Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itselläni power puret kevarissa ja pitoa on vaikka muille jakaa. Renkaan sivuilla kumiseos on pehmeämpää = enemmän pitoa mutkissa.Koska...?
Itselläni power puret kevarissa ja pitoa on vaikka muille jakaa. Renkaan sivuilla kumiseos on pehmeämpää = enemmän pitoa mutkissa.
Ihan mutu mutta voisi olettaa että kaikki semi sliksit on liukkaita kylmillä kun seos on kovaan ajoon suunniteltu. Toine juttu tosiaan se että asfaltti vielä aika viileässä kunnossa. Ei tosiaan ole henk koht kokemuksia kun omassa kikserissä battlaxit alla.
Onko muut panneet merkille, että erään amerikkalaisen moottoripyörämerkin kuskit harvemmin morjestavat toisille motoristeille? Nämä ilmeisesti pitävät itseään muita parempina, tai sitten ajo-ominaisuuksien takia ei uskalleta irrottaa otetta tangosta.
Pintakaasulla ei tuo kumminkaan tärise paitsi, suurella vaihteella ylämälleen tms.Samalla lailla alkoi VFR 800 FI tärisemään alarajoilla, mutta sen toki oppi välttämään. Ilmeisen kestäviä nuo moottorit ovat, kun oma yksilöni oli ajettu lähes 150 tkm.
Mulla oli edellisessä naku Metzelerin ME Z8 renkaat ja hyvin toimivat. Samanlaiset meinasin laittaa nykyiseen Speed Tripleen myös.Suht kevyt. Speed Triple 1050. Aika nopeasti ilmeisesti nuo sport touring renkaatkin lämpenevän ajolämpöön. Sulamisesta ei pelkoa kun kuski loppuu kesken paljon ennen rengasta ainakin noilla nykyisillä pilot power 2ct:llä.
On vaan tosiaan takaa jokseenkin loppu ja etusessa alkaa olla ikää ihan liikaa.
Oma VFR oli aika karun kuuloinen jos liian matalilta kierroksilta laittoi enemmän kaasua. Kierroslukuja en enää muista, mutta tuo VMax ei protestoi samalla tavalla.Pintakaasulla ei tuo kumminkaan tärise paitsi, suurella vaihteella ylämälleen tms.
Kaasun kun vetää pohjaan sieltä 3000-4000 kerroksilta kone käy ja täristää käynnin/pakoäänien tahtiin niinkuin rivinelonen joka käy kolmella. Tasoittuu kyllä sitte kierrosten noustessa ennen vtec rajaa. Jollain V2 koneisella joskus ajanut joka oli vähän samanlainen, että ikäänkuin joku hakkaisi siellä vasaroilla mäntiä vastaan. Mutta kuuluisko V4:n olla samanlainen?
Ilmeisen leppoisa ajaa ja helppo pitää? Jokin tuon tai Teneren tyylinen, edullinen pyörä pitäisi viedä mökille. Ei metsä-autotielle ole enää asiaa autolla. Fundoraa saisi "uutta", Teneret on niitä samoja -90 lukuisia, joista on jo kokemusta.Viikonloppuna tuli haettua vähän rauhallisempi seuraaja KTM:lle, eli BMW Funduro. Oli yllättävän mukava ja leppoisa laite eli juuri sellainen mikä nyt oli mielessä.
Nimenomaan leppoisa ajaa helppo pyörä muutenkin. Tuntuu oikeastaan ihan väärältä miten noin laiska ja ylipainoinen pyörä voi olla niin mukava ja hauska.Ilmeisen leppoisa ajaa ja helppo pitää? Jokin tuon tai Teneren tyylinen, edullinen pyörä pitäisi viedä mökille. Ei metsä-autotielle ole enää asiaa autolla. Fundoraa saisi "uutta", Teneret on niitä samoja -90 lukuisia, joista on jo kokemusta.
Täälä Kymenlaaksossa ainakin viimevuosina asfaltoineet monia hyviä mutkapätkiä uusiksi. Viimekesänä esimerkiksi asfaltoivat Sippola-Kaipiainen välin uudestaan, vai oliko jopa ihan soratie aikaisemmin. Oli hyvin nautinnollinen ajettava.Olenko ainoa, kenen mielestä tiet on nykyään niin huonossa kunnossa että ajamisen ilo on oikeastaan kadonnut? Nyt 200km takana tänä kesänä uudella innolla ja muistista kadonnut jo viime kesä, kun pohdin pelkän ratapyörän ostamista..nyt taas samat ajatukset mielessä.
Asfaltti on joka puolella todella karkeaa ja huono pitoista. Routapattia, halkeamaa ja reikää kaikki tiet täynnä. Ei pysty enää nautinnollisesti kanttaamaan mutkiin, kun kaikki aika menee tien pinnan seuraamiseen ja tarvittaessa väistelyyn.
Uusien renkaiden osto olisi taas edessä ja kysytäänkin raadilta kokemuksia:
Olen nyt ajanut 6 sarjaa Metzeler Racetec RR K3 renkaita viimeisen kolmen vuoden aikana ja nyt voisi kokeilla jotain muuta välillä. Kokemuksia näistä vaihtoehdoista?
-Bridgestone RS10
-Michelin Power GP
-Michelin Power Cup2
-Pirelli Supercorsa SP V3
Metzeller Roadteck 01 sarja laitettiin tilaukseen, kun enempi ajava tuttu oli myös tuon kannalla.Pirellillä tai metzelerillä menisin. Roadtec ehkä kylmänä liukkaampi.
Metzeller Roadteck 01 sarja laitettiin tilaukseen, kun enempi ajava tuttu oli myös tuon kannalla.
Mulla nyt menossa sarja battlaxia, aiemmin ollu metzeler ja on kyllä tän kiekan jälkee uudestaa metukka alla.
Ai aina. Esim. tuo yllä mainittu Roadtec01.Metukka mun mielestä pirun liukas rengas, ei kyllä kulu, mutta en tykkää
Kyllä olen samanlaista havannointia tienpäällä nähnyt.Onko muut panneet merkille, että erään amerikkalaisen moottoripyörämerkin kuskit harvemmin morjestavat toisille motoristeille? Nämä ilmeisesti pitävät itseään muita parempina, tai sitten ajo-ominaisuuksien takia ei uskalleta irrottaa otetta tangosta.
Kyllä olen samanlaista havannointia tienpäällä nähnyt.
Kevari-iässä sain komeimman tervehdyksen Harrikka mieheltä. Husqvarna Sm:llä ajoin, niin kaveri nousi puoliseisovaan asentoon ja nosti käden ilmaan.Silloin kun itsellä oli harrikka pyrin morjestamaan kaikkia. Mutta yleisesti tosiaan nykyään morjestetaan paljon vähemmän.
Vantaan Yamaha Centeristä hain ainakin itse 0% korko ja 0e kulut viime viikolla menopelin, enkä usko että tuo rahoitustarjous olisi mihinkään tänä aikana ehtinyt hävitä. Messuilla myivät kans nollakorolla ainakin kaikki big 4 valmistajat, jos sinne asti malttaa odotella. Toki messuilla taitaa olla vain uusia tarjolla.Kevari-iässä sain komeimman tervehdyksen Harrikka mieheltä. Husqvarna Sm:llä ajoin, niin kaveri nousi puoliseisovaan asentoon ja nosti käden ilmaan.
Onko tullut vastaan hyviä rahoitustarjouksia? Hondalla oli ihan hyvä, mutta melkein koko mallisto on niin tylsä, ettei paljon lämmitä.
Koitappa itse työntää kottikärryä yhdellä kädelläHD-miehet on kautta aikain morjestellut hyvin vähissä määrin esim. kyykkypyöriä.
Mulla on toisessa pyörässä tuollaiset. Ihan hyvät ovat ja en oo ite mitään huonoa niistä keksinytTuli tilattua pilot road 2:set kun oli ihan passeliin hintaan tarjolla. Onko kokemuksia kyseisistä nakeista?
On kyllä iso ero ajettavuudessa uusilla ja aivan loppuun ajetuilla kumeilla. Mutkiin taittuu lähes itsestään ja ajotuntumakin on pehmämpi, mutta kuitenkin tarkempi. Seuraava kierros pitää vaihtaa kyllä aiemmin alle.Metzeller Roadteck 01 sarja laitettiin tilaukseen, kun enempi ajava tuttu oli myös tuon kannalla.
Itsellä tälle kaudelle hankitut Alpinestars SP-1 V2 eikä ainakaan toistaiseksi ole valittamista. Käytössä ollut siis nyt vasta lämpimillä, kevät-, syys-, ja sadeajoissa käytössä pari vuotta sitten messuilta ostetut Valparaiso Drystarit. Suomen ajokausi huomioonottaen on pakko mennä kahden hanskan taktiikalla, +5 ja +25 oloissa toimivia ei taida oikein löytyä.Ehkä uudet ajohanskat hakusessa, mallia ei tarvitse olla vedenpitävä, vartta jonkun verran, kohtuu hyvät suojat ja tietty mukavat käteen... Hornetista löytyy lämpökahvat. Nyt on vanhahkot ixs kalvohanskat joissa vuori elää ja kesällä turhan hiostavat, sekä toisina fiven stuntit jotka on sitten hyvin ilmastoitu mutta turhan viileät välillä. Eli jotkut nahkahanskat suojilla, mutta mitähän sitä lähtisi katsomaan.
Mistä jengi tilaillut nahkapukuja? Tekis mieli päivittää torista aikaa ostettu Alpinestarsin 2-osainen nahkapuku.
Itse soittelin stormille kuukausi takaperin ja kyselin onko mahdollista saada takkia pienempään kokoon testattavaksi kuin netissä oli. Vastauksena tuli kiertelevää jaarittelua tilauksista ja koronasta, takkeja tilataan tarvittaessa jne. Suoraa vastausta voiko kyseistä takkia tilata pienemmässä koossa ja jos voi niin milloin sen mahdollisesti saisi, ei saanut. Joten tilasin aiemman tiedon perusteella (koko 50 oli karvan liian iso) toivoen ja luottaen FCmotolta koossa 48.Varovasti katselin Vantaan Ansatien kauppojen nahkatakkivalikoimaa ja hieman petyin. Edullista perusnahkatakkia ei näytä löytyvän yhdestäkään liikkeestä sopivassa koossa. Stormilla on hyllyt tyhjänä. Eurobikerilla on jostain syystä nyt vain "retrotakkeja" ja poistokappaleissa ei sopivaa kokoa. Biketeamin nettisivut ovat pelkkä vitsi ja ei siellä ole valikoimaa edes näkyvillä. Kehän vierustaa eteenpäin Motonetissa valikoimassa on kaksi nahkatakkia, joista kumpaakaan ei ole myymälässä pääkaupunkideudulla. Tuntuu ihan turhalta edes yrittää ostaa takkia kivijalasta jos kaikki myy eioota.
Saattaisi tollanen retrorotsi kiinnostaa, jos lähtee edullisesti. Laita vaikka yv hinnasta ja sijainnista. Sopisi aika hienosti tuon tässäkin ketjussa olleen caferacer/tracker suzukin kaveriksi.Nahkapukua en uskaltaisi sovittamatta ostaa, takin suurella varauksella ja suosittelen tilamaan kaksi kokoa kerralla ja palauttamaan sitten toisen. Ei sitten käy niinkuin mulle...
EDIT: On siis Axo Vintage musta ylimääräisenä koossa S jos jotakuta kiinnostaa. Harmi kun muuten täydellinen, mutta hihat ihan aavistuksen liian lyhyet 180/70kg slimfitille (joo ei ole helpoin yhdistelmä). Kokotaulukko löytyy täältä.
Itse tilasin juuri pari viikkoa sitten Motocardista Espanjasta. Halusin Spidin tietyn mallin 1-os puvun ja oli ylivoimaisesti halvin tuolla, kannattaa tsekata.Mistä jengi tilaillut nahkapukuja? Tekis mieli päivittää torista aikaa ostettu Alpinestarsin 2-osainen nahkapuku.