Mopokuumetta

Tulipahan kilpailutettua vakuutusmaksuja omaan Yamaha FZ1:seen. Pari vuotta ollut IF:llä ja viime vuonna maksoin osakaskon kanssa ~350 euroa. Halvimmillaan sai OP:lta ~500e ja loput oli lähemmäs tuhatta euroa, osa jopa yli. Eli aikamoista heittoa on hinnoissa.
IF:llä pystyy parilla klikkauksella poistamaan pyörän liikennekäytöstä ja vakuutusmaksu määräytyy sitten sen mukaan kuinka kauan pyörä on ajossa. Varmasti muillakin yhtiöillä onnistuu samalla tavalla, mutta eipä ainakaan vakuutuslaskureissa mainostettu
 
Pojan Kymco Zing 125 rupesi viime syksynä oireileen, ei jaksanu startti pyöriä. Akun lataus auttoi hetkeksi.
Rupesin tutkimaan ja kun polkaisin käyntiin ja mittasin akulta, oli tulos noin 8v.
Hain uuden jännitteen säätimen ja asensin sen. Tulos oli että tyhjäkäynnillä oli sen se 13V.
No tässä vaiheessa pyörä jäi talviteloille. Otin akun pois, latasin ja laitoin talvisäilöön.

Tänä keväänä sitten latasin akun pistin pyörään kiinni ja ,,,, parin päivän päästä ei startannut. mittasin akulta ja 8v oli jännite. Polkasin käyntiin, ja mittari näytti 12.4V kääsin kaasua ja Volttimittari näytti 10.7V. Kun hellitin kaasusta nousi 12V.
Latasin akun laturilla, ja parin päivän päästä taas ei sähköstartti jaksanut pyöriä.
Ja akun volttimäärä oli sen 8v.
Eli latauksessa on nyt vikaa. Onko uusi jänniteensäädin viallinen?
Miten kannattaisi jatkaa vian hakua?
 
Pojan Kymco Zing 125 rupesi viime syksynä oireileen, ei jaksanu startti pyöriä. Akun lataus auttoi hetkeksi.
Rupesin tutkimaan ja kun polkaisin käyntiin ja mittasin akulta, oli tulos noin 8v.
Hain uuden jännitteen säätimen ja asensin sen. Tulos oli että tyhjäkäynnillä oli sen se 13V.
No tässä vaiheessa pyörä jäi talviteloille. Otin akun pois, latasin ja laitoin talvisäilöön.

Tänä keväänä sitten latasin akun pistin pyörään kiinni ja ,,,, parin päivän päästä ei startannut. mittasin akulta ja 8v oli jännite. Polkasin käyntiin, ja mittari näytti 12.4V kääsin kaasua ja Volttimittari näytti 10.7V. Kun hellitin kaasusta nousi 12V.
Latasin akun laturilla, ja parin päivän päästä taas ei sähköstartti jaksanut pyöriä.
Ja akun volttimäärä oli sen 8v.
Eli latauksessa on nyt vikaa. Onko uusi jänniteensäädin viallinen?
Miten kannattaisi jatkaa vian hakua?

Vaihda se akku, jos siellä on kenno oikosulussa niin voi aiheuttaa vaikka mitä oireita lataukseen.
 
Vaihda se akku, jos siellä on kenno oikosulussa niin voi aiheuttaa vaikka mitä oireita lataukseen.
Eli vaikka "älylaturilla" lataa niin akku voi olla huono. Ekös toi latausjännite kun kierrokset nousee ole liian alhainen. Mutta haen uuden akun on sekin sitten pois suljettu.
 
Eli vaikka "älylaturilla" lataa niin akku voi olla huono. Ekös toi latausjännite kun kierrokset nousee ole liian alhainen. Mutta haen uuden akun on sekin sitten pois suljettu.

8v akusta = kuollut akku

ja voi olla että se uusi jännitteensäädin on rikki koska yrittänyt ladata oikosulussa olevaa akkua...
 
Eli marssi järjestys, uusi akku ja jos ei toimi sitten uusi jännitteen säädin....

Tällä minä ainakin lähtisin liikkeelle, toki voi se olla laturikin sitten vielä, mutta jos akku näyttää alle 10v niin se on kuollut...
 
Kannattaa mitata se akku ihan ilman mopon käynnistämistä, samoin auton akut. Jos menee alle 10,4V, niin uutta tilalle.
 
Kannattaa mitata se akku ihan ilman mopon käynnistämistä, samoin auton akut. Jos menee alle 10,4V, niin uutta tilalle.
Jos täyteen ladattu lyijyakku on jännitteeltään alle 12V on kapasiteetista menetetty jo 50%. Mopoissa tällä ei ole niin väliä mutta pakkasesta käynnistettävien autojen akun heittäisin kierrätykseen jo tuolloin.
 
Muistelin että jotain x,4 V oli sellainen "maaginen" raja. Mutta jos oikein pihi isäntä on, varmasti yrittää pinnistellä tuollaisella alle 12V akulla. Itse ei kyllä jaksa stressata että lähteekö se käyntiin vai ei. Omassa mopossa ei välttämättä tuo 12V riitäkkään. Eli uutta tulee hankittua melko useasti, kun talvella ei muista latailla.
 
Pääsin extempore avaamaan eilen itekkin mopoilukauden 2021. On se vaan edelleen hiton kivaa touhua, vaikka tänään on kropassa tiennyt olleensa eilen ajelemassa. Kolottaa niin perkeleesti joka paikkaa :D

181116505_416572396270488_2448448014348185876_n.jpg
 
Kyllähän tuo aamun +2c meinas jäätää sormet ja kaulassakin tuplasuojaus vaan niin viima iski läpi. Eipä haitannu. Kivaa oli silti.
Hirveästi tekisi mieli vaihtaa uudempaa, MUTTTA vittu noi hinnat on karannu ihan lapasesta... Omasta sais kivasti myös rahaa, mutta sitten suhteessa uudempeen uppoaisi aika paljon. Varsinkin jos pitää heti rupee vaihtamaan putkea ym.
 
Pojan Kymco Zing 125 rupesi viime syksynä oireileen, ei jaksanu startti pyöriä. Akun lataus auttoi hetkeksi.
Rupesin tutkimaan ja kun polkaisin käyntiin ja mittasin akulta, oli tulos noin 8v.
Hain uuden jännitteen säätimen ja asensin sen. Tulos oli että tyhjäkäynnillä oli sen se 13V.
No tässä vaiheessa pyörä jäi talviteloille. Otin akun pois, latasin ja laitoin talvisäilöön.

Tänä keväänä sitten latasin akun pistin pyörään kiinni ja ,,,, parin päivän päästä ei startannut. mittasin akulta ja 8v oli jännite. Polkasin käyntiin, ja mittari näytti 12.4V kääsin kaasua ja Volttimittari näytti 10.7V. Kun hellitin kaasusta nousi 12V.
Latasin akun laturilla, ja parin päivän päästä taas ei sähköstartti jaksanut pyöriä.
Ja akun volttimäärä oli sen 8v.
Eli latauksessa on nyt vikaa. Onko uusi jänniteensäädin viallinen?
Miten kannattaisi jatkaa vian hakua?

Itse veikkaan tässä kohtaa staattoria. En ole kymcon sielunelämään perehtynyt, mutta Kawasaki ja Yamahasta korjanneena helppo homma tarkistaa. Pitäs tuollaisen 125cc myös työntää akulle sen ~14v vaikka tyhjäkäynnillä? Mopo kallelleen seinää vasten jotta öljyt valuu toiselle puolen ja koppa auki. Ylläri näyttää äkkiä tälle:
Screenshot_2021-05-03 burn stator – Google-haku.png
Jos onkin kunnossa saattaa olla uus tiiviste paikallaan, tai ihan vähän tiivistemassaa lisäksi väliin niin ei pääse fuskaa. Senkin yhdestä sössin. Ihmettelin kun oli kegän kärki siistisi öljyssä eikö tippoja näy missään, niin wanha tiiviste fuskas sen verran että kierroksilla suihkutti vähän läpi..
e. niin ja viallinen akku saattaa myös aiheuttaa näitä ongelmia, kun mopo joutuu puskee paskalle akulle koko ajan virtaa täysillä niin käy kuumempana ja sitten hajoaa säädintä tai jotain,
 
Tuli hetken mielijohteesta myytyä oma vm. 2014 MT-09, kun alkoi tehdä mieli päivittää 2021 malliin (joo, ruma etuvalo blaa blaa blaa). Taitaa vaan olla saatavuus aika heikkoa tällä hetkellä. Pitää vielä jokunen liike soitella läpi mutta voi olla, että saakin olla kesän ilman pyörää tai sitten pitää alkaa jotakin muuta merkkiä ja mallia harkitsemaan.
 
Tuli hetken mielijohteesta myytyä oma vm. 2014 MT-09, kun alkoi tehdä mieli päivittää 2021 malliin (joo, ruma etuvalo blaa blaa blaa). Taitaa vaan olla saatavuus aika heikkoa tällä hetkellä. Pitää vielä jokunen liike soitella läpi mutta voi olla, että saakin olla kesän ilman pyörää tai sitten pitää alkaa jotakin muuta merkkiä ja mallia harkitsemaan.

Aika namu ois, mutta toi lisävarustelu alkuun maksaa aika monta €... Onko muita vaihtoehto kuin akra? Akrapovič
 
Itse haaveilen MT-10 ja siihen koko putkisto ja tarvittavat palikat. Sitten aina herään, kun hinta menee yli 20k€. Tulee kesälle hintaa :rofl:
Pitää kytätä käytettyjä joissa valmiiksi palikat. Tahtoo olla vain todella kysyttyjä.
 
Aika namu ois, mutta toi lisävarustelu alkuun maksaa aika monta €... Onko muita vaihtoehto kuin akra? Akrapovič
Tällä hetkellä ei ole tuohon uuteen mielestäni muita vaihtoehtoja markkinoilla. Tuossa vanhemmassa mallissa mulla oli edullinen BlackWidow putkisto, joka oli kyllä ihan hintansa väärti. Eiköhän noita muitakin vaihtoehtoja tule piakkoin markkinoille. Toki Akra on aina Akra. Tuo olisi itselleni ensimmäinen uusi pyörä ikinä, niin pystyisin kyllä hetken ajamaan melko vakionakin. Ehkä.
 
Tällä hetkellä ei ole tuohon uuteen mielestäni muita vaihtoehtoja markkinoilla. Tuossa vanhemmassa mallissa mulla oli edullinen BlackWidow putkisto, joka oli kyllä ihan hintansa väärti. Eiköhän noita muitakin vaihtoehtoja tule piakkoin markkinoille. Toki Akra on aina Akra. Tuo olisi itselleni ensimmäinen uusi pyörä ikinä, niin pystyisin kyllä hetken ajamaan melko vakionakin. Ehkä.

Ehkä... :) BTW mitenkä takuu jos laittaa putkiston? Muutenha se kannattaa vasta takuuajan jälkeen, mutta onko Yamahalla joku diili, et jos uuteen laittaa tietyllä pajalla säilyy takuu?
 
Ehkä... :) BTW mitenkä takuu jos laittaa putkiston? Muutenha se kannattaa vasta takuuajan jälkeen, mutta onko Yamahalla joku diili, et jos uuteen laittaa tietyllä pajalla säilyy takuu?
Hyvä pointti. Pitää tarkastaa. Ei ole ennen ollut takuusta "ongelmaa" .
 
Kyllä on nyt myyjien markkinat. Pyöriä myydään parin tonnin ylihinnalla ja jos joku ymmärtää laittaa järkevän pyyntihinnan niin se myydään minuutissa. Ei ole helppoa :D
 
Kyllä on nyt myyjien markkinat. Pyöriä myydään parin tonnin ylihinnalla ja jos joku ymmärtää laittaa järkevän pyyntihinnan niin se myydään minuutissa. Ei ole helppoa :D

Ei oo ei. Oman pois myyminen on ihan liian helppoa, mutta uudemman tilalle saaminen onkin sitten toinen juttu..
 
Oman myynnissä kesti vähän reilu vuorokausi. Pyysin varmaan liian vähän :hmm:
Ei vaan, ihan tyytyväinen olen myyntihintaan ja luulen että ostaja löytyi sattumalta nopeasti tästä samalta paikkakunnalta.
 
Oon ettiny sopivaa pyörää pari kuukautta ja kerran tossa kun hakuagentti ilmoitti uudesta myytävästä soitin heti, että voisin huomenna tulla koeajaan nii vastaus oli että "On jo ostaja huomiseks" :rolleyes::D
 
Fillarihommissa on sama ilmiö. Osasarjat on loppu ja hyvät sähköfillarit joutuu ostamaan pitkällä jonotusajalla. Viime keväänä kun ostin tracer 900:seni oli jo aika pöhinä Yamaha Centerissä ja tänä keväänä kun kävin oli näytteilläolopyörätkin hävinneet ja piha täynnä uusia veneitä. :D

Ajattelin itse käydä uutta Monsteria koeajamassa voisi harkita myöhemmin kauniin pelin pyöräksi.
 
Joitain vuosia takaperin, kun kortin ajaminen maksoi ns. vitusti niin kauppaa oli kiva käydä. Nyt joka toinen ajaa prätkäkorttia ja noille ~5000€ pyörille on ihan jäätävä kysyntä. Kaikki viedään käsistä. Minulta ostettii viime keväänä liikkeen toimesta nettimoton kautta pyörä. Ei vaan ole vaihdokkeja niin pakko saada jostain. Olin tyytyväinen. Ei tullut jonnet koeajaa ja saa pelätä joka kerta, kun pyörä lähtee pihasta tullaanko sieltä hengissä takas... Tommonen tonninen Ninja, eli Kawasaki ZX10R, kun on joka pojan unelma jossain kohtaa, niin olihan noita kiinnostuneita. Mulla ei oo korttia mut kai voin käydä koeajaa ihan vaan tässä pihapiirissä :rofl: :rofl: Pari € jouduin hinnasta tinkii liikkelle, mutta se helpotus mikä tuli myynnistä oli sen arvoinen. Ja kun ei Suomessa oikein myyty uusia pyöriä 2000-luvun alussa, niin nyt niitä ei vaan ole joka pojalle ja hinnat vaan nousee.
 
Ei kai kortin hinta tätä tilannetta ole tehnyt. Kortin hinta on tullut alas, mutta puhutaan vain muutamista satasista useammankin vuoden jaksolla, se on aika mitätön ero joka hukkuu kohinaan kun mietitään uuden motoristin muita kuluja (ajovarusteet, pyörä, vakuutukset, jne.) Itsellä on juuri nyt kortin ajaminen vaiheessa, niin autokoulun mukaan viime keväänä se räjähdys mp-kortin suosiossa tapahtui kun ihmiset alkoivat etsiä koronarajoituksista vapaita harrastuksia. Samalla sitä rahaakin on käytettävissä kun on jäänyt ne vuosittaiset ulkomaanmatkat pois. Sama taitaa edelleen jatkua, koska insseihin on jo tässä kohtaa pitkät jonot.

Siitä päästänkin siihen, että itselläkin luonnollisesti se ensimmäisen pyörän hankinta on edessä ja käytettyjen heikon tarjonnan ja kovan hinnan takia on väkisinkin mielessä jo käynyt täysin uuden ostaminen. Autoihin kun on suhteellisen edullisia rahoituksia melkein liukuhihnalta tarjolla, niin miten on asia moottoripyörien kanssa kun se on aika uusi maailma itselle?

Erityisesti uusi Triumph Trident 660 kuumottelisi aika kovasti ja ainakin vielä taitaa olla saatavilla heti. Muina vaihtoehtoina sitten Yamaha MT-07 ja Suzuki SV650A. Täytyisi vaan päästä koeajamaan, että miltä nuo tuntuvat. Tässäkin vaan kuumottelee se, että kuinka pitkään tätäkään voi jahkailla ettei olla siinä tilanteessa, että kaikki on mennyt.
 
Ei kai kortin hinta tätä tilannetta ole tehnyt. Kortin hinta on tullut alas, mutta puhutaan vain muutamista satasista useammankin vuoden jaksolla, se on aika mitätön ero joka hukkuu kohinaan kun mietitään uuden motoristin muita kuluja (ajovarusteet, pyörä, vakuutukset, jne.) Itsellä on juuri nyt kortin ajaminen vaiheessa, niin autokoulun mukaan viime keväänä se räjähdys mp-kortin suosiossa tapahtui kun ihmiset alkoivat etsiä koronarajoituksista vapaita harrastuksia. Samalla sitä rahaakin on käytettävissä kun on jäänyt ne vuosittaiset ulkomaanmatkat pois. Sama taitaa edelleen jatkua, koska insseihin on jo tässä kohtaa pitkät jonot.

Siitä päästänkin siihen, että itselläkin luonnollisesti se ensimmäisen pyörän hankinta on edessä ja käytettyjen heikon tarjonnan ja kovan hinnan takia on väkisinkin mielessä jo käynyt täysin uuden ostaminen. Autoihin kun on suhteellisen edullisia rahoituksia melkein liukuhihnalta tarjolla, niin miten on asia moottoripyörien kanssa kun se on aika uusi maailma itselle?

Erityisesti uusi Triumph Trident 660 kuumottelisi aika kovasti ja ainakin vielä taitaa olla saatavilla heti. Muina vaihtoehtoina sitten Yamaha MT-07 ja Suzuki SV650A. Täytyisi vaan päästä koeajamaan, että miltä nuo tuntuvat. Tässäkin vaan kuumottelee se, että kuinka pitkään tätäkään voi jahkailla ettei olla siinä tilanteessa, että kaikki on mennyt.


Kyllä käyrä oli ylöspäin ennen koronaa jo. Mutulla sanon että kortin hinnan lasku on saanut moniaajamaan ison A suoraan ja kattelee rauhassa pyörää ja sitä myötä hinnat noussu. + nämä seniorit joilla on kortti tullut kaupan päälle on nyt innostunut ostaa ensimmäistä pyörää.
 
Opetusluvalla A-kortin ajaa parillasadalla, jos lähipiiristä löytyy pyörää ja opettajaa. Näin me ajettiin kaverille A että mä olin opettamassa. Ei menny varmaan ees bensoineen 300e rikki.
 
Tekisi mieli käydä ajamassa motskarikortti. minkähanlaista vakuurusmaksua kevareihin on? Honda monkey mielessä
 
Tekisi mieli käydä ajamassa motskarikortti. minkähanlaista vakuurusmaksua kevareihin on? Honda monkey mielessä
Paras jos kokeilet itse jollain laskurilla. Tuohon vaikutta niin paljon pyörä, kuskin ikä, paikkakunta ja korvaushistoria ettei välttämättä ole kovinkaan paljoa apua kysellä mitä muilla on maksanut.
 
Tekisi mieli käydä ajamassa motskarikortti. minkähanlaista vakuurusmaksua kevareihin on? Honda monkey mielessä
Katso Nettimotosta jonkun mankin rekkari ja laita vakuutuslaskuriin. Itse katselin joku aika sitten juuri 125:n hintoja ja järkytyin, Vmaxissa on halvempi vakuutus.
 
Katso Nettimotosta jonkun mankin rekkari ja laita vakuutuslaskuriin. Itse katselin joku aika sitten juuri 125:n hintoja ja järkytyin, Vmaxissa on halvempi vakuutus.
Mikä pyörä? Joku 125cc ktm supermoto niin johan hinnat pomppaa...
 
Ifissä 190€/v liikennevakuutus, onhan se paljon kun mulla 800cc moottoripyörässä osakaskolla 200€ mutta ei toi nyt mikään mahdoton ole... Osakasko 250€
Minulle tuli jotain 400€ hintoja. Vmaxissa sitten pikkukaskon kanssa on noin 180€.
 
Tuli hetken mielijohteesta myytyä oma vm. 2014 MT-09, kun alkoi tehdä mieli päivittää 2021 malliin (joo, ruma etuvalo blaa blaa blaa). Taitaa vaan olla saatavuus aika heikkoa tällä hetkellä. Pitää vielä jokunen liike soitella läpi mutta voi olla, että saakin olla kesän ilman pyörää tai sitten pitää alkaa jotakin muuta merkkiä ja mallia harkitsemaan.
Tuli nyt sitten harkittua ja lopulta päädyttyä toiseen merkkiin ja malliin. Lauantaina hain kaupasta vm. 2021 Kawasaki Z900. Nyt saisi sitten tulla parempaa ajokeliä, jotta pääsisi ajelemaan sisäänajot pois alta ja kunnolla nauttimaan pyörästä. Ensimmäinen 200km ainakin tuntui hyvältä.
 
Tuli nyt sitten harkittua ja lopulta päädyttyä toiseen merkkiin ja malliin. Lauantaina hain kaupasta vm. 2021 Kawasaki Z900. Nyt saisi sitten tulla parempaa ajokeliä, jotta pääsisi ajelemaan sisäänajot pois alta ja kunnolla nauttimaan pyörästä. Ensimmäinen 200km ainakin tuntui hyvältä.
Onnea uudelle pyörälle, kävitkö monia kattomassa tai koittamassa? Vai oliko jo haarukoitu valmiiksi?
 
Onnea uudelle pyörälle, kävitkö monia kattomassa tai koittamassa? Vai oliko jo haarukoitu valmiiksi?
Kiitos. Kyllä mä tein päätöksen (taas) pääosin nettikirjoitusten ja Youtube videoiden perusteella. Ja niitä tulikin katsottua oikein urakalla :lol:
Aikaisemmat pyörät on Honda CBR1000RR, Yamaha FZ1-N ja Yamaha MT-09. Kavereilla on tonnizetoja ollut ja niitä olen koeajanut. Eli siis jonkinlaista kokemuspohjaa oli, johon valintani perustin. Ei vaan tähän hätään päässyt Z900:lla koeajolle mihinkään järkevän matkan päähän, kun pyörien saatavuus on tosi huono. Koeajomalleja ei ole läheskään joka liikkeellä. Eli kaupat tuli sovittua etukäteen jo puhelimessa ja ilman kyseisen mallin koeajoa.

Olin siis uuden MT-09:n ja uuden Z900:n valikoinut finaaliin ja MT-09:n vielä huonompi saatavuus ratkaisi asian Z900:n hyväksi. Jos MT-09 olisi ollut saatavilla, olisin todennäköisesti päätynyt siihen. Sen verran tykkäsin tuosta 1. gen mallista, joka oli viimeksi omistuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Syksyllä tuli laitettua mökkiskootteri talviteloille ja sillon käynnisty sähköstartilla vielä hienosti. En muistanu akkua irrottaa talveks ja se tuli jo vaihdettua kun ei ottanut latausta vastaan. Nyt kun kääntää virrat päälle niin mihinkään ei tule sähköä. Uus akku antaa hienosti virtaa ja pääsulake on ehjä.

Mistä kannattaa lähtee seuraavaks ettiin vikaa? Miten noi on yleensä johdotettu meneekö virta suoraan lukkopesälle ja sen kautta mittaristoon vai onko jotain osia välissä?
 
Autokoulu olisi taas tältä erää ohi ja nyt se monta vuotta mietitty A tuli lopulta ajettua. Täytyy sanoa, että aikataulun suhteen oli vähän onnea matkassa. Viime keskiviikkona aloiteltiin ajot 4 asteen lämpötilassa ja todennäköisesti sen seuraksena sitten flunssa päälle ja oli perjantaille valmiiksi sovitut tunnit pakko perua. Niin vain korvaavat tunnit löytyi heti tämän viikon maanantaille ja silloin sitten vedettiinkin pari tuntia vesisateessa. Tänään sitten olennaisimpaan eli käsittelykokeeseen ja inssiin osuikin loistava keli ja molemmat kerralla purkkiin.

Kuume tässä sen kuin kasvaa vaan, joten pakko se on heti huomenna alkaa tiedustelemaan muutaman mallin saatavuutta 21 mallisten osalta ja miettiä sen jälkeen mihin suuntaan pyörän hankinnan suhteen lähdetään.
 
Tuli nyt sitten harkittua ja lopulta päädyttyä toiseen merkkiin ja malliin. Lauantaina hain kaupasta vm. 2021 Kawasaki Z900. Nyt saisi sitten tulla parempaa ajokeliä, jotta pääsisi ajelemaan sisäänajot pois alta ja kunnolla nauttimaan pyörästä. Ensimmäinen 200km ainakin tuntui hyvältä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkä kokoinen kuljettaja olet? Tuo kyseinen prätkä myös itseäni kiinnostaa. Itse olen 190cm/100kg suhteellisen harteikas kaveri. Mietin vain että näyttääkö tämänkokoinen kaveri siltä, kuin olisi jääkaappipakastin nostettu honda monkeyn selkään?`:lol:
 
Talviunilta kun otin pyörän niin ei käynnistynyt. Latailin akun täyteen ja sitten hörähti jällleen. Kävin ajamassa puolen tunnin lenkin ja kahden päivän päästä yritin käynnistellä, eikä enää toivoakaan että käynnistyisi.
Onkohan akku mennyt sököksi vai onko pyörässä jotain häikkää? Miltä kuulostaa enemmän tietävän korvaan?
 
Talviunilta kun otin pyörän niin ei käynnistynyt. Latailin akun täyteen ja sitten hörähti jällleen. Kävin ajamassa puolen tunnin lenkin ja kahden päivän päästä yritin käynnistellä, eikä enää toivoakaan että käynnistyisi.
Onkohan akku mennyt sököksi vai onko pyörässä jotain häikkää? Miltä kuulostaa enemmän tietävän korvaan?
Joko akku on entinen tai pyörä ei lataa sitä. Lataa ensin akku että saat pyörän käyntiin. Mittaa yleismittarilla akun navoista jännite pyörän köydessä, pitää olla n. 14V tyhjäkäynnillä että pyörä lataa oikein.

Käy ajamassa lenkki, odota päivä, mittaa akun napajännite pyörän ollessa sammutettuna, jos alle 12,5V niin akku ei jaksa pitää varausta ja uusi akku kaupasta.

Jos ei jaksa mittailla niin akut kestävät aina vain muutaman vuoden ja talvisäilytys on niille pahasta jos ei lataile kesken talvea, joten helpoin käydä vaan ostamassa uusi akku ensin kun se on yleisempi ongelma kuin mikään pyörässä.
 
Talviunilta kun otin pyörän niin ei käynnistynyt. Latailin akun täyteen ja sitten hörähti jällleen. Kävin ajamassa puolen tunnin lenkin ja kahden päivän päästä yritin käynnistellä, eikä enää toivoakaan että käynnistyisi.
Onkohan akku mennyt sököksi vai onko pyörässä jotain häikkää? Miltä kuulostaa enemmän tietävän korvaan?
Akku
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, minkä kokoinen kuljettaja olet? Tuo kyseinen prätkä myös itseäni kiinnostaa. Itse olen 190cm/100kg suhteellisen harteikas kaveri. Mietin vain että näyttääkö tämänkokoinen kaveri siltä, kuin olisi jääkaappipakastin nostettu honda monkeyn selkään?`:lol:
No ei kauas osu omista mitoista. 189cm/104kg. Kyllähän tämä pituus tuo ajoittain tuollaisen kuvaamasi fiiliksen, melkein pyörän kuin pyörän päällä istuessa. Tietysti nuo möhkömmät pyörät olisi omaan vartaloon nähden sopusuhtaisempia mutta itse olen nyt alkanut arvostamaan pyörän keveyttä ja ketteryyttä. Eikä mun onneksi tarvitse itseäni katsella, kun sillä pyörällä ajan ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 764
Viestejä
4 515 906
Jäsenet
74 468
Uusin jäsen
KMs
Back
Ylös Bottom