Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka lihava tai kuinka laiska 600 pitää olla, että joutuu huudattamaan joka ohituksessa ja ylämäessä Kyllä minä ainakin pääsen jyrkätkin mäet kutosella ylös ihan ongelmitta, mitään muuta ei pidä tehdä kuin antaa ihan vähän enemmän kaasua ettei kierrokset laske. Normaalit ohituksetkin sujuvat kutosella (eli yleensä 80km/h -> 100km/h) aivan tarpeeksi nopeasti. Itse tosin monesti vaihdan pienemmälle koska onhan se vaan paljon hauskempaa.
Ja kyllähän se ainakin osittain paikkaansa pitää, että on hauskempaa ajaa hitaalla pyörällä kovaa kuin nopealla hiljaa. Siitä hitaammasta pyörästä saa enemmän irti kun pystyy hyödyntämään pyörän potentiaalin paljon paremmin silti syyllistymättä laittomuuksiin. Esimerkiksi siitä tonnisen kyykyn potentiaalista ei pysty hyödyntämään kuin murto-osan julkisilla teillä. Tokihan se isompi pyörä kiihtyy paremmin, mutta mikäli ajelee edes etäisesti rajoitusten mukaan niin eipä sitäkään pysty kovin hyvin hyödyntämään.
Juu, älä osta 600. Osta 750 on kyllä ihan eri maailmasta. 600 joudut huudattamaan joka ohituksessa ja ylämäessä. 750 tuntui vääntävän paremmin sekä oli hiljaisempi ku 70cc suzuki pv.
750 pyörän painokin taitaa olla 180-190kg eli ihan näppärä.
edit: riittihän se kortti siihen 750? Sekä järki ja ajotaidot?
KylläMittasitko jännitteen myös isommilla kierroksilla?
Mittasin heti ensikäynnistyksessä sekä myöhemmin kun kone oli jo lämpimämpi. Piti aina välillä sammuttaa kun alkoi testaamaan eri asioita kun ei viitsi sisällä käyttää älyttömän kauaa vaikka tallin ovi olikin auki. Heti kylmänä antoi jonkun vähän päälle 13V ja lämpimämpänä pysyi siinä 14-15V välissä riippumatta kierroksista. Ainahan sitä voisi käydä heittämässä lenkin ja pysähtyä johonkin mittaamaan jännite (akun napoihin pääsee käsiksi ilman työkaluja), mutta pitää odottaa vähän parempaa keliä.Mittasitko heti käynnistyksen jälkeen vai annoitko lämmetä? Oma hornetti antoi normaalia 14.4v heti käynnistyksen jälkeen mutta alkoi kipuamaan yli +20v kun antoi pari minuuttia jyskyttää. Jännitteensäädin oli sökö.
Ei pitäisi olla kun johtosarja on täysin ehjä ja olen vaihtanut lampun liittimen tässä talven aikana (laitoin uuden liittimen alkuperäisiin johtoihin abikoliittimillä ja teippi päälle).Huono kontakti jossain ja pätkii lampun hajalle?
johtuuko tästä kylmästä kelistä vai onko mulla vähän enen aikojaan aukeava termostaatti kun ajossa lämmöt nousee vain johonkin vajaaseen 60c?
Enhän minä sanonut, että keli vaikuttaisi termariin vaan lämpöihin. Kyllähän sillä kylmällä kelillä on vaikutusta lämpöihin, mutta tässä mietin voiko vaikutus olla noin suuri vai aukeaako termostaatti liian aikaisin eli se on viallinenEi keli vaikuta termariin, eikä ole "ennen aikojaan aukeavia termareita", on vain vääriä ja viallisia jos ei toimi oikein
Enhän minä sanonut, että keli vaikuttaisi termariin vaan lämpöihin. Kyllähän sillä kylmällä kelillä on vaikutusta lämpöihin, mutta tässä mietin voiko vaikutus olla noin suuri vai aukeaako termostaatti liian aikaisin eli se on viallinen
Enhän minä sanonut, että keli vaikuttaisi termariin vaan lämpöihin. Kyllähän sillä kylmällä kelillä on vaikutusta lämpöihin, mutta tässä mietin voiko vaikutus olla noin suuri vai aukeaako termostaatti liian aikaisin eli se on viallinen
Mutta juurihan sanoin, että kun pitää lyhyitä päällä (lamppu ei pala koska lanka poikki) niin jännite ei nouse liian suureksi. Jos latausjänniteen pitää olla väliltä 14-15V niin mielestäni 14,8V ei ole liikaaKannattaa ehkä miettiä minkä verran harmittaa jos joku cdiboksi ja akku tai vielä muutakin polttimoiden lisäksi menevät pilalle niiden korkeajänniteajeluiden takia...
Edelleen, kun valoa ei pidä päällä niin ei tule ylijännitettä, jännite nousee vasta kun ajovalon laittaa päälle. Mielestäni ilmaisin asian melko selvästi jo vistissä 220Ei tolla lyhkäsien päällä pitämisellä ole mitään merkitystä tuohon, kun kerran se lanka on poikki-> vastaa että valokytkin pois päältä. Takavaloa ja parkkipolttimoa se kutittelee, nuo kait kestää vähän enemmän ylijännitettä mutta kyllä se siitä vielä kyrvähtää jos pitkään ajelee.
Osu ja uppos Yhtälailla sitä tulee R1:lla polkastua pari kolme vaihdetta alaspäin maantie nopeuksissa, kuin entisillä kusiaisilla. Jokainen ohitus on uusi seikkailuJa ohituksista kuka yli 1000 cc pyörällä ajava muka väittää ettei laita pienempää pykälää ja naatiskele vaikka ei oikeasti tarvetta? Customit ym. yläpäästä tuhnut tietty erikseen.
Joka tapauksessa hommaan uuden jännitesäätimen, mutta en sellaista pysty saamaan ennen vappuajoja ja sinne on pakko päästä. Mittaushetkellä akku on varmasti ollut ainakin lähes täysi ja kerta muut sähköt on toiminut normaalisti niin tuskin kovin nopeasti mitään hajoaa. Olen kuitenkin ajanut tänä keväänä vain jonkun parisataa kilsaa ja ongelma on ilmennyt nyt keväällä.No, jos se jännitteensäädin on "tyypillisesti" sökö, jännite vaikuttaa alkuun ihan siedettävältä, mutta siinä vaiheessa kun akku on täysi, ja laturi jatkaa edelleen lataamista täysillä, alkaa jännite nousta pikkuhiljaa korkeammaksi ja korkeammaksi ja loppujen lopuksi ihan liian korkeaksi ja akku ja muutkin vehkeet tahtovat joutua turhan koville. Omissa vekottimissa on näin jonkun kerran käynyt ja yritän olla järkevämpi sen suhteen jatkossa. Toki tällä tavalla ei tietenkään käy kaikissa laitteissa. Vähän kyllä syletti joutua vaihtamaan sellaisia polttimoita joita nyt yleensä ei mene ikinä pyörän elinkaaren aikana... Cdboxi nyt oli helppo vaihtaa mutta turhaa rahanmenoa kuitenkin. Mittaritkin saattavat näyttää outoja lukemia jos jännitteensäädin temppuilee...
Muuten olen sitä mieltä että talvi saisi luvan loppua jo...
Ootko Berzza päässyt tyypittämään uutta Triumph STR3 765 RSää? Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä.
Itsellä suunitelmissa 765R, Z900 tai XSR900 hankinta tänä kesänä. Koeajot suunnitelmissa kunhan säät paranee.
Tuli käytyä ajamassa peräjälkeen GSX-S750 ja Z900. Molemmilla n. 20 min lenkki (kylmässä säässä, joten ei mitään älyttömyyksiä, kun vielä Kawalla oli ajettu vaan 3 km ennen minua)
There's no replacement for displacement, eli kyllä tuo Z900 tuntuu huomattavasti tehokkaammalta tuohon 750 verrattuna. No, niin pitäisikin, kun on ~200 cc enemmän. Molemmilla on helppoa ja leppoisaa ajaa. Kawasakilla ehkä vielä helpompaa, kun kytkin on erittäin kevyt ja ei tarvitse niin tarkkana kierrosten kanssa alaspäin vaihdettaessa. Ei Suzukin kytkinkään mikään raskas ollut, mutta Kawaan verrattuna selkesti "huonompi", ja saa hieman enemmän kiinnittää huomiota alaspäin vaihdettaessa. Ei luistokytkintä siis. Ei mitään mutkapätkää tullut vedettyä, joten aikalailla samalta tuntui ajettavuus, käyttäytyminen. Ehkä Kawa tuntui hieman kevyemmältä hitaassa vauhdissa, mutta ehkä sekin vaan johtuu siitä, että ajoin sen toisena ja Suzukilla tuli ajettua kylmiltään (juuri ennen tuli muutama hiutale lunta) melkein kahden vuoden tauon jälkeen pyörän puikoista.
Suzuki oli erittäin sulava ja pehmeä käytökseltään, Kawassa tuntui ehkä ihan pientä äkkinäisyyttä hitaasti ajettaessa, mutta ei nyt mitenkään häiritsevästi. Varmasti äkkiä tottuu siihen. Jarrut tuntuivat hieman tunnottomilta Kawassa, mutta uudet levyt ja palat, niin varmasti paranevat ajan kanssa. Tehoa kyllä piisasi, kun vaan kahvaa puristi. Suzukin jarrut ovat huomattava parannus GSR 750:n jarruihin verrattuna. Kawassa oli paremmat äänet pakoputkesta, Suzukissa paremmat äänet airboxista. Molemmat ovat oikein mukavia pelejä, riippuu vaan siitä, mitä haluaa (jos näiden kahden valilla on valintaa tekemässä)
Kawa:
+++ Kytkin
+Tehot
+/- En kuvien / videoiden perusteella pitänyt yhtään mittaristosta, mutta ei se livenä ollutkaan niin paha.
+/- Ei luistonestoa. Eipä sitä kyllä monikaan tarvitse, jos sitä ei ole aieminkaan ollut
-Pieni innokkuus kaasun suhteen hitaasti ajettaessa
-Lötköt vilkut lerpattavat
Suzuki:
+ Airboxin mörinät paremmat omaan korvaan
+Smooth
+Ei lähde kortti niin helposti, kuin Kawalla
+Halvempi vakuutus, hieman pienempi kulutus, kuin Kawalla, jos joku noista välittää
+/- Luistonesto, jos sitä kaipaa
-Voisi olla pari kiloa kevyempi
-Ei säädettävää kytkinvipua vakiona
-Olisivat voineet punarajaa nostaa 250 RPM
Siinä joitain omia mietteitä näistä kahdesta pikaisten testiajojen jälkeen. Hyviä vaihtoehtoja MT-09:lle molemmat. Suosittelen käymään ajamassa, mielellään hieman lämpöisemmissä tunnelmissa, kuin +4ºC
Aijai olikin nannaa ajella hornetilla nyt kun on tee-se-itse triboseatti kuskille, ei perse enää liu'u kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ympäriinsä.
Samaa vikaa itellä CB:ssä. Ilmeisen liukkaita noi Hondan penkit... Teitkö ihan vaan liukuestematosta vai mitenkä?
Jees, kiitos tästä. Jotain tuommoista miettinyt monesti, mutta ei ole oikeen saanut järkeiltyä miten sen toteuttaisi. Kankaisissa Richan ajohousuissa on liukueste perseessä, joten niillä ei luisu edes takaisin, mutta varsinkin lyhyemmillä matkoilla tulee suosittua kevlar farkkuja ja niillä se ajo on yhtä liukumista.All Ride liukuestematto | Karkkainen.com verkkokauppa
Tommosen ostin kärkkäiseltä ja pistin 1.5cm leveätä kangaskuminauhaa kuvan mukaisesti, ja solmin solmulla noi päät kiinni penkin alle. Ton kuminauhan vastineeksi kannattaa pistää ton kumin toiselle puolelle jotain mustaa kangasta, itse pistin muistaa tekonahkaa. Tämä siksi, että tuossa kumiverkossa ei oikein ompelukoneen ommel pysy muuten. Eli "sandwich rakenne" Muunlainenkin liukuestematto käy, mutta tuo oli ainoa joka muistutti tuota triboseatin kuviota niin tein siitä.
E: Tossa paketissa tulee 2 kpl noita lärtsyjä, niin niistä voi periaatteessa tehdä tuplakokoisen jos haluaa. Etsiskelin alun perin vähän isompaa tommosta mattoa, mutta en löytänyt niin tein tuosta.
Onko tietoa että rajoittaako pyörä täysikaasua 1-4 vaihteilla? Isoveljensä tavoin?Nuo mitä laitoit plussalle, allekirjoitan ne myös. Tehoakin tosiaan tässä on aika kivasti, pohjautuuhan tämä iso veljeensä tonniseen ja on cc tilavuudeltaankin aika lähellä 1000cc (948cc).
Onko tietoa että rajoittaako pyörä täysikaasua 1-4 vaihteilla? Isoveljensä tavoin?
Itsellä kun ei oikein ole noista kawoista minkäänlaista tietoa.
Millähän hinnalla viimevuoden malleja kannattaisi lähteä tinkaamaan? 8000€?
edit:
Kävin tänään testaamassa uudet kahvanlämmittimet pikku 300km lenkillä, niin satoi rakeita niin maan perkeleesti, ja tuli kokeeksi laitettua kevlar farkkuja goretexin alle, niin polvet ja jalat hikeentyi hieman märäksi aluskerrastoa myöten.
Tuli samalla reissulla tutkittua poliisin KTM tarkkaan.
Taitaa ajokauden aloittaminen lykkäytyä vielä viikolla, mielestäni tämä oli suora vielä irroittaessa...
Laitetaan nyt kuvakin omasta menopelistä. Ei joka kadunnurkalla tulee samanlaista vastaan
Ebayn tarjontaa. Tuossa nyt ilmeisesti vastaavat. Motorcycle 7/8" Aluminum Rear View Side Mirror Bar End For Suzuki Honda Yamaha | eBaySiistit peilit sulla. Mistä hommasit ja löytyisikö vihreällä värillä