Mopokuumetta

Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Itse tilasin juuri pari viikkoa sitten Motocardista Espanjasta. Halusin Spidin tietyn mallin 1-os puvun ja oli ylivoimaisesti halvin tuolla, kannattaa tsekata.

Puvun voi kyllä ostaa melko hyvin netistäkin, mutta vaatii kropan mittauksen tarkasti JA ehdottomasti kokemuksen mielellään parin eti valmistajan puvuista.
Eri valmistajien sovittamiselle iso suositus myös täältä. Varsinkin euro- vs. jenkkivalmistajilla erot on aika massiiviset. Eurot on yleensä suht slimmeille, jenkkien kanssa takissa hihat on oikean mittaset, mutta vatsan kohdalle voi piilottaa vaikka lootan kaljaa ajon ajaksi.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
224
Ensimmäinen moottoripyörä slipareilla ikinä ja ranteet kiitävät. :D

Onko kellään mitään pro-tipsejä ajoasennosta pidemmille matkoille.
 

Liitteet

Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Tankkigripit joilla saa paremmin pitoa jalan ja tankin väliin ja paino pois käsiltä. Mitä edempänä penkissä istuu, sitä pystympään selän saa. Välillä kyynerpää tankin päällä nojaillen.
 
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
60
Mä niittasin DID VX-530 ketjut.

Kuinka paljon sinulla se niitin pää avautuu/leviää sillä Afamin työkalulla? Itse niittailin uudet ketjut sillä ja tuntuu että se pää ei laajentunut juuri nimeksikään, kun se piikin alla oleva pyöreä osa oli jo pohjassa. Vähän kuumottaa, että pitääkö tässä vielä pistepuikolla näpytellä varmuudeksi lisää levitystä. Lisäksi taisin painaa vastaslevyn ehkä hivenen liian tiukkaan, tuntuu jäykemmältä kuin muut lenkit, mutta ei kumminkaan jää siihen asentoon mihin sen vääntää ja on suorassa kun pyöräyttää rengasta.
 

Peltsii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Kuinka paljon sinulla se niitin pää avautuu/leviää sillä Afamin työkalulla? Itse niittailin uudet ketjut sillä ja tuntuu että se pää ei laajentunut juuri nimeksikään, kun se piikin alla oleva pyöreä osa oli jo pohjassa. Vähän kuumottaa, että pitääkö tässä vielä pistepuikolla näpytellä varmuudeksi lisää levitystä. Lisäksi taisin painaa vastaslevyn ehkä hivenen liian tiukkaan, tuntuu jäykemmältä kuin muut lenkit, mutta ei kumminkaan jää siihen asentoon mihin sen vääntää ja on suorassa kun pyöräyttää rengasta.
Kannattaa mitata niittaamaton aina ennen niin tietää paljonko levinnyt eikä tarvitse jännittää. Paljoahan sen ei tarvitse eikä pidä levitä.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Ensimmäinen moottoripyörä slipareilla ikinä ja ranteet kiitävät. :D

Onko kellään mitään pro-tipsejä ajoasennosta pidemmille matkoille.
No yksi true pro oli, että 1,5l pullo tankin ja maha väliin. En kokeillut :rofl: Nykyinen on pystympi niin hävis ongelmat.
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Tässä jokunen vuosi tullut mopoilla ajeltua ja nyt tuntuu hinnat olevan ihan järkyttäviä. Juurikin 2004-> mallin pyörä kuin pyörä tullu hinnat ylös sen 1000€ vai olenko yksin kuvtelmieni kanssa?
Omani meni kaupaksi alle 12h kun taisin pyytää liian vähän ja omasta mielestä liikaa, koska jäin voitolle vielä 2 vuoden jälkeenkin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Itse maksoin omasta pyörästä 3 vuotta sitten 5500e ja nyt jäämässä 300e plussalle jos kaupat toteutuu. Toki mennyt huoltoihin yli 1200e.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Tässä jokunen vuosi tullut mopoilla ajeltua ja nyt tuntuu hinnat olevan ihan järkyttäviä. Juurikin 2004-> mallin pyörä kuin pyörä tullu hinnat ylös sen 1000€ vai olenko yksin kuvtelmieni kanssa?
Omani meni kaupaksi alle 12h kun taisin pyytää liian vähän ja omasta mielestä liikaa, koska jäin voitolle vielä 2 vuoden jälkeenkin
Parin myyjän kanssa jutelleena, ilmeisesti alkukevät oli todella hiljaista koska coronasta ei tiedetty vielä mitään, mutta nyt kun käytännössä kaikki kesän tapahtumat on peruttu, on myynti aika kovassa kasvussa.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Ainakin ite huomioinu et hyväkuntoset sporttipyörät tehny kauppansa, tekisköhä nettoa jos myisin omanikin?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
170
690R hinnat on ainqri ihan taivaasa. Enduron siis. Sama 701. Viime kesästä vähintään sen tonnin kalliimpia. Pariki paikoitellen. Ihan hullut pyynnit.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Crf 250 Rally lähti vaihtoon ja uusi Ktm 390 adventure tilalle. Hintaansa nähden erinomainen paketti. Näitä saa kaksi 790 hinnalla :lol: Tuli myös uusi 690e katsottua, mutta tuo 15k on liikaa tuosta pyörästä. Sillon kun omistin 690, sai uuden noin 12k hintaan.
18D63956-6D1B-4D76-8371-1983FEF63F72.jpeg
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
690R hinnat on ainqri ihan taivaasa. Enduron siis. Sama 701. Viime kesästä vähintään sen tonnin kalliimpia. Pariki paikoitellen. Ihan hullut pyynnit.
Jep. Uuden 701 Supermoton saa liikkeestä samaan hintaan, kuin jonkun 2tkm ajetun yksityiseltä. Italiaanoissa on hinnat pysyneet paremmin kurissa, mitä nyt Mv Agustoja olen katsellut.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
131
Metzeller Roadteck 01 sarja laitettiin tilaukseen, kun enempi ajava tuttu oli myös tuon kannalla.
Laittelin saman eturenkaan Helatorstaina tilaukseen ja tänään saapui perille. Tosin Roadtecin sijaan laittoivat vahingossa Sportecin, mutta sentään renkaan koko on sama.
Asennukseen tuo menee joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Kokemuksia kypäräpuhelimista?
Toiveissa olisi löytää n. 200€ kypäräpuhelimet joilla vaimon kanssa onnistuu höpinät, toimii navigaattorin sekä puhelimen kanssa.

Interphone Sport ja Edge ovat semmoisia jotka osuneet hintahaarukkaan kun saisi doublepackit tarjouksesta Edgen 160€ ja Sportin reiluun 200€.

Meneekö täysin metsään jos jommankumman noista valitsee?

Toimivatkohan nuo sitten tarvittaessa myös toisten merkkisten kypäräpuhelimien kanssa?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Kokemuksia kypäräpuhelimista?
Toiveissa olisi löytää n. 200€ kypäräpuhelimet joilla vaimon kanssa onnistuu höpinät, toimii navigaattorin sekä puhelimen kanssa.

Interphone Sport ja Edge ovat semmoisia jotka osuneet hintahaarukkaan kun saisi doublepackit tarjouksesta Edgen 160€ ja Sportin reiluun 200€.

Meneekö täysin metsään jos jommankumman noista valitsee?

Toimivatkohan nuo sitten tarvittaessa myös toisten merkkisten kypäräpuhelimien kanssa?
Suurin mysteeri on aina toimivuus muiden merkkien kanssa. Missään ei ole kunnollista taulukkoa malleista, jotka toimivat keskenään. Hienoimmissa malleissa on mesh-ominaisuuksia, mitkä eivät missään tapauksessa toimi muiden valmistajien kanssa. Usein ongelmana tuntuu olevan monien yhteyksien hallinta kun pitäisi samaan aikaan olla navigaattorin ja puhelimen kanssa yhteydessä. Etäisyyskin vaikuttaa valintaan, mutta vaikka luvataan kuuta taivaalta, niin näköesteet yleensä tuhoavat yhteyden.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
170
Kyllä tuo Sport varmaan ihan ookoo on. Kai nuo kaikki nykyään lupaa että toimii muiden merkkien kans. Ja kyllä kahden laitteen välin saaki toimiin, mutta ryhmät tuskin.

Mulla on ollu kohta 10v käytösä kypäräpuhelin, mutta mun käyttö niille on kylllä ollu vaan puhelin yhteys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
121
Meillä on kaveriporukassa Interphone Tour:it kaikilla. Kantama(Tourille luvataa n.1.5km) loppuu aika äkkiä heti kun tulee vähä esteitä välille. Toimii toki vielä kun on esim. maantiellä rekka ja pari autoa välissä. Jos vain istuu kyydissä niin tuo Sport on varmasti riittävä, mutta jos puheyhteys prätkästä prätkään panostaisin kunnon kantamaan. Interphone Sport ja Avant pitäisi molemmat olla yhteensopivia muidenkin puhelimien kanssa, mutta sitä ei ole tullut kokeiltua. Interphone Avantilla pitäisi pystyä puhumaan 8 henkilön kanssa yhtä aikaa, kun Sport ja Tour on vain 4.
Motonetissä Interphone Avant(ns. uusi malli Tourista) tuplapakkaus 359€ ja Sport tupla pakkaus 269€.

edit: Löyty näköjään Tour setti kohtuu hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Kiitokset tänne vastauksista, tuli itseasiassa eilen turvauduttua tuohon Motonetin Sport pakettiin kun oli ihan kohtuullinen hinta. Vaimo pääsi lisäksi liittymään nyt Motonetin kanta-asiakkaaksi niin sai vielä - 10%.

Eiköhän tuo meidän käytössä aja asiansa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Itsellä ollut 5 vuotta käytössä Senan laitteita ja ne ovat toimineet kuin junan vessa. Voi kyllä suositella jos jollain muulla on myös kiinnostusta. :)
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Meillä ollut jo muutaman vuoden käytössä scalat eli cardo freecom2 setti. Onnistuu tarakkalaisen kanssa jutustelut matkoilla ja samalla voidaan kumpikin kuunnella joko samaa tai eri musiikkia. Tärkein ominaisuus itselle oli noissa valmis 3,5mm liitäntä kuulokkeille eli käytetään omia nappikuulokkeita kypärän alla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Ei noita renkaanpotkijoita kyllä jaksa. Pyörä lähtee pois myynnistä ja menee vaihdossa kunhan uusi enduro-mallisto tulee myyntiin...
 
  • Tykkää
Reactions: Sir
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
170
Ohan se tympiää. Huikeita vaihtotarjouksia ja puolet pyynnistä tarjouksia. Viimeksi kun ite möin pyörää niin olin ihan kypsä kun otti 2kk ennenku meni kaupaksi. Tutut alko tuputtaan omiaan myyntiin kun sain niin äkkiä myytyä :hammer: En kyllä alkanu.
 
  • Tykkää
Reactions: Sir
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
752
Ruotsissa olisi yksi mielenkiintoinen pyörä myynnissä, mutta mikä hemmetti on "hojbyte"?

"Säljer nu min Honda pga Hojbyte.
Jag är den ända ägaren till hojen Servad 2020-05-27 på Honda i Göteborg Knappt 400 mil. Besiktigat till 2021-04-30 Enkel och smidig att köra. "

Yritin kaivella tietoja hojbytestä, mutta en kyllä saanut selkoa, mikä ihmeen vaihto-ohjelma, tai mikälie onkaan. Onkohan tuo joku kusetusilmoitus sitten...

Tietääkö joku?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
300
Kyllä nyt tuntuu liikahtavan vähän ajetut. Itse ilmoitin pyörän tuossa lauantaina ja käytännössä tuolla on jonossa näkemättä pyörää 200e alennuksella hakevia. Varmaan olisi tietysti voinut vähän enemmänkin pyytää mutta en viitsi pyytää pyörästä enempää kuin itse olen maksanut. Jäi sitten vajaaseen kolmeen kauteen itselläni tuo kyykky osasto ja katsellaan tilalle sitten rauhassa jotain supermotoa :) Itselläni siis myynnissä vähän ajettu R6 ja olisiko soittoja kertynyt sellainen 15 ja suosikkilistauksia 20 alta vuorokauden
edit:

laitetaan nyt vielä mainosmielessä pyörä :) Mielestäni todella kohtuulliseen hintaan laitoin myyntiin pyörän ja hinnaksi sen mitä haluan, silti puolet puheluista on jotain tasoa että myytkö 5000e:lla, "haista vittu, pidä pelis"? :oops: Tosin on tuolla joukossa oikeasti asiallisiakin tyyppejä, toivottavasti löytää hyvän kodin!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
938
Joo pyöräkauppa käy kyllä nyt todella kuumana. Ihan varmasti tekisin itsekkin jonkin verran voittoa, jos nyt myisin oman FZ1-N :D Mutta on sen verran kiva pyörä, että kyllä sillä nyt pari kautta ajelee.
 
Viimeksi muokattu:

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Mulla on FZ1-S 07 josta revitty 150hp takarenkaaalta, pidän kyllä kovasti, mutta tekis mieli laittaa myyntiin ihan puhtaasti voiton takia. Ja on, on todella ilo ajaa. Tekis mieli seuraavaksi siirtyä 2010 luvulle, mutta pitäs vähä säästää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
252
Itellekin iski ulkomaanmatkan peruunnuttua jonniilainen pyöräkuume. Omasta historiasta löytyikin jo honda ntv ja cbr, mutta yhtään cruiseria ei oo vielä ollutkaan. Tuossa tuli paria pyörää katottua (shadowia ja intruderia) ja yhtä Marauderia tuli kokeiltuakin. Olisi ollut oikein nätti, vähänajettu ja fiksu pyörä, mutta se tärkein eli mä haluun tän -fiilis jäi puuttumaan..

Tasan viikko sit harrikoita harrastava kaveri sano, että miks en osta samasta liikkeestä sitä siistiä Sportsteria. Tokasin, että enhän minä ekaks cruiseriksi ny harrikkaa voi ostaa (mikähän päähänpinttymä sekin ollut). No kaveri oli jo valmiiksi tinkiny hinnan kohalleen niin pakkohan sitä oli käydä kopasemassa.

Ei ole mikään kaksipyöränen saanu sellasta fiilistä aikaiseksi mitä tämä nykyinen härveli on tuottanut, ainakin allekirjoittaneen kohdalla. Vain 50 metrin ajon jälkeen tiesin, että tämä pyörä jää minulle, piste. Noh.. lenkki loppuun, kaupat sun muut oheisjumpat ja pyörällä kotio.

Pidän siitä, etyä pyörässä on vähän ääntä niin kaupantekopäivänä suunta samaisen kaverin tykö ja vakioputket vaihtuivatkin SS:n slipareihin ja äänimaailmaan saatiin kaivattua pontta olematta kuitenkaan häiritsevä. Myös vakio kilpiteline sai omassa tallissa pientä muokkausta ennen kun uuden saa hommattua. Myös vakiopeilit tuli heitettyä stongan alle niin nyt niillä näkeekin jotain. Seuraavaksi ostoslistalla parisuhdejakkara, vänkärin tapit ja jonniilainen pikairrotettava sissybar.

Mutta niin vaan lähti "mopo käsistä" ja pihaan laskeutui HD Sportster Low 883 2005.

Ja tänä viikonloppuna tuli sit ajeltua oikeestaan vähänkään naapurustokikkailua enemmän kun broidi lähti 1800 Intruderilla völjyyn. Toivotaan, että ois niitä kelejä sit ajella

20200608_070942.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
290
Vähän aiheesta sivuava, mutta osaisko joku selittää eli5 tyylillä, että miksi 4 tahti kevari voi kuluttaa 3l/100km ja 2 tahtinen vetää 4-10l/100km. Ts mihin 2 tahtinen hukkaa parhaimillaan 2/3 energiasta suhteessa 4 tahtiseen, kun kuitenkin kemiallisen energian muutos liike-energiaks pitäs olla vakio.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Vähän aiheesta sivuava, mutta osaisko joku selittää eli5 tyylillä, että miksi 4 tahti kevari voi kuluttaa 3l/100km ja 2 tahtinen vetää 4-10l/100km. Ts mihin 2 tahtinen hukkaa parhaimillaan 2/3 energiasta suhteessa 4 tahtiseen, kun kuitenkin kemiallisen energian muutos liike-energiaks pitäs olla vakio.
125 4t 15hp, 125 2t 30hp. 2T joka on säädöissä mummottelulla saa menemään 100km/6l ja hana pohjassa 12-14l. Nelarista ei kokemusta mutta kaverilla oli joskus piikki nelari ja kulutti 6-7litraa sekalaisessa ajossa.

Ruisku on muutenkin edistyneempi vempele.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
966
Vähän aiheesta sivuava, mutta osaisko joku selittää eli5 tyylillä, että miksi 4 tahti kevari voi kuluttaa 3l/100km ja 2 tahtinen vetää 4-10l/100km. Ts mihin 2 tahtinen hukkaa parhaimillaan 2/3 energiasta suhteessa 4 tahtiseen, kun kuitenkin kemiallisen energian muutos liike-energiaks pitäs olla vakio.
Kaksitahtisessa kevarin moottorissa käytettävä kampikammiohuuhtelu hukkaa aina jonkin verran polttoaine-ilmaseosta palamattomana pakoputkeen. Palotapahtuma on optimaalinen vain pienellä teho- ja kierrosalueella. Nelitahtimoottorissa palotapahtuma on paremmin hallittu ja suurempi osa polttoaineen energiasta saadaan hyötykäyttöön.
 

Taikaorava

Virallinen varajäsen
Platinum-jäsen
Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
197
Kokemuksia kypäräpuhelimista?
Toiveissa olisi löytää n. 200€ kypäräpuhelimet joilla vaimon kanssa onnistuu höpinät, toimii navigaattorin sekä puhelimen kanssa.

Interphone Sport ja Edge ovat semmoisia jotka osuneet hintahaarukkaan kun saisi doublepackit tarjouksesta Edgen 160€ ja Sportin reiluun 200€.

Meneekö täysin metsään jos jommankumman noista valitsee?

Toimivatkohan nuo sitten tarvittaessa myös toisten merkkisten kypäräpuhelimien kanssa?
Cardo Packtalk Bold tuplapakkauksen ostamalla saattaisit paasta noin 230 EUR per headset hintaan.
Vaihdettiin viime kesana vanhat Sena SMH10:t Cardoihin, valissa kokeilin Senan 30S:aa, joka kylla on valovuosia Cardoja perassa.

Cardojen parhaita puolia Senaan nahden automaattinen yhdistaminen ja erinomaisesti toimiva mikrofonin mykistys.
Tuulen suhinoita yms. ylimaaraista ei tule yli lainkaan.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Cardo Packtalk Bold tuplapakkauksen ostamalla saattaisit paasta noin 230 EUR per headset hintaan.
Vaihdettiin viime kesana vanhat Sena SMH10:t Cardoihin, valissa kokeilin Senan 30S:aa, joka kylla on valovuosia Cardoja perassa.

Cardojen parhaita puolia Senaan nahden automaattinen yhdistaminen ja erinomaisesti toimiva mikrofonin mykistys.
Tuulen suhinoita yms. ylimaaraista ei tule yli lainkaan.
Olikos boldissa mitä etuja slimmiin nähden, slimmit houkuttelis...
 

Taikaorava

Virallinen varajäsen
Platinum-jäsen
Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
197
Olikos boldissa mitä etuja slimmiin nähden, slimmit houkuttelis...
Sama laite. Slimmissa kontrollit ja akkupaketti erillaan, akut tulee kyparan niskaosaan.
Viime kesan reissulla yksi Slim setti hajosi parissa paivassa, kun ajon aikana ladatessa USB piuha painoi kyytilaisen selkaa vasten ja vaansi liittimen irti akkusetista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
441
Onkos täällä porukka käyttäny nappikuulokkeita kypärän alla ja jos ootte ni minkä mallisia? Tuumasin tossa et vois olla ihan jees saada musiikit soimaan pyörälenkeillä, pidin aikanaan Kossin Plugeja kypärän alla mut noitten nappien kanta on sen verran levee et alko korvalehtiä särkeen melko lujaa pidemmällä matkalla ja kieltämättä oli hieman kikkailua saada pysyy korvissa ku laitto kypärän päähän.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Onkos täällä porukka käyttäny nappikuulokkeita kypärän alla ja jos ootte ni minkä mallisia? Tuumasin tossa et vois olla ihan jees saada musiikit soimaan pyörälenkeillä, pidin aikanaan Kossin Plugeja kypärän alla mut noitten nappien kanta on sen verran levee et alko korvalehtiä särkeen melko lujaa pidemmällä matkalla ja kieltämättä oli hieman kikkailua saada pysyy korvissa ku laitto kypärän päähän.
Kypäräpuhelin, ei nappeja, painaa vain...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Oma setti ajaessa on aina että kypäräpuhelimesta musat ja korvatulpat korvissa. Juuri virittelin Senan toiseen kypärään, että löytyy molemmista ja voi valita kypärän fiiliksen mukaan :)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
170
Mää en pysty kuunteleen musiikkia ajaessa. Aiheuttaa vaan stressiä ja häirihtee liikenteen seuraamista.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Mää en pysty kuunteleen musiikkia ajaessa. Aiheuttaa vaan stressiä ja häirihtee liikenteen seuraamista.
Sama autolla ajaessa?

Mutta tosiaan, kypäräpuhelin ja sieltä sit bluetoothilla musat, toki hyvä jos kypärässä paikat koverrettuna niin ei ala painamaan pehmusteiden läpi.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Itse taas käytän mielummin nappeja kypärpuhelimen kanssa. Siksi kypäräpuhelimena cardon freecom jossa 3,5mm liitin suoraan. Tällä hetkellä nappeina on melko pitkään ollut ue 500 napit kun ihan hyvin omaan päähän kypärän alle sopii.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 268
Korvatulpat ja kypäräpuhelin on varmasti paras ratkaisu jos ei halua kuuloaan pidemmän päälle menettää.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Minä olen saanut kokonaiset 100km -93 Firebladen mittariin tämän kesän aikana ja mietinkin tässä, että pitäisikö tämä laittaa takaisin seisontaan. Kävin pyörän viime talven aikana pääpiirteittäin läpi (siistin ja uusin kaiken joka oli hajalla/ei ollut alkuperäistä), mutta en jaksanut rueta vaihtamaan keulan stefoja vaikka ne tihkuivat jo syksyllä kun ne oli edellisen omistajan mukaan vaihdettu -18. No ei tihkuminen mihinkään ole loppunut vaan päinvastoin. Uudet stefat ovat olemassa, mutta liukuholkkeja odottelen paikalliselta Hondan jälleenmyyjältä, pakko vaihtaa/vaihdattaa nekin.

Tämä on käytännössä pönttöä ja vilkkuja vaille museokunnossa ja nekin ovat olemassa, mutta vaativat vielä kunnostusta.

Valmis.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
93
Kokemuksia kypäräpuhelimista?
Toiveissa olisi löytää n. 200€ kypäräpuhelimet joilla vaimon kanssa onnistuu höpinät, toimii navigaattorin sekä puhelimen kanssa.

Interphone Sport ja Edge ovat semmoisia jotka osuneet hintahaarukkaan kun saisi doublepackit tarjouksesta Edgen 160€ ja Sportin reiluun 200€.

Meneekö täysin metsään jos jommankumman noista valitsee?

Toimivatkohan nuo sitten tarvittaessa myös toisten merkkisten kypäräpuhelimien kanssa?
Mikäli vielä homma auki, niin voin suositella tuota EDGEä. Tuli muutama kesä sitten heitettyä kaverin kanssa Itävallan reissu kyseisillä kapistuksilla, ja nyt tullut käytettyä ihan normaalissa ajossa. Tuo slimmi ulkonäkö on aika näpsäkkä, mikäli näihin muihin 'antennilaatikoihin' vertailee. Kuuluvuuden kanssa ei tullut missään vaiheessa ongelmia, pientä pätkötystä olosuhteista riippuen jossain puolen kilometrin hujakoilla, hyvin tilannekohtaista... Akku kestää hyvin koko päivän ajot ja enemmänkin. Miinusta latausportista, joka ei ole integroitu laitteeseen vaan on pienen johdon päässä, jonka saa toki säältä suojaan tungettua kypärän pehmusteiden väliin. Puhelimeen nappaa myös yhteyden automaattisesti käynnistäessä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125
Tulipa käytyä tuosss KTM koeajopäivällä hassuttelemassa ja testattua 1290R Super Duke ja 890 Duke.

1290 oli isompi kuin odotin, verrokkina tuo oma ikivanha 990. Muuten yllätyin positiivisesti miten tasaisesti siinä on saatu V2 putputtamaan. Pientä värinää oli joo, mutta ei mitään verrattuna tuohon 15 vuotta vanhempaan käkättimeen. Eikä se edes yrittänyt tappaa mua, pystyy näköjään ajamaan ihan nätistikin vaikka mainostetaan äärimmäisenä huligaanihärvelinä.
Kyllähän siinä sitten tapahtui paljon ja nopeasti kun sitä kaasua väänsi vähän enemmän mutta elektroniikka piti ainakin road-asetuksella tumpelonkin hengissä.

890 taas tuntui vähän pienemmältä ulkoisesti kuin oma 990 ja oli tosi näppärän oloinen härveli. Rivi 2 nyt tässäkin kuulosti lähinnä kuin olisi ruohonleikkurilla ajanut mutta minkäs teet.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 344
Onko tuolla Kymiringillä tulossa ratapäivää jollon tavan pulliainen pääsee maxua vastaan rataa kiertämään? En gööglellä heti löydä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom