Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa huomioida että vaikka siellä on +5c ja tie kuiva, niin tie on aivan saatanan liukas kaikesta liasta.On tuossa pari kertaa houkutellut hakea pyörä talvisäilöstä tunniksi pariksi kun on ollut +5c ja sulat tiet... enpä ole vain viitsinyt suolata pyörää. Polte on kyllä kova jo.
Tämän takia en ole kaivanut sitä sieltä tallista vaikka houkutus olisi.Kannattaa huomioida että vaikka siellä on +5c ja tie kuiva, niin tie on aivan saatanan liukas kaikesta liasta.
Puhumattakaan siitä, että kuinka likainen pyörä ja varusteet on sen jälkeen ja sitä suolaa ei saa millään joka paikasta pois.
Tulipa tällainen vastaan seuraamaltani youtube-kanavalta. Tästä vuodesta alkaen moottoripyörät ovat pääsääntöisesti kielletty Nurburgringin Nordschleifelta tiukentuneiden turvamääräysten takia. Ilmeisesti tulossa on 4 vain prätkille varattua ajopäivää per vuosi, eli ei paljon. Tiedoksi jos joku on lähdössä sinnepäin kesällä tarkoituksena kokea k.o. rata. Itse ajoin siellä muutamankin kierroksen matkahayabusalla keväällä 2010. Edelleen paras asia mitä ikinä olen tehnyt housut jalassa, vaikka pyörässä kaikki matkatavarat lastattuina, alla kovat touringrenkaat ja ajoasunani lepattavat goretexit ja päässä avattava Shoei.
Viime vuonna taisi tulla "ensimmäinen" rajoitus, että ajoneuvon pitää kulkea yli 140km/h, että edes pääsee ajamaan.Tuokin pitää paikkansa. Itse kun ajoin siellä niin katsoin yhtä paljon peileihin kun eteenpäin, ja pysyin melko tiukasti radan oikeassa laidassa jos vähänkään näytti siltä että takaa tulee autoja kovaa, omista ajolinjoista niinkään kiinni pitämättä. Ja ne autot siellä tulevat oikeasti lujaa, yhdelläkin kierroksella loppusuoraa edeltävässä mutkassa takaa tuli Lambo varmaan 2x nopeammin kun minä mutkaan (mutta jäi kyllä busasta kun suora aukeni ja annoin hanaa). Tavan motoristi unohtaa helposti myös sen että tiukassa mutkassa kantatessa se pyörä ei olekkaan ihan niin paljon autoa kapeampi, ja noissa vauhdessa se vielä korostuu vaikka rata ei ihan kapein olekkaan.
Ymmärrän miksi tekivät päätöksen, mielestäni aina ollut hieman outoa että siellä on saanut ajaa oikeastaan millä vaan katulaillisella vehkeellä suuressa sekamelskassa kun siellä Trabantit, Vespat, Ferrarit, turistibussit ja bemmit etenevät yhdessä hyvinkin erilaisia vauhteja. Vaikka touristenfahrtissa ei periaatteessa saa ajaa kilpaa niin kyllähän ne ajot aina sellaisiksi muuttuvat, koska ihmisluonne. Eli hyvä että tulee niitä vain 2-pyöräisille tarkotettuja päiviä, mutta uskon että 4pv/vuosi ei ihan riitä kattamaan kysyntää.
Mitä hengissäpysymiseen tulee niin vuosittain siellä kuolee sekä motoristeja että autoilijoita. Tilastot eivät ole julkisia, ja luvuista onkin aikojen saatossa keskusteltu melko paljon. Joku arvio sanoo jotta yhteensä 73, toinen 2-12/vuosi (kohta #10). Ei se rata koskaan ole 100% turvallinen ollut.
Joo, tämän mukaan se olisi 130km/h, eli sitä luokkaa tosiaan. Savagella nippanappa että olisi edes päässyt sinne, sen kun olen saanut kulkemaan 137kmh GPS vauhtia alamäessä myötätuulessa ja kovalla koti-ikävälläViime vuonna taisi tulla "ensimmäinen" rajoitus, että ajoneuvon pitää kulkea yli 140km/h, että edes pääsee ajamaan.
Eli ihan millä tahansa sinne ei enää pääse, minkä takia tämä pyörien kieltäminen oli aika luonnollinen jatkumo, haluavat onnettomuudet minimiin.