Mopokuumetta

Vähän sellainen varuste jota ei osaa etuläteen kaivata. Kerrankun kokeilee niin sitten sitä kaipaa.
Nykyisessä kamppeessa kahvalämppärit ja vaikka vähän paksummat kahvakumit niissä onkin niin olen antanut olla. Kärsii paljon viileämmällä kelillä jo ajaa kesähanskoilla.
Laitan aivan varmasti jatkossa lämppärit jos ei ole jo valmiiksi, sellaiset ohuet kalvot kyllä olisivat parhaat niin pystyisi laittamaan mieleisemmät kahvakumit.
 
Itel on oxford heated grips ja ne on kyllä hyvät. Lämpiää nopeasti tuli kuumaksi, jos siis säätää sen maksimille ja jos unohtaa laittaa pois päältä niin se osaa ite sammuttaa ittensä, koska ne haistelee akun jännitettä. (moottori sammunut = akku ei lataudu (<13V) = lämpökahvat sammuu)
 
Pitihän se ruveta googlettelee kahvalämppäreitä. Onko kokemusta Motocard.comista, näyttäs jäävän alennuksen jälkeen posteineen ~64e Oxfordin Essential Cruiser lämmittimille.

 
Pitihän se ruveta googlettelee kahvalämppäreitä. Onko kokemusta Motocard.comista, näyttäs jäävän alennuksen jälkeen posteineen ~64e Oxfordin Essential Cruiser lämmittimille.

Ite tilasin omani ebaystä joltain puolalaiselta myyjältä ja oli jotain 60€ muistaakseni.
 
Kävin n. 240 km lenkillä Jns - Varkaus - Jns, 4 astetta oli lämmintä mutta aurinko paistoi. Melko ohutpohjaiset hanskat oli muttei kauheesti kylmänny, silleen sopivasti niinkuin tuossa kelissä ajellessa pitääkin. Tiiviisti Ryxin pikkuisen katteen takana tankissa kiinni ajelin, semmosta 130 km/h oli varmaan reissun keskinopeus.
 
Pitihän se ruveta googlettelee kahvalämppäreitä. Onko kokemusta Motocard.comista, näyttäs jäävän alennuksen jälkeen posteineen ~64e Oxfordin Essential Cruiser lämmittimille.


Lähestulkoon kaikki kamat oon tilannu juurikin tuolta puljusta. Suht nopea toimitus (en tiedä miten korona vaikuttaa) ja todella edullista vrt. kotimaan hinnat.
 
Mulla on kahdessa pyörässä olleet tällaiset koson kahvat ja ovat toimineet ihan hyvin. Miinuksena ehkä se että ovat mun makuun hieman liian paksut ja kuviointi voisi olla pitävämpi.

Koso lämpökahvasarja 22+25mm | Motonet Oy

Koso Lämpokahvat
Mulla oli kanssa nämä Kosot edellisessä. Taitaa olla sama malli, mutta eri ohjausyksiköllä. Ei taida eroa käytännössä olla, kuin että tuossa led-mallissa näkyy paremmin pimeässä nykyinen asento suoraan, en ainakaan huomannut tuossa Motonetin versiossa mitään indikaattorivaloja? Hyvät kahvat oli, melko paksut halkaisijaltaan, mutta loppupeleissä ne paksut alkoivat jo tuntua ohkasia jotenkin tukevammilta otteen suhteen.
 
Koso Lämpokahvat
Mulla oli kanssa nämä Kosot edellisessä. Taitaa olla sama malli, mutta eri ohjausyksiköllä. Ei taida eroa käytännössä olla, kuin että tuossa led-mallissa näkyy paremmin pimeässä nykyinen asento suoraan, en ainakaan huomannut tuossa Motonetin versiossa mitään indikaattorivaloja? Hyvät kahvat oli, melko paksut halkaisijaltaan, mutta loppupeleissä ne paksut alkoivat jo tuntua ohkasia jotenkin tukevammilta otteen suhteen.
Itsellä myös nämä käytössä. Onko kenelläkään antaa vinkkiä parempaan liimaan? Tuo mukana tullut taitaa olla ihan perus pikaliimaa ja ei ainakaan itsellä tunnu pysyvä kaasukahvassa kunnolla kiinni.
 
Itsellä myös nämä käytössä. Onko kenelläkään antaa vinkkiä parempaan liimaan? Tuo mukana tullut taitaa olla ihan perus pikaliimaa ja ei ainakaan itsellä tunnu pysyvä kaasukahvassa kunnolla kiinni.

Sotkin sinne kaksikomponenttiepoksia väliin pienen määrän. Jää nähtäväksi onko vaihto joskus aikanaan hankalaa :D
 
Kun nyt kahvalämppäreistä oli puhe, niin toinen mahtava varuste on vakionopeudensäädin. Itselläni on BMW S1000R ja kyllä on mukava painella siirtymiä cruise päällä. Ihme ettei tuo ole kovin paljoa yleistynyt moottoripyörissä. Syynä varmaan vielä varsin yleinen vaijerivälitteinen kaasu.
 
Jännä kun pientä pyöräkuumetta meinaa olla ilmassa vaikka blade lojuu varastossa. Ihan yhtään ei nappaa kyykkypyörällä ajo. Tekisi mieli ostaa joku pirteä naku, mutta en tiedä tulisiko sillä ajettua sen kummemmin eli onko järkeä laittaa 5-8t€ kiinni johonkin jota käyttää ehkä joskus. Jos ajaisi vain pappiksella sen mitä ajaa.
 
Jännä kun pientä pyöräkuumetta meinaa olla ilmassa vaikka blade lojuu varastossa. Ihan yhtään ei nappaa kyykkypyörällä ajo. Tekisi mieli ostaa joku pirteä naku, mutta en tiedä tulisiko sillä ajettua sen kummemmin eli onko järkeä laittaa 5-8t€ kiinni johonkin jota käyttää ehkä joskus. Jos ajaisi vain pappiksella sen mitä ajaa.
Pari erilaista pyörää on ihan hyvä vaihtoehto.

mulla on katupyörä ja kurapyörä niin voi oman mielen mukaan lähteä sillä liikenteeseen kumpi kiinnostaa enemmän.
 
Jännä kun pientä pyöräkuumetta meinaa olla ilmassa vaikka blade lojuu varastossa. Ihan yhtään ei nappaa kyykkypyörällä ajo. Tekisi mieli ostaa joku pirteä naku, mutta en tiedä tulisiko sillä ajettua sen kummemmin eli onko järkeä laittaa 5-8t€ kiinni johonkin jota käyttää ehkä joskus. Jos ajaisi vain pappiksella sen mitä ajaa.
Joka kevät sama juttu. 790 Duke houkuttaisi...

Perjantaina olisi tarkotus katupyörä löydä kasaan, eilen maalatut katteet kävi saunassa kuivumassa että maali varmasti täysin kuivaa (5h @ 60c) ja nyt koko kämppä haisee kevyesti kuivuvalle maalille. Huomenna loppuhionta, kiilootus ja kasaan.
 
IMG_20210415_105613_184.jpg

Eipä ole pohjoispohjanmaalla vielä baanat täysin auki.
 
Kaikkeen tottuu, vaikka kytkimettömään moottoripyörään, olen nimittäin hieman katsellut tuota uutta 1100 Rebeliä. Pari vuotta kun vielä ajelee Dragstarilla, niin sitten voisi alkaa sellaisia katsastamaan. Onko täällä kenelläkään tuosta Hondan automaatista kokemusta?
Alpeilla oli vuokralla Crosstourer onko se VFR1200XD malliltaan. Reilut 2000 km tällä ajelin. Kiva laatikko, helppo ajaa ja yleensä ihan hyvin oikea vaihde päällä. Moottorijarrutusta varten oli itse vähän pudotettava vaihdetta alaspäin. Bensaa se vei reilusti enemmän kuin Yamaha SuperTenere 1200 samalla reissulla. Tästä on kokemuksesta on jo aikaa, laatikot on varmasti kehittyneet tuosta. Rebeliin varmasti juuri oikea valinta.
 
Eilen kävin pyörän hakemassa ajoon ja kyllähän se taas tuntuu hyvältä pitkän talven jälkeen.
2012 vuoden F800R tuli laitettua edelliskesän lopulla. Hommassa vaan vähän lähti "budjetti" käsistä kun alunperin jotain parin tonnin pyöriä kattelin ja piti ihan uteliaisuudesta käydä kojottaa tuota ja about samanhintaista Z750 Kawaa. Kawasta en tykännyt ja sitä pyöräytinkin vain todella lyhyen lenkin. Bemari jutteli sitten sen verran mukavia että kohta piti kaupat tehdä.
 
Viikonloppuna tuli itekki kasattua oma mopo nippuun tulevaa kesää varten :) Teippauskin sujui ilman suurempia voimasanoja! On se silti sen verta veemäistä touhua, että täytyy yrittää olla kaatuilematta.

IMG_20210418_201131_968.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ajokausi korkattu Oulussakin tälle vuodelle.

aprilia.png


Ajohousuja pitäs alkaa näköjään kattomaan kun ennestäänkin vähän liian tiukkoihin housuihin ei enää talven jälkeen ollut teoreettisiakaan mahdollisuuksia survoutua. :confused:
Juu ei ihan vielä. Loppuviikoksi lupailtu alle viiden asteen maksimilämpöjä tähän Oulun alapuolelle. Jos viikon parin päästä sitten :)
Lähtijän tuo Yamaha kuitenkin käyntiin kun kokeilin.
 
Kyllä niillä ku rauhassa ajelee. Ite ajelin epäonnisten sattumien saattamana viime kesänä radalla vielä vanhemmilla renkailla ihan kohtalaista kyytiä :D
Luulin LA että kytkin luistaa, mutta saattoikin olla tuo takarengas :bored:
 
Kuivalla asfaltilla suoraan mennessä ei kyllä mikään rengas luista normimopolla (paitti jos kankaat paistaa), kallellaan saattaa lipsua kyllä.
Riippuu niin pyörästä, joku kyykky mikä tarjoaa huipputehon +10000rpm ei varmasti sudi, mutta HD mikä antaa kaiken väännön alhaalta lyö kyllä helposti tyhjää kun avaa kaasun.
 
Esim. HD alkuperäisillä Dunlopeissä ei tarvi sataakaan ponia niin johan perkaa. Avain lienee siinä että kaasu voi läväyttää selälleen jo lähes paikoiltaan. Nämä 180hv tykkää hypätä ympäri niisä kohti.
 
osasyy voi olla myös se että kilokyykyt on välitetty snadisti pitemmäksi kuin perus HD... Ollaan "tehoalueella" hieman eri nopeuksilla. Mihin saakka nykyset litraset kelaa ykkösellä? joku 150-160 nurkille?
 
Onko kokemuksia a-kortin suorittamisesta pääkaupunkiseudulla tai erityisesti helsingissä? Ajattelin hoitaa tämän asian kuntoon nyt 18 vuotta myöhässä

Lähinnä siis jos on erityisiä risuja tai ruusuja jäänyt mieleen.

Ja onko kokemusta ajovarusteista kouluilla, kypäräja hanskat varmaan ainakin omasta takaa?
 
Suosituksia akuista? Hyväksi havaittuja merkkejä? Hinta-laatu kohdillaan? Edellinen Bilteman geeliakku meni yhdessä vuodessa sököksi, joten sitä ei enää.
 
Onko kokemuksia a-kortin suorittamisesta pääkaupunkiseudulla tai erityisesti helsingissä? Ajattelin hoitaa tämän asian kuntoon nyt 18 vuotta myöhässä

Lähinnä siis jos on erityisiä risuja tai ruusuja jäänyt mieleen.

Ja onko kokemusta ajovarusteista kouluilla, kypäräja hanskat varmaan ainakin omasta takaa?
En käynyt PK-seudulla, mutta.. Itse tarkastelin hinnan lisäksi lähinnä kalustoa, että minkälaisella pyörällä pääsee ajotunnit tekemään. Kevyt ja vääntävä on huomattavasti helpompi alkuun käsitellä.
Ajovarusteet kannattaa ottaa omat jos vaan on, varsinkin kevyet ja istuvat hanskat auttavat paljon. Kypärä tuli koulun puolesta, sillä kommunikointi opettajaan tapahtuu kypäräpuhelimen kautta.
 
Suosituksia akuista? Hyväksi havaittuja merkkejä? Hinta-laatu kohdillaan? Edellinen Bilteman geeliakku meni yhdessä vuodessa sököksi, joten sitä ei enää.
Itellä Exide Li-ion. Arvostan hyvää akkua ja ostin suoraan parhaimman mitä on saatavilla. Maksoin siitä 68€ viime vuonna black fridaynä suomenakut.fi:ssä. Heti, kun sain sen käsiini niin huomasin, että se on todella kevyt. Yhtä kevyt, kuin puhelimeni melkeinpä. Kylmäkäynnistysvirta sekä kapasiteetti ovat aivan eri luokkaa kuin lyijyakuissa.
 
Itellä Exide Li-ion. Arvostan hyvää akkua ja ostin suoraan parhaimman mitä on saatavilla. Maksoin siitä 68€ viime vuonna black fridaynä suomenakut.fi:ssä. Heti, kun sain sen käsiini niin huomasin, että se on todella kevyt. Yhtä kevyt, kuin puhelimeni melkeinpä. Kylmäkäynnistysvirta sekä kapasiteetti ovat aivan eri luokkaa kuin lyijyakuissa.
Onko minkälaisessa käytössä ja laitatko laturiin kuinka herkästi?
 
osasyy voi olla myös se että kilokyykyt on välitetty snadisti pitemmäksi kuin perus HD... Ollaan "tehoalueella" hieman eri nopeuksilla. Mihin saakka nykyset litraset kelaa ykkösellä? joku 150-160 nurkille?
2004 R1 ottaa 165 ykkösellä mittarin mukaan, jolloin 190/55 renkalla tod. nop. n. 164.
 
Onko minkälaisessa käytössä ja laitatko laturiin kuinka herkästi?
Se on kiinni street fighter tapaisessa moottoripyörässä ja ihan perus käynnistysakkuna, kun sähköstartillinen pyörä kyseessä. Laturissa käytän kerran kuukaudessa vaikka sillä ei taida olla mun tapauksessa mitään merkitystä, koska lähes samantien näyttää fullia.
 
Niin käsittääkseni näissä on jenkeissä rajoitettu huippunopeus 5. Ja 6. Vaihteella. Euroopassa ei kuitenkaan ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 789
Viestejä
4 516 887
Jäsenet
74 475
Uusin jäsen
odeTK
Back
Ylös Bottom