Mopokuumetta

Tänään se ajokausi loppui, jos se nyt ikinä edes alkoikaan. Busalla tuli vain n. 1400km ajettua, ja Savagella ehkä 50. Toukokuu ja kesäkuun alku oli tylsä, kylmä ja sateinen. Savagelle suunnittelin projektia, mutta sehän jäi täysin tekemättä sattuneesta syystä. Kesäkuun lopulla jouduin sairaalaan pariksi viikoksi parhaiden ajokelien aikaan, pääsin kotiin toipumaan ja 6pv myöhemmin ambulanssilla takaisin (jos verenpaineet on lääkeallergisen reaktion takia jotain 90/50 niin olo on melko heikko...) . Syyskuussa taas sairaalaan ja suoraan teho-osastolle. Pari kertaa ajelin mökille kun olo oli tarpeeksi terve edes siihen, ja kokonaiset kolme kertaa menin pyörällä töihin reitillä Porvoo-Otaniemi. Busaan ei vieläkään tullut 160tkm täyteen, ja kun nyt on ollut lomautuksia, sairaalalaskuja ym. yllättäviä kuluja niin uudemman pyörän hankkiminen on myös jäissä, vaikka tämä kyllä hieman kiinnostelisi. Ehkä vielä joskus olen tarpeeksi terve saadakseni edes sen perinteisen 10tkm kaudessa ajettua.

Toivottavasti teillä oli/on hauskempi ajokausi, ja että olette pysyneet minua terveempinä.

talvi2025.jpg
 
Jos ajan kaksipyöräisellä 2000km kesässä, on se ihan ok -varsinkin kun joka kesä ei tule vedettyä varsinaisia reissuja.
 
Kausi päättyi myös täällä, eilisen askare oli vaihtaa moottoriöljyt ja suodatin, pari muuta pikku huoltohommaa olisi vielä, mutta tälle kaudelle mopoa ei enää käynnistetä. En ole katsonut enää vuosiin tarkasti kauden kilsoja, tämä vekotin oli nyt kuudetta kesää itsellä ajossa ja kilometrejä on tälle ajalle kertynyt noin 8 tuhatta yhteensä, joten siitä voi laskea ettei niitä keskimäärin paljon tule. Toki kyseessä on sellainen tonnin mopo, jonka ainoa pakollinen kulu on liikennevakuutus alle 160€ vuosi. Sen verran mukavaa hommaa tuo pärräily kuitenkin on hyvällä kelillä, etten ole ajatellut eroonkaan hankkiutua.

Päinvastoin aina välillä pieni mopokuume nostaa päätään, mutta omat vaatimukset ja budjetti on vähän ristiriidassa keskenään. Uutta en kaipaa, mutta pitäisi löytää pystyllä ajoasennolla ja loivalla polvikulmalla oleva ukkopyörä, jossa on ruiskukone, joku muu toisioveto kuin ketju (ts. kardaani tai hihna), jonkinlainen kate tuulensuojaksi ja mieluusti tehoa ainakin lähemmäs sata heppaa. Customeita en huoli, joten katse on kohdistunut lähinnä adventurepyöriin. Niissä taas tuo toisiovedon vaatimus rajaa 98% malleista pois, spekseihin osuvia en ole löytänyt oikein muita kuin Bemarin iso GS tai Moto Guzzin Stelvio, mutta omaan 3-4 tuhannen budjettiin ei kumpaakaan oikein järkevässä kunnossa tai kohtuukilsoilla löydy. Isoja matkapyöriä sitten löytyy paremmin, tuossa hintaluokassa nekin usein ovat 100+ tuhatta ajettuja.

No, onneksi kuume on aina tähän mennessä mennyt ohi, kun hetken selaa nettimotoa ja toteaa, ettei haluamaani taida olla olemassakaan.
 
Sama kuin edellisellä.
MV Agusta Brutalella noin 2000 km mittariin. Toukokuun 12. päivä otin ajoon, syyskuun 29. päivä talvisäilöön. Isoimmat ajot tulivat loppukesästä, jolloin tuli käytyä "lähellä kaukana". Tarkoittaen että käytiin kavereiden kanssa ajelemassa lähialueita (Satakunta) missä ei olla aikoihin tai koskaan käyty. Tuli käytyä pikkutiet ja pikkukylät Satakunnassa läpi.

Siinä viimeisillä reissulla tuli mieleen, että ei saatana, pakko saada pärrä missä on jotain suojaa ja tehoa. HD ei, joten adventure oli minunkin hakuehto. Ei vaan löydy. Teneriffe ei naposta ulkonäöllään. Kaveri sanoi, että ota suoraan joku ukkosohva (homosohva) (=goldwing), mutta onhan se aivan saatanan raskas peli.

En tiedä, aloitetaan ensi kausi Brutalella ja mietitään sitten...
 
1600km tuli ajettua HD V-Rodilla (myyty pois).
Vähän alle 3000km tuli sen jälkeen KTM 790 Dukella.

Pelkästään huviajoa. Mutta meni kumminkin se 2000km rikki viime kesänä :)

IMG20250924211951.jpg

Mopo on kyllä ollut jo varmaan viikon autotallissa talvisäilössä.
 
Heikko kausi, mutta näin mennyt viime vuodet. Kesällä ajelin Hondalla 300km, Ducatiin tuli huimat 40km ja Husqvarnaan 400km eli kaikkiaan melkein tonni rikki. No kohta talvikausi ja Hussella jatkuu ajot piikkien kanssa. Enskaudelle sitten varmaan hommattavat smotot Husqvarnaan ja ajelltava hieman enemmän. :)
 
Ite koitan vielä jatkaa ajoja täällä pk-seudulla. N. 3000km tullut mittariin ihan vain työmatka ja nurkka ajossa. Aikalailla perus lukemat tullut ajettua.

Hyvin huomaa miten paljon kylmempi on ajaa nakupyörällä kuin katteellisella road kingillä. Sillä veteli helposti +4 asteessa kun oli tuulensuojaa. Nyt MT-09:llä +6 asteessa alkaa jo huomata viileän. Jos sitä vielä tämän viikon koittais pyristellä ja ottaa hieman kilometrejä alle vielä.
 
Kyllä se 10k tulee tälle vuodelle mt-10:llä, tuosta vajaat puolet tosin jo alkukesänä Baltian reissussa. Toivon McBladelle terveellisempää talvea :thumbsup:

IMG_20251003_114405.jpg
 
Ensimmäistä (loppu)kesää täsä nyt ajeltu. Eli 6.8 tuli vasta kortti hommattua ja 7.8 prätkä. Ehtihän tässä ajella n. 2000km, lähinnä työmatkaa, mutta myös muutamia pikkureissuja. Kawasakin Z1000 siis alla. Varusteisiin panostin heti n. 900 euron verran ja kyllä tuossa +5 asteessa vielä tuon 20km töihin ajelee, mutta hieman lisää lämpöä kaipaisi. 11.10 jäänee viimeiseksi ajopäiväksi ja pyörä pesuun & talliin säilöön. Näyttäisi siltä, että ajokauden saanee pitkitettyä sinne 6kk mittaiseksi, riippuen vähän keväästä ja syksystä. Mukavaa touhua ollut kyllä tähän asti ainakin.
 
Vasta loppukesästä tuli tuo mopo (tai oikeastaan mopot) hommattua, niin kilsoja ei ole kertynyt tähän mennessä kuin parisataa, mutta saattaahan niitä vielä tulla jos nätti päivä sattuu kohdalle.

Pyörää en kuskaa minnekään kauemmaksi talvijemmaan, niin saattaa olla että se tulee kaivettua keskellä talveakin ajoon, mahdollisesti jopa jääradalle jos saan rengastuksen aikaiseksi:hmm:

Eipä niistä kilometrien kertymisestä kannata mun mielestä olla huolissaan, menee ajamisesta pian maku jos tuntuu että on pakko suorittaa.
 
Syksyllähän ne taas kilsat kertyi. Sama juttu joka vuosi. Missään en käynyt tånäkåän vuonna kun Pietarsaari oli kaukaisin paikka missä kävin. Oli meininki vähä vielä ajaa kun 140km vaillle 100tkm ois kotarin mittarissa ja oishan se kiva saada täyteen. No tulee se toki talvella sitten.

Mitään uutta ei tuon Android auto ruudun lisåksi kaudelle tullu. Tai no ihan loppuun löyty uusi kypärä 9 vuotta palvelleen Xliten tlalle. Airoh commander 2 on malli ja otin rohkeasti yksivärisen valkoisen. Nuo tekstit on rumat kun niin isolla tuon lerkin kypärissä, mutta eihän sitä nää ite kun kypärä on päässä.
 
20v tauon jälkeen käteen jäi taas mopo. Ennnenvanhaan hyviin kokemuksiin perustuen moottoriöljynä käytettiin Mobil Delvacia. "Uusi" mopo 2002 Suzuki, ja ajattelin jatkaa samoilla opeilla. Onko Mobil Delvac Legend 10W-30 tuota "samaa wanhaa" delvaccia, jota ennen suositeltiin kaikkiin customista turbokiihdyttimeen? Mistä nykyisin kannattaa tilata esim. kaasarien korjaussarjat?
 
20v tauon jälkeen käteen jäi taas mopo. Ennnenvanhaan hyviin kokemuksiin perustuen moottoriöljynä käytettiin Mobil Delvacia. "Uusi" mopo 2002 Suzuki, ja ajattelin jatkaa samoilla opeilla. Onko Mobil Delvac Legend 10W-30 tuota "samaa wanhaa" delvaccia, jota ennen suositeltiin kaikkiin customista turbokiihdyttimeen? Mistä nykyisin kannattaa tilata esim. kaasarien korjaussarjat?
Ei ole tuo, koska se wanha jokapaikan Delvac MX oli viskositeetiltaan 15W40
 
20v tauon jälkeen käteen jäi taas mopo. Ennnenvanhaan hyviin kokemuksiin perustuen moottoriöljynä käytettiin Mobil Delvacia. "Uusi" mopo 2002 Suzuki, ja ajattelin jatkaa samoilla opeilla. Onko Mobil Delvac Legend 10W-30 tuota "samaa wanhaa" delvaccia, jota ennen suositeltiin kaikkiin customista turbokiihdyttimeen? Mistä nykyisin kannattaa tilata esim. kaasarien korjaussarjat?
Taitaa tuota vastaava Delvac olla nykyään "Mobil Delvac Modern 15W-40 Super Defence" mitä moottoripyora.orgin pitkää Delvac-keskustelua joskus lueskelin.
 
Sekoitetaas pakkaa vielä sillä että joskus kun kysyin mikä Delvac on prätkään soveltuva niin muistaakseni mainittiin että siinä pitii olla juurikin merkattuna tuo "MX" - eli olisko joku 10/40W MX tai vastaava.. Hitto kun en nyt sitä tarkkaa nimeä muista, jotain muutostahan noihin tosiaan on tullut. ja tuossa varmastikin kannattaa olla tarkkana.
 
Vai olisiko kuitenkin: "Mobil delvac legend 15W-40 heavy duty"? Nuo Legendit ovat ymmärtääkseni vanhemmalle kalustolle ja Modernit uudelle. Todennäköisemmin uudemmassa öljyssä on kitkan muokkaajia, jotka eivät sovi märälle kytkimelle. Mobil Delvac Legend 15W-40 Heavy Duty 20 l moottoriöljy | Motonet Oy
Joka tapauksessa en taida ostaa 20l törppöä, vaan hakea vain kiljuen pienemmän mopoöljypurkin.
Delvac; tämä mopomiesten ikuinen keskustelunaihe. :D

Mielenkiinnosta kaivoin Mobilin tuotetiedot ja Delvac Modern 15W-40 Super Defence on yksi yhteen sen wanhan kanssa. Tuon Legendin ominaisuudet eroavat eli pieni varoituksen sana tässä.

Itse on koskaan lähtenyt tuohon Delvac-villitykseen, mutta ainakin yksi tuttu käyttää kait tänäkin päivänä vielä tuota. Oma luottoöljy Motul 7100 eikä ongelmia.
 
Tekipä Suzuki (GSX 750F) kauden loppuun tempun, olin lähdössä tankkaamaan tankin täyteen talvisäilöä varten niin starttimoottori pyörii mutta ei pyöritä moottoria eli ilmeisesti starttiakselille tapahtui jotain tai startinkytkin hajosi. Tuo kytkimen korjaus vaatinee sitten ainakin kopan aukaisun tai jotain... mopon starteissa ei käsittääkseni ole mitään muita liikkuvia osia kuin akseli toisin kuin auton starteissa
 
Käynnistyskytkimen vialtahan se kuulostaa kun kerran starttimoottori pyörii.
 
Tekipä Suzuki (GSX 750F) kauden loppuun tempun, olin lähdössä tankkaamaan tankin täyteen talvisäilöä varten niin starttimoottori pyörii mutta ei pyöritä moottoria eli ilmeisesti starttiakselille tapahtui jotain tai startinkytkin hajosi. Tuo kytkimen korjaus vaatinee sitten ainakin kopan aukaisun tai jotain... mopon starteissa ei käsittääkseni ole mitään muita liikkuvia osia kuin akseli toisin kuin auton starteissa
Jos se ei vapauta sitä Bendixiä, eli sitä startin ratasta, niin pieni kopautus startin kylkeen esim. Ruuvarin kahvapäällä usein auttaa. Itsellä yhdessä mopossa tekee aina tuon lämpimänä startatessa, kylmissä starteissa ei ongelmaa. Pitää muistaa huoltaa talvella.
 
Vähille jäänyt ajot vaikka on uusi vehje alla, kun pyörän sai ajoon niin passelisti iski tauti päälle ja sen jälkeen kelit haitanneet harrastusta. No jos tässä vielä muutaman kerran pääsisi töihin :asif:

Muuten kyllä Livewire on kulkenut hyvin :cigar2:
 
Vähille jäänyt ajot vaikka on uusi vehje alla, kun pyörän sai ajoon niin passelisti iski tauti päälle ja sen jälkeen kelit haitanneet harrastusta. No jos tässä vielä muutaman kerran pääsisi töihin :asif:

Muuten kyllä Livewire on kulkenut hyvin :cigar2:
Sama tilanne. Lämpötilan puolesta vois edelleen ajella ja tuolla toi pyörä tallissa odottaa, harmillisesti satanut koht kuukauden putkeen tai siltä ainakin tuntuu.
 
Mikä nahanhoitoaine nahkaiselle sivulaukulle? Sais vaikka jättää hieman rasvaisen pinnan kunhan hylkii vettä.
 
Ennusteiden mukaan pitäisi vielä sittenkin jonkinlaista keliä ajelulle tulla ainakin etelässä. Jos nyt pysyisi siinä +10C paikkeilla ja suht kuivana tiet, niin voisi kautta vielä venyttää.
 
Ennusteiden mukaan pitäisi vielä sittenkin jonkinlaista keliä ajelulle tulla ainakin etelässä. Jos nyt pysyisi siinä +10C paikkeilla ja suht kuivana tiet, niin voisi kautta vielä venyttää.
Joo mikäs tässä kun en ole talvisäilytykseen viemässä niin kunhan on noin kuivaa ja plussalla niin senkus tallista lähtee töihin :thumbsup:
Alkaa vaan tähän aikaan vuodesta mennä siihen että jos ei sada vettä niin aamulla on pakkasella...

Edit. Eihän pakkanen ajamista estä ja vielä on tiekin yleensä sula, mutta alkaa mennä itseltäni nautinto kun miettii onko lähiön pikkuristeyksissä jäätä jne.
 
Vähille jäänyt ajot vaikka on uusi vehje alla, kun pyörän sai ajoon niin passelisti iski tauti päälle ja sen jälkeen kelit haitanneet harrastusta. No jos tässä vielä muutaman kerran pääsisi töihin :asif:

Muuten kyllä Livewire on kulkenut hyvin :cigar2:
Paljonko ehti tulla Livewireen kilometrejä ennen lumien tuloa?

Oletko koeajanut sitä vanhempaa alkuperäistä Livewire 1 mallia?

1300km ajettua näyttäisi saavan nyt 14500€ hintaan. https://www.nettimoto.com/harley-davidson/livewire/3312921

Edit:

Ilmeisesti Livewire S2 Del Mar tarjousta olisi jatkettu 15.12. asti. 11700€.

Screenshot_2025-11-17-08-17-49-883_com.opera.browser.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko ehti tulla Livewireen kilometrejä ennen lumien tuloa?

Oletko koeajanut sitä vanhempaa alkuperäistä Livewire 1 mallia?
Eihän lumet vielä ole tulleet, aamulla töihin :cigar2:

1000194314.png


Pakkasta luvattu loppuviikko niin saattaa olla vikat ajot tänään. Alle 500km mittarissa, ei työmatka-ajoilla kilometrejä paljoa kerry...

En ole kokeillut Harley/Livewire ykköstä. Olisihan siinä hyviä puoliakin, mutta jotenkin möhkö varsinkin kaupunkicruisailuun niin ei ole erityisesti houkutellut...

BMW CE 04:n olisin käynyt nyt syksyllä koeajamassa (pari esittelypyörää niistäkin myynnissä), mutta se voi olla jo liian kaupunkicruiseri :asif:
 
Eihän lumet vielä ole tulleet, aamulla töihin :cigar2:

1000194314.png


Pakkasta luvattu loppuviikko niin saattaa olla vikat ajot tänään. Alle 500km mittarissa, ei työmatka-ajoilla kilometrejä paljoa kerry...

En ole kokeillut Harley/Livewire ykköstä. Olisihan siinä hyviä puoliakin, mutta jotenkin möhkö varsinkin kaupunkicruisailuun niin ei ole erityisesti houkutellut...

BMW CE 04:n olisin käynyt nyt syksyllä koeajamassa (pari esittelypyörää niistäkin myynnissä), mutta se voi olla jo liian kaupunkicruiseri :asif:
Hienoa että vielä tänäänkin pääsee "kurvailemaan"! :) On tuo 500 ihan ok kumminkin, kun syksystä sait pyörän.


Tuli liityttyä itsekin tänään "LiveWire kerhoon" :) En ole myöskään One mallia ajanut, mutta tuli se sitten kumminkin valittua.

LiveWire S2 Alpinista olisi ollut myös hyvä itselle, mutta kai tuo LiveWire 1 kelpaa yhtä lailla! Itse olen koeajanut LiveWire S2 Del Mar pyörän muistaakseni kahteen otteeseen. One malli tuntui silloin liian kalliilta, niin se jäi testaamatta.

Tuo mopo
IMG_20251117_103333~2.jpg


Screenshot_2025-11-17-11-26-41-040_com.google.android.apps.photos.jpg

Tuo taas muuten samanlainen, mutta musta väri ja moottorin väri myös eri.
IMG_20251117_103231~2.jpg


Tuo ilmoitus siis houkutteli ostoksille (mustan perjantain tarjous). https://www.nettimoto.com/harley-davidson/livewire/3312921


Itsellä siis mielessä joku vähän vastaava, kuin nykyinen ktm 790 duke. Eli esim siitä perus rengaskoosta tulisi plussaa, koska ajettavuus olisi minusta aika hyvä silloin.

Ohjekirjan sain jo :D
IMG_20251117_111436.jpg
 
Hienoa että vielä tänäänkin pääsee "kurvailemaan"! :) On tuo 500 ihan ok kumminkin, kun syksystä sait pyörän.


Tuli liityttyä itsekin tänään "LiveWire kerhoon" :) En ole myöskään One mallia ajanut, mutta tuli se sitten kumminkin valittua.

LiveWire S2 Alpinista olisi ollut myös hyvä itselle, mutta kai tuo LiveWire 1 kelpaa yhtä lailla! Itse olen koeajanut LiveWire S2 Del Mar pyörän muistaakseni kahteen otteeseen. One malli tuntui silloin liian kalliilta, niin se jäi testaamatta.

Tuo mopo
IMG_20251117_103333~2.jpg


Screenshot_2025-11-17-11-26-41-040_com.google.android.apps.photos.jpg

Tuo taas muuten samanlainen, mutta musta väri ja moottorin väri myös eri.
IMG_20251117_103231~2.jpg


Tuo ilmoitus siis houkutteli ostoksille (mustan perjantain tarjous). https://www.nettimoto.com/harley-davidson/livewire/3312921


Itsellä siis mielessä joku vähän vastaava, kuin nykyinen ktm 790 duke. Eli esim siitä perus rengaskoosta tulisi plussaa, koska ajettavuus olisi minusta aika hyvä silloin.

Ohjekirjan sain jo :D
IMG_20251117_111436.jpg
Parastahan tuossa (omasta mielestäni) vs S2 on lataus. Lataa tuplavauhtia ja akkukin isompi niin voi käydä muuallakin kuin "omilla kylillä" :thumbsup:
 
Parastahan tuossa (omasta mielestäni) vs S2 on lataus. Lataa tuplavauhtia ja akkukin isompi niin voi käydä muuallakin kuin "omilla kylillä" :thumbsup:
Missä yhtiössä sulla on vakuutus?

-----
Totta! S2 toki uudempi, eli joltain osin varmasti myös paranneltu sitä.

Näyttäisi olevan 10.5kWh vs 15.5kWh, jos siis myös kulutus olisi lähes sama.

One tulee pikalatausta ja niissähän on kiinteä johto. Sekä penkin alle saa laitettua suko hidaslaturin.

Mökille on lyhyeämpi matka, mutta sukulaisille on edestakaisin matkaa 145km. Voi olla että S2 akku ei olisi aivan riittänyt. Ja sitten Onen kohdalla voi käydä helposti pikalaturilla, jos akku alkaa "hyytyä".


Pitää tuossa itsekseen joskus tutkia, että mitä tuli ostettua. Esim kesällähän tuo sama maksoi 16900€ ja nyt hieman edullisempi 14500€.
 
Hienoa että vielä tänäänkin pääsee "kurvailemaan"! :) On tuo 500 ihan ok kumminkin, kun syksystä sait pyörän.


Tuli liityttyä itsekin tänään "LiveWire kerhoon" :) En ole myöskään One mallia ajanut, mutta tuli se sitten kumminkin valittua.

LiveWire S2 Alpinista olisi ollut myös hyvä itselle, mutta kai tuo LiveWire 1 kelpaa yhtä lailla! Itse olen koeajanut LiveWire S2 Del Mar pyörän muistaakseni kahteen otteeseen. One malli tuntui silloin liian kalliilta, niin se jäi testaamatta.

Tuo mopo
IMG_20251117_103333~2.jpg


Screenshot_2025-11-17-11-26-41-040_com.google.android.apps.photos.jpg

Tuo taas muuten samanlainen, mutta musta väri ja moottorin väri myös eri.
IMG_20251117_103231~2.jpg


Tuo ilmoitus siis houkutteli ostoksille (mustan perjantain tarjous). https://www.nettimoto.com/harley-davidson/livewire/3312921


Itsellä siis mielessä joku vähän vastaava, kuin nykyinen ktm 790 duke. Eli esim siitä perus rengaskoosta tulisi plussaa, koska ajettavuus olisi minusta aika hyvä silloin.

Ohjekirjan sain jo :D
IMG_20251117_111436.jpg
Onko tossa CCS pikalataus? Vähän hankala löytää tietoa EU versiosta?
Täällä mainittu "J1772 TYPE 1"
 
Onko tossa CCS pikalataus? Vähän hankala löytää tietoa EU versiosta?
Täällä mainittu "J1772 TYPE 1"
Tuossa S2 mallissa ei ole CCS pikalatausta. Eli ne alemmat kaksi isoa "piikkiä" puuttuu kokonaan.

S One, eli se alkuperäinen vanhempi malli, niin siitä pitäisi kyllä tuo CCS pikalataus löytyä.

Tuo kuva siis on juuri siitä vanhemmasta S1 mallista.
Screenshot_2025-11-17-11-26-41-040_com.google.android.apps.photos.jpg

OP
Ei saanut kaikkialta automaattista hintaa, mutta oli kirkkaasti halvin mistä sain hinnan. Ajattelin tehdä ensi vuonna pientä kilpailutusta nyt kun näitä pyöriä on on (kai) liikenteessä.
Pitää tosiaan OP/Pohjola tarkistaa, sekä IF. Ja samalla toki voi muualtakin katsoa, mutta harvassa varmaan laskurit ymmärtää tuota.
 
Seuraan youtubesta kaikenlaisia mp-aiheisia kanavia, ja yksi suosikeistani on RevZilla (muita joita seuraan ovat Fort9, The Bearded Mechanic, RRC-Restoration, brittien BikeWorld, sekä mahtava maailmanympäri seikkaileva hollannin rouva Itchy Boots / Noraly).

Viikonloppuna olin kotona toipumassa tämän vuoden neljännestä sairaalakäynnistä (5pv, ambulanssilla taas mentiin), ja huomasin ilokseni että e.m. RevZilla oli taas julkaissut tällaisen pidemmän reissukuvaelman. Ajelivat vuosimallin 1938 Indianialla ja Harrikalla 800 mailia Sturgisiin. Matkalla sitten tapahtui kaikkea kommellusta, josta ainakin oppii arvostamaan nykypyörien suhteellista luotettavuutta. Vahva suositus, jos tarvitset talven kynnyksellä vajaan tunnin ajanvietettä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=4J2_yULiOGw


Näistä MP-kanavista on varmasti keskusteltu täällä aiemminkin, mutta uusia suosituksia otetaan toki ilomielin vastaan. Ja ehkä mieluummiin matkakuvauksia yms. Ne "asennettaan turbobusan moottori ruohonleikkuriin" yms. pellepeloton -jutut ei ihan yhtä paljon jaksa enää kiinnostaa.
 
Tuossa S2 mallissa ei ole CCS pikalatausta. Eli ne alemmat kaksi isoa "piikkiä" puuttuu kokonaan.

S One, eli se alkuperäinen vanhempi malli, niin siitä pitäisi kyllä tuo CCS pikalataus löytyä.

Tuo kuva siis on juuri siitä vanhemmasta S1 mallista.
Screenshot_2025-11-17-11-26-41-040_com.google.android.apps.photos.jpg


Pitää tosiaan OP/Pohjola tarkistaa, sekä IF. Ja samalla toki voi muualtakin katsoa, mutta harvassa varmaan laskurit ymmärtää tuota.
Minä taisinkin täällä joskus kirota sitä TC Maxin vakuutusta; OP:lla hirveän hintainen ja otin Lähitapiolalta. Nyt Livewiressa Lähitapiola olisi 2,5x hinnalla vs OP :btooth:
 
Minä taisinkin täällä joskus kirota sitä TC Maxin vakuutusta; OP:lla hirveän hintainen ja otin Lähitapiolalta. Nyt Livewiressa Lähitapiola olisi 2,5x hinnalla vs OP :btooth:
IF ei antanut laskurilla hintaa. Pieni epäilys, että Pohjola olisi halvempi. Eli pitää selvittää se myöhemmin.
OP Pohjola:

Screenshot_2025-11-17-15-45-14-266_com.opera.browser~3.jpg

Eli siis Livewire One ja täydet bonukset, Etelä-Pohjanmaa, ikä 42. Tuo täyskasko 415€ ei ole ollenkaan paha.

Lähitapiola olisi samoilla tiedoilla 1006€.


Mopon ainoat lisäkuvat. Seuraavaksi se sitten meneekin talvisäilytykseen. Ulkonäkö on mitä on, eli aika tavallinen perus naku.
IMG_20251117_103617~4.jpg
IMG_20251117_103305~2.jpg

Aiemmin oli KTM 1290 kallein mopo hankinta. Mutta tuo Livewire meni vieläkin kalliimmaksi. Toisaalta hyvä, että sähkömoottoripyörien hinnatkin laskee kokoajan siedettävämmälle tasolle. Ilmeisesti nuo on myös toimineet ihan hyvin.

Verottajakin hieman "kiittää" kun autoveroa menee maksuun noin 2000€.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
292 156
Viestejä
4 997 061
Jäsenet
80 229
Uusin jäsen
vathsan64

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom