Mopokuumetta

On tuossa pari kertaa houkutellut hakea pyörä talvisäilöstä tunniksi pariksi kun on ollut +5c ja sulat tiet... enpä ole vain viitsinyt suolata pyörää. Polte on kyllä kova jo.
 
On tuossa pari kertaa houkutellut hakea pyörä talvisäilöstä tunniksi pariksi kun on ollut +5c ja sulat tiet... enpä ole vain viitsinyt suolata pyörää. Polte on kyllä kova jo.
Kannattaa huomioida että vaikka siellä on +5c ja tie kuiva, niin tie on aivan saatanan liukas kaikesta liasta.

Puhumattakaan siitä, että kuinka likainen pyörä ja varusteet on sen jälkeen ja sitä suolaa ei saa millään joka paikasta pois.
 
Kannattaa huomioida että vaikka siellä on +5c ja tie kuiva, niin tie on aivan saatanan liukas kaikesta liasta.

Puhumattakaan siitä, että kuinka likainen pyörä ja varusteet on sen jälkeen ja sitä suolaa ei saa millään joka paikasta pois.
Tämän takia en ole kaivanut sitä sieltä tallista vaikka houkutus olisi.
 
Onhan tuota vähisä tullu käytyä. Ei tuota isolla mopolla voi oikein enduroinniksi sanoa. Koitan pysyä jollain tieksi kutsuttavalla alustalla. Kivaa se kyllä on AF.

Lunta on kyllä hiivatin vähä täsä Oulun seudullaki.

IMG20250119145921.jpg
 
Minikrossi tai kaksi ostoslistalla. Sähköinen hiukan kiinnostaisi jos vaikka naapurit ei niin häiriintyisi, toisaalta bensamalleista oli helpompi siirtyä oikeisiin krosseihin / enskoihin jos harrastus kiinnostaa? Sähkömalleissa paperilla hiukan aneemiset tehot ja pitkät latausajat, akkukaan ei varmaan pitkään kestä 100-0 ajoa?

Ajattelin että ostaisi nyt kesälle yhden jolla 5v ja 6v voisivat vuorotella. Seuraavana kesänä 7v tarvinnee jo isomman pyörän. Siitä seuraavana tarvittanee toinen isompi pyörä ja kolmas lapsi saattaa jo aloitela tuolla pienellä pyörällä. Olettaen että innostus ei laannu.

Kokemuksia tai suosituksia lasten krossipyöristä?
 
Stark Varg on upea: max. 80hv. Tajunneet et sähköcrossin pitää kulkea.

Saa tehot tippuu, mut tuskin runko taipuu.
 
Tulipa tällainen vastaan seuraamaltani youtube-kanavalta. Tästä vuodesta alkaen moottoripyörät ovat pääsääntöisesti kielletty Nurburgringin Nordschleifelta tiukentuneiden turvamääräysten takia. Ilmeisesti tulossa on 4 vain prätkille varattua ajopäivää per vuosi, eli ei paljon. Tiedoksi jos joku on lähdössä sinnepäin kesällä tarkoituksena kokea k.o. rata. Itse ajoin siellä muutamankin kierroksen matkahayabusalla keväällä 2010. Edelleen paras asia mitä ikinä olen tehnyt housut jalassa, vaikka pyörässä kaikki matkatavarat lastattuina, alla kovat touringrenkaat ja ajoasunani lepattavat goretexit ja päässä avattava Shoei.

 
Tulipa tällainen vastaan seuraamaltani youtube-kanavalta. Tästä vuodesta alkaen moottoripyörät ovat pääsääntöisesti kielletty Nurburgringin Nordschleifelta tiukentuneiden turvamääräysten takia. Ilmeisesti tulossa on 4 vain prätkille varattua ajopäivää per vuosi, eli ei paljon. Tiedoksi jos joku on lähdössä sinnepäin kesällä tarkoituksena kokea k.o. rata. Itse ajoin siellä muutamankin kierroksen matkahayabusalla keväällä 2010. Edelleen paras asia mitä ikinä olen tehnyt housut jalassa, vaikka pyörässä kaikki matkatavarat lastattuina, alla kovat touringrenkaat ja ajoasunani lepattavat goretexit ja päässä avattava Shoei.


Koska 99% moottoripyörällä ajavista ei ymmärrä mitä tekevät, ovat tottuneet siihen että normaalissa liikenteessä ovat nopeita, mutta tuolla ovat vain tiellä.

Ne ei hahmota mitä ympärillä tapahtuu ja vaikka ajavat suoralla 300km/h, niin autot tulee mutkissa heittämällä ohi ellet oikeasti osaa ajaa sitä moottoripyörää.

Hyvä että kieltävät nyt, eikä sitten kun joku oikeasti pääsee hengestään ja ajaminen kielletään kaikilta kokonaan.
 
Tuokin pitää paikkansa. Itse kun ajoin siellä niin katsoin yhtä paljon peileihin kun eteenpäin, ja pysyin melko tiukasti radan oikeassa laidassa jos vähänkään näytti siltä että takaa tulee autoja kovaa, omista ajolinjoista niinkään kiinni pitämättä. Ja ne autot siellä tulevat oikeasti lujaa, yhdelläkin kierroksella loppusuoraa edeltävässä mutkassa takaa tuli Lambo varmaan 2x nopeammin kun minä mutkaan (mutta jäi kyllä busasta kun suora aukeni ja annoin hanaa). Tavan motoristi unohtaa helposti myös sen että tiukassa mutkassa kantatessa se pyörä ei olekkaan ihan niin paljon autoa kapeampi, ja noissa vauhdessa se vielä korostuu vaikka rata ei ihan kapein olekkaan.

Ymmärrän miksi tekivät päätöksen, mielestäni aina ollut hieman outoa että siellä on saanut ajaa oikeastaan millä vaan katulaillisella vehkeellä suuressa sekamelskassa kun siellä Trabantit, Vespat, Ferrarit, turistibussit ja bemmit etenevät yhdessä hyvinkin erilaisia vauhteja. Vaikka touristenfahrtissa ei periaatteessa saa ajaa kilpaa niin kyllähän ne ajot aina sellaisiksi muuttuvat, koska ihmisluonne. Eli hyvä että tulee niitä vain 2-pyöräisille tarkotettuja päiviä, mutta uskon että 4pv/vuosi ei ihan riitä kattamaan kysyntää.

Mitä hengissäpysymiseen tulee niin vuosittain siellä kuolee sekä motoristeja että autoilijoita. Tilastot eivät ole julkisia, ja luvuista onkin aikojen saatossa keskusteltu melko paljon. Joku arvio sanoo jotta yhteensä 73, toinen 2-12/vuosi (kohta #10). Ei se rata koskaan ole 100% turvallinen ollut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 942
Viestejä
4 647 644
Jäsenet
76 350
Uusin jäsen
MoppeFi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom