Mopokuumetta

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
171
Onhan se niin ettei täsä hommasa kaikkeen voi varautua ja jos liikaa aristaa niin jää ajamatta.

Silti kun on myönnytyksenå tälle vituttavalle kuumuudelle luopunu oikeista ajohousuista niin kyllä on normaalia vielä epäluulosempi muita liikkujia kohtaan. Töiden jälkeen kun on tuo Rukka Air takki ja farkut jalasa käyny motarilla viilentään tunnelmaa niin tuntee jotenki rikkovansa ihtiä vastaan. Kengistä ja käsineistä en silti ole luopunu.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Ymmärrän kyllä että näillä keleillä ei huvita kamoja pukea päälle. Ei huvita minuakaan vaan otan tosiaan mielummin auton. Tietysti olisihan nyt aivan unelmakelit muuten ajella mutta vaatisi tosiaan kevyiden kamojen hankintaa. Kyllä noita kelejä riittää omaan tarpeeseen kuitenkin tarpeeksi vaikka ei näihin 30 lämpöihin starttaa.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Onhan se niin ettei täsä hommasa kaikkeen voi varautua ja jos liikaa aristaa niin jää ajamatta.

Silti kun on myönnytyksenå tälle vituttavalle kuumuudelle luopunu oikeista ajohousuista niin kyllä on normaalia vielä epäluulosempi muita liikkujia kohtaan. Töiden jälkeen kun on tuo Rukka Air takki ja farkut jalasa käyny motarilla viilentään tunnelmaa niin tuntee jotenki rikkovansa ihtiä vastaan. Kengistä ja käsineistä en silti ole luopunu.
Hanskat yksi tärkeimmistä varusteista kun kaataa. Lisäksi kun yläkroppa on suojattu esim. Nahkatakilla tai sitten sillä tekstiilillä, niin jalat ottaa yleensä erittäin vähän hittiä koska paino on pääasiassa yläkropalla. Toki on poikkeuksia.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Ymmärrän kyllä että näillä keleillä ei huvita kamoja pukea päälle. Ei huvita minuakaan vaan otan tosiaan mielummin auton. Tietysti olisihan nyt aivan unelmakelit muuten ajella mutta vaatisi tosiaan kevyiden kamojen hankintaa. Kyllä noita kelejä riittää omaan tarpeeseen kuitenkin tarpeeksi vaikka ei näihin 30 lämpöihin starttaa.
Itsellä on Spidin 1-osainen kisapuku joka on rei itetty. Sillä pärjää kyllä kivasti kuumallakin, jos vaan on liikkeessä.

Suurin ongelma omalla pyörällä ilman nahkoja ajaessa on se, että perse ja pohkeet palaa..
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
171
Hanskat yksi tärkeimmistä varusteista kun kaataa. Lisäksi kun yläkroppa on suojattu esim. Nahkatakilla tai sitten sillä tekstiilillä, niin jalat ottaa yleensä erittäin vähän hittiä koska paino on pääasiassa yläkropalla. Toki on poikkeuksia.
Aika vähällä näyttää jalkapöydästä luut murtuvan. Monet nuo lyhyet ajokengät on ihan yhtä tyhmän kans. Melkeen kun tennareilla ajas. Käsineet onki ainoat RR osaston kamat mitä tulee pidettyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 741
Tänään tuli ajeltua Kalajoelle, yhteensä sellainen 250 km reissu. Olihan keli kohdallaan. Jonkin verran näkyi motoristeja, mutta enemmänkin olisi voinut kuvitella liikenteessä olevan. Ihan hyvin tuntuu toimivan alkuperäinen korkeampi pleksi Yamahassa, tilasin orkkiksen saksasta alkuperäisen matalan mallin tilalle.
Korvatulppien kanssa on vähän niin ja näin, melu kyllä pienenee mutta noin pitkällä matkalla alkoi painamaan jo melko paljon. Mulla on ahtaat korvakäytävät eikä esimerkiksi tavalliset earit meinaa sopia korviin.
Aiemmin otettu kuva jossa näkyy uusi pleksi ja tunkinki sequential vilkut. Takavilkkuja ei oikein viitsi vaihtaa kun jäävät sivulaukkujen taakse piiloon.
Kokeileppa howard leight max lite vihreitä tulppia, saa esim ebaystä. Noi on tosi pehmeät ja kaposet, itellä kanssa ahtaat korvat ja ainoat tulpat mitä voi pitää pari tuntia päässä kypärän alla...

1593103680227.png
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Moottoripyörät eivät ole muutenkaan suunniteltu käytettäväksi kovin heppoisin kengin ja housuin. Yleensä kuuma pakosarja on siinä jossain kantapään vieressä, vaihteen valitsin painaa jalkapöydän rei-ille tennarin läpi jne. Teinit kyllä ajelevat skoottereilla topeissa ja shortseissa eikä vissiin kovin usein satu mitään kun noita joka kesä näkee.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 101
Kokeileppa howard leight max lite vihreitä tulppia, saa esim ebaystä. Noi on tosi pehmeät ja kaposet, itellä kanssa ahtaat korvat ja ainoat tulpat mitä voi pitää pari tuntia päässä kypärän alla...

Kiitos, pitää tilata testiin! Nyt käytössä on Alpine Motosafe Tourit mutta nämä painavat korvissa jonkin verran. Eipä jää parille paljon hintaa kun tilaa isomman satsin.
 

datahiiri

USS Extra Hard
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
301
Itellä 90% havereista vuosien varrella on sattunut alle kilometrin päässä kotoa. Piikillä kun tulin vikoilta autokoulun teoriautunneilta niin soratiellä niin ilmeisesti jarrutin tyhmästi etujarrulla ja joku helvetinmoinen monttu niin kumoonhan siinä meni. Terävä sora veti ikävästi polven auki.
Tuon jälkeen olen aina käyttänyt asiallisia ajovarusteita, vaikka kävisinkin vain lähikaupassa pyörähtämässä. Ajovarusteita on kuitenkin saatavilla niin kylmiin kuin lämpimiinkin keleihin ja riittää kun kerran investoi niihin. Eikä viitsi lihoakaan sitten ettei jää kamat pieneksi.

Spoilereissa Honda ojassa ja polvi veressä
WP_20150415_18_38_25_Pro.jpgWP_20150415_19_22_08_Pro.jpgWP_20150415_22_23_09_Pro.jpg
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Itellä 90% havereista vuosien varrella on sattunut alle kilometrin päässä kotoa. Piikillä kun tulin vikoilta autokoulun teoriautunneilta niin soratiellä niin ilmeisesti jarrutin tyhmästi etujarrulla ja joku helvetinmoinen monttu niin kumoonhan siinä meni. Terävä sora veti ikävästi polven auki.
Tuon jälkeen olen aina käyttänyt asiallisia ajovarusteita, vaikka kävisinkin vain lähikaupassa pyörähtämässä. Ajovarusteita on kuitenkin saatavilla niin kylmiin kuin lämpimiinkin keleihin ja riittää kun kerran investoi niihin. Eikä viitsi lihoakaan sitten ettei jää kamat pieneksi.

Spoilereissa Honda ojassa ja polvi veressä
Ja mä en ole koskaan prätkällä kaatunut, mopolla sitäkin enemmän ja tuon ihmeellisempää mitä kuvassa ei mullekkaan ole käynnyt, tarvii jotain isompaa selvästi että uskon.

Kaikissa harrastuksissa on ihmisiä mitkä on päästä varpaisiin suojattu ja sitten on ihmisiä kenellä pelkkä kypärä.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Tänään heitin 20km 100% kaupunkiajoa liikennevaloista liikennevaloihin ja en tosiaan ala 30c helteessä pukemaan ajokamoja päälle, tyhmää? Ehkä, mutta itse tiedostan riskit ja ymmärrän mitä siinä käy jos kaatuu ja ei se siitä muuksi muutu. Omalla käytöksellä voin paljon vaikuttaa, loppu on sit muiden käsissä ja jos nyt niin huonosti käy että jonkun syyn takia kaadun, sitten kaadun ja sitten on nahka rullalla.
Tottahan se on, että tällaisessa ajossa mukavia kamoja ei näillä helteillä olekaan. Toisaalta itse en myöskään lähde kaupunkiajohommiin mopolla, siitä kun ei saa itse mitään irti. Elämässä pitää olla mutkia.

Kaikissa harrastuksissa on ihmisiä mitkä on päästä varpaisiin suojattu ja sitten on ihmisiä kenellä pelkkä kypärä.
Toisaalta siinä shortsit+T-paita ja täysinahkapuku+saappaat välissä on aika paljonkin vaihtoehtoja. Nykyään kun myydään ihan normaalien farkkujen, paitojen tai huppareiden näköisiä vehkeitä, en oikeen itse näe syytä jättää näitä päälle laittamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Vanha viisaus kertoo että on kahdenlaisia motoristeja. Motoristeja, jotka on kaatuneet sekä motoristeja, jotka tulevat kaatumaan. Olen kyllä itsekin ajellut shortseilla, t-paidalla sekä sandaaleilla, mutta eipä siinä kauheana ole järkeä (toki kypärä päässä).
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tottahan se on, että tällaisessa ajossa mukavia kamoja ei näillä helteillä olekaan. Toisaalta itse en myöskään lähde kaupunkiajohommiin mopolla, siitä kun ei saa itse mitään irti. Elämässä pitää olla mutkia.


Toisaalta siinä shortsit+T-paita ja täysinahkapuku+saappaat välissä on aika paljonkin vaihtoehtoja. Nykyään kun myydään ihan normaalien farkkujen, paitojen tai huppareiden näköisiä vehkeitä, en oikeen itse näe syytä jättää näitä päälle laittamatta.
Se on vähän millainen pyörä, ymmärrän ettei millään kilokyykyllä jaksa valoista valoihin, mutta tuollainen caferacer on vähän niinku tarkoitettu siihen :tup:

On mullaki ihan jatkuvassa käytössä ajofarkut ja ajohuppari, mutta joskus sitä tekee mieli fiilistellä ja naaauttia kesästä...
 

Liitteet

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Itse aloitin mopedilla ajelun taas tänä vuonna ja kelistä riippumatta päältä löytyy kaksiosainen nahkapuku, sidin korkeet kengät, kunnon hanskat ja tietty umpipotta. Helvetin hikeä puskee päälle mutta ajattelen asian niin että pienestä hiestä kyllä selviää uimalla tai kylmällä suihkulla mutta uutta nahkaa en halua alkaa kasvattamaan.

Kun kamoihin on niin tottunut nyt niin jopa mopon siirto shortseilla parkkiksella aiheutti epämiellyttävän olon. Jokainen tietty juur niinkun haluaa.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
882
Itse aloitin mopedilla ajelun taas tänä vuonna ja kelistä riippumatta päältä löytyy kaksiosainen nahkapuku, sidin korkeet kengät, kunnon hanskat ja tietty umpipotta. Helvetin hikeä puskee päälle mutta ajattelen asian niin että pienestä hiestä kyllä selviää uimalla tai kylmällä suihkulla mutta uutta nahkaa en halua alkaa kasvattamaan.

Kun kamoihin on niin tottunut nyt niin jopa mopon siirto shortseilla parkkiksella aiheutti epämiellyttävän olon. Jokainen tietty juur niinkun haluaa.
Tuntuu vähän samalta kuin ajaisi autoa ilman turvavyötä :D Kyllähän kassit shortseissa paremmin tuulettuu, mutta ainakin omassa motti hehkuu sen verran lämpöä, että kuumempi tulee jaloille ilman ajofarkkuja kuin niiden kanssa.

Mutta tosiaan kaikki tyylillään ja eilen tuli enemmän shortseilijoita vastaan kuin ajokamoissa ajavia.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
30
Ihan asiasta toisee, tai yleisee mopomehusteluun:
Tästä pätkästä kyllä jokasella katselukerralla nousee hymy korvaan korvaan. Aika asiallinen vanha 1100 kiskeri muutaman vuoden takaa vantaa kruisailuista. Tärkeää, että se takarengas pyörii riitävän kevyesti ja lujaa, ettei suotta nappaa pitoa yllättäen :D
(jossei videon muut höpinät innosta kelaa n. puoliväliin)
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
93
Motolug SE

Lievänä perjantaikevennyksenä.. Tuollaisella, jos saisi Suomessa mutkattomasti kilpiin (Eiköhän saa kun EC-tyyppihyvärit..) saisi tälläinen rivitaloasukaskin hinattua kiikottimensa mukavasti toiselle puolelle Suomea ratapäiville ja sen jälkeen taas atomeiksi pihavajaan odottamaan.. Näytti yhdessä videossa mahtuvan jopa porrasperä-Avensiksen takaloossiin..
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Itse aloitin mopedilla ajelun taas tänä vuonna ja kelistä riippumatta päältä löytyy kaksiosainen nahkapuku, sidin korkeet kengät, kunnon hanskat ja tietty umpipotta. Helvetin hikeä puskee päälle mutta ajattelen asian niin että pienestä hiestä kyllä selviää uimalla tai kylmällä suihkulla mutta uutta nahkaa en halua alkaa kasvattamaan.

Kun kamoihin on niin tottunut nyt niin jopa mopon siirto shortseilla parkkiksella aiheutti epämiellyttävän olon. Jokainen tietty juur niinkun haluaa.
Älä ota vittuiluna, mutta jos olo on noin epävarma niin suosittelen pikaisesti ajoharjoittelua radalla. Esim. Motorg AT2 niin saa vähän hajua käsittelystä suljetuissa olosuhteissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
120
Ei se ajoharjoittelu ole kenellekään pahasta, mutta minäkin kyllä allekirjoitan tuon "Kun kamoihin on niin tottunut nyt niin jopa mopon siirto shortseilla parkkiksella aiheutti epämiellyttävän olon" -fiiliksen. Itsellä vähintään päällä ajokengät, -farkut, -huppari, ja tärkeimmät eli hanskat ja (avattava) umpikypärä . Oon kyllä kokeillu miltä 200+ km/h tuntuu shortseissa ja t-paidassa, jaloissa lenkkarit, päässä ämpärimuovinen mopokypärä, mutta se jäi kertaan.
Edit: piti sanoman vielä jotta ajoharjoittelun lisäksi olisi tärkeää käydä ennakoivan ajon kursseja, jotta osaa välttää täpäriä tilanteita ja jää enempi aikaa väistää tahi pysäyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Mun mielestä toi auton turvavyö on vähän huono vertaus ajokamoihin. Mun mielestä se turvavyö on kuin kypärä; pakollinen ja tärkein. Siihen päälle sitten muu on plussaa. Farkuissa ja t-paidassa 200€ kypärä päässä olet kuin 80 luvun corolla jossa turvavyö käytössä: pahasti sattuu jos osuu oravaa isompaan. Sitten taas kun on se D-Air 1-osainen airbag puku ja muut hilppeet state of the art olet kuin uusi S mersu: riskit on minimoitu onnettomuuden sattuessa ja pienistä selviää vetämällä henkeä syvempään, mutta silti voi käydä pahasti.

Vähän erikoisia vertauskuvia, mutta näinhän se on. Riskit on aina olemassa ja niitä voi hallita sekä pienentää. Jos ajan pienen matkan ilman erityisiä ajovarusteita, ajan rauhallisesti ja ennakoivasti. Riskit on minimoitu, jos jotain sattuu niin se ei ole itsestä johtuvaa ja yleensä siinä sitten sattuu.

Summa summarum edelleenkin jos moottoripyöräily tuntuu niin riskialttiilta kun riskit on minimoitu omalla toiminnalla, onko se silloin oikea harrastus? Onko omat ajotaidot ajantasalla?

Esim, jos jarrutustekniikka ei ole hallussa ja täräytät nurin motarilla hätäjarrutuksessa, niin se lääkäri saa repiä sitä rukkan sulanutta ajoasua kyllä todennäköisesti ihostasi. Tässä olisit hallinnut riskit paremmin ajoharjoittelulla ja shortseilla:tongue:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Älä ota vittuiluna, mutta jos olo on noin epävarma niin suosittelen pikaisesti ajoharjoittelua radalla. Esim. Motorg AT2 niin saa vähän hajua käsittelystä suljetuissa olosuhteissa.
Kurssi on käytynä ja allekirjoitan täysin että pienikin matka tuntuu epämiellyttävältä ilman kamoja. Tuskin kiinni hallinnan puutteesta vaikken mikään Rossi olekaan.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Sulaako Rukan nahat kans vai koskeeko tixtexiä vaan.

Ihme kiimalla jaksetaan tuota nakuna spedeilyä puolustaa :sdarra:
Kyllähän moottoripyörällä pitää olla kunnon ajovarusteet päällä kun ajetaan ns. Kunnolla.

Mutta pitääkö parin kilsan kauppareissulle tai parkkipaikalla siirtäessä olla? :smoke:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125
On tää kyllä mainiota.
Joku haluaa pitää kaikki ajovarusteet päällä pienilläkin matkoilla niin heti ollaan passittamassa AT2 kursseille koska epävarmuus.

Eiks tää toimi toisinkin päin, jos joku haluaa ajella kalsareissaan niin antaa palaa mutta jos joku haluaa pitää kaikki kamat päällä vaikka vain postilaatikolla käydessä niin luulis olevan myös ihan ok.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 652
Kymi? Paras millä oon ajanu. Täydellinen rata kuussatkulle. Saa vedettyä pääsuoralla kaiken mitä vehje kulkee ja sit on kuitenkin sopivasti tekninen + älyttömästi korkeuseroja. Paljon enempi tykkäsin tuosta kuin esim. Valenciasta missä talvella kävin samalla pyörällä.
Heh, tonnarilla Kemoran suorakin on semmosta masentavan hidasta vauhdin keräilyä 200 jälkeen, niin voin vain kuvitella sen fiiliksen kusiaisen selässä oikeasti pitkällä suoralla :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
504
Tietääkö kukaan itä-suomen alueella osaavaa ECU säätääjää? Parin vk päästä uuden pyörän ja putkiston haku..
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
171
Kyllähän moottoripyörällä pitää olla kunnon ajovarusteet päällä kun ajetaan ns. Kunnolla.

Mutta pitääkö parin kilsan kauppareissulle tai parkkipaikalla siirtäessä olla? :smoke:
Ei pidå, mutta jos ei tunnu oikealta ajaa alasti niin ei se tarkota sitä että ois epävarma/pätevä/väärän harrastuksen parisa.

No eiköhän tuo tullu käsiteltyä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Tietääkö kukaan itä-suomen alueella osaavaa ECU säätääjää? Parin vk päästä uuden pyörän ja putkiston haku..
Riippuu ihan täysin ECU:n valmistajasta. Jos välissä ei ole Power commanderia tai muuta laatikkoa, niin vaatii valimistajakohtaiset laitteet ja osaamisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Tulipa tehtyä vähän heräteostoksia taas. Eli pikkukawaan kokoputkisto ja näille hellekeleille parempi rintapanssari ja crossipaita. Aiempi suojapaita istui todella huonosti mun päällä niin sitä ei tullut sitten käytettyä kuin pari kertaa.

Nyt pitää vaan toivoa että Luigi saa putken tehtyä tässä kesän aikana ja postitettua sen suomeen. Kesällä italiasta minkään paketin saapuminen tuntuu olevan ihan arpapeliä aikataulujen osalta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
171
Tulipa tehtyä vähän heräteostoksia taas. Eli pikkukawaan kokoputkisto ja näille hellekeleille parempi rintapanssari ja crossipaita. Aiempi suojapaita istui todella huonosti mun päällä niin sitä ei tullut sitten käytettyä kuin pari kertaa.

Nyt pitää vaan toivoa että Luigi saa putken tehtyä tässä kesän aikana ja postitettua sen suomeen. Kesällä italiasta minkään paketin saapuminen tuntuu olevan ihan arpapeliä aikataulujen osalta.
Eli heinäkuu aikaa. Elokuusahan sielä ei tapahu mitään.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kyllähän moottoripyörällä pitää olla kunnon ajovarusteet päällä kun ajetaan ns. Kunnolla.

Mutta pitääkö parin kilsan kauppareissulle tai parkkipaikalla siirtäessä olla? :smoke:
No ei tarvitse, mutta jos haluaa pukea niin antaa mennä vain, ei ole multa pois, toki ei ole minunkaan shortseissa ajaminen muilta pois ja siitähän tämä lähti kun ilmoitin että ajan shortsit jalassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
No ei tarvitse, mutta jos haluaa pukea niin antaa mennä vain, ei ole multa pois, toki ei ole minunkaan shortseissa ajaminen muilta pois.
Joo jokainen tavallaan. Vähän olin vain havaitsevinani jeesustelua tässä ketjussa tähän liittyen :tongue:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Urheiluvaatteet on muuten todella hyvä yhdistelmä ajovarusteiden kanssa näillä hellekeleillä. Tänään kävin aamupäivästä ajamassa vähän Guzzilla täysnahat päällä mutta ei tuntunut kauhean pahalta edes parkissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
461
eihän noi helteet tunnu missään kuhan ei joudu pysähtymään, valoissa toki alkaa hikoilemaan kun liki +40 astetta on.

Power rangeriksi itse ainakin pukeutunut aina helteestä riippumatta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Ohhoh, huomasin pihalla ajelun jälkeen, että takakumi ihan sukea ja kankaat paistaa. Näköjään pitää tilata uusi rengas ennen seuraavia ajoja. Mitä rengasta suosittelisitte vai tilaisko vaan samanlaisen mikä tuossa aikaisemmin oli? Edessä vielä saman kuvion rengas mitä tuossa takana ollut. Saa pyörä olla parkissa ennen uutta rengasta.
Continental ContiMotion 160/60 ZR17 69W

rengas.jpeg
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Ohhoh, huomasin pihalla ajelun jälkeen, että takakumi ihan sukea ja kankaat paistaa. Näköjään pitää tilata uusi rengas ennen seuraavia ajoja. Mitä rengasta suosittelisitte vai tilaisko vaan samanlaisen mikä tuossa aikaisemmin oli? Edessä vielä saman kuvion rengas mitä tuossa takana ollut. Saa pyörä olla parkissa ennen uutta rengasta.
Continental ContiMotion 160/60 ZR17 69W

Mikä pyörä ja millaista ajoa? Osaa paremmin jotain suositella.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 101
Mulla on Yamaha XJ 600 ja takarenkaana on Bridgestone Battlax BT-45. Hyvin on toiminut samalla ajolla kuin sulla. XJ on toki enemmän matkapyörä enkä tiedä saako tuota nakkia samassa koossa.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
yamaha yzf 600 thundercat ja sekalaista ajoa. Ei tuu radalla käytyä. Ihan vaan matkaa ja kaupunkia. Eka "iso" pyörä tämä ja eka uuden renkaan osto.
Misukan pilot roadia itse ehdotan. 2ct seoksella keskellä kulutuskestävyyttä mutta reunoilla pitoa mutka ajoonkin. Kaikki versiot (2, 3, 4, 5) ihan ok kumeja mutta ilmeisesti pieniä parannuksia aina eteenpäin mentäessä ja hinta tietysti hieman koko ajan kasvaa.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
120
Pilot Roadia tarjoaisin itsekin. Rata-ajoa ei taida kestää sulamatta tuon reunan pehmemmän seoksen vuoksi (kestääkö muutkaan perusrenkaat?), mutta perusajoon kestävä ja turvallinen rengas. Hintakin näyttäisi olevan samoissa tai jopa halvempi kuin tuo Continental.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
167
Ohhoh, huomasin pihalla ajelun jälkeen, että takakumi ihan sukea ja kankaat paistaa. Näköjään pitää tilata uusi rengas ennen seuraavia ajoja. Mitä rengasta suosittelisitte vai tilaisko vaan samanlaisen mikä tuossa aikaisemmin oli? Edessä vielä saman kuvion rengas mitä tuossa takana ollut. Saa pyörä olla parkissa ennen uutta rengasta.
Continental ContiMotion 160/60 ZR17 69W
Huhhuh miten on rengas tuohon kuntoon edes päästetty :D Aiemmin mainittu pilot road saa kanssa meikäläisen äänen.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
954
Niin vain kävi, että tuli pyörä myytyä ja nyt kova mietintä mitä tilalle. Edellinen oli siis Yamaha FZ1-N vm. 2008, josta tykkäsin kyllä todella paljon. Nyt voisi siirtyä vähän uudempaan ja ehkä ykkösenä mielessä MT-09. Onko jollakulla heittää kokemuksia ko. pyörästä (tyyppivikoja tms.)? Myös muita ehdotuksia voi heittää, kuuntelen mielelläni eri ideoita. Tuntuukohan MT-09 kovinkin tehottomalta FZ1:n jälkeen? Laajempi vääntöalue moottorissa ja kevyempi paino kyllä varmasti paikkaa osan tehoerosta.

Sen verran on kaikki pyörät kyllä hinnoissa, että saatan suosiolla odotella syksyyn pyörän hankinnan kanssa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
461
ekoissa vuosimalleissa taisi olla jotain ongelmia ton jakopään ketjun kiristimen kaa.
Akra tai austinin putkilla lähtee hyvät äänet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Misukan pilot roadia itse ehdotan. 2ct seoksella keskellä kulutuskestävyyttä mutta reunoilla pitoa mutka ajoonkin. Kaikki versiot (2, 3, 4, 5) ihan ok kumeja mutta ilmeisesti pieniä parannuksia aina eteenpäin mentäessä ja hinta tietysti hieman koko ajan kasvaa.
Pilot Roadiin oon ollut kanssa tyytyväinen. Eka tuli 2 taakse ja vähän myöhemmin 3 eteen. Hyvin toimii vielä "vanhanakin". Kawa zx6r -00, 112hv.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Pilot Roadit ovat sport touring -renkaat ja siitä kategoriasta löytyy sportimmat Pirelli Angel GT 2 ja Metzler Roadtec 01 SE. Vanhempi 01 on profiililtaan lättänämpi.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
171
Pilot Road 2 on yli 10v vanha keksintö. Kyllä pitäs valkata 4 vähintään tai mielummin 5 alle. Toki jos on tuohon vanhaan lättänään tottunu niin 5 versio saattaa ajosa aluksi säikäyttää kun kääntyy niin sähäkästi.
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Pilot Road 5

Tuota rengasta kahtoin. Kysellä huomenna josko paikallisessa puljussa olisi. Jos ei ole niin huomenna sitte tilaukseen tuolta kun luvataan nopeaa toimitus aikaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 051
Viestejä
4 193 781
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom