Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minun ulkona oleva RuuviTag (niitä on yhteensä 5kpl pitkin kiinteistöäni) sanoi että n. 7:50 tänä aamuna käväisi +0,01:ssä asteessa. Että vielä selkeästi plussan puolella oltiin. Omat rätkät tallissa jo jonkin aikaa, mutta viikonloppuna näkyi kyllä yllättävän paljon pyöriä vielä liikenteessä, eikä vain näitä HC adventurematkaenskoja vaan ihan kyykkyjä ja kustomeitakin. Riispektiä niille jotka eivät vieläkään ole luovuttaneet!Virallinen 2,9 astetta, keittiön mittari näyttää yksi aste, ja ulkona pihalla kauniissa kukkakuurassa autot. Voi olla että kaksipyöräisen talvilepo lähestyy, eikä sitä ajeta sinnekään varmaan aamupäivällä ;-)
Eeeh... Ihan kiva se skrabailla satulan jäitä .Tänään tuli vietyä pyörä talvisäilöön, vielä kun pääsi ajamalla
Tulis sitten edes sitä pakkasta, että voi kaivaa laskettelusukset esille
Tämä aamu:
Kärkkä 3,3°
Makuuhuoneen ikkuna 2°
Keittiön ikkuna: 0,2°
Niinpä niin...
Mutta totta, koska Vespa tallissa niin nyt viikoksi -10 ja sit puoli meetriä lunta että pääsee Teijolle mäkeen ;-)
No itseasiassa se vaatii suoran näköyhteyden, esimerkiksi autot ei katossa ikkunoistaan samaan tapaan jäädy ja lisäksi jossain maassa voi olla vielä näilläkin keleillä niin paljon enemmän lämpöä, ettei esimerkiksi asfaltit kuitenkaan ole jäässä aamuisin. Eli jostain auton ikkunoiden jäätymisestä ei vielä pysty tekemään päätelmiä muusta kuin siitä, että riittävästi säteilyä pakenee avaruuteen vs ilman lämmittävä vaikutus eli todennäköisesti aika lähellä nollakelejä ollaan.Totta, mutta semantiikkaa sinänsä, koska ketäpä kiinnostaa oikeastaan ilman lämpötila liikenteessä, vain se pinnan lämpötila kiinnostaa. Eikä ikkunaa rapsuttaessakaan kiinnosta että nyt on plussakeli ;-)
Ja voihan tuota miettiä niinkin että lämpömittarin anturi, sehän ei ole ilmaa, vaan pintaa, josta myös säteilee avaruuteen ;-D
lisäksi jossain maassa voi olla vielä näilläkin keleillä niin paljon enemmän lämpöä, ettei esimerkiksi asfaltit kuitenkaan ole jäässä aamuisin.
Yhtään tiedä millainen on lukko tai avain tuossa mutta onko mahdollista saada se avaimenjämä jollain magneetilla tai imulla?Katkesi Fanticin bensakorkin sisään avain. Sen verran syvällä että ei saa pois. Ruuvailin bensakorkin irti, mutta en edelleenkään tajua mten lukkopesän saisi irti korkista ja jotenkin keploteltua avainmen sieltä. Pitiki sattua juuri loppumetreillä tälläinen murhe.
Nythän se on toisaalta talven aikana helppo asia ratkasta pajalla.Katkesi Fanticin bensakorkin sisään avain. Sen verran syvällä että ei saa pois. Ruuvailin bensakorkin irti, mutta en edelleenkään tajua mten lukkopesän saisi irti korkista ja jotenkin keploteltua avainmen sieltä. Pitiki sattua juuri loppumetreillä tälläinen murhe.
Viet vaan sen korkin katkenneen avaimen kera jonnekin lukkosepälle niin ne saa kyllä sen avaimen tyngän sieltä ulos.Yrittänyt selvitellä skenaariota jos avainta ei saa sieltä pois. Mene virtalukko uusiksi myös. ( Fantic myy ainoastaan settiä jossa polttoainekorkki ja virtalukko. Varmaan avaimen sarjoituksen takia ).
Varaosakorkkia ei tuppaa löytymään millään. Tosin pitäisi saada korkki vielä irti siitä kehyksestä. Epäilys on että se on tälläinen Vicman tekemä korkki. Ainakin näyttää hyvin samalta ( Tosin yhtensopivuustaulokossa ei mainita Fanticcia )
En minä mitään virtalukkon koskisi, jos korkin saisi hommatua. Tyytyisin kahteen avaimeen, tai antaisin lukkosepon sarjottaa korkin samaksi kuin virtalukon avain...Yrittänyt selvitellä skenaariota jos avainta ei saa sieltä pois. Mene virtalukko uusiksi myös. ( Fantic myy ainoastaan settiä jossa polttoainekorkki ja virtalukko. Varmaan avaimen sarjoituksen takia ).
Varaosakorkkia ei tuppaa löytymään millään. Tosin pitäisi saada korkki vielä irti siitä kehyksestä. Epäilys on että se on tälläinen Vicman tekemä korkki. Ainakin näyttää hyvin samalta ( Tosin yhtensopivuustaulokossa ei mainita Fanticcia )
Soitin paikalliseen lukkoliikkeeseen, totesivat että jos avain syvällä niin tosi hankalaa on onkia sieltä pois, vasrinkin jo se on siellä jotenkin jumissa.Viet vaan sen korkin katkenneen avaimen kera jonnekin lukkosepälle niin ne saa kyllä sen avaimen tyngän sieltä ulos.
Ja rehellisesti, se isompikin 15l 98:a ei nyt vie konkkaan jos kerran pyöräkin menossa vaihtoon keväällä.Lukoton korkki olisi oma tieni. Ei pensavaras sitä arvaa että "tuolla laite jossa ei lukkoa, ja varmaan kolme litra hyvää påensaa!"
Riippuu miten ajat ja onko miten äänekäs putki . Itse yritän aina esim ajaa kodin lähistöllä korostetun incognito modessa. Oli joskus 250cc krossimönkkäri (tehdasputket yms mutta helvetin äänekäs) ja sillä sai naapurit ikkunaan tai naamalle huutamaan jo pelkällä tyhjäkäynnillä. Luulen että jos ei olisi ollut tallia, olisi jotain jänniä juttuja voinut tapahtua sille. Nykyinen on onneksi edes varsin maltillinen matalilla kierroksilla vaikka sporttinen prätkä onkin.Lukottomana olisin enemmän huolissani tavaran lisääntymisestä tankkiin kuin poistumisesta
Riippuu miten ajat ja onko miten äänekäs putki . Itse yritän aina esim ajaa kodin lähistöllä korostetun incognito modessa. Oli joskus 250cc krossimönkkäri (tehdasputket yms mutta helvetin äänekäs) ja sillä sai naapurit ikkunaan tai naamalle huutamaan jo pelkällä tyhjäkäynnillä. Luulen että jos ei olisi ollut tallia, olisi jotain jänniä juttuja voinut tapahtua sille. Nykyinen on onneksi edes varsin maltillinen matalilla kierroksilla vaikka sporttinen prätkä onkin.
Oi kyllä noita on. Itse asuin aikanaan talossa joka oli puolillaan eläköityneitä poliiseja. Suurin osa jees, osa taas oli ihan kilipäitä ja kokivat olevansa yhä se laki. Yksi tuli sananmukaisesti kasvoille kun rullasin talon pihalta reilulla tyhjäkäynnillä etten herättäisi kaikkia. Kuulemma kaahailin aina pihassa. Tajusi että on vain äänekäs kun näytin kuvat vakiomallin putkista ja siitä että demosin miltä tyhjäkäynti kuulosti. Mutta oli juuri näitä jotka olisivat ihan oikeasti ilolla tunkeneet sokeria tankkiin.Itse pidän kaupan pihaa jne. yön yli säilytyksiä suurempana riskinä kepposille, mutta on tuokin tietty mahdollista. Tosin tuskin sentään täysjärkiset naapurit tuollaiseen ryhtyy, mutta aina on hulluja. Tosin tuollaiselle alueelle ei kannata edes muuttaa jossa sabotaasit mahdollisia.
Ymmärrän kyllä ihmisten ketutuksen meteliin, saman kadun päästä päähän räppäämiseen, mutta onneksi sitä harrastavat lähinnä mopoilijat ja henkisesti 15vuotiaiksi jääneet. Jos joku aamulla lähtee töihin ja iltapäivällä palaa niin ei siitä sovi suuttua vaikka olisi meteliäkin.
Parkkipaikallaha sitä nyt muutenkin pitäs rivarissa säilyttääEnsi kesä vähän jännittää kun tulee muutto uuteen rivitaloon, Trumppa kun ei tykkää kylmistä aamuista ja putki on mallia avoin, niin käynnissä pysyminen saattaa vaatia muutaman yrityksen ja kierroksia. Nykyisessä talonyhtiössä ei ole ketään haitannut kun asutaan päädyssä, mutta uudessa asutaan keskellä taloa, taidan naapurisovun säilyttämiseksi työntää pyörän parkkipaikalle ja laittaa vasta siellä käyntiin.
Riippuu vähän mikä haittalevy tippui, mutta kyllä se lukko yleensä edelleen toimii vaikka haittoja puuttuisikin. Esim. BMW:n lukkopesissä alin haitta pitää sylinterin paikallaan, mutta muista haitoista voi poistaa vaikka kaikki paitsi yhden ja lukko edelleen toimii. Turvallisuus laskee tietysti radikaalisti, koska tiirikointi onnistuu helposti. Kunhan vaan saisit sen tyngän sieltä pois.No, sitten DIY hattu päähän ja tuumasta toimen. Purin bensakorkin atomeiksi ja irroitin sieltä pelkän lukkopesän. Huomasin että lukkopesä oli likainen kun ulkopuolelta törröttävät haittalevyt olivat paskaiset. Vaikka kuinka sorkin haittalevyjä avaimentynkä ei lähtenyt liikkumaan. Liekkö katketessaan jäännyt joku särmä joka jumitti sen sinne haittalevyihin. Lopulta lukkopesästä lennähti yksi haittalevy ja joku pikkuriikkinen jousi ulos. Lensivät kaaressa jonnekin. Tiesin siinä vaiheessa että Game Over.
Näin jostain vinkin, että kuuma liimaa turttaa avaimen reikään, sen verran jäykkää että siinä videossa ainakin tuli avain.Katkesi Fanticin bensakorkin sisään avain. Sen verran syvällä että ei saa pois. Ruuvailin bensakorkin irti, mutta en edelleenkään tajua mten lukkopesän saisi irti korkista ja jotenkin keploteltua avainmen sieltä. Pitiki sattua juuri loppumetreillä tälläinen murhe.
Viime vuonna kävin mopokuumeessa ajamassa niin että aamulla -1 aste ja kun päivällä vaihtui +1:een niin lähdin lenkilleKesähansikkaat myös turhan viileät alle 5 asteen lämpötiloihin.
Itsellä ei ole kahvasuojia eikä lämppäreitäkään, niin nahkahanskat käy viileäksi melko joutuin. 2-3asteen lämpötilassa riittää 10min pyrähdys moottoritiellä jäädyttämään sormet. Pakoputkesta onneksi saa nopeasti hieman lisälämmikettä . Ajokamat muutoin ihan lämpöiset, kunhan vaan alle laittaa vähän muutakin kuin nahkakalsarit. Ensi kesäksi hommattava tyylikkäämpää ja kevyempää kampetta.Viime vuonna kävin mopokuumeessa ajamassa niin että aamulla -1 aste ja kun päivällä vaihtui +1:een niin lähdin lenkille
Omistan vain kevyet kesäkamat, mutta kahvalämppäreillä (+suojat kahvojen edessä auttavat viimalta) nuo eristämättömät nahkahanskat olivat ihan riittävät. Muuten kyllä sen tunnin lenkin jälkeen istuin aikani sohvalla ja menin sitten laittamaan saunan päälle kun tuntui edelleen yhtä kylmältä kuin pihalla
Jos Hondassa on valmiiksi johdot yms. lämppäreille niin sitten ehdottomasti orkkikset eikä mitkään tarvike-Kosot. Ei tarvi räpeltää sulakkeiden, releiden, johdotusten yms. kanssa, vaikka (varsinkin Hondan hintatasoa 5:n entisen Hondan jälkeen hieman muistellen) olisivatkin kalliimmat. Lämppärit poistivat minulle tarpeen paksuilla BMW-merkkisillä (!) talvihanskoilla ajelun, ja vaikka ne motoristilapaset ovatkin niin tuntuma hallintalaitteisiin on niillä erittäin tönkkö. Parempiakin varmasti löytyy, ja itselleni ei muutenkaan ongelma kun en kylmällä enää viitsi ajella jos ei ole ihan pakko. Ne bemmitumput toimii taas esim. lumilingon kanssa erittäin hyvin, eli ei ne turhaksi jääneet.Lämppärit eivät olisi paha hankinta kyllä. Hondassa kun on johdotkin valmiina orkkiksia varten. Voi olla että menee kevään huollon yhteydessä samaan satsiin. Mutta on sitä pärjätty nollakelissäkin kun vaan on kunnon hanskat. Itsellä on erikseen kylmän kelin ja kesäkelin hanskat. Toiset ovat hiukan nihkeän paksut, mutta ovat sentään käytettävät vs esim joku kelkkahanska.
Juu johdot on paikallaan. Tosin, eipä tuossa mikään ongelma ole vedellä johtoja. Android Auto näytön asentelin 30min tutkimisella niin että on halutessa puhelimelle lataus, tai Android Auto näyttö telineessä. Naku kun on niin ei ole ongelma löytää reittejä.Jos Hondassa on valmiiksi johdot yms. lämppäreille niin sitten ehdottomasti orkkikset eikä mitkään tarvike-Kosot. Ei tarvi räpeltää sulakkeiden, releiden, johdotusten yms. kanssa, vaikka (varsinkin Hondan hintatasoa 5:n entisen Hondan jälkeen hieman muistellen) olisivatkin kalliimmat. Lämppärit poistivat minulle tarpeen paksuilla BMW-merkkisillä (!) talvihanskoilla ajelun, ja vaikka ne motoristilapaset ovatkin niin tuntuma hallintalaitteisiin on niillä erittäin tönkkö. Parempiakin varmasti löytyy, ja itselleni ei muutenkaan ongelma kun en kylmällä enää viitsi ajella jos ei ole ihan pakko. Ne bemmitumput toimii taas esim. lumilingon kanssa erittäin hyvin, eli ei ne turhaksi jääneet.
Siellä on hiekkaa, kuraa ja märkää = liukasta ja kaikki paikat täynnä paskaa lenkin jälkeen, joten ei kiitos.+9,2C näyttää ulkomittari ja lumesta ei tietoakaan enää edes pientareilla. Varmaan joutuu vielä käymään lenkillä Ei tästä mahdottoman montaa vuotta ole, kun juhannuksena oli +6C... semmoinen keskikesän juhla.