Mopokuumetta

Moiselle radalle menijät ovat, luonnollisestikin, kilpailuhenkistä porukkaa, joten siellä kaikki korostuu.
Ei aina, mikä vaikeuttaa tilannetta vielä lisää. Normaalisti jos näet nopean auton/prätkän tms. Oletat että mennään kovaa. No prätkän perä ei aina kerro minkälaisesta tai kokoisesta prätkästä on kyse. Se 250cc pikkusportti voi näyttää melkein samalta kuin se 1000cc versio. Niissä on todella raju nopeusero. Lisäksi keskivertoautoilija ei takuulla erota radalla täysillä painaessaan cruisailevaa adventure bikeä täysillä painavasta nakusta. Tuo on varsin vittumainen yhtälö.
 
Tulipa ostettua pyörä ja nyt pitäisi hommata ajovarusteita. Minulla on vuosien takaa tallessa Richa airstorm takki suojilla. Mutta olen pohtinut jos ostaisi uuden takin, housut ja kengät. Toiveena olisi saada edes jonkinlaista vedenpitävyyttä suojauksen ja istuvuuden kanssa. Kohta joku ehdottaa kalleinta Rukkaa päälle, mutta nyt budjetin ylärajan 1000€ jolla pitäisi selvitä. Onko täällä suositella kohtuu hintaisia ajoasuja?
 
Tulipa ostettua pyörä ja nyt pitäisi hommata ajovarusteita. Minulla on vuosien takaa tallessa Richa airstorm takki suojilla. Mutta olen pohtinut jos ostaisi uuden takin, housut ja kengät. Toiveena olisi saada edes jonkinlaista vedenpitävyyttä suojauksen ja istuvuuden kanssa. Kohta joku ehdottaa kalleinta Rukkaa päälle, mutta nyt budjetin ylärajan 1000€ jolla pitäisi selvitä. Onko täällä suositella kohtuu hintaisia ajoasuja?
Itsellä Alpinen rotsi, housut ja kengät (matalat ja korkeat) ainakin ne pitivät lämpimänä ja kuivana kun joutui ajamaan tunteja kaatosateessa. Kengistä tuli kyllä loppureissusta läpi. Alle tonnilla pitäisi selvitä. Miinuksena tuossa omassa on ettei housuja ja takkia saa yhdistettyä vetoketjulla kuten aiempaa satsia. Ajelin itse ihan siihen marraskuun loppuun ja kun oli juuri ja juuri plussalla ja kylmä kylmä oli oikeastaan vain käsillä.
 
Itsellä Alpinen rotsi, housut ja kengät (matalat ja korkeat) ainakin ne pitivät lämpimänä ja kuivana kun joutui ajamaan tunteja kaatosateessa. Kengistä tuli kyllä loppureissusta läpi. Alle tonnilla pitäisi selvitä. Miinuksena tuossa omassa on ettei housuja ja takkia saa yhdistettyä vetoketjulla kuten aiempaa satsia. Ajelin itse ihan siihen marraskuun loppuun ja kun oli juuri ja juuri plussalla ja kylmä kylmä oli oikeastaan vain käsillä.
Kiitos, oliko kyse mistä Alpinen kamoista?
 
Kiitos, oliko kyse mistä Alpinen kamoista?
Paria eri sarjaa sekoitettuna. Tällä hetkellä varastossa niin en voi tarkistaa mitkä ovat tarkalleen. Alpineista huomasin että mallikohtaisesti koot vaihtelevat ja istuvuus vaihtelee, joten ei muuta kuin liikkeeseen kokeilemaan.
 
Moiselle radalle menijät ovat, luonnollisestikin, kilpailuhenkistä porukkaa, joten siellä kaikki korostuu.
No, itse kun sinne menin niin minkäänlainen kilpailu oli hyvin kaukana mielestä. Olin edellisenä päivänä ajanut Biarritzista Pariisin laitamille, ja kun Nyrre sattui kohdille matkalla Kölniin niin ajattelin että mikäettei, kerrankos täällä ollaan. Eka kierros oli semmoista tavallista maantieajoa ripeämpää etenemistä mutta ei silti mitenkään lujaa. Luulin muistavani mutkia jostain Forza Horizon tms. autopelistä konsolilla, mutta en todellakaan muistanut. Enkä ollut varautunut siihen että korvat meni lukkoon korkeuserojen takia kun yli kahtasataa tulin alamäkeen (sitä ei peleissä koe).

Seuraavat kierrokset sitten hieman lämpimämpiä mutta ei silti isoa kovaa. Minua ohiteltiin ja itse ohittelin noin 50/50 otannalla, mutta koko ajan tosiaan peilejä seuraten ja tyhmyyksiä vältellen. Ja pyörän koosta ei voi päätellä vauhtia, jotkut 250-kuutioiset meni mutkiin sellaista vauhtia ettei mitään rajaa, eikä ihme kun painoivat varmaan 150kg vähemmän kun minä matkavarusteissa raskaasti lastatulla bussilla. Kertaakaan ei kuitenkaan ollut täysin turvaton olo, mutta kun ekat siipiautot ohittivat pitkillä suorilla vaikka itse ajoin pitkälti yli kahtasataa niin mietin kyllä että onko järkeä vai ei (ei välttämättä ollut). Ja silloin ei siellä kovin paljon liikennettä edes ollut. Kuten jo todettua, olen iloinen että menin ja koin, mutta ymmärrän täysin päätöksen taustat.
 
Tilailetteko mistä varaosia? Löytyykö ulkomailta esim. Aeromotorsia vastaavaa liikettä moottoripyörän varaosille? Aiemmin olen tilaillut joko Suomesta Stormilta tai sitten vaan ebay:n kautta, jos on ollut merkittävä hintaero.
 
Amazonista löytyi ihan edullisesti. Myös japanista OEM kamaa, kun tilaa vähän reilummin eikä muutamalla eurolla.
Suomesta koko setti kaksi-kolme kertaa kalliimmalla.

1740493344739.png
 
Niin vähä tarvii mitään että hyvin voi kannattaa kotimaisia. Tuo DID ketju on kyllä edullinen tuosa yllä olevasa linkisä. Rissoisa nyt ei juurikaan eroa ole.
 
Motonet ollut ihan suht kilpailukykyinen mopojenkin huolto-osissa. Jotakin yksittäistä eturatasta ei kannata mistään lähteä tilaamaan. Carpimotolla on edullista esim Motulin kalliimman pään öljyt, kuten 7100. Ak24 Tallinnassa myös halpa suodattimissa ja vastaavissa, jos sinne muuten asiaa esim auton osissa.
 
Oon tainnu yhen vannelukon ostaa Motonetistä. Sinne en kyllä rahojani kuskaa mopon osiin liittyen.
 
Minäkin ostan käytännössä kaikki pyörieni tavalliset kulutusosat Motonetistä, ihan vaan helppouden ja saatavuuden takia. Mm. ketjut, rattaat, jarrupalat, kytkinlevyt/jouset, etupumppujen stefat, öljyt ja suodattimet jne. Ei se nyt halvin paikka aina ole, mutta en ole koskaan ollut erityisen hintaherkkä, arvostaan edellämainittua helppoutta/nopeutta eniten. Ainoa moka sieltäpäin oli kerran kun piti vaihtaa busan kytkimen jouset, tuli gen-1:lle vaikka olin gen-2 varaosanumerolla pyytänyt (jousissa n. 10mm pituusero). Ilmeni että oli väärin syötetty niitten tuotekantaan. Sain vaihdettua tiskillä noin 30min asian toteamisen jälkeen ilman kommervenkkejä, ja vielä hieman alennusta kun piti ajaa 15 minsaa edestakaisin himasta. Itselleni palvelu on siellä aina pelannut.

Erikoisemmat sitten Stormilta, Dragracelta tai ulkomailta (www.motorparts-online.com hyvinkin tuttu ja toimiva käytetyille osille).
 
Minäkin ostan käytännössä kaikki pyörieni tavalliset kulutusosat Motonetistä, ihan vaan helppouden ja saatavuuden takia. Mm. ketjut, rattaat, jarrupalat, kytkinlevyt/jouset, etupumppujen stefat, öljyt ja suodattimet jne. Ei se nyt halvin paikka aina ole, mutta en ole koskaan ollut erityisen hintaherkkä, arvostaan edellämainittua helppoutta/nopeutta eniten. Ainoa moka sieltäpäin oli kerran kun piti vaihtaa busan kytkimen jouset, tuli gen-1:lle vaikka olin gen-2 varaosanumerolla pyytänyt (jousissa n. 10mm pituusero). Ilmeni että oli väärin syötetty niitten tuotekantaan. Sain vaihdettua tiskillä noin 30min asian toteamisen jälkeen ilman kommervenkkejä, ja vielä hieman alennusta kun piti ajaa 15 minsaa edestakaisin himasta. Itselleni palvelu on siellä aina pelannut.

Erikoisemmat sitten Stormilta, Dragracelta tai ulkomailta (www.motorparts-online.com hyvinkin tuttu ja toimiva käytetyille osille).
Ite oon japsipyörään kulutusosat esim ketjut ja rattaat tilannu mahdollisuuksien mukaan joko marmorilta tai sit varaosanumerolla jostain nettikaupasta. Oon huomannu, että kulutusosissa orkkisvaraosa on yleensä parempi ku tarvike. Jossain jarrupaloissa en nyt niin tarkka oo ollu mutta joissain stefoissa, laakereissa jne on kyl yleensä aivan järkyttävä ero siinä laadussa. Sama omassa harrasteautossa tullu huomattua.
 
Oma pyörä vaihtui joulukuussa autoon, kun tuli tarve, eikä tuo mahdollisesti tuleva verokaan oikein napostellut. Saattaa olla muutama pyörä myynnissä kevällä, jos vero toteutuu.
Mikäs tää vero juttu on? En oo ollenkaan seurannut.

E: Oho sori, en tajunnut vastanneeni noin vanhaan viestiin. :D
 
Eilen kun ajoin toimistolta Espoon Otaniemestä himaan, niin vastaan tuli ensimmäinen tänä vuonna liikenteestä bongaamani prätkä, todennäköisesti Honda NX650 Dominator (etukatteista päätellen) siinä hevostallien kohdalla. Oli kyllä omiaan lieventämään tätä ikuisen talven kestovitutusta ainakin hieman. Oma pihakin alkaa olla jo sen verran lumeton että ainakin harkitsen ottavani Savagen ulos lähiviikkoina. Yksi monista huonoista tavoistani on ajaa pyörät syksyllä talliin pesemättä niitä lainkaan, eipähän tarvi huolehtia ensiajojen likaantumisesta. Kevät nyt.
 
Onhan tässä jo tämän viikon päässyt ajelemaan aika hyvin Uudellamaalla, aamuisin hiukan vilpoista ja alkuviikosta parina aamuna heitti pakkasen puolelle, kerran tuli luntakin ja kosteat tiet aamusella auringottomissa paikoissa oli jäässä.
Joka päivä pyörän pesua ajon päätteeksi.
 
Jos olisi mahdollisuus pestä pyörä omassa pihassa joka ajon jälkeen, niin saattaisin itsekkin kaivaa pyörän tallista. Mutta en viitsi lähteä suolaamaan pyörää. Joutuu odottelemaan sinne huhtikuulle varmaan :cigarbeye:
 
Hakisin muuten pyörän ajoon heti, mutta mitäpä iloa siitäkään on suhailla suolaisilla ja likaisilla teillä kun et voi kiihdyttää, et voi kanttailla ja joka ajon jälkeen prätkä ja varusteet kurassa. Sitten kun on pahimmat suolat pois niin prätkä ja MX tallin perältä ajoon. Pitäisi vaan jaksaa tehdä kilpitelineen vaihto ja pari muuta pientä juttua Hornettiin ennen ajoon ottoa.
 
Itelläki oottaa prätkä ja harrasteauto kyl kunnon kevätkelejä. Onneks on prätkä, ku toi harrastevehje onkin tuol taas vaihteeks osina tallissa, pääsee jollain keväällä liikkeelle!
 
Tuli muutama vuosi sitten ajettua iso A-kortti mutta pyörää ei koskaan tullut hankittua (ajovarusteet kylläkin). Asustelen Helsingin keskustassa ja Vespa LX50 ajelen kesäisin lähiajoja. Nyt houkuttelisi kuitenkin hieman isompi peli (mielellään sellainen joka on helppo ja hauska ajaa, luotettava ja matalat käyttökustannukset). 250-300cc Vespoja olen jo hieman katsellut. Honda CB350 näyttää hauskalta mutta myydäänkö näitä edes Suomessa? Vaihteellisella pelillä en ole ajanut kuin pakollisen muutaman tunnin ajotunneilla ja taidot ovat ruosteessa.
 
Lämpimämpiä kelejä malttaa hyvinki ootella. Oishan se eri asia jos ois pesupaikka ja kiinnostais larpata Michelin-miestä kun lähtee liikkeelle.
 
Tuli muutama vuosi sitten ajettua iso A-kortti mutta pyörää ei koskaan tullut hankittua (ajovarusteet kylläkin). Asustelen Helsingin keskustassa ja Vespa LX50 ajelen kesäisin lähiajoja. Nyt houkuttelisi kuitenkin hieman isompi peli (mielellään sellainen joka on helppo ja hauska ajaa, luotettava ja matalat käyttökustannukset). 250-300cc Vespoja olen jo hieman katsellut. Honda CB350 näyttää hauskalta mutta myydäänkö näitä edes Suomessa? Vaihteellisella pelillä en ole ajanut kuin pakollisen muutaman tunnin ajotunneilla ja taidot ovat ruosteessa.
Itse en ole niin yhtään skottereihin tms päin. Mutta, Kreikassa tuli vuokrattua sellainen joku Yamahan 350cc isompi skootteri joka oli pakasta vedetty ni olipa vaan huoleton kurvailla. :) Vastinparina oli joku loppuun ajettu Bemarin GS 650 mikä oli ihan täys paska. :D
 
Lämpimämpiä kelejä malttaa hyvinki ootella. Oishan se eri asia jos ois pesupaikka ja kiinnostais larpata Michelin-miestä kun lähtee liikkeelle.

Joo ei pysty vielä tuonne rapaan lähtemään ja niveletkin kiittää.sitten vanhempana.
Auton kyljet on joka reissun jälkeen hurjan näköiset ja nyt jostain syystä lentää helvetisti kiviä. Ei sinänsä ihme kun katsoo teiden kuntoa, jos viime vuonna oli huonoa niin tänä vuonna ilmeisesti 2x pahempi.
Kai se on enduro laitettava...
 
jostain syystä lentää helvetisti kiviä.

Pihat on hiekoitettu ja nyt kun lumet ovat sulaneet niin etenkin talvirenkaiden lamelleihin tarttuu paljon sepeliä. Harva kauppa tai kiinteistö on vielä hommannut pihan putsausta.

Suurin osa kivistä lähtee jo alle 60 vauhdissa mutta aina välillä kuulee kun kivi irtoaa renkaasta maantiellä. Ja välillä myös näkee kun kivi lentää suoraan päin näköä.
 
Njaa... näin se sitten kausi alkaa. Tajusin että parempi varata huolto prätkälle ajoissa ettei mene heinäkuulle seuraavat vapaat ajat. Tänään hakemaan prätkää säilöstä ja ajelee tänään sen ainakin himaan.

Bonuksena tuli aiheutettua sydämentykytyksiä isäukolle joka on aina pelännyt prätkiä, eikä tiennyt että moinen on tullut hankittua :D.
 
Ja eikös sieltä varastolta tullut kiva soitto... akkuhan se on tyhmä. Ei muistanut kaikessa hässäkässä että sekin voisi olla tarpeen ladata. Toivottavasti ei ole ottanut turhaan osumaa. Noo, satula irti, iso buusteri kiinni ja käyntiin ja toivoo ettei stögää matkalla :D.
 
Ja eikös sieltä varastolta tullut kiva soitto... akkuhan se on tyhmä. Ei muistanut kaikessa hässäkässä että sekin voisi olla tarpeen ladata. Toivottavasti ei ole ottanut turhaan osumaa. Noo, satula irti, iso buusteri kiinni ja käyntiin ja toivoo ettei stögää matkalla :D.
Akku kannattaa suosiolla talvisäilytyksessä irrottaa.
 
Akku kannattaa suosiolla talvisäilytyksessä irrottaa.

Olen lataillut ~kerran kuussa akku paikallaan. Lähinnä kun shellin tietotoimisto sanoi ettei pyörä välttämättä tykkää olla virraton pitkiä aikoja. Tuskin koskee "ennen elektroniikkaa" -pyöriä enkä muutenkaan ota kantaa kuinka totta tämä on. Akut ovat kyllä tuolla metodilla kestäneet.
 
Akku kannattaa suosiolla talvisäilytyksessä irrottaa.
Ei siis kun demopyörä, käynnistä sammuta on tehnyt tehtävänsä veikkaan. Osoitti jo viime syksynä ettei ota virtaa kuten pitäis. Välillä ei oikein jaksanut täysiä pyörityksiä jos seissyt viikonlopun tms.
 
Uutta akkua vaan, aina kun lyijyakku menee alle 50% varauksen niin se ottaa itseensä. Se tuskin ikinä tulee olemaan kovin hyvä akku enää. Poikkeuksiakin on, mutta omasta kokemuksesta pienimmällä päänsäryllä pääsee kun vaihtaa suosiolla akun ajoissa.
 
Uutta akkua vaan, aina kun lyijyakku menee alle 50% varauksen niin se ottaa itseensä. Se tuskin ikinä tulee olemaan kovin hyvä akku enää. Poikkeuksiakin on, mutta omasta kokemuksesta pienimmällä päänsäryllä pääsee kun vaihtaa suosiolla akun ajoissa.
Juu näin on aikomus. Ja juu, poikkeuksia tosiaan on. Mx-5:n akku on ollut tyhjä varmaan viidesti ja joka kerta buusterilla käyntiin ja hyvin rokkaa. Talvenkin jäljiltä aina ekalla käyntiin ilman välilatauksia.
 
Aika paljon kiinni varmaan pyörästä miten huonolla akulla toimii, itellä tuo vanha vs 1400 ja vaikka onkin puolipuristus systeemi niin heikolla akulla ei paljon mahkuja oo...
 
Aika paljon kiinni varmaan pyörästä miten huonolla akulla toimii, itellä tuo vanha vs 1400 ja vaikka onkin puolipuristus systeemi niin heikolla akulla ei paljon mahkuja oo...
Itsellä olisi varmaan lähtenyt jos ecu ei olisi aika sammunut heti kun voltit laski.
 
Pakko kyllä sanoa, hyvät varusteet=ei ollenkaan kylmä, kuivat tiet sopivasti rauhallista mutkaa yms. oli kyllä ilo avata kausi. Ja vaikka moni väittää että nuo nimenomaan toisen vuoden Hornetin Dunlopit ovat paskaa vs ekan vuoden misukat. Hyvin uskalsi ajaa ja jopa hellästi kutitella rajumpaakin tehoaluetta vaikka TC oli 1/3 asetuksella. Ja uskalsi aavistuksen jopa kantata.
 
Onko prätkässä samanlaisia "sisäänajo softia" kuin joissain autoissa. Sain prätkän huollosta, kaikki päivitettiin ja jotenkin ääni oli erilainen ja kuulosti jopa ampuvan putkeen alaspäin vaihtaessa. Myös rain moden kaasun aste oli mallia kaasu 9ohjaan että mitään tapahtuu. En muista tuollaista syksyltä.
 
Onko prätkässä samanlaisia "sisäänajo softia" kuin joissain autoissa. Sain prätkän huollosta, kaikki päivitettiin ja jotenkin ääni oli erilainen ja kuulosti jopa ampuvan putkeen alaspäin vaihtaessa. Myös rain moden kaasun aste oli mallia kaasu 9ohjaan että mitään tapahtuu. En muista tuollaista syksyltä.
Taitaa joissain olla.
Moni myyjäliike myös laittaa öljyt uusiin pyöriin alarajaan odottaen että ostaja tulee sen ekan tonnimailin jälkeen ekaan sisäänajon jälkeiseen huoltoon ja öljynvaihtoon.
Siinä pitkän päälle uusia pyöriä myyvä firma säästää vuositasolla.
 
Taitaa joissain olla.
Moni myyjäliike myös laittaa öljyt uusiin pyöriin alarajaan odottaen että ostaja tulee sen ekan tonnimailin jälkeen ekaan sisäänajon jälkeiseen huoltoon ja öljynvaihtoon.
Siinä pitkän päälle uusia pyöriä myyvä firma säästää vuositasolla.
Itsellä siis ensihuolto oli jo tehty Bike worldin toimesta, mutta sitä ei kuulema ollut kirjattu sähköiseen huoltokirjaan. Pitää kysellä hiukan. Voihan olla että ovat vain pokkana vaihtaneet öljyt ja that's it.

Pisteet Mossa Motorsportille Helsingissä. Jäivät ihan ylitöihin vain että saavat meikäläisen pyörän softat kuntoon. 185e tuli huollon hinnaksi. 3tkm mittarissa. Ja tuntui taas tosiaan eri prätkältä kun oli jotain pitoa. Keula meinasi nousta välittömästi kun runttasi kaasua rampilla, ennen kuin keulimisenesto nappasi peliin. Hyvin huomaa miten jo pari astetta vaikuttaa mennäänkö luistonestoa vai keulimisenestoa vasten.

Tuli myös helvetin paljon paremman näköiseksi uudella kilpitelineellä joka nosti kilven ja vilkut sinne minne pitää. Ja asentaja kehui vielä että kerrankin hyvä kitti joka oikeasti meni ja asentui kuten orkkis osa vs poraa säädä ja perseile kuten kuulema liian moni. 200e tosin, saakin olla moinen.
 
Itsellä siis ensihuolto oli jo tehty Bike worldin toimesta, mutta sitä ei kuulema ollut kirjattu sähköiseen huoltokirjaan. Pitää kysellä hiukan. Voihan olla että ovat vain pokkana vaihtaneet öljyt ja that's it.
Ensihuolto on monissa yrityksissä periaatteessa luovutushuolto, sitä ei aina kirjailla huoltokirjoihin.
Kun vehkeellä ajellaan se reilut tuhat kilsaa, tulee se ns todellinen ensihuolto.
Öljyt vaihdellaan ja suodattimia ehkä vaihdellaan vähän miten sattuu tilanteeseen sopimaan.
Ja pulttien ja muttereiden kiristyksen varmistuksia ja muita säätöjä tehdään.
Ja yleensä ECU päivitellään.
 
Ensihuolto on monissa yrityksissä periaatteessa luovutushuolto, sitä ei aina kirjailla huoltokirjoihin.
Kun vehkeellä ajellaan se reilut tuhat kilsaa, tulee se ns todellinen ensihuolto.
Öljyt vaihdellaan ja suodattimia ehkä vaihdellaan vähän miten sattuu tilanteeseen sopimaan.
Ja pulttien ja muttereiden kiristyksen varmistuksia ja muita säätöjä tehdään.
Ja yleensä ECU päivitellään.
Oma on tosiaan ex demopyörä ja on todnäk tehty juurikin noin paperisessa huoltokirjassa näkyy, sähköisessä ei. Tosin, väittivät että 1000km kohdilla se ensimmäinen huolto.
 
Pikkuhiljaa muuttuu Dynakin mieluisammaksi. Alla videon pätkää aikaisemman kauden muutoksista sekä tulevista päivityksistä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Pikkuhiljaa muuttuu Dynakin mieluisammaksi. Alla videon pätkää aikaisemman kauden muutoksista sekä tulevista päivityksistä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Suht saman näköstä settiä mitä omalle entiselle dynalle kanssa tuli puuhailtua toki hienompana sulla. Itelläki lähti jakkara vaihtoon ekana ja heti perään 12,5” riserit jollain 3” pullbackilla. Kuvassa hd omat nahkalaukut ja sissy.

IMG_4881.jpeg


No se meni yhden kauden jälkeen vaihtoon ja road kingiä tilalle johon heti ”koeajon” jälkeen Oulu-Hki tilasin saddlemenin jakkaran. Stongaan olis taas haaveina vaihtaa se 12” riseri, mutta saa nähdä saako aikaan milloin, jos koskaa.

Talven aikana ainoa muutos nykyiseen oli kovat laukut nahkaisten tilalle (ei kuvassa). Tähän löytyy myös pikakiinnitteinen sissy.

a8c37607-17de-4a7d-a9c9-2db18cdd9daf.jpeg
 
Vespa tuli haettua eilen ajoon.
vesp_n.jpg
Vielä päivän anekdootti.
Sutisin hiukan tallisäilön jälkeen lämpimällä vedellä Vespaani, ja vielä pikaisemmin jotain huonoa polymeeriliemivahaa, ja sitten viemään kiintolevyä takuupalautukseen Verkkokauppaan/postiin.
Ulostullessa pariskunta kävelee vespan suunnasta ja nainen on juuri sanonut jotain, ja mies vastaa: "tai sitten vaan maalattu!"
;-D

Jäin miettimään kaikenlaista kuten: Monenkohan kuukauden välein joku Tesla pitää maalata? ;-\
 
Suht saman näköstä settiä mitä omalle entiselle dynalle kanssa tuli puuhailtua toki hienompana sulla. Itelläki lähti jakkara vaihtoon ekana ja heti perään 12,5” riserit jollain 3” pullbackilla. Kuvassa hd omat nahkalaukut ja sissy.

IMG_4881.jpeg


No se meni yhden kauden jälkeen vaihtoon ja road kingiä tilalle johon heti ”koeajon” jälkeen Oulu-Hki tilasin saddlemenin jakkaran. Stongaan olis taas haaveina vaihtaa se 12” riseri, mutta saa nähdä saako aikaan milloin, jos koskaa.

Talven aikana ainoa muutos nykyiseen oli kovat laukut nahkaisten tilalle (ei kuvassa). Tähän löytyy myös pikakiinnitteinen sissy.

a8c37607-17de-4a7d-a9c9-2db18cdd9daf.jpeg
Ite pitkään pähkäilin sporasta luovuttuani, että hyppäänkö laukkumopoon vai dynaan. Mutta omat ajeluni on lähinnä nurkkavippastelua niin baggeri olis menny "hukkaan".

Oikeastaan jo ennen dynan ostamista, haettava lookki oli jo valmiina mielessä, jos siihen tullaan päätymään. Siinä ruetaan hiljakseen olemaan jahka videon isomman laatikon sisältö saadaan mopoon paikalleen ja mieluisa putki vielä.

Itselle tuli hieman yllätyksenä miten alas stonga lopulta jäi tuolla yhteensä 12" setillä Dynassa. Vastaavan korkuinen (Tyson XL) sporassa nousi jonkin verran ylemmäs, varmaan sen verran eroja rungossa ja yläkolmioissa.

Noo.. rakennellaan tämä maaliin ja katotaan josko seuraava olisi sitten meksiko tyylinen softail tai kingi =)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 717
Viestejä
5 049 243
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom