Mopokuumetta

Kyllähän porukka ajaa kaikenlaisilla prätkäkamoilla. Jos vähänkään enemmän meinaa ajaa niin vähintään 2osainen nahka on ihan hyvä hankinta. Viime kesänä perseellä liukumisen jälkeen voin suositella, että kaikki kamat on aika tasalaatuisia. Se 1-osainen kisanahka voi suojata perseen, mutta halpissaappaat vääntyy ja hanskat repeää. Useinhan noissa halpiskamoissa on "nahkaa" ja esim. saumat repeää helposti.


Fortninellä on ainakin noista ebay special kamoista ihan hyvä video.

 
Ensimmäiset motoristit nähty, joku oli uskaltanut kyykkypyörällä kadulle pari pv sitten. Jos saisi pyörän kasaan ens kuun loppuun mennessä niin voisi talviloman pitää kevätlomana. Kun saisi noi kaadetut katupyörän katteet pakkeloitua ja maalattua. Ratapyörällä tuskin on niin kiire vielä.

Vaihtokuume iskee tähän aikaan vuodesta aina...
 
Minä näin yhden innokkaan harrikkamiehen liikkeellä jo lauantaina 13.2. Salon ja Auran välisellä seututiellä 224.
Sitä en tosin tiedä, oliko sama kaveri, joka ajelee välillä piikkipyörillä varustetulla vanhalla Softaililla Raisiossa keskellä talveakin.
 
Tuossa kun pyörää käyttelin niin kyllähän sitä ajamaan mieli teki.

On vain liian kylmä, eikä pyörä ole vielä 100% valmis...
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    5,2 MB · Luettu: 189
Kohta se kausi on taas täällä!

Minkälaista parin hengen telttaa jengi suosittelis moottoripyörän mukana kuljetettavaksi? Tarkoitus olisi lähteä viikon pituiselle reissulle heinäkuussa lappiin tai norjaan jos rajat on auki vaan. Siihen matkaan olisi kamppeita nyt metsästyksessä. Ei tarvitse olla monen sadan teltta mut jos on oikeasti hyvä niin voi siitä sitten maksaakkin vähän enemmän.
 
Toivottavasti tulee uusi versio XSR900:a. Mielellään SP-version varusteilla.

Tekisi mieli kyllä 2012 Honda hommata, kun vielä silloin osasi Hondakin pyöriä tehdä, eikä ollut järjettömiä äänimerkkinappuloita väärässä paikassa, eikä "aina päällä" - vilkkuja.
 
Toivottavasti tulee uusi versio XSR900:a. Mielellään SP-version varusteilla.

Tekisi mieli kyllä 2012 Honda hommata, kun vielä silloin osasi Hondakin pyöriä tehdä, eikä ollut järjettömiä äänimerkkinappuloita väärässä paikassa, eikä "aina päällä" - vilkkuja.
En ole kyllä omassa 2020 Hondassani havainnut järjettömiä äänimerkkinappuloita ja vilkutkin ovat aivan normaalit ledivilkut?

Sensijaan autokoulun Yamahassa kaikki nappulat olivat jotenkin pieniä ja lähellä toisiaan niin vähänväliä vahinkotööttäilin kun piti laittaa vilkku päälle.
 
En ole kyllä omassa 2020 Hondassani havainnut järjettömiä äänimerkkinappuloita ja vilkutkin ovat aivan normaalit ledivilkut?

Sensijaan autokoulun Yamahassa kaikki nappulat olivat jotenkin pieniä ja lähellä toisiaan niin vähänväliä vahinkotööttäilin kun piti laittaa vilkku päälle.

Et sitten vissiin ole muilla pyörillä ajanut? Sijoittelu on aivan perseellään. Honda on pistänyt sen hemmetin ruman harmaan ja järjettömän kokoisen äänimerkkinapin siihen, missä vilkkukytkimen pistäisi olla.

Ylhäältä alaspäin pitäisi mennä ns. standardin mukaisesti: Valot, vilkku, äänimerkki. Käytännössä kaikissa pyörissä ollut tämä järjestys viimeiset vuosikymmenet (ainakin)

Spoilerissa, miten Hondakin teki asiat ennen ja miten nykyisin. Ja esimerkki "aina päällä" - vilkuista.

Ennen:
hyperpro_damper_cb1000r.jpg


Nyt
honda-cb1000r_120.ashx


195931-2020-HONDA-REBEL-8722.jpeg
 
Et sitten vissiin ole muilla pyörillä ajanut? Sijoittelu on aivan perseellään. Honda on pistänyt sen hemmetin ruman harmaan ja järjettömän kokoisen äänimerkkinapin siihen, missä vilkkukytkimen pistäisi olla.

Ylhäältä alaspäin pitäisi mennä ns. standardin mukaisesti: Valot, vilkku, äänimerkki. Käytännössä kaikissa pyörissä ollut tämä järjestys viimeiset vuosikymmenet (ainakin)

Spoilerissa, miten Hondakin teki asiat ennen ja miten nykyisin. Ja esimerkki "aina päällä" - vilkuista.

Ennen:
hyperpro_damper_cb1000r.jpg


Nyt
honda-cb1000r_120.ashx


195931-2020-HONDA-REBEL-8722.jpeg
Nuo aina päällä olevat "päiväajovalo" vilkut ovat mallikohtaiset ja ehkä jopa markkinakohtaiset? Omassa 2020 CBR650R niitä ei ole.

Ja joo onhan nuo kytkimet toki tottumiskysymys. Itsellä ei Hondalla tule mitään virhepainalluksia ja tykkään noista isoista ja tunnokkaista kytkimistä ja sittenkun ajellut kaverin tai autokoulun Yamaha MT-07 niin jatkuvasti sormi töötillä.
 
Kaikkeen tottuu, vaikka kytkimettömään moottoripyörään, olen nimittäin hieman katsellut tuota uutta 1100 Rebeliä. Pari vuotta kun vielä ajelee Dragstarilla, niin sitten voisi alkaa sellaisia katsastamaan. Onko täällä kenelläkään tuosta Hondan automaatista kokemusta?
 
Kaikkeen tottuu, vaikka kytkimettömään moottoripyörään, olen nimittäin hieman katsellut tuota uutta 1100 Rebeliä. Pari vuotta kun vielä ajelee Dragstarilla, niin sitten voisi alkaa sellaisia katsastamaan. Onko täällä kenelläkään tuosta Hondan automaatista kokemusta?
NC750X DCT:llä ite ajanut noin 1000km ja ainakin siinä on ihan toimiva. Sillä oletus eco-ajomoodilla mikä tuossa NC:ssä on niin jurnuttaa vähän turhan pienillä kierroksillä välillä. Sporttiasennossa pitää vaihetta pykälää alempana niin ei jurnuta.

Vaihtaa vaihteet sulavasti ja nopeasti. Liikkellelähtö myös sulavaa ja onnistuu myös nopeasti kun vääntää kaasun auki. Ohitustilanteisiin voi valmistautua painamalla napista pienempää vaihdetta mutta kyllä se osaa itsekin vaihtaa nopeasti pienemmälle.

Tosin tuo NC on muutenkin melko rauhallinen ja matalatehoinen järkipyörä. Olisi ihan kiva tietää miten toimisi noissa isommissa koneissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän, mutta pro malleja ei saa täältä. Olen kysynyt maahantuojaltakin (Brandt) saatavuutta, mutta ei saa ja on jo lopetettu mallikin. Tuossa on 3kiloo tehoo ja 2x akkuja.
 
Omassa mopossa tappokytkimen muovi on ajansaatossa kulahtanut punaisesta miehisen vaaleanpunaiseksi. Onko tuohon niksejä, kuinka saisi taas punaiseksi? Voiko maalaamalla onnistua?

Screenshot_20210322-175136_Drive.jpg
 
Omassa mopossa tappokytkimen muovi on ajansaatossa kulahtanut punaisesta miehisen vaaleanpunaiseksi. Onko tuohon niksejä, kuinka saisi taas punaiseksi? Voiko maalaamalla onnistua?

Screenshot_20210322-175136_Drive.jpg

Tää nyt on tietty vähän eri, mutta autosta sain aikanaan harmaaksi kulahtaneet kylkilistat takaisin tummiksi lämmittelemällä niitä kuumailmapuhaltimella.
Ehkä toimii, ehkä ei ja purkaa se kannattaa joka tapauksessa jos kokeilla aikoo ja sillä vaivalla sen kytkimen jo kai maalaisikin.
 
Omassa mopossa tappokytkimen muovi on ajansaatossa kulahtanut punaisesta miehisen vaaleanpunaiseksi. Onko tuohon niksejä, kuinka saisi taas punaiseksi? Voiko maalaamalla onnistua?

Screenshot_20210322-175136_Drive.jpg
Minä kokeilin juuri samanlaiseen kytkimeen "maailman parasta" (niin kuin suunnilleen kaikki Autoduden myymät tuotteet) GTechniq C4:sta. Ei juuri auttanut.
 
Minä kokeilin juuri samanlaiseen kytkimeen "maailman parasta" (niin kuin suunnilleen kaikki Autoduden myymät tuotteet) GTechniq C4:sta. Ei juuri auttanut.


Hyvä tietää. Näyttää muutenkin olevan sen hintaista tököttiä, että samaan rahaan ostaa jo uuden osan :hmm:

 
Minä kokeilin juuri samanlaiseen kytkimeen "maailman parasta" (niin kuin suunnilleen kaikki Autoduden myymät tuotteet) GTechniq C4:sta. Ei juuri auttanut.
Mustiin muoviosiin tuo toimii erittäin hyvin, en ole kuullut että värillisiin olisi kukaan käyttänyt.
 
Hyvä tietää. Näyttää muutenkin olevan sen hintaista tököttiä, että samaan rahaan ostaa jo uuden osan :hmm:

Ei tuota normihintaan varmaan kovin moni osta, ostin alennuksesta 17,50€ puteli. Tuo on todella riittoisaa ja toimii mustiin muoveihin hyvin.
 
Ei tuota normihintaan varmaan kovin moni osta, ostin alennuksesta 17,50€ puteli. Tuo on todella riittoisaa ja toimii mustiin muoveihin hyvin.
Jep, on kyllä riittoisaa ja kestokin on vuosia. Ite tykkään käyttää Gyeon Trim:iä, joka on siis täysin vastaava tuote, mutta vähän halvempi ja pullossa 2x määrä nestettä.
 
Spämmään kuvalla kevättä odottavasta moposta, mutta kysyn samalla: onko täällä kenelläkään kokemusta Starliten Ionic quickshiftereistä?

Pakko sanoa, etten ole koskaan kuullutkaan kyseisestä, mutta onko hintaero niin iso verrattuna vaikkapa Translogicin tai Healtechin quickshifteriin...

Kai se varmaan toimii siinä missä muutkin.
 
Pakko sanoa, etten ole koskaan kuullutkaan kyseisestä, mutta onko hintaero niin iso verrattuna vaikkapa Translogicin tai Healtechin quickshifteriin...

Kai se varmaan toimii siinä missä muutkin.
Healtechin vekotinhan on aivan lelu ilmeisesti? Katkoo tärinästä jne., on halvempi kuin Starlane.


 
Healtechin vekotinhan on aivan lelu ilmeisesti? Katkoo tärinästä jne., on halvempi kuin Starlane.


Anteeksi asiaton kommentti, mutta eikös se ducatikin katko ja täristä? :D

Shiftereistä itse taas olen kuullut pelkkää hyvää Cordona GP quickshiftereistä. Oma vielä ostoslistalla.
 
Anteeksi asiaton kommentti, mutta eikös se ducatikin katko ja täristä? :D

Shiftereistä itse taas olen kuullut pelkkää hyvää Cordona GP quickshiftereistä. Oma vielä ostoslistalla.
Tärisee tottakai ja siksi ei viitsisi markkinoiden ainoaa lelutekniikalla tehtyä shifteriä laittaakaan :confused:
 
Healtechin vekotinhan on aivan lelu ilmeisesti? Katkoo tärinästä jne., on halvempi kuin Starlane.

Jos HealTechin shifteri (oletettavasti puhutaan iQSE:stä) katkoo pelkästä tärinästä, niin silloin se on säädetty väärin. Täydellistä siitä ei oikein saa mitenkään, kun säädöt ei riitä että sen saisi toimimaan kunnolla kaikissa tilanteissa. Uutta jos on ostamassa niin katselisin Cordonan/Translogicin suuntaan kun hintaero HealTechiin on kuitenkin niin pieni.
 
Koko talvi on mopolla ajettu!
Itekki ajanu kaikki talvet (4) mopolla ennen tätä talvea. Nyt, kun sain autokortin niin ei ole enää pakon sanelemana ollut tarvetta ajaa talvea mopolla:D Ei siinä mitään, hauskaa hommaahan se oli ajaa talvalle ja varsinkin järven jäällä käydä pyörähtämässä kotimatkalla;)
 
Näin siinä pääsi käymään, että ajokouluun ilmottauduin! :cool: Josko ensi kuussa pääsis vihdoin ajamaan A-kortin, pitkään onkin ollut haaveena. :thumbsup: Kysymys kuuluukin kun olis pyörän hankinta luonnollisena jatkumona kortin ja varusteiden hankinnan jälkeen, milloin jengi on alkanut laittaa pyöriään myyntiin? Tuntuu tosi laihalta tarjonta vieläkin. Talvella ymmärrän ettei oo tolkkua myydä mutta johan se alkais kevät aurinko lämmittään ja ostohousut ois varmaan useammallakin jalassa? :rolleyes:
 
Näin siinä pääsi käymään, että ajokouluun ilmottauduin! :cool: Josko ensi kuussa pääsis vihdoin ajamaan A-kortin, pitkään onkin ollut haaveena. :thumbsup: Kysymys kuuluukin kun olis pyörän hankinta luonnollisena jatkumona kortin ja varusteiden hankinnan jälkeen, milloin jengi on alkanut laittaa pyöriään myyntiin? Tuntuu tosi laihalta tarjonta vieläkin. Talvella ymmärrän ettei oo tolkkua myydä mutta johan se alkais kevät aurinko lämmittään ja ostohousut ois varmaan useammallakin jalassa? :rolleyes:
Facebookissa jo ensimmäinen kaveri laittoi pärrän myynti-ilmoituksen jakoon joten eiköhän se siitä :comp:

Onko jokin tietty malli hakusessa?
 
Näin siinä pääsi käymään, että ajokouluun ilmottauduin! :cool: Josko ensi kuussa pääsis vihdoin ajamaan A-kortin, pitkään onkin ollut haaveena. :thumbsup: Kysymys kuuluukin kun olis pyörän hankinta luonnollisena jatkumona kortin ja varusteiden hankinnan jälkeen, milloin jengi on alkanut laittaa pyöriään myyntiin? Tuntuu tosi laihalta tarjonta vieläkin. Talvella ymmärrän ettei oo tolkkua myydä mutta johan se alkais kevät aurinko lämmittään ja ostohousut ois varmaan useammallakin jalassa? :rolleyes:
Ite oon ollut huomaavinani että näin keväällä ajokauden kynnyksellä hinnat on katossa ja valikoima huonohko. Tosin tuolloin menee helposti kaupaksi melkein mikä vaan kun porukalla on kuumetta.

Keskikesällä ja alkusyksystä on tuntunut olevan paras valikoima ja hinnat matalimmillaan.

Loppusyksystä on sitten myynnissä kaikenlaisia ja kuntoisia ja hinnat ovat matalampia kuin keväällä, varmaan sellaisia joiden omistajalla ei ole talvisäilytyspaikkaa tai muuten vain talvea vasten ovat hävittämässä pyöriään.

Keskellä talvea on taas ne pyörät myynnissä jotka eivät menneet edes syksyllä. Eli liian kalliit tai huonokuntoiset.

Tämä ei varmasti ole mikään fakta ja varmasti löytyy poikkeuksia mutta itse olen ollut huomaavinani tällaisen trendin.
 
Niinhän se yleensä menee, syksyllä on ostajan markkinat, keväällä myyjän. Pitää varmaan tolla omalla Wikakasalla yksi kesä ainakin vielä ajaa kun ratapuolen hankinnat syö koko budjetin. Jos syksyllä olisi 790 Duket tippuneet alle 9000 niin voisi semmosta katella. 2 kyykkyä on liikaa.
 
Tälle kesälle hintoja nostanee myös normaalia korkeampi kysyntä. Kun ulkomaanreissut on pannassa, keksivät ihmiset tekemistä kotimaassa. Moottoripyörien, veneiden ja asuntoautojen/vaunujen kysyntä ja hinnat on korkealla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 812
Viestejä
4 517 595
Jäsenet
74 479
Uusin jäsen
Muumimamma
Back
Ylös Bottom