Mopokuumetta

Trumph Sprint ST 1050 pyörii halvimmillaan 5000€ luokassa. BMW K1200 vanhempana isommalla hintaskaalalla.

BMWK1200S vaikutti noista K-sarjan Bemareista järkevälimmältä ja kevyimmältä. Lienee samaa kokoluokkaa kuin Busa ja Honda XX ollen pikkasen keviämpi kuin Busa. Matkapyöräksi varmaan asiallinen, kuitenkin aika sporttinen ja ruutia löytyy. Innostuin tosta aika paljonkin, kun Honda XX ollut kans mielessä. Kävin koeistuun yhtä yksilöä, mutta aika möhköhän toi on tietty Hornettiin tottuneena ja painava. Ajoasento ei tuntunut kuitenkaan mitenkään pahalta. En tiedä haluanko/uskallanko seuraavaksi tonkaan kokosta vielä. Itsellä ylti molemmat jalat, joten kuten varvastellen maahan. Ei kunnolla päkiöille, niinkuin Hornetissa jossa on vain 2cm matalampi istuinkorkeus, vaikka saahan noita tietty laskettuakin. Voi toi kokoluokka olla itselle tässä vaiheessa koon ja painon takia vähän turhan iso ja hankala hallita, vaikken mitenkään heikko/hintelä oo, mutta pituudella vaan ei oo siunattu. VFR vaikuttaa koon ja painon puolesta varteenotettavammalta. Toiminee paremmin seka- ja nurkka-ajoon.

Triumphi vaikuttaa kiinnostavalta, ois vähän keviämpi. Noita huonosti vaan kaupan.

BMW F800ST ja Ducatin ST2/3/4 tulee ainakin mieleen jo mainittujen lisäksi. Bemari on ainakin kevyt ja matalalla penkillä istuinkorkeus jää alle 80 cm, mutta moottori on aika tuhnu. 2-pyttysenä toki mukavampi vääntökäyrä arkiajoon vrt. 600 kuutionen rvivinelonen, mutta tehoissa jää jälkeen. Hieman sama homma tuon ST2 mallin kanssa joka on 2-venttilitekniikalla, myöhäisemmät iteraatiot päsevät jo yli sen 100 hp.

Noin yleisesti ottaen jos pyörä täyttää kriteerit niin ajoasentohan on muokattavissa, joten sen puolesta ei välttämättä kannata karsia muutoin mielekästä pyörää pois. Sekä ohjaustangoille että clip-on:lle saa "raisereita" jotka tuo tankoa ylöspäin/taaksepäin, vastaavasti löytyy jalkatappien siirtosarjoja jolla polvikulman saa tarvittaessa inhimilliseksi.

Kohtuu nuhasilta vaikuttaa, mutta toisaalta liekö käytännössä mukavampia, kuin toi VFR:n VTEC-kone, jonka alavääntöjä on haukuttu? Ois kyllä varmaan koon puolesta sellasia käypiä, eikä loikka niin suuri entisestä pyörästä.

Voishan sitä pyörää vaihtaa tietysti useamminkin, kuin kerran 9:ssä vuodessa mitä edellinen oli, että hakee sitä sopivaa sitten vähän kokeilemalla

Ompa muuten turhauttavaa lueskella, etenkin joidenkin MP-liikkeiden myynti-ilmoituksia. Oleellisten faktojen sijaan huoltohistoriasta tm. on keskitytty satuilemaan kaikenmaailma juttuja. On muhkeeta saundia, vääntöä ja tehoa yms. joka mopossa tehosta riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:
VFR Vtecissä on kyllä melko ikävä se vetoalue siinä ennen kun Vtec toimii. Ja se muutoksen jyrkkyys myös.

Eihän noisa vanhoisa lintoisa kummosta huoltokirjaa ole. Erittäin harvat laitteet on liikkeesä huollettuja takuun päättymisen jälkeen niin mitä arvoa niillä Peran ruutuvihko piirroksilla on.

Ei kyllä toinna noita Ducateja tuhnuina ohittaa. Mieli avoimena testaan jos sopivan hintanen kohdalle sattuu.
 
Kylläpä himottas hakea talvisäilöstä ajoon jo 600cc yamaha. On tuota lunta vielä niin paljon metsissä, että viileää kyytiä vielä olisi. Enimmät ajo himot tyydyttänyt tytön 50cc mopolla...
 
Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.

Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
 
Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.

Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Sama tullut huomattua että tiet on erittäin huonossa kunnossa. Itellä auttaa tuohon se että toisena pyöränä on tuo enduron tapainen. Sillä ei niin paljoa haittaa tuo tiestön kunto.
 
Sama tullut huomattua että tiet on erittäin huonossa kunnossa. Itellä auttaa tuohon se että toisena pyöränä on tuo enduron tapainen. Sillä ei niin paljoa haittaa tuo tiestön kunto.

Nykyään tuntuu, että nautinnollisemmin, kovempaa ja turvallisemmin pääsisi perus 3 tai 4 numeroisia teitä supermotolla tai jollain isolla katuendurolla kuin superbikella.. surullista:tdown:
 
Nykyään tuntuu, että nautinnollisemmin, kovempaa ja turvallisemmin pääsisi perus 3 tai 4 numeroisia teitä supermotolla tai jollain isolla katuendurolla kuin superbikella.. surullista:tdown:
Suosittelen kokeileen enskaa tai supermotoa, kummatkin on todella hauskoja laitteita.

Onneksi osa noista pienemmistä teistä on kuitenkin siinä kunnossa että katupyörällä ajo onnistuu. :tup:
 
Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.

Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Et ole ainoa =/
 
Ainakin itä-suomen tiestö huonontunut jo vuodessa aivan älyttömästi. On koloa ja pattia ja sitten paikkakorjattua mutkaa tms. Aika tarkkana saa olla kyykyllä ettei hampaat tipahda. Aikomuksissa pikkasen säätää alustaa pehmeämmäks tätä kesää varten.
 
Mulla on ollut "iso" A kortti jo vuodesta -95 ja sitä ennen ajoin junnuna crossiakin hieman kilpaa. On ollut lähemmäs parikymmentä eri pyörää ja viimeisin oli F650GS 7-vuotta sitten, jolla ajelinkin Suomen läpi norjaan jne. Nyt sitten ostin Vespan. Oikein isolohko GTS300ie. On muuten hauska laite ajaa pk-seudulla.
 
Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.

Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Rekisteröintitilastoja katellesä ei tarvi huikeita päättelykykyjä tuon toteamiseen. Oon kyllä aina ihmetelly mitä suomen rajoituksilla ja tiestöllä tekee kilvellisellä ratapyörällä.

Ite en oo kiinnittäny huomiota mopoillesa. Isot renkaat ja pitkähköt joustot auttaa.Verson ratakieän alustan kans tuon kyllä autoillesa huomaa.
 
Kilvellisellä ratapyörällä nykyisin taas tekee sen että ajaa radalla kilpi irroitettuna, koska kilvettömien vakuutukset maksavat järjettömästi. Kadulle endurot ja supermotot ja isot ADVt koska tiet niin surkeita ja hauskuutta löytyy soralta myös.
 
Rekisteröintitilastoja katellesä ei tarvi huikeita päättelykykyjä tuon toteamiseen. Oon kyllä aina ihmetelly mitä suomen rajoituksilla ja tiestöllä tekee kilvellisellä ratapyörällä.

Ite en oo kiinnittäny huomiota mopoillesa. Isot renkaat ja pitkähköt joustot auttaa.Verson ratakieän alustan kans tuon kyllä autoillesa huomaa.

Itsellä viime vuodet ollut ajot 2000-2500km luokkaa kadulla ja 5-8 ratapäivää. Nyt tuntuu että vuosi vuodelta nuo katuajot vähenee rapistuvan tiestön vuoksi..
 
No nykyäänhän saa ihan pirteitä Adventure pyöriä. Ratapyörä radalle ja Adventure tielle. 1290 SA tai Multistradan enduro versiosa luulis kulkua olevan. Multilla en kyllä ole ajanu pl. se eka tonninen versio. Se oli vähä outo teos.
 
No nykyäänhän saa ihan pirteitä Adventure pyöriä. Ratapyörä radalle ja Adventure tielle. 1290 SA tai Multistradan enduro versiosa luulis kulkua olevan. Multilla en kyllä ole ajanu pl. se eka tonninen versio. Se oli vähä outo teos.

Juu, ei se ole ongelma. Tarvittavan 20ke+ pääoman sitominen mopoihin on :cigarbeye:
 
38km kerkesin tätä kautta ajaa kun viime kesänä vaihdetut keulastefat alkoivat vuotaa molemmin puolin. Toinen ilmeisesti halki kun vuotaa kuin harlikka.
Allballsit myivät merkkiliikkeestä viime vuonna. Kokeillaan nyt pyramid partsia kun ovat edulliset ja tulevat liukujen kanssa.
Ootko kattonut, ettei liukuputkissa ole jälkiä? Pienikin teräväreunainen jälki voi hajottaa stefan, joten jos sellaisia löytyy, niin ne pitäis kevyesti hioa.
 
Ootko kattonut, ettei liukuputkissa ole jälkiä? Pienikin teräväreunainen jälki voi hajottaa stefan, joten jos sellaisia löytyy, niin ne pitäis kevyesti hioa.
En ole vielä purkanut. Viimeksi ei havaittu mitään kummallisuuksia.
 
Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.

Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Et todellakaan, ihan rapakunnossa ne tuppaa olemaan, ainakin täällä Pohjanmaalla. Aikamoista pakkopullaa oli ajella katupyörällä talvisäilytysbensat pois routakuoppia väistellen. Tuskin endurostakaan olisi paljon iloa kun rupeaa kuoppien koko olemaan sitä luokkaa että sinne uppoaa kohta puoli rengasta.

Tosin mitään uutta sillä rintamalla, olleet jo monta vuotta niin surkeassa kunnossa että ainoat kotimaan ajelut omalta osalta ovat suuntautuneet joko radalle tai sitten Helsinkiin/Turkuun, josta pääsee lautalla jonnekin missä teiden kunto on kertaluokkaa parempi.
 
Et todellakaan, ihan rapakunnossa ne tuppaa olemaan, ainakin täällä Pohjanmaalla. Aikamoista pakkopullaa oli ajella katupyörällä talvisäilytysbensat pois routakuoppia väistellen. Tuskin endurostakaan olisi paljon iloa kun rupeaa kuoppien koko olemaan sitä luokkaa että sinne uppoaa kohta puoli rengasta.

Tosin mitään uutta sillä rintamalla, olleet jo monta vuotta niin surkeassa kunnossa että ainoat kotimaan ajelut omalta osalta ovat suuntautuneet joko radalle tai sitten Helsinkiin/Turkuun, josta pääsee lautalla jonnekin missä teiden kunto on kertaluokkaa parempi.
Ei niitä isorenkaisella niin huomaa. Syksyllä aina ihmettelee kun alkaa taas autoileen että kuin surkeat tiet on.
 
Kävin eilen hakemassa pyörän tutun luota ja talven kylmässä varastossa seisseenä sai startata reilun tovin apuvirtojen kanssa ennenkuin lähti käyntiin. Meinasi jo usko loppua. Hyvin kuitenkin sitten pelasi, kun ajoin kotiin.

Tiet ovat kyllä menneet talven aikana huonompaan kuntoon. Sen huomaa ihan autonkin ratin takana. :thumbsdown:
 
VFR Vtecissä on kyllä melko ikävä se vetoalue siinä ennen kun Vtec toimii. Ja se muutoksen jyrkkyys myös.

Eihän noisa vanhoisa lintoisa kummosta huoltokirjaa ole. Erittäin harvat laitteet on liikkeesä huollettuja takuun päättymisen jälkeen niin mitä arvoa niillä Peran ruutuvihko piirroksilla on.

Ei kyllä toinna noita Ducateja tuhnuina ohittaa. Mieli avoimena testaan jos sopivan hintanen kohdalle sattuu.
Niin se sitten kävi, että -03vm. VFR Vtec tuli hankittua. Toi kone tuntu kyllä alkuun aika oudolta ja on sitä nykimistaipumusta mistä paljon kerrotaan. Ihan ok toi vetää alle sen 7000 rpm:n ennenku Vtec tulee peliin. Odotin jotain pahempaa ja paremmin vääntää selkeesti mitä kuus satku Hornetti, kun mennään yli 3000-4000 RPM:n. Tosta alle kone vetää aika ikävästi, alkaa semmonen tärinä ja värinä ja käynti kuulostaa vähän pahalta. Lienee ominaisuus? Paljon toi tärisee verrattuna rivineloseen, sekin lienee normaalia? Ennen en oo V-koneisilla ajanut. V4:n äänet on kyllä kivat kun avaa vähän kaasua. Vakioputket sentään, niin aika hiljanen muuten.

Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.
 
Tietysti hallintalaitteiden säätö omille sormille tai käsille ja sitten se että vartalosta tuki ajoasentoon ja paino pois käsiltä.
 
Niin se sitten kävi, että -03vm. VFR Vtec tuli hankittua. Toi kone tuntu kyllä alkuun aika oudolta ja on sitä nykimistaipumusta mistä paljon kerrotaan. Ihan ok toi vetää alle sen 7000 rpm:n ennenku Vtec tulee peliin. Odotin jotain pahempaa ja paremmin vääntää selkeesti mitä kuus satku Hornetti, kun mennään yli 3000-4000 RPM:n. Tosta alle kone vetää aika ikävästi, alkaa semmonen tärinä ja värinä ja käynti kuulostaa vähän pahalta. Lienee ominaisuus? Paljon toi tärisee verrattuna rivineloseen, sekin lienee normaalia? Ennen en oo V-koneisilla ajanut. V4:n äänet on kyllä kivat kun avaa vähän kaasua. Vakioputket sentään, niin aika hiljanen muuten.

Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.

Rentous kroppaan ja painoa jaloille.
 
Pikkuista vaille tonni on tullut rullattua Tenereen, joten piti varata ensihuolto.
Omaa ajotyylia ei kylla asfalttiteiden huono kunto haittaa, kun niita mopoilun kikseja ei tartte hakea paallysteelta.

Suomen soratiet ja metsaurat ovat erinomaisessa kunnossa ja todella helppoja ajella, joten isommallakin adventtipyoralla parjaisi aivan huoletta.

96377519_3104245676285631_91756710649135104_n.jpg
 
Pikkuista vaille tonni on tullut rullattua Tenereen, joten piti varata ensihuolto.
Omaa ajotyylia ei kylla asfalttiteiden huono kunto haittaa, kun niita mopoilun kikseja ei tartte hakea paallysteelta.

Suomen soratiet ja metsaurat ovat erinomaisessa kunnossa ja todella helppoja ajella, joten isommallakin adventtipyoralla parjaisi aivan huoletta.

96377519_3104245676285631_91756710649135104_n.jpg

Tuo on kyl tyylikäs pyörä, tekis mieli vaihtaa niin vois ajaa vähän monipuolisemmin kun trumpalla vittumainen ajaa noita metsäautoteitä...
 
Tuo on kyl tyylikäs pyörä, tekis mieli vaihtaa niin vois ajaa vähän monipuolisemmin kun trumpalla vittumainen ajaa noita metsäautoteitä...

Riippuu Trumpasta.
2015 Scramblerilla tuli rullattua 60K km, joista sorateilla ja pienemmilla urilla ehka puolet. Bonneville menisi ihan yhta hyvin.
Soralla menee kuin mika tahansa muu virallinen adventurepyora. Maavaran puute ja ilmanoton sijainti alhaalla aiheuttivat tosin muutaman kerran hieman ongelmia.
 
Pikkuista vaille tonni on tullut rullattua Tenereen, joten piti varata ensihuolto.
Omaa ajotyylia ei kylla asfalttiteiden huono kunto haittaa, kun niita mopoilun kikseja ei tartte hakea paallysteelta.

Suomen soratiet ja metsaurat ovat erinomaisessa kunnossa ja todella helppoja ajella, joten isommallakin adventtipyoralla parjaisi aivan huoletta.

96377519_3104245676285631_91756710649135104_n.jpg
Miten tuollaisessa teneressä riittää voima reippaammassa ajossa? Riittääkö alusta vai onko liian löysä?
 
Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.

Lisää kilometrejä niin pikku hiljaa se ajo alkaa rentoutua. Keskivartalon hallinta ja jalkojen käyttö tukemiseen.
 
Miten tuollaisessa teneressä riittää voima reippaammassa ajossa? Riittääkö alusta vai onko liian löysä?

Riippuu vahan miten maaritellaan reippaampi ajo.
Mutkaisella asfaltilla ei ole ollut mitaan ongelmaa, mutta vauhdit onkin olleet erittain maltillisia kylman kelin ja irtohiekan vuoksi.
Keula on soralla ja pompuissa ihan OK, takapaata pitaa kylla saataa, mutta en ala sen kanssa puljaamaan ennekuin saan muuton loppuun ja mopon talliin.
 
Niin se sitten kävi, että -03vm. VFR Vtec tuli hankittua. Toi kone tuntu kyllä alkuun aika oudolta ja on sitä nykimistaipumusta mistä paljon kerrotaan. Ihan ok toi vetää alle sen 7000 rpm:n ennenku Vtec tulee peliin. Odotin jotain pahempaa ja paremmin vääntää selkeesti mitä kuus satku Hornetti, kun mennään yli 3000-4000 RPM:n. Tosta alle kone vetää aika ikävästi, alkaa semmonen tärinä ja värinä ja käynti kuulostaa vähän pahalta. Lienee ominaisuus? Paljon toi tärisee verrattuna rivineloseen, sekin lienee normaalia? Ennen en oo V-koneisilla ajanut. V4:n äänet on kyllä kivat kun avaa vähän kaasua. Vakioputket sentään, niin aika hiljanen muuten.

Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.
En muista kyllä siltä ajolta mitään erityisempää tärinää. Joo ja hyvin se munki mielestä vetää ennenki Vtec potkua. En tosin ajanu kun se 100km tuommosella sillon. Oli selkä aika resuna sillon ja tuo ajoasento ei sopinu pidempään ajoon. Oisko siinä pientä huollon tarvetta. Läppärunkojen synkkaus vois jeesata tärinää ja joko Honda expertti vois tarkastaa että se vtec toimii oikein. Mites KRP? Tuo oli uutena niin pirun kallis pyörä että tuskin siinä linjalta tullesa kovin kovia tärinöitä oli. Se millä ajoin oli -04 vuoden malli. Siitä on kyllä jo yli 10 vuotta aikaa.

Ja joo V4 voittaa rivinelekun heittämällä.
 
Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.

Kyynerpäitä pois lukosta, niin alkaa paine häviää käsiltä ja saa keskivartalo treeniä.
 
Tuo mukavan vetoalueen alku kohtuu korkealta pätee samalla tavalla vanhemmissa VFR:ssä. Kyllä se sillon alle 4000 kierroksen täristellessään vetääkin, mutta tosiaan tuota aluetta mielellään hiukan välttelee. Valtavan kivaa hurinaa V4 pitää eikä omalla vielä pienellä kilometrimäärällä ole nuo värinät häirinneet.
 
Niin se sitten kävi, että -03vm. VFR Vtec tuli hankittua. Toi kone tuntu kyllä alkuun aika oudolta ja on sitä nykimistaipumusta mistä paljon kerrotaan. Ihan ok toi vetää alle sen 7000 rpm:n ennenku Vtec tulee peliin. Odotin jotain pahempaa ja paremmin vääntää selkeesti mitä kuus satku Hornetti, kun mennään yli 3000-4000 RPM:n. Tosta alle kone vetää aika ikävästi, alkaa semmonen tärinä ja värinä ja käynti kuulostaa vähän pahalta. Lienee ominaisuus? Paljon toi tärisee verrattuna rivineloseen, sekin lienee normaalia? Ennen en oo V-koneisilla ajanut. V4:n äänet on kyllä kivat kun avaa vähän kaasua. Vakioputket sentään, niin aika hiljanen muuten.

Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.
Tuohan on sportti kyykkypyörä. Mitä tarkoitat "nojataan tankoon" sehän on ihan helvetin vaarallista?? Milloinkas sait A kortin, oliko kouluttaja vai itse opittu? Jos suoralla tiellä ajaa niin sulaudu pyörään, pidät jaloilla,vatsalihaksilla kiinni pyörästä, ei kukaan jaksa 320+km/h vauhdissa pysyä pitämällä vain kiinni tangosta O_0
Onhan noita tangon korotus sarjoja, jos olet erityisen pitkä, maksaa 600€+ jossa menee joskus etutuuliohjain myös uusiksi ainakin gsrx750 löytyy, en tiedä onko hondaan ja onko hondaan edes turvallista asentaa sellaisia. edit: sport touring ei tarttee tangon korotuksia.

VFR on matkalehmä, ei ”sportti kyykkypyörä”.

Lisäksi kyllä sitä painoa/voimaa pitää myös tangolla olla tilanteesta riippuen.
Kappas joo sport touring. sama kuin itselläni. Ei sillon mitään tangon korotuksia tarvita. Katsoin liian nopsaan stock kuvaa jossa tanko oli alhaalla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohan on sportti kyykkypyörä. Mitä tarkoitat "nojataan tankoon" sehän on ihan helvetin vaarallista?? Milloinkas sait A kortin, oliko kouluttaja vai itse opittu? Jos suoralla tiellä ajaa niin sulaudu pyörään, pidät jaloilla,vatsalihaksilla kiinni pyörästä, ei kukaan jaksa 320+km/h vauhdissa pysyä pitämällä vain kiinni tangosta O_0
Onhan noita tangon korotus sarjoja, jos olet erityisen pitkä, maksaa 600€+ jossa menee joskus etutuuliohjain myös uusiksi ainakin gsrx750 löytyy, en tiedä onko hondaan ja onko hondaan edes turvallista asentaa sellaisia.

VFR on matkalehmä, ei ”sportti kyykkypyörä”.

Lisäksi kyllä sitä painoa/voimaa pitää myös tangolla olla tilanteesta riippuen.
 
Tuo mukavan vetoalueen alku kohtuu korkealta pätee samalla tavalla vanhemmissa VFR:ssä. Kyllä se sillon alle 4000 kierroksen täristellessään vetääkin, mutta tosiaan tuota aluetta mielellään hiukan välttelee. Valtavan kivaa hurinaa V4 pitää eikä omalla vielä pienellä kilometrimäärällä ole nuo värinät häirinneet.
En muista tuota porrasta voiman tuotossa ollenkaan 750 mallisa, mutta vtecissä se tosiaan pistää. Toisaalta oon kyllä unohtanu jo mahottoman määrän kaikkea muuta (epä)olennaista.
 
Riippuu Trumpasta.
2015 Scramblerilla tuli rullattua 60K km, joista sorateilla ja pienemmilla urilla ehka puolet. Bonneville menisi ihan yhta hyvin.
Soralla menee kuin mika tahansa muu virallinen adventurepyora. Maavaran puute ja ilmanoton sijainti alhaalla aiheuttivat tosin muutaman kerran hieman ongelmia.
 

Liitteet

  • IMG_20200406_165734.jpg
    IMG_20200406_165734.jpg
    3,4 MB · Luettu: 93
VFR on matkalehmä, ei ”sportti kyykkypyörä”.

Lisäksi kyllä sitä painoa/voimaa pitää myös tangolla olla tilanteesta riippuen.
No ei oo matkalehmä. Tai sitten on erittäin lavea määritelmä. Sport touring ehkä. Matkalehmään sijoittasin kyllä seuraavan kokoluokan Pannarit, busat GTR FJR etc.
 
VFR on matkalehmä, ei ”sportti kyykkypyörä”.

Lisäksi kyllä sitä painoa/voimaa pitää myös tangolla olla tilanteesta riippuen.
Kappas joo sport touring. sama kuin itselläni. Ei sillon mitään tangon korotuksia tarvita. Katsoin liian nopsaan stock kuvaa jossa tanko oli alhaalla.
 

Vahan turhan siisti perapaa sorateille, tuossa @Dr. Who trumpassa siis, saattaa lentaa hieman kuraa niskaan :)
Mutta kyllahan noilla paasee jos vaan riittaa omistautumista asiaan:


Ruapehumopo2.jpg
 
En muista kyllä siltä ajolta mitään erityisempää tärinää. Joo ja hyvin se munki mielestä vetää ennenki Vtec potkua. En tosin ajanu kun se 100km tuommosella sillon. Oli selkä aika resuna sillon ja tuo ajoasento ei sopinu pidempään ajoon. Oisko siinä pientä huollon tarvetta. Läppärunkojen synkkaus vois jeesata tärinää ja joko Honda expertti vois tarkastaa että se vtec toimii oikein. Mites KRP? Tuo oli uutena niin pirun kallis pyörä että tuskin siinä linjalta tullesa kovin kovia tärinöitä oli. Se millä ajoin oli -04 vuoden malli. Siitä on kyllä jo yli 10 vuotta aikaa.

Ja joo V4 voittaa rivinelekun heittämällä.
Ei tuo nyt mitenkään havaittavasti tärise vaan siellä alarajoila kun veto loppuu. Rivikoneet ei samalla tavalla jurise ja tärise liian pienillä kierroksilla ja kun on tottunut entisen pyörän kans, että voi vetää kohtuu pienillä kierroksilla, niin tossa se tuntuu oudolta.

Tuohan on sportti kyykkypyörä. Mitä tarkoitat "nojataan tankoon" sehän on ihan helvetin vaarallista?? Milloinkas sait A kortin, oliko kouluttaja vai itse opittu? Jos suoralla tiellä ajaa niin sulaudu pyörään, pidät jaloilla,vatsalihaksilla kiinni pyörästä, ei kukaan jaksa 320+km/h vauhdissa pysyä pitämällä vain kiinni tangosta O_0
Onhan noita tangon korotus sarjoja, jos olet erityisen pitkä, maksaa 600€+ jossa menee joskus etutuuliohjain myös uusiksi ainakin gsrx750 löytyy, en tiedä onko hondaan ja onko hondaan edes turvallista asentaa sellaisia. edit: sport touring ei tarttee tangon korotuksia.


Kappas joo sport touring. sama kuin itselläni. Ei sillon mitään tangon korotuksia tarvita. Katsoin liian nopsaan stock kuvaa jossa tanko oli alhaalla.
No en kyllä nojaa tankoon sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä kyynärpäät oo lukossa ajaessa... Ihan on vastaohjaus hallinnassa ja on se siellä "autokoulussakin" opetettu, kun kortin 10v sitten ajelin. Ajo radalla ja väistöt onnistuu, niin uskoisin tuon osaavani.

Pakosti sitä painoa vaan tulee käsille, kai se on tottumiskysymys ja pitäis saada ajoasentoa käsiltä rennommaksi, eikä puristaa kahvojakaan liikaa(mikä varmaan osasyy), mutta keskivartalolla taas pitäs taas jaksaa kannatella, kun ajoasento on kuitenkin etukeno. Kai ne rautaperseajot muilla kuin pystyasentosilla matkalehmillä on vaan hyväkuntosten hommaa. Tänään tuntu kyllä kropassa, että lihakset on työskennelleet. Tottumiskysymys tuo sitten lienee ja pitää löytää se oikea ajoasento.
 
No en kyllä nojaa tankoon sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä kyynärpäät oo lukossa ajaessa...
Ah, no hyvä. Säikähdin hieman ekan postauksen lausetta. Ajokausi on vasta alussa, että eiköhän lihakset ala tottumaan keski ja loppukaudelle.
 
Ei tuo nyt mitenkään havaittavasti tärise vaan siellä alarajoila kun veto loppuu. Rivikoneet ei samalla tavalla jurise ja tärise liian pienillä kierroksilla ja kun on tottunut entisen pyörän kans, että voi vetää kohtuu pienillä kierroksilla, niin tossa se tuntuu oudolta.


No en kyllä nojaa tankoon sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä kyynärpäät oo lukossa ajaessa... Ihan on vastaohjaus hallinnassa ja on se siellä "autokoulussakin" opetettu, kun kortin 10v sitten ajelin. Ajo radalla ja väistöt onnistuu, niin uskoisin tuon osaavani.

Pakosti sitä painoa vaan tulee käsille, kai se on tottumiskysymys ja pitäis saada ajoasentoa käsiltä rennommaksi, eikä puristaa kahvojakaan liikaa(mikä varmaan osasyy), mutta keskivartalolla taas pitäs taas jaksaa kannatella, kun ajoasento on kuitenkin etukeno. Kai ne rautaperseajot muilla kuin pystyasentosilla matkalehmillä on vaan hyväkuntosten hommaa. Tänään tuntu kyllä kropassa, että lihakset on työskennelleet. Tottumiskysymys tuo sitten lienee ja pitää löytää se oikea ajoasento.
Tuo pyörän tyyli vaikuttaa aika paljon tuohon miten raskaalta ajo tuntuu. Tuo VFR on aika samantyylinen kuin Le Mans niin ei se ihan nurkkapyörityksessä ole parhaillaan mutta maantiellä ja maantienopeuksissa on hyvä.

esim. Ducati 748 taas oli rankka ja epämukava ajaa alle 100km/h nopeuksissa mutta yli tuon oli aivan eri laite.
 
Ei tuo nyt mitenkään havaittavasti tärise vaan siellä alarajoila kun veto loppuu. Rivikoneet ei samalla tavalla jurise ja tärise liian pienillä kierroksilla ja kun on tottunut entisen pyörän kans, että voi vetää kohtuu pienillä kierroksilla, niin tossa se tuntuu oudolta.


No en kyllä nojaa tankoon sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä kyynärpäät oo lukossa ajaessa... Ihan on vastaohjaus hallinnassa ja on se siellä "autokoulussakin" opetettu, kun kortin 10v sitten ajelin. Ajo radalla ja väistöt onnistuu, niin uskoisin tuon osaavani.

Pakosti sitä painoa vaan tulee käsille, kai se on tottumiskysymys ja pitäis saada ajoasentoa käsiltä rennommaksi, eikä puristaa kahvojakaan liikaa(mikä varmaan osasyy), mutta keskivartalolla taas pitäs taas jaksaa kannatella, kun ajoasento on kuitenkin etukeno. Kai ne rautaperseajot muilla kuin pystyasentosilla matkalehmillä on vaan hyväkuntosten hommaa. Tänään tuntu kyllä kropassa, että lihakset on työskennelleet. Tottumiskysymys tuo sitten lienee ja pitää löytää se oikea ajoasento.

Jos ajat ns. Matkaa niin ainakin superbikeilla on hyvä ajaa vasen kyynärpää tankin päällä tukena. Ei väsy vaikka vetää 150k putkeen motaria.
 
Ei tuo nyt mitenkään havaittavasti tärise vaan siellä alarajoila kun veto loppuu. Rivikoneet ei samalla tavalla jurise ja tärise liian pienillä kierroksilla ja kun on tottunut entisen pyörän kans, että voi vetää kohtuu pienillä kierroksilla, niin tossa se tuntuu oudolta.

Samalla lailla alkoi VFR 800 FI tärisemään alarajoilla, mutta sen toki oppi välttämään. Ilmeisen kestäviä nuo moottorit ovat, kun oma yksilöni oli ajettu lähes 150 tkm. :)
 
Uusien renkaiden osto olisi taas edessä ja kysytäänkin raadilta kokemuksia:

Olen nyt ajanut 6 sarjaa Metzeler Racetec RR K3 renkaita viimeisen kolmen vuoden aikana ja nyt voisi kokeilla jotain muuta välillä. Kokemuksia näistä vaihtoehdoista?

-Bridgestone RS10
-Michelin Power GP
-Michelin Power Cup2
-Pirelli Supercorsa SP V3
 
Kyykylläkään ei pitäisi koskaan nojata tankoon vaan keskivartalo tiukaksi ja isoilla lihaksilla pidetään kroppa ylhäällä, jos tosissaan ruvetaan ajamaan, radallakin esim, ei ohjauksesta tule mitään jos paino on liikaa käsillä.
 
Tulipa pikkusuizaa ulkoilettua ja puolvahingossa löytyi kiva pieni ranta, jossa piti käydä syömässä eväät. Arjen pientä luksusta.
IMG_20200510_172601.jpg

Vähän kyllä kaasuttimen säädöissä hakemista, sillä kovassa vastatuulessa huiput oli siellä 90km/h korvilla. ‍o_O
 
Uusien renkaiden osto olisi taas edessä ja kysytäänkin raadilta kokemuksia:

Olen nyt ajanut 6 sarjaa Metzeler Racetec RR K3 renkaita viimeisen kolmen vuoden aikana ja nyt voisi kokeilla jotain muuta välillä. Kokemuksia näistä vaihtoehdoista?

-Bridgestone RS10
-Michelin Power GP
-Michelin Power Cup2
-Pirelli Supercorsa SP V3
Jompikumpi michelin powereista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 811
Viestejä
4 512 454
Jäsenet
74 498
Uusin jäsen
hurtunen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom