Mopokuumetta

Onko tuolla Kymiringillä tulossa ratapäivää jollon tavan pulliainen pääsee maxua vastaan rataa kiertämään? En gööglellä heti löydä.
Just oli 2 päivää auki viikonloppuna. Kundit kävi kiertää sitä ihan urakalla.

Oli yli 200 kuskia mestoilla.
 
Tulipa vaihdettua toista kertaa pyörää tälle kesää. Eli bemari sai siirtyä seuraavalle ja tilalle tuli Kawasaki KLX250s. Tällaisella pikaisella kokemuksella vaikuttaa hauskalta laitteelta. Tehoahan tuossa ei ole mmutta se ei haittaa kun sen tietää.

Bemarissa ei ollut mitään vikaa ja se oli mukava, helppo ja leppoisa laite. Jos olisi mahdollisuus vain yhden pyörän pitämiseen niin sen olisin varmaan pitänyt. Mutta nyt teki mieli kakkospyöräksi laittaa oikeasti enduropyörä.

IMG_1417.jpg
 
Joo pärrällä pitää sen varran tarkempana olla kuin autolla ja itte kans ajaessa kuuntelen mieluummin mopon murinaa kuin mitään muuta. Musiikit sitte erixeen \m/

Ne ei muuten sulje toisiaan pois. Se papatin kuuluu joka tapauksessa yli. Kannattaa koittaa joskus. Toteutustapoja on tietty monia, mutta ainakin Motosafet + kypäräkajarit toimii hyvin. Mitään hifiä on turha odottaa ja ilman tulppia tuskin kuulee muuta kuin koneen & tuulen.

Turvallisuuteen varmaan vaikuttaa mitä musiikkia huudattaa & millä voluumilla + miten ennakointi on selkärangassa.
 
PHOTO_20200616_142204.jpg

Eturenkaan vaihtoon ajoin Nymannille n. 3 km matkan ja 1000 km ajettu eli uusi Pilot Power takanen oli tyhjentyny.. Ei ollut korjattavissa joten nyt on uusi 2CT takana ja tavallinen edessä. Tuli hintaa tälle reissulle.
 
Meinasin tilata Ruotsista nahkatakin kyläpyörittelyyn. Minun mitat(rinnanympärys+vatsa) olisi juuri L-koon ylärajalla ja XL:n alarajalla. Ei ole tarkoitus lihoa. Olisiko tuo L parempi ettei olisi liian löysä tuulessa läpättävä?
 
Tulipa vaihdettua toista kertaa pyörää tälle kesää. Eli bemari sai siirtyä seuraavalle ja tilalle tuli Kawasaki KLX250s. Tällaisella pikaisella kokemuksella vaikuttaa hauskalta laitteelta. Tehoahan tuossa ei ole mmutta se ei haittaa kun sen tietää.

Bemarissa ei ollut mitään vikaa ja se oli mukava, helppo ja leppoisa laite. Jos olisi mahdollisuus vain yhden pyörän pitämiseen niin sen olisin varmaan pitänyt. Mutta nyt teki mieli kakkospyöräksi laittaa oikeasti enduropyörä.

IMG_1417.jpg
Onkos nuo yleensä kuristettuja vakiona? Ainakin muilla merkeillä näin.
 
Onkos nuo yleensä kuristettuja vakiona? Ainakin muilla merkeillä näin.
Ainakin huippunopeus on rajoitettu 5 ja 6 vaihteilla. Muita kuristuksia ei tietääkseni ole.

jos tuota haluaa virittää niin siihen löytyy sitten hyvin osaa ihan OEM:nä ja suoraan sopivana. Kuten KDX200:en snorkkeli ilmansuodattimelle ja KLX300:en sylinteri.
 
Sama autolla ajaessa?

Mutta tosiaan, kypäräpuhelin ja sieltä sit bluetoothilla musat, toki hyvä jos kypärässä paikat koverrettuna niin ei ala painamaan pehmusteiden läpi.
Joo pärrällä pitää sen varran tarkempana olla kuin autolla ja itte kans ajaessa kuuntelen mieluummin mopon murinaa kuin mitään muuta. Musiikit sitte erixeen \m/

Itellä tuo liittyy eniten kuulon ominaisuuksiin. En kuuntele autoillesakaan. Pystyisin ehkä jos jollain sais kaiken muun äänen pois. Eli joku Bentley alle ja kaikki kypärämelu pois. En kestä häly ääniä.
 
Meinasin tilata Ruotsista nahkatakin kyläpyörittelyyn. Minun mitat(rinnanympärys+vatsa) olisi juuri L-koon ylärajalla ja XL:n alarajalla. Ei ole tarkoitus lihoa. Olisiko tuo L parempi ettei olisi liian löysä tuulessa läpättävä?
Nahka hieman venyy ja asettuu. Ruotsilla viitataan ilmeisesti XLmotoon ja siellä on ilmaiset vaihdot. Itse tilaisin L-koon.

Tilasin tuollaisen ja palautin. Oli todella laaduttoman oloinen sisus, kaulus ja vetoketjut.
 
Nahka hieman venyy ja asettuu. Ruotsilla viitataan ilmeisesti XLmotoon ja siellä on ilmaiset vaihdot. Itse tilaisin L-koon.

Tilasin tuollaisen ja palautin. Oli todella laaduttoman oloinen sisus, kaulus ja vetoketjut.
Ei ole xl-moto vaan sharkspeed. Siellä taitaa vaihto maksaa.
 
Meinasin tilata Ruotsista nahkatakin kyläpyörittelyyn. Minun mitat(rinnanympärys+vatsa) olisi juuri L-koon ylärajalla ja XL:n alarajalla. Ei ole tarkoitus lihoa. Olisiko tuo L parempi ettei olisi liian löysä tuulessa läpättävä?

Arpapeliä tilata. Ite otin ensin taulukon mukaan oikean kokoisen ja vaikutti kyllä hyvältä, mutta jotenkin se pidemmän päälle alkaa kiristämään hartioita/niskaa eli piti tilata sitten uusiksi kokoa isompi. Toiset sanovat nahan venyvän ja toiset lähinnä kiristyvän. Sitten on niitä saunaan jumppaamaan takki päällä jne juttuja, mutta en koittanut :D
En ota asiaan sen enempää kantaa, kuin että tuo ei ainakaan venynyt miksikään ja oli kuitenkin ihan aitoa ja n. 300€ maksoi.
 
Viimeinkin sai kortin korotettua ja reilu 1000km tullut nyt ajeltua pakasta vedetyltä Honda CBR650R.

Törkeän upea pyörä vaikka onkin "hajuton ja mauton japanilainen".

Thaimaassa valmistettuhan tuo on mutta kyllä Hondan insinöörit ovat pitäneet huolen upeasta voimalinjasta ja alustasta.

Moottorissa on upea vääntö alhaalta saakka pientä vääntökuoppaa lukuunottamatta siinä kuuden tonnin paikkeilla. Kone kiertää sinne 12,5k rpm saakka ja en näin kuvissa näkyvän CBR500R mallin jälkeen ole vieläkään täysin ehtinyt tottua kuinka korkealle tämä kiertää viissataseen verrattuna. Matalilla kierroksilla kone käyttäytyy aika samalla tavalla, eli soveltuu hyvin niin taajamaan kuin mutkapätkillekin. Tehoa tässä on siis tuplasti se 70kw verrattuan viissatkun 35kw. Ei siis mikään tehopeli tämäkään mutta varsin riittävästi on. Kyllä tällä nyt ainakin pari kesää luulisi pärjäävän.

Alustassa ei ole mitään säätöjä takaiskarin esijännitystä lukuunottamatta, mutta onhan tuo saanut kehuja että toimii hyvin radalla niinkuin kadullakin. Toki jos haluaa jotain ehtaa ratapeliä niin kannattaa valkata se missä on kaikki säädöt ellei halua sijoitaa paria tonnia säädettäviin iskareihin.

Pari miinusjuttua toki. Tuo mittaristo on vähän vaikeasti nähtävissä eikä siitä tulekaan katsottua juurikaan kuin nopeutta. Useissa arvosteluissa moitittu siitä että auringossa siitä ei näe mitään. Onneksi siitä sai kirkkautta säädettyä asteikon puolivälistä maksimeihin niin nyt näkee auringossakin, mitä sitä nyt ehtii katsoa. Suurempana ongelmana näkisin sen, että mittariston muovi naarmuntuu lähes pelkästä katseesta, etenkin kun tehtaalta tullessa siinä ei ole edes mitään kalvoa rahdin ajaksi. Monet ovatkin laittaneet jälkiasenteisen kalvon.

Erityiset kiitokset pitää antaa ajovaloille. Vanhempiin hehkupolttimoumpioihin verrattuna molemmat umpiot ovat aina valaistuna ledien voimin. Edellä ajavilta saanut runsaansti kiitosta että kyllä näkee pyörän hyvin. Pikaisesti kokeillut yön hämärissä pihalla ja kyllähän niissä sitä valotehoa näyttäisi olevan runsaasti. Pitkät ovat melko pistemäiset mutta varmasti nekin ajavat asiansa hyvin kun pääsee tien päälle kokeilemaan. Sen sijaan vilkuissa on varmaan vähän säästetty sillä niissä on vain yksittäinen oranssi diodi keskellä vilkkua. Hämärässä toimii varsin hyvin mutta keskipäivän pilvettömässä säässä ei mielestäni mikään paras.

Ulkonäöllisesti etenkin keulasta nätti ja särmikäs, mutta tuo perä on vähän kesken jääneen näköinen. Kilventelineellä ja matkustajan penkin korvaamisella muovikatteella saa korjattua runsaasti.

IMG_20200527_173657.jpgIMG_20200527_173731.jpgIMG_20200527_190300.jpgIMG_20200527_200103.jpg


Tuli myös mahdollisuus ajaa vähän pidempi lenkki tuollaisella Hondan F6C Valkyriellä, eli Goldwingin tekniikka customin rungossa.

Varsin leppoisa peli maantiellä mutta ei vaan oma kroppa kestä tuollaista pystympää ajoasentoa, kuten olen aikaisemmin jo todennut itselleni ja siksi nykyinenkin pärrä on kyykymmän mallinen.
Vääntöä 167nm ja hevosia 115 niin kyllähän sillä pärjäsi kun tankattuna pyörällä painoa noin 340kg.

Viisipykälisen vaihteiston välitys tuntu olevan välillä vähän turhan lyhyt. Etenkin viidennellä vaihteella 120kmh nopeus tuntui olevan liikaa ja menovettäkin meni sitä tahtia. Moottori olisi kumminkin hyvin jaksanut pidempiäkin välityksiä.

IMG_20200602_121606.jpg
 
Minä olen saanut kokonaiset 100km -93 Firebladen mittariin tämän kesän aikana ja mietinkin tässä, että pitäisikö tämä laittaa takaisin seisontaan. Kävin pyörän viime talven aikana pääpiirteittäin läpi (siistin ja uusin kaiken joka oli hajalla/ei ollut alkuperäistä), mutta en jaksanut rueta vaihtamaan keulan stefoja vaikka ne tihkuivat jo syksyllä kun ne oli edellisen omistajan mukaan vaihdettu -18. No ei tihkuminen mihinkään ole loppunut vaan päinvastoin. Uudet stefat ovat olemassa, mutta liukuholkkeja odottelen paikalliselta Hondan jälleenmyyjältä, pakko vaihtaa/vaihdattaa nekin.

Tämä on käytännössä pönttöä ja vilkkuja vaille museokunnossa ja nekin ovat olemassa, mutta vaativat vielä kunnostusta.

Moottoripyora.org:ssa on oma pyöräni osiossa tästä threadi jos joku haluaa käydä lukemassa, harmi vain kun kuvat eivät taida näkyä kuin sinne rekisteröityneille (tai sitten näkyvät). Back to the 90s - 1993 CBR900RR SC28:n palautus alkuperäiseksi

Uusin siis~70kpl hondan oem-osia + pleksin ja pöntön tarvikkeena ja käytetyt alakatteet, takaiskarin, keulan tukiraudan. Vanteet olivat valkeat, ne kävivät pulverissa, jotta väriksi saatiin sama kuin tehtaalta lähtiessä. Kulutusosista uusiksi menivät etujarrupalat, takarengas ja ketjut ja rissat. Ensi talvena voisi vielä maalauttaa tankin alareunan uudestaan, siitä on parista kohtaa lohkeillut maali. Myös alkuperäisten vilkkujen puuttuvia osia pitää vielä tilata ja keksiä millä saa pienet jäljet pois orkkispöntön pinnasta ennen pulverimaalausta. Ei tästä 100% uuden veroista saa minun budjetilla kun mittarissa on jo 75tkm, mutta tyytyväinen olen jo tähän kuntoon. Enkä tiedä saako tästä riittävän hyvää museoon, mutta sama sitä on yrittää kun sen aika joskus tulee.

Käyttöpyörää olen miettinyt erikseen, mutta en tiedä, että missä välissä sillä ehtisi ajamaan kun tahdo ehtiä tälläkään. Maastopyöräily on kuitenkin ykkösharrastus ja toisena tulee kalastus. Tietty kun lapset kasvavat vähän isommiksi, niin sitten tilanne voi olla toinen ja omaa aikaa jää enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Moottoripyora.org:ssa on oma pyöräni osiossa tästä threadi jos joku haluaa käydä lukemassa, harmi vain kun kuvat eivät taida näkyä kuin sinne rekisteröityneille.
Kaikki ketjut osiossa näkyy kirjautumatta.
Kaikki kuvat näkyy kirjautumatta.
Laita suora linkki ketjuun.

 
Oma pikku Guzzi vaihtui ensimmäiseen isompaan pyörään: pakasta vedettiin Tracer 900gt. On ollut huikean mukava ja helppo peli kuljettaa. Moottori on loistava ja varusteita riittävästi. Alusta on mukavuuspainotteinen ja täysin säädettävä. Täytyy tutustua sen säätöihin aikanaan. Tavoitteena olisi päästä radalle tutustumaan pyörään kunhan sisäänajokilometrit hoidettu.
 

Liitteet

  • 20200613_121839.jpg
    20200613_121839.jpg
    2,7 MB · Luettu: 86
Tänään tuli ajeltua Kalajoelle, yhteensä sellainen 250 km reissu. Olihan keli kohdallaan. Jonkin verran näkyi motoristeja, mutta enemmänkin olisi voinut kuvitella liikenteessä olevan. Ihan hyvin tuntuu toimivan alkuperäinen korkeampi pleksi Yamahassa, tilasin orkkiksen saksasta alkuperäisen matalan mallin tilalle.
Korvatulppien kanssa on vähän niin ja näin, melu kyllä pienenee mutta noin pitkällä matkalla alkoi painamaan jo melko paljon. Mulla on ahtaat korvakäytävät eikä esimerkiksi tavalliset earit meinaa sopia korviin.
Aiemmin otettu kuva jossa näkyy uusi pleksi ja tunkinki sequential vilkut. Takavilkkuja ei oikein viitsi vaihtaa kun jäävät sivulaukkujen taakse piiloon.
1592773178728.png
 
+1000km oisi takana nyt tälle kauteen. Onhan se mahtavaa kun huippu kelit ja lomakin ni kerkee ajamaan. Pitäs vaan hommata kevyemmät kamat jos helteet jatkuu. Niin hikistä hommaa nykyisillä kamoilla ettei kaupunki ajoa edes haluta ajella. Isommalla tiellä nämä helteet yhtä nautintoa olleet. 5tiellä ainaki pyöriä vastaan tullut ihan kiitettävästi, on muutkin lähteneet pyörien selkään.
 
Pakko oli ostaa kevyt helletakki että pysyy tajuissaan.

Sama täällä, ostin kaverilta käytettynä Dainese air frame D1 takin. Takin kangas on käytännössä verkkoa, josta ilma kulkee suoraan läpi, +25 asteessa t-paita alla oli ihan vilpoisaa. Melkoinen ero aiempaan paksuun mustaan tekstiilitakkiin näillä hellekeleillä...
 
Scottin endurotakki on kyllä ollut ihan hyvä näillä helteillä. Tosin sekin vaatii että vauhtia on about 40km/h jotta viilenee. Pitää käydä ostamassa parempi rintapanssari ja crossipaita jos niillä pystyisi paremmin ajelemaan varsinkin maastossa.
 
Spidin kevlarhuppari ja Richan pöksyt näillä keleillä käytössä mutta kyllä niissäkin nopeasti kuuma tuntuu tulevan jos vauhti putoaa sinne kaupunkiköröttelyn tasolle. Hupparissa nyt saa vähän raotettua vetoketjua niin ilma pääsee sisälle mutta pöksyissä tuo kevlarkerros blokkaa kyllä mahtavasti kaiken ilman. Alpinestarsin selkäpanssari on kyllä reikää täynnä että olisi hengittävämpi mutta vähän niin ja näin.

Innolla odotan ensviikkoa ja Alastaron reissua jos on vielä tällaiset kelit. Voi pyhä pershiki kun nahkakamppeissa saapastelee päivän kuumalla asvalttikentällä.
 
Viikonloppuna ois viimein kauden ekat räärää-kilpailut Kemoralla. Tulee varmaan tarkenemaan perjantain treeneissä, yli 30C :D

Kuva huvikseen, Kymiringiltä parin viikon takaa :)
 

Liitteet

  • IMG_20200623_184811_482.jpg
    IMG_20200623_184811_482.jpg
    794,8 KB · Luettu: 145
Viikonloppuna ois viimein kauden ekat räärää-kilpailut Kemoralla. Tulee varmaan tarkenemaan perjantain treeneissä, yli 30C :D

Kuva huvikseen, Kymiringiltä parin viikon takaa :)
Oletko siirtynyt katupyöristä pois? Muistan maailman huono-onnisimman Aprilian-kuskin :D
 
Oletko siirtynyt katupyöristä pois? Muistan maailman huono-onnisimman Aprilian-kuskin :D
Juu, taannoin sain Apriliasta tarpeekseni ja vaihdoin sen 10R Kawaan. Sillä ajoin kadulla sillä tapaa riittävän isot ylinopeussakot, että alkoi radan kiertäminen kiinnostaa. Kaadoin katupelin ekassa jokkiskisassa niin, että siitä ei kannattanut enää katupyörää korjata.
 
Onko tuolla Kymiringillä tulossa ratapäivää jollon tavan pulliainen pääsee maxua vastaan rataa kiertämään? En gööglellä heti löydä.
Vähän myöhässä, mutta Ring Race Club järjestää ja Trackday Finland niminen pulju. Orgilla ja MP tuella ei taida olla kalenterissa??
 
Mää ostin muuta
+1000km oisi takana nyt tälle kauteen. Onhan se mahtavaa kun huippu kelit ja lomakin ni kerkee ajamaan. Pitäs vaan hommata kevyemmät kamat jos helteet jatkuu. Niin hikistä hommaa nykyisillä kamoilla ettei kaupunki ajoa edes haluta ajella. Isommalla tiellä nämä helteet yhtä nautintoa olleet. 5tiellä ainaki pyöriä vastaan tullut ihan kiitettävästi, on muutkin lähteneet pyörien selkään.
Mää ostin pari vuotta sitten Rukan Air takin näitä harvoja helteitä varten. Ainut mikä ihmetyttää on ettei oo hankkinu moista jo vuosia sitten.
 
Kokemuksia nuista ajofarkuista näillä helteillä? Josko kaupunki rälläystä niin voisi niitäkin harkita? Nykyisillä housuilla ja takilla kaupungilla jos ajaisi tunnin niin varmaan lämpö halvaus tulisi.. Maanantaina ajot vedin eri takilla ja mietin miten hitossa on maantielläki niin hikinen niin oli lämpö vuori jäänyt paikolleen :D Nyt sitte kaks eri takkia ja toinen saa olla viileimmille keleille vuoren kans ja toinen ilman vuorta. Pitäs hakea veljeltä testiin richan housut joissa on kunnon tuuletukset. Ainakin veli sanoi että viileimmillä keleillä tuntui kuin olisi ajanut boxerit jalassa kun hengittää aika makeasti.
 
Kokemuksia nuista ajofarkuista näillä helteillä? Josko kaupunki rälläystä niin voisi niitäkin harkita? Nykyisillä housuilla ja takilla kaupungilla jos ajaisi tunnin niin varmaan lämpö halvaus tulisi.. Maanantaina ajot vedin eri takilla ja mietin miten hitossa on maantielläki niin hikinen niin oli lämpö vuori jäänyt paikolleen :D Nyt sitte kaks eri takkia ja toinen saa olla viileimmille keleille vuoren kans ja toinen ilman vuorta. Pitäs hakea veljeltä testiin richan housut joissa on kunnon tuuletukset. Ainakin veli sanoi että viileimmillä keleillä tuntui kuin olisi ajanut boxerit jalassa kun hengittää aika makeasti.

Muutamat XL-moton ajofarkut löytyy. On ne ihan ok kuumilla keleillä, vähän normaaleita farkkuja nihkeämmät kun noissakin tota kevlaria \ aramidia vyötäröstä vähän matkaa alaspäin. Koko matkalta ei ole joten jos meinaa kaatua niin kannattaa tumpsahtaa persiilleen. Kalliimmissa varmaan paremmin tuota kuitua välissä eikä haise niin halvalle hikipajalle kuin nuo coursen housut.
 
Kokemuksia nuista ajofarkuista näillä helteillä? Josko kaupunki rälläystä niin voisi niitäkin harkita? Nykyisillä housuilla ja takilla kaupungilla jos ajaisi tunnin niin varmaan lämpö halvaus tulisi.. Maanantaina ajot vedin eri takilla ja mietin miten hitossa on maantielläki niin hikinen niin oli lämpö vuori jäänyt paikolleen :D Nyt sitte kaks eri takkia ja toinen saa olla viileimmille keleille vuoren kans ja toinen ilman vuorta. Pitäs hakea veljeltä testiin richan housut joissa on kunnon tuuletukset. Ainakin veli sanoi että viileimmillä keleillä tuntui kuin olisi ajanut boxerit jalassa kun hengittää aika makeasti.
Kun lämpötilat pyörii varjossa +30c niin ei siinä ajokamoja voi käyttää ellei ole jotain 100km motarisiirtymää edessä.

Shortsit ja t-paita päällä mennään ja toivotaan ettei kaaduta :beye:
 
Itsellä vähimmäiskamat on lyhytvartiset ajokengät, ajofarkut, jonkunlainen suojaava takki, hanskat ja kypärä. Eli aika tarkkaan täysi setti aina päällä. Kun sen murtuneen jalan jalkapöytä sääressä kiinni tai täysin nahattoman kankun on kerran nähnyt, ei pieni hikoilu tunnu enää niin pahalta.

Tulipa varattua tän kesän ja koko elämän toinen ratasetti, 25. ja 26.7. Alastarolla. Jo ekalla kerralla oli niin hauskaa, että pitää oikeasti ensikesän kesälomia suunnitellessa tarkemmin kattelemaan noita päiviä. Harrastusbudjetti kasvaa jatkuvasti...
 
Kun lämpötilat pyörii varjossa +30c niin ei siinä ajokamoja voi käyttää ellei ole jotain 100km motarisiirtymää edessä.

Shortsit ja t-paita päällä mennään ja toivotaan ettei kaaduta :beye:

Toivottavasti tämä oli sarkasmia :confused: Kun ei tuosta nyt ihan varma voi olla... Onhan turvavyökin tietysti turha, jos ei aio kolaroida.
 
Mielummin vähän hiki kuin että nahka rullalla joka kohasta. Hanskoista usein tingin mutta muuten ehdottomasti ajokamat päällä.
 
Toivottavasti tämä oli sarkasmia :confused: Kun ei tuosta nyt ihan varma voi olla... Onhan turvavyökin tietysti turha, jos ei aio kolaroida.
Kyllä tuota shortsi + t-paita porukkaa näkee yllättävän paljon liikenteessä. Parhailla vielä muksu kyydissä samassa varustuksessa :facepalm:
 
Samat kamat päällä oli +10 tai +30 astetta eli nahkatakki, huppari ja ajofarkut. Yllättävää kyllä, merinovillat näköjään kannattaa laittaa alle vaikka olisi se +30. Ei olisi heti uskonut. Jos pelkissä shortseissa tulee paikallaan kuuma niin onhan se selvä, että vaikka lähtisi alasti niin hiki tulee. Tämmöinen harrastus tämä on; aina liian kylmä tai kuuma :D

Ja onneksi ei ole mikään pakko ajaa minnekään jos on liian kuuma, liian kylmä tai sataa. Harrastuksen on kuitenkin tarkoitus olla hauskaa ja hermoja leputtavaa.
Kilometrikisaa ei tietty tällä asenteella voi voittaa, mutta hyvin on pärjätty ilman sitäkin pokaalia :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei varmaan ollu. Noitahan näkee. Ja mitä muuta siinä voi kun toivoa ettei kaadu.

Tänään heitin 20km 100% kaupunkiajoa liikennevaloista liikennevaloihin ja en tosiaan ala 30c helteessä pukemaan ajokamoja päälle, tyhmää? Ehkä, mutta itse tiedostan riskit ja ymmärrän mitä siinä käy jos kaatuu ja ei se siitä muuksi muutu. Omalla käytöksellä voin paljon vaikuttaa, loppu on sit muiden käsissä ja jos nyt niin huonosti käy että jonkun syyn takia kaadun, sitten kaadun ja sitten on nahka rullalla.

Huomenna on sitten edessä vähän isompaa tietä ja pidempi reissu niin sinne on kyllä pakko laittaa kamat päälle oli lämpöä paljon tai ei.

Ei kai se ole keneltäkään pois jos satun muutaman kerran kesässä ajamaan ilman ajokamoja? :bored:
 
Eihän se oo, mutta töissä noita sankareita näkee sitten kun on iho rullalla ja lihakset paljaana.
 
Mikä nyt se todennäköisyys sille kaatumiselle on rauhallisessa ajossa? Jos siis oletetaan, että se pyörä on hallinnassa ja ei lähde lapasesta ekassa irtohiekassa.

Joku kun jyrää risteyksessä kylkeen niin siinä ei paljon pelasta ne huomioliivit..

Miten muuten uskallatte ajaa gore texeillä? Nehän sulaa ihoon heti kun vähän kovemmasta vauhdista kaataa:beye:

Lisätään nyt, että itseltä löytyy kyllä täysi portfolio ns. Race varusteita kaapista. Tässä kun on etänä ollut paljon nyt ja vaimo autolla töissä, niin käynyt esim lounaalla moottoripyörällä pari kertaa. En nyt jumalauta laita nahkapukua päälle siiihen.
 
Eihän se oo, mutta töissä noita sankareita näkee sitten kun on iho rullalla ja lihakset paljaana.
Juu, kyllä se emäntäkin noita töissä näkee ja silti se sanoo ettei laittaisi ajokamoja näillä helteillä päälle...
 
Mikä nyt se todennäköisyys sille kaatumiselle on rauhallisessa ajossa? Jos siis oletetaan, että se pyörä on hallinnassa ja ei lähde lapasesta ekassa irtohiekassa.

Joku kun jyrää risteyksessä kylkeen niin siinä ei paljon pelasta ne huomioliivit..

Miten muuten uskallatte ajaa gore texeillä? Nehän sulaa ihoon heti kun vähän kovemmasta vauhdista kaataa:beye:

Lisätään nyt, että itseltä löytyy kyllä täysi portfolio ns. Race varusteita kaapista. Tässä kun on etänä ollut paljon nyt ja vaimo autolla töissä, niin käynyt esim lounaalla moottoripyörällä pari kertaa. En nyt jumalauta laita nahkapukua päälle siiihen.
Eipä sitä tule limiteillä muutenkaan ajeltua kadulla, radallakin aika rauhassa kun ei tuota kaataa viitsi, pitäisi olla joku toinen pyörä millä sitten vetää radalla isoo kovaa.
 
Mä oon kerran juniorina kaatunut prätkällä, 80-90km/h vauhdista lähti takarenkaasta venttiili kävelemään, siis kertalaakista irtipoikki siitä juuresta. (onneksi ei eturenkaasta...) Tosta rypemisestä jäi sen verran "kammoa", että ei ilman jotain ajokamaa uskalla lähteä ees "röökiä ostaan". Eli nyt kuumemmalla ees jotain kevlar farkkua ja joku kevyt takki suojilla. Sit jos tohon on liian kuuma, otan auton. Onneksi ei muuten mitään pahempia pelkoja tosta jäänyt, prätkäily vaan on sxxtanan mukavaa. :)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 745
Viestejä
4 510 758
Jäsenet
74 486
Uusin jäsen
Kirjailija
Back
Ylös Bottom