Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen, niin olisihan siinä tilanteessa huoltovarmuuden ja sitoutuneisuuden kannalta Ruotsin Nato-jäsenyys tärkeää. Suomi on kuitenkin huoltoyhteyksien kannalta pussinperä, jolloin turvatut yhteydet pohjoisen kautta ja Pohjanlahden yli olisivat oleelliset selviytymisen kannalta. Samoin Ruotsilla on vahvat merivoimat ilmavoimien lisäksi, joilla olisi iso rooli Suomen puolustusta varmentamassa.
Sannahan on myöntänyt olleensa piilo-natolainen jo ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan, ja sen jälkeen hän on oikeastaan ollut tiukin ja suorasanaisin suomipoliitikko Venäjän sotimisen aikana. Ei varmaan Nato-asiassakaan ole helppoa ollut luovia, kun vastapuolella on ollut Erdoganin ja Orbanin tapaiset venkoilijat. Vaikka muuten en Sannan politiikan ihailija ole ollut, niin minusta tätä Nato-asiaa ja Venäjän arvostelua hän on hoitanut ihan tyylikkäästi.
Vaikka sanotaan, että asiakysymykset ratkaisevat, niin kyllähän somea hyödyntävä hyvännäköinen nuorehko ja ulosanniltaan selkeä nainen saa huomiota ja sanansijaa enemmän kuin joku hiirenharmaa vähätukkainen keski-ikäinen ruma pukumies kuten minä. Kun olen maratoneja harrastanut, niin muinoinen naisystäväni totesi, että minulla on seksikkäät jalat Olenkin jälkikäteen miettinyt, että olikohan tämä ihailua vai vittuilua...
Haluan, että sinä kerrot minulle mitä sateenkaari-Sanna sanoi Putlerista ennen Ukrainan sotaa. Kerro kaikki mitä tiedät. Olen korvat höröllä.