Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan mielenkiinnosta, mistä metukoista kyse?Kyllähän minä ainakin metukoita liukkaaksi väitän ja seisonkin väitteen takana. Pari ollut ja ei tule enää. Battlax toiminu omassa pyörässä omilla ajoilla paljon paremmin.
Onko jeesuksen vanhat kumiletkut vai suht tuoreetMinä en saa tuon oman -93 Firebladen etujarruja tuntumaltaan sellaisiksi kuin haluaisin. Pääsylinterin sisuskalut on uusittu oem-varaosilla, etujarrusatuloiden kumitiivisteet on vaihdettu, tiivisteprikat on vaihdettu ja jarrut on ilmattu monta kertaa. Pääsylinteri on ilmauksen jälkeen hetken hyvän tuntuinen eli siinä on selvä purukohta, mutta viikkojen ja kuukausien kuluessa kahva pehmenee ja lopulta painuu tankoon kiinni. Pääsylinteriä ei voi vaihtaa uuteen tarvikkeeseen (esim. Brembo RCS 19) koska Honda odottaa museorekisteröintiä, mutta ei tuolla tuollaisenaan ole mukava ajaa.
Eiköhän se syy ole noissa letkuissa. Kumiletkut eivät ole ikuisia ja ajan myötä niissä alkaa tulemaan tuollaisia ongelmia.Orkkikset loppuvuodelta -92. Teräspunokset ovat hyllyssä, mutta ei niitä kehtaa laittaa paikoilleen. 155€ olisivat uudet orkkikset jos tilaisi Hondalta.
Voisin kuvitella roadtec Z6.Ihan mielenkiinnosta, mistä metukoista kyse?
Kumiletku ei vuoda, se joustaaJos letkut vuotaisivat, näkyisi jossain nestettä.
Orkkikset loppuvuodelta -92. Teräspunokset ovat hyllyssä, mutta ei niitä kehtaa laittaa paikoilleen. 155€ olisivat uudet orkkikset jos tilaisi Hondalta.
Voisin kuvitella roadtec Z6.
Kaikessa museoinnissa turvallisuutta saa parantaa, esimerkiksi saa asentaa turvavyöt.eikös tossa mp museoinnissa saanut jarruja parantaa .Niin tarkootatko savolaisen kehtaamista = ei viitti ei huvita vaiihan oikeesti että hävettää niin s...nasti
No silti tuo on turha yleistys. Z6 on ihan pirkka mallia ja malli-iältään ekan Pilot Roadin luokkaa. Tuo toinen sinänsä ole tuttu , mutta hinnoista päätellen vanha myös.z6 oli ensiasennus renkaana, m5 kokeillu, sitten micheliniltä ollu pilot power ja battlax
Lasertec ainakin on sellainen että ihan laiskalla vanhalla ei RRRRR kusiaisella (gsx 600 f) sai aika varovasti lähettää paikoiltaan ettei sutinut kuivalla asfaltilla ja tuntuivat ihan paskoilta muutenkin. Märällä ei kauhean kovasti voinut jarruttaa ennen kuin veti lukkoon. Nykyaikaisilla renkailla ko. värkki muuttui ihan erihyväksi ajaa, kääntyi herkemmin, ajomukavuus parani ja märällä pystyi jopa jotenkin luotettavasti jarruttelemaan.Ite ajellu monta vuotta metukan marahtonilla/lazerilla ja en oo liukkautta havainnu!? Mopona siis tuo vs 1400 intikka. Voi tietty olla eri juttu muilla vehkeillä...![]()
Sitten ajetaan kyllä hieman eri profiililla sillä varsinkin kiihdytyksissä kun kantissa niin meinaa sutia, toki mitäpä se haittaa kun rengas käyttäytyy rauhallisesti ja tietää mitä tekee.Tarkoitetaanko täällä Metukan liukkaudesta puhuttaessa ihan normi katuajoa? Vaikea kuvitella kadulla normiajelussa tulevan renkaiden pidon raja vastaan.
Eri homma sitten radalla. Mutta sielläkin saa keskiryhmän vauhteja aika huoletta ajella perus katukumilla, eikä vielä lähestytä renkaan rajoja.
Pääsylinteri on ilmauksen jälkeen hetken hyvän tuntuinen eli siinä on selvä purukohta, mutta viikkojen ja kuukausien kuluessa kahva pehmenee ja lopulta painuu tankoon kiinni.
Meinaat, että jarrujen ilmaus kovettaa 30v vanhat letkut ja sitten ne taas pehmenevät viikoissa tai kuukausissa?Kumiletku ei vuoda, se joustaa![]()
Jarruneste itseasiassa pehmentää kumiaMeinaat, että jarrujen ilmaus kovettaa 30v vanhat letkut ja sitten ne taas pehmenevät viikoissa tai kuukausissa?
Hyvin ymmärrän, että teräspunosletkuilla jarrukahvan tuntuma kovenee, mutta kysyjällä on jokin oikea vika jarruissa, jos tuntuma muuttuu ilmauksen jälkeen. Jos vaiva johtuisi letkuista, ne vuotaisivat, jolloin myös päälle päin näkyisi jarrunestettä. Epäilen, että vika on pääsylinterissä. Voisiko olla kulahtanut, kasattu väärillä osilla tai kasattu väärin?
Totta. Jarruissa kuitenkin käytetään kumilaatuja, jotka kestävät jarrunestettä. Koska Blade ei ole enää ihan uusi, voidaan tässä vaiheessa olla varmoja, että Hondalla on laitettu pyörään oikeat letkut. Kokoonpanossa ei ole esimerkiksi otettu viereisestä laarista puutarhajyrsimen hydrauliikkaletkuja, jotka eivät mahdollisesti kestäisi 30 vuotta jarrunestettä. Korostan edelleen, että jarrujen ilmaus ei korjaa letkuja väliaikaisesti.
Sitten ajetaan kyllä hieman eri profiililla sillä varsinkin kiihdytyksissä kun kantissa niin meinaa sutia, toki mitäpä se haittaa kun rengas käyttäytyy rauhallisesti ja tietää mitä tekee.
Märällä sitten lyö tyhjää ihan koko ajan, toki nämä saattaa johtua siitä että tulee koitettua missä pidon raja on.
Nyt selkeästi järjestelmä ottaa ilmaa sisäänsä tuossa tapauksessa. Yleensä näissä johtaa jäljet pääsylinterille eli vaihtoon.Silti jos kaikki muu on vaihdettu ja ongelmat jatkuu niin eikö se jo järki sano että letkut vaihtoon. En ole ikinä ymmärtänyt näitä museopyörän omistajia jotka ei suostu vaihtamaan turvallisuuden nimissä parempia letkuja.
Se on nimenomaan järki, joka sanoo, mitä kannattaa vaihtaa, jotta ei joudu arvaamaan tai menemään villitysten perässä. Kiinalaiset kurjat teräspunosletkut lisäävät turvallisuutta suurinpiirtein saman verran kuin minivilkut ja hiilikuitukuvioiset huonot taustapeilit.Silti jos kaikki muu on vaihdettu ja ongelmat jatkuu niin eikö se jo järki sano että letkut vaihtoon. En ole ikinä ymmärtänyt näitä museopyörän omistajia jotka ei suostu vaihtamaan turvallisuuden nimissä parempia letkuja.
Se on nimenomaan järki, joka sanoo, mitä kannattaa vaihtaa, jotta ei joudu arvaamaan tai menemään villitysten perässä. Kiinalaiset kurjat teräspunosletkut lisäävät turvallisuutta suurinpiirtein saman verran kuin minivilkut ja hiilikuitukuvioiset huonot taustapeilit.
Kiinalaiset kurjat teräspunosletkut
Onko tuollaiset nastarenkaat ihan tieliikennelailliset vai mennäänkö sivuteitä omalla vastuilla.
Ja jos on tieliikenteeseen soveltuvat millainen on ajaa myös ajoittain asvaltilla taajamassa?
https://www.satapiikki.fi/epages/satapiikki.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/20130626-11092-229135-1/Products/19DU288VKE https://www.satapiikki.fi/epages/satapiikki.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/20130626-11092-229135-1/Products/17MIC02323VKE
Aika ajoin kyllä polttelee vaihtaa tuo YZF-600r enemmän sorakelpoiseen kulkineeseen. Katupyörällä tullut viimeisiin kesiin aivan liian vähän kilsoja.
Sain vihdoin motivaatiota asennella kahvalämppärit ja usb-laturin Cebariin. Tuotti vähän vaikeuksia löytää ahtaaseen RR-pyörään sopivaa (laadultaan kelvollista) ulosottoa, mutta Kotarilta löytyi lisävarusteluettelosta sopiva, jonka sai tuohon kytkinkahvarungon päälle näppärästi. Onneksi tuli myös kahvalämppäriksi valittua nuo Kosot missä kytkimet on vasemmassa kahvassa kiinni, ei tarvitse asennella rumia ja kömpelön kokoisia ohjausboxeja.. Kytkin nuo vielä Healtechin Thunderboxin taakse, niin ei tarvitse relekytkentöjä lisäillä..
Ihan vain, jos muilla vastaavat mietinnässä kyykkypyörään..
Juu, juurikin näin. Jotain näennäistä virtaa se tietenkin vie, kun tarkkailee akun jännitettä, mutta varmasti hyvin-hyvin pientä. Antaa siis virtaa laitteille vasta kun akkuun tulee latausjännite, ei vielä esim silloin kun väännät avaimesta virrat päälle pyörään. Näitä akun jännitteestä riippuvaisia eri valmistajien älyreleitä olen jo edellisessä pyörässäkin käytellyt hyvällä menestyksellä, johdotuksen yksinkertaisuus ja siisti asennus näissä on suurimmat edut. Mitään ihan halpoja eivät kyllä ole, mutta riittää yksi älyrele per pyörä ja voi helposti irroittaa aina seuraaviin menopeleihin.. Noissa Kosoissa olisi ollut joku omakin akkuvahti, mutta mielestäni turha laskea akun jännitettä sinne katkaisukohtaan asti, varsinkin kun omat ajot ovat aika epäsäännöllisiä ja välillä voi tulla pidempiäkin taukoja.Eli siis tuo Healtech vaan on älykäs releboksi jos oikein ymmärsin ? Se akun napoihin kiinni ja lisälaitteet siitä niin on varmasti virrat katki kun lopettaa ajelun ?
Samanlaiset Kosot pitäisi jossain kohtaa asentaa. En ole vielä edes pakkausta avannut.
Kahvalämppärit on ihan 5/5 varuste kesälläkin ellei sitten aja pelkkllä +25 lämpöasteen päivillä.Kahvalämppärit..? Ens talvee varten?
Suosittelen kokeilemaan. Ja yks iso bonus myös on, että saa vietyä 90% ajokaudesta läpi ohkasilla nahkahanskoilla, saattaa vahingossa osua hallintalaitteisiinkin.. Onpa niitä tultu joskus kosteana Alastaropäivänäkin pidettyä pitämässä motivaatiota yllä..Kahvalämppärit..? Ens talvee varten?
Juu, juurikin näin. Jotain näennäistä virtaa se tietenkin vie, kun tarkkailee akun jännitettä, mutta varmasti hyvin-hyvin pientä. Antaa siis virtaa laitteille vasta kun akkuun tulee latausjännite, ei vielä esim silloin kun väännät avaimesta virrat päälle pyörään. Näitä akun jännitteestä riippuvaisia eri valmistajien älyreleitä olen jo edellisessä pyörässäkin käytellyt hyvällä menestyksellä, johdotuksen yksinkertaisuus ja siisti asennus näissä on suurimmat edut. Mitään ihan halpoja eivät kyllä ole, mutta riittää yksi älyrele per pyörä ja voi helposti irroittaa aina seuraaviin menopeleihin.. Noissa Kosoissa olisi ollut joku omakin akkuvahti, mutta mielestäni turha laskea akun jännitettä sinne katkaisukohtaan asti, varsinkin kun omat ajot ovat aika epäsäännöllisiä ja välillä voi tulla pidempiäkin taukoja.
Vähän sellainen varuste jota ei osaa etuläteen kaivata. Kerrankun kokeilee niin sitten sitä kaipaa.Jaa no kun en oo ikinä kaivannu niin mitäpä turhia.
Edellisessä Kotarissa oli seuraava malli: JännitereleTällainen älykäs lisärelekilke kiinnostaisi kyllä itseänikin. Ongelmana on että gipron vaihdenäyttö imasee pois päältä ollessaankin sen verran virtaa että se on pakko jonkin releistyksen kautta kytkeä. Olen yhden relevirityksen tehnytkin itse, mutta jos tällaisen valmiin pienen boksin saa järkevään hintaan ostettua niin tuo on helpompi sijoittaa katteiden sisään. Osaatko sanoa muita valmistajia näille ja minkä hintaisia sekä mistä näitä saisi ostettua?
Nykyisessä kamppeessa kahvalämppärit ja vaikka vähän paksummat kahvakumit niissä onkin niin olen antanut olla. Kärsii paljon viileämmällä kelillä jo ajaa kesähanskoilla.Vähän sellainen varuste jota ei osaa etuläteen kaivata. Kerrankun kokeilee niin sitten sitä kaipaa.