Mopokuumetta

Onpas tuskallista odotella, että pääsee ajelemaan. Tilaamani Kawasaki Ninja ZX-4RR saapui, mutta A-kortti on vielä ajotunteja ja -koetta vaille valmis. Autokoululla kestää joku, vaikka omasta puolestani olisin voinut ajella jo pari kuukautta. :sad:

20240521_192624.jpg
20240517_202010.jpg
Tuo on kyllä hieno. Saa totutella pitään kierroksia korkealla.
 
Onpas tuskallista odotella, että pääsee ajelemaan. Tilaamani Kawasaki Ninja ZX-4RR saapui, mutta A-kortti on vielä ajotunteja ja -koetta vaille valmis. Autokoululla kestää joku, vaikka omasta puolestani olisin voinut ajella jo pari kuukautta. :sad:

20240521_192624.jpg
20240517_202010.jpg
Tiedän miltä odottelu tuntuu, kolme pyörää talvella ostaneena :). Tuosta voi odotellessa fiilistellä hieman Revzillan Daily Riderin melko positiivisia näkemyksiä vekottimesta. Nuo Daily Rider -jaksot ovat ehkä informatiivisimpia mitä youtubesta löytyy, kun keskittyvät nimenomaan siihen arkiseen käyttöön eikä siihen mikä on 0,00001 sek. nopeampi jollakin radalla. Suosittelen.

 
Onpas tuskallista odotella, että pääsee ajelemaan. Tilaamani Kawasaki Ninja ZX-4RR saapui, mutta A-kortti on vielä ajotunteja ja -koetta vaille valmis. Autokoululla kestää joku, vaikka omasta puolestani olisin voinut ajella jo pari kuukautta. :sad:

Mulla vähän sama homma. Mopo hommattu talvella ja vielä oisi vajaa kaksi viikkoo aikaa ensimmäiseen ajotuntiin. Pikkuhiljaa alkaa polttelemaan kun tuijottaa tallissa mopoo :D
 
Tiedän miltä odottelu tuntuu, kolme pyörää talvella ostaneena :). Tuosta voi odotellessa fiilistellä hieman Revzillan Daily Riderin melko positiivisia näkemyksiä vekottimesta. Nuo Daily Rider -jaksot ovat ehkä informatiivisimpia mitä youtubesta löytyy, kun keskittyvät nimenomaan siihen arkiseen käyttöön eikä siihen mikä on 0,00001 sek. nopeampi jollakin radalla. Suosittelen.



Joo, kiitos. :thumbsup: Oli ihan mielenkiintoinen video. Noissa USA-versioissa on tosiaan tehot rampautettu, niin suorituskykyyn liittyvät kommentit eivät täysin päde täkäläisen version kanssa, mutta kaikki muu on tietysti yhteneväistä.


Mulla vähän sama homma. Mopo hommattu talvella ja vielä oisi vajaa kaksi viikkoo aikaa ensimmäiseen ajotuntiin. Pikkuhiljaa alkaa polttelemaan kun tuijottaa tallissa mopoo :D

Odottelu on kyllä raskasta, etenkin kun (ainakin täällä) on niin hyvät ja hienot kelit koko ajan. Vaikka eiköhän niitä riitä jatkossakin ja myös tulevina vuosina. Itsellä on onneksi kesälomiin vielä reilusti aikaa, niin enköhän sinne mennessä ehdi saada kortin. :cool2:
 
Tarkista nyt ekana se kaasarien synkronointi, toimiiko ryyppy?
Synkkausta en ole tarkistanut mutta ei kai se bensan hajuun vaikuta? Käyntiin lähtöön varmasti. Ryyppy on mekaaninen vipu suoraan kaasareissa, en heti hahmota miten se ei toimisi. Ja ei tuo käyntiin ilman lähde eli kyllä se jotenkin toimii :D
 
R3DgRulle piti sanomani, että nostan hattua siitä, että maltat aloittaa pienemmästä pyörästä ja siitä sitten tarvittaessa joskus tehoissa (+vakuutusmaksuissa :D ) ylöspäin. Niin hemmetin monet tekevät sen just väärällä tavalla ja hommaavat heti sen 200hv ratatykin. Seuraukset voivat olla katastrofaaliset hyvinkin nopeasti. Itse näin jälkiviisaana voin kertoa, että aloitin ehkä hieman liian tujusta pelistä, kun hommasin 765rs:n ensipyöräksi. Onneksi ikävuosia ja lapsia oli jo kuitenkin kertynyt ja oletettavasti molemmat etulohkot tarpeeksi kehittyneet, että minkäänlaisia tilanteita en itselleni aiheuttanut.
 
Synkkausta en ole tarkistanut mutta ei kai se bensan hajuun vaikuta? Käyntiin lähtöön varmasti. Ryyppy on mekaaninen vipu suoraan kaasareissa, en heti hahmota miten se ei toimisi. Ja ei tuo käyntiin ilman lähde eli kyllä se jotenkin toimii :D
Synkat vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja starttaamiseen, vaikka ryyppy on mekaaninen vipu, niin se voi silti olla rikki ja joku pytty ei saa ryyppyä, käynti huonoa kylmänä. Haju voi johtua vanhoista letkusta tai tiivisteitä.

Mites tulpat ja sytkä puoli?
 
Olen tässä jonkin aikaa haaveillut Aprilia RS660 ostamisesta. Säästön saan kasaan vasta ensi vuodelle. Onko tietoa, että onko mitään kautta mahdollista vuokrata kyseistä pyörää esim. viikoksi? Netin kautta en löydä.
 
Synkat vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja starttaamiseen, vaikka ryyppy on mekaaninen vipu, niin se voi silti olla rikki ja joku pytty ei saa ryyppyä, käynti huonoa kylmänä. Haju voi johtua vanhoista letkusta tai tiivisteitä.

Mites tulpat ja sytkä puoli?
Pyörä käy hyvin kylmänä kunhan saa käyntiin ja käynti tasaantuu, se voi johtua synkkauksesta. Letkutkin on pääasiassa vaihdettu. Vaihdoin nyt imukurkut ja samalla huomasin että yksi kaasutin oli nurkasta hieman kostea. Sen verran että bensan löyhkä saattaa tulla just tuosta. Ja selittäisi myös jos yksi kaasarin kohokammioista valahtaa tyhjäksi muutamassa päivässä niin ei lähde heti kaikilla käymään. Ei kai se ihme ole kun pyörällä ikää kohta 30 vuotta.
E: Tulpat vaihdettu 2019 noin 10 tkm sitten. Tuntuu että vasta ne vaihdoin :D
Yllättävän kauan kesti kokeeksi Aliexpressistä ostetut imukurkut! Asensin ne paikalleen tasan kolme vuotta sitten. Maksoivat posteineen 7,32€. Nyt ostin Japanissa tehdyt Tourmaxit, katsotaan kestääkö 38€ hintaiset (eli viisinkertainen hinta) kauemmin. Ainakin nämä ovat huomattavasti kovempaa kumia.
1716396283041.png
 
R3DgRulle piti sanomani, että nostan hattua siitä, että maltat aloittaa pienemmästä pyörästä ja siitä sitten tarvittaessa joskus tehoissa (+vakuutusmaksuissa :D ) ylöspäin. Niin hemmetin monet tekevät sen just väärällä tavalla ja hommaavat heti sen 200hv ratatykin. Seuraukset voivat olla katastrofaaliset hyvinkin nopeasti. Itse näin jälkiviisaana voin kertoa, että aloitin ehkä hieman liian tujusta pelistä, kun hommasin 765rs:n ensipyöräksi. Onneksi ikävuosia ja lapsia oli jo kuitenkin kertynyt ja oletettavasti molemmat etulohkot tarpeeksi kehittyneet, että minkäänlaisia tilanteita en itselleni aiheuttanut.

Perehdyin aika paljon aiheeseen ennen pyörän hankintaa ja paljon törmäsi siihen että on parempi ja ehkä myös hauskempi ajaa hitaalla pyörällä kovaa kuin nopealla hiljaa. Meinasinkin ihan aluksi hommata Yamahan R3:sen, mutta sitten bongasin Youtubessa tämän ZX-4RR:n ja tykästyin kovasti sen äänimaailmaan. Lisäksi aika kattava varustelu oli kiva lisä. Sain vielä nollakuluilla olevan rahoituksen, joten valinta oli aika helppo. :smile:

Minulla on ollut autona CLS 55 AMG ja tämän pitäisi olla suurinpiirtein vastaava kiihtymään, joten uskon sen riittävän mainiosti. Autollakin Suomen onnettomat nopeusrajoitukset turhauttivat toisinaan melko paljon. Sekun kulki jo 3. vaihteella 210 km/h.

Mutta jää lopulta nähtäväksi kasvaako tässäkin nälkä syödessä ja joskus on sitten se ZX-10R tms. tallissa :asif:
 
Minulla on ollut autona CLS 55 AMG ja tämän pitäisi olla suurinpiirtein vastaava kiihtymään, joten uskon sen riittävän mainiosti.

Se kiihdyttely tuntuu vaan aivan erilaiselta "ulkoilmassa" vrt. mukavasti sisällä auton kabiinissa :) Mielestäni näitä kokemuksia ei oikein voi verrata edes keskenään - niin spesiaali tunne se on prätkällä.
 
Se kiihdyttely tuntuu vaan aivan erilaiselta "ulkoilmassa" vrt. mukavasti sisällä auton kabiinissa :) Mielestäni näitä kokemuksia ei oikein voi verrata edes keskenään - niin spesiaali tunne se on prätkällä.
Tätä on kyllä kompattava. Edes sporttisella avoautolla ja prätkällä ei ole mitään tekemistä keskenään fiiliksen osalta. :)
 
Saako vakuutuksien hintoja neuvoteltua järkevimmiksi vai meneekö aina "listahinnan" mukaan?
Laskuri antaa sähkökevarille kahden puolen tonnin liikennevakuutusta :nb:
Tonninen polttis on kuitenkin kolmasosa tuosta vaikka tehoja 15 kertaisesti niin vähän hapokas...
 
Saako vakuutuksien hintoja neuvoteltua järkevimmiksi vai meneekö aina "listahinnan" mukaan?
Laskuri antaa sähkökevarille kahden puolen tonnin liikennevakuutusta :nb:
Tonninen polttis on kuitenkin kolmasosa tuosta vaikka tehoja 15 kertaisesti niin vähän hapokas...
Kyseessä varmaan enska/krossi mallinen kevari, niissä on kuulemma juurikin tuommoiset nuo vakuutukset.
 
Kyseessä varmaan enska/krossi mallinen kevari, niissä on kuulemma juurikin tuommoiset nuo vakuutukset.
Super Soco TC Max, oliko tuossa 5kW piikkiteho.
Saman mopoversion vakuutus oli kymmenesosa niin vähän yllätti :whistling:

Edit. 3.9kW sanoo Traficom tehoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Saako vakuutuksien hintoja neuvoteltua järkevimmiksi vai meneekö aina "listahinnan" mukaan?
Laskuri antaa sähkökevarille kahden puolen tonnin liikennevakuutusta :nb:
Tonninen polttis on kuitenkin kolmasosa tuosta vaikka tehoja 15 kertaisesti niin vähän hapokas...
Onko mahdollista heittää faijan nimiin? Sais varmaan paremmat ikä alennukset
 
Ei kyllä mitään järkeä tuon liikennevakuutuksen hinnoittelulla. Kaskossa hinnan voi ymmärtää, koska pieni lommo pyörän kaatamisesta voi laittaa pyörän lunastukseen, mutta liikennevakuutus ei korvaa omia vahinkoja. Ihan sama hinta pitäisi olla kuin vastaavan tehoisella polttismopolla.
 
Tulipahan tehtyä ns. tymästi ja käytyä koeajamssa uusii MT-09. Mukavasti uudistuksia ja vaikka kaikki ei olekaan positiivisia, niin juuri ne asiat on korjattu, jotka tuossa omassa 2020 vuosimallin laitteessa ärsyttää. Saattaa olla, että kesä syödään makaronivelliä, jos saa jonkin edes vähän järkevän rahoituksen.:itku:
 
Ei kyllä mitään järkeä tuon liikennevakuutuksen hinnoittelulla. Kaskossa hinnan voi ymmärtää, koska pieni lommo pyörän kaatamisesta voi laittaa pyörän lunastukseen, mutta liikennevakuutus ei korvaa omia vahinkoja. Ihan sama hinta pitäisi olla kuin vastaavan tehoisella polttismopolla.
Kaivelin netistä parit rekkarit niin sain vertailuun 2020 ja 2021 Super Soco TC Max:t.

Hinnat ilman bonuksia:

OP
2274,48€ ja 1371,74€

POP
2083,64€ ja 2162,13€

Säästöpankki noin sama kuin POP.

If, Fennia ja jokin muu mitä koitin eivät antaneet hintaa...

:think:
 
Tulipahan tehtyä ns. tymästi ja käytyä koeajamssa uusii MT-09. Mukavasti uudistuksia ja vaikka kaikki ei olekaan positiivisia, niin juuri ne asiat on korjattu, jotka tuossa omassa 2020 vuosimallin laitteessa ärsyttää. Saattaa olla, että kesä syödään makaronivelliä, jos saa jonkin edes vähän järkevän rahoituksen.:itku:
MT-09 ois itelläki kiikarissa. Muuten haluaisin Trumpan street triple 765RS, mutta vakuutukset niissä tuplat kalliimpia jostain syystä
 
MT-09 ois itelläki kiikarissa. Muuten haluaisin Trumpan street triple 765RS, mutta vakuutukset niissä tuplat kalliimpia jostain syystä
Samat haaveet.

Itsellä tuo naku suzuki vm. 2007, eli onhan sillä jo 17 kesä käynnissä. Tekisi kovasti mieli MT09 tai SP taikka trumpan 765RS (keltaisena).

Vaan kun on nykyisellä tuo ajelu jo niin edullista että kynnys vaihtaa on valtava (vaimo ei anna vaihtaa:lol:)
 
Menee makuasioiden puolelle, mutta mikä MT-09:ssa viehättää? Vai veinkö keskustelun liikaa suuntaan "kunhan on halpa vakuutus"? ;)
 
Hetken tässä haaveillut Sur Ron Ultra Bee:tä speed triplen kaveriksi, mutta voi olla että jää vielä haavetasolle jos tollasesta katumallin sähkövatkamistekin joutuu pulittamaan yli tonnin vakuutuksia :D

Edessä ois relokaatio etelä-savosta Rovaniemelle elokuussa, ja siellä taitaa olla tiet aika pitkiä ja suoria niin joku tuommone katulaillinen sähköenska vois olla ihan mielenkiintonen vempele lähialueiden metiköiden huristeluun
 
Menee makuasioiden puolelle, mutta mikä MT-09:ssa viehättää? Vai veinkö keskustelun liikaa suuntaan "kunhan on halpa vakuutus"? ;)
Itse ainakin pidän moottorin luonteesta tosi paljon. Ajoasento on myös mukava, kun ei tarvitse liian kyykyssä istua ja tuntuu että pyörä on yleisesti kaikennäköiseen ajamiseen hyvä kompromissi. Tulee ajeltua reissua ja välillä räppäiltyä vain kaupungissakin. Salaisena haaveena olisi joku korkealta kirkuva nelimukinen, mutta muutaman koeajaneena MT-09 tuntuu kuitenkin paremmalta paketilta. Jos MT-07:aan saisi samat namit, niin ehkä saattaisiin ajaa sillä, koska se on ehkä vielä vähän leikkisämpi laite.
 
Samat haaveet.

Itsellä tuo naku suzuki vm. 2007, eli onhan sillä jo 17 kesä käynnissä. Tekisi kovasti mieli MT09 tai SP taikka trumpan 765RS (keltaisena).

Vaan kun on nykyisellä tuo ajelu jo niin edullista että kynnys vaihtaa on valtava (vaimo ei anna vaihtaa:lol:)
Itse kans katellut MT09 SP ja 765RS. MT09 puoltaa halvat vakuutukset ja harvemmat huoltovälit, mutta Trumpassa on jotai erityistä mikä vetää puoleensa.
 
Viime kesänä oli itellä isompaan pärrään vaihto ajankohtanen, ja tuli käytyä koeajamassa juurikin esim MT-09. Hyvin ymmärrän mikä siinä monia viehättää, kun ainakin itsestä tuntui että kaikki oli juuri niinkuin pitää eikä mikään ollut "pois kohdiltaan".

Paitsi fiilis, kaikki oli liian täydellistä niin jäi fiilis jotenkin puuttumaan kokonaan. Päädyin sitten KTM 890 Dukeen :lol:
 
Joo kaikkien vakuutukset tuntuu kalliilta nykyiseen verraten kun kasko+liikenne alta 400e
 
Ja taas noin kuukausi eteenpäin ja pyörää pienesti rakenneltu oman maun mukaiseksi. Huolto tehty ja renkaat vaihdettu myös. Nyt lompakko kiinni ja nautitaan kesästä. Jokainen saa olla omaa mieltä tyylistä tai tyylittömyydestä.
ff4f735a-0e07-4830-9dda-aec1f33dcb97.jpeg

Eipä ollut tämäkään pyörä vuotta pidempään mulla. Joka ajokaudelle vaihtunut pyörä tässä 3v aikana, kun prätkäkortti ollut :D

Uusi pyörä tälle kaudelle HD Road King Classic 2012 ja vain 24000km ajettu Suomipyörä ja täydellisellä huoltokirjalla. 600km matkan ajoin kotiin ja totesin, että satula vaihtuu jo tuttuun Saddlemeniin myös tässä pyörässä. Muuten vaihdellut ledivalot eteen ja taakse ja vilkuille siistimmät kuoret. Joskohan tällä malttais sitten jo ajella useamman vuoden.

Ps. Pahoittelut kuva spämmistä. Siinä pari kuvaa vaan alkuperäisillä valoilla ja miltä pyörä näyttää nyt.
 

Liitteet

  • IMG_0156.jpeg
    IMG_0156.jpeg
    306,6 KB · Luettu: 46
  • IMG_0158.jpeg
    IMG_0158.jpeg
    320,4 KB · Luettu: 53
  • IMG_0141.jpeg
    IMG_0141.jpeg
    362 KB · Luettu: 53
  • IMG_0205.jpeg
    IMG_0205.jpeg
    302,5 KB · Luettu: 60
  • a8c37607-17de-4a7d-a9c9-2db18cdd9daf.jpeg
    a8c37607-17de-4a7d-a9c9-2db18cdd9daf.jpeg
    625,8 KB · Luettu: 65
  • 220bcf2d-c53c-4975-b063-db46ebfcc1f9.jpeg
    220bcf2d-c53c-4975-b063-db46ebfcc1f9.jpeg
    742,8 KB · Luettu: 65
Viime kesänä oli itellä isompaan pärrään vaihto ajankohtanen, ja tuli käytyä koeajamassa juurikin esim MT-09. Hyvin ymmärrän mikä siinä monia viehättää, kun ainakin itsestä tuntui että kaikki oli juuri niinkuin pitää eikä mikään ollut "pois kohdiltaan".

Paitsi fiilis, kaikki oli liian täydellistä niin jäi fiilis jotenkin puuttumaan kokonaan. Päädyin sitten KTM 890 Dukeen :lol:
Dukejakin katellut, mutta on aika hintavia eikä luotettavuus parhaasta päästä, kun täytyy töihin ajella
 
Kuljettajalla on oltava seuraavat pakolliset varusteet:
- tieliikennekäyttöön hyväksytty suojakypärä, sekä ajolasit silloin, kun kypärässä ei ole visiiriä
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut polvisuojilla varustetut moottoripyöräilijän ajohousut
- tieliikennekäyttöön tarkoitettu kyynärpää- ja olkapääsuojilla varustettu moottoripyöräilijän
ajotakki
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut suojilla varustetut moottoripyöräilijän ajokäsineet, sekä
moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut ajojalkineet

Asianmukaisten varusteiden käyttäminen on edellytys kokeeseen pääsemiselle.



Inssiin pitäisi mennä tiistaina, mutta mitenköhän noita vaatimuksia pitäisi tulkita?

Löytyisi ajofarkut, mutta ei niissä varsinaista polvisuojaa ole, kuin se mikälie sisusmateriaali + nahkatakki jossa on ihan kunnon kovat suojat vaadituissa paikoissa.
Tai kankainen puku, mutta siinä taas ei ole mitään ns "kovia" suojia. E: Paksummat toppaukset siis on, mutta riittääkö ne "suojiksi"

Näillä säillä itse valitsisin mieluummin ensimmäisen vaihtoehdon.

Voihan toki olla, että kaikki käy kunhan ei shortseissa ja puukengissa saavu paikalle, mutta vituttaahan se jos nillitetään jostain väärästä varusteesta ja taas varaat uutta aikaa johonkin viikon päähän + uusi maksu.

Hain siis harjoitusluvan käsittelykokeen jälkeen ja menossa omalla pyörällä, kun autokoulun (ja myös Trafin) ruuhkat on sitä luokkaa, että juhannuksesta jo puhuttiin ja kuukausi on tähän mennessä synnytetty tätä korttia :bored:
 
Viimeksi muokattu:
Kuljettajalla on oltava seuraavat pakolliset varusteet:
- tieliikennekäyttöön hyväksytty suojakypärä, sekä ajolasit silloin, kun kypärässä ei ole visiiriä
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut polvisuojilla varustetut moottoripyöräilijän ajohousut
- tieliikennekäyttöön tarkoitettu kyynärpää- ja olkapääsuojilla varustettu moottoripyöräilijän
ajotakki
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut suojilla varustetut moottoripyöräilijän ajokäsineet, sekä
moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut ajojalkineet

Asianmukaisten varusteiden käyttäminen on edellytys kokeeseen pääsemiselle.



Inssiin pitäisi mennä tiistaina, mutta mitenköhän noita vaatimuksia pitäisi tulkita?

Löytyisi ajofarkut, mutta ei niissä varsinaista polvisuojaa ole, kuin se mikälie sisusmateriaali + nahkatakki jossa on ihan kunnon kovat suojat vaadituissa paikoissa.
Tai kankainen puku, mutta siinä taas ei ole mitään ns "kovia" suojia. E: Paksummat toppaukset siis on, mutta riittääkö ne "suojiksi"

Näillä säillä itse valitsisin mieluummin ensimmäisen vaihtoehdon.

Voihan toki olla, että kaikki käy kunhan ei shortseissa ja puukengissa saavu paikalle, mutta vituttaahan se jos nillitetään jostain väärästä varusteesta ja taas varaat uutta aikaa johonkin viikon päähän + uusi maksu.

Hain siis harjoitusluvan käsittelykokeen jälkeen ja menossa omalla pyörällä, kun autokoulun (ja myös Trafin) ruuhkat on sitä luokkaa, että juhannuksesta jo puhuttiin ja kuukausi on tähän mennessä synnytetty tätä korttia :bored:

Kysyin just kaverilta asiasta niin hänellä kuulemma inssi tarkasti ajovarusteet erikseen, kun ajoi omalla pyörällä. Itelle ihan uus tieto, kun ajoin autokoulun pyörällä ja varusteilla. Joten ilmeisesti hylkyperusteet löytyy varusteista.
 
Melko kova riski jäädä tuosta kiinni mutuna. Itse ajoin autokoulun pyörällä kun ei oma pyörä ole edes täys A. Joten lainasin myös autokoulun varusteet. Oli melkoista helvettiä viime vuoden elokuun helteillä vetää "täydessä" panssarissa.
 
Voihan sitä käydä ostamassa halvimmat mahdolliset polvarit kokeen ajaksi, luulis että kaikissa ajohousuissa on paikat noille vaikkei uutena ole kauppaan kuuluneet.
 
Sitten jotku jalanympärille kiinnittyvät? Tuskin ne nyt huosuja riisumaan laittaa ennen kuin kokeeseen pääsee. Itsellä ei muistikuvia kun piikkikortti tuli ajettua jo 90-luvun lopulla.
 
Vaan kun ei ole kummissakaan housuissa paikkaa :bored:


Ja kun sitä nyt sitten otti silmän käteen ja repi nuo farkut nurin päin, niin niissähän on kuin onkin paikat suojille :facepalm:

Eli käyn ostamassa niihin ne hiton suojat ja saa luvan kelvata.


E: Nahkainen ajotakki ja farkut kelpasi, ainoa mitä edes kysyi niin juuri housuista, että onhan polvisuojat.
 
Viimeksi muokattu:
Kaivelin netistä parit rekkarit niin sain vertailuun 2020 ja 2021 Super Soco TC Max:t.

Hinnat ilman bonuksia:

OP
2274,48€ ja 1371,74€

POP
2083,64€ ja 2162,13€

Säästöpankki noin sama kuin POP.

If, Fennia ja jokin muu mitä koitin eivät antaneet hintaa...

:think:
Bonuksilla saisin OP:lta Isokaskon 640€/vuosi ja liikenne 351€/vuosi. Ei muita vakuutuksia OP:lla. Ainahan näissä on vaihtelua. Tällä rekkarilla kokeilin. Koeajo: Super Soco TC Max -sähkömoottoripyörä on kätevä työmatkoilla ja kaupungissa
 
Bonuksilla saisin OP:lta Isokaskon 640€/vuosi ja liikenne 351€/vuosi. Ei muita vakuutuksia OP:lla. Ainahan näissä on vaihtelua. Tällä rekkarilla kokeilin. Koeajo: Super Soco TC Max -sähkömoottoripyörä on kätevä työmatkoilla ja kaupungissa
Itselläni tuo sama ja 71-RIO noissa aikaisemmissa vakuutushintavertailuissa.
Katsoin Trafin tiedot niin ainakin eri painot noille on laitettu. Jännä että vain OP:lla tuo ero vakuutuksissa on valtava (ja toki muutenkin kallis). Lähitapiolassa hinta oli jotain kutosella alkavaa (ja siitä pois bonukset) niin jotenkin järkevä, mutta sitäkään hintaa ei saanut suoraan laskurista.
 
Jaa takarenkaan vaihto on ajankohtainen kun renkaalla näköjään ajettu jo 5 vuotta ja 12 tkm. Renkaana hieman harvinaisempi 130/70R18. Mistäs porukka suosittelisi ostamaan Oulu - Raahe akselilla? Viimeksi ostin Bridgestone Battlax-BT45 Raahen Rengas ja Laitteesta. Rengasta ei valmisteta enää ja uusi BT46 kuulostaa olevan melko paljon heikompi kestävyydeltä.
Netistä tilaaminen ei ole ongelma mutta ei taida kannattaa kun pitää kuitenkin asennuttaa liikkeessä.
 
Jaa takarenkaan vaihto on ajankohtainen kun renkaalla näköjään ajettu jo 5 vuotta ja 12 tkm. Renkaana hieman harvinaisempi 130/70R18. Mistäs porukka suosittelisi ostamaan Oulu - Raahe akselilla? Viimeksi ostin Bridgestone Battlax-BT45 Raahen Rengas ja Laitteesta. Rengasta ei valmisteta enää ja uusi BT46 kuulostaa olevan melko paljon heikompi kestävyydeltä.
Netistä tilaaminen ei ole ongelma mutta ei taida kannattaa kun pitää kuitenkin asennuttaa liikkeessä.

SpareWheelistä tuohon kakkospyörääni tilasin ja asennutin takarenkaan nyt keväällä. Ei ollut juuri eroa hinnassa muualta tilattuun asennuksineen. En tosin tiedä tuosta mainitusta koosta, löytyykö sieltä ja jos niin mihin hintaan.
 
50tkm kadulla takana katupyörillä ja alkoi vähän kyllästyttää. Uusi Transalppi hankintaan ja taas jaksaa. Kyllä vaan laajentaa kivasti tätä touhua. Suomi täynnä kaikkea kivaa sorapätkää ja löytää ihan uusia paikkoja minne ei katupyörällä osavuisi.

Perhanan liukkaat vaan nuo ensiasennusrenkaat soralla ja mudassa. Mitkä olis hyvät kumit katuensaan kun yli 50% taitaa mennä kotomaassa soralla. Euroopan reissut taitaa kyllä mennä pääosin asfaltilla ja ei muutenkaan uskalla kovin pahoille poluille yrittää, nii ei viittis ihan täysin nappulareinkaita seuraavaksi laittaa.

1717878827219.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 610
Viestejä
4 512 738
Jäsenet
74 421
Uusin jäsen
eetu2k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom