Mopokuumetta

Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 231
eipä noita korkotarjouksia mainosteta missään, myyjiltä kyselemällä näitä kuitenkin saa. Yamahalla oli tuo 0,9% tänä keväänä, sitte muista liikkeistä ollut välillä 4-7%.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
169
Joo sen takia mä ajelinki siinä vain sen yhden kierroksen, alkukaudesta saakin ajaa vähän rauhallisemmin :cool:Mulla ois siitä videotakin, mutta ei varmaan sulla sille käyttöä ole.

Tosta lähtee oma paras kierros vkl:

Hyvin kyllä lähtee tonnari versus kuussatku noissa avauksissa. Ite ajoin Kemoralla ekaa kertaa viime kesänä (nyt oli toka kerta). Viime kesänä meni kusiaisella 1.18.xx. Täytyy yrittää vielä päästä tuonne uudemman kerran opettelemaan ajamista ennen kisaa.

Tässä vielä eilisen ekan setin "oh shit" -hetki:
 

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Hyvin kyllä lähtee tonnari versus kuussatku noissa avauksissa. Ite ajoin Kemoralla ekaa kertaa viime kesänä (nyt oli toka kerta). Viime kesänä meni kusiaisella 1.18.xx. Täytyy yrittää vielä päästä tuonne uudemman kerran opettelemaan ajamista ennen kisaa.

Tässä vielä eilisen ekan setin "oh shit" -hetki:
Pikku lipsu 170km/h vauhdissa herättää aina mukavasti:thumbsup:
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 029
Nyt iskällä pehmenee luumu tyttären Riejun kanssa.

Vaihdatin uuden takakumen, ajattelin samalla itse vaihtaa jarrupalat ja nesteet.
Irroitin vanhat palat, avasin hieman ilmausruuvia ja puristin männän sisään.
Kasasin ja aloin pumppaamaan jarrupoljinta, mäntä tekee millin liikettä ja siinä se. Ei siis ulostaitunut juuri lainkaan uutta jarrupalaa vasten.
Ilmausruuvin huomasin olevan tukossa(soratie pölyä). Putsailin sen ja aloin pumppailemaan vanhat nesteet pois, uutta samalla lisäten säiliöön.

Ja sitten perinteistä jarrujen ilmailua, tovin aikaa.
Ei tulosta.

Pääsylinteri palauttaa jotenkin hitaasti, tovin saa odottaa jotta auttaa polkaista uudestaan. Mystistä.

Harmikseni en enää ehtinyt alkaa purkamaan pääsylinteriä, että onko sieltä jäänyt jousi edellisellä omistajalla joskus pois. Käytettynä ostettu.
Enkä tajunnut käydä kokeileen ja muuten testaamaan tuota takajarrua ennen remonttia. Tyttö aika ympäripyöreitä puheli..

Nooh, häätyy jatkaa sunnuntaina projektia.

Ärsyttää suuresti viedä korjaamolle näin mitättömän ongelman takia.

Olisko kikka kutosia?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt iskällä pehmenee luumu tyttären Riejun kanssa.

Vaihdatin uuden takakumen, ajattelin samalla itse vaihtaa jarrupalat ja nesteet.
Irroitin vanhat palat, avasin hieman ilmausruuvia ja puristin männän sisään.
Kasasin ja aloin pumppaamaan jarrupoljinta, mäntä tekee millin liikettä ja siinä se. Ei siis ulostaitunut juuri lainkaan uutta jarrupalaa vasten.
Ilmausruuvin huomasin olevan tukossa(soratie pölyä). Putsailin sen ja aloin pumppailemaan vanhat nesteet pois, uutta samalla lisäten säiliöön.

Ja sitten perinteistä jarrujen ilmailua, tovin aikaa.
Ei tulosta.

Pääsylinteri palauttaa jotenkin hitaasti, tovin saa odottaa jotta auttaa polkaista uudestaan. Mystistä.

Harmikseni en enää ehtinyt alkaa purkamaan pääsylinteriä, että onko sieltä jäänyt jousi edellisellä omistajalla joskus pois. Käytettynä ostettu.
Enkä tajunnut käydä kokeileen ja muuten testaamaan tuota takajarrua ennen remonttia. Tyttö aika ympäripyöreitä puheli..

Nooh, häätyy jatkaa sunnuntaina projektia.

Ärsyttää suuresti viedä korjaamolle näin mitättömän ongelman takia.

Olisko kikka kutosia?
Siellä on ilmaa, miksi avasti ilma ruuvin kun painoit männän sisään?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Kokemusta mopot kevarit ja nyt ollut viimeiset viisivuotta FZS600. Isompaa pyörää kaipailee ja nyt kiikariin sattui yamaha mt01. Isoin ongelma on että kokeilin ~7-8v sitten goldwingiä 1500 ja tuntui aivan järkyttävälle se paino hyvä että pysyi pystyssä joten siittä raskaita pyöriä kohtaan ollut pieni kammo. Tuo FZS600 tuntuu aivan loistavalle ja lyhyenä ihmisenä tuo FZS600 onkin paino/penkinkorkeus täydellinen. Kysymys kuuluukin onko tuo 3cm korkeampi ~260kg massiivinen järkäle pyöritellä? Ite tappi 170/100kg xD Suzuki GSF Bandit 1250 kokoluokan puolesta olisi taas parempi. Koeajolle olisi tarkoitus ensi viikolla käydä kokeilemassa eri pyöriä jos on antaa vinkkiä mitä kannattaa metsästää. Mitä nyt tuossa vuosien aikana kun ei ollut pyörää niin tullut ajettua kawa 750 ja tonnisella jotenkai ei niin säväyttänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 757
Potilaana Yamaha Virago XV535 1991. Eli tuollaisen ostin toiseksi pyöräksi, mutta nyt siihen iski vika. Isä kävi pyörällä ajamassa ja sammui hiljaisessa ajossa. Itse epäilen startin vapaakytkintä, jos se olisi jotenkin jumittanut, mutta vielä on kokonaan tutkimatta. Täytyy ainakin saada pyörä siirrettyä. Ajettu 47tkm.

Tuossa oli ainakin yksi remppaus ohje:

IMG20210603164502.jpg


Kawasaki ZX6R (600) oli tosi kestävä, mutta se meni (valitettavasti) jo kaupaksi.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
546
Mt-01 oli minusta möhkö ja kankea. Pyörä on aika korkea ja painopiste on korkealla. Sinänsä ihan ok pyörä, mutta minun makuuni liian raskas. Osta ennemmin joku moderni tonninen naku.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 092
Kokemusta mopot kevarit ja nyt ollut viimeiset viisivuotta FZS600. Isompaa pyörää kaipailee ja nyt kiikariin sattui yamaha mt01. Isoin ongelma on että kokeilin ~7-8v sitten goldwingiä 1500 ja tuntui aivan järkyttävälle se paino hyvä että pysyi pystyssä joten siittä raskaita pyöriä kohtaan ollut pieni kammo. Tuo FZS600 tuntuu aivan loistavalle ja lyhyenä ihmisenä tuo FZS600 onkin paino/penkinkorkeus täydellinen. Kysymys kuuluukin onko tuo 3cm korkeampi ~260kg massiivinen järkäle pyöritellä? Ite tappi 170/100kg xD Suzuki GSF Bandit 1250 kokoluokan puolesta olisi taas parempi. Koeajolle olisi tarkoitus ensi viikolla käydä kokeilemassa eri pyöriä jos on antaa vinkkiä mitä kannattaa metsästää. Mitä nyt tuossa vuosien aikana kun ei ollut pyörää niin tullut ajettua kawa 750 ja tonnisella jotenkai ei niin säväyttänyt.
MT-09 tai MT-10 , upeita.
Tuo 9 varmasti vähintään riittävä menoiltaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
224
Jos vertaa uutta MT-09 ja MT-09 SP:tä niin onkohan tuosta SP:n paremmasta jousituksesta hyötyä maantie käytössä jos unohdetaan rata-ajo?? Muuta suurempaa eroa noilla ei taida olla vakkarin lisäksi:hmm:.
Sama homma KTM 890 ja 890R....
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Mt-01 oli minusta möhkö ja kankea. Pyörä on aika korkea ja painopiste on korkealla. Sinänsä ihan ok pyörä, mutta minun makuuni liian raskas. Osta ennemmin joku moderni tonninen naku.
Tämä täytyy sitten unohtaa. Seuraavat samaa hintaluokkaa jotka kiinostaa niin gsf 1250 bandit ja kawa z1000. Molemmat saman painoisia melkein kuin fzs600.

Mt09 ja mt10 näissä tuntuu hinta vähän karkaavan muuten olisi oikein soivia pelejä.

Sattumalta löytyi mt09 kohtuu läheltä täytyy käydä tsekkaamassa! Hinta menee tonnin pari yli mutta ei ehkä ole ongelma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Tonnilla tai parilla ole isoa merkitystä jos mopo on sellainen, että sillä on mukava ajaa ja se passaa omaan silmään. Enemmin mieluinen kuin vähän sinne päin oleva.
Joo näimpä. Autoissa vähän samaa vikaa. Toinen mitä miellyttäisi niin yzf r1. Olisi voimaa ja silmäruokaa riittämiin. Täytyy kuitenkin käydä parit pyörät testaamassa. Tuossa mt09 mietityttää onko tarpeeksi tehokas fzs600 jälkeen. Vääntöä alemmille kierroksille kaipailisi.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
985
2021 MT-09:n kanssa itsellä oli juuri se ongelma, että ulkonäkö miellytti itseä noin 80%. Tuo oli vm. 2021 saatavuuden lisäksi se asia mikä johti uuden Kawan Z900 hommaamiseen. Se miellyttää silmää n. 95%.
Ja alusta verrattuna ainakin vm. 2014 MT-09 on ihan törkeästi parempi. Ainoa mitä MT-09 kaipaan, verrattuna kawaan, on moottorin vääntöalue, vaikka se on kawassakin todella laaja ja hyvä. Ja kyllähän se CP3 moottori myös kuulostaa paremmalta.

Tuo vm. 2021 MT-09 olisi silti erittäin mielenkiintoinen päästä koeajamaan, vaikka päätös onkin jo tehty ja päätökseen olen kyllä edelleen oikein tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
985
Joo näimpä. Autoissa vähän samaa vikaa. Toinen mitä miellyttäisi niin yzf r1. Olisi voimaa ja silmäruokaa riittämiin. Täytyy kuitenkin käydä parit pyörät testaamassa. Tuossa mt09 mietityttää onko tarpeeksi tehokas fzs600 jälkeen. Vääntöä alemmille kierroksille kaipailisi.
Käyppä huviksesi koeajamassa Mt-09. Voin taata, tehoa on tarpeeksi tuohon pyörään ja hymy on huulilla ajaessa. Tuntuu tuon fzs600 jälkeen lähinnä raketilta, vaikka paperilla ei hevosvoimaero ole suuri. Vääntöä ei tosiaan puutu.

Tehon tunteeseenhan vaikuttaa hyvin moni asia sen tehtaan ilmoittaman hevosvoimalukeman lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 092
Joo näimpä. Autoissa vähän samaa vikaa. Toinen mitä miellyttäisi niin yzf r1. Olisi voimaa ja silmäruokaa riittämiin. Täytyy kuitenkin käydä parit pyörät testaamassa. Tuossa mt09 mietityttää onko tarpeeksi tehokas fzs600 jälkeen. Vääntöä alemmille kierroksille kaipailisi.
Aivan varmasti on tarpeeksi tehoa MT09:ssä.
Itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä tuollaisen R1 hommaaminen pelkästään katukäyttöön ei ole järkevää. Kaikkea sitä tehoa kun tahdo saada hyötykäytettyä edes monella suomen moottoriradalla, saatikka katurenkailla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
134
Kokemusta mopot kevarit ja nyt ollut viimeiset viisivuotta FZS600. Isompaa pyörää kaipailee ja nyt kiikariin sattui yamaha mt01. Isoin ongelma on että kokeilin ~7-8v sitten goldwingiä 1500 ja tuntui aivan järkyttävälle se paino hyvä että pysyi pystyssä joten siittä raskaita pyöriä kohtaan ollut pieni kammo. Tuo FZS600 tuntuu aivan loistavalle ja lyhyenä ihmisenä tuo FZS600 onkin paino/penkinkorkeus täydellinen. Kysymys kuuluukin onko tuo 3cm korkeampi ~260kg massiivinen järkäle pyöritellä? Ite tappi 170/100kg xD Suzuki GSF Bandit 1250 kokoluokan puolesta olisi taas parempi. Koeajolle olisi tarkoitus ensi viikolla käydä kokeilemassa eri pyöriä jos on antaa vinkkiä mitä kannattaa metsästää. Mitä nyt tuossa vuosien aikana kun ei ollut pyörää niin tullut ajettua kawa 750 ja tonnisella jotenkai ei niin säväyttänyt.
Eihän wingit painavia ole niitä pitää osata käsitellä. Sama koskee muitakin painavia pyöriä. Itsekkin olen 170 pitkä ja iän kaiken wingeillä ajellut ihan vaan näin sivuhuomautuksena.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 233
Kätevästi Wingi pyörähtelee tuon ukon käsissä. Mutta ymmärrän kyllä, että eihän se kaikille sovi. Itse en ole koskaan kokeillut.

 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Kätevästi Wingi pyörähtelee tuon ukon käsissä.
Kyllähän tuo pyörähtelee kenenkä tahansa käsissä joka on tottunut näihin sotanorsuihin.
Itse pidän crossipyöristä ja max 200kg enduroista joilla ajomukavuus on maanteillä kohtuullinen ja voi poiketa vielä huonolle polulle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
2021 MT-09:n kanssa itsellä oli juuri se ongelma, että ulkonäkö miellytti itseä noin 80%. Tuo oli vm. 2021 saatavuuden lisäksi se asia mikä johti uuden Kawan Z900 hommaamiseen. Se miellyttää silmää n. 95%.
Ja alusta verrattuna ainakin vm. 2014 MT-09 on ihan törkeästi parempi. Ainoa mitä MT-09 kaipaan, verrattuna kawaan, on moottorin vääntöalue, vaikka se on kawassakin todella laaja ja hyvä. Ja kyllähän se CP3 moottori myös kuulostaa paremmalta.

Tuo vm. 2021 MT-09 olisi silti erittäin mielenkiintoinen päästä koeajamaan, vaikka päätös onkin jo tehty ja päätökseen olen kyllä edelleen oikein tyytyväinen.
Itsellä budjetti rajautuu tuohon alkupään malleihin mm 2014 malliin jossa komea pyöreähkö lamppu. Käyn koeajamassa Z1000 ja tuon MT09 mikäli mahdollista

Käyppä huviksesi koeajamassa Mt-09. Voin taata, tehoa on tarpeeksi tuohon pyörään ja hymy on huulilla ajaessa. Tuntuu tuon fzs600 jälkeen lähinnä raketilta, vaikka paperilla ei hevosvoimaero ole suuri. Vääntöä ei tosiaan puutu.

Tehon tunteeseenhan vaikuttaa hyvin moni asia sen tehtaan ilmoittaman hevosvoimalukeman lisäksi.
Tuota tehon tunnetta taas mietin ettei käy että tuntuu hetken päästä kohtuu lussulle, tuo fzs600 yllätti yhden tai kaksi kesää kun veti urku auki mutta ei nykyään juuri aika meh. Toisaalta alkuhöyryt tullut päästeltyä niin ei tule juurikaan kaahattua.

Aivan varmasti on tarpeeksi tehoa MT09:ssä.
Itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä tuollaisen R1 hommaaminen pelkästään katukäyttöön ei ole järkevää. Kaikkea sitä tehoa kun tahdo saada hyötykäytettyä edes monella suomen moottoriradalla, saatikka katurenkailla.
R1 toisaalta mietityttää ajoasennon puolesta, ajelen yleensä 200-400km lenkkejä mutta uuden pyörän myötä voi tulla käytyä vielä kauempana.

Eihän wingit painavia ole niitä pitää osata käsitellä. Sama koskee muitakin painavia pyöriä. Itsekkin olen 170 pitkä ja iän kaiken wingeillä ajellut ihan vaan näin sivuhuomautuksena.
Olin juuri tainnut saada ison pyöräkortin ja tuota wingiä testailin mutta ei ollut kyllä minun juttu ollenkaan.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
985
Itsellä budjetti rajautuu tuohon alkupään malleihin mm 2014 malliin jossa komea pyöreähkö lamppu. Käyn koeajamassa Z1000 ja tuon MT09 mikäli mahdollista
Molempia ajaneena ja vm. 2014 MT-09 omistaneena valitsisin ehdottomasti MT-09. Sen kone on vaan mahtava. Ei sitä turhaan ylistetä kaikkialla. Omani myin pois kuukausi sitten ja tilalle tuli vm 2021 Kawa Z900. Uskon vielä joskus ostavani MT-09 uudestaan. Tämä nykyinen Kawa vaan miellyttää silmää enemmän ja senkin kone on rivineloseksi ihan mahtava. Putkisto on kyllä vaihdettava, kunhan harrastuskassaan saan taas rahaa.

Kyykkyä ei ainoaksi pyöräksi tule enään ikinä.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Molempia ajaneena ja vm. 2014 MT-09 omistaneena valitsisin ehdottomasti MT-09. Sen kone on vaan mahtava. Ei sitä turhaan ylistetä kaikkialla. Omani myin pois kuukausi sitten ja tilalle tuli vm 2021 Kawa Z900. Uskon vielä joskus ostavani MT-09 uudestaan. Tämä nykyinen Kawa vaan miellyttää silmää enemmän ja senkin kone on rivineloseksi ihan mahtava. Putkisto on kyllä vaihdettava, kunhan harrastuskassaan saan taas rahaa.

Kyykkyä ei ainoaksi pyöräksi tule enään ikinä.
Tuosta Z750 vm05 tykkäsin todella paljon jos tuo z1000 vm08 on yhtään vastaava niin pahoin pelkään että sorrun siihen helppojen heppojen perästä. Täytyy malttaa itseni ja käydä testaamassa lisää pyöriä, pyörä tulee nyt ainakin 3-5v ajalle ja sitten katsotaan miten käy. Valinta täytyy osua nappiin tuo FZS600 sattui vain olemaan sukulaisella myynnissä kohtuu hintaan ja ilmeisesti tykästyin todella paljon. Halvat ylläpito kulut niin voi olla etten heti myy pois.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
No nyt on rataneitsyyden menetys lähempänä kuin koskaan kun on 19.6. Kymiringille lippu..! Lippupa hyvinkin; saa lippuhenkilönä olla 3 h nääs. Oli hidas ryhmä loppuun myyty, mutta
pääsi vielä sen valitsemaan tuolla tavalla. Puoleen hintaan eli 67,50 e. Liekkö Bradley Smithin MotoGP-testeissä Aprilialla ajama kierrosennätys vielä voimassa.. Sitä kohti!
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
468
Tämmöstä tänään :(
Tunnin verran siinä kokeilin vaikka mitä kun ei tapahtunut mitään kun starttia painoi, torvi, pitkät eikä vilkut toiminut myöskään.


20210606_114438.jpg
20210606_114827.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
Kaveri tuonne Kymiringille aikoo Goretexeissä. Pääseekö? FJ 1200 on pärränä B- )
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
Joo taitaa Bradleyn 1.47.5 olla edelleen nopein kierros, 2020 Suomi SBK ja SSP ajelleet 1.52.x aikoja.
 

brm

Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
85
Kaveri tuonne Kymiringille aikoo Goretexeissä. Pääseekö?
Eiköhän, yleensä ehtona on "ajovarusteiden tulee olla moottoripyöräilyyn tarkoitettuja", tuolla lähinnä rajataan pois farkut, tennarit ja hupparit. Toki järjestävä taho viime kädessä määrää säännöt ja sitä kautta ketkä pääsevät radalle ajamaan, kannattaa kysyä suoraan järjestäjälta jos haluaa varmuutta asiaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Tuosta Z750 vm05 tykkäsin todella paljon jos tuo z1000 vm08 on yhtään vastaava niin pahoin pelkään että sorrun siihen helppojen heppojen perästä. Täytyy malttaa itseni ja käydä testaamassa lisää pyöriä, pyörä tulee nyt ainakin 3-5v ajalle ja sitten katsotaan miten käy. Valinta täytyy osua nappiin tuo FZS600 sattui vain olemaan sukulaisella myynnissä kohtuu hintaan ja ilmeisesti tykästyin todella paljon. Halvat ylläpito kulut niin voi olla etten heti myy pois.
Niin siinä kävi että kawa z1000 tuli haettua pihaan tänään. Todella mainio pyörä kerennyt töiden takia kuin ajaa hissuksiin kotia. Huomenna pääsee toden teolla ajamaan jossei nyt vettä ihan kaatamalla tule.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
546
Onnea uudelle pyörälle. Zeta on varmasti mukavan pirteä fzs:n jälkeen.

Minä mietin, että jaksaisiko tuon oman -93 bladen ottaa ulos varastosta ja ajoon.
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
94
Eiköhän, yleensä ehtona on "ajovarusteiden tulee olla moottoripyöräilyyn tarkoitettuja", tuolla lähinnä rajataan pois farkut, tennarit ja hupparit. Toki järjestävä taho viime kädessä määrää säännöt ja sitä kautta ketkä pääsevät radalle ajamaan, kannattaa kysyä suoraan järjestäjälta jos haluaa varmuutta asiaan.
Juurikin näin, ja järjestäjiltä aina vahva suositus kunnon selkäsuojalle myös..

..Jollainen (Alpinestarsin pitkä 'reppumalli') sattuukin sopivasti olemaan itsellä uudenveroinen ylimääräisenä..
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Kyllä pääsee, miksi ei pääse?

Normi ratapäivillä olen ajanut ajofarkuilla, kangas ajotakilla, ajokengillä ja hanskoilla.
Kyllä pääsee ja jos tarkoitus on käydä vain muutaman kerran niin varmasti ihan ok mennäkin tekstiilikamoilla kunhan ajaa myös sitten riskitöntä ja turvallista ajoa.

Jos vähänkään enemman meinaa käydä niin ei noita nahkakamoja turhaan suositella. Ja tosiaan jonkinlainen selkäsuoja kannattaa olla vaikka mitä olisi päällä.

Omalta osalta kesän ensimmäiset radat ajeltu, koko viikonloppu meni käytännössä uuteen pyörään totutellessa. Loppuakohti alkoi jo kierrosajat lähestymään viimekesän lopun aikoja. Viimevuoden lopun kaato aiheuttaa edelleen sitä, ettei vaan luota renkaisiin vaikka tietää että pitoa varmasti riittäisi. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
Kävin koeajamassa eBayn nahkapuvun ja Coursen saappaat. Pystyihän nuilla kurvailemaan. Teräväkärkisillä cowboy bootseilla vaihdot sujuu kyllä PALJON näppärämmin.. Eiköhän noilla bootseilla vois ratapäivät vetää ton kokopuvun kaa?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
77
Mites te joilla on tuollaiset lokasuojat, eikös tuossa ole moottori, jäähdytinkenno yms kaikki ja kuskin selkä paskassa kun ajelee?
Ärsyttävin tuommosen Hypermotardin kanssa on, että märällä kelillä vesi lentää etulokasuojan yli ja paskassa on kypärä, ajotakki ja pyörän maski. Ovat tehneet Ducatilla kovasti töitä aerodynamiikan kanssa, että ovat tuon mahtavan ominaisuuden saaneet pysymään jokaisessa Hypermotardin versiossa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
218
Ärsyttävin tuommosen Hypermotardin kanssa on, että märällä kelillä vesi lentää etulokasuojan yli ja paskassa on kypärä, ajotakki ja pyörän maski. Ovat tehneet Ducatilla kovasti töitä aerodynamiikan kanssa, että ovat tuon mahtavan ominaisuuden saaneet pysymään jokaisessa Hypermotardin versiossa.
5 vuotta ollut Hyperi ja tuo ei ole koskaan haitannut tai edes huomannut tommosta :D
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
907
Hypermotardeissa tosiaan vois olla paremmat lokasuojat ja märällä kaikki tulee naamaan&niskaan :D Aina voi pestä, mutta koneen&putkirunko/johtohässäkän pesu oli harrasta puuhaa, varsinkin kun etusylttyyn palaa hyvin kaikki kiinni. Mutta ei sitä kyllä ole adventure-pyöräksi tarkoitettukaan tai "tänään 3000km lenkki sopivassa +6 säässä" ihmisille.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
197
Laitoin R1:een H7 ledimuutossarjan lyhkäsiin ja parkkeihin. Pitkiä en oo vielä kertaakaan tarvinnut joten ne saa olla halogeenit. Tulihan siitä modernimman näköinen ja ehkä nuo päivällä paremmin näkyy jos meinaa joku kolmion takaa eteen. Itellä nyt käyny pari kertaa että tullut autoja eteen ja saanu ihan väistellä vaikka oma ajonopeus rajoitusten mukaan.
Aika tarkka sovitus oli Philips H7 Ultinon Pro9000 HL sarja, mutta ei ota umpionkansi polttimen puhaltimeen. Tietääkseni tuota pyörää ei ole kolhittu mutta kumpikin lyhyen valon projektorilinssi näkyy olevan halki, lieneekö mallivika?

P_20210610_190615.jpgP_20210610_151833.jpgP_20210610_152045.jpg
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 352
Tietääkseni tuota pyörää ei ole kolhittu mutta kumpikin lyhyen valon projektorilinssi näkyy olevan halki, lieneekö mallivika?
Käynpä tarkistamassa. Hieno RD 350 Yamaha siellä.
Edit: ei oo halki, 67 k ajettu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 411
Suosittelen heijastinliiviä ennemmin kuin nuita ledi/xenoneita, polttavat verkkokalvoon vain reiän. Itellä myös hakusessa liivit 4 kertaa kerennyt jo tälle vuotta auto tulla päälle. Valkoinen pyörä mustat ajovaatteet ja vauhti ihan muun liikenteen kanssa yhteen.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
173
Täällä on selkeästi kokeneempia paikalla, niin kysytäämpä: Onko kellään kokemusta ajoasennon muokkaamisesta? Onko se miten helppoa, vai ihan toivoton tie?

Ostaa pätkäytin MT-09 (2020) koeajamatta, koska edellinen pyöräni oli MT-07 ja olin siihen todella tyytyväinen. Huomaan kuitenkin, että MT-09:ään tunnun olevan auttamatta liian lyhyt. En saa polvilla pyörästä oikeastaan ollenkaan kiinni ja se tekee ajamisesta mutkissa vähän hankalaa. Ajoasentoa kun mallailee, niin polvet on liian takana ja alhaalla, että yltäisivät bensatankin alla olevaan "grippiin", joka on selkeästi tarkoitettu polville.

Penkissä en oikein pääse eteenpäin, koska olen jo ihan tankissa kiinni, mutta jalkatappeja voisi ehkä harkita nostavansa? Onkohan se minkälainen duuni ja pitääkö samalla nostaa jarru- ja vaihdepolkimia? Jos toi ei ole liian työläs tehdä, niin voisin harkita kokeilevani, mutta muussa tapauksessa täytynee lähteä koeajoille...
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 685
Täällä on selkeästi kokeneempia paikalla, niin kysytäämpä: Onko kellään kokemusta ajoasennon muokkaamisesta? Onko se miten helppoa, vai ihan toivoton tie?

Ostaa pätkäytin MT-09 (2020) koeajamatta, koska edellinen pyöräni oli MT-07 ja olin siihen todella tyytyväinen. Huomaan kuitenkin, että MT-09:ään tunnun olevan auttamatta liian lyhyt. En saa polvilla pyörästä oikeastaan ollenkaan kiinni ja se tekee ajamisesta mutkissa vähän hankalaa. Ajoasentoa kun mallailee, niin polvet on liian takana ja alhaalla, että yltäisivät bensatankin alla olevaan "grippiin", joka on selkeästi tarkoitettu polville.

Penkissä en oikein pääse eteenpäin, koska olen jo ihan tankissa kiinni, mutta jalkatappeja voisi ehkä harkita nostavansa? Onkohan se minkälainen duuni ja pitääkö samalla nostaa jarru- ja vaihdepolkimia? Jos toi ei ole liian työläs tehdä, niin voisin harkita kokeilevani, mutta muussa tapauksessa täytynee lähteä koeajoille...
Säädettävällä jalkatappisarjalla pystyy varsin hyvin tuohon vaikuttamaan, en tiedä löytyykö sun pyörään sellaista kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: jpo
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 121
Viestejä
4 299 996
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom