Ducati kyllä osaa tuon pyörien suunnittelun. On upea laite.Ensimmäinen ajopäivä kuluvalle vuodelle ja pitihän sitä käydä Paippisten Shellillä pyörähtämässä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ducati kyllä osaa tuon pyörien suunnittelun. On upea laite.Ensimmäinen ajopäivä kuluvalle vuodelle ja pitihän sitä käydä Paippisten Shellillä pyörähtämässä.
Toi trident on kyllä komee mattamustana ja sellasena harmaana.Vikkelään menee uudetkin pyörät. Huomenna pitäisi Trident 660 ja MT-07 päästä koeajamaan. Tridentin saattaisi kesäkuun lopulle saada ja MT-07:aa on kanssa tulossa, mutta ei ole vahvistettua päivää, joten sen kanssa olisi varmaan pidempi odotus. Huomenna se varmaan on kaupat löytävä lukkoon jommasta kummasta eikä arpoa sen enempää.
Täällä vuoden vanha Z900. 188/100 mitat ja juu vähän tökeröltä näyttää Se ei onneksi haittaa kun ajoasento on hyvä ja pyörä helppo hallita. Pitkällä matkalla jalat kyllä puutuu eli 100 km välein kahvit. Kaupungissa ihan parasta.No ei kauas osu omista mitoista. 189cm/104kg. Kyllähän tämä pituus tuo ajoittain tuollaisen kuvaamasi fiiliksen, melkein pyörän kuin pyörän päällä istuessa. Tietysti nuo möhkömmät pyörät olisi omaan vartaloon nähden sopusuhtaisempia mutta itse olen nyt alkanut arvostamaan pyörän keveyttä ja ketteryyttä. Eikä mun onneksi tarvitse itseäni katsella, kun sillä pyörällä ajan
Kyllä 200km menee ihan mukavasti vielä. Enemmän kaipaisi jotain comfort penkkiä, perse puutuuTäällä vuoden vanha Z900. 188/100 mitat ja juu vähän tökeröltä näyttää Se ei onneksi haittaa kun ajoasento on hyvä ja pyörä helppo hallita. Pitkällä matkalla jalat kyllä puutuu eli 100 km välein kahvit. Kaupungissa ihan parasta.
Verhoojalla käyttää laittamassa erilaisia pehmusteita tai purkaa päällisen itse ja sahailee vanhaa matalammaksi ja uusi pehmuste päälle tai laittaa esim Corbinia Kawasaki Z900Kyllä 200km menee ihan mukavasti vielä. Enemmän kaipaisi jotain comfort penkkiä, perse puutuu
Otitko sen bluetooth laajennuksen? Tuo väri on kyllä siistiTämänpäiväinen koeajoreissu saatu päätökseen ja Trident ja MT-07 tuli ajettua. Kawasakin Z650 tuli taas autokoulussa tutuksi ja se ei kyllä säväyttänyt millään tavalla.
Loppujen lopuksi aika helppo päätös ja kauppasopimus tehtiin Triumph Trident 660:sta, väriksi tuli valittua Silver Ice & Diablo Red. Arvioitu toimitus heinäkuussa, joten melkoisen pitkä pari kk edessä.
Otitko sen bluetooth laajennuksen? Tuo väri on kyllä siisti
Menin jo hakemaan Shoei NXR, mutta sitten jäin pähkäilemään ja kuulin että syyskuussa on tulossa myyntiin NXR2Itse ajattelin päästää 11v vanhan kypärän eläkkeelle nyt vkloppuna
Menin jo hakemaan Shoei NXR, mutta sitten jäin pähkäilemään ja kuulin että syyskuussa on tulossa myyntiin NXR2
Eli sinne se nyt jäi vielä kauppaan, nyt dilemma että odotanko syyskuulle vai otanko nyt vaan NXR ja olen jälleen tyytyväinen. Vai syyskuussa NXR2 ja olen pidempään(?) tyytyväinen?
Mitäköhän parannuksia on luvassa? Ite hain uuden NXR:n tässä keväällä ja uskoisin, etten jää kaipailemaan NXR2:n päivityksiä. Tosi hyvä kypärä hinta-laatu suhteeltaan tuollaisenaan. NXR2 kuitenkin hitusen kalliimpi kun tulee kauppoihin.Menin jo hakemaan Shoei NXR, mutta sitten jäin pähkäilemään ja kuulin että syyskuussa on tulossa myyntiin NXR2
Eli sinne se nyt jäi vielä kauppaan, nyt dilemma että odotanko syyskuulle vai otanko nyt vaan NXR ja olen jälleen tyytyväinen. Vai syyskuussa NXR2 ja olen pidempään(?) tyytyväinen?
Mitäköhän parannuksia on luvassa? Ite hain uuden NXR:n tässä keväällä ja uskoisin, etten jää kaipailemaan NXR2:n päivityksiä. Tosi hyvä kypärä hinta-laatu suhteeltaan tuollaisenaan. NXR2 kuitenkin hitusen kalliimpi kun tulee kauppoihin.
Shoein GT-Air mallissa ainakin on aurinkovisiiri, oli itellä toisena vaihtoehtona kun mallailin mikä sopii päähän ja oli kyllä hyvän tuntuinen. NXR:n keveys ja pienempi koko kuitenkin voitti omalla kohdallani.Shoei tai Nexx seuraavaksi. Shoeisa ei oo aurinkovisiiriä niin se vähä heikentää. Toisaalta siihen saa nykyään photokromaattisen fusiirin niin se kyllä varmaan hoitas sen homman.
Mikäs motonetissa vikana? Olen ostanut tuolta ajokengät, pari takkia ja ajohousut ja kypärän, mitään valittamista en löydä ja hinnat halvemmat kuin muualla kivijalka liikkeissä samoille kamoille?Kypäräåki on suunnitellu uusittavaksi. 6 vuotta taitaa olla ikää nyt tuolla X-litellä. Mitään vikaa tuossa ei varsin ole. Vituttaa vaan kun ko. merkin edustus meni Motonettiin. Sieltä ei kyllä mitään MP- aiheista kehtaa ostaa.
Shoei tai Nexx seuraavaksi. Shoeisa ei oo aurinkovisiiriä niin se vähä heikentää. Toisaalta siihen saa nykyään photokromaattisen fusiirin niin se kyllä varmaan hoitas sen homman.
Tuote ei sinällään muutu. Tykkään vaan saada palvelua henkilöltä joka tietää esimerkiksi kypärien eroista kysyttäessä vastata muutakin kuin : hinta.Mihinkäs se merkin laatu muuttuu jos myyntiliike vaihtuu?
En halua ostaa varastomyymälästä mp- tuotteita. Tykkään ssada palvelua hankintojen yhteydessä.Mikäs motonetissa vikana? Olen ostanut tuolta ajokengät, pari takkia ja ajohousut ja kypärän, mitään valittamista en löydä ja hinnat halvemmat kuin muualla kivijalka liikkeissä samoille kamoille?
Tuote ei sinällään muutu. Tykkään vaan saada palvelua henkilöltä joka tietää esimerkiksi kypärien eroista kysyttäessä vastata muutakin kuin : hinta.
Jos tuohon alkas niin johan ois sama tilata ulkomailta.
JooKyllä sieltä tietoakin löytyy, ei varmasti siltä perus jampalta joka siinä sattuu hyllyttämään, mutta soittavat sitten ihmisen joka tietää.
Ulkomailta tilattaessa ei voi sovittaa ennen ostopäätöstä.
Joo. Mainitsinki vaan omia tuntemuksiani. Kyllä mää motonetisä asioin, mutta en mopokamppeita/varaosis hakemasa.Sithän se on helppoa, jos on klikki myymälää vastaa joka myy mieluisaa kypärää niin a) joko vaihtaa omaa ajattelutapaa b) vaihtaa kypärämerkkiä. Itse ainakin osaan netistä katsoa tuotetiedot ja sen mukaan lähteä sovittamaan, ei siihen tarvita ketään viereen jaarittelemaan.
Onko kokemuksia noista sovelluksista puhelimeen mistä näkisin nopeuden sekä kartan ja voisin suunnitella reitin valmiiksi?
Google maps?
No muotoilin vähän laiskasti.. Eli reittiä olisi helppo muuttaa tai tehdä siinä lennosta ajamalla vaikka tiensivuun, tietämättä nyt tarkalleen osoitetta mistä haluaa koukata. Google maps kyllä ajaa asian tavallaan mutta kiinnostaa tietää onko tähän jotain parempaa tarjolla. Saako tohon mapsiin jotenkin lisättyä reitin mikä on sen mielestä epälooginen ja kiertää helvetisti, mutta on hyvää pätkää mopolla? Vai pitääkö lisäillä joka pikkutien varrelta jonku talon osoite että saa halutun reitin..TOMTOM Go ollut muutaman vuoden käytössä ja sille iso peukku. Voi suunnittella reitin valmiiksi selaimella tomtomin sivuilla ja sieltä se tallentuu appiin. Helppo valita erilaisia asetuksia reitille jne.
Sillain huono vastaus, että en oo itte koskaan testannut. Mutta Wazessa on omissa asetuksissa ajoneuvotyyppi ja yhtenä vaihtoehtona moottoripyörä. En tiedä kuinka vaikuttaa mihinkään toimintaan, mutta vihjeteksti sanoo "Get routes great for motorcycles" Mikä sitten kenenkin mielestä on "great"No muotoilin vähän laiskasti.. Eli reittiä olisi helppo muuttaa tai tehdä siinä lennosta ajamalla vaikka tiensivuun, tietämättä nyt tarkalleen osoitetta mistä haluaa koukata. Google maps kyllä ajaa asian tavallaan mutta kiinnostaa tietää onko tähän jotain parempaa tarjolla. Saako tohon mapsiin jotenkin lisättyä reitin mikä on sen mielestä epälooginen ja kiertää helvetisti, mutta on hyvää pätkää mopolla? Vai pitääkö lisäillä joka pikkutien varrelta jonku talon osoite että saa halutun reitin..
Siihen saa muutettua oletuksena tietynlaisen reittityypin tai sitten voit muuttaa sen hetkistä reittityyppiä jne. Voit toki tehdä appilla (tien päällä) omanlaisesi reitin, erilaisista reittipisteistä tai A - B ja lisäät siihen väliin sitten pisteen, jonka kautta kierrät. Tomissa on se hyvä, että se vakiona tekee/ehdottaa hyviä mutkapätkiä. Eipä tuo 1kk kokeilu tainnut maksaa kuin 1,99e tjsp, että et sinällään paljoa siinä menetä jos kokeilet.No muotoilin vähän laiskasti.. Eli reittiä olisi helppo muuttaa tai tehdä siinä lennosta ajamalla vaikka tiensivuun, tietämättä nyt tarkalleen osoitetta mistä haluaa koukata. Google maps kyllä ajaa asian tavallaan mutta kiinnostaa tietää onko tähän jotain parempaa tarjolla. Saako tohon mapsiin jotenkin lisättyä reitin mikä on sen mielestä epälooginen ja kiertää helvetisti, mutta on hyvää pätkää mopolla? Vai pitääkö lisäillä joka pikkutien varrelta jonku talon osoite että saa halutun reitin..
Olisko tämmönen hyvä ratkaisu puhelintelineeksi? Tarkoitus olisi saada kartat/reitti näkymään navigoinnissa ja näin helpottaa matkantekoa.
Putkikiinnike ohjaustankoon Ram Mounts X-grip/Tough-Claw | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Google maps?
Itse arvailin RAMin ja Quadlockin välillä ja päädyin Quadlockiin sen huomaamattomuuden ja yksinkertaisuuden takia. Ei peitä mitään kulmia millään töröttävillä ulokkeilla ja samalla tuli puhelimeen muutenkin aika hyvä suojakuori arkikäyttöönkin. Kallishan tuo on kuin perkele, mutta nyt on autossa ja kotonakin tullut hankittu noita kiinnikkeitä. Kannattaa ainakin tsekata!Olisko tämmönen hyvä ratkaisu puhelintelineeksi? Tarkoitus olisi saada kartat/reitti näkymään navigoinnissa ja näin helpottaa matkantekoa.
Putkikiinnike ohjaustankoon Ram Mounts X-grip/Tough-Claw | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Quadlock täällä ja paljon parempi kuin RAM, molemmat omistaneena nimittäin.No eipä tuo Quadlock universal adapterilla, tärinävaimennuksella ja tankomountilla olisi kun reilun kympin kalliimpi kuin RAM clasulta En vielä tiedä käytänkö nykyistä käyttöluuria tähän navigointiin vai hommaanko jonkun edes jonkun verran säätä kestävän "reissuluuriksi". Joku Xcover 4 tai 4s ei paljoa varmaan käytettynä maksaisi.
Ratakausi tänään myös avattu ja taisin ajella just kierroksen sun perässäKoleahko meininki oli tänään Kemoralla. Aamulla satoi räntää ja päivän mittaan lämpömittari näytti kolmea plus-astetta. Suht hyvin veti nakit kohmeeseen
Ratakausi tänään myös avattu ja taisin ajella just kierroksen sun perässä
Joo sen takia mä ajelinki siinä vain sen yhden kierroksen, alkukaudesta saakin ajaa vähän rauhallisemmin Mulla ois siitä videotakin, mutta ei varmaan sulla sille käyttöä ole.Kattelit ja pyörittelit päätä köröttelylle. Ei ollut oikein tänään mun päivä, melkein kymmenen sekuntia viime kesän ajoista perässä, eikä aamun ekan setin läheltä-piti-haikkari yhtään auttanut asiaa
Mielenkiinnosta ja akuutin mp-kuumeen vuoksi kyselen:
Minkälaisia rahoituksia moottoripyörään olette saaneet / löytäneet ja mistä?
Hirveä kuume olisi hankkia tollanen KTM 890R ja käytännössä siis uuden joutuu hankkimaan koska käytettyjä ei ole vielä, mutta miettinyt tuon rahoittamista tässä. Ei tekisi mieli kuollettaa laakista koko summaa siihen kun nykyisessä autossakin 0.99% kokonaiskorko mutta ei näytä tuollaisia rahoitustarjouksia löytyvän MP-liikkeistä ainekaan lyhyellä tutkimisella