Mopokuumetta

On tuossa pari kertaa houkutellut hakea pyörä talvisäilöstä tunniksi pariksi kun on ollut +5c ja sulat tiet... enpä ole vain viitsinyt suolata pyörää. Polte on kyllä kova jo.
 
On tuossa pari kertaa houkutellut hakea pyörä talvisäilöstä tunniksi pariksi kun on ollut +5c ja sulat tiet... enpä ole vain viitsinyt suolata pyörää. Polte on kyllä kova jo.
Kannattaa huomioida että vaikka siellä on +5c ja tie kuiva, niin tie on aivan saatanan liukas kaikesta liasta.

Puhumattakaan siitä, että kuinka likainen pyörä ja varusteet on sen jälkeen ja sitä suolaa ei saa millään joka paikasta pois.
 
Kannattaa huomioida että vaikka siellä on +5c ja tie kuiva, niin tie on aivan saatanan liukas kaikesta liasta.

Puhumattakaan siitä, että kuinka likainen pyörä ja varusteet on sen jälkeen ja sitä suolaa ei saa millään joka paikasta pois.
Tämän takia en ole kaivanut sitä sieltä tallista vaikka houkutus olisi.
 
Onhan tuota vähisä tullu käytyä. Ei tuota isolla mopolla voi oikein enduroinniksi sanoa. Koitan pysyä jollain tieksi kutsuttavalla alustalla. Kivaa se kyllä on AF.

Lunta on kyllä hiivatin vähä täsä Oulun seudullaki.

IMG20250119145921.jpg
 
Minikrossi tai kaksi ostoslistalla. Sähköinen hiukan kiinnostaisi jos vaikka naapurit ei niin häiriintyisi, toisaalta bensamalleista oli helpompi siirtyä oikeisiin krosseihin / enskoihin jos harrastus kiinnostaa? Sähkömalleissa paperilla hiukan aneemiset tehot ja pitkät latausajat, akkukaan ei varmaan pitkään kestä 100-0 ajoa?

Ajattelin että ostaisi nyt kesälle yhden jolla 5v ja 6v voisivat vuorotella. Seuraavana kesänä 7v tarvinnee jo isomman pyörän. Siitä seuraavana tarvittanee toinen isompi pyörä ja kolmas lapsi saattaa jo aloitela tuolla pienellä pyörällä. Olettaen että innostus ei laannu.

Kokemuksia tai suosituksia lasten krossipyöristä?
 
Stark Varg on upea: max. 80hv. Tajunneet et sähköcrossin pitää kulkea.

Saa tehot tippuu, mut tuskin runko taipuu.
 
Tulipa tällainen vastaan seuraamaltani youtube-kanavalta. Tästä vuodesta alkaen moottoripyörät ovat pääsääntöisesti kielletty Nurburgringin Nordschleifelta tiukentuneiden turvamääräysten takia. Ilmeisesti tulossa on 4 vain prätkille varattua ajopäivää per vuosi, eli ei paljon. Tiedoksi jos joku on lähdössä sinnepäin kesällä tarkoituksena kokea k.o. rata. Itse ajoin siellä muutamankin kierroksen matkahayabusalla keväällä 2010. Edelleen paras asia mitä ikinä olen tehnyt housut jalassa, vaikka pyörässä kaikki matkatavarat lastattuina, alla kovat touringrenkaat ja ajoasunani lepattavat goretexit ja päässä avattava Shoei.

 
Tulipa tällainen vastaan seuraamaltani youtube-kanavalta. Tästä vuodesta alkaen moottoripyörät ovat pääsääntöisesti kielletty Nurburgringin Nordschleifelta tiukentuneiden turvamääräysten takia. Ilmeisesti tulossa on 4 vain prätkille varattua ajopäivää per vuosi, eli ei paljon. Tiedoksi jos joku on lähdössä sinnepäin kesällä tarkoituksena kokea k.o. rata. Itse ajoin siellä muutamankin kierroksen matkahayabusalla keväällä 2010. Edelleen paras asia mitä ikinä olen tehnyt housut jalassa, vaikka pyörässä kaikki matkatavarat lastattuina, alla kovat touringrenkaat ja ajoasunani lepattavat goretexit ja päässä avattava Shoei.


Koska 99% moottoripyörällä ajavista ei ymmärrä mitä tekevät, ovat tottuneet siihen että normaalissa liikenteessä ovat nopeita, mutta tuolla ovat vain tiellä.

Ne ei hahmota mitä ympärillä tapahtuu ja vaikka ajavat suoralla 300km/h, niin autot tulee mutkissa heittämällä ohi ellet oikeasti osaa ajaa sitä moottoripyörää.

Hyvä että kieltävät nyt, eikä sitten kun joku oikeasti pääsee hengestään ja ajaminen kielletään kaikilta kokonaan.
 
Tuokin pitää paikkansa. Itse kun ajoin siellä niin katsoin yhtä paljon peileihin kun eteenpäin, ja pysyin melko tiukasti radan oikeassa laidassa jos vähänkään näytti siltä että takaa tulee autoja kovaa, omista ajolinjoista niinkään kiinni pitämättä. Ja ne autot siellä tulevat oikeasti lujaa, yhdelläkin kierroksella loppusuoraa edeltävässä mutkassa takaa tuli Lambo varmaan 2x nopeammin kun minä mutkaan (mutta jäi kyllä busasta kun suora aukeni ja annoin hanaa). Tavan motoristi unohtaa helposti myös sen että tiukassa mutkassa kantatessa se pyörä ei olekkaan ihan niin paljon autoa kapeampi, ja noissa vauhdessa se vielä korostuu vaikka rata ei ihan kapein olekkaan.

Ymmärrän miksi tekivät päätöksen, mielestäni aina ollut hieman outoa että siellä on saanut ajaa oikeastaan millä vaan katulaillisella vehkeellä suuressa sekamelskassa kun siellä Trabantit, Vespat, Ferrarit, turistibussit ja bemmit etenevät yhdessä hyvinkin erilaisia vauhteja. Vaikka touristenfahrtissa ei periaatteessa saa ajaa kilpaa niin kyllähän ne ajot aina sellaisiksi muuttuvat, koska ihmisluonne. Eli hyvä että tulee niitä vain 2-pyöräisille tarkotettuja päiviä, mutta uskon että 4pv/vuosi ei ihan riitä kattamaan kysyntää.

Mitä hengissäpysymiseen tulee niin vuosittain siellä kuolee sekä motoristeja että autoilijoita. Tilastot eivät ole julkisia, ja luvuista onkin aikojen saatossa keskusteltu melko paljon. Joku arvio sanoo jotta yhteensä 73, toinen 2-12/vuosi (kohta #10). Ei se rata koskaan ole 100% turvallinen ollut.
 
Tuokin pitää paikkansa. Itse kun ajoin siellä niin katsoin yhtä paljon peileihin kun eteenpäin, ja pysyin melko tiukasti radan oikeassa laidassa jos vähänkään näytti siltä että takaa tulee autoja kovaa, omista ajolinjoista niinkään kiinni pitämättä. Ja ne autot siellä tulevat oikeasti lujaa, yhdelläkin kierroksella loppusuoraa edeltävässä mutkassa takaa tuli Lambo varmaan 2x nopeammin kun minä mutkaan (mutta jäi kyllä busasta kun suora aukeni ja annoin hanaa). Tavan motoristi unohtaa helposti myös sen että tiukassa mutkassa kantatessa se pyörä ei olekkaan ihan niin paljon autoa kapeampi, ja noissa vauhdessa se vielä korostuu vaikka rata ei ihan kapein olekkaan.

Ymmärrän miksi tekivät päätöksen, mielestäni aina ollut hieman outoa että siellä on saanut ajaa oikeastaan millä vaan katulaillisella vehkeellä suuressa sekamelskassa kun siellä Trabantit, Vespat, Ferrarit, turistibussit ja bemmit etenevät yhdessä hyvinkin erilaisia vauhteja. Vaikka touristenfahrtissa ei periaatteessa saa ajaa kilpaa niin kyllähän ne ajot aina sellaisiksi muuttuvat, koska ihmisluonne. Eli hyvä että tulee niitä vain 2-pyöräisille tarkotettuja päiviä, mutta uskon että 4pv/vuosi ei ihan riitä kattamaan kysyntää.

Mitä hengissäpysymiseen tulee niin vuosittain siellä kuolee sekä motoristeja että autoilijoita. Tilastot eivät ole julkisia, ja luvuista onkin aikojen saatossa keskusteltu melko paljon. Joku arvio sanoo jotta yhteensä 73, toinen 2-12/vuosi (kohta #10). Ei se rata koskaan ole 100% turvallinen ollut.
Viime vuonna taisi tulla "ensimmäinen" rajoitus, että ajoneuvon pitää kulkea yli 140km/h, että edes pääsee ajamaan.

Eli ihan millä tahansa sinne ei enää pääse, minkä takia tämä pyörien kieltäminen oli aika luonnollinen jatkumo, haluavat onnettomuudet minimiin.
 
Viime vuonna taisi tulla "ensimmäinen" rajoitus, että ajoneuvon pitää kulkea yli 140km/h, että edes pääsee ajamaan.

Eli ihan millä tahansa sinne ei enää pääse, minkä takia tämä pyörien kieltäminen oli aika luonnollinen jatkumo, haluavat onnettomuudet minimiin.
Joo, tämän mukaan se olisi 130km/h, eli sitä luokkaa tosiaan. Savagella nippanappa että olisi edes päässyt sinne, sen kun olen saanut kulkemaan 137kmh GPS vauhtia alamäessä myötätuulessa ja kovalla koti-ikävällä :D. Bussilla olen just vaihtanut 2:lle tossa vauhdissa.

"There is officially ZERO access to Nordschleife Touristenfahrten for powered two-wheelers. (We’re added to the list that includes pick-ups, vans, quads, trikes, sidecars, vehicles with a top-speed of less than 130kmh, or a kerb weight over 3500kg, all of which are policed on an ad-hoc basis)"

Yleinen konsensus näyttäisi olevan että haluavat onnettomuudet minimiin, mutta ei vain turvallisuuden takia vaan myös tulojen optimoinnin takia. Tosiasiahan on että mälli jossa autoon tulee vain pieni klommo aikaansaa usein ambulanssikeikan ja radan pitkäkestoisen sulkemisen kun motoristi pannuttaa.

No, en minä oikeasti enää ollutkaan menossa sinne, vaikka haaveissa on ollutkin viimeiset 15 vuotta. Kai pitää todeta että kun olen lähempänä 60-vee kun 50 niin turhaan minä siellä wobblaisin muitten hidasteena. Ja jos nyt oikeasti haluaa jotain vauhdin tuntua niin onhan niitä ratapäiviä täälläkin, ja saksan autobaanat (ainakin vielä) osin rajoitusvapaita. Missä niillä sitten voi vetää tuppi kaakossa onkin asia erikseen. Tulisipa jo kevät.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 965
Viestejä
4 648 506
Jäsenet
76 357
Uusin jäsen
FatBatDad

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom