- Liittynyt
- 26.09.2018
- Viestejä
- 49
Jos tarve kulkea 60-70km/h niin osta joku muu kuin moposkootteri, joka saakin sen kulkea, äläkä perseile.Vinkkejä?
Jos tarve kulkea 60-70km/h niin osta joku muu kuin moposkootteri, joka saakin sen kulkea, äläkä perseile.Vinkkejä?
Royaliltahan tuli just eilen, toissapäivänä, virallisesti ulos Guerrilla, jota jotkut sanoo että on niin suoraan trumpan 400X kilpailija kuin voi olla.Joo, jotain RS yritin noihin tunkea. Myös Royal Enfieldeille ei moni laskuri osannut arpoa mitään.
Pisti silmään tuo uusi Triumph Scrambler 400 X. Vaikuttaisi aika hyvältä peliltä koluamaan lähitienoon pikkupaikkakuntia ja mettäteitäkin. Pitää pistää harkintaan ensi vuodelle ja selvitellä mitä tuohon olisi vakuutukset.
Huomasin saman eilen. Tuossa näyttäisi olevan matalempi istuinkorkeus joten voisi sopia itselle paremmin. Vaikka olen 180cm niin ilmeisesti olen sen verran persjalkainen että jalat ovat onnettoman lyhyet kun niitä eilen mittailin.Royaliltahan tuli just eilen, toissapäivänä, virallisesti ulos Guerrilla, jota jotkut sanoo että on niin suoraan trumpan 400X kilpailija kuin voi olla.
Royal Enfield Guerrilla 450 Bike Price, Colours & Images in India
Royal Enfield Guerrilla 450 bike price in India. Explore specs, colours, features & all the necessary details about the motorcycle. Book a free Test Ride now!www.royalenfield.com
Saksan hinnat 5290 - 5540 eur, varmaan verottomia toki..
Kun laitat sinne uuden letkun, niin varmista että letku kestää upottamisen bensaan.Potilaana Aprilia RSV 1000R. Kylmällä bensalla toimii täysin normaalisti (moottorin lämmöt 77). Kuumalla bensalla sitten ottaa vain 7000 kierrosta ja toimii muutenkin huonosti.
Nyt aamusta menin googlettamaan vikaa ja se olisi ilmeisesti tankin sisällä olevat bensaletkut.
RSV oikkuili oikein olan takaa...normaalia vai ei?
Ajattelinpa lähteä lämpöisen päivän kunniaksi pyörähtämään Tampereella Pyynikillä ja Autocenterillä. No pääsinhän minä Särkänniemen liikennevaloihin, pyörän lämmöt alkoi lähenemään 100 astetta niin yhtä äkkiä ei kestäkään kaasua ja vedot hukassa...ajattelin jo että nyt taitaa mennä...www.moottoripyora.org
Täytyy ostaa jostain sopivan kokoista bensaletkua? Nyt sain jo valutettua bensat pois ja bensapumpun irti. Kaksi letkua siellä on. Letkut varmaan on tiiviitä, mutta ilmeisesti vuotaa kuumalla bensalla liitoksista. Aika heikosti ne liitokset olikin minusta kiinni.
![]()
Aivan totta. Melkein kaikissa vaan sisäpuoli kestää bensaa.Kun laitat sinne uuden letkun, niin varmista että letku kestää upottamisen bensaan.
Moni letku kestää bensaa, mutta harva kestää upottamisen bensaan.
Mopoille on oma ketju.Vinkkejä?
Kyllä, ja hyytyy kun ajaa Pariisiin kun joka päivä sataa ;-)Siitä se lähtee![]()
Oleellisimmat ensimäisenä kuntoon. Jos staattoria, parempaa jännitteensäädintä ja ruskeaa liitintä ei ole vielä vaihdettu, niin osat ainakin valmiiksi tilaukseen ettei kulku lopu kuukaudeksi kesken ajokauden.Omaan silmään oikein nätti tuo Aprilia rsv 1000 (mille) R. Aika edukkaasti saa Apriliaa ostettua ja kumma kyllä toimiikin erittäin hyvinLuultavasti pitkäksikin aikaa hyvä pyörä. Toki kyykky, eli kaupunkiajo ei ole mitään kivaa tuon mallisella. Perää luultavasti saisi säädettyä alaspäin, mutta ei taida olla mitään ideaa?
Tänään huomasin sellaisen virheen pyörässä, että takavanteessa on punainen teippi? Mutta edessä ei ole jostain syystä. Saisikohan tuon takavanteen teippauksen revittyä pois? Täytyy varmaan mennä tutkimaan, että miten tuo punainen raita on kiinni?
Eikös se teippaus pitäisi olla niin edessä kuin takanakin?
Toinen mitä mietin, niin etuvalojen molemmin puolin on tuollaiset tummat muovinpalat. Minusta olisi hieman tyylikkäämpi ilman niitä? Jossain samanlaisissa ei ole noita paloja ollenkaan ja jossain taas on.
Esim tuossa ei ole niitä "ylimääräisiä" muovinpaloja. Kiinnityspaikat kyllä näyttää olevan.
![]()
Täytyypä lukea staattorista ja jännitesäätimestä keskustelut läpi. Ja kokeilla, että huomaanko tuota 3800rpm kuoppaa/nykimistä. Ikää pyörällä reipas 18 vuotta, niin ei varmaan alkuperäistä osaa (paljon) enää löydy.Oleellisimmat ensimäisenä kuntoon. Jos staattoria, parempaa jännitteensäädintä ja ruskeaa liitintä ei ole vielä vaihdettu, niin osat ainakin valmiiksi tilaukseen ettei kulku lopu kuukaudeksi kesken ajokauden.
Sen jälkeen Power commander asennukseen jos ei ole jo ja pyörä penkkiin. Kulutus tippuun 1l/100km, teho kasvaa ja 3800rpm kohdalla oleva ärsyttävä tehokuoppa ja nykimimen häviää.
Perää ei varmaan kovinkaan moni ole laskenut kun tarve on enemmänkin etupäässä ja moni laskee putkia.