- Liittynyt
- 21.11.2016
- Viestejä
- 189
Tuo on kyllä hieno. Saa totutella pitään kierroksia korkealla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo on kyllä hieno. Saa totutella pitään kierroksia korkealla.
Tiivisteiden vaihdosta on vuosia aikaa, öljyt vaihdettu monta kertaa. Pidempään kun seisoo (useampi päivä) niin pitää startata pidempään eikä lähde heti kaikilla käyntiin.
Tiedän miltä odottelu tuntuu, kolme pyörää talvella ostaneena . Tuosta voi odotellessa fiilistellä hieman Revzillan Daily Riderin melko positiivisia näkemyksiä vekottimesta. Nuo Daily Rider -jaksot ovat ehkä informatiivisimpia mitä youtubesta löytyy, kun keskittyvät nimenomaan siihen arkiseen käyttöön eikä siihen mikä on 0,00001 sek. nopeampi jollakin radalla. Suosittelen.
Onpas tuskallista odotella, että pääsee ajelemaan. Tilaamani Kawasaki Ninja ZX-4RR saapui, mutta A-kortti on vielä ajotunteja ja -koetta vaille valmis. Autokoululla kestää joku, vaikka omasta puolestani olisin voinut ajella jo pari kuukautta.
Tiedän miltä odottelu tuntuu, kolme pyörää talvella ostaneena . Tuosta voi odotellessa fiilistellä hieman Revzillan Daily Riderin melko positiivisia näkemyksiä vekottimesta. Nuo Daily Rider -jaksot ovat ehkä informatiivisimpia mitä youtubesta löytyy, kun keskittyvät nimenomaan siihen arkiseen käyttöön eikä siihen mikä on 0,00001 sek. nopeampi jollakin radalla. Suosittelen.
Mulla vähän sama homma. Mopo hommattu talvella ja vielä oisi vajaa kaksi viikkoo aikaa ensimmäiseen ajotuntiin. Pikkuhiljaa alkaa polttelemaan kun tuijottaa tallissa mopoo
No niin on... Täällä taas odotellaan että pyörän katteet tulisi maalauksesta ja saisi uudella sävyllä olevan mopedin alle. (vrod)Odottelu on kyllä raskasta,
Synkkausta en ole tarkistanut mutta ei kai se bensan hajuun vaikuta? Käyntiin lähtöön varmasti. Ryyppy on mekaaninen vipu suoraan kaasareissa, en heti hahmota miten se ei toimisi. Ja ei tuo käyntiin ilman lähde eli kyllä se jotenkin toimiiTarkista nyt ekana se kaasarien synkronointi, toimiiko ryyppy?
Synkat vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja starttaamiseen, vaikka ryyppy on mekaaninen vipu, niin se voi silti olla rikki ja joku pytty ei saa ryyppyä, käynti huonoa kylmänä. Haju voi johtua vanhoista letkusta tai tiivisteitä.Synkkausta en ole tarkistanut mutta ei kai se bensan hajuun vaikuta? Käyntiin lähtöön varmasti. Ryyppy on mekaaninen vipu suoraan kaasareissa, en heti hahmota miten se ei toimisi. Ja ei tuo käyntiin ilman lähde eli kyllä se jotenkin toimii
Pyörä käy hyvin kylmänä kunhan saa käyntiin ja käynti tasaantuu, se voi johtua synkkauksesta. Letkutkin on pääasiassa vaihdettu. Vaihdoin nyt imukurkut ja samalla huomasin että yksi kaasutin oli nurkasta hieman kostea. Sen verran että bensan löyhkä saattaa tulla just tuosta. Ja selittäisi myös jos yksi kaasarin kohokammioista valahtaa tyhjäksi muutamassa päivässä niin ei lähde heti kaikilla käymään. Ei kai se ihme ole kun pyörällä ikää kohta 30 vuotta.Synkat vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja starttaamiseen, vaikka ryyppy on mekaaninen vipu, niin se voi silti olla rikki ja joku pytty ei saa ryyppyä, käynti huonoa kylmänä. Haju voi johtua vanhoista letkusta tai tiivisteitä.
Mites tulpat ja sytkä puoli?
R3DgRulle piti sanomani, että nostan hattua siitä, että maltat aloittaa pienemmästä pyörästä ja siitä sitten tarvittaessa joskus tehoissa (+vakuutusmaksuissa ) ylöspäin. Niin hemmetin monet tekevät sen just väärällä tavalla ja hommaavat heti sen 200hv ratatykin. Seuraukset voivat olla katastrofaaliset hyvinkin nopeasti. Itse näin jälkiviisaana voin kertoa, että aloitin ehkä hieman liian tujusta pelistä, kun hommasin 765rs:n ensipyöräksi. Onneksi ikävuosia ja lapsia oli jo kuitenkin kertynyt ja oletettavasti molemmat etulohkot tarpeeksi kehittyneet, että minkäänlaisia tilanteita en itselleni aiheuttanut.
Minulla on ollut autona CLS 55 AMG ja tämän pitäisi olla suurinpiirtein vastaava kiihtymään, joten uskon sen riittävän mainiosti.
Tätä on kyllä kompattava. Edes sporttisella avoautolla ja prätkällä ei ole mitään tekemistä keskenään fiiliksen osalta.Se kiihdyttely tuntuu vaan aivan erilaiselta "ulkoilmassa" vrt. mukavasti sisällä auton kabiinissa Mielestäni näitä kokemuksia ei oikein voi verrata edes keskenään - niin spesiaali tunne se on prätkällä.
Kyseessä varmaan enska/krossi mallinen kevari, niissä on kuulemma juurikin tuommoiset nuo vakuutukset.Saako vakuutuksien hintoja neuvoteltua järkevimmiksi vai meneekö aina "listahinnan" mukaan?
Laskuri antaa sähkökevarille kahden puolen tonnin liikennevakuutusta
Tonninen polttis on kuitenkin kolmasosa tuosta vaikka tehoja 15 kertaisesti niin vähän hapokas...
Super Soco TC Max, oliko tuossa 5kW piikkiteho.Kyseessä varmaan enska/krossi mallinen kevari, niissä on kuulemma juurikin tuommoiset nuo vakuutukset.
Onko mahdollista heittää faijan nimiin? Sais varmaan paremmat ikä alennuksetSaako vakuutuksien hintoja neuvoteltua järkevimmiksi vai meneekö aina "listahinnan" mukaan?
Laskuri antaa sähkökevarille kahden puolen tonnin liikennevakuutusta
Tonninen polttis on kuitenkin kolmasosa tuosta vaikka tehoja 15 kertaisesti niin vähän hapokas...
Joo saan minä tuosta alennukset, mutta jos niidenkin kanssa tuo mun tonninen on 400€ ja sähkökevari 1200€ vuodessa niin ei tuo järkevältä kuulosta.Onko mahdollista heittää faijan nimiin? Sais varmaan paremmat ikä alennukset
Kaivelin netistä parit rekkarit niin sain vertailuun 2020 ja 2021 Super Soco TC Max:t.Ei kyllä mitään järkeä tuon liikennevakuutuksen hinnoittelulla. Kaskossa hinnan voi ymmärtää, koska pieni lommo pyörän kaatamisesta voi laittaa pyörän lunastukseen, mutta liikennevakuutus ei korvaa omia vahinkoja. Ihan sama hinta pitäisi olla kuin vastaavan tehoisella polttismopolla.
MT-09 ois itelläki kiikarissa. Muuten haluaisin Trumpan street triple 765RS, mutta vakuutukset niissä tuplat kalliimpia jostain syystäTulipahan tehtyä ns. tymästi ja käytyä koeajamssa uusii MT-09. Mukavasti uudistuksia ja vaikka kaikki ei olekaan positiivisia, niin juuri ne asiat on korjattu, jotka tuossa omassa 2020 vuosimallin laitteessa ärsyttää. Saattaa olla, että kesä syödään makaronivelliä, jos saa jonkin edes vähän järkevän rahoituksen.
Samat haaveet.MT-09 ois itelläki kiikarissa. Muuten haluaisin Trumpan street triple 765RS, mutta vakuutukset niissä tuplat kalliimpia jostain syystä
Itse ainakin pidän moottorin luonteesta tosi paljon. Ajoasento on myös mukava, kun ei tarvitse liian kyykyssä istua ja tuntuu että pyörä on yleisesti kaikennäköiseen ajamiseen hyvä kompromissi. Tulee ajeltua reissua ja välillä räppäiltyä vain kaupungissakin. Salaisena haaveena olisi joku korkealta kirkuva nelimukinen, mutta muutaman koeajaneena MT-09 tuntuu kuitenkin paremmalta paketilta. Jos MT-07:aan saisi samat namit, niin ehkä saattaisiin ajaa sillä, koska se on ehkä vielä vähän leikkisämpi laite.Menee makuasioiden puolelle, mutta mikä MT-09:ssa viehättää? Vai veinkö keskustelun liikaa suuntaan "kunhan on halpa vakuutus"?
Itse kans katellut MT09 SP ja 765RS. MT09 puoltaa halvat vakuutukset ja harvemmat huoltovälit, mutta Trumpassa on jotai erityistä mikä vetää puoleensa.Samat haaveet.
Itsellä tuo naku suzuki vm. 2007, eli onhan sillä jo 17 kesä käynnissä. Tekisi kovasti mieli MT09 tai SP taikka trumpan 765RS (keltaisena).
Vaan kun on nykyisellä tuo ajelu jo niin edullista että kynnys vaihtaa on valtava (vaimo ei anna vaihtaa)
Ja taas noin kuukausi eteenpäin ja pyörää pienesti rakenneltu oman maun mukaiseksi. Huolto tehty ja renkaat vaihdettu myös. Nyt lompakko kiinni ja nautitaan kesästä. Jokainen saa olla omaa mieltä tyylistä tai tyylittömyydestä.
Dukejakin katellut, mutta on aika hintavia eikä luotettavuus parhaasta päästä, kun täytyy töihin ajellaViime kesänä oli itellä isompaan pärrään vaihto ajankohtanen, ja tuli käytyä koeajamassa juurikin esim MT-09. Hyvin ymmärrän mikä siinä monia viehättää, kun ainakin itsestä tuntui että kaikki oli juuri niinkuin pitää eikä mikään ollut "pois kohdiltaan".
Paitsi fiilis, kaikki oli liian täydellistä niin jäi fiilis jotenkin puuttumaan kokonaan. Päädyin sitten KTM 890 Dukeen
Joo kaikkien vakuutukset tuntuu kalliilta nykyiseen verraten kun kasko+liikenne alta 400e
327,19€ näköjään mulla OP osakasko+liikenne.Mulla alle 200€
(toki vain osakasko)
327,19€ näköjään mulla OP osakasko+liikenne.
Pyörällä papereissa kuivapaino 183kg ja teho 90hv.
Todellisuudessa kevyempi ja takapyörällä 98hv
Kuljettajalla on oltava seuraavat pakolliset varusteet:
- tieliikennekäyttöön hyväksytty suojakypärä, sekä ajolasit silloin, kun kypärässä ei ole visiiriä
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut polvisuojilla varustetut moottoripyöräilijän ajohousut
- tieliikennekäyttöön tarkoitettu kyynärpää- ja olkapääsuojilla varustettu moottoripyöräilijän
ajotakki
- tieliikennekäyttöön tarkoitetut suojilla varustetut moottoripyöräilijän ajokäsineet, sekä
moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut ajojalkineet
Asianmukaisten varusteiden käyttäminen on edellytys kokeeseen pääsemiselle.
Inssiin pitäisi mennä tiistaina, mutta mitenköhän noita vaatimuksia pitäisi tulkita?
Löytyisi ajofarkut, mutta ei niissä varsinaista polvisuojaa ole, kuin se mikälie sisusmateriaali + nahkatakki jossa on ihan kunnon kovat suojat vaadituissa paikoissa.
Tai kankainen puku, mutta siinä taas ei ole mitään ns "kovia" suojia. E: Paksummat toppaukset siis on, mutta riittääkö ne "suojiksi"
Näillä säillä itse valitsisin mieluummin ensimmäisen vaihtoehdon.
Voihan toki olla, että kaikki käy kunhan ei shortseissa ja puukengissa saavu paikalle, mutta vituttaahan se jos nillitetään jostain väärästä varusteesta ja taas varaat uutta aikaa johonkin viikon päähän + uusi maksu.
Hain siis harjoitusluvan käsittelykokeen jälkeen ja menossa omalla pyörällä, kun autokoulun (ja myös Trafin) ruuhkat on sitä luokkaa, että juhannuksesta jo puhuttiin ja kuukausi on tähän mennessä synnytetty tätä korttia
Voihan sitä käydä ostamassa halvimmat mahdolliset polvarit kokeen ajaksi, luulis että kaikissa ajohousuissa on paikat noille vaikkei uutena ole kauppaan kuuluneet.
Paremminha ne paikallaan pysyy kun laitat mx polvisuojat vaikka niiden housujen päälle. Näkeepä sitten hipelöimättä että suojat on.Vaan kun ei ole kummissakaan housuissa paikkaa
Vaan kun ei ole kummissakaan housuissa paikkaa
Bonuksilla saisin OP:lta Isokaskon 640€/vuosi ja liikenne 351€/vuosi. Ei muita vakuutuksia OP:lla. Ainahan näissä on vaihtelua. Tällä rekkarilla kokeilin. Koeajo: Super Soco TC Max -sähkömoottoripyörä on kätevä työmatkoilla ja kaupungissaKaivelin netistä parit rekkarit niin sain vertailuun 2020 ja 2021 Super Soco TC Max:t.
Hinnat ilman bonuksia:
OP
2274,48€ ja 1371,74€
POP
2083,64€ ja 2162,13€
Säästöpankki noin sama kuin POP.
If, Fennia ja jokin muu mitä koitin eivät antaneet hintaa...
Itselläni tuo sama ja 71-RIO noissa aikaisemmissa vakuutushintavertailuissa.Bonuksilla saisin OP:lta Isokaskon 640€/vuosi ja liikenne 351€/vuosi. Ei muita vakuutuksia OP:lla. Ainahan näissä on vaihtelua. Tällä rekkarilla kokeilin. Koeajo: Super Soco TC Max -sähkömoottoripyörä on kätevä työmatkoilla ja kaupungissa
Jaa takarenkaan vaihto on ajankohtainen kun renkaalla näköjään ajettu jo 5 vuotta ja 12 tkm. Renkaana hieman harvinaisempi 130/70R18. Mistäs porukka suosittelisi ostamaan Oulu - Raahe akselilla? Viimeksi ostin Bridgestone Battlax-BT45 Raahen Rengas ja Laitteesta. Rengasta ei valmisteta enää ja uusi BT46 kuulostaa olevan melko paljon heikompi kestävyydeltä.
Netistä tilaaminen ei ole ongelma mutta ei taida kannattaa kun pitää kuitenkin asennuttaa liikkeessä.