Mopokuumetta

Vikkelään menee uudetkin pyörät. Huomenna pitäisi Trident 660 ja MT-07 päästä koeajamaan. Tridentin saattaisi kesäkuun lopulle saada ja MT-07:aa on kanssa tulossa, mutta ei ole vahvistettua päivää, joten sen kanssa olisi varmaan pidempi odotus. Huomenna se varmaan on kaupat löytävä lukkoon jommasta kummasta eikä arpoa sen enempää.
 
Vikkelään menee uudetkin pyörät. Huomenna pitäisi Trident 660 ja MT-07 päästä koeajamaan. Tridentin saattaisi kesäkuun lopulle saada ja MT-07:aa on kanssa tulossa, mutta ei ole vahvistettua päivää, joten sen kanssa olisi varmaan pidempi odotus. Huomenna se varmaan on kaupat löytävä lukkoon jommasta kummasta eikä arpoa sen enempää.
Toi trident on kyllä komee mattamustana ja sellasena harmaana.

Itse ajattelin päästää 11v vanhan kypärän eläkkeelle nyt vkloppuna :nb:
 
WhatsApp Image 2021-05-12 at 14.19.26.jpeg20210514_152246.jpg

R1 on vielä 40tkm. huollossa, venttiilivälykset ei menny pelkällä tarkastuksella. Yhtä imua kiriä 5 satkua ja yhtä pakoa löysätä saman verran. Ja ilmanputsarikotelosta löyty edellisen omistajien joku seppäily kun oli muuttuvapituiset imutorvet jotenkin onnistuttu tökkäämään 3 ja 4 pytystä pois paikaltaan, jännä että tuo ei sen kummemmin näkynyt viime syksynä penkissä säätäessä. Noo odotellessa crossilla voi metsässä ajella pahimman tuskan pois.
 
No ei kauas osu omista mitoista. 189cm/104kg. Kyllähän tämä pituus tuo ajoittain tuollaisen kuvaamasi fiiliksen, melkein pyörän kuin pyörän päällä istuessa. Tietysti nuo möhkömmät pyörät olisi omaan vartaloon nähden sopusuhtaisempia mutta itse olen nyt alkanut arvostamaan pyörän keveyttä ja ketteryyttä. Eikä mun onneksi tarvitse itseäni katsella, kun sillä pyörällä ajan ;)
Täällä vuoden vanha Z900. 188/100 mitat ja juu vähän tökeröltä näyttää :D Se ei onneksi haittaa kun ajoasento on hyvä ja pyörä helppo hallita. Pitkällä matkalla jalat kyllä puutuu eli 100 km välein kahvit. Kaupungissa ihan parasta.
 
Täällä vuoden vanha Z900. 188/100 mitat ja juu vähän tökeröltä näyttää :D Se ei onneksi haittaa kun ajoasento on hyvä ja pyörä helppo hallita. Pitkällä matkalla jalat kyllä puutuu eli 100 km välein kahvit. Kaupungissa ihan parasta.
Kyllä 200km menee ihan mukavasti vielä. Enemmän kaipaisi jotain comfort penkkiä, perse puutuu :D
 
188cm/103kg ja Yamaha XSR900 alla. Hyvin toimii.
Jos vähänkään kiinnostaa pyörän laitto niin esim. jalkatappien, tangon ja penkin vaihto tekee ihmeitä ergonomialle.
Kevyemmissä pyörissä kannattaa myös ottaa huomioon että tehdasjousitus on yleensä mitoitettu n. 70kg henkilöille.
 

Liitteet

  • FB_IMG_1621073791754.jpg
    FB_IMG_1621073791754.jpg
    73,8 KB · Luettu: 164
Kyllä 200km menee ihan mukavasti vielä. Enemmän kaipaisi jotain comfort penkkiä, perse puutuu :D
Verhoojalla käyttää laittamassa erilaisia pehmusteita tai purkaa päällisen itse ja sahailee vanhaa matalammaksi ja uusi pehmuste päälle tai laittaa esim Corbinia Kawasaki Z900
 
Tämänpäiväinen koeajoreissu saatu päätökseen ja Trident ja MT-07 tuli ajettua. Kawasakin Z650 tuli taas autokoulussa tutuksi ja se ei kyllä säväyttänyt millään tavalla.

Loppujen lopuksi aika helppo päätös ja kauppasopimus tehtiin Triumph Trident 660:sta, väriksi tuli valittua Silver Ice & Diablo Red. Arvioitu toimitus heinäkuussa, joten melkoisen pitkä pari kk edessä.
 
Tämänpäiväinen koeajoreissu saatu päätökseen ja Trident ja MT-07 tuli ajettua. Kawasakin Z650 tuli taas autokoulussa tutuksi ja se ei kyllä säväyttänyt millään tavalla.

Loppujen lopuksi aika helppo päätös ja kauppasopimus tehtiin Triumph Trident 660:sta, väriksi tuli valittua Silver Ice & Diablo Red. Arvioitu toimitus heinäkuussa, joten melkoisen pitkä pari kk edessä.
Otitko sen bluetooth laajennuksen? Tuo väri on kyllä siisti :tup:
 
Itse ajattelin päästää 11v vanhan kypärän eläkkeelle nyt vkloppuna :nb:
Menin jo hakemaan Shoei NXR, mutta sitten jäin pähkäilemään ja kuulin että syyskuussa on tulossa myyntiin NXR2 :facepalm:
Eli sinne se nyt jäi vielä kauppaan, nyt dilemma että odotanko syyskuulle vai otanko nyt vaan NXR ja olen jälleen tyytyväinen. Vai syyskuussa NXR2 ja olen pidempään(?) tyytyväinen?
 
Menin jo hakemaan Shoei NXR, mutta sitten jäin pähkäilemään ja kuulin että syyskuussa on tulossa myyntiin NXR2 :facepalm:
Eli sinne se nyt jäi vielä kauppaan, nyt dilemma että odotanko syyskuulle vai otanko nyt vaan NXR ja olen jälleen tyytyväinen. Vai syyskuussa NXR2 ja olen pidempään(?) tyytyväinen?

Itse odottaisin joka tapauksessa syyskuulle, ellei nyt akuuttia tarvetta kypärälle. Joko tuo NXR2 on niin hyvä, että haluat sen tai saatat saada hyvästä alennuksesta NXR:n "vanhana" mallina.
 
Menin jo hakemaan Shoei NXR, mutta sitten jäin pähkäilemään ja kuulin että syyskuussa on tulossa myyntiin NXR2 :facepalm:
Eli sinne se nyt jäi vielä kauppaan, nyt dilemma että odotanko syyskuulle vai otanko nyt vaan NXR ja olen jälleen tyytyväinen. Vai syyskuussa NXR2 ja olen pidempään(?) tyytyväinen?
Mitäköhän parannuksia on luvassa? Ite hain uuden NXR:n tässä keväällä ja uskoisin, etten jää kaipailemaan NXR2:n päivityksiä. Tosi hyvä kypärä hinta-laatu suhteeltaan tuollaisenaan. NXR2 kuitenkin hitusen kalliimpi kun tulee kauppoihin.
 
Mitäköhän parannuksia on luvassa? Ite hain uuden NXR:n tässä keväällä ja uskoisin, etten jää kaipailemaan NXR2:n päivityksiä. Tosi hyvä kypärä hinta-laatu suhteeltaan tuollaisenaan. NXR2 kuitenkin hitusen kalliimpi kun tulee kauppoihin.

Tässä vertailua, jenkeissä siis NXR on eri nimellä.

Tuo visiiri "lukon" siirtyminen keskelle 2-mallissa vähän arveluttaa, tykkään enemmän tuosta NXR ratkaisusta.
 
Kypäräåki on suunnitellu uusittavaksi. 6 vuotta taitaa olla ikää nyt tuolla X-litellä. Mitään vikaa tuossa ei varsin ole. Vituttaa vaan kun ko. merkin edustus meni Motonettiin. Sieltä ei kyllä mitään MP- aiheista kehtaa ostaa.

Shoei tai Nexx seuraavaksi. Shoeisa ei oo aurinkovisiiriä niin se vähä heikentää. Toisaalta siihen saa nykyään photokromaattisen fusiirin niin se kyllä varmaan hoitas sen homman.
 
Shoei tai Nexx seuraavaksi. Shoeisa ei oo aurinkovisiiriä niin se vähä heikentää. Toisaalta siihen saa nykyään photokromaattisen fusiirin niin se kyllä varmaan hoitas sen homman.
Shoein GT-Air mallissa ainakin on aurinkovisiiri, oli itellä toisena vaihtoehtona kun mallailin mikä sopii päähän ja oli kyllä hyvän tuntuinen. NXR:n keveys ja pienempi koko kuitenkin voitti omalla kohdallani.
Itsestään tummeneva visiiri olis kyllä kätevä, hintalappu on vaan niin suolanen niin tyydyin kahteen eri visiirin. Shoein kypärissä kuitenkin vaihtaa visiirin about 15 sekuntissa.
 
Kypäräåki on suunnitellu uusittavaksi. 6 vuotta taitaa olla ikää nyt tuolla X-litellä. Mitään vikaa tuossa ei varsin ole. Vituttaa vaan kun ko. merkin edustus meni Motonettiin. Sieltä ei kyllä mitään MP- aiheista kehtaa ostaa.

Shoei tai Nexx seuraavaksi. Shoeisa ei oo aurinkovisiiriä niin se vähä heikentää. Toisaalta siihen saa nykyään photokromaattisen fusiirin niin se kyllä varmaan hoitas sen homman.
Mikäs motonetissa vikana? Olen ostanut tuolta ajokengät, pari takkia ja ajohousut ja kypärän, mitään valittamista en löydä ja hinnat halvemmat kuin muualla kivijalka liikkeissä samoille kamoille?
 
Kypärät ovat kyllä mielenkiintoisia, ikinä ei pitäis ostaa sovittamatta. Itsellä on pari Araita käytössä, ne istuvat päähän niin hyvin kuin kypärä voi istua. Ikää niillä jo on, mutta kun ovat olleet valolta suojattuna ja kilometrejä ei ole montaa tuhatta, niin en ole niitä jaksanut uusia. Nyt hommasin avopotan (Bell Custom 500) pappiskäyttöön sillä periaatteella, että vähän sinne päin on hyvä eikä sitä tarvitse sovittaa. No ei onnistunut, ei passaa minun pään muoto Bellin sisään mitenkään, päässä pystyy pitämään, mutta ei tunnu hyvältä. Ei auta kuin palauttaa ja etsiä jostain Arain avopotta tilalle tai sitten ajaa pappiksellakin umpikypärällä.
 
Viimeksi muokattu:
Mihinkäs se merkin laatu muuttuu jos myyntiliike vaihtuu?
Tuote ei sinällään muutu. Tykkään vaan saada palvelua henkilöltä joka tietää esimerkiksi kypärien eroista kysyttäessä vastata muutakin kuin : hinta.

Jos tuohon alkas niin johan ois sama tilata ulkomailta.
 
Mikäs motonetissa vikana? Olen ostanut tuolta ajokengät, pari takkia ja ajohousut ja kypärän, mitään valittamista en löydä ja hinnat halvemmat kuin muualla kivijalka liikkeissä samoille kamoille?
En halua ostaa varastomyymälästä mp- tuotteita. Tykkään ssada palvelua hankintojen yhteydessä.
 
Tuote ei sinällään muutu. Tykkään vaan saada palvelua henkilöltä joka tietää esimerkiksi kypärien eroista kysyttäessä vastata muutakin kuin : hinta.

Jos tuohon alkas niin johan ois sama tilata ulkomailta.

Kyllä sieltä tietoakin löytyy, ei varmasti siltä perus jampalta joka siinä sattuu hyllyttämään, mutta soittavat sitten ihmisen joka tietää.

Ulkomailta tilattaessa ei voi sovittaa ennen ostopäätöstä.
 
Sithän se on helppoa, jos on klikki myymälää vastaa joka myy mieluisaa kypärää niin a) joko vaihtaa omaa ajattelutapaa b) vaihtaa kypärämerkkiä. Itse ainakin osaan netistä katsoa tuotetiedot ja sen mukaan lähteä sovittamaan, ei siihen tarvita ketään viereen jaarittelemaan.
 
Sithän se on helppoa, jos on klikki myymälää vastaa joka myy mieluisaa kypärää niin a) joko vaihtaa omaa ajattelutapaa b) vaihtaa kypärämerkkiä. Itse ainakin osaan netistä katsoa tuotetiedot ja sen mukaan lähteä sovittamaan, ei siihen tarvita ketään viereen jaarittelemaan.
Joo. Mainitsinki vaan omia tuntemuksiani. Kyllä mää motonetisä asioin, mutta en mopokamppeita/varaosis hakemasa.
 
Onko kokemuksia noista sovelluksista puhelimeen mistä näkisin nopeuden sekä kartan ja voisin suunnitella reitin valmiiksi?
 
TOMTOM Go ollut muutaman vuoden käytössä ja sille iso peukku. Voi suunnittella reitin valmiiksi selaimella tomtomin sivuilla ja sieltä se tallentuu appiin. Helppo valita erilaisia asetuksia reitille jne.
 
TOMTOM Go ollut muutaman vuoden käytössä ja sille iso peukku. Voi suunnittella reitin valmiiksi selaimella tomtomin sivuilla ja sieltä se tallentuu appiin. Helppo valita erilaisia asetuksia reitille jne.
No muotoilin vähän laiskasti.. Eli reittiä olisi helppo muuttaa tai tehdä siinä lennosta ajamalla vaikka tiensivuun, tietämättä nyt tarkalleen osoitetta mistä haluaa koukata. Google maps kyllä ajaa asian tavallaan mutta kiinnostaa tietää onko tähän jotain parempaa tarjolla. Saako tohon mapsiin jotenkin lisättyä reitin mikä on sen mielestä epälooginen ja kiertää helvetisti, mutta on hyvää pätkää mopolla? Vai pitääkö lisäillä joka pikkutien varrelta jonku talon osoite että saa halutun reitin..
 
No muotoilin vähän laiskasti.. Eli reittiä olisi helppo muuttaa tai tehdä siinä lennosta ajamalla vaikka tiensivuun, tietämättä nyt tarkalleen osoitetta mistä haluaa koukata. Google maps kyllä ajaa asian tavallaan mutta kiinnostaa tietää onko tähän jotain parempaa tarjolla. Saako tohon mapsiin jotenkin lisättyä reitin mikä on sen mielestä epälooginen ja kiertää helvetisti, mutta on hyvää pätkää mopolla? Vai pitääkö lisäillä joka pikkutien varrelta jonku talon osoite että saa halutun reitin..
Sillain huono vastaus, että en oo itte koskaan testannut. Mutta Wazessa on omissa asetuksissa ajoneuvotyyppi ja yhtenä vaihtoehtona moottoripyörä. En tiedä kuinka vaikuttaa mihinkään toimintaan, mutta vihjeteksti sanoo "Get routes great for motorcycles" Mikä sitten kenenkin mielestä on "great"
 
TomTom GO:ta edeltäneessä tompan ios sovelluksessa oli mutkatiet vaihtoehtona asetuksissa. Toimi kivasti sopivalla autollakin.

Olettaisin että tuo Wazen mp vaihtoehto olisi vastaava, tosin äsken nopeasti kokeilin ja ihan samaa reittiä tarjoaa kuin autollekin täältä töistä kotiin.
 
No muotoilin vähän laiskasti.. Eli reittiä olisi helppo muuttaa tai tehdä siinä lennosta ajamalla vaikka tiensivuun, tietämättä nyt tarkalleen osoitetta mistä haluaa koukata. Google maps kyllä ajaa asian tavallaan mutta kiinnostaa tietää onko tähän jotain parempaa tarjolla. Saako tohon mapsiin jotenkin lisättyä reitin mikä on sen mielestä epälooginen ja kiertää helvetisti, mutta on hyvää pätkää mopolla? Vai pitääkö lisäillä joka pikkutien varrelta jonku talon osoite että saa halutun reitin..
Siihen saa muutettua oletuksena tietynlaisen reittityypin tai sitten voit muuttaa sen hetkistä reittityyppiä jne. Voit toki tehdä appilla (tien päällä) omanlaisesi reitin, erilaisista reittipisteistä tai A - B ja lisäät siihen väliin sitten pisteen, jonka kautta kierrät. Tomissa on se hyvä, että se vakiona tekee/ehdottaa hyviä mutkapätkiä. Eipä tuo 1kk kokeilu tainnut maksaa kuin 1,99e tjsp, että et sinällään paljoa siinä menetä jos kokeilet.

edit. itsellä on vakiona navigoinnissa "vältä valta- ja hiekkateitä", "mutkikas reitti". Tuo myös huhuilee kameratolpista ja jos joku on yhteisössä linkittänyt "rysän", niin pitäisi senkin ilmoittaa.
 
Paras combo navigointiin omasta mielestä ollut Googlen My Maps (tää on siis eri kuin perus maps) ja OsmAnd. Ensin My Mapsissa suunnittelee reitin ja exporttaa .gpx-muodossa. Tämän sitten lataa OsmAndiin. OsmAnd osaa mielestäni pitää reitin vähän paremmin, eikä mene sekaisin, jos vähän poikkeaa reitiltä. Voi helpommin soveltaa reittiä, kun navigaattori ei ala ehdottelemaan, että palaapas 20 kilsaa taaksepäin, kun missasit tuon risteyksen :D Nykyisin tosin käytän paperikarttaa, mutta tämä silloin kun vielä puhelimella navigoin.
 
Testannut calimotoa ja kurviger pro:ta random ajeluiden suunnitteluun. Päädyin kurveger pro:hon, koska n. 10e kertamaksu vs calimoton kuukausimaksu jos haluaa täyden version. Kurvigerilla voi luoda karttoja ilmaiseksi puhelimella tai selaimessa, mutta navigointi tulee vasta pro versiossa. Calimoto antaa vain pienen alueen ilmaisversiolla eikä anna täysiä ominaisuuksia.

Kurvigerille ainakin plussa, osaa suht hyvin etsiä mutkapätkiä ja soveltuu myös lenkkien suunnittteluun. Ainoat miinukset so far, joskus ohjaa hiekkatielle mikä ei kyykkypyörällä ole kovin mukavaa ja lisäksi syö akkua aika hyvään tahtiin eli jos pidempiä lenkkejä meinaa ajaa niin laturi olisi hyvä olla pyörässä.
 
Olisko tämmönen hyvä ratkaisu puhelintelineeksi? Tarkoitus olisi saada kartat/reitti näkymään navigoinnissa ja näin helpottaa matkantekoa.

Hyvin on itsellä toiminut X-grip.
Puhelimen sivusta puristaa niin helposti osuu sivussa oleviin nappeihin jos hutiloi kiinnityksen kanssa ja kumilärppä takapuolella oli vähän siinä hilkulla jo edellisen OP3T:n kanssa että ylettyykö. Korkeamman puhelimen kanssa ei varmaan riitä enää, mutta pelkkä X-grippikin pitää kyllä ihan tukevasti puhelinta paikallaan ilman varmistuslärpäkettä.
 

Itsellä ei ainaan toiminut kun yritin mutkareittejä tehdä. Koneella tein reitin ja kun lähetti sen puhelimeen, olikin se muuntanut sen yhtäkkiä nopeimmaksi reitiksi.

Miten tuon saa toimimaan ettei se lähde muokkaamaan reittiä?
 
Olisko tämmönen hyvä ratkaisu puhelintelineeksi? Tarkoitus olisi saada kartat/reitti näkymään navigoinnissa ja näin helpottaa matkantekoa.
Itse arvailin RAMin ja Quadlockin välillä ja päädyin Quadlockiin sen huomaamattomuuden ja yksinkertaisuuden takia. Ei peitä mitään kulmia millään töröttävillä ulokkeilla ja samalla tuli puhelimeen muutenkin aika hyvä suojakuori arkikäyttöönkin. Kallishan tuo on kuin perkele, mutta nyt on autossa ja kotonakin tullut hankittu noita kiinnikkeitä. Kannattaa ainakin tsekata!
 
No eipä tuo Quadlock universal adapterilla, tärinävaimennuksella ja tankomountilla olisi kun reilun kympin kalliimpi kuin RAM clasulta :hmm: En vielä tiedä käytänkö nykyistä käyttöluuria tähän navigointiin vai hommaanko jonkun edes jonkun verran säätä kestävän "reissuluuriksi". Joku Xcover 4 tai 4s ei paljoa varmaan käytettynä maksaisi.
 
No eipä tuo Quadlock universal adapterilla, tärinävaimennuksella ja tankomountilla olisi kun reilun kympin kalliimpi kuin RAM clasulta :hmm: En vielä tiedä käytänkö nykyistä käyttöluuria tähän navigointiin vai hommaanko jonkun edes jonkun verran säätä kestävän "reissuluuriksi". Joku Xcover 4 tai 4s ei paljoa varmaan käytettynä maksaisi.
Quadlock täällä ja paljon parempi kuin RAM, molemmat omistaneena nimittäin.
 

Itsellä on tuo bar clamp kiinnitys perfect squeezen kanssa ja on kyllä järjettömän tukeva alumiininpala. Ei mitään muovirimpuloita, kaikki on kunnon metallikierteillä. Tohon voisi kiinnittää vaikka läppärin pitovoiman puolesta.

Premiumluurin kameran stabiloinnin tuo tappaa joten navin virkaa ajaa satasen Samsung.
 
Ratakausi tänään myös avattu ja taisin ajella just kierroksen sun perässä :cool:

Kattelit ja pyörittelit päätä köröttelylle. Ei ollut oikein tänään mun päivä, melkein kymmenen sekuntia viime kesän ajoista perässä, eikä aamun ekan setin läheltä-piti-haikkari yhtään auttanut asiaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnosta ja akuutin mp-kuumeen vuoksi kyselen:
Minkälaisia rahoituksia moottoripyörään olette saaneet / löytäneet ja mistä?
Hirveä kuume olisi hankkia tollanen KTM 890R ja käytännössä siis uuden joutuu hankkimaan koska käytettyjä ei ole vielä, mutta miettinyt tuon rahoittamista tässä. Ei tekisi mieli kuollettaa laakista koko summaa siihen kun nykyisessä autossakin 0.99% kokonaiskorko mutta ei näytä tuollaisia rahoitustarjouksia löytyvän MP-liikkeistä ainekaan lyhyellä tutkimisella :hmm:
 
  • Tykkää
Reactions: skl
Yleensä taitaa parhaat MP-rahoitukset olla liikkeissä 1,99% tai 2,99% + kulut. Tuon parempia en ole missään ainakaan julkisesti nähnyt, toki voivat tarjota sitten paikanpäällä, vähän kuin autojenkin kanssa.

Tsekkien posti voisi kyllä hieman skarpata tilausten seurannan kanssa. Takarungon kuljetus meni 13.5. tilaan "Lähetetty kohdemaahan" mutta ei mitään tietoa mitä kautta, missä on menossa ja mikä hoitaa täällä päässä kuljetuksen. 5.6. lähestyy uhkaavasti...
 
Kattelit ja pyörittelit päätä köröttelylle. Ei ollut oikein tänään mun päivä, melkein kymmenen sekuntia viime kesän ajoista perässä, eikä aamun ekan setin läheltä-piti-haikkari yhtään auttanut asiaa :D
Joo sen takia mä ajelinki siinä vain sen yhden kierroksen, alkukaudesta saakin ajaa vähän rauhallisemmin :cool:Mulla ois siitä videotakin, mutta ei varmaan sulla sille käyttöä ole.

Tosta lähtee oma paras kierros vkl:

 
Mielenkiinnosta ja akuutin mp-kuumeen vuoksi kyselen:
Minkälaisia rahoituksia moottoripyörään olette saaneet / löytäneet ja mistä?
Hirveä kuume olisi hankkia tollanen KTM 890R ja käytännössä siis uuden joutuu hankkimaan koska käytettyjä ei ole vielä, mutta miettinyt tuon rahoittamista tässä. Ei tekisi mieli kuollettaa laakista koko summaa siihen kun nykyisessä autossakin 0.99% kokonaiskorko mutta ei näytä tuollaisia rahoitustarjouksia löytyvän MP-liikkeistä ainekaan lyhyellä tutkimisella :hmm:

Nyt kun kysyntä on huomattavasti tavallista kovempaa, näitä korkotarjouksia ei hirveästi mainosteta, kun tavara liikkuu ilmankin. Keväällä Yamaha Centerin nettimoto-ilmoituksissa oli ainakin uuteen MT-09:n tarjolla 0,9 % korkoa, en tiedä koskiko muitakin pyöriä. Biketeamilta tarjottiin alimmillaan 1,9 % (tai 1,99 %) rahoitusta uuteen pyörään ja jotain 2 % tienoilla olevia tarjouksia taisi olla muuallakin.

Luultavasti pyöräliikkeille pätee samat lainalaisuudet kuin autoliikkeillekin, eli isot liikkeet saavat paremmat ehdot rahoitusyhtiöiltä -> pystyvät tarjoamaan halvempia korkoja asiakkaille. Harva ketju saa nykyään rahaa sisään alle 1 % korolla, joten tätä halvemmat korkotarjoukset aiheuttavat liikkeelle kulua ja ovat täten aina pois muista tarjottavista alennuksista (tai myyjän katteesta). Poikkeuksen näihin tekee esim. maahantuojan neuvottelemat rahoituskampanjat, joita tarjotaan kaikille jälleenmyyjille samoilla ehdoilla ja maahantuoja vastaa myös mahdollisista kuluista rahoitusyhtiön suuntaan.

Ja toki sisäänostokorosta riippumatta kaikki myyjät yleensä aloittavat neuvottelut jostain 6,9 % tms. älyttömästä korosta hyvien rahoitustuottojen toivossa, jos asiakas ei osaa tingata rahoitusehtoja kohdilleen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 764
Viestejä
4 515 906
Jäsenet
74 468
Uusin jäsen
KMs
Back
Ylös Bottom