Naton on ajanut sotilaallisesti jäsenistönsä intressejä tarkoitti se sitten hyökkäämistä tai puolustamista, siksi se on sotilasliitto eikä mikään puolustusliitto tai mikään muukaan. Näin sotilasliiton kuuluukin toimia, ajaa sotilaallisesti jäsenmaidensa etua myös proaktiivisesti. Puolustusliitto on mun mielestäni enemmänkin semmonen mikä vaan odottaa passiivisesti, että venäläistä alkaa tulemaan rajan yli.Mitä kaikkea NATO on tehnyt että se on sun mielestä sotilasliitto? Pois voi jättää konfliktit joissa ei ole käytetty viidettä artiklaa ja Kosovo on myös vähän nihkeä esimerkki koska siellä oli ihan oikeasti käsillä sellainen tilanne että kukaan tervejärkinen ihminen ei katso sellaista tekemättä mitään.
Edit: ja olen tietoinen että NATO on sotilasliitto. Tässä vaan nyt selkeästi on kyse siitä että "sotilasliitto" tässä kontekstissa tarkoittaa liittoa jonka tarkoitus on lietsoa sotaa ja "rauhan liitto" taas puolustusliittoa.
Mulle on siten käsittämätöntä, että Suomessa alkoi heti tänkin asian tiimoilta ihan outo propaganda poliitikkojen ja median osalta, missä pyritään jotenkin "ajamaan sisään" johonkin rauhan aatteeseen sotilasliittoa puhumalla tarkoituksella virheellisesti puolustusliitosta. Kuitenkin Suomi liitttyi sotilasliittoon, eikä puolustusliittoon...On vain ajan kysymys koska se seuraava steppi tulee ja alkaa rauhan aseista jauhaminen. Tää on jo nähty, eikä 50 vuodessa tämä kansakunta näytä juurikaan kehittyneen mihinkään.