapaus kesää tee ja voi mennä ihan muuhun tai varianssin piikkiin, mutta oli sitä outoa seurata vierestä.
Toisaalta jossei pääse paljaalla panemaan, niin mitä pointtia on missään? Kumi on aika meh. Etenkin jos puhutaan vakiseurasta.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Sen enempää Erkin provoihin tarttumatta totean, että omalla kohdallani sekä minun korkeakoulutus ja miehen duunarius, että minun huomattavasti korkeampi tulotaso ovat olleet itsetunto-ongelma miehelle, ei minulle. Vastaavia kokokemuksia olen kuullut varsin paljon muiltakin naisilta. Usein näitä tapauksia yhdistää se, että aluksi miestä ei ole omien sanojensa mukaan asia vaivannut lainkaan. Siksipä en enää vahingoista viisastuneena katsellut muita kuin vastaavan koulutustason miehiä, jotka todennäköisesti eivät hävinneet palkkatasossakaan.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Itse olen maisterisnainen, ja seukannut aina ihan tavallisten amisten kanssa (yksi poikkeus oli korkeakouluopintonsa kesken jättänyt yrittäjä, jolla siis ei ollut amistutkintoa). Tohdin väittää, ettei koulutustaso liittynyt eroihin.

Aika moni korkeakoulutettu on muuten aika pienituloinen.

Edit. Tavallinen as in ei mikään miljonääriyrittäjä amispohjalta vaan ihan tavallinen oman alan palkkatöissä käyvä duunari, selvyyden vuoksi :lol:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 386
Sen enempää Erkin provoihin tarttumatta totean, että omalla kohdallani sekä minun korkeakoulutus ja miehen duunarius, että minun huomattavasti korkeampi tulotaso ovat olleet itsetunto-ongelma miehelle, ei minulle. Vastaavia kokokemuksia olen kuullut varsin paljon muiltakin naisilta. Usein näitä tapauksia yhdistää se, että aluksi miestä ei ole omien sanojensa mukaan asia vaivannut lainkaan. Siksipä en enää vahingoista viisastuneena katsellut muita kuin vastaavan koulutustason miehiä, jotka todennäköisesti eivät hävinneet palkkatasossakaan.
Aika erikoista että itsetunto on ylipäätään kiinni siitä mitä tienaa, etenkin kun rahan tienaaminen on ainoastaan yksi mittari elämässä menestymisen arviointiin. Kuulostaa siltä että näillä tyypeillä ei ole muutkaan osa-alueet kovin vahvalla pohjalla, jos tuollainen epäsuhta saa kupin nurin.

Itse kokisin lähinnä helpotusta jos nainen tienaisi enemmän. Näkisin että rahan tienaamisen sijasta on olennaisempaa olla samoilla linjoilla kuinka sitä rahaa käyttää, jos toinen elää jatkuvasti kädestä suuhun huolimatta isommasta liksastaan, niin eipä se paljoa lämmitä loppupeleissä. Siksipä tästä on hyvä keskustella jo varhaisessa vaiheessa tutustumista. Näitäkin on tullut nähtyä että rahaa kyllä tienataan mutta se menee surutta samantien, kun oma talous ei ole minkäänlaisessa kontrollissa, sama oravanpyörä jatkuu päivästä toiseen vaan kovemmilla kierroksilla vrt. tavan pulliainen.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Sen enempää Erkin provoihin tarttumatta totean, että omalla kohdallani sekä minun korkeakoulutus ja miehen duunarius, että minun huomattavasti korkeampi tulotaso ovat olleet itsetunto-ongelma miehelle, ei minulle. Vastaavia kokokemuksia olen kuullut varsin paljon muiltakin naisilta. Usein näitä tapauksia yhdistää se, että aluksi miestä ei ole omien sanojensa mukaan asia vaivannut lainkaan. Siksipä en enää vahingoista viisastuneena katsellut muita kuin vastaavan koulutustason miehiä, jotka todennäköisesti eivät hävinneet palkkatasossakaan.
Toisaalta luulisi että esim. aika moni lääkärinainen (joita on nykyisin enemmän kuin miespuolisia lääkäreitä) tienaa enemmän kuin useimmat korkeakoulutetut miehet. :hmm:
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Niin, kuten monet miehet tavoittelevat kauniita naisia, vaikka oma ulkonäkö on mitä se on.
Jaa, aika monilla miehillä näyttää kyllä olevan sen verran pakottavat halut että he vetävät reikä se on rinkelilläkin -asenteella... naiset taas selvästi useammin kuin miehet tyytyvät sinkkuuteen kuin oman tasoiseen. :hmm:

Jos on korkeakoulutettu mies. Mieluiten vielä vihervasemmistolainen vegaani. Koska sellaiset korkeakoulutetuille naisille siis kelpaa.
Vegaanit ei kyllä ole kauhean yleisiä. Tosin se on kyllä jo niitä elämää rajoittavia vakaumuksia...

Tuskin tulotasokaan on mikään kynnyskysymys. Naisellinen, miellyttävä seura on paljon oleellisempaa kuin mikään tutkintotodistus.
Mitä tarkoitat naisellisuudella tässä? Luulisin ettei se ole enää nykyään kovin korkealla vaatimuslistalla.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 558
En tiedä muista miehistä mutta itselle puolison tulotasolla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä. Itseasiassa kun olin joku parikymppinen kieltäydyin seurustelemasta (tai siis en lähtenyt toisille treffeille) tytön kanssa jonka isä oli miljardööri, en viitsi paljastaa sukunimeä ettei häntä tunnisteta. Syynä oli jonkinverran se ettei ulkonäkö miellyttänyt minua (en oikeasti ole edes ronkeli) ja suurimpana syynä zero chemistry. Toki olisihan siitäkin ajan kanssa voinut tulla hyvä suhde mutta varsinkin nuorena arvosti alkuhuumaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
En tiedä muista miehistä mutta itselle puolison tulotasolla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä. Itseasiassa kun olin joku parikymppinen kieltäydyin seurustelemasta (tai siis en lähtenyt toisille treffeille) tytön kanssa jonka isä oli miljardööri, en viitsi paljastaa sukunimeä ettei häntä tunnisteta. Syynä oli jonkinverran se ettei ulkonäkö miellyttänyt minua (en oikeasti ole edes ronkeli) ja suurimpana syynä zero chemistry. Toki olisihan siitäkin ajan kanssa voinut tulla hyvä suhde mutta varsinkin nuorena arvosti alkuhuumaa.
Täs 30v+ toi alkuhuuma tuntuu olevan enemmänkin sitä että on helvetin turvallista olla toisen kanssa ja siin on jotai semmosta tosi läheistä intiimiä olemista. Voisin kutsua sitä "sanattomaksi rakkaudeksi".

Mut juu nuorena oli ihan ihmeellisiä ihastuksia :D
 
Liittynyt
10.04.2018
Viestejä
124
Tähän koulutushommaan viitaten tekniikan maisterina. Olen muutamilta deiteiltä kysynyt, että olisitko kiinnostunut minusta jos olisin rekkamies tai amis? Tähän kysymykseen olen saanut vastauksia, että eivät olisi mätsänneet alunperin jos olisi käynyt ilmi profiilissa. Ja se että ylipäätänsä eivät olisi voineet kiinnostua romanttisesti, vaikka muut asiat olisi olleet kunnossa. Kaikki ovat olleet yliopistonaisia keneltä olen kysynyt.

Mutta itselle alin mahdollinen koulutustaso deittimielessä on vähintään AMK-taso ja sieltäkin joku järkevä (Iso ei humanisteille). Tämä koska haluan, että kumppanini ymmärtää mitä olen käynyt/käyn läpi päivittäisessä elämässä ja tuntuu muutenkin saman koulutustason ihmisten kanssa elämän yleiset arvot mätsäävän paremmin, tämä on vaan kokemuksen kautta osottautunut fakta. Toki poikkeuksia voisi olla myös amiksissa, mutta sitä en jaksa rupea tonkimaan, jos ei joku itse sitten tuo itseään hyvässä valossa esille.

BTW: Tällä herralla on tinderi nyt tauolla jonkun vuoksi :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Mulle on aivan se ja sama, mitä nainen on opiskellut. Käytännön luonne (ja ulkonäkö tietysti) merkitsee, ei joku tutkintotodistus.

Ja mun yleissivistys ja ymmärrys riittää keskustelemiseen mistä aihepiiristä hyvänsä ja mistä alasta tahansa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Mulle on aivan se ja sama, mitä nainen on opiskellut. Käytännön luonne (ja ulkonäkö tietysti) merkitsee, ei joku tutkintotodistus.
Juu sama itselläni eli katson kokonaisuutta. Toki syynä on varmasti myös se, että olen alemmin koulutettu, en ehkä pääse samaan ajatusmaailmaan kuin korkeakoulutetut, kuten yllä mainitsinkin. Ja toki riippuu myös alasta mitä opiskelee. Jos opiskelet vaikka IT-alaa, netissä on niin paljon kursseja ja mahdollisuuksia, että ei välttis tartte lähteä kouluun oppii koodariksi, jne.. Terveydenhoitoalalla taas tilanne on täysin eri.

Se koulutus on toki eduksi ja mitä parempi koulutus niin se yleensä reflektoi myös muuhun elämään positiivisesti. Mutta myös amiksen käynyt voi olla kumppaniehdokkaana aivan kultaa ja se ei tarkoita etteikö olisi fiksu, hyvä kumppaniehdokas, sivistynyt tai muuten menestynyt elämässä :)
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 468
Olisiko tästä jotain tutkimuksia? Kiinnostaisi tietää.
Itselläni on tästä erikoinen kokemus. Olimme pari ja aivan hulluina toisiimme. Käytännössä koko ajan alasti. Ehkäisynä kondomi. Asioita helpottaaksemme nainen hankki kapselin ihon alle. Puolessa vuodessa muuttui luonne täysin. Jos oli aikaisemmin tykännyt jostain, niin nyt piti päinvastaisesta. Vaihtoi kämpänkin sisustuksen täysin sellaiseksi, mitä ei olisi aikaisemmin voinut edes kuvitella tai että ylipäätänsä sisustaisi ollenkaan. Seksi rupesi kuivumaan ja kyllä siitä lopulta ero tuli. Jotenkin jäi tuo kaivelemaan, kun tuntui että joku Body Snatctsers tyyppinen juttu vain tapahtui?
Tietysti ei yksi tapaus kesää tee ja voi mennä ihan muuhun tai varianssin piikkiin, mutta oli sitä outoa seurata vierestä.
Siitä yksi. Birth Control Pills Affect Women's Taste in Men

Recent research suggests that the contraceptive pill—which prevents women from ovulating by fooling their body into believing it is pregnant—could affect which types of men women desire. Going on or off the pill during a relationship, therefore, may tempt a woman away from her man.

It’s all about scent. Hidden in a man’s smell are clues about his major histocompatibility complex (MHC) genes, which play an important role in immune system surveillance. Studies suggest that females prefer the scent of males whose MHC genes differ from their own, a preference that has probably evolved because it helps offspring survive: couples with different MHC genes are less likely to be related to each other than couples with similar genes are, and their children are born with more varied MHC profiles and thus more robust immune systems.

A study published in August in the Proceedings of the Royal Society B, however, suggests that women on the pill undergo a shift in preference toward men who share similar MHC genes. The female subjects were more likely to rate these genetically similar men’s scents (via a T-shirt the men had worn for two nights) as pleasant and desirable after they went on the pill as compared with before. Although no one knows why the pill affects attraction, some scientists believe that pregnancy—or in this case, the hormonal changes that mimic pregnancy—draws women toward nurturing relatives.

Women who start or stop taking the pill, then, may be in for some relationship problems. A study published last year in Psychological Science found that women paired with MHC-similar men are less sexually satisfied and more likely to cheat on their partners than women paired with MHC-dissimilar men. So a woman on the pill, for example, might be more likely to start dating a MHC-similar man, but he could ultimately leave her less sexually satisfied. Then if she goes off the pill during the relationship, the accompanying hormonal changes will draw her even more strongly toward more MHC-dissimilar men. These immune genes may have a “powerful effect in terms of how well relationships are cemented,” says University of Liverpool psychologist Craig Roberts, co-author of the August paper.

Note: This article was originally published with the title, "A Tough Pill to Swallow".
This article was originally published with the title "A Tough Pill to Swallow" in SA Mind 19, 6, 7 (December 2008)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Siitä yksi. Birth Control Pills Affect Women's Taste in Men

Recent research suggests that the contraceptive pill—which prevents women from ovulating by fooling their body into believing it is pregnant—could affect which types of men women desire. Going on or off the pill during a relationship, therefore, may tempt a woman away from her man.

It’s all about scent. Hidden in a man’s smell are clues about his major histocompatibility complex (MHC) genes, which play an important role in immune system surveillance. Studies suggest that females prefer the scent of males whose MHC genes differ from their own, a preference that has probably evolved because it helps offspring survive: couples with different MHC genes are less likely to be related to each other than couples with similar genes are, and their children are born with more varied MHC profiles and thus more robust immune systems.

A study published in August in the Proceedings of the Royal Society B, however, suggests that women on the pill undergo a shift in preference toward men who share similar MHC genes. The female subjects were more likely to rate these genetically similar men’s scents (via a T-shirt the men had worn for two nights) as pleasant and desirable after they went on the pill as compared with before. Although no one knows why the pill affects attraction, some scientists believe that pregnancy—or in this case, the hormonal changes that mimic pregnancy—draws women toward nurturing relatives.

Women who start or stop taking the pill, then, may be in for some relationship problems. A study published last year in Psychological Science found that women paired with MHC-similar men are less sexually satisfied and more likely to cheat on their partners than women paired with MHC-dissimilar men. So a woman on the pill, for example, might be more likely to start dating a MHC-similar man, but he could ultimately leave her less sexually satisfied. Then if she goes off the pill during the relationship, the accompanying hormonal changes will draw her even more strongly toward more MHC-dissimilar men. These immune genes may have a “powerful effect in terms of how well relationships are cemented,” says University of Liverpool psychologist Craig Roberts, co-author of the August paper.

Note: This article was originally published with the title, "A Tough Pill to Swallow".
This article was originally published with the title "A Tough Pill to Swallow" in SA Mind 19, 6, 7 (December 2008)
Heti jos aletaan sörkkii hormooneja, muutos on iso. Mikä olis sitten paras ehkäisy jos ei halua vaaveja, mies ei halua laittaa piuhoja kiinni, paljaana haluaisi lykkiä?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Heti jos aletaan sörkkii hormooneja, muutos on iso. Mikä olis sitten paras ehkäisy jos ei halua vaaveja, mies ei halua laittaa piuhoja kiinni, paljaana haluaisi lykkiä?
Kierukka, jos nainen on jo iso vaavi. Eiku tyttö. Eiku siis nainen.

Tai en mä nyt tiedä, onko se "paras", mutta "eräs".

Ennen vanhaan myytiin apteekissa ehkäisypuikkoja, jotka olivat pimppiin työnnettävää vaahtoutuvaa spermisidiä. Näissä kai isoin ongelma oli "kyseenalainen teho", mutta yhdistettynä vaikkapa keskeytettyyn yhdyntään oli teho mielestäni ihan hyvä. Tai siis ei tullut vauvoja.

En ehkä uskaltaisi mällejä ruikkia naisen sisälle, jos pelkästään toi olisi ehkäisymenetelmänä.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 353
Heti jos aletaan sörkkii hormooneja, muutos on iso. Mikä olis sitten paras ehkäisy jos ei halua vaaveja, mies ei halua laittaa piuhoja kiinni, paljaana haluaisi lykkiä?
Jos mies ei halua lapsia niin se käyttää kumia tai laitattaa piuhat solmuun. Jos nainen ei halua lapsia niin se käyttää hormonaalista ehkäisyä, kierukkaa tai laitattaa piuhat poikki. Raskausenehkäisystä otetaan aina itse vastuu eikä anneta sitä toiselle. Vastuullinen ihminen käyttää kumia irtosuhteissa aina tai vaatii sen käyttämistä, vaikka miten vinguttaisiin ettei ole kiva.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Kuparikierukka.
En tiennytkään, että on olemassa jo miestenkin kierukoita, kiveksiinkö ne asennetaan? Sattuiko niiden asentaminen? Hieno homma kyllä ja hatunnosto teille, kun ette ulkoista ehkäisyvastuuta naiselle kuten yleensä miehet tuppaa tekemään! Itsekkäimmät edellyttää naisia asennuttamaan vierasesineitä synnytyselimiinsä, joten virkistävän tasa-arvoista, että vihdoin miehetkin ovat siihen valmiita ja se on mahdollista :tup:
:asif:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Vasta avioliitossa.

Piuhat voisin laittaa kiinni siinä kohtaa kun on 100% varmaa lapsien suhteen. Niitä ei vielä ole ja 75% mielestä kallistuu siihen, että haluan lapsia :)

Kysymys oli yleisluonteinen. Taitaa oikeesti kondomi olla se kaikista paras ehkäisy siinä mielessä ettei rueta syvemmin sörkkii ihmisiä. Vaikka paljaana tuntuukin paremmalta!
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
En tiennytkään, että on olemassa jo miestenkin kierukoita, kiveksiinkö ne asennetaan? Sattuiko niiden asentaminen? Hieno homma kyllä ja hatunnosto teille, kun ette ulkoista ehkäisyvastuuta naiselle kuten yleensä miehet tuppaa tekemään! Itsekkäimmät edellyttää naisia asennuttamaan vierasesineitä synnytyselimiinsä, joten virkistävän tasa-arvoista, että vihdoin miehetkin ovat siihen valmiita ja se on mahdollista :tup:
:asif:
Kysyttiin parasta ehkäisyä, joka ei ole hormonaalinen, vasektomia, tai kondomi. Menipäs sulla vähän tunteisiin meidän mielipide parhaasta. Jos olet eri mieltä, niin mikä sun mielestä on paras?

Jo muutaman viikon jälkeen olen kysynyt, haluaisitko ottaa kuparikierukan, ja kaikki ovat ottaneet, joilla ei jo ollut valmiiksi hormonaalista ehkäisyä käytössä. Ihan pelkkä keskustelu ja kysyminen riittää, ei ole tarvinnut mitään ulkoistaa tai edellyttää.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Itsekkäimmät edellyttää naisia asennuttamaan vierasesineitä synnytyselimiinsä, joten virkistävän tasa-arvoista, että vihdoin miehetkin ovat siihen valmiita ja se on mahdollista :tup:
:asif:
Kovasti tuntuu triggeröivän ajatus eräästä ehkäisyvaihtoehdosta, jonka minä ainakin mainitsin nimenomaan "eräänä vaihtoehtona". En parhaana.

Ilmeisesti siis kierukkaa ei ole olemassa, eikä niitä ainakaan saa käyttää, koska feminismi. Asia selvä.

Mainitsin myös ehkäisypuikon, joka työnnetään kyllä emättimeen, mutta se on oikeastaan aika sukupuolineutraali vaihtoehto ja teoreettiset haitat kuten kuumotus koskettaa molempia osapuolia. (Ja työnnetäänhän kondomikin emättimeen.. Ylipäätään seksissä työnnetään asioita emättimeen.)
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 739
Kysyttiin parasta ehkäisyä, joka ei ole hormonaalinen, vasektomia, tai kondomi. Menipäs sulla vähän tunteisiin meidän mielipide parhaasta. Jos olet eri mieltä, niin mikä sun mielestä on paras?

Jo muutaman viikon jälkeen olen kysynyt, haluaisitko ottaa kuparikierukan, ja kaikki ovat ottaneet, joilla ei jo ollut valmiiksi hormonaalista ehkäisyä käytössä. Ihan pelkkä keskustelu ja kysyminen riittää, ei ole tarvinnut mitään ulkoistaa tai edellyttää.
Et tainnut ihan ymmärtää mitä ulkoistaminen tässä tarkoittaa.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Et tainnut ihan ymmärtää mitä ulkoistaminen tässä tarkoittaa.
Jos menet vaimosi kanssa kauppaan, ja päätätte yhdessä kumpi ajaa, koska kuskin penkille mahtuu vain yksi, niin voihan sitä kai ulkoistamiseksikin kutsua, jos on kova tarve esittää se retorisesti huonossa valossa.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 739
Jos menet vaimosi kanssa kauppaan, ja päätätte yhdessä kumpi ajaa, koska kuskin penkille mahtuu vain yksi, niin voihan sitä kai ulkoistamiseksikin kutsua, jos on kova tarve esittää se retorisesti huonossa valossa.
Niin, et hoitanut homma ite vaan ulkoistit. Niin olisin varmaan itsekin tehnyt. Ulkoistanut omasta kropasta.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 353
Kovasti tuntuu triggeröivän ajatus eräästä ehkäisyvaihtoehdosta, jonka minä ainakin mainitsin nimenomaan "eräänä vaihtoehtona". En parhaana.

Ilmeisesti siis kierukkaa ei ole olemassa, eikä niitä ainakaan saa käyttää, koska feminismi. Asia selvä.

Mainitsin myös ehkäisypuikon, joka työnnetään kyllä emättimeen, mutta se on oikeastaan aika sukupuolineutraali vaihtoehto ja teoreettiset haitat kuten kuumotus koskettaa molempia osapuolia. (Ja työnnetäänhän kondomikin emättimeen.. Ylipäätään seksissä työnnetään asioita emättimeen.)
Kyse tuskin on feminismistä vaan siitä, että kierukkakin on haittavaikutuksiltaan kumia ikävämpi naiselle vai haluaisitko itse vieraan objektin jonnekin eturauhasen tienoille?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 531
Kysyttiin parasta ehkäisyä, joka ei ole hormonaalinen, vasektomia, tai kondomi. Menipäs sulla vähän tunteisiin meidän mielipide parhaasta. Jos olet eri mieltä, niin mikä sun mielestä on paras?

Jo muutaman viikon jälkeen olen kysynyt, haluaisitko ottaa kuparikierukan, ja kaikki ovat ottaneet, joilla ei jo ollut valmiiksi hormonaalista ehkäisyä käytössä. Ihan pelkkä keskustelu ja kysyminen riittää, ei ole tarvinnut mitään ulkoistaa tai edellyttää.
Kierukka se ei ainakaan ole, ennemmin selibaatti.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 610
Asiaton käytös - henkilökohtaisuudet, asamasta asiasta varoitettu aiemmin
Mulla on ammattikoulutus :D Silti väitän että oon sivistyneempi kuin jotkut yliopiston käyneet. Mä oon lukenut kirjallisuutta (bisnes, raha, itsensä kehittäminen, henkinen hyvinvointi, fyysinen hyvinvointi, lihakset, blabla) enemmän kolmessa vuodessa kuin varmaan perusihminen koko elämänsä aikana. Oon työelämässä oppinut taitoja ja edennyt näin uralla sekä ei mua kiinnostele lähtee viideks vuodeks opiskelee jotain mikä ei kiinnosta hivenenkää aivosoluja vaan vapaa-ajalla grindaan intohimon kohdetta niin että josko siitä joskus seteleitä tienaisi. Sort of "opiskelen" juttuja mitkä kiinnostaa ja vie mua eteenpäin.
Sun amistausta haisee kyllä todella pitkälle teksteistäsi, joten älä koskaan ainakaan tuollaista paskaa rupea suoltamaan kenellekään joka on oikeasti opiskellut jotain. Sort of sinä et opiskele, vaan tutkit jotain asiaa ja luet jotain asiasta kertovaa kirjallisuutta, muttet tiedä pätkääkään mitään vertaisarvioinnista tai muusta. Tätä samanlaista asennetta näyttää olevan todella monella amismiehellä ja se on aika raskasta katsoa välillä, kun joku luulee olevansa ihan hirveän oppinut, kun on lukenut jotain henkisen hyvinvoinnin oppaita.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Kierukka on synnyttäneille naisille. Ei kiitos.
Valista meitä miksi, koska lääkäriseura Duodecim terveyskirjaston mukaan sopii kaikille, eikä synnyttämättömät naisetkaan ole nähneet sen käyttöä ongelmana. Päinvastoin, tuli kiitoksia, että tämähän olisi pitänyt ottaa jo ajat sitten.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Valista meitä miksi, koska lääkäriseura Duodecim terveyskirjaston mukaan sopii kaikille, eikä synnyttämättömät naisetkaan ole nähneet sen käyttöä ongelmana. Päinvastoin, tuli kiitoksia, että tämähän olisi pitänyt ottaa jo ajat sitten.


Kuparikierukasta erittyvä kupari aiheuttaa kohdun limakalvolla reaktion, joka muuttaa limakalvoeritteen sukusoluille epäedulliseksi ja häiritsee niiden toimintaa ja elinkykyä. Hedelmöityminen estyy useimmiten kokonaan, ja vaikka se tapahtuisikin, hedelmöitynyt munasolu ei voi kiinnittyä kohdun limakalvoon.

Kuparikierukka ei ole ensisijainen menetelmä, jos henkilöllä on aiemmin esiintynyt kohdunulkoinen raskaus tai hänellä on anemia tai runsaat ja hyvin kivuliaat kuukautiset. Myös lisääntynyt vuototaipumus tai emättimen, kohdunkaulan tai kohdun runko-osan poikkeavat rakenteet, esimerkiksi myoomat tai kaksiosainen kohtu, voivat estää kuparikierukan käytön.


Haluaisitko muuten omille sisäisille limakalvoillesi erittyvän kuparia? :smoke:


Olet oikeassa siinä, että myös synnyttämättömät voivat käyttää kuparikierukkaa, jos siis haluavat tuollaisen vehkeen sisäänsä asennuttaa. Kuitenkin eräitä muita rajoituksia on, kuten varmaan terveyskirjastosta jo lukaisitkin, ks. yllä.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Haluaisitko muuten omille sisäisille limakalvoillesi erittyvän kuparia? :smoke:
Kenties, jos haluaisin yhtä kovasti paljaan kullin ja spermat sisään kuin nuo kumppanini :smoke:

Tuo on aina ollut keskusteluissa, että jos ei tunnu hyvältä, esim. menkkakivut pahenee, niin voihan sen poistaa. Eivät ole poistaneet.

Mutta aletaan olemaan aika kaukana nettitreffeistä ja tinderistä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
656
Kiitokset muistini virkistämisestä noiden haju-linkkausten osalta; e-pillereiden aiheuttama vääristymä olikin uutta. Ehkäisypillerit nyt muutenkin tuntuvat muuttavan käyttäjiensä persoonallisuutta, ihan pilleri+nainen kombinaatiosta riippuvaan suuntaan. Usein vielä niin, että halut vähenevät selkeästi -> ehkäisyteho paranee entisestään! ;) (ja kyllä tiedostan niistä koituvan vakavampiakin sivuvaikutuksia, syövistä alkaen).
Kondomit olisivat muuten käteviä, säästävät lakanapyykkiäkin, mutta ainostaan niihin luottaminen on aika riskipeliä, satunnaisten repeämisten vuoksi. Lisäksi vievät sen parhaan terän hekuman huipusta pois, ainakin allekirjoittaneelta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 329
Jos sun kirjastosta löytyy feministinen aikakauslehti Tulva, niin siitä on hyvä aloittaa. En mä sitä itseäni varten omasta mielenkiinnosta lue, vaan sivistyäkseni, niin osaa sitten tarvittaessa niistäkin aiheista jutella.
Itsellä on ihan täysin päinvastainen kokemus, kun nykyään kaikki miehet on sellaisia lattea litkiviä soijapoikia, niin ihan perinteisen stereotyyppisin miehen ominaisuuksin varustettu ukko tuntuu itsellä ja kaveripiirissä toimivan parhaiten. Ne vasemmalle kallelleen olevat kaverit tuntuu pariutuvan sitten niitten pyöreäkakkulaisten vähän tanakampien muumimammojen kanssa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Sun amistausta haisee kyllä todella pitkälle teksteistäsi, joten älä koskaan ainakaan tuollaista paskaa rupea suoltamaan kenellekään joka on oikeasti opiskellut jotain. Sort of sinä et opiskele, vaan tutkit jotain asiaa ja luet jotain asiasta kertovaa kirjallisuutta, muttet tiedä pätkääkään mitään vertaisarvioinnista tai muusta. Tätä samanlaista asennetta näyttää olevan todella monella amismiehellä ja se on aika raskasta katsoa välillä, kun joku luulee olevansa ihan hirveän oppinut, kun on lukenut jotain henkisen hyvinvoinnin oppaita.
Silmiä avaava teksti kyllä sinällään. Todentotta en tiedäkään mittään vertaisarvioinnista, tai heitetään vaikka matemaattiset taidot jotka ovat luokkaa ö, mut tää ei oo mitenkää vahvuus itselläni.

Jälleen pohdinta paikallaan. Ehkä alkuperäinen teksti oli sitten jollain tasolla provosoiva, vaikka sen sitä niin ajatellutkaan :) Ja siis suurin osa foorumijutuista vat sellasia mitä en "in real life" edes ajattele.

Jatketaan tästä pysyen topicissa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 610
Silmiä avaava teksti kyllä sinällään. Todentotta en tiedäkään mittään vertaisarvioinnista, tai heitetään vaikka matemaattiset taidot jotka ovat luokkaa ö, mut tää ei oo mitenkää vahvuus itselläni.

Jälleen pohdinta paikallaan. Ehkä alkuperäinen teksti oli sitten jollain tasolla provosoiva, vaikka sen sitä niin ajatellutkaan :) Ja siis suurin osa foorumijutuista vat sellasia mitä en "in real life" edes ajattele.

Jatketaan tästä pysyen topicissa.
Pointti vaan se, ettei kannata suhtautua muihin silleen, että tiedät enemmän. On kyllä näitä kieltämättä eroja book smartin ja street smartin välillä ja toisinaan jälkimmäinen voi olla paljonkin fiksumpi tietyissä tilanteissa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 558
Ei taida Tinder vielä tukea hajuja siellä jää moni potentiaalinen match jo screenaukseen kuvan ja tekstin perusteella.

@taski Ei kannata soijaa dissata, tutkitun tiedon mukaan vegaaneilla on paremmat erektiot (parempi verenkierto) kuin lihansyöjillä. Toki liika on aina liikaa, teinipojalle ei kannata liikaa soijaa syöttää mutta kasvisruokavalio on hyväksi kaikille ja ympäristölle. Ihan naurettava ajatus muutenkin että lihansyönti jotenkin tekee miehen.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
@taski Ei kannata soijaa dissata, tutkitun tiedon mukaan vegaaneilla on paremmat erektiot (parempi verenkierto) kuin lihansyöjillä. Toki liika on aina liikaa, teinipojalle ei kannata liikaa soijaa syöttää mutta kasvisruokavalio on hyväksi kaikille ja ympäristölle. Ihan naurettava ajatus muutenkin että lihansyönti jotenkin tekee miehen.
Ehkä se liittyy enemmän siihen, että kasvissyöntiin tai erityisesti vegaaniuteen liittyy sellainen vakaumuksellisuus ja usein näillä taitaa olla keskimääräistä voimakkaampia tunnekokemuksia kuten ympäristöahdistusta yms. :smoke:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 808
Viestejä
4 299 578
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom