Nettitreffit + Tinder

Joo eikä tässä mitään mutta kerjäläiset ei edelleenkään valkkaa. Miltä mahtaa nämä herrat itse näyttää jos tatskattujen karsimisen jälkeen käsiin jäi: Ei mitään?

Ja saahan sitä kumppaninsa valita tai jättää valitsematta minkä tahansa syyn takia, ei se tatuointi ole yhtään sen huonompi syy skipata nainen tinderissä kuin mikään muukaan. On sitä itse tullut varmasti tyhmempienkin syiden takia ohitettua.
Mielestäni vaan typerää laukoa useiden viestien verran typeriä olettamuksia tatuoiduista henkilöistä kuin todeta ettei pidä niistä.

"En oikein itse kyllä pidä tatuoiduista naisista niimpä swaippaan heidät vasemmalle." Vs. "Kaikki tatuoidut naiset ovat lihavia yksinhuoltajia joilla on puutteita elämänhallinnassa. Tatuointikin on varmasti hankittu Turkista kun oltiin Riitan ja Lissun kanssa panolomalla, ja ainoastaan sen tähden että voi somessa sitä esitellä kuin sillä ja silläkin on koira sekä tatuointi."

Kyllä minä ainakin löysin Tinderistä mukavaa seuraa, mutta turhan työlästä ja aikaa vievää se oli. Kuten jo mainitsin, tästä on jo vuosia aikaa. Helpottaisi paljon jos olisi enemmän hakukriteerejä, eikä joku sekopäinen algoritmi taustalla. Nyt ne muutamat kelpo vaihtoehdot on hukutettu tuhansiin epäkelpoihin.

Jos joku haluaa kyseistä sovellusta kokeilla, niin "lycka till" vaan.:D

Kyllä minä ainakin löysin Tinderistä mukavaa seuraa, mutta turhan työlästä ja aikaa vievää se oli. Kuten jo mainitsin, tästä on jo vuosia aikaa. Helpottaisi paljon jos olisi enemmän hakukriteerejä, eikä joku sekopäinen algoritmi taustalla. Nyt ne muutamat kelpo vaihtoehdot on hukutettu tuhansiin epäkelpoihin.

Jos joku haluaa kyseistä sovellusta kokeilla, niin "lycka till" vaan.:D
Onhan niitä sellaisiakin palveluita, joissa voi hakea niinkin tarkasti kuin pituus, ulkonäkö, onko lapsia, lemmikkejä, kiinnostuksenkohteet, koulutus, ammatti, yms. Ongelma vaan, että noiden ilmoittaminen on sen käyttäjän oman tahdon varassa, joten kaikkea ei sitten kuitenkaan ilmoiteta. Ja vaikka tulisikin se "täysosuma" ja päädytään tapaamaan, ei se päänsisällä laadittu lista ominaisuuksista välttämättä kumminkaan tee autuaaksi. Jos ei kemiat kohtaa livenä ollenkaan, niin ei paljoa auta se nätti, tatuoimaton ja koiraton nainen.

Suurin ongelma muissa palveluissa on kuitenkin käyttäjämäärä. Tinder on helppokäyttöisyydellään houkutellut sentään aika paljon naisia sinne mukaan ja sen tuntee ainakin vähän nuoremmasta ikäpolvesta "kaikki". Jos sinne pitäisi alkaa laatimaan täyttä profiilia pitkine esittelyteksteineen ja faktoineen, niin varmaan senkin suosio romahtaisi. Siitä olen samaa mieltä, että sen algoritmissa on paljon pielessä ja siitä haisee muutenkin rahastus.

Nettideittailu nyt on ylipäätäänkin sellaista pelaamista, että jos joku ei heti kolahda, ei jatkoja tule. Livenä vaikka jonkun harrastuksen parissa tutustuessa ei ehkä hylätä toista sen ensimmäisen vian tultua ilmi, jos muuten tuntuu olevan hyvä tyyppi.

Onhan niitä sellaisiakin palveluita, joissa voi hakea niinkin tarkasti kuin pituus, ulkonäkö, onko lapsia, lemmikkejä, kiinnostuksenkohteet, koulutus, ammatti, yms. Ongelma vaan, että noiden ilmoittaminen on sen käyttäjän oman tahdon varassa, joten kaikkea ei sitten kuitenkaan ilmoiteta. Ja vaikka tulisikin se "täysosuma" ja päädytään tapaamaan, ei se päänsisällä laadittu lista ominaisuuksista välttämättä kumminkaan tee autuaaksi. Jos ei kemiat kohtaa livenä ollenkaan, niin ei paljoa auta se nätti, tatuoimaton ja koiraton nainen.

Tosta tulikin mieleen joskus 5-10 vuotta sitten vanhassa kunnon muropaketin nettitreffiketjussa vaikuttanut kaveri, jolla oli oikeasti se muutaman tusinan tarkan kriteerin pituinen lista vaatimuksia sisältäen mm. koulutusasteen ja sen, että oli sijoitusomaisuutta. Siitä ketjusta riitti viihdettä pitkäksi aikaa kun niitä ensitreffejä oli muistaakseni jo lähemmäs sata eikä toisia juurikaan. Oli varmaan vaikea selvittää noita detaileita menettämättä saumoja jatkoon... :whistling:

Ja sitten kun löytyy kaikki ehdot täyttävä, ollaankin taas siellä melko pienissä prosenteissa, että homma etenee. Puhumattakaan siitä, että ns. täydellisen pakkauksen kanssa se on vielä epätodennäköisempää kun tuskin olet ainoa ottaja.

Tosta tulikin mieleen joskus 5-10 vuotta sitten vanhassa kunnon muropaketin nettitreffiketjussa vaikuttanut kaveri, jolla oli oikeasti se muutaman tusinan tarkan kriteerin pituinen lista vaatimuksia sisältäen mm. koulutusasteen ja sen, että oli sijoitusomaisuutta. Siitä ketjusta riitti viihdettä pitkäksi aikaa kun niitä ensitreffejä oli muistaakseni jo lähemmäs sata eikä toisia juurikaan. Oli varmaan vaikea selvittää noita detaileita menettämättä saumoja jatkoon... :whistling:

Ja sitten kun löytyy kaikki ehdot täyttävä, ollaankin taas siellä melko pienissä prosenteissa, että homma etenee. Puhumattakaan siitä, että ns. täydellisen pakkauksen kanssa se on vielä epätodennäköisempää kun tuskin olet ainoa ottaja.
Tämäpä se juuri. Aikamoinen saalis saa itse olla, että on varaa tehdä tarkkoja listoja. Toki mullakin nyt on jotain toiveita, mut jos on muuten huipputyyppi, niin ne listat kyllä lentää aika vauhdilla hiuksista vittuun sotkemasta hyvää juttua :joy: Tuollainen kyselytykitys kyllä on välitön turn off ainakin mulle. Pari naista siihen on sortunut jo viesteissään.

Aiheesta taas tähän omaan tilanteeseeni, niin huomasin mielenkiintoisen ilmiön, kun juttelin parille naikkoselle Facessa ihan kaverimielessä, niin ne molemmat arveli että ottajia varmaan löytyy joka sormelle. Toki he on nähneet aika yksiulotteisen kuvan minusta, koska kumpaakaan en ole livenä nähnyt ja liekkö tulen näkemäänkään. Olemme kuitenkin aika paljon viestitelleet ja toisen kanssa puhuttu puhelimessakin, että kai siitä jo jonkunlaisen kuvan saa luotua. Mutta selvästi ongelmana on mulla se jännitys potentiaalisen tyypin seurassa ja kaveripohjalta homma lähtisi paremmin lentoon, kun osaa olla ihan rennosti. Harmi että noista toinen asuu kaukana ja toinen on varattu, niin ei heistä deittiseuraksi taida olla... Omia pohdintoja vaan, kun ehkä täällä palstalla joku muukin taistelee oman nörttiyden tuoman epävarmuuden kanssa :geek:

Mutta selvästi ongelmana on mulla se jännitys potentiaalisen tyypin seurassa ja kaveripohjalta homma lähtisi paremmin lentoon, kun osaa olla ihan rennosti.

Tuosta olen kiitollinen että naisten seurassa ei jännitä eikä stressaa. Lukiosta asti ollut naispuolisia kavereita sen verran, että tehokkaasti kaikki mysteerit ja jalustat jäi puuttumaan ja moottoriturpa hoitaa loput. Toistaalta kääntöpuoli on just se, että kun ei jäädy edes erittäin nätissä seurassa niin toisaalta ei silleen ihastukaan oikein millään.

Enemmän ihmettelin sitä että tatuointien perusteella voisi muka päätellä luonteesta hirveästi jotain

Kyllä siitä voi, monesti kuullut seuraavat lausahdukset:

"Ai vittu kun on leimakuume!!! Mutta ei oo rahaa eikä oikeen keksi että minkä kuvan ottais?"
"Täytys tätä hihaa tehdä loppuun / lisää"
"Tuli käytyä taas vähän leimaa hakkauttamassa!"

Eli selvästi on kyse jonkin sortin addiktiosta ja käydään ottamassa tatuointi vain sen takia että voidaan sanoa että otetaan tatuointi. Tämä siis ihan yleisesti eikä pelkästään naiset. Jos joku addiktoituu vaikka kenkien keräämiseen ja muuttaa mielensä niin kokoelmasta pääsee kyllä eroon.

Mitä treffailuun tulee niin jos naisella on tatuointeja niin tulee yleensä kyseltyä vähän niistä että milloin otit ja symboloiko se jotain jne. Jos vastaukset on luokkaa "emt otin kun halusin ottaa / teki mieli - ei ne mitään tarkoita" Niin vähän mietityttää että ajatteleekohan tämä ihminen nyt ihan yhtä pitkälle asioita kun itse. Toisaalta mietityttää että jos on kovasti tällainen tatuointi addikti niin ennemmin tai myöhemmin sieltä tulisi että "ota säkin joku, ois kiva"

Kyllä siitä voi, monesti kuullut seuraavat lausahdukset:

"Ai vittu kun on leimakuume!!! Mutta ei oo rahaa eikä oikeen keksi että minkä kuvan ottais?"
"Täytys tätä hihaa tehdä loppuun / lisää"
"Tuli käytyä taas vähän leimaa hakkauttamassa!"

Eli selvästi on kyse jonkin sortin addiktiosta ja käydään ottamassa tatuointi vain sen takia että voidaan sanoa että otetaan tatuointi. Tämä siis ihan yleisesti eikä pelkästään naiset. Jos joku addiktoituu vaikka kenkien keräämiseen ja muuttaa mielensä niin kokoelmasta pääsee kyllä eroon.

Mitä treffailuun tulee niin jos naisella on tatuointeja niin tulee yleensä kyseltyä vähän niistä että milloin otit ja symboloiko se jotain jne. Jos vastaukset on luokkaa "emt otin kun halusin ottaa / teki mieli - ei ne mitään tarkoita" Niin vähän mietityttää että ajatteleekohan tämä ihminen nyt ihan yhtä pitkälle asioita kun itse. Toisaalta mietityttää että jos on kovasti tällainen tatuointi addikti niin ennemmin tai myöhemmin sieltä tulisi että "ota säkin joku, ois kiva"

Toki jos äärimmäisyyksiin mennään niin missä tahanssa asiassahan tuollaiset vähän särähtää korvaan oli ne sitten ne tatuoinnit tai vaikka se kenkien kerääminen tai lemmikkisammakot. Ja ei siinä itsekin skippaan kaikki naamatatuoidut tai sellaiset joiden tatuoinneista näkee että ne on tehty penan autotallissa kynttilanvalossa. Ja joo täytyy myöntää että sanan leima kuuleminen tatuointien kohdalla tuo mulle hieman elämänkoulu vibat.

Toi tarina juttu taas on mun mielestä vähän typerä, parantaako se paskan tatuoinnin jos sille on hieno tarina? Tai vaihtoehtoisesti muuttuuko hieno ja laadukkaasti tehty tatuointi heti paskaksi jos sen taustalla ei ole muuta tarinaa kuin että näyttää kivalta ja halusi sen ottaa? Se että tatuoinnilla ei ole tarinaa ei tarkoittane että se on täysin harkitsematta hankittu. Olen itse jo pari vuotta harkinnut ja miettinyt tatuointia mutta en ole vielä viitsinyt mennä kun en ole lopullisen varma kaikista yksityiskohdista. Mielestäni jopa typerämpää on ottaa tatuointi vaikkapa jonkun tapahtuman muistoksi oli se sitten lapsen syntymä tai läheisen kuolema. Vielä tyhmempää ottaa kumppanin nimi ja näitäkin näkee todella paljon.

Ja tosiaan jokaiselle omansa mutta kehottaisin vahvasti harkitsemaan että onko se nais-oletetun olkapäähän tatuoitu merkityksetön ruusun kuva oikeasti kynnyskysymys deittailussa.

Jokainenhan tietysti itse päättää ovatko tatuoinnit kivan näköisiä, kyllä niillä esim. Tinderissä ja muutenkin huomiota saa.

1610655349087.png

Jokainenhan tietysti itse päättää ovatko tatuoinnit kivan näköisiä, kyllä niillä esim. Tinderissä ja muutenkin huomiota saa.

Joo koska kaikilla naisilla ne tatuoinnit on naamassa :facepalm: Et sitten paskempaa esimerkkiä keksinyt? Vai väitätkö tosissasi että tuolla tavalla tatuoituja naisia tulee tinderissä vastaan roppakaupalla? Itse en ole nähnyt edes yhtä.

Viimeksi muokattu:
Joo koska kaikilla naisilla ne tatuoinnit on naamassa :facepalm: Et sitten paskempaa esimerkkiä keksinyt? Vai väitätkö tosissasi että tuolla tavalla tatuoituja naisia tulee tinderissä vastaan roppakaupalla? Itse en ole nähnyt edes yhtä.
Joo tuollainen mopotallin yhteinen fillari ei ehkä ole se yleisimmin vastaan tuleva leimattu pirkko Tinderissä. Jotain rajaa nyt tuohon hommaan hei Kahlua.. :D

Tatuoituja tulee paljon vastaan, mutta nätisti toteutettuna ihan kivoja yksityiskohtia. Viimevuoden yhdellä parhaista deiteistä/pitempi aikaisella säädöllä oli muutama ihan kiva tatuointi ja kaikin puolin ihan fiksu tapaus, joten en pelkistä leimoista kehossa nyt isompia johtopäätöksiä vetäisi.

Aika paljon menettää, jos noin tiukilla pipo ettei yhtään mitään saisi olla ja antaa noin pienten pinnallisten asioiden häiritä.

Tämä nyt on globaali megatrendi, voihan näitä kukin sitten ihmetellä. Parisuhteita ja liittoja muodostetaan, mutta ne eivät kestä ikuisesti. Kiertoa on enemmän, henkilö voi avioitua useamman kerran. Uusin trendi on että lapsia ei haluta, eli vapaaehtoinen lapsettomuus.

Kyllä. Itse työskentelin vuosikymmenen alalla, jossa on käytännössä 9/10 työntekijöistä naisia, joten monenlaista olen nähnyt. Nämä ihmettelemäni 30+ ovat sanojensa mukaan kyllä elelleet monipuolisesti teini-iästä sinne työelämään astumisen ajan, mutta silti halutaan vielä jotain kokea ennen kuin oikeasti asetutaan aloilleen. Sitä vain mietin, että mitä se on? Monesti tuossa vaiheessa on koettu teini-iän sekoilut, opiskeluelämä kavereineen ja irtosuhteineen sekä työelämä ja palkan mahdollistama matkustelu. Ehkä se "jokin" on sitten vain se oikeasti syvä parisuhde, joka johtaa sitoutumiseen.

Onneksi elämme vapaassa yhteiskunnassa, jossa jokainen voi valita elämäntapansa. Monelle se ikisinkkuus ei kuitenkaan tunnu sopivan. Ja jos ei halua olla ikuisesti sinkku, kannattaa tehdä jossain kompromisseja. Muuten löytää itsensä sinkkuna jennyheleniuksena 40-vuotiaana.

Nämä Tinderit ja muut pariutumiseen liittyvät palvelut vain ruokkivat tätä kiertoilmiötä. Harva haluaa sitoutua yhteen ihmiseen pidemmäksi aikaa.

Tässäkin varmaan vaikuttaa ne luonteenpiirteet. Itse olen ollut aina jotenkin rauhallisempi ja onnellisempi, kun olen ollut vakituisessa suhteessa. Samaa mieltä kyllä Tinderistä. Vertautuu täysin muihin someilmiöihin, jossa pyritään koko ajan tuomaan kiihtyvällä tahdilla uutta sisältöä näkyviin, palkintona dopamiinia tykkäyksistä ja saaduita treffikutsuista.

Toki jos äärimmäisyyksiin mennään niin missä tahanssa asiassahan tuollaiset vähän särähtää korvaan oli ne sitten ne tatuoinnit tai vaikka se kenkien kerääminen tai lemmikkisammakot. Ja ei siinä itsekin skippaan kaikki naamatatuoidut tai sellaiset joiden tatuoinneista näkee että ne on tehty penan autotallissa kynttilanvalossa. Ja joo täytyy myöntää että sanan leima kuuleminen tatuointien kohdalla tuo mulle hieman elämänkoulu vibat.

Toi tarina juttu taas on mun mielestä vähän typerä, parantaako se paskan tatuoinnin jos sille on hieno tarina? Tai vaihtoehtoisesti muuttuuko hieno ja laadukkaasti tehty tatuointi heti paskaksi jos sen taustalla ei ole muuta tarinaa kuin että näyttää kivalta ja halusi sen ottaa? Se että tatuoinnilla ei ole tarinaa ei tarkoittane että se on täysin harkitsematta hankittu. Olen itse jo pari vuotta harkinnut ja miettinyt tatuointia mutta en ole vielä viitsinyt mennä kun en ole lopullisen varma kaikista yksityiskohdista. Mielestäni jopa typerämpää on ottaa tatuointi vaikkapa jonkun tapahtuman muistoksi oli se sitten lapsen syntymä tai läheisen kuolema. Vielä tyhmempää ottaa kumppanin nimi ja näitäkin näkee todella paljon.

Ja tosiaan jokaiselle omansa mutta kehottaisin vahvasti harkitsemaan että onko se nais-oletetun olkapäähän tatuoitu merkityksetön ruusun kuva oikeasti kynnyskysymys deittailussa.

Siinähän se vitsi onkin ettei tuota edes pidetä mitenkään äärimmäisenä.

En osaa nyt mitään absoluuttisia sääntöjä omasta suhtautumisesta kertoa kun sellaista ei ole. Samalla niistä kyselee kuten muistakin elämänvalinnoista ja vastauksista sitten voi yrittää päätellä ihmisen luonteesta jotain.

Siinähän se vitsi onkin ettei tuota edes pidetä mitenkään äärimmäisenä.

En osaa nyt mitään absoluuttisia sääntöjä omasta suhtautumisesta kertoa kun sellaista ei ole. Samalla niistä kyselee kuten muistakin elämänvalinnoista ja vastauksista sitten voi yrittää päätellä ihmisen luonteesta jotain.

Ja tuohan on ihan fiksua. Toisinkin osalla heti menee hylkyyn jos sattuu se perhosen kuva löytymään nilkasta.

Ja tuohan on ihan fiksua. Toisinkin osalla heti menee hylkyyn jos sattuu se perhosen kuva löytymään nilkasta.
Se heille sallittakoon. Rumia noi töhryt on munkin mielestä. Mutta oma on asiansa, jos niitä ottaa, kunhan muistaa, että kaikkien ei tarvitse tykätä.

Kyllä. Itse työskentelin vuosikymmenen alalla, jossa on käytännössä 9/10 työntekijöistä naisia, joten monenlaista olen nähnyt. Nämä ihmettelemäni 30+ ovat sanojensa mukaan kyllä elelleet monipuolisesti teini-iästä sinne työelämään astumisen ajan, mutta silti halutaan vielä jotain kokea ennen kuin oikeasti asetutaan aloilleen. Sitä vain mietin, että mitä se on? Monesti tuossa vaiheessa on koettu teini-iän sekoilut, opiskeluelämä kavereineen ja irtosuhteineen sekä työelämä ja palkan mahdollistama matkustelu. Ehkä se "jokin" on sitten vain se oikeasti syvä parisuhde, joka johtaa sitoutumiseen.

Tuskin se "jotain" on mitään varsinaista tiettyä vaan luultavammin kyseessä on vaan osittain olosuhteiden aiheuttama haluttomuus sitoutua kun ei ole ketään siinä hollilla, joka suuremmin kiinnostaisi. Siksi se loksahtaa sitten yllättäen kohdalleen jos niin on käydäkseen jos sopiva osuu kohdalle eikä sitä mitenkään tarvitse rituaalisesti alustaa toteamalla että nyt oon valmis ja nyt etsin tosissani ja nyt kelpaa vaikkei sukat pyöriskään jaloissa kunhan on kunnollinen.

Kun ei se homma lopulta kuitenkaan sillä onnistu, että päättää että nyt olen valmis asettumaan aloilleni. Koska ei se seuraava suhde sillä päätöksellä lopulliseksi ja kestäväksi muutu.

Aiemmin tässä threadissa muutama viikko sitten kerroin Tinderin ongelmista (Gold jäsenyys). Puhelin on Galaxy XCover 4S.

Tapahtui seuraavaa äsken:
-puhelin piippasi
-puhelimen ilmoituksissa oli yksi uusi tykkäys Tinderissä.
-avasin Tinderin ja ei ollut ainuttakaan uutta tykkäystä Tinderin mukaan.
-aloin hyväksymään kaikkia naisten profiileja ja muutaman jälkeen tuli yllättäen match.

Eli tuollaista häikkää on meneillään tuossa ohjelmassa.

Aiemmin tässä threadissa muutama viikko sitten kerroin Tinderin ongelmista (Gold jäsenyys). Puhelin on Galaxy XCover 4S.

-puhelin piippasi
-aloin hyväksymään kaikkia naisten profiileja ja muutaman jälkeen tuli yllättäen match.

Voiskos olla, että joku tykkäsi sinusta - puhelin goes beep - ja sitten perui tykkäyksen?

-puhelin piippasi

Tinder ilmoittaa siis joskus myös niistä kultatykkäyksistä, siis niistä joita voi selata vain jos on gold tai korkeampi.

Tällaista keskustelua tinderissä..

Screenshot_20210120-114210_Tinder.jpg
Ei oikein nyt lähde Eikä ole eka kerta kun tämmöiseen törmää.. Kun profiilikin on tyhjä. Mutta miten tästä eteenpäin, unohda ja eteenpäin vai suoraan panoasiaan?

Varmaan oisin itse lähestynyt tyyliin "Tzau! Mä keräilen käytettyjä kenkiä ja harrastan lemmikkisammakoita. Mitäs sä teet?"

Ei oikein nyt lähde Eikä ole eka kerta kun tämmöiseen törmää.. Kun profiilikin on tyhjä. Mutta miten tästä eteenpäin, unohda ja eteenpäin vai suoraan panoasiaan?
Tää on turhankin tyypillinen keskustelu. Mulla lopahtaa into kyllä just tuohon kohtaan ja poistoon vaan.

Mä ainakin poistan tuollaiset heti sillä jos mimmi luulee saavansa kaiken kultatarjottimella ja että miehen velvollisuus on pitää huoli naisen viihdyttämisestä niiiiiiin - poistoon. :D

Jos kiinnostaa niin kysy treffeille. Vasta siellä selviää oikeasti yhtään mitään.

ps. Olet ilmeisesti jostain syystä profiilista kuitenkin tykännyt. En itse ymmärrä miksi jos ei ole sisältöä eikä naamaa :confused:

Tää on tuttua 98% vastauksista/matcheista itsellä samaa luokkaa.

ps. Olet ilmeisesti jostain syystä profiilista kuitenkin tykännyt. En itse ymmärrä miksi jos ei ole sisältöä eikä naamaa :confused:

Joku uteliaisuus itsellä ainakin. Yleensä sanon kyllä suoraan mikä ihmetyttää, kysyisin heti ekassa viestissä miksi on ilman naamakuvaa.

Tarviiko asiaa edes kysyä, tyhjä profiili ei puhu = next :facepalm:

Huomaa hyvin että täällä jengi antaa sydäntä 99% profiileista ja sitten ihmetellään kun algoritmi pudottaa sut jonon viimeiseksi ja ohjelma on paska.

Juuh okei. Mulla ei ole paljoo (yhtään :dead:) kokemusta naissuhteista, mutta kyllä mäkin väittäisin tietäväni että sun pitää olla ns mies ja mennä asiaan jos nainen ei sitä tee. eli sinne treffeille -->

Tai sitten olen taas väärässä. :dead:

Mun kohdalla kyllä paljon paremmin on toiminu "minkävärisistä toppahousuista tykkäät" tyyppiset alotukset kun mitkään "Hei, mitä teet ja millainen nainen olet :) :) :)" kirjakielellä kirjoitettuna. Tulee kyllä jotenkin friikki olo tuosta Kotipöllön keskustelunavauksesta :D

Mun kohdalla kyllä paljon paremmin on toiminu "minkävärisistä toppahousuista tykkäät" tyyppiset alotukset kun mitkään "Hei, mitä teet ja millainen nainen olet :) :) :)" kirjakielellä kirjoitettuna. Tulee kyllä jotenkin friikki olo tuosta Kotipöllön keskustelunavauksesta :D

Friikki olo tuli tosiaan lähinnä siitä, että lähestytään profiilia josta ei naama näy eikä ilmeisesti mitään oleellista selviä muutenkaan. Meinaan vaan, että jos mä haluaisin itse lähestyä jossain palvelussa muita ja olla saamatta ei kaivattua huomiota niin just jotain sellaista tekisin. Olo saattaisi olla aika WTF jos teet profiilin, josta selviää lähinnä että olet nainen ja silti joku lähestyy.

Tulee mieleen omat nettideittailuajat kun aloittelijana pistin viestiä kuvattomalle profiilille, jota palvelu suositteli parhaaksi (100%) matchiksi. Noh, en tajunnut että se oli niin paska toiminto että 100% tuli äärimmäisen puutteellisesti täytetyn profiilin kohdalla kokoon sillä, että kaikki omat odotukset, joihin oli vastaus laitettu, toteutui. Eli oli nainen, ikä oli haarukassa ja PKS-alueelta. Noh, vastasi, lähti treffeille eikä se nyt hukkaan heitettyä elämää ollut. Ihmetteli varmaan vaan mun viestiä parhaasta mätsistä tyhjän profiilinsa kanssa :D

Viimeksi muokattu:
Friikki olo tuli tosiaan lähinnä siitä, että lähestytään profiilia josta ei naama näy eikä ilmeisesti mitään oleellista selviä muutenkaan. Meinaan vaan, että jos mä haluaisin itse lähestyä jossain palvelussa muita ja olla saamatta ei kaivattua huomiota niin just jotain sellaista tekisin. Olo saattaisi olla aika WTF jos teet profiilin, josta selviää lähinnä että olet nainen ja silti joku lähestyy.

Toisaalta jos tällainen profiili itselle tulee matchiksi niin todennäköisesti antaisin olla muutamia päiviä tai viikon ja sitten yrittäisin avata keskustelua. Koska eipä siinä oikein mitään häviä jos pari viestiä lähettää, lottoa se on. Joku promillen tsäänssi tuollaisessa varmaan on mihinkään järkevään mutta kokeilemalla se selviää.

Yhden vastaavan kanssa joskus juttelin ja pyytämällä sain yhden kuvan, ihan normaali nainen. Hän siis sanoi että normaalisti käyttää kyllä laseja niin kysäisin että: "millaiset lasit, laita kuva" Odotin jo siis että laittaa kuvan pelkistä laseista koska vaikutti epävarmalta. Mutta takasin sain sitten syytöksen että hän ei kuviaan jakele yhtään ylimääräisiä kun tietää että mitä miehet niillä tekee :facepalm: katuu jo laittaneensa sen yhdenkin. Kertoi kyllä sitten perään "tietäneensä" jo useamman päivän että tässä ollaan nyt kaveripohjalla vaan. (Oltiin siis viestitelty jo varmaan viikon). Kyllähän tuollainen nyt vähän syö kun treffipalvelussa syytetään runkkariksi ja sitten vielä perään heitetään että niin juu muuten vedätinkin sua myös. Eipä se ihme ole että joskus jollain miehellä jossain menee kuppi nurin :rolleyes:

On tullu käytyä vähän noita gold-tykkäyksiä läpi, eli olen ottanut sieltä tykkäyksen ja kaikki on kyllä poistaneet sitten melko heti :confused2: jopa yksi superlike joka oli tullut naiselta minulle niin poisti heti lähetettyäni hänelle viestin. Profiiliani en ole muuttanut lainkaan joten ilmeisesti vahinkotykkäyksiä tai sitten muuten vaan muuttaneet mielensä.

Odotin jo siis että laittaa kuvan pelkistä laseista koska vaikutti epävarmalta. Mutta takasin sain sitten syytöksen että hän ei kuviaan jakele yhtään ylimääräisiä kun tietää että mitä miehet niillä tekee :facepalm: katuu jo laittaneensa sen yhdenkin.

Repesin tolle XD. Olisit vetänyt vitsiksi ja lähettänyt sille jonkun specsaversin logon ja tulin juuri tolle millaset sulla olis tarjolla tjsp.

Saa kyllä olla aika tarkka alussa mitä sammakoita suusta päästää. Ne kun on helppo tekstimuodossa tulkita ihan eri tavalla mitä tarkoitettu. Suht nopsaa vaan tapaamista niin saa enemmän anteeksi.

On tullu käytyä vähän noita gold-tykkäyksiä läpi, eli olen ottanut sieltä tykkäyksen ja kaikki on kyllä poistaneet sitten melko heti :confused2: jopa yksi superlike joka oli tullut naiselta minulle niin poisti heti lähetettyäni hänelle viestin. Profiiliani en ole muuttanut lainkaan joten ilmeisesti vahinkotykkäyksiä tai sitten muuten vaan muuttaneet mielensä.
Jos nämä on tehnyt sitä miesten harrastamaa Tinder-juoksua eli kaikki oikealle? Sitten katsotaan millaisia matcheja / ekoja viestejä tulee. Bumblessa, missä siis naisen pitää laittaa eka viesti 24h sisällä matchista tai muuten se poistuu, todella monelta tulee "moi" tai joku gif / hymiö. Että turha valittaa Tinderissä, jos miehet ei jaksa panostaa ekaan viestiin, kas kun eivät tee sitä itsekään. Tosin huomannut myös, että melkein varmuudella näille moin huutelijoille on turha vastata, koska vaikka laittaisi ihan asiallisen vastauksen takaisin, ei yleensä kuulu enää mitään. Toisin sanoen estetään vaan matchin poistuminen. Sitten jos ekassa viestissä on jotain sisältöäkin, niin on todennäköisempää, että keskustelu myös jatkuu.

Siksi en itse pidäkään matchia (tai Bumblen tapauksessa ekaa viestiä) vielä minään kiinnostuksen osoituksena, vaan vasta jos tulee muutama vastaus, voi alkaa panostaa tyyppiin enemmän. Sitä ennen on sama mennä aika hälläväliä linjalla, koska ghostauksen mahdollisuus on suuri. Ja ennen kuin joku sanoo, että tuohan juuri karkottaa ne potentiaaliset matchit, niin aika suurella otannalla voin sanoa, että ei karkota sen enempää kuin ne ajatuksella kirjoitetutkaan viestit.

Tässäkin varmaan se, että kun naisilla on tyypillisesti matcheja niin paljon kuin jaksavat selata, ei vaan kaikille jaksa edes vastailla. Eikä varsinkaan, jos profiili ei jostain syystä sytytä täysillä. Kivahan se olisi, jos tuo match oikeasti tarkoittaisi sitä, mitä sen on tarkoitettu tarkoittavan, eli molemmat olisi aidosti kiinnostuneita profiilista. Niin se vaan taitaa aika harvalla mennä.

Repesin tolle XD. Olisit vetänyt vitsiksi ja lähettänyt sille jonkun specsaversin logon ja tulin juuri tolle millaset sulla olis tarjolla tjsp.

Saa kyllä olla aika tarkka alussa mitä sammakoita suusta päästää. Ne kun on helppo tekstimuodossa tulkita ihan eri tavalla mitä tarkoitettu. Suht nopsaa vaan tapaamista niin saa enemmän anteeksi.

Joo tuli tiedusteltua kohtuu aikasessa vaiheessa että mitä jos käytäis kahvit juomassa mutta halusi kuulemma jutella lisää, vaikutti ihan mielenkiintoiselta ihmiseltä ja jutteluhaluja muuten tuntui olevan niin ei se niin dealbreaker ollut. Ei kylläkään liian pelokkaat ihmiset myöskään nappaa, tietty varovaisuus on ihan perusteltavissa mutta jossain vaiheessa menee kyllä yli.

Jos nämä on tehnyt sitä miesten harrastamaa Tinder-juoksua eli kaikki oikealle? Sitten katsotaan millaisia matcheja / ekoja viestejä tulee. Bumblessa, missä siis naisen pitää laittaa eka viesti 24h sisällä matchista tai muuten se poistuu, todella monelta tulee "moi" tai joku gif / hymiö. Että turha valittaa Tinderissä, jos miehet ei jaksa panostaa ekaan viestiin, kas kun eivät tee sitä itsekään. Tosin huomannut myös, että melkein varmuudella näille moin huutelijoille on turha vastata, koska vaikka laittaisi ihan asiallisen vastauksen takaisin, ei yleensä kuulu enää mitään. Toisin sanoen estetään vaan matchin poistuminen. Sitten jos ekassa viestissä on jotain sisältöäkin, niin on todennäköisempää, että keskustelu myös jatkuu.

Siksi en itse pidäkään matchia (tai Bumblen tapauksessa ekaa viestiä) vielä minään kiinnostuksen osoituksena, vaan vasta jos tulee muutama vastaus, voi alkaa panostaa tyyppiin enemmän. Sitä ennen on sama mennä aika hälläväliä linjalla, koska ghostauksen mahdollisuus on suuri. Ja ennen kuin joku sanoo, että tuohan juuri karkottaa ne potentiaaliset matchit, niin aika suurella otannalla voin sanoa, että ei karkota sen enempää kuin ne ajatuksella kirjoitetutkaan viestit.

Tässäkin varmaan se, että kun naisilla on tyypillisesti matcheja niin paljon kuin jaksavat selata, ei vaan kaikille jaksa edes vastailla. Eikä varsinkaan, jos profiili ei jostain syystä sytytä täysillä. Kivahan se olisi, jos tuo match oikeasti tarkoittaisi sitä, mitä sen on tarkoitettu tarkoittavan, eli molemmat olisi aidosti kiinnostuneita profiilista. Niin se vaan taitaa aika harvalla mennä.

Juu tämä oli vaan uutta kun ennen ei tullut mätsejä melkein lainkaan, nyt kun niitä oli enemmän niin ajatteli että ne olisi myös jotenkin parempia. Eipä siinä "attraction is not negotiable" valitettavasti.

Oma arvio Bumble. (3pv)(Maksettu 1week). 8.99 tms hinta.

Avaukset naisilta -
"HEi emoji".
Moi,

Ja loput kerää ilmeisesti matchejä.

Kivan olosia naisia tosin (paljon oman tasoni yläpuolelle esim tutkijatohtoreita jne).

Vasuriin olen vetänyt kaikki, jotka eivät jaksa omaa profiilia tehdä lähes lainkaan. Mielenkiintoinen appi, joskin imo vois parantaa niin, että jos pyyhkäisee oikealle, molemmat joutuu kirjoittaa jonkun ns yksilöidyn automaattisen viestin. Jos siis ei ole aikomustakaan laittaa viestiä, niin voisi pyyhkästä samontein vasuriin.

Varmistus siitä, että jos jotain ei ole profiiliin kirjoitettu tai näytetty, peittelee jotain tms. Pelkkä pärstä (sopivasti lihava). Lapset status puuttuu, katras löytyy jne..
Filtterit toiminto toimii ja on ok.
Julkaisu filtteri puuttuu, eli jos aikoo hyppää testaamaan suosittelisin varaamaan aikaa joku 3h ja uppimaan ainakin 5 kuvaa. Miesten kuvat vissiin joutuu validoimaan ja naisilla ei tätä pakkoa ilmeisesti ole.

Mitenkäs muilla tekkiläisillä natsaa?

(paljon oman tasoni yläpuolelle esim tutkijatohtoreita jne).

Milläs logiikalla tämä oman akateemisuuden korostaminen on jokin tason mittari :btooth: (sellaisenaan, ilman muuta kontekstia). Erityisesti kun on aloja, joilla oikeat työpaikat on niin vähissä että monet ottavat jatkoaikaa tohtorin tutkinnolla.

Sillä, että toiset edes jaksaa ja uskaltaa yrittää, mutta joo. Koulutustaso ei ole itselleni syy pyyhkäistä oikealle tai vasemmalle. Kunhan vain mainitsin, että palvelussa tuntuu olevan kovemmalla prosentilla laadukkaita daameja (opiskelu, yrittäminen ja itsestään huolehtiminen, ylipäätään kyky kirjoitaa profiili) kuin esimerkiksi e-kontaktissa, jossa kaikki "profiilit tarkistetaan" mutta noi 36v lähihoitajantakaraivotkin pääsee läpi..

Ei sillä, saa vaan peiliin katsoa jos tutkijatohtoria ei kiinnosta oman elämänsä ahkera pera. Onneksi kaikilla on oikeus valita, eikä minunkaan tarvitse koittaa löytää mitään tissivako kuvallisesta "voimaantuneesta itsenäisestä naisesta, jolla takana elämän kova koulu ja työpaikkana sivan kassa. Ainoina apuina tissi ja perse"

Viimeksi muokattu:
Sillä, että toiset edes jaksaa ja uskaltaa yrittää, mutta joo. Koulutustaso ei ole itselleni syy pyyhkäistä oikealle tai vasemmalle. Kunhan vain mainitsin, että palvelussa tuntuu olevan kovemmalla prosentilla laadukkaita daameja (opiskelu, yrittäminen ja itsestään huolehtiminen, ylipäätään kyky kirjoitaa profiili) kuin esimerkiksi e-kontaktissa, jossa kaikki "profiilit tarkistetaan" mutta noi 36v lähihoitajantakaraivotkin pääsee läpi..

Ei sillä, saa vaan peiliin katsoa jos tutkijatohtoria ei kiinnosta oman elämänsä ahkera pera. Onneksi kaikilla on oikeus valita, eikä minunkaan tarvitse koittaa löytää mitään tissivako kuvallisesta "voimaantuneesta itsenäisestä naisesta, jolla takana elämän kova koulu ja työpaikkana sivan kassa. Ainoina apuina tissi ja perse"
Mikä sinulla on lähihoitajia vastaan?

Mikä sinulla on lähihoitajia vastaan?

Kai siinä enemmän kritisoitiin surkeaa profiilia, mitä se todellakin oli. Tämän lähihoitajatakaraivon panostus siihen parisuhteeseen on varmasti ihan samalla tasolla, minkä takia on tinderissä ja on siellä varmasti vielä 5 vuoden päästä edelleen.

Kommentoin tätä nyt muuten sivusta seuraavana, Tinderiä tai vastaavaa en ole koskaan käyttänyt ja elän parisuhteessa. Ja tiedän, että tällä viestillä aiheutan varmasti keskustelua mutta luulen että joku muukin ajattelee samoin.

Olen itse korkeakoulutettu (yliopisto) ja tietysti osaltaan elän tässä "kuplassa" mutta ystävissäni ja lähipiirissä käytännössä kaikki ovat parisuhteessa saman sosioekonomisen aseman omaavan kanssa. Ehkä se, että on kouluttautunut tuo jo itsessään jotain yhteistä parisuhteeseen, kiinnostuksen kohteiden, yleissivistyksen jne. puolelta. Ei itsellänikään mitään lähihoitajia vastaan ole, mutta koen että jos olisin vapailla markkinoilla etsimässä seuraa, elämänarvot natsaisivat paremmin koulutetumman kanssa.

Kommentoin tätä nyt muuten sivusta seuraavana, Tinderiä tai vastaavaa en ole koskaan käyttänyt ja elän parisuhteessa. Ja tiedän, että tällä viestillä aiheutan varmasti keskustelua mutta luulen että joku muukin ajattelee samoin.

Olen itse korkeakoulutettu (yliopisto) ja tietysti osaltaan elän tässä "kuplassa" mutta ystävissäni ja lähipiirissä käytännössä kaikki ovat parisuhteessa saman sosioekonomisen aseman omaavan kanssa. Ehkä se, että on kouluttautunut tuo jo itsessään jotain yhteistä parisuhteeseen, kiinnostuksen kohteiden, yleissivistyksen jne. puolelta. Ei itsellänikään mitään lähihoitajia vastaan ole, mutta koen että jos olisin vapailla markkinoilla etsimässä seuraa, elämänarvot natsaisivat paremmin koulutetumman kanssa.

Itse olen lähäreitä deittaillut ja hauskaa on ollut mutta sitten kun tullaan siihen tilanteeseen, että tajuaa että se ei oikeasti osaa englantia. Ollenkaan. Tai saman verran kuin pakkoruotsia. Joskus elämänkuviot ei vaan ole sovitettavissa yhteen.

Uskoisin että naisille tuo on vielä tärkeämpää kun kyse ei ole pelkästään siitä, että on juuri joku koulutustaso vaan pitäisi myös osata "edustaa" sen mukaisesti.

Mielenkiintoinen näkökulma, joka on kyllä väärässä ja ihan todistettavastikkin. Siitä on statistiikkaa ihan riittäviin, että tuo ei pidä paikkaansa. Lähipiiristä voin helposti peilata, että esim molemmat siskoni ovat DI ja molemmat on menneet nuorena naimisiin, toisen mies oli niin xxxx ettei edes lukiota päässyt läpi. Edelleen naimisissa (16v tähänmennessä vissiin). Toisella mies pääsi lukion läpi sentäs, mutta sen jälkeen on tainnut hankkia hierojan, PT, jonkun koodari pikakurssin tutkinnon jne ja nyt päässyt töihin myyjäksi tiskille. Palkka 1/3 siitä mitä systerillä. Molemmat naimisissa tosiaan yli 10v ja ystäväpiirit eroaa aika reilusti, mutta ovat silti jo sulautuneita samoiksi. Ehkä se on se yhtenäinen kunnioitus ja arvostus?

joo, ja tosiaan kritisoin paskaa ulosantia punapäältä... Sitä, mistä meitä sinkkumiehiä & setämiehiä syyllistetään..

Aika veikeä kuvitelma, että inssit tai DI tms olisi jotenkin parempia ihmisiä. Ei se oikeastaan muuttanut mitenkään esim minun sisarussuhteitani, että hädissäni soitin siskolle mitä nyt teen kun caustic soda krystaloituu putkeen ja jotain pitäisi tehdä (-30 astetta). Siinä hän osasi keksiä puhelimessa fiksuimman ratkaisun suht nopeasti kun itse olin suht lukossa uskaltaako yrittää. Sen sijaan just samanlaiset sämpylät ja mokkahyytelöt pystyy molemmat kokkaamaan eikä tuo maailmankuva juuri eroa. Suurin ero on varmaan ahkeruus, kunnianhimo, uskallus ja sinnikkyys (ja se miten koulutusta on tuettu). Jotenkin siltä osin tuen tuota ajatusta, että molempien panos (vaikka erilainen) tulisi olla jollain tapaa suhteessa, jotta suhteessa kannattaa olla, mutta voi se dippainssikin olla toivoton tapaus.

Pitää varmaan vihdoin laittaa DI ystäville viestiä, että ei voida enää olla yhteyksissä, koska olen vain tälläinen juntti, joten ei tulla toimeen. Mietin vain, että muuttuuko tämä tilanne jos jostain revin ne 60 op + yamk motivaation ja suoritan sen jälkeenpäin? Saanko jonkun statusboostin ja täytyy sitten jättää se mirkku ja vaihtaa vähintään tohtoriin? Mites toi palkkataso, jos nyt sattuu tienaamaan vaikka 80 000 ja pohjana on käytännössä pelkkä lukio, amis ja erik ammattitutkinto, niin sijottuuko se silti perus 50k dippainssin alle näin parisuhdehierarkiassa?

Itse olen pettynyt nyt jo pariin kertaan varsinkin näihin AMK tapauksiin. Tradenomit, matkailuala, sairaanhoitajat jne jne. Ei todellakaan mitään ruudinkeksiöitä. Velkaa kymmeniä tuhansia ulosotossa jne ja lapset hankittu puolihutiloiden jne. ääh. On tää niin paskaa kun koulutus on näköjään ainot asia mikä merkkaa :rofl:

Anekdooteilla on turha yrittää todistaa laajempaa ilmiötä suuntaan tai toiseen.

On toki kouluttamattomampia miehiä, joilla on vientiä opiskelleiden naistenkin keskuudessa. Palomiehet, poliisit, liikunta-ala jne. Ei tartte olla maisterin pahveja jos oot joogavalmentaja.

Eräs tuttava, mies on suhteessa naisen kanssa ja heillä on 2 lasta. Nainen on professori ja mies on töissä varastossa ja tekee yötyötä, tehnyt sitä 30 vuotta.
Mies tienaa kuitenkin hieman enemmän kuin nainen. En tiedä onko se ollut vaikuttimena. Ovat kuitenkin onnellisia yhdessä.

Tärkeintä kuitenkin lienee, että tekee jotain järkevää ja että ymmärtää maailmasta vähän enemmän kuin sepporäty-tason murahteluihin riittävästi. Useinhan se tietty menee selittelynkin puolelle että "en kelpaa ku naiset haluu itteeän korkeempaa tasoa".

Anekdooteilla on turha yrittää todistaa laajempaa ilmiötä suuntaan tai toiseen.
Juurihan sanoin, että tuosta on tutkittua tietoa ihan riittäviin eikä sama sosiolokinen lokero tai koulutuksen aste takaa onnea saati edesauta sitä. Yksinkertaisesti edes "samanlaiset" parit eivät tuota parasta "paria" saati samanlaiset ryhmänjäsenet parasta ryhmää vaan ryhmä on sitä tehokkaampi mitä paremmin siinä hyödynnetään erilaisia persoonallisuuksia ja sitä pidetään järkevästi kasassa hyvällä ilmapiirillä (jep, se vaatii johtajia, mutta jos kaikki on johtajia, ei siitä tule hevon vittua).

En just nyt saa päähäni ketä tai mitä minun pitäisi lainata, jotta voisin "osoittaa olevani oikeassa", joten totean vain, että osoita sinä sitten minulle se tutkimus joka toteaa, että ihmiset pysyy yhdessä paremmin jos koulutustasot ovat samat. Tai jos varallisuusaste, ansiot, jne jne. Luen mielelläni.

Tässä on vain sellainen kuilu, että yleinsä nuo parit jotka tapaavat nuorempana eivät ole joutuneet miettimään kiinnostaako pera 30v ilman koulutusta siinä parisuhteessa enää kun molemmat ovat lukiossa. Tai kiinnostaako janica parturikampaaja sitä amiksen jälkeen yliopistoon ponnistavaa enää kun nippu alkaa olla kunnossa ja vuosien uurastus takana. "käyttäjä" on siis ilmeisesti kokenut jonkunlaisen kusen päähännousemisen jahka sen mustan kirjan on käteen saannut ja osaa sekä sähköasennuksista, informaatiotekniikasta, lääketieteestä, normaalista elämästä sekä leivonnasta enemmän kuin yksikään amis.

Viimeksi muokattu:
No kyllä sillä nyt perinteisesti on "ollut väliä". Ja onhan se nyt yksi saamattoman miehen vakiovalitus, että nainen etsii itseään koulutetumpaa tai samaa tasoa tjsp. ja vastaavasti naisilla kun ei löydy "tarpeeksi hyvää" miestä siinä mielessä.

En jaksa vängätä tästä, hyvä jos on muuttunut.

Vielä kun joku avaisi, että mitä muuta elämäänsä saa jos on "ei-saamaton" mies. Siis pillun lisäksi. Että miks pitäis painaa pää märkänä hommia joka suuntaan :zoom:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 307
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom