Mopokuumetta

Käytännössä kuitenkin on siitä kyse mistä tykkää :)
Nimenomaan niin, mikä itselle sopii. Tarvittaessa noita keppejä saa säädettyä, mutta se pitää tehdä purkamalla, vaihtamalla jouset tai simmittämällä ne uudestaan. Kolmansilta osapuolilta, esim. Ktechiltä näyttää löytyvän säädettäviä vaimennusruotoja orkkiksia korvaamaan.
Sen muistan vielä jotenkin, että HD V-Rod mopon keula oli liian pehmeä. Esim jarrutuksissa painui liian paljon? Lisäksi tuon mopon keulaa oli kai muutenkin moitittu liian pehmeäksi. Eikä siinäkään ollut mitään säätöjä.

Yhden "säätövideon" katsoin eilen ja siinä testattiin myös, että etu- ja takapää ovat yhtä pehmeitä tai yhtä kovia? Tuo kävisi järkeen, että ajettavuus olisi "tasapainossa".

Itse en osaa sanoa mistä oikeasti tykkään? Luultavasti saisi olla jopa Sport (3/3) ja niillä minimi rengaspaineilla (2.5bar ja 2.9bar, Livewire1). Ja olisihan sitä jousitusta sitten helppo itse säätää ruuvimeisselillä 2/3 tai 1/3 säätöön. Vähän vaan katselee ensin, että miten ne ruuvit tulee laittaa oikeaan kohtaan.
 
KTM on nyt siirtynyt intialaisomistukseen.
Bajaj Auto:sta on tullut enemmistöomistaja 74,9 prosentin osuudella.

"KTM:n lisäksi Bajaj omistaa nyt sekä GasGasin että Husqvarnan tuotemerkit."

Bajaj Auto on ilmoittanut tekevänsä KTM:stä kustannustehokkaampi, esimerkiksi komponenttien hankinnan osalta, eli varmaan intialaisia ja kiinalaisia osia?

Halpuutus ja kiinalaistuminen menossa?

Itsellä siis ktm 790 duke, joka kyllä on minusta ihan hyvä mopo. Tavallaan hyvä, että ktm jatkaa valmistajana, mutta toisaalta nyt sitten intialaisena valmistajana.


Edit:

Saa nähdä miten esim Livewire:n käy, kun aika heikkoa taitaa olla myynti.
 
Viimeksi muokattu:
Saa nähdä miten esim Livewire:n käy, kun aika heikkoa taitaa olla myynti.

Katsoin jotain streamia MCL25 -messuilta Englannista, niin siellä oli "sähkövatkainosastolla" täysin kuollutta väkimäärän suhteen, eli taitaa koskea kaikkia merkkejä tuo kiinnostuksen puute. Polttisosastot olivatkin sitten täynnä väkeä.
 
Katsoin jotain streamia MCL25 -messuilta Englannista, niin siellä oli "sähkövatkainosastolla" täysin kuollutta väkimäärän suhteen, eli taitaa koskea kaikkia merkkejä tuo kiinnostuksen puute. Polttisosastot olivatkin sitten täynnä väkeä.
Varmasti melkein kaikki haluavat vaihteet, kytkimen ja hyvät äänet.

Honda WN7 olisi yksi uutuus. Ruma kyllä. 68hv teho, mutta ei CCS1 pistoketta siinäkään. Hinta myös sellainen, että ei varmaan kukaan osta.

-----

Itse olen ajellut 24 vuotta polttisoaston mopolla, plus toki oikeat mopoajat 15v-18v. Eli ehkä siinäkin yksi selitys, että tuli hankittua Livewire1. Toki siinä vähän "hirvittää", että onko mopo kestävä?

-----

Polttis mopoista yksi mielenkiintoinen uutuus voisi olla Honda GB350S. Ei toki mikään hirmu tehokas ole. 6000€.

Screenshot_2025-11-22-14-10-42-030_com.opera.browser~2.jpg


 
Kyllä tässä harrastusta aloittaessa äänimaailma oli yksi säväyttävä tekijä. Tuntuisi ainakin 50% katoavan harrrastuksesta pois, jos laittaisi mutelle. Ehkä sitten tosiaan vuosien jälkeen voisi harkita sähkömopoa. :giggle:
 
Kyllä tässä harrastusta aloittaessa äänimaailma oli yksi säväyttävä tekijä. Tuntuisi ainakin 50% katoavan harrrastuksesta pois, jos laittaisi mutelle. Ehkä sitten tosiaan vuosien jälkeen voisi harkita sähkömopoa. :giggle:
Vahvasti samaa mieltä, sen verran kuitenkin utelias että olis mieleenkiintoista koittaa tommosta sähkövatkainta.
 
Kyllä tässä harrastusta aloittaessa äänimaailma oli yksi säväyttävä tekijä. Tuntuisi ainakin 50% katoavan harrrastuksesta pois, jos laittaisi mutelle. Ehkä sitten tosiaan vuosien jälkeen voisi harkita sähkömopoa. :giggle:

Paha sanoa, mutta veikkaan että tottuisi. Siinä on oma ironiansa, että pistetään putkistoon tonni ja sitten ajetaan tulpat päässä musiikki soiden :D Eikä siis pilkka ketään kohtaa, itsekin vedän juuri tuolla metodilla (putkistoa en tosin ostanut vaan modasin vakiot). Kuuluu se moottori silti yli ja toisinaan sitten fiilistellään ilman humppaa. Sanoisin että on mukava kun on sekin mahdollisuus olemassa vaikka max. 10% niistä äänistä nauttii.
 
Mimmonen kuminauha sähkövatkain on ajolleen?:hmm:. ps ostakaa harrikka niin pääsee talokaupoille ;)
Vahvasti samaa mieltä, sen verran kuitenkin utelias että olis mieleenkiintoista koittaa tommosta sähkövatkainta.
Ilmeisesti vähän arvokkaampi harrikka myynnissä?

Itse olen koeajanut vain Livewire S2 Del Mar mallia. Siinä tosin molemmat renkaat on 19" (eturengas 130/80-19), joka huonontaa ajettavuutta? Hyvin pirteältä tuo tuntui ainakin siinä koeajolla. Jos olisi uskaltanut kokeilla, niin 0-100km/h pitäisi mennä 3s.


Yksi outous, jota en edes tiennyt?
Ainakaan Zero sähkövatkain ei käynnisty enää -1 asteen pakkasessa?

Pitkä lainaus:

"Eniten puhuttelevat hiljaisuus, kiihtyvyys, hyvä ajettavuus ja ladattavuus. Se sisältää myös uutuudenviehätystä ja olen oikeasti utelias asian suhteen.

– Vaikka siirryin takaisin Versysiin, niin Zero oli oikeasti kivempi. Myös Zeron laatu oli yllättävän hyvä samoin viimeistely, ongelmia pyörässä ei juurikaan ollut. Yhden etujarruvalon katkaisijaan takaisinkutsun yhteydessä sain siihen helposti vaihdettavan sokeripalan muotoisen katkaisijan, ja ohjelmointibugit korjattiin huollossa ajamalla tuoreet softat sisään.

– Ajoin pyörällä heinäkuusta joulukuun alkuun noin 10 000 kilometriä ja olen erittäin tyytyväinen pyörään. Pohdin sitäkin, että olisin hankkinut toisen pyörän kylmemmille keleille, mutta päädyin sitten tähän ratkaisuun.

– Alkuun someraivo sähköpyörästä oli käsittämätöntä. Sitten kun ajoin pyörällä paikkoihin, missä oli prätkäporukkaa, niin kukaan ei ollut aiemmin nähnyt moista ja alkoi tulla kovasti kysymyksiä siitä, miten pitkälle tuolla pääsee, mitä se painaa ja miten lataukset sujuvat? Pikkuhiljaa HD- ja Bemumiehet tulivat juttusille ja kiinnostus kääntyi."

Paha sanoa, mutta veikkaan että tottuisi. Siinä on oma ironiansa, että pistetään putkistoon tonni ja sitten ajetaan tulpat päässä musiikki soiden :D Eikä siis pilkka ketään kohtaa, itsekin vedän juuri tuolla metodilla (putkistoa en tosin ostanut vaan modasin vakiot). Kuuluu se moottori silti yli ja toisinaan sitten fiilistellään ilman humppaa. Sanoisin että on mukava kun on sekin mahdollisuus olemassa vaikka max. 10% niistä äänistä nauttii.
Ktm 790 dukesta otin db-killerin heti pois. Mutta syksyllä laitoin paikalleen, kun pyörä oli viikon lainassa. Tavallaan mukavampi db-killerillä, että kierroksia voi käyttää enemmän? Kun ei tarvitse aristella pyörän äänien kanssa? Eli voi vähän säätää äänien kanssa tarpeen mukaan :) Myös vakio vaimennin tuli mukaan, mutta se on ulkonäöltäänkin rumempi ja olisi vielä "tuhnummat" äänet.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 717
Viestejä
5 009 621
Jäsenet
80 324
Uusin jäsen
S4kk3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom