Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama tullut huomattua että tiet on erittäin huonossa kunnossa. Itellä auttaa tuohon se että toisena pyöränä on tuo enduron tapainen. Sillä ei niin paljoa haittaa tuo tiestön kunto.Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.
Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Sama tullut huomattua että tiet on erittäin huonossa kunnossa. Itellä auttaa tuohon se että toisena pyöränä on tuo enduron tapainen. Sillä ei niin paljoa haittaa tuo tiestön kunto.
Suosittelen kokeileen enskaa tai supermotoa, kummatkin on todella hauskoja laitteita.Nykyään tuntuu, että nautinnollisemmin, kovempaa ja turvallisemmin pääsisi perus 3 tai 4 numeroisia teitä supermotolla tai jollain isolla katuendurolla kuin superbikella.. surullista![]()
Et ole ainoa =/Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.
Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Rekisteröintitilastoja katellesä ei tarvi huikeita päättelykykyjä tuon toteamiseen. Oon kyllä aina ihmetelly mitä suomen rajoituksilla ja tiestöllä tekee kilvellisellä ratapyörällä.Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.
Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Rekisteröintitilastoja katellesä ei tarvi huikeita päättelykykyjä tuon toteamiseen. Oon kyllä aina ihmetelly mitä suomen rajoituksilla ja tiestöllä tekee kilvellisellä ratapyörällä.
Ite en oo kiinnittäny huomiota mopoillesa. Isot renkaat ja pitkähköt joustot auttaa.Verson ratakieän alustan kans tuon kyllä autoillesa huomaa.
No nykyäänhän saa ihan pirteitä Adventure pyöriä. Ratapyörä radalle ja Adventure tielle. 1290 SA tai Multistradan enduro versiosa luulis kulkua olevan. Multilla en kyllä ole ajanu pl. se eka tonninen versio. Se oli vähä outo teos.
Joo sitähän se juuri on. Tekis itellä mieli vaihtaa prutkua mutta ei raski luopua nykyisestä ja kahteen ei paalua.Juu, ei se ole ongelma. Tarvittavan 20ke+ pääoman sitominen mopoihin on![]()
Ootko kattonut, ettei liukuputkissa ole jälkiä? Pienikin teräväreunainen jälki voi hajottaa stefan, joten jos sellaisia löytyy, niin ne pitäis kevyesti hioa.38km kerkesin tätä kautta ajaa kun viime kesänä vaihdetut keulastefat alkoivat vuotaa molemmin puolin. Toinen ilmeisesti halki kun vuotaa kuin harlikka.
Allballsit myivät merkkiliikkeestä viime vuonna. Kokeillaan nyt pyramid partsia kun ovat edulliset ja tulevat liukujen kanssa.
En ole vielä purkanut. Viimeksi ei havaittu mitään kummallisuuksia.Ootko kattonut, ettei liukuputkissa ole jälkiä? Pienikin teräväreunainen jälki voi hajottaa stefan, joten jos sellaisia löytyy, niin ne pitäis kevyesti hioa.
Et todellakaan, ihan rapakunnossa ne tuppaa olemaan, ainakin täällä Pohjanmaalla. Aikamoista pakkopullaa oli ajella katupyörällä talvisäilytysbensat pois routakuoppia väistellen. Tuskin endurostakaan olisi paljon iloa kun rupeaa kuoppien koko olemaan sitä luokkaa että sinne uppoaa kohta puoli rengasta.Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.
Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Ei niitä isorenkaisella niin huomaa. Syksyllä aina ihmettelee kun alkaa taas autoileen että kuin surkeat tiet on.Et todellakaan, ihan rapakunnossa ne tuppaa olemaan, ainakin täällä Pohjanmaalla. Aikamoista pakkopullaa oli ajella katupyörällä talvisäilytysbensat pois routakuoppia väistellen. Tuskin endurostakaan olisi paljon iloa kun rupeaa kuoppien koko olemaan sitä luokkaa että sinne uppoaa kohta puoli rengasta.
Tosin mitään uutta sillä rintamalla, olleet jo monta vuotta niin surkeassa kunnossa että ainoat kotimaan ajelut omalta osalta ovat suuntautuneet joko radalle tai sitten Helsinkiin/Turkuun, josta pääsee lautalla jonnekin missä teiden kunto on kertaluokkaa parempi.
Niin se sitten kävi, että -03vm. VFR Vtec tuli hankittua. Toi kone tuntu kyllä alkuun aika oudolta ja on sitä nykimistaipumusta mistä paljon kerrotaan. Ihan ok toi vetää alle sen 7000 rpm:n ennenku Vtec tulee peliin. Odotin jotain pahempaa ja paremmin vääntää selkeesti mitä kuus satku Hornetti, kun mennään yli 3000-4000 RPM:n. Tosta alle kone vetää aika ikävästi, alkaa semmonen tärinä ja värinä ja käynti kuulostaa vähän pahalta. Lienee ominaisuus? Paljon toi tärisee verrattuna rivineloseen, sekin lienee normaalia? Ennen en oo V-koneisilla ajanut. V4:n äänet on kyllä kivat kun avaa vähän kaasua. Vakioputket sentään, niin aika hiljanen muuten.VFR Vtecissä on kyllä melko ikävä se vetoalue siinä ennen kun Vtec toimii. Ja se muutoksen jyrkkyys myös.
Eihän noisa vanhoisa lintoisa kummosta huoltokirjaa ole. Erittäin harvat laitteet on liikkeesä huollettuja takuun päättymisen jälkeen niin mitä arvoa niillä Peran ruutuvihko piirroksilla on.
Ei kyllä toinna noita Ducateja tuhnuina ohittaa. Mieli avoimena testaan jos sopivan hintanen kohdalle sattuu.
Niin se sitten kävi, että -03vm. VFR Vtec tuli hankittua. Toi kone tuntu kyllä alkuun aika oudolta ja on sitä nykimistaipumusta mistä paljon kerrotaan. Ihan ok toi vetää alle sen 7000 rpm:n ennenku Vtec tulee peliin. Odotin jotain pahempaa ja paremmin vääntää selkeesti mitä kuus satku Hornetti, kun mennään yli 3000-4000 RPM:n. Tosta alle kone vetää aika ikävästi, alkaa semmonen tärinä ja värinä ja käynti kuulostaa vähän pahalta. Lienee ominaisuus? Paljon toi tärisee verrattuna rivineloseen, sekin lienee normaalia? Ennen en oo V-koneisilla ajanut. V4:n äänet on kyllä kivat kun avaa vähän kaasua. Vakioputket sentään, niin aika hiljanen muuten.
Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.
Pikkuista vaille tonni on tullut rullattua Tenereen, joten piti varata ensihuolto.
Omaa ajotyylia ei kylla asfalttiteiden huono kunto haittaa, kun niita mopoilun kikseja ei tartte hakea paallysteelta.
Suomen soratiet ja metsaurat ovat erinomaisessa kunnossa ja todella helppoja ajella, joten isommallakin adventtipyoralla parjaisi aivan huoletta.
![]()
Tuo on kyl tyylikäs pyörä, tekis mieli vaihtaa niin vois ajaa vähän monipuolisemmin kun trumpalla vittumainen ajaa noita metsäautoteitä...
Miten tuollaisessa teneressä riittää voima reippaammassa ajossa? Riittääkö alusta vai onko liian löysä?Pikkuista vaille tonni on tullut rullattua Tenereen, joten piti varata ensihuolto.
Omaa ajotyylia ei kylla asfalttiteiden huono kunto haittaa, kun niita mopoilun kikseja ei tartte hakea paallysteelta.
Suomen soratiet ja metsaurat ovat erinomaisessa kunnossa ja todella helppoja ajella, joten isommallakin adventtipyoralla parjaisi aivan huoletta.
![]()
Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.
Miten tuollaisessa teneressä riittää voima reippaammassa ajossa? Riittääkö alusta vai onko liian löysä?
En muista kyllä siltä ajolta mitään erityisempää tärinää. Joo ja hyvin se munki mielestä vetää ennenki Vtec potkua. En tosin ajanu kun se 100km tuommosella sillon. Oli selkä aika resuna sillon ja tuo ajoasento ei sopinu pidempään ajoon. Oisko siinä pientä huollon tarvetta. Läppärunkojen synkkaus vois jeesata tärinää ja joko Honda expertti vois tarkastaa että se vtec toimii oikein. Mites KRP? Tuo oli uutena niin pirun kallis pyörä että tuskin siinä linjalta tullesa kovin kovia tärinöitä oli. Se millä ajoin oli -04 vuoden malli. Siitä on kyllä jo yli 10 vuotta aikaa.Niin se sitten kävi, että -03vm. VFR Vtec tuli hankittua. Toi kone tuntu kyllä alkuun aika oudolta ja on sitä nykimistaipumusta mistä paljon kerrotaan. Ihan ok toi vetää alle sen 7000 rpm:n ennenku Vtec tulee peliin. Odotin jotain pahempaa ja paremmin vääntää selkeesti mitä kuus satku Hornetti, kun mennään yli 3000-4000 RPM:n. Tosta alle kone vetää aika ikävästi, alkaa semmonen tärinä ja värinä ja käynti kuulostaa vähän pahalta. Lienee ominaisuus? Paljon toi tärisee verrattuna rivineloseen, sekin lienee normaalia? Ennen en oo V-koneisilla ajanut. V4:n äänet on kyllä kivat kun avaa vähän kaasua. Vakioputket sentään, niin aika hiljanen muuten.
Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.
Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.
Niin se sitten kävi, että -03vm. VFR Vtec tuli hankittua. Toi kone tuntu kyllä alkuun aika oudolta ja on sitä nykimistaipumusta mistä paljon kerrotaan. Ihan ok toi vetää alle sen 7000 rpm:n ennenku Vtec tulee peliin. Odotin jotain pahempaa ja paremmin vääntää selkeesti mitä kuus satku Hornetti, kun mennään yli 3000-4000 RPM:n. Tosta alle kone vetää aika ikävästi, alkaa semmonen tärinä ja värinä ja käynti kuulostaa vähän pahalta. Lienee ominaisuus? Paljon toi tärisee verrattuna rivineloseen, sekin lienee normaalia? Ennen en oo V-koneisilla ajanut. V4:n äänet on kyllä kivat kun avaa vähän kaasua. Vakioputket sentään, niin aika hiljanen muuten.
Tuli tänään lähemmäs 200 km ajoja ja ikävästi noi kädet pukkas puutumaan ja särkemään loppua kohden, kun tuossakin kokoaika nojataan tankoon. Onko vinkkejä miten tuota vois ennaltaehkästä? Ajoasento ei oo lopulta kovin paljoa etukenompi kuin entisessä Hornetissa, jossa ei samaan ongelmaa ollut.
Kappas joo sport touring. sama kuin itselläni. Ei sillon mitään tangon korotuksia tarvita. Katsoin liian nopsaan stock kuvaa jossa tanko oli alhaalla.VFR on matkalehmä, ei ”sportti kyykkypyörä”.
Lisäksi kyllä sitä painoa/voimaa pitää myös tangolla olla tilanteesta riippuen.
Tuohan on sportti kyykkypyörä. Mitä tarkoitat "nojataan tankoon" sehän on ihan helvetin vaarallista?? Milloinkas sait A kortin, oliko kouluttaja vai itse opittu? Jos suoralla tiellä ajaa niin sulaudu pyörään, pidät jaloilla,vatsalihaksilla kiinni pyörästä, ei kukaan jaksa 320+km/h vauhdissa pysyä pitämällä vain kiinni tangosta O_0
Onhan noita tangon korotus sarjoja, jos olet erityisen pitkä, maksaa 600€+ jossa menee joskus etutuuliohjain myös uusiksi ainakin gsrx750 löytyy, en tiedä onko hondaan ja onko hondaan edes turvallista asentaa sellaisia.
En muista tuota porrasta voiman tuotossa ollenkaan 750 mallisa, mutta vtecissä se tosiaan pistää. Toisaalta oon kyllä unohtanu jo mahottoman määrän kaikkea muuta (epä)olennaista.Tuo mukavan vetoalueen alku kohtuu korkealta pätee samalla tavalla vanhemmissa VFR:ssä. Kyllä se sillon alle 4000 kierroksen täristellessään vetääkin, mutta tosiaan tuota aluetta mielellään hiukan välttelee. Valtavan kivaa hurinaa V4 pitää eikä omalla vielä pienellä kilometrimäärällä ole nuo värinät häirinneet.
Riippuu Trumpasta.
2015 Scramblerilla tuli rullattua 60K km, joista sorateilla ja pienemmilla urilla ehka puolet. Bonneville menisi ihan yhta hyvin.
Soralla menee kuin mika tahansa muu virallinen adventurepyora. Maavaran puute ja ilmanoton sijainti alhaalla aiheuttivat tosin muutaman kerran hieman ongelmia.
No ei oo matkalehmä. Tai sitten on erittäin lavea määritelmä. Sport touring ehkä. Matkalehmään sijoittasin kyllä seuraavan kokoluokan Pannarit, busat GTR FJR etc.VFR on matkalehmä, ei ”sportti kyykkypyörä”.
Lisäksi kyllä sitä painoa/voimaa pitää myös tangolla olla tilanteesta riippuen.
Kappas joo sport touring. sama kuin itselläni. Ei sillon mitään tangon korotuksia tarvita. Katsoin liian nopsaan stock kuvaa jossa tanko oli alhaalla.VFR on matkalehmä, ei ”sportti kyykkypyörä”.
Lisäksi kyllä sitä painoa/voimaa pitää myös tangolla olla tilanteesta riippuen.
Ei tuo nyt mitenkään havaittavasti tärise vaan siellä alarajoila kun veto loppuu. Rivikoneet ei samalla tavalla jurise ja tärise liian pienillä kierroksilla ja kun on tottunut entisen pyörän kans, että voi vetää kohtuu pienillä kierroksilla, niin tossa se tuntuu oudolta.En muista kyllä siltä ajolta mitään erityisempää tärinää. Joo ja hyvin se munki mielestä vetää ennenki Vtec potkua. En tosin ajanu kun se 100km tuommosella sillon. Oli selkä aika resuna sillon ja tuo ajoasento ei sopinu pidempään ajoon. Oisko siinä pientä huollon tarvetta. Läppärunkojen synkkaus vois jeesata tärinää ja joko Honda expertti vois tarkastaa että se vtec toimii oikein. Mites KRP? Tuo oli uutena niin pirun kallis pyörä että tuskin siinä linjalta tullesa kovin kovia tärinöitä oli. Se millä ajoin oli -04 vuoden malli. Siitä on kyllä jo yli 10 vuotta aikaa.
Ja joo V4 voittaa rivinelekun heittämällä.
No en kyllä nojaa tankoon sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä kyynärpäät oo lukossa ajaessa... Ihan on vastaohjaus hallinnassa ja on se siellä "autokoulussakin" opetettu, kun kortin 10v sitten ajelin. Ajo radalla ja väistöt onnistuu, niin uskoisin tuon osaavani.Tuohan on sportti kyykkypyörä.Mitä tarkoitat "nojataan tankoon" sehän on ihan helvetin vaarallista?? Milloinkas sait A kortin, oliko kouluttaja vai itse opittu? Jos suoralla tiellä ajaa niin sulaudu pyörään, pidät jaloilla,vatsalihaksilla kiinni pyörästä, ei kukaan jaksa 320+km/h vauhdissa pysyä pitämällä vain kiinni tangosta O_0
Onhan noita tangon korotus sarjoja, jos olet erityisen pitkä, maksaa 600€+ jossa menee joskus etutuuliohjain myös uusiksi ainakin gsrx750 löytyy, en tiedä onko hondaan ja onko hondaan edes turvallista asentaa sellaisia.edit: sport touring ei tarttee tangon korotuksia.
Kappas joo sport touring. sama kuin itselläni. Ei sillon mitään tangon korotuksia tarvita. Katsoin liian nopsaan stock kuvaa jossa tanko oli alhaalla.
Ah, no hyvä. Säikähdin hieman ekan postauksen lausetta. Ajokausi on vasta alussa, että eiköhän lihakset ala tottumaan keski ja loppukaudelle.No en kyllä nojaa tankoon sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä kyynärpäät oo lukossa ajaessa...
Tuo pyörän tyyli vaikuttaa aika paljon tuohon miten raskaalta ajo tuntuu. Tuo VFR on aika samantyylinen kuin Le Mans niin ei se ihan nurkkapyörityksessä ole parhaillaan mutta maantiellä ja maantienopeuksissa on hyvä.Ei tuo nyt mitenkään havaittavasti tärise vaan siellä alarajoila kun veto loppuu. Rivikoneet ei samalla tavalla jurise ja tärise liian pienillä kierroksilla ja kun on tottunut entisen pyörän kans, että voi vetää kohtuu pienillä kierroksilla, niin tossa se tuntuu oudolta.
No en kyllä nojaa tankoon sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä kyynärpäät oo lukossa ajaessa... Ihan on vastaohjaus hallinnassa ja on se siellä "autokoulussakin" opetettu, kun kortin 10v sitten ajelin. Ajo radalla ja väistöt onnistuu, niin uskoisin tuon osaavani.
Pakosti sitä painoa vaan tulee käsille, kai se on tottumiskysymys ja pitäis saada ajoasentoa käsiltä rennommaksi, eikä puristaa kahvojakaan liikaa(mikä varmaan osasyy), mutta keskivartalolla taas pitäs taas jaksaa kannatella, kun ajoasento on kuitenkin etukeno. Kai ne rautaperseajot muilla kuin pystyasentosilla matkalehmillä on vaan hyväkuntosten hommaa. Tänään tuntu kyllä kropassa, että lihakset on työskennelleet. Tottumiskysymys tuo sitten lienee ja pitää löytää se oikea ajoasento.
Ei tuo nyt mitenkään havaittavasti tärise vaan siellä alarajoila kun veto loppuu. Rivikoneet ei samalla tavalla jurise ja tärise liian pienillä kierroksilla ja kun on tottunut entisen pyörän kans, että voi vetää kohtuu pienillä kierroksilla, niin tossa se tuntuu oudolta.
No en kyllä nojaa tankoon sanan varsinaisessa merkityksessä, eikä kyynärpäät oo lukossa ajaessa... Ihan on vastaohjaus hallinnassa ja on se siellä "autokoulussakin" opetettu, kun kortin 10v sitten ajelin. Ajo radalla ja väistöt onnistuu, niin uskoisin tuon osaavani.
Pakosti sitä painoa vaan tulee käsille, kai se on tottumiskysymys ja pitäis saada ajoasentoa käsiltä rennommaksi, eikä puristaa kahvojakaan liikaa(mikä varmaan osasyy), mutta keskivartalolla taas pitäs taas jaksaa kannatella, kun ajoasento on kuitenkin etukeno. Kai ne rautaperseajot muilla kuin pystyasentosilla matkalehmillä on vaan hyväkuntosten hommaa. Tänään tuntu kyllä kropassa, että lihakset on työskennelleet. Tottumiskysymys tuo sitten lienee ja pitää löytää se oikea ajoasento.
Ei tuo nyt mitenkään havaittavasti tärise vaan siellä alarajoila kun veto loppuu. Rivikoneet ei samalla tavalla jurise ja tärise liian pienillä kierroksilla ja kun on tottunut entisen pyörän kans, että voi vetää kohtuu pienillä kierroksilla, niin tossa se tuntuu oudolta.
Jompikumpi michelin powereista.Uusien renkaiden osto olisi taas edessä ja kysytäänkin raadilta kokemuksia:
Olen nyt ajanut 6 sarjaa Metzeler Racetec RR K3 renkaita viimeisen kolmen vuoden aikana ja nyt voisi kokeilla jotain muuta välillä. Kokemuksia näistä vaihtoehdoista?
-Bridgestone RS10
-Michelin Power GP
-Michelin Power Cup2
-Pirelli Supercorsa SP V3
Jompikumpi michelin powereista.
Itselläni power puret kevarissa ja pitoa on vaikka muille jakaa. Renkaan sivuilla kumiseos on pehmeämpää = enemmän pitoa mutkissa.Koska...?