Nettitreffit + Tinder

Täytyy itsekin pyytää data, mutta mätseihin nähden sulla on kyllä armottoman vähän treffejä, eikä yhtään jatkoa. Mistähä voi johtua? Oletko jostain syystä osoittautunut viestittelyssä tai livenä sellaiselta, mikä naiselle on turnoff? Siis heitän vaan ihan lonkalta nyt.

Jos olet saanut näin amismatikalla 15 mätsiä kuukaudessa, se on aika hyvin jo.

Mä oon alle puolessa vuodessa käynyt varmaa jo 20+ treffeillä. Tosin pitkään se oli vaan sitä kun erosin alkuvuodesta. Sosialisoitumista, hauskanpitoa, jne.

Mut toki jos olet livenä löytänyt kumppanit, kannattaa jatkaa samaan malliin :)
Treffien kumpaakaan osapuolta ei ole toinen tapaaminen niin paljoa kiinnostanut että olisi ehdottanut sitä. Yleensä se keskustelu on sitten ennen pitkää kuollut. Oon jossain määrin introvertti, viihdyn oikein hyvin sinkkuna ja tiedän että mun kriteerini mahdolliselle kumppanille ovat aika korkeat. Siinä niitä syitä sille etten montaa kertaa ole ketään tinderistä tavannut. Mulla loppui 7 v parisuhde viime vuonna, eikä mulla tosiaan ole vielä kiire vakavampaan suhteeseen. Tarpeeksi hyvän naisen löytyessä oon siihen kuitenkin valmis. Toistaiseksi jatkan sitä "täydellisen" etsimistä :D

Treffien kumpaakaan osapuolta ei ole toinen tapaaminen niin paljoa kiinnostanut että olisi ehdottanut sitä. Yleensä se keskustelu on sitten ennen pitkää kuollut. Oon jossain määrin introvertti, viihdyn oikein hyvin sinkkuna ja tiedän että mun kriteerini mahdolliselle kumppanille ovat aika korkeat. Siinä niitä syitä sille etten montaa kertaa ole ketään tinderistä tavannut. Mulla loppui 7 v parisuhde viime vuonna, eikä mulla tosiaan ole vielä kiire vakavampaan suhteeseen. Tarpeeksi hyvän naisen löytyessä oon siihen kuitenkin valmis. Toistaiseksi jatkan sitä "täydellisen" etsimistä :D
Sulla ainakin mindsetti kunnossa. Miksi tyytyä vaan johonkin jos sinkkuna elämä on miellyttävää :)

E: Tokat reffit takana naikkosen kanssa ja kyllähän tämä nyt jatkoa enteilee :)

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa kyllä että deittailusta tehty ihan helvetin vaikeeta tänä päivänä. Sairasta myös miten ulkonäkö keskeisessä maailmassa eletään.

Eikö naisia muka pysty lähestymään ilman tinderiä yms nykypäivänä?
Näin se on. Kävin treffeillä, muttei johtanut mihinkään. Varmaan luokkaero vaikutti asiaan suuresti, mutta myös muut asiat.

Sitten yritin tuota lähestymistä toiselle, johon vain satuin tutustumaan livenä, mutta ei se oikein onnistunut. Hyvän tutun sain kuitenkin muiden tuhansien tuttujen lisäksi.

Täytyy jatkaa nettideittailua, se ei ole niin noloa kuin oli tuo livelähestymisyritys, joka tavallaan onneksi yritykseksi sitten vain jäikin. Sen vaistoaa kyllä helposti jos toinen ei liiemmin välitä. Olisihan sitä sitten lopuksi kysynytkin suoraan jos olisi huomannut asian olevan toisin esim. nainen olisi kutsunut kahville tai tulossa olevaan juhlaan tms.
Jännää oli, että jos ihastuu, niin asiat tapahtuvat itsestään ja näin ollen niitä ei tarvitse paljoa miettiäkään. Harmi vain, että ihastumiseen se aina jää :D

Kuulostaa kyllä että deittailusta tehty ihan helvetin vaikeeta tänä päivänä. Sairasta myös miten ulkonäkö keskeisessä maailmassa eletään.

Eikö naisia muka pysty lähestymään ilman tinderiä yms nykypäivänä?
Pystyy helpostikin. Omien kokemusten perusteella ihan työelämässä olemalla oma itsensä löytyy hyvin seuraa.

Pystyy helpostikin. Omien kokemusten perusteella ihan työelämässä olemalla oma itsensä löytyy hyvin seuraa.
Tässä onkin olennaista se, että löytyy jokin viiteryhmä, jonka sisällä tutustua uusiin ihmisiin luontevasti.

Nuorena tuo onnistuu järjettömän helposti mitä moninaisimmista syistä, koska naimattomat ja lapsettomat itseään etsivät ihmiset pakkaavat tuppautua erilaisiin ryhmiin.

Itsekin kävin läpi työpaikaltani monta tapausta, ja panemisen lisäksi niistä tuli joko ystäviä, yksi parisuhde ja yksi pidempi FWB. Tuossakin oli jujuna se, että nämä pääsivät tutustumaan allekirjoittaneeseen ikään kuin epäsuorasti ensin ja sitten päin naamaa.

Samoin tuo toimii opiskellessa ja muutenkin koulussa.

Mutta sitten kun alkaa tulla ikään, jossa kollegat ovat porsineet itselleen perheet ja ovat pitkälti naimisissa, onkin runsaudensarvi yhtäkkiä tyhjä.

Eli se, että "luonnossa" pääsee tutustumaan keneenkään tehokkaasti vaatii jonkin sellaisen ympäristön, jossa toisen osapuolen kokemat tutustumisyritykset eivät herätä katuraiskaajaviboja (naisilla tuo tulee käytännössä aina, kun joku tuntematon ja edes viiteryhmään kuulumaton ottaa kontaktia), vaan jossa vastapuolelle on valmiiksi selvää, että tutustuja on sen verran turvallinen, että kymmenet ihmiset suostuvat ja jopa haluavat viettää aikaa tämän kanssa.

Toki asia on laajempi, mutta toin työpaikan esille, koska siellä tuo on kaikkein selvimmin itselle näkynyt ja syy siihen, miksi onnistumisprosentti oli järjettömän kova, jos pelkkää deittailua katsoo.

Tässä onkin olennaista se, että löytyy jokin viiteryhmä, jonka sisällä tutustua uusiin ihmisiin luontevasti.

Nuorena tuo onnistuu järjettömän helposti mitä moninaisimmista syistä, koska naimattomat ja lapsettomat itseään etsivät ihmiset pakkaavat tuppautua erilaisiin ryhmiin.

Itsekin kävin läpi työpaikaltani monta tapausta, ja panemisen lisäksi niistä tuli joko ystäviä, yksi parisuhde ja yksi pidempi FWB. Tuossakin oli jujuna se, että nämä pääsivät tutustumaan allekirjoittaneeseen ikään kuin epäsuorasti ensin ja sitten päin naamaa.

Mutta sitten kun alkaa tulla ikään, jossa kollegat ovat porsineet itselleen perheet ja ovat pitkälti naimisissa, onkin runsaudensarvi yhtäkkiä tyhjä.

Eli se, että "luonnossa" pääsee tutustumaan keneenkään tehokkaasti vaatii jonkin sellaisen ympäristön, jossa toisen osapuolen kokemat tutustumisyritykset eivät herätä katuraiskaajaviboja (naisilla tuo tulee käytännössä aina, kun joku tuntematon ja edes viiteryhmään kuulumaton ottaa kontaktia), vaan jossa vastapuolelle on valmiiksi selvää, että tutustuja on sen verran turvallinen, että kymmenet ihmiset suostuvat ja jopa haluavat viettää aikaa tämän kanssa.

Toki asia on laajempi, mutta toin työpaikan esille, koska siellä tuo on kaikkein selvimmin itselle näkynyt ja syy siihen, miksi onnistumisprosentti oli järjettömän kova, jos pelkkää deittailua katsoo.
Näin juuri, mutta se on monelle se ainoa paikka missä luonnollisesti tavataan vastakkaista sukupuolta. Vastaavia kokemuksia on myös harrastuksista missä keskittyy lähinnä itseensä. Tinder ja baarit taas ovat hauskanpitoa ja seuranhakua, joten itsekin olen erilaisella asenteella liikenteessä.

Mitä tarkoitat luokkaerolla?
Tietysti täysin yksilökohtaista, mutta joillekin naisille (ei kaikille) on hirveän tärkeää, että kumppanin koulutustaso on vähintään samaa tasoa. Vähän vähemmän tärkeää on sitten, mitä sillä koulutuksellaan on tehnyt.

Ymmärrän tuon toki siinä mielessä, että tuolla vaatimuksella elintasotkin todennäköisemmin täsmäävät.

Näissä vaatimuksissa on selkeä sukupuolijakauma. Harvempaa miestä kiinnostaa (toki näitäkin on) kovin kovasti, onko kumppani alhaisesti vai ylhäisesti koulutettu, kunhan tulee hyvin juttuun.

Tietysti täysin yksilökohtaista, mutta joillekin naisille (ei kaikille) on hirveän tärkeää, että kumppanin koulutustaso on vähintään samaa tasoa. Vähän vähemmän tärkeää on sitten, mitä sillä koulutuksellaan on tehnyt.

Ymmärrän tuon toki siinä mielessä, että tuolla vaatimuksella elintasotkin todennäköisemmin täsmäävät.

Näissä vaatimuksissa on selkeä sukupuolijakauma. Harvempaa miestä kiinnostaa (toki näitäkin on) kovin kovasti, onko kumppani alhaisesti vai ylhäisesti koulutettu, kunhan tulee hyvin juttuun.
voi myös olla ikäkortti kysymys. varmaan 25 v nainen ei vaadi niin paljoa samanikäiseltä mieheltä , kuin taas joku 40 v nainen samanikäiseltä mieheltä jolla pitää jo siinä iässä tietyt raamit olla jo hommattu...

Tämän yhden naisen kanssa siis nähty kahdesti, ja tuossa jo virittelin kolmansille tekemistä. Aika perus nainen eli mies vie ja hän tulee mukana. Eli focus on hänessä aikalailla nyt. Eipä se nyt "ei" sanonut, epäsuora joo, ja vastaa aika nopeasti mun viesteihin. Eli todennäköisesti tuo järjestyy. Täytyy vaa nyt ehdotella päivää. Viime treffien jälkeen kyllä sokeakin jo näkee, että sukat pyöri jalassa ja on kiinnostunut :D Halia ja pusua tuli vaihdettua. Hassua tällei ku monen kanssa mennyt tyylii ensitreffeillä sänkyyn asti ja nyt sitten tarkoituksella olen vetänyt jäitä hattuun. Mut kyl se tuntuu kivalta vähä pidättäytyä ja ei olla niin tyrkyllä heti. Pikkuhiljaa.

Kuitenkaan nainen ei oo ns. aloittanut kertaakaan viestittelyä, tottakai sitten jatkanut jos mä olen laittanut viestiä. Jäitä hattuun meiningillä kuitenkin, että sillo tällöi jotai laittanut tai kysellyt. Ja tietenkin oma persoona vetää taas analysoinnit päälle :D

1. Hän ei ole tarpeeksi kiinnostunut aloittamaan viestejä mun kanssa
2. Hän ei halua olla tyrkky ja jättää viestittelypuuhat mulle <-- Oikeastaan molempien treffien lopussa mainitsi monesti, että laita sitten koodia mulle, kun ja kun..
3. Hänkin vetää jäitä hattuun, koska no, deittailu on deittailua.

--

4. Pitäisi jättää analysoinnit pois, elää hetkessä ja nauttia elämästä :D

Kommentoin tuohon naisten pokaamiseen ilman Tinderiä. Kai se on jollai tavalla myös epämukavuusalue. Eli se kuitenkin on "cold approach" jos ei ole ennestään nähnyt henkilöä vaikka harrastuksien piireissä. Tinderin kautta se on lyhyen tutustumisen jälkee aina "warm approach", joka on mieluisampaa ainakin itselleni. Mut mä oon jotenki omassa arjessa aina menossa ja tekemässä, niin ei siinä hirveästi jää aikaa tunnustella, että pyytäiskö jotakuta ulos. Nettideitti on vaan helpompi, koska siinä jo etukäteen vähä tutustuu toiseen. No tosin jos on joku harrastus, ryhmä tai joku muu "alue" jossa sitten näkee useasti jotain tyyppiä, toki eri asia sittenniin..

Viimeksi muokattu:
En juurikaan tunne maistereita, joten en osaa sanoa luokkaeroista kun lähdetään yliopistomaailmaan. Suurin osa ystävistä on käynyt ammattikorkean tai ylemmän ammattikorkean. Yksi maisteri muuntokoulutuksella. Kaikilla järjestäen duunarimies tai insinööri. Yksikään ei ole ns.nostanut luokkaansa aviolla lääkärin, lakimiehen tai toimitusjohtajien kanssa. Ainoa minkä rehellisesti uskon olevan allergiaa aiheuttava on masennus-työttömyys kombo. Siihen harva tavallinen ihminen haluaa sekaantua. Ja isommissa eliittikoulutuskaupungeissa lienee tavallisempaa tavoitella rikkaampaa elämää ja katsoa koulutusta enemmän.

Markqq kuuluu ihan selvästi siihen 5 prosenttiin miehistä :D joiden ei tarvitse kuin kysyä
vain ja pian on kaunein mahdollinen kumppani löydetty. Voin vain kuvitella kuinka ihmeellistä olisi jos menisi kysymään treffeille ja heti nainen vastaisi, että lähdetään vain. Tietysti täytyy
ensin löytää joku jolta kysyä.

Ja varmaan pätee myös työpaikan saantiin, varsinkin jos siellä on nainen johtajana :D eli kävelee vain johonkin töihin ja heti saa paikan.

Markqq kuuluu ihan selvästi siihen 5 prosenttiin miehistä :D joiden ei tarvitse kuin kysyä
vain ja pian on kaunein mahdollinen kumppani löydetty. Voin vain kuvitella kuinka ihmeellistä olisi jos menisi kysymään treffeille ja heti nainen vastaisi, että lähdetään vain. Tietysti täytyy

Ja varmaan pätee myös työpaikan saantiin, varsinkin jos siellä on nainen johtajana :D eli kävelee vain johonkin töihin ja heti saa paikan.
Haha en todellakaan kuulu. Voin väittää itseni kuuluvan ainakin tällä hetkellä kokonaisuudeltaan top 20%.

Mut siis tasokkaita naisia olen tässä muutaman nähnyt Tinderi kautta. Ei niitä ole jonoksi asti vaan kyl melkeinpä poikkeuksena niitä tuolta putkahtelee. Mut aika hyvällä prosentilla niiden kanssa päässyt treffeille. Ärsyttää vaan ihastua niin helposti :D No pakkien määrästä päätellen ei tässä voi kuulua mitenkään 5% kastiin.

Voisinhan sitä kokeilla jos joku kivan oloinen näkyy horisontissa ja pyytäis treffeille.. Mitä tapahtuu. Ei siinä mitään häviä.

Löysin uusia ihmisiä suomi24 treffisivustolla kun klikkasin vahingossa tyhjennä. Pohdin sitten, että miten on mahdollista ja montako on mahdollisesti mennyt ohi vuosien aikana...
Nyt sitten keksin, että elämänkumppani vaihtoehto on ollut piilossa valittuna ja tyhjennä poistaa kaiken ja myös sen.
Kirjoitin heti muutamalle ja varmaan moni muukaan ole heitä nähnyt, koska vastausta alkoi heti tulemaan :D

Poppamies

Que pasa, ese?

Se menee ainakin mun kaverilla niin et sen ei tarvitse tehdä aloitetta.

Voisinhan sitä kokeilla jos joku kivan oloinen näkyy horisontissa ja pyytäis treffeille.. Mitä tapahtuu. Ei siinä mitään häviä.
Kokeileppa varsin ja kerro miten kävi :D
Omat viestittelyt eivät yleensä johda koskaan mihinkään, pitäisi varmaan jo alkuvaiheessa pyytää treffeille.

Toi tietysti edellyttää, että opiskelu- tai työpaikalla naisia ylipäätään on missään järkevissä määrissä. Jos tyyliin 10% on naisia, ihan turha yrittää mitään.

Kylläpä löytyy kaikenlaista hiihtäjää. Parin kanssa tuli oikein hyvin juttuun, mutta sitten pienet asiat katkaisee kamelin selän.
Toiselle se oli koronarokotukset. Koska mulla ei ole, niin se oli siinä.
Toinen valitteli, et miehille ei kelpaa mikään. Oli treffaillut kuulema lukemattoman määrän miehiä ja kaikki on nirsoja. Asiallisesti sanoin, että mielestäni kannattaisi katsoa peiliin, jos ei edes kymmenistä miehistä löydy mitään/ketään, joka herättää mielenkiinnon.
Tuskin vika on pelkästään niissä miehissä, vaan ehkä siellä peilissä, jos on vuosia ollut sinkkuna.
Toisaalta hyvä väistää luodit tällaisten kohdalla jo hyvissä ajoin.

Toinen valitteli, et miehille ei kelpaa mikään. Oli treffaillut kuulema lukemattoman määrän miehiä ja kaikki on nirsoja. Asiallisesti sanoin, että mielestäni kannattaisi katsoa peiliin, jos ei edes kymmenistä miehistä löydy mitään/ketään, joka herättää mielenkiinnon.
Tuskin vika on pelkästään niissä miehissä, vaan ehkä siellä peilissä, jos on vuosia ollut sinkkuna.
Toisaalta hyvä väistää luodit tällaisten kohdalla jo hyvissä ajoin.
Ehkä tällä on taas se harha, että 80% miehistä on keskimääräistä huonompia? Kun vain parhaiden swaippailuun oikealle yhdistetään yliedustavat kuvat, ei mikään ihme jos miehiä ei nappaa. :hmm:

Ongelma nykyään lienee just tuossa nettideittailussa ja tarjonnan määrässä sekä muissa mt-ongelmissa jotka nykyajan maailman dopamiiniyltäkylläisyys aiheuttaa.
Etenkin suurin osa naisista saa niin paljo mätsejä, että he nostavat tasoansa vaikka eivät olisikaan markkina-arvoltaan lähellekään niin korkealla. Jos miehet eivät epätoivossa swaippaisi kaikkia oikealle vaan oikeasti valikoisivat, peli muuttuisi jonkun verran. Nyt siis 80% miehistä jää ilman mätsejä, loput 20% saa jonkun verran, <10% saa paljon, <5% saa jo niin paljon mätsejä etteivät he varmaan ikinä tule sitoutumaan.
Kuitenkin suurin osa naisista saa mätsejä kuin nuo <10% miehet.

Tosin jos nainen jo valittaa treffeillä ettei miehille kelpaa mikään, voi olla itse peiliinkatsomisen paikka. Onko hänessä sitten jotain joka on luotaantyöntävää? Siis deittailu on nykyään niin vaikeaa, ei jumalauta.

Ja sitten tämä nainen jota nyt tapaan huomenna kolmannen kerran on ollut sinkkuna 5 vuotta ja muistikuvani mukaan tavannut paljon miehiä, joista kukaan ei ole tuntunut hyvältä. Varmasti peiliinkatsomisen paikka myös. Ei kaikki miehet voi olla "huonoja" vaihtoehtoja. Tässä vaan tulee mieleen se, että missähän kohtaa loppuu meikäläisen tapaaminen :D Mä en itse kovin kauaa jaksa ajella tuonne 120km päähän treffeille, eli kyllä se vastavuoroisuus tässä on tultava johonkin väliin tai mä vedän pelin poikki itse.

Monen naisen kohdalla ketä tässä tavannut, etsivät suhdetta avoimin mielin eli eivät ryhdy ihan mihin vaan. Siis joo, tämä onkin hyvä juttu, koska itse meen samalla linjalla. Mutta se ihmetyttää loppupeleissä, että kuinka paljon (todennäköisesti) naiset tapaavat erilaisia miehiä ja ovat silti sinkkuna. Mulla kriteerit loppupeleissä eivät ole kovin kummoiset. Monen kanssa on omalta kohdalta synkannyt ja ollut kivaa, jatkoa toivoen, mut toinen eri mieltä.

Toinen valitteli, et miehille ei kelpaa mikään. Oli treffaillut kuulema lukemattoman määrän miehiä
1,5 vuotta sitten treffien lopuksi nainen sanoi, että on 10 vuotta etsinyt kumppania, mutta kukaan ei ole kelvannut. Siellä se vieläkin etsii :D Tuonkin asian voisi kertoa jo kirjoitteluvaiheessa, niin ei tarvitsisi turhaan lähteä treffeille.

1,5 vuotta sitten treffien lopuksi nainen sanoi, että on 10 vuotta etsinyt kumppania, mutta kukaan ei ole kelvannut. Siellä se vieläkin etsii :D Tuonkin asian voisi kertoa jo kirjoitteluvaiheessa, niin ei tarvitsisi turhaan lähteä treffeille.
Näitä samoja tuli itselläkin vastaan, toki hauskaa oli näiden kanssa sen muutaman kuukauden kunnes sitten neeext ja siellä ne sinkkuna vieläkin etsimässä ihmettä...

Jos voisi ajatella, että kaikista ei ole parisuhteeseen? Jotkut nirsoilee ja jotkut ottaa kenet vain. Kumpaakaan ei kannata sekaantua. Itsellä on yksi ikisinkku kaveri joka nyt keski-iän kynnyksellä päätynyt uusioperheeseen. Mutta kyllä varmaan on kymmeniä miehiä nähnyt. Ei mitään tunnevammaa, mutta jokin kiero asenne sitoutumiseen sitten ehkä löytyy. Paljon ystäviä ja matkustelua ja festareita. Ei kai se mies siihen mahtunut, kun kaverit täyttivät tyhjiön riittävästi.

Omalta osalta olen odottanut vain, että intuitiivisesti henkilön ulkonäkö on wau ja sitten että on samankaltainen arvomaailma. Sen jälkeen ei ole väliä mitä tekee työkseen, mitä harrastaa, mitä ajattelee politiikasta. Mutta jos jollekin ei koskaan vain synny näitä tuntemuksia, niin miettikää kuinka vaikea on viheltää peli poikki ja sitoutua. Vaikea nähdä näitä tapauksia ikinä kestävissä suhteissa. Ehkä tekevät ihan oikein kun jatkavat matkaansa aina seuraavaan.

Jos voisi ajatella, että kaikista ei ole parisuhteeseen? Jotkut nirsoilee ja jotkut ottaa kenet vain. Kumpaakaan ei kannata sekaantua. Itsellä on yksi ikisinkku kaveri joka nyt keski-iän kynnyksellä päätynyt uusioperheeseen. Mutta kyllä varmaan on kymmeniä miehiä nähnyt. Ei mitään tunnevammaa, mutta jokin kiero asenne sitoutumiseen sitten ehkä löytyy. Paljon ystäviä ja matkustelua ja festareita. Ei kai se mies siihen mahtunut, kun kaverit täyttivät tyhjiön riittävästi.

Omalta osalta olen odottanut vain, että intuitiivisesti henkilön ulkonäkö on wau ja sitten että on samankaltainen arvomaailma. Sen jälkeen ei ole väliä mitä tekee työkseen, mitä harrastaa, mitä ajattelee politiikasta. Mutta jos jollekin ei koskaan vain synny näitä tuntemuksia, niin miettikää kuinka vaikea on viheltää peli poikki ja sitoutua. Vaikea nähdä näitä tapauksia ikinä kestävissä suhteissa. Ehkä tekevät ihan oikein kun jatkavat matkaansa aina seuraavaan.
Tarkoitatko henkilön ulkonäöllä sitä että siinä ns klikkaa joku? Eli ei mitään mallipoika lookkia vaan että esim silmät on wau, tai joku muu? Se ns kokonaisuus ulkonäössä + sitten siihen yhdistää persoonan ja toki arvot yms.

Jos ymmärsin oikein, niin mulla on vähä sama linjaus. Eli sitä ulkonäköä ei voi oikein ennakkoon kertoa. Joidenkin kohdalla tulee vaan sellainen fiilis, että tämä on tosi hyvä. Moni asia vaikuttaa. Enkä tarkoita mitään mallikaunista. Vaikea selittää :D

Jos haluaa parantaa markkina-arvoa Tinderissä niin noh, vinkit ovat aika raakoja: Ole varakkaampi, hanki enemmän lihaksia, löydä merkitys elämälle ja harrasta potkunyrkkeilyä ja söpösti kitaransoittelua. Koira kainaloon ja ulkonäöstä pidettävä merkittävää huolta. Päälle sitten tunne-elämän superior tasapaino eli on kuin järkähtämätön kivi jalat maassa naisten kanssa. Tähän päälle supliikkia itsevarmaa asennetta ja läppändeerusta. Plus sitten palkkaa ammattilaisen ottaa erinomaisia kuvia. EIköhän näillä eväillä ala jo naisia tulemaan. Ei ole vaan ihan vuoden tai kahden prosessi kaikki nämä yhteensä... :D

Tavallinen työssäkäyvä suomalainen mies kun ei vaan enää riitä. Nainen elättää nykyään itsensä varsin hyvin.

Niin ja toisaalta sitten ymmärrän näitä joilla on suhteita jo takana. Mulla on kaksi parisuhdetta takana, ikää kohta 31v. Ihan menneisyyden kokemuksista en halua mihin vaan suhteeseen sitoutua. Vaan tässä kohtaan tiedän jo aika tasan tarkkaa mitä haluan. Joten ymmärrän hyvin jos se menee käsi kädessä naisten kanssa. Toki sitten nämä ikisinkut tai jotka eivät ole kunnolla olleet edes parisuhteessa, eli etsivät sitä unelmaa, saavat hautaan asti sitä etsiä.

Viimeksi muokattu:
Mitä kullekin tarkoittaa että tulee kipinä ulkoiseen olemukseen. Ihan tavallisen nelikymppistä lähestyvän duunarin löysin. Mutta on varmasti edelleen keskivertoa paremman näköinen. Olin kuitenkin kahdessa pitkässä hyvin platonisessa ja siihen kaatuneessa suhteessa, niin korostui ulkonäön merkitys sillä kierroksella, vaikken tietenkään kuvitellut että ulkonäköön pelkästään voi rakentaa yhteistä elämää. En kuitenkaan halkonut hiuksia kovin monen muun asian kanssa.

Mutta tämä ikisinkkuystäväni ei ole koskaan puhunut yhdestäkään miehestä sillä tapaa. Että nyt tuntuu wau. Miehet ovat ainoastaan kasa ominaisuuksia, joita pohditaan ja mikään ei ikinä riitä. Ei kyse ole silloin siitä, että on liian nirso ja typerä. Vaan jokin biologinen klikki ettei synny ensihuumaa, jonka jälkeen on ihan sama hetken mitä se toinen tekee ja sanoo. Ja jos ei koe sitä ihastusta, niin ei ymmärrä ehkä missä vika. Vaan jatkaa etsintää ja uhriutuu kun ei onnistu. Nämä varmaan huomaa juuri äkkiä kun selviää ikisinkkuus ja suhteiden puute. Tämäntyyppistä menoa olen havainnut esim. Ensitreffit alttarilla ohjelmassa.

Eri asia ne uraihmiset, joilla ehkä ollut kova opiskelu ja uraputki. Jotenkin ymmärrän ettei ole sitoutunut, jos on alalla, joka vaatii jatkuvaa liikkumista tai hulluja vuoroja yms.

Biologinen klikki. Tää saattaa olla joo. Jotkut ihmiset eivät vaan ole syntyneet parisuhteisiin. Toinen toki voi olla ihan tiedostamatonta sitoutumiskammoutta. Haluaako hän suhdetta vai onko hän onnellinen ilman sitä? Että siellä voi olla jotain traumaa tai muuta joka ns. estää sen sitoutumisen. Eli kun traumat/tunteet aukeaisi, mieli olisi avoin ihan eri tasolla. Emmä tiedä, mutuilen vaan :D

Varmaan tuohon ikisinkkuuteen vaikuttaa myös se Tinderin rajattomalta tuntuva tarjonta. Kuvitellaan, että löytyy aina se parempi, kun vaan jaksaa tarpeeksi swaippailla. Lopputulos sitten on, että sen kohtuu hyvänkin löydyttyä ei olla kuitenkaan tyytyväisiä, koska kaikissa on aina joku piirre, joka ei ihan itseä miellytä. Pitäisi osata katsoa kokonaisuutta ja jos plussia on enemmän kuin miinuksia, niin todeta, että riittävän hyvä on löytynyt ja lopettaa ikuinen etsiminen :D

Toinen mikä juurikin vaikuttaa, niin nykyään on entistä hyväksytympää pysyä sinkkuna eli parisuhde ei sinänsä monillekaan ole se päätavoite. Siinä sitten jäädään taas etsimään sitä täydellistä, jota tuskin koskaan tulee nuo 10v sinkkuna pysyneet löytämään. Elleivät he sitten muuta omaa suhtaumistaan koko deittailuun ja pariutumiseen.

Meinasi tuo sama paremman tavoittelu iskeä omalle kohdallekin, kun tämän nykyisen kumppanin löydyttyä oli yhtäaikaa muitakin "potentiaalisia" matcheja kierrossa. Onneksi tajusin pistää pelin poikki kuitenkin ajoissa, niin pääsi pois mokomasta limbosta :D

Nyt päässyt sinkkunaisten kanssa puheisiin nii he on sitä mieltä, että ennemmin ovat yksin kuin alkavat rimaa laskemaan. Paljon on kuulemma ehokkaita mutta ei sitten hyvää olekkaan siellä seassa että alkais parisuhdetta rakentamaan.

Nyt päässyt sinkkunaisten kanssa puheisiin nii he on sitä mieltä, että ennemmin ovat yksin kuin alkavat rimaa laskemaan. Paljon on kuulemma ehokkaita mutta ei sitten hyvää olekkaan siellä seassa että alkais parisuhdetta rakentamaan.
Tästä päästäänkin just siihen mitä kirjoitin ylempänä miehen markkina-arvon parantamiseen. Ei muuta kuin aamu käyntiin jää kylmällä suihkulla, puolet palkasta ethereumiin ja salille.

Ja ihan varmasti noista ehdokkaistakin 50% vois olla ihan hyviä, jos antaisi itselleen mahdollisuuden edes yrittää viedä asioita pidemmälle.
Itse lähes koko aikuisiän seurustelleena löytyy sen verran realiteettia, että täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Aina sitä joissain asioissa joutuu toisen kanssa kompromisseja tekemään, mutta sellaista se on siinä itse parisuhteessakin.

Mä luulen, että varsinkin naisilla on se perus dilemma "perus-pertti, mut tosi kiva" vs. "kuuma-adonis, mut vähän juntti" on aika yleinen. Sellasta perus kivaa (friendzone) miestä ei haluta omaksi, vaikka se olisi ehkä kaikilla mittareilla se paras valinta. Sit käydään läpi niitä "jännämiehiä" ja valitetaan, ku ei löydy ketään.

Toisaalta... oon kyllä miehenä huomannut tota samaa dilemmaa. Sellaiset ylihuolitellut "mä tiedän et oon kuuma" -naiset on kyl useimmiten pääkopasta aika tyhjiä. Sellaiset perus instagram-tyrkyt skippaa ihan suosiolla, niillä ei ole 99% mitään annettavaa.
Mikäs sen kuumempaa, kuin tavallinen nainen, joka kuitenkin pitää itsestään edes jotenkin huolta tuomatta sitä esille yhtään. Ne vaan on harvassa... tai sit ne on varattuja.
Toisaalta tässä taas sinkkuna huomannut, että ei ne parisuhteet ihan hirveästi kaikkia paina, kun ollaan radalla. Pettäminenkin on aika yleistä nykykulttuurissa.

Seven

BANNATTU
BANNED
Tämä olisi omakin vastaus jos joku white trash -cuck alkaisi viestittelemään.

Mutta tämä ikisinkkuystäväni ei ole koskaan puhunut yhdestäkään miehestä sillä tapaa. Että nyt tuntuu wau. Miehet ovat ainoastaan kasa ominaisuuksia, joita pohditaan ja mikään ei ikinä riitä. Ei kyse ole silloin siitä, että on liian nirso ja typerä. Vaan jokin biologinen klikki ettei synny ensihuumaa, jonka jälkeen on ihan sama hetken mitä se toinen tekee ja sanoo. Ja jos ei koe sitä ihastusta, niin ei ymmärrä ehkä missä vika. Vaan jatkaa etsintää ja uhriutuu kun ei onnistu. Nämä varmaan huomaa juuri äkkiä kun selviää ikisinkkuus ja suhteiden puute. Tämäntyyppistä menoa olen havainnut esim. Ensitreffit alttarilla ohjelmassa.
Kaikki ihmiset ei vaan silleen koe voimakkaita tunteita. Eikä siinä sinänsä mitään, silloin vaan pitäisi tajuta ettei tule koskaan kokemaan sukat jalasta täräyttäviä tunteita, ja tyytyä hieman vähempään. Jos siis ylipäätään haluaa suhteen. :)

Mietinkin tässä jonkin aikaa sitten, että naiset hakee ensisijaisesti voimakkaita tunteita, mikä johtaa erilaisten "pelimiesoppaiden" ja "itsensä kehittämisen" eli iskentä/supliikkitaitojen opettelun suosioon miehillä. :hmm:

Kai tää on sitä ajan henkeä että vain parhaat ja vähään tyytyvät on edes kohtuullisia. Vähän sama kuin työnantajilla muutama vuosi sitten :D

Mietinkin tässä jonkin aikaa sitten, että naiset hakee ensisijaisesti voimakkaita tunteita, mikä johtaa erilaisten "pelimiesoppaiden" ja "itsensä kehittämisen" eli iskentä/supliikkitaitojen opettelun suosioon miehillä. :hmm:
Ja tämä johtaa mielestäni helposti siihen ongelmaan, että viedään "jalat alta" aluksi, mutta kun sieltä pilvilinnoista tipahdetaan niin tavallinen arki ei tunnukaan enää miltään. Omassakin lähipiirissä useita, joilla tuo alkuhuuma tuntuu olevan "se juttu" ja heti kun se lässähtää niin aletaan miettimään eroa.

Kyllä järkevän aikuisen pitäisi ymmärtää ettei alkuhuuma kestä loputtomiin. Itselle tärkeää on että kumppani on visuaalisesti haluttava. Se ei ole ihan sama kuin tarve elää jatkuvassa alkuhuumassa. Kymmenisen vuotta on kuitenkin siitä kohtaamisesta.

Kyllä järkevän aikuisen pitäisi ymmärtää ettei alkuhuuma kestä loputtomiin. Itselle tärkeää on että kumppani on visuaalisesti haluttava. Se ei ole ihan sama kuin tarve elää jatkuvassa alkuhuumassa. Kymmenisen vuotta on kuitenkin siitä kohtaamisesta.
Niin no, mitä "visuaalisesti haluttava" tarkoittaa? Jos se on vaan esim. normaalipainoinen eikä naamassa mitään isompaa vikaa, niin mikä jottei.

Sehän tarkoittaa jokaiselle eri asiaa, en sen enempää ala listaamaan mitä koen että pitää olla. Yleensä tunnereaktioon eli ihastumiseen ei voi edes itse vaikuttaa, ja joskus voi viehättää toisistaan hyvin erilaiset ihmiset. Minusta on väärä konteksti miettiä mitä tarvitaan viehättymiseen, ei siihen ole mitään valmista sabluunaa.

Mutta se että naiset hakevat tunnereaktiota ja ovat tunteiden vietävissä on ikiaikainen tapa alentaa naista, koska nainen on erilainen. Naiset ovat emotionaatisempia, varmaan ihan biologisista syistä. Mutta minusta se on osa tasapainoa sukupuolten välillä. Osalla lähtee lapasesta. Miehetkin kyllä osaa toki säätää.

Suurin osa tuntemistani naisista elää pitkissä liitoissa lapsineen, käyvät töissä ja tekevät asioita perheen eteen ilman mitään draamaa. Joten sinällään ihmettelen aina missä ihmeessä ovat ne oikukkaat hullut naiset, joista miesten keskusteluissa tuodaan esiin. Sinällään en epäile, mutta tässä on pakko olla jokin kohtaamisongelma. Vakaat naiset ovat parisuhteissa ja kiertoon lähtee lähinnä MT tapauksia? Itse kyllä huomasin olennaisen eron materiaalissa tapaillessani 30-40 vuotiaita. Mutta tiedän IT-toimistoalalla kymmeniä naisia, ja suurin osa omaa sen perheen eikä miehet vaihdu.

Sehän tarkoittaa jokaiselle eri asiaa, en sen enempää ala listaamaan mitä koen että pitää olla. Yleensä tunnereaktioon eli ihastumiseen ei voi edes itse vaikuttaa, ja joskus voi viehättää toisistaan hyvin erilaiset ihmiset. Minusta on väärä konteksti miettiä mitä tarvitaan viehättymiseen, ei siihen ole mitään valmista sabluunaa.

Mutta se että naiset hakevat tunnereaktiota ja ovat tunteiden vietävissä on ikiaikainen tapa alentaa naista, koska nainen on erilainen. Naiset ovat emotionaatisempia, varmaan ihan biologisista syistä. Mutta minusta se on osa tasapainoa sukupuolten välillä. Osalla lähtee lapasesta. Miehetkin kyllä osaa toki säätää.

Suurin osa tuntemistani naisista elää pitkissä liitoissa lapsineen, käyvät töissä ja tekevät asioita perheen eteen ilman mitään draamaa. Joten sinällään ihmettelen aina missä ihmeessä ovat ne oikukkaat hullut naiset, joista miesten keskusteluissa tuodaan esiin. Sinällään en epäile, mutta tässä on pakko olla jokin kohtaamisongelma. Vakaat naiset ovat parisuhteissa ja kiertoon lähtee lähinnä MT tapauksia? Itse kyllä huomasin olennaisen eron materiaalissa tapaillessani 30-40 vuotiaita. Mutta tiedän IT-toimistoalalla kymmeniä naisia, ja suurin osa omaa sen perheen eikä miehet vaihdu.

Tää visuaalisesti haluttava on se yks mikä itseänikin tällä hetkellä mietityttää... mun kaikki "kunnon" seurustelusuhteiden (3kpl, 2v/9v/7.5v) naiset on ollut periaatteessa ihan eri näköisiä ja ikäisiä, mutta sopusuhtaisia vartaloltaan. Tälläkin hetkellä mulla on yksi ehkä enemmänkin fwb-tyyppinen tuttavuus, joka tosin on aika ihastunut muhun... nainen on tosi mukava ja elämässä palikat kohdillaan moneltakin osin. Vaikka on minua vanhempi, niin on kasvoista ihan kivan näköinen ja paidan altakin löytyy kiinteät silarit. Mutta... sillä on omaan makuun liikaa ylipainoa ja omaan makuun turhan iso perse.
Jotenkin aina preferoinut pienen perseen ja tissien perään. Tisseistä voi joustaa, mutta perseestä ei ihan hirveästi. Toisaalta tämä oma "maku" johtuu varmasti osin myös siitä, etten ole mikään mörssäri itse.
Tiedän tämän kuulostavan hyvinkin pinnalliselta, mutta toisaalta tiedän tuon asian alkavan vaivaamaan jossain vaiheessa itseäni, jos kyseisen henkilön kanssa päästäisi tilanteen siihen pisteeseen, että suhde sattuisi syvenemään.
Sellainen "tasainen" ylipainokin vielä voisi mennä, mutta kun ne kilot on mahassa ja perseessä, niin häiritsee itseäni. En siis tarkoita, että ylipaino on totaali turnoff... kyllä se kiloja tolle exällekin mahaan alkoi kertymään, kun jätti itsestä huolehtimisen vähemmälle ja kyllä niitä 40v jälkeen alkaa kertymään itse kullekin, jos ei hirveästi asian eteen mitään tee.
Kyseinen henkilö tiedostaa itsekin ylipainonsa, jonka eteen on alkamassa tekemään hommia, kun terveystilanne sen nyt sallii. Sanoi jopa alkuun, että nähdään vasta sitten, kun hän on saanut ensin kiloja pois, jotta kehtaa nähdä.
Mutta siis... kyllä se tietynlainen visuaalinen haluttavuus on myös tärkeää.

Ja tämä johtaa mielestäni helposti siihen ongelmaan, että viedään "jalat alta" aluksi, mutta kun sieltä pilvilinnoista tipahdetaan niin tavallinen arki ei tunnukaan enää miltään. Omassakin lähipiirissä useita, joilla tuo alkuhuuma tuntuu olevan "se juttu" ja heti kun se lässähtää niin aletaan miettimään eroa.
Tämä on nykysuhteiden yksi isoimmista kulmakivistä. Vaikka tästäkin asiasta nykyisen exän kanssa käytiin tiiviit keskustelut seurustelun alkuaikoina, niin eipä sitten kestänyt sitä harmaata perusarkea kuitenkaan... tai oikeammin ei osaa enää puhua ja keskustella asioista/haluista, koska kyllä sen harmaan arjen eteenkin pystyy tekemään töitä. On siihen sohvalle kiva lässähtää yhdessä, mutta jos siihen lässähdetään pysyvästi ilman muuta yhteistä tekemistä, niin vaikeaksi menee arki.

Viimeksi muokattu:
Luin niin monta kertaa ylipaino,tissit ja perse, että kadotin punaisen langan. Mutta jos tuntuu siltä että pitää itseään pakottaa, niin yleensä ei tule toimimaan. Oli syy mikä tahansa.

Toki oma kokemus elämästä on karu; kova sairastuminen, vakavasti vammainen lapsi, toinen erityislapsi, omaisten kuolemat ja sairaudet, työkyvyttömyyden äärellä roikkuminen, lihottavaa lääkitystä vastaan taistelu, hengitysvaikeudet. Yms yms. Toki voi miettiä missä asemassa on koko elämän kaaressa, mitä haluaa myös niinä hetkinä jolloin pikkuasiat eivät enää merkitse mitään.

Mutta ei toki ole oikein ”huijata” osapuolia pakottamalla itsensä suhteeseen, jossa vain tyytyy. Itse tuntee itsensä parhaiten.

Tämä on aika yllättävää, kun miehillä asia taitaa olla aikalailla juuri päinvastoin. :D Eli siis kaikilla on ulkonäön puolesta suunnilleen samat perusasiat, jotka noin pääpiirteittäin riittää: normaalipaino, ~ok näköinen naama ja urheilullisuudesta plussaa. Vartalotyypillä tai -muodoilla tai tissien ja perseen koolla ei oikeasti ole niin väliä, yleisestä suunsoitosta huolimatta.

No mutta kun iso osa Tindernaisista näyttää toimivan juuri niin, ja sehän on ketjun aihe. :) Toki ei kaikki naiset ole tuollaisia, kun monet ovat pitkissä suhteissa, joten todennäköisesti on kyse juuri mainitsemastasi kohtaanto-ongelmasta. Ehkä vähemmän tunteiden perässä juoksevat naiset eivät viihdy Tinderissä kovin kauaa, siellähän vissiin on aika iso miesenemmistö? :hmm:

Kolmannet treffit naisen kanssa ja on kyllä vaikea päästä naisen sielun sisälle. Ihankuin nainen jotenkin yrittäisi vältellä tunneyhteyden luomista. Kolmansien treffien kohdalla kuitenkin haluaisin jo jollain tasolla syvempää keskustelua, vaikka ihan tapailuna jatketaankin. Aika suoraviivasesti ja itsevarmasti kyselin fiilareita toiselta (eli siis lähinnä jatkon suhteen) ja ehdotin myös vastavuoroisuutta tapaamisessa. Nyt siis olen kolmesti ajanut 120km päähän treffeille. Ihan ymmärrettävää kyllä, että toinen tulee välillä lähemmäksi :D Nainen ei osannut omista fiiliksistä sanoa vielä mitään ja hänestä ehkä tuntuu, että etenee liian nopeasti (?). Ollaan kerran viikossa nähty 2-4h ajan. Sanoin suoraan, että jarrutetaan, ei kiirettä mihinkään. Viestitellään ja päivä kerrallaan. Mulla alkanut menee enemmän friendzonen puolelle ja ehkä naisellakin, mut katsotaan nyt miten asiat etenee. Kyl me jo tuossa leffa-asiaa viestiteltiin lähestulkoon heti treffien perään.

Jotenkin hirmu vaikeaa tää deittailu. Toisaalta kyl mä mielellään tutustuisin johonkin ilman palavaa intohimoa, jotta se järki myös pysyy kasassa tutustumisessa. Etenkin tämän kohdalla on sopivasti mielenkiintoa, mutta just sillee et järki pysyy hyvin mukana. En tiedä onko tämä taas juuri yksi niistä naisista, jotka odottaa, että jalat viedään alta joka treffeillä.

Minusta tuntuu että naisilla on tapana pyörittää useampaa kollia kerralla. Saatat olla toinen taikka kolmas.
No aivan varmasti. Ei mullakaan ole ns yhteen jätetty tämä deittailu, mut mielenkiinto on suurin juurikin tämän naisen kohdalla. Mut en mä mene useammalle treffeille useamman kanssa eli kyllä mä katson kortit yksitellen aika huolella. Ja kyseinen neito on ollut pitkään sinkkuna ja tavannut paljon miehiä. Näin hän kertoi jo ensitreffeillä :D

Mut rempsein otteen eteepäin. Oma elämä jatkuu normaalisti.

Miten se tuollainen limittäinen tapailu onnistuu? Pystyykö siinä mitenkään edes ajattelemaan että tuntis jotain kohtaan satasella?

Jotenkin hirmu vaikeaa tää deittailu.
Niin se on, lisäksi voi vielä käydä niin, että nainen on sukua tai kaverin sukulainen, joka ei sekään ole kovin hauskaa. Kysäisin jo kaverilta, että mites se on, mahdatko mahdollisesti tuntea sellaista henkilöä... :D

kyl mä mielellään tutustuisin johonkin ilman palavaa intohimoa, jotta se järki myös pysyy kasassa tutustumisessa.
Ajattele jos se järki ei pysyisikään kasassa ja vajoaisi sinne kahvipöydän alle ja nainen kävelisi vain pois ja miettisi, että olipa mies kovin rappiolla :D

Joten sinällään ihmettelen aina missä ihmeessä ovat ne oikukkaat hullut naiset, joista miesten keskusteluissa tuodaan esiin. Sinällään en epäile, mutta tässä on pakko olla jokin kohtaamisongelma. Vakaat naiset ovat parisuhteissa ja kiertoon lähtee lähinnä MT tapauksia?
Netissä on ollut joitakin enemmän tai vähemmän epävakaita, livenä taas tuntuisi toisinpäin olevan. Mutta livenä näkeekin yleensä vain varattuja.

Tuli mieleen tuosta naisen rimasta. Se auttamatta nousee hyvin korkeaksi, koska Tinderissä perusnaiset saa mätsei top miehiltäkin. Se ongelma vaan tulee juuri tässä.

Top miehet eivät ajaudu suhteeseen perusnaisten kanssa, hyvä jos edes laatunaisten kanssa, koska heille riittää tarjontaa. Pyörittävät ja hyppivät sänkyyn naisten kanssa. Eli naiset ottaa tästä takkiinsa.
Koska naiset saa top miehiltä mätsejä, he eivät enää kiinnostu tavallisista miehistä, tai edes näistä <20% miehistä, jotka sitten olisivat taloudellisest, henkisesti ja fyysisesti valmiina parisuhteeseen. Ja tosiaan loput 80% miehistä jää nuolee näppejänsä tai tyytyvät johonkin.

Toki siellä varmasti pyörii poikkeuksia ja ihmisiä, joilla ei ole Tinder-rima noussut päähän, vaan parisuhteeseen sopii tavalliset tallaajatkin. Valitettavasti tää taitaa olla vähemmistö.

Oravanpyörä onkin valmis. Kukaan ei koskaan löydä hyvää parisuhdetta.

Joo noi pelimiehen liikeet, iskureplat ja kaikki tämä "jalat alta" pelleily loppupeleissä ei kestä kovin pitkään. Ei ole millään tavalla kestävällä pohjalla. Kun menee omana itsenään ja löytää sopivan kumppanin, pettymyksiä ei tule myöhemmin.

Valitettavasti narsistit taitaa osaa tän manipuloinnin aika hyvin.

Ehkä kannattaa olla ajattelematta mitään tasoja tai mihin luokkaan kukakin kuuluu. Rikas ja kaunis yrittäjä nainen voi rakastua perus duunariin ja päin vastoin. Jotenkin tuntuu että nyt tehdään deittailusta tarpeettoman vaikeaa itselle.

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Ehkä kannattaa olla ajattelematta mitään tasoja tai mihin luokkaan kukakin kuuluu. Rikas ja kaunis yrittäjä nainen voi rakastua perus duunariin ja päin vastoin. Jotenkin tuntuu että nyt tehdään deittailusta tarpeettoman vaikeaa itselle.
Niinpä. Tasoja yms ajattelemalla nerfaa vaan itsensä. Tosielämässä tasot yms on aika vähäisiä eikä ne estä rakastumista.

Taso ja luokkakeskustelu on taas tätä muutaman palstan aktiivin ylikelailua ja analyysiä, joka on sekoittanut pään. Kannattaa unohtaa nuo ajatukset.

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
186 453
Jäsenet
60 751
Uusin jäsen
Choppa

Hinta.fi

Ylös Bottom