Mopokuumetta

eipä noita korkotarjouksia mainosteta missään, myyjiltä kyselemällä näitä kuitenkin saa. Yamahalla oli tuo 0,9% tänä keväänä, sitte muista liikkeistä ollut välillä 4-7%.
 
Joo sen takia mä ajelinki siinä vain sen yhden kierroksen, alkukaudesta saakin ajaa vähän rauhallisemmin :cool:Mulla ois siitä videotakin, mutta ei varmaan sulla sille käyttöä ole.

Tosta lähtee oma paras kierros vkl:


Hyvin kyllä lähtee tonnari versus kuussatku noissa avauksissa. Ite ajoin Kemoralla ekaa kertaa viime kesänä (nyt oli toka kerta). Viime kesänä meni kusiaisella 1.18.xx. Täytyy yrittää vielä päästä tuonne uudemman kerran opettelemaan ajamista ennen kisaa.

Tässä vielä eilisen ekan setin "oh shit" -hetki:
 
Hyvin kyllä lähtee tonnari versus kuussatku noissa avauksissa. Ite ajoin Kemoralla ekaa kertaa viime kesänä (nyt oli toka kerta). Viime kesänä meni kusiaisella 1.18.xx. Täytyy yrittää vielä päästä tuonne uudemman kerran opettelemaan ajamista ennen kisaa.

Tässä vielä eilisen ekan setin "oh shit" -hetki:

Pikku lipsu 170km/h vauhdissa herättää aina mukavasti:thumbsup:
 
Nyt iskällä pehmenee luumu tyttären Riejun kanssa.

Vaihdatin uuden takakumen, ajattelin samalla itse vaihtaa jarrupalat ja nesteet.
Irroitin vanhat palat, avasin hieman ilmausruuvia ja puristin männän sisään.
Kasasin ja aloin pumppaamaan jarrupoljinta, mäntä tekee millin liikettä ja siinä se. Ei siis ulostaitunut juuri lainkaan uutta jarrupalaa vasten.
Ilmausruuvin huomasin olevan tukossa(soratie pölyä). Putsailin sen ja aloin pumppailemaan vanhat nesteet pois, uutta samalla lisäten säiliöön.

Ja sitten perinteistä jarrujen ilmailua, tovin aikaa.
Ei tulosta.

Pääsylinteri palauttaa jotenkin hitaasti, tovin saa odottaa jotta auttaa polkaista uudestaan. Mystistä.

Harmikseni en enää ehtinyt alkaa purkamaan pääsylinteriä, että onko sieltä jäänyt jousi edellisellä omistajalla joskus pois. Käytettynä ostettu.
Enkä tajunnut käydä kokeileen ja muuten testaamaan tuota takajarrua ennen remonttia. Tyttö aika ympäripyöreitä puheli..

Nooh, häätyy jatkaa sunnuntaina projektia.

Ärsyttää suuresti viedä korjaamolle näin mitättömän ongelman takia.

Olisko kikka kutosia?
 
Nyt iskällä pehmenee luumu tyttären Riejun kanssa.

Vaihdatin uuden takakumen, ajattelin samalla itse vaihtaa jarrupalat ja nesteet.
Irroitin vanhat palat, avasin hieman ilmausruuvia ja puristin männän sisään.
Kasasin ja aloin pumppaamaan jarrupoljinta, mäntä tekee millin liikettä ja siinä se. Ei siis ulostaitunut juuri lainkaan uutta jarrupalaa vasten.
Ilmausruuvin huomasin olevan tukossa(soratie pölyä). Putsailin sen ja aloin pumppailemaan vanhat nesteet pois, uutta samalla lisäten säiliöön.

Ja sitten perinteistä jarrujen ilmailua, tovin aikaa.
Ei tulosta.

Pääsylinteri palauttaa jotenkin hitaasti, tovin saa odottaa jotta auttaa polkaista uudestaan. Mystistä.

Harmikseni en enää ehtinyt alkaa purkamaan pääsylinteriä, että onko sieltä jäänyt jousi edellisellä omistajalla joskus pois. Käytettynä ostettu.
Enkä tajunnut käydä kokeileen ja muuten testaamaan tuota takajarrua ennen remonttia. Tyttö aika ympäripyöreitä puheli..

Nooh, häätyy jatkaa sunnuntaina projektia.

Ärsyttää suuresti viedä korjaamolle näin mitättömän ongelman takia.

Olisko kikka kutosia?
Siellä on ilmaa, miksi avasti ilma ruuvin kun painoit männän sisään?
 
Kokemusta mopot kevarit ja nyt ollut viimeiset viisivuotta FZS600. Isompaa pyörää kaipailee ja nyt kiikariin sattui yamaha mt01. Isoin ongelma on että kokeilin ~7-8v sitten goldwingiä 1500 ja tuntui aivan järkyttävälle se paino hyvä että pysyi pystyssä joten siittä raskaita pyöriä kohtaan ollut pieni kammo. Tuo FZS600 tuntuu aivan loistavalle ja lyhyenä ihmisenä tuo FZS600 onkin paino/penkinkorkeus täydellinen. Kysymys kuuluukin onko tuo 3cm korkeampi ~260kg massiivinen järkäle pyöritellä? Ite tappi 170/100kg xD Suzuki GSF Bandit 1250 kokoluokan puolesta olisi taas parempi. Koeajolle olisi tarkoitus ensi viikolla käydä kokeilemassa eri pyöriä jos on antaa vinkkiä mitä kannattaa metsästää. Mitä nyt tuossa vuosien aikana kun ei ollut pyörää niin tullut ajettua kawa 750 ja tonnisella jotenkai ei niin säväyttänyt.
 
Potilaana Yamaha Virago XV535 1991. Eli tuollaisen ostin toiseksi pyöräksi, mutta nyt siihen iski vika. Isä kävi pyörällä ajamassa ja sammui hiljaisessa ajossa. Itse epäilen startin vapaakytkintä, jos se olisi jotenkin jumittanut, mutta vielä on kokonaan tutkimatta. Täytyy ainakin saada pyörä siirrettyä. Ajettu 47tkm.

Tuossa oli ainakin yksi remppaus ohje:

IMG20210603164502.jpg


Kawasaki ZX6R (600) oli tosi kestävä, mutta se meni (valitettavasti) jo kaupaksi.
 
Mt-01 oli minusta möhkö ja kankea. Pyörä on aika korkea ja painopiste on korkealla. Sinänsä ihan ok pyörä, mutta minun makuuni liian raskas. Osta ennemmin joku moderni tonninen naku.
 
Kokemusta mopot kevarit ja nyt ollut viimeiset viisivuotta FZS600. Isompaa pyörää kaipailee ja nyt kiikariin sattui yamaha mt01. Isoin ongelma on että kokeilin ~7-8v sitten goldwingiä 1500 ja tuntui aivan järkyttävälle se paino hyvä että pysyi pystyssä joten siittä raskaita pyöriä kohtaan ollut pieni kammo. Tuo FZS600 tuntuu aivan loistavalle ja lyhyenä ihmisenä tuo FZS600 onkin paino/penkinkorkeus täydellinen. Kysymys kuuluukin onko tuo 3cm korkeampi ~260kg massiivinen järkäle pyöritellä? Ite tappi 170/100kg xD Suzuki GSF Bandit 1250 kokoluokan puolesta olisi taas parempi. Koeajolle olisi tarkoitus ensi viikolla käydä kokeilemassa eri pyöriä jos on antaa vinkkiä mitä kannattaa metsästää. Mitä nyt tuossa vuosien aikana kun ei ollut pyörää niin tullut ajettua kawa 750 ja tonnisella jotenkai ei niin säväyttänyt.
MT-09 tai MT-10 , upeita.
Tuo 9 varmasti vähintään riittävä menoiltaan.
 
Jos vertaa uutta MT-09 ja MT-09 SP:tä niin onkohan tuosta SP:n paremmasta jousituksesta hyötyä maantie käytössä jos unohdetaan rata-ajo?? Muuta suurempaa eroa noilla ei taida olla vakkarin lisäksi:hmm:.
Sama homma KTM 890 ja 890R....
 
Mt-01 oli minusta möhkö ja kankea. Pyörä on aika korkea ja painopiste on korkealla. Sinänsä ihan ok pyörä, mutta minun makuuni liian raskas. Osta ennemmin joku moderni tonninen naku.

Tämä täytyy sitten unohtaa. Seuraavat samaa hintaluokkaa jotka kiinostaa niin gsf 1250 bandit ja kawa z1000. Molemmat saman painoisia melkein kuin fzs600.

Mt09 ja mt10 näissä tuntuu hinta vähän karkaavan muuten olisi oikein soivia pelejä.

Sattumalta löytyi mt09 kohtuu läheltä täytyy käydä tsekkaamassa! Hinta menee tonnin pari yli mutta ei ehkä ole ongelma.
 
Tonnilla tai parilla ole isoa merkitystä jos mopo on sellainen, että sillä on mukava ajaa ja se passaa omaan silmään. Enemmin mieluinen kuin vähän sinne päin oleva.

Joo näimpä. Autoissa vähän samaa vikaa. Toinen mitä miellyttäisi niin yzf r1. Olisi voimaa ja silmäruokaa riittämiin. Täytyy kuitenkin käydä parit pyörät testaamassa. Tuossa mt09 mietityttää onko tarpeeksi tehokas fzs600 jälkeen. Vääntöä alemmille kierroksille kaipailisi.
 
2021 MT-09:n kanssa itsellä oli juuri se ongelma, että ulkonäkö miellytti itseä noin 80%. Tuo oli vm. 2021 saatavuuden lisäksi se asia mikä johti uuden Kawan Z900 hommaamiseen. Se miellyttää silmää n. 95%.
Ja alusta verrattuna ainakin vm. 2014 MT-09 on ihan törkeästi parempi. Ainoa mitä MT-09 kaipaan, verrattuna kawaan, on moottorin vääntöalue, vaikka se on kawassakin todella laaja ja hyvä. Ja kyllähän se CP3 moottori myös kuulostaa paremmalta.

Tuo vm. 2021 MT-09 olisi silti erittäin mielenkiintoinen päästä koeajamaan, vaikka päätös onkin jo tehty ja päätökseen olen kyllä edelleen oikein tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Joo näimpä. Autoissa vähän samaa vikaa. Toinen mitä miellyttäisi niin yzf r1. Olisi voimaa ja silmäruokaa riittämiin. Täytyy kuitenkin käydä parit pyörät testaamassa. Tuossa mt09 mietityttää onko tarpeeksi tehokas fzs600 jälkeen. Vääntöä alemmille kierroksille kaipailisi.
Käyppä huviksesi koeajamassa Mt-09. Voin taata, tehoa on tarpeeksi tuohon pyörään ja hymy on huulilla ajaessa. Tuntuu tuon fzs600 jälkeen lähinnä raketilta, vaikka paperilla ei hevosvoimaero ole suuri. Vääntöä ei tosiaan puutu.

Tehon tunteeseenhan vaikuttaa hyvin moni asia sen tehtaan ilmoittaman hevosvoimalukeman lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Joo näimpä. Autoissa vähän samaa vikaa. Toinen mitä miellyttäisi niin yzf r1. Olisi voimaa ja silmäruokaa riittämiin. Täytyy kuitenkin käydä parit pyörät testaamassa. Tuossa mt09 mietityttää onko tarpeeksi tehokas fzs600 jälkeen. Vääntöä alemmille kierroksille kaipailisi.
Aivan varmasti on tarpeeksi tehoa MT09:ssä.
Itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä tuollaisen R1 hommaaminen pelkästään katukäyttöön ei ole järkevää. Kaikkea sitä tehoa kun tahdo saada hyötykäytettyä edes monella suomen moottoriradalla, saatikka katurenkailla.
 
Viimeksi muokattu:
Kokemusta mopot kevarit ja nyt ollut viimeiset viisivuotta FZS600. Isompaa pyörää kaipailee ja nyt kiikariin sattui yamaha mt01. Isoin ongelma on että kokeilin ~7-8v sitten goldwingiä 1500 ja tuntui aivan järkyttävälle se paino hyvä että pysyi pystyssä joten siittä raskaita pyöriä kohtaan ollut pieni kammo. Tuo FZS600 tuntuu aivan loistavalle ja lyhyenä ihmisenä tuo FZS600 onkin paino/penkinkorkeus täydellinen. Kysymys kuuluukin onko tuo 3cm korkeampi ~260kg massiivinen järkäle pyöritellä? Ite tappi 170/100kg xD Suzuki GSF Bandit 1250 kokoluokan puolesta olisi taas parempi. Koeajolle olisi tarkoitus ensi viikolla käydä kokeilemassa eri pyöriä jos on antaa vinkkiä mitä kannattaa metsästää. Mitä nyt tuossa vuosien aikana kun ei ollut pyörää niin tullut ajettua kawa 750 ja tonnisella jotenkai ei niin säväyttänyt.
Eihän wingit painavia ole niitä pitää osata käsitellä. Sama koskee muitakin painavia pyöriä. Itsekkin olen 170 pitkä ja iän kaiken wingeillä ajellut ihan vaan näin sivuhuomautuksena.
 
Kätevästi Wingi pyörähtelee tuon ukon käsissä. Mutta ymmärrän kyllä, että eihän se kaikille sovi. Itse en ole koskaan kokeillut.

 
Kätevästi Wingi pyörähtelee tuon ukon käsissä.
Kyllähän tuo pyörähtelee kenenkä tahansa käsissä joka on tottunut näihin sotanorsuihin.
Itse pidän crossipyöristä ja max 200kg enduroista joilla ajomukavuus on maanteillä kohtuullinen ja voi poiketa vielä huonolle polulle.
 
2021 MT-09:n kanssa itsellä oli juuri se ongelma, että ulkonäkö miellytti itseä noin 80%. Tuo oli vm. 2021 saatavuuden lisäksi se asia mikä johti uuden Kawan Z900 hommaamiseen. Se miellyttää silmää n. 95%.
Ja alusta verrattuna ainakin vm. 2014 MT-09 on ihan törkeästi parempi. Ainoa mitä MT-09 kaipaan, verrattuna kawaan, on moottorin vääntöalue, vaikka se on kawassakin todella laaja ja hyvä. Ja kyllähän se CP3 moottori myös kuulostaa paremmalta.

Tuo vm. 2021 MT-09 olisi silti erittäin mielenkiintoinen päästä koeajamaan, vaikka päätös onkin jo tehty ja päätökseen olen kyllä edelleen oikein tyytyväinen.

Itsellä budjetti rajautuu tuohon alkupään malleihin mm 2014 malliin jossa komea pyöreähkö lamppu. Käyn koeajamassa Z1000 ja tuon MT09 mikäli mahdollista

Käyppä huviksesi koeajamassa Mt-09. Voin taata, tehoa on tarpeeksi tuohon pyörään ja hymy on huulilla ajaessa. Tuntuu tuon fzs600 jälkeen lähinnä raketilta, vaikka paperilla ei hevosvoimaero ole suuri. Vääntöä ei tosiaan puutu.

Tehon tunteeseenhan vaikuttaa hyvin moni asia sen tehtaan ilmoittaman hevosvoimalukeman lisäksi.

Tuota tehon tunnetta taas mietin ettei käy että tuntuu hetken päästä kohtuu lussulle, tuo fzs600 yllätti yhden tai kaksi kesää kun veti urku auki mutta ei nykyään juuri aika meh. Toisaalta alkuhöyryt tullut päästeltyä niin ei tule juurikaan kaahattua.

Aivan varmasti on tarpeeksi tehoa MT09:ssä.
Itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä tuollaisen R1 hommaaminen pelkästään katukäyttöön ei ole järkevää. Kaikkea sitä tehoa kun tahdo saada hyötykäytettyä edes monella suomen moottoriradalla, saatikka katurenkailla.

R1 toisaalta mietityttää ajoasennon puolesta, ajelen yleensä 200-400km lenkkejä mutta uuden pyörän myötä voi tulla käytyä vielä kauempana.

Eihän wingit painavia ole niitä pitää osata käsitellä. Sama koskee muitakin painavia pyöriä. Itsekkin olen 170 pitkä ja iän kaiken wingeillä ajellut ihan vaan näin sivuhuomautuksena.

Olin juuri tainnut saada ison pyöräkortin ja tuota wingiä testailin mutta ei ollut kyllä minun juttu ollenkaan.
 
Itsellä budjetti rajautuu tuohon alkupään malleihin mm 2014 malliin jossa komea pyöreähkö lamppu. Käyn koeajamassa Z1000 ja tuon MT09 mikäli mahdollista

Molempia ajaneena ja vm. 2014 MT-09 omistaneena valitsisin ehdottomasti MT-09. Sen kone on vaan mahtava. Ei sitä turhaan ylistetä kaikkialla. Omani myin pois kuukausi sitten ja tilalle tuli vm 2021 Kawa Z900. Uskon vielä joskus ostavani MT-09 uudestaan. Tämä nykyinen Kawa vaan miellyttää silmää enemmän ja senkin kone on rivineloseksi ihan mahtava. Putkisto on kyllä vaihdettava, kunhan harrastuskassaan saan taas rahaa.

Kyykkyä ei ainoaksi pyöräksi tule enään ikinä.
 

Liitteet

  • 20201003_172051.jpg
    20201003_172051.jpg
    5,9 MB · Luettu: 112
  • 20210530_211349.jpg
    20210530_211349.jpg
    6,5 MB · Luettu: 108
Molempia ajaneena ja vm. 2014 MT-09 omistaneena valitsisin ehdottomasti MT-09. Sen kone on vaan mahtava. Ei sitä turhaan ylistetä kaikkialla. Omani myin pois kuukausi sitten ja tilalle tuli vm 2021 Kawa Z900. Uskon vielä joskus ostavani MT-09 uudestaan. Tämä nykyinen Kawa vaan miellyttää silmää enemmän ja senkin kone on rivineloseksi ihan mahtava. Putkisto on kyllä vaihdettava, kunhan harrastuskassaan saan taas rahaa.

Kyykkyä ei ainoaksi pyöräksi tule enään ikinä.

Tuosta Z750 vm05 tykkäsin todella paljon jos tuo z1000 vm08 on yhtään vastaava niin pahoin pelkään että sorrun siihen helppojen heppojen perästä. Täytyy malttaa itseni ja käydä testaamassa lisää pyöriä, pyörä tulee nyt ainakin 3-5v ajalle ja sitten katsotaan miten käy. Valinta täytyy osua nappiin tuo FZS600 sattui vain olemaan sukulaisella myynnissä kohtuu hintaan ja ilmeisesti tykästyin todella paljon. Halvat ylläpito kulut niin voi olla etten heti myy pois.
 
No nyt on rataneitsyyden menetys lähempänä kuin koskaan kun on 19.6. Kymiringille lippu..! Lippupa hyvinkin; saa lippuhenkilönä olla 3 h nääs. Oli hidas ryhmä loppuun myyty, mutta
pääsi vielä sen valitsemaan tuolla tavalla. Puoleen hintaan eli 67,50 e. Liekkö Bradley Smithin MotoGP-testeissä Aprilialla ajama kierrosennätys vielä voimassa.. Sitä kohti!
 
Tämmöstä tänään :(
Tunnin verran siinä kokeilin vaikka mitä kun ei tapahtunut mitään kun starttia painoi, torvi, pitkät eikä vilkut toiminut myöskään.


20210606_114438.jpg
20210606_114827.jpg
 
Kaveri tuonne Kymiringille aikoo Goretexeissä. Pääseekö? FJ 1200 on pärränä B- )
 
Joo taitaa Bradleyn 1.47.5 olla edelleen nopein kierros, 2020 Suomi SBK ja SSP ajelleet 1.52.x aikoja.
 
Kaveri tuonne Kymiringille aikoo Goretexeissä. Pääseekö?

Eiköhän, yleensä ehtona on "ajovarusteiden tulee olla moottoripyöräilyyn tarkoitettuja", tuolla lähinnä rajataan pois farkut, tennarit ja hupparit. Toki järjestävä taho viime kädessä määrää säännöt ja sitä kautta ketkä pääsevät radalle ajamaan, kannattaa kysyä suoraan järjestäjälta jos haluaa varmuutta asiaan.
 
Tuosta Z750 vm05 tykkäsin todella paljon jos tuo z1000 vm08 on yhtään vastaava niin pahoin pelkään että sorrun siihen helppojen heppojen perästä. Täytyy malttaa itseni ja käydä testaamassa lisää pyöriä, pyörä tulee nyt ainakin 3-5v ajalle ja sitten katsotaan miten käy. Valinta täytyy osua nappiin tuo FZS600 sattui vain olemaan sukulaisella myynnissä kohtuu hintaan ja ilmeisesti tykästyin todella paljon. Halvat ylläpito kulut niin voi olla etten heti myy pois.

Niin siinä kävi että kawa z1000 tuli haettua pihaan tänään. Todella mainio pyörä kerennyt töiden takia kuin ajaa hissuksiin kotia. Huomenna pääsee toden teolla ajamaan jossei nyt vettä ihan kaatamalla tule.
 
Onnea uudelle pyörälle. Zeta on varmasti mukavan pirteä fzs:n jälkeen.

Minä mietin, että jaksaisiko tuon oman -93 bladen ottaa ulos varastosta ja ajoon.
 
Eiköhän, yleensä ehtona on "ajovarusteiden tulee olla moottoripyöräilyyn tarkoitettuja", tuolla lähinnä rajataan pois farkut, tennarit ja hupparit. Toki järjestävä taho viime kädessä määrää säännöt ja sitä kautta ketkä pääsevät radalle ajamaan, kannattaa kysyä suoraan järjestäjälta jos haluaa varmuutta asiaan.
Juurikin näin, ja järjestäjiltä aina vahva suositus kunnon selkäsuojalle myös..

..Jollainen (Alpinestarsin pitkä 'reppumalli') sattuukin sopivasti olemaan itsellä uudenveroinen ylimääräisenä..
 
Kyllä pääsee, miksi ei pääse?

Normi ratapäivillä olen ajanut ajofarkuilla, kangas ajotakilla, ajokengillä ja hanskoilla.
Kyllä pääsee ja jos tarkoitus on käydä vain muutaman kerran niin varmasti ihan ok mennäkin tekstiilikamoilla kunhan ajaa myös sitten riskitöntä ja turvallista ajoa.

Jos vähänkään enemman meinaa käydä niin ei noita nahkakamoja turhaan suositella. Ja tosiaan jonkinlainen selkäsuoja kannattaa olla vaikka mitä olisi päällä.

Omalta osalta kesän ensimmäiset radat ajeltu, koko viikonloppu meni käytännössä uuteen pyörään totutellessa. Loppuakohti alkoi jo kierrosajat lähestymään viimekesän lopun aikoja. Viimevuoden lopun kaato aiheuttaa edelleen sitä, ettei vaan luota renkaisiin vaikka tietää että pitoa varmasti riittäisi. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
 
Kävin koeajamassa eBayn nahkapuvun ja Coursen saappaat. Pystyihän nuilla kurvailemaan. Teräväkärkisillä cowboy bootseilla vaihdot sujuu kyllä PALJON näppärämmin.. Eiköhän noilla bootseilla vois ratapäivät vetää ton kokopuvun kaa?
 
Mites te joilla on tuollaiset lokasuojat, eikös tuossa ole moottori, jäähdytinkenno yms kaikki ja kuskin selkä paskassa kun ajelee?
Ärsyttävin tuommosen Hypermotardin kanssa on, että märällä kelillä vesi lentää etulokasuojan yli ja paskassa on kypärä, ajotakki ja pyörän maski. Ovat tehneet Ducatilla kovasti töitä aerodynamiikan kanssa, että ovat tuon mahtavan ominaisuuden saaneet pysymään jokaisessa Hypermotardin versiossa.
 
Ärsyttävin tuommosen Hypermotardin kanssa on, että märällä kelillä vesi lentää etulokasuojan yli ja paskassa on kypärä, ajotakki ja pyörän maski. Ovat tehneet Ducatilla kovasti töitä aerodynamiikan kanssa, että ovat tuon mahtavan ominaisuuden saaneet pysymään jokaisessa Hypermotardin versiossa.
5 vuotta ollut Hyperi ja tuo ei ole koskaan haitannut tai edes huomannut tommosta :D
 
Hypermotardeissa tosiaan vois olla paremmat lokasuojat ja märällä kaikki tulee naamaan&niskaan :D Aina voi pestä, mutta koneen&putkirunko/johtohässäkän pesu oli harrasta puuhaa, varsinkin kun etusylttyyn palaa hyvin kaikki kiinni. Mutta ei sitä kyllä ole adventure-pyöräksi tarkoitettukaan tai "tänään 3000km lenkki sopivassa +6 säässä" ihmisille.
 
Laitoin R1:een H7 ledimuutossarjan lyhkäsiin ja parkkeihin. Pitkiä en oo vielä kertaakaan tarvinnut joten ne saa olla halogeenit. Tulihan siitä modernimman näköinen ja ehkä nuo päivällä paremmin näkyy jos meinaa joku kolmion takaa eteen. Itellä nyt käyny pari kertaa että tullut autoja eteen ja saanu ihan väistellä vaikka oma ajonopeus rajoitusten mukaan.
Aika tarkka sovitus oli Philips H7 Ultinon Pro9000 HL sarja, mutta ei ota umpionkansi polttimen puhaltimeen. Tietääkseni tuota pyörää ei ole kolhittu mutta kumpikin lyhyen valon projektorilinssi näkyy olevan halki, lieneekö mallivika?

P_20210610_190615.jpgP_20210610_151833.jpgP_20210610_152045.jpg
 
Tietääkseni tuota pyörää ei ole kolhittu mutta kumpikin lyhyen valon projektorilinssi näkyy olevan halki, lieneekö mallivika?
Käynpä tarkistamassa. Hieno RD 350 Yamaha siellä.
Edit: ei oo halki, 67 k ajettu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosittelen heijastinliiviä ennemmin kuin nuita ledi/xenoneita, polttavat verkkokalvoon vain reiän. Itellä myös hakusessa liivit 4 kertaa kerennyt jo tälle vuotta auto tulla päälle. Valkoinen pyörä mustat ajovaatteet ja vauhti ihan muun liikenteen kanssa yhteen.
 
Täällä on selkeästi kokeneempia paikalla, niin kysytäämpä: Onko kellään kokemusta ajoasennon muokkaamisesta? Onko se miten helppoa, vai ihan toivoton tie?

Ostaa pätkäytin MT-09 (2020) koeajamatta, koska edellinen pyöräni oli MT-07 ja olin siihen todella tyytyväinen. Huomaan kuitenkin, että MT-09:ään tunnun olevan auttamatta liian lyhyt. En saa polvilla pyörästä oikeastaan ollenkaan kiinni ja se tekee ajamisesta mutkissa vähän hankalaa. Ajoasentoa kun mallailee, niin polvet on liian takana ja alhaalla, että yltäisivät bensatankin alla olevaan "grippiin", joka on selkeästi tarkoitettu polville.

Penkissä en oikein pääse eteenpäin, koska olen jo ihan tankissa kiinni, mutta jalkatappeja voisi ehkä harkita nostavansa? Onkohan se minkälainen duuni ja pitääkö samalla nostaa jarru- ja vaihdepolkimia? Jos toi ei ole liian työläs tehdä, niin voisin harkita kokeilevani, mutta muussa tapauksessa täytynee lähteä koeajoille...
 
Täällä on selkeästi kokeneempia paikalla, niin kysytäämpä: Onko kellään kokemusta ajoasennon muokkaamisesta? Onko se miten helppoa, vai ihan toivoton tie?

Ostaa pätkäytin MT-09 (2020) koeajamatta, koska edellinen pyöräni oli MT-07 ja olin siihen todella tyytyväinen. Huomaan kuitenkin, että MT-09:ään tunnun olevan auttamatta liian lyhyt. En saa polvilla pyörästä oikeastaan ollenkaan kiinni ja se tekee ajamisesta mutkissa vähän hankalaa. Ajoasentoa kun mallailee, niin polvet on liian takana ja alhaalla, että yltäisivät bensatankin alla olevaan "grippiin", joka on selkeästi tarkoitettu polville.

Penkissä en oikein pääse eteenpäin, koska olen jo ihan tankissa kiinni, mutta jalkatappeja voisi ehkä harkita nostavansa? Onkohan se minkälainen duuni ja pitääkö samalla nostaa jarru- ja vaihdepolkimia? Jos toi ei ole liian työläs tehdä, niin voisin harkita kokeilevani, mutta muussa tapauksessa täytynee lähteä koeajoille...
Säädettävällä jalkatappisarjalla pystyy varsin hyvin tuohon vaikuttamaan, en tiedä löytyykö sun pyörään sellaista kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: jpo

Statistiikka

Viestiketjuista
259 737
Viestejä
4 514 956
Jäsenet
74 463
Uusin jäsen
potemon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom