Mopokuumetta

Noissa vehkeissä on vaihteet, niitä pitää vaihtaa että pääsee eteenpäin, kun heittää pari pykälää alaspäin niin se 600cc muuttu myös rakettiksi..
 
Kuinka lihava tai kuinka laiska 600 pitää olla, että joutuu huudattamaan joka ohituksessa ja ylämäessä :confused: Kyllä minä ainakin pääsen jyrkätkin mäet kutosella ylös ihan ongelmitta, mitään muuta ei pidä tehdä kuin antaa ihan vähän enemmän kaasua ettei kierrokset laske. Normaalit ohituksetkin sujuvat kutosella (eli yleensä 80km/h -> 100km/h) aivan tarpeeksi nopeasti. Itse tosin monesti vaihdan pienemmälle koska onhan se vaan paljon hauskempaa.

Ja kyllähän se ainakin osittain paikkaansa pitää, että on hauskempaa ajaa hitaalla pyörällä kovaa kuin nopealla hiljaa. Siitä hitaammasta pyörästä saa enemmän irti kun pystyy hyödyntämään pyörän potentiaalin paljon paremmin silti syyllistymättä laittomuuksiin. Esimerkiksi siitä tonnisen kyykyn potentiaalista ei pysty hyödyntämään kuin murto-osan julkisilla teillä. Tokihan se isompi pyörä kiihtyy paremmin, mutta mikäli ajelee edes etäisesti rajoitusten mukaan niin eipä sitäkään pysty kovin hyvin hyödyntämään.

Kun radalle menee räpeltämään, niin kyllä se kusiainen melkein paras kapistus sinne on. Toki isommillakin siellä on hauskaa kurvailla, mutta kusiaista saa oikeasti vietyä lähemmäksi niitä äärirajoja joka tekee siitä vielä hauskempaa. Tietty jos on motoGP kuski, niin saa sen tonnisenkin vietyä sinne rajoille...
 
Samoilla linjoilla, jos meinaa repiä menemään täysiä radalla tai pikkuteillä eikä absoluuttisella nopeudella ole niin väliä niin jopa joku ykspyttynen 350 cc on hauska. Jos taas vähemmän aktiivista tai isompaa baanaa niin mielellään mahdollisimman paljon yli 1000 cc.

Ja ohituksista kuka yli 1000 cc pyörällä ajava muka väittää ettei laita pienempää pykälää ja naatiskele vaikka ei oikeasti tarvetta? Customit ym. yläpäästä tuhnut tietty erikseen.
 
Minä en melkein koskaan vaihda pienemmälle ohituksissa jos ohitettavan nopeus on 80+. Tietysti joskus on kiva nakata pienemmälle ja vähän leikkiä, tuppaa vaan äkkiä meinata keula nousemaan :D

Tosin minun pyörässä on ehkä vähän eri välit kuin teillä muilla :vihellys:

edit. niin siis 600cc
 
Juu, älä osta 600. Osta 750 on kyllä ihan eri maailmasta. 600 joudut huudattamaan joka ohituksessa ja ylämäessä. 750 tuntui vääntävän paremmin sekä oli hiljaisempi ku 70cc suzuki pv.
750 pyörän painokin taitaa olla 180-190kg eli ihan näppärä.

edit: riittihän se kortti siihen 750? Sekä järki ja ajotaidot?

Juu ikää on kertynyt jo 26 mittariin ja pärrillä tullu ajettua pienestä pitäen. :)
Nyt tosiaan ollut pidempi tauko mopoilusta, kun nuorempana tuli ne polvet rikottua pyörillä leikkiessä.. köh köh..
Ei ole vain yli 600cc vielä tullut aiemmin ajettua ja siksi kyselin mielipiteitä. :D

EDIT. ja ihan gsx-r:stä oli kyse
 
Tuossa 750 on yhdistetty molempien hyvät tai huonot puolet. Painaa melkein saman kuin 1000 mutta tehoa melkein sama kuin 600. Tai tehoa melkein kuin 1000 mutta painoa melkein kuin 600. =)
 
Mikähän mahtaa olla vialla kun mopo alkoi polttamaan lamppua. Lamppu joka on ollut pyörän ostosta lähtien paloi ja ostin uuden tilalle, mutta se paloi jo noin 20-30km matkalla. Mittasin, että staattorin vastukset ja sen antamat jännitteet on oikein, latausjännite on oikea ja lampulle tulee tämä sama jännite. Ajovalo on kyllä vaihtunut talven aikana vface maskista perinteiseen pyöreään. Joten voisiko aiheuttajana olla tärinä, paska tuuri vai jokin muu syy :confused:
 
Mittasitko heti käynnistyksen jälkeen vai annoitko lämmetä? Oma hornetti antoi normaalia 14.4v heti käynnistyksen jälkeen mutta alkoi kipuamaan yli +20v kun antoi pari minuuttia jyskyttää. Jännitteensäädin oli sökö.
 
Huono kontakti jossain ja pätkii lampun hajalle?
 
Mittasitko heti käynnistyksen jälkeen vai annoitko lämmetä? Oma hornetti antoi normaalia 14.4v heti käynnistyksen jälkeen mutta alkoi kipuamaan yli +20v kun antoi pari minuuttia jyskyttää. Jännitteensäädin oli sökö.
Mittasin heti ensikäynnistyksessä sekä myöhemmin kun kone oli jo lämpimämpi. Piti aina välillä sammuttaa kun alkoi testaamaan eri asioita kun ei viitsi sisällä käyttää älyttömän kauaa vaikka tallin ovi olikin auki. Heti kylmänä antoi jonkun vähän päälle 13V ja lämpimämpänä pysyi siinä 14-15V välissä riippumatta kierroksista. Ainahan sitä voisi käydä heittämässä lenkin ja pysähtyä johonkin mittaamaan jännite (akun napoihin pääsee käsiksi ilman työkaluja), mutta pitää odottaa vähän parempaa keliä.

Huono kontakti jossain ja pätkii lampun hajalle?
Ei pitäisi olla kun johtosarja on täysin ehjä ja olen vaihtanut lampun liittimen tässä talven aikana (laitoin uuden liittimen alkuperäisiin johtoihin abikoliittimillä ja teippi päälle).


edit. tässä tuli nyt mieleen, että johtuuko tästä kylmästä kelistä vai onko mulla vähän enen aikojaan aukeava termostaatti kun ajossa lämmöt nousee vain johonkin vajaaseen 60c?
 
Jännitteensäädintä minäkin veikkailisin, itsekin joutunut vuosien saatossa jokusen vaihtamaan, hyvällä menestyksellä...
 
johtuuko tästä kylmästä kelistä vai onko mulla vähän enen aikojaan aukeava termostaatti kun ajossa lämmöt nousee vain johonkin vajaaseen 60c?

Ei keli vaikuta termariin, eikä ole "ennen aikojaan aukeavia termareita", on vain vääriä ja viallisia jos ei toimi oikein :D
 
Ei keli vaikuta termariin, eikä ole "ennen aikojaan aukeavia termareita", on vain vääriä ja viallisia jos ei toimi oikein :D
Enhän minä sanonut, että keli vaikuttaisi termariin vaan lämpöihin. Kyllähän sillä kylmällä kelillä on vaikutusta lämpöihin, mutta tässä mietin voiko vaikutus olla noin suuri vai aukeaako termostaatti liian aikaisin eli se on viallinen :confused:
 
Enhän minä sanonut, että keli vaikuttaisi termariin vaan lämpöihin. Kyllähän sillä kylmällä kelillä on vaikutusta lämpöihin, mutta tässä mietin voiko vaikutus olla noin suuri vai aukeaako termostaatti liian aikaisin eli se on viallinen :confused:

Ei se nollakeli vielä sitä saa aikaan että lämmöt ei nousisi tarpeeksi korkealle. Taitaa olla termari juminut auki.
 
Enhän minä sanonut, että keli vaikuttaisi termariin vaan lämpöihin. Kyllähän sillä kylmällä kelillä on vaikutusta lämpöihin, mutta tässä mietin voiko vaikutus olla noin suuri vai aukeaako termostaatti liian aikaisin eli se on viallinen :confused:

My bad muotoilin itseni huonosti seurasin Tapparan peliä samalla ;)

yyri tuossa vastailikin jo, mutta ota termari käteen nyt alkuun :)
 
Kyllä se vika näköjään kuitenkin on jännitesäätimessä. Tein semmoisen parinkymmen kilsan lenkin, minkä jälkeen aloin mittaamaan. Lyhyet päällä (lanka palanut poikki) jännite oli kierroksillakin n. 14,8V, mutta kun vaihtoi pitkät päälle (lanka ehjä) niin jännite nousi kierroksilla 15,3V. Hyvä juttu tässä sentäs on se, että kunhan ajaa lyhyet päällä eli polttimo ei pala niin jännite ei nouse liika ja voi osallistua vappuajoihin :cool:
 
Kannattaa ehkä miettiä minkä verran harmittaa jos joku cdiboksi ja akku tai vielä muutakin polttimoiden lisäksi menevät pilalle niiden korkeajänniteajeluiden takia... :(
 
Kannattaa ehkä miettiä minkä verran harmittaa jos joku cdiboksi ja akku tai vielä muutakin polttimoiden lisäksi menevät pilalle niiden korkeajänniteajeluiden takia... :(
Mutta juurihan sanoin, että kun pitää lyhyitä päällä (lamppu ei pala koska lanka poikki) niin jännite ei nouse liian suureksi. Jos latausjänniteen pitää olla väliltä 14-15V niin mielestäni 14,8V ei ole liikaa :confused:
 
Ei tolla lyhkäsien päällä pitämisellä ole mitään merkitystä tuohon, kun kerran se lanka on poikki-> vastaa että valokytkin pois päältä. Takavaloa ja parkkipolttimoa se kutittelee, nuo kait kestää vähän enemmän ylijännitettä mutta kyllä se siitä vielä kyrvähtää jos pitkään ajelee.
 
Ei tolla lyhkäsien päällä pitämisellä ole mitään merkitystä tuohon, kun kerran se lanka on poikki-> vastaa että valokytkin pois päältä. Takavaloa ja parkkipolttimoa se kutittelee, nuo kait kestää vähän enemmän ylijännitettä mutta kyllä se siitä vielä kyrvähtää jos pitkään ajelee.
Edelleen, kun valoa ei pidä päällä niin ei tule ylijännitettä, jännite nousee vasta kun ajovalon laittaa päälle. Mielestäni ilmaisin asian melko selvästi jo vistissä 220 :confused:
 
No, jos se jännitteensäädin on "tyypillisesti" sökö, jännite vaikuttaa alkuun ihan siedettävältä, mutta siinä vaiheessa kun akku on täysi, ja laturi jatkaa edelleen lataamista täysillä, alkaa jännite nousta pikkuhiljaa korkeammaksi ja korkeammaksi ja loppujen lopuksi ihan liian korkeaksi ja akku ja muutkin vehkeet tahtovat joutua turhan koville. Omissa vekottimissa on näin jonkun kerran käynyt ja yritän olla järkevämpi sen suhteen jatkossa. Toki tällä tavalla ei tietenkään käy kaikissa laitteissa. Vähän kyllä syletti joutua vaihtamaan sellaisia polttimoita joita nyt yleensä ei mene ikinä pyörän elinkaaren aikana... Cdboxi nyt oli helppo vaihtaa mutta turhaa rahanmenoa kuitenkin. Mittaritkin saattavat näyttää outoja lukemia jos jännitteensäädin temppuilee...

Muuten olen sitä mieltä että talvi saisi luvan loppua jo...
 
Ja ohituksista kuka yli 1000 cc pyörällä ajava muka väittää ettei laita pienempää pykälää ja naatiskele vaikka ei oikeasti tarvetta? Customit ym. yläpäästä tuhnut tietty erikseen.
Osu ja uppos :) Yhtälailla sitä tulee R1:lla polkastua pari kolme vaihdetta alaspäin maantie nopeuksissa, kuin entisillä kusiaisilla. Jokainen ohitus on uusi seikkailu ;)
 
No, jos se jännitteensäädin on "tyypillisesti" sökö, jännite vaikuttaa alkuun ihan siedettävältä, mutta siinä vaiheessa kun akku on täysi, ja laturi jatkaa edelleen lataamista täysillä, alkaa jännite nousta pikkuhiljaa korkeammaksi ja korkeammaksi ja loppujen lopuksi ihan liian korkeaksi ja akku ja muutkin vehkeet tahtovat joutua turhan koville. Omissa vekottimissa on näin jonkun kerran käynyt ja yritän olla järkevämpi sen suhteen jatkossa. Toki tällä tavalla ei tietenkään käy kaikissa laitteissa. Vähän kyllä syletti joutua vaihtamaan sellaisia polttimoita joita nyt yleensä ei mene ikinä pyörän elinkaaren aikana... Cdboxi nyt oli helppo vaihtaa mutta turhaa rahanmenoa kuitenkin. Mittaritkin saattavat näyttää outoja lukemia jos jännitteensäädin temppuilee...

Muuten olen sitä mieltä että talvi saisi luvan loppua jo...
Joka tapauksessa hommaan uuden jännitesäätimen, mutta en sellaista pysty saamaan ennen vappuajoja ja sinne on pakko päästä. Mittaushetkellä akku on varmasti ollut ainakin lähes täysi ja kerta muut sähköt on toiminut normaalisti niin tuskin kovin nopeasti mitään hajoaa. Olen kuitenkin ajanut tänä keväänä vain jonkun parisataa kilsaa ja ongelma on ilmennyt nyt keväällä.
 
Tuli käytyä ajamassa peräjälkeen GSX-S750 ja Z900. Molemmilla n. 20 min lenkki (kylmässä säässä, joten ei mitään älyttömyyksiä, kun vielä Kawalla oli ajettu vaan 3 km ennen minua)

There's no replacement for displacement, eli kyllä tuo Z900 tuntuu huomattavasti tehokkaammalta tuohon 750 verrattuna. No, niin pitäisikin, kun on ~200 cc enemmän. Molemmilla on helppoa ja leppoisaa ajaa. Kawasakilla ehkä vielä helpompaa, kun kytkin on erittäin kevyt ja ei tarvitse niin tarkkana kierrosten kanssa alaspäin vaihdettaessa. Ei Suzukin kytkinkään mikään raskas ollut, mutta Kawaan verrattuna selkesti "huonompi", ja saa hieman enemmän kiinnittää huomiota alaspäin vaihdettaessa. Ei luistokytkintä siis. Ei mitään mutkapätkää tullut vedettyä, joten aikalailla samalta tuntui ajettavuus, käyttäytyminen. Ehkä Kawa tuntui hieman kevyemmältä hitaassa vauhdissa, mutta ehkä sekin vaan johtuu siitä, että ajoin sen toisena ja Suzukilla tuli ajettua kylmiltään (juuri ennen tuli muutama hiutale lunta) melkein kahden vuoden tauon jälkeen pyörän puikoista.

Suzuki oli erittäin sulava ja pehmeä käytökseltään, Kawassa tuntui ehkä ihan pientä äkkinäisyyttä hitaasti ajettaessa, mutta ei nyt mitenkään häiritsevästi. Varmasti äkkiä tottuu siihen. Jarrut tuntuivat hieman tunnottomilta Kawassa, mutta uudet levyt ja palat, niin varmasti paranevat ajan kanssa. Tehoa kyllä piisasi, kun vaan kahvaa puristi. Suzukin jarrut ovat huomattava parannus GSR 750:n jarruihin verrattuna. Kawassa oli paremmat äänet pakoputkesta, Suzukissa paremmat äänet airboxista. Molemmat ovat oikein mukavia pelejä, riippuu vaan siitä, mitä haluaa (jos näiden kahden valilla on valintaa tekemässä)


Kawa:
+++ Kytkin
+Tehot

+/- En kuvien / videoiden perusteella pitänyt yhtään mittaristosta, mutta ei se livenä ollutkaan niin paha.
+/- Ei luistonestoa. Eipä sitä kyllä monikaan tarvitse, jos sitä ei ole aieminkaan ollut
-Pieni innokkuus kaasun suhteen hitaasti ajettaessa
-Lötköt vilkut lerpattavat


Suzuki:
+ Airboxin mörinät paremmat omaan korvaan
+Smooth
+Ei lähde kortti niin helposti, kuin Kawalla
+Halvempi vakuutus, hieman pienempi kulutus, kuin Kawalla, jos joku noista välittää

+/- Luistonesto, jos sitä kaipaa

-Voisi olla pari kiloa kevyempi
-Ei säädettävää kytkinvipua vakiona
-Olisivat voineet punarajaa nostaa 250 RPM

Siinä joitain omia mietteitä näistä kahdesta pikaisten testiajojen jälkeen. Hyviä vaihtoehtoja MT-09:lle molemmat. Suosittelen käymään ajamassa, mielellään hieman lämpöisemmissä tunnelmissa, kuin +4ºC
 
Viimeksi muokattu:
Ootko Berzza päässyt tyypittämään uutta Triumph STR3 765 RSää? Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä.
Itsellä 765R, Z900, XSR900 tai M821 hankinta tänä kesänä. Koeajot suunnitelmissa kunhan säät paranee. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Ootko Berzza päässyt tyypittämään uutta Triumph STR3 765 RSää? Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä.
Itsellä suunitelmissa 765R, Z900 tai XSR900 hankinta tänä kesänä. Koeajot suunnitelmissa kunhan säät paranee. :cool:

Eipä ole ollut mahdollisuutta vielä ajaa, kuin nuo kaksi. GSX-S750 ja Z900. Voisin melkein sanoa kokeilematta, että "paras" katukäyttöön näistä keskiluokan nakuista tulee olemaan Triumph 765 R. (Tai MV Agusta Brutale 800) Ei Triumph ole voinut huonompaa pyörää 675 R:n verrattuna tehdä ja 675 R oli aivan erinomainen kaikin puolin. R-malleja ei varmaankaan tule suomeen, kuin vasta syksymmällä.
 
Jep, koeajoin 675 RXn viime kesänä ja olin viittä vaille jo ostamassa kunnes kuulin että 765 on tulossa. Trumpan äänet Arrow putkella todella hienot ja ajettavuus kohillaan :D
 
Tuli käytyä ajamassa peräjälkeen GSX-S750 ja Z900. Molemmilla n. 20 min lenkki (kylmässä säässä, joten ei mitään älyttömyyksiä, kun vielä Kawalla oli ajettu vaan 3 km ennen minua)

There's no replacement for displacement, eli kyllä tuo Z900 tuntuu huomattavasti tehokkaammalta tuohon 750 verrattuna. No, niin pitäisikin, kun on ~200 cc enemmän. Molemmilla on helppoa ja leppoisaa ajaa. Kawasakilla ehkä vielä helpompaa, kun kytkin on erittäin kevyt ja ei tarvitse niin tarkkana kierrosten kanssa alaspäin vaihdettaessa. Ei Suzukin kytkinkään mikään raskas ollut, mutta Kawaan verrattuna selkesti "huonompi", ja saa hieman enemmän kiinnittää huomiota alaspäin vaihdettaessa. Ei luistokytkintä siis. Ei mitään mutkapätkää tullut vedettyä, joten aikalailla samalta tuntui ajettavuus, käyttäytyminen. Ehkä Kawa tuntui hieman kevyemmältä hitaassa vauhdissa, mutta ehkä sekin vaan johtuu siitä, että ajoin sen toisena ja Suzukilla tuli ajettua kylmiltään (juuri ennen tuli muutama hiutale lunta) melkein kahden vuoden tauon jälkeen pyörän puikoista.

Suzuki oli erittäin sulava ja pehmeä käytökseltään, Kawassa tuntui ehkä ihan pientä äkkinäisyyttä hitaasti ajettaessa, mutta ei nyt mitenkään häiritsevästi. Varmasti äkkiä tottuu siihen. Jarrut tuntuivat hieman tunnottomilta Kawassa, mutta uudet levyt ja palat, niin varmasti paranevat ajan kanssa. Tehoa kyllä piisasi, kun vaan kahvaa puristi. Suzukin jarrut ovat huomattava parannus GSR 750:n jarruihin verrattuna. Kawassa oli paremmat äänet pakoputkesta, Suzukissa paremmat äänet airboxista. Molemmat ovat oikein mukavia pelejä, riippuu vaan siitä, mitä haluaa (jos näiden kahden valilla on valintaa tekemässä)


Kawa:
+++ Kytkin
+Tehot

+/- En kuvien / videoiden perusteella pitänyt yhtään mittaristosta, mutta ei se livenä ollutkaan niin paha.
+/- Ei luistonestoa. Eipä sitä kyllä monikaan tarvitse, jos sitä ei ole aieminkaan ollut
-Pieni innokkuus kaasun suhteen hitaasti ajettaessa
-Lötköt vilkut lerpattavat


Suzuki:
+ Airboxin mörinät paremmat omaan korvaan
+Smooth
+Ei lähde kortti niin helposti, kuin Kawalla
+Halvempi vakuutus, hieman pienempi kulutus, kuin Kawalla, jos joku noista välittää

+/- Luistonesto, jos sitä kaipaa

-Voisi olla pari kiloa kevyempi
-Ei säädettävää kytkinvipua vakiona
-Olisivat voineet punarajaa nostaa 250 RPM

Siinä joitain omia mietteitä näistä kahdesta pikaisten testiajojen jälkeen. Hyviä vaihtoehtoja MT-09:lle molemmat. Suosittelen käymään ajamassa, mielellään hieman lämpöisemmissä tunnelmissa, kuin +4ºC

Itse olen nyt hiukan vajaan 200km ajellut tolla Z900 ja olen ollut tyytyväinen hankintaani, niin kuin aikaisempiinkin Z:hini :) Harmi kun täälläpäin myös ollut kelit aika kylmiä ja jopa talvisia niin ajot jääneet vähiin toistaiseksi :)

Nuo mitä laitoit plussalle, allekirjoitan ne myös. Tehoakin tosiaan tässä on aika kivasti, pohjautuuhan tämä iso veljeensä tonniseen ja on cc tilavuudeltaankin aika lähellä 1000cc (948cc).

Mittaristo on ihan jees, mukavana lisänä kun näkee myös hetkellisen kulutuksen, keskikulutuksen ja paljonko on vielä km jäljellä tankillisella. Näitä ei monessakaan revikassa ole mainittu, jos ei yhdessäkään?? Oikeastaan vain ulkolämpötila mittarin puute häiritsee, muuten on kaikki tarpeellinen itselle ainakin. Mitään ajoapuja en ole tarvinnut ja tuskin tulen tarvitsemaankaan. Sen verran hyvin pyörä käyttäytyy, on ketterä ja jopa tuntuu kuin ajelisi luokkaansa pienemmällä mopolla, hyvä vaan :D Niin ja se yksi parhaimmista ominaisuuksista, JALAT OSUVAT MAAHAN :D Itse en kerta kauhean pitkä ole (170cm) :)

Vilkut lerpattavat?? Enpä ole huomannut. Tuo on totta että hitaasti ajellessa, kaasukahva on jotenkin herkällä tai on "innokas" kaasun suhteen. Tottumus kysymys uskoisin, eipä tuo juuri haittanee kuitenkaan.
Vakiopöntöksi asiallinen ääni, ei nyt niin kaunis ulkonäöltään muttei häiritseväkään, tulee menemään vaihtoon niin kuin rek kilpitelinekin :D

Myöhemmin tulossa ERMAX:n tuotteita, pyörän ilmettä vielä parantamaan ;)
 
Aijai olikin nannaa ajella hornetilla nyt kun on tee-se-itse triboseatti kuskille, ei perse enää liu'u kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ympäriinsä.

Samaa vikaa itellä CB:ssä. Ilmeisen liukkaita noi Hondan penkit... Teitkö ihan vaan liukuestematosta vai mitenkä?
 
Samaa vikaa itellä CB:ssä. Ilmeisen liukkaita noi Hondan penkit... Teitkö ihan vaan liukuestematosta vai mitenkä?

All Ride liukuestematto | Karkkainen.com verkkokauppa

Tommosen ostin kärkkäiseltä ja pistin 1.5cm leveätä kangaskuminauhaa kuvan mukaisesti, ja solmin solmulla noi päät kiinni penkin alle. Ton kuminauhan vastineeksi kannattaa pistää ton kumin toiselle puolelle jotain mustaa kangasta, itse pistin muistaa tekonahkaa. Tämä siksi, että tuossa kumiverkossa ei oikein ompelukoneen ommel pysy muuten. Eli "sandwich rakenne" :geek: Muunlainenkin liukuestematto käy, mutta tuo oli ainoa joka muistutti tuota triboseatin kuviota niin tein siitä.

E: Tossa paketissa tulee 2 kpl noita lärtsyjä, niin niistä voi periaatteessa tehdä tuplakokoisen jos haluaa. Etsiskelin alun perin vähän isompaa tommosta mattoa, mutta en löytänyt niin tein tuosta.
 
All Ride liukuestematto | Karkkainen.com verkkokauppa

Tommosen ostin kärkkäiseltä ja pistin 1.5cm leveätä kangaskuminauhaa kuvan mukaisesti, ja solmin solmulla noi päät kiinni penkin alle. Ton kuminauhan vastineeksi kannattaa pistää ton kumin toiselle puolelle jotain mustaa kangasta, itse pistin muistaa tekonahkaa. Tämä siksi, että tuossa kumiverkossa ei oikein ompelukoneen ommel pysy muuten. Eli "sandwich rakenne" :geek: Muunlainenkin liukuestematto käy, mutta tuo oli ainoa joka muistutti tuota triboseatin kuviota niin tein siitä.

E: Tossa paketissa tulee 2 kpl noita lärtsyjä, niin niistä voi periaatteessa tehdä tuplakokoisen jos haluaa. Etsiskelin alun perin vähän isompaa tommosta mattoa, mutta en löytänyt niin tein tuosta.
Jees, kiitos tästä. Jotain tuommoista miettinyt monesti, mutta ei ole oikeen saanut järkeiltyä miten sen toteuttaisi. Kankaisissa Richan ajohousuissa on liukueste perseessä, joten niillä ei luisu edes takaisin, mutta varsinkin lyhyemmillä matkoilla tulee suosittua kevlar farkkuja ja niillä se ajo on yhtä liukumista. :D
 
Nuo mitä laitoit plussalle, allekirjoitan ne myös. Tehoakin tosiaan tässä on aika kivasti, pohjautuuhan tämä iso veljeensä tonniseen ja on cc tilavuudeltaankin aika lähellä 1000cc (948cc).
Onko tietoa että rajoittaako pyörä täysikaasua 1-4 vaihteilla? Isoveljensä tavoin?
Itsellä kun ei oikein ole noista kawoista minkäänlaista tietoa.
Millähän hinnalla viimevuoden malleja kannattaisi lähteä tinkaamaan? 8000€?

edit:
Kävin tänään testaamassa uudet kahvanlämmittimet pikku 300km lenkillä, niin satoi rakeita niin maan perkeleesti, ja tuli kokeeksi laitettua kevlar farkkuja goretexin alle, niin polvet ja jalat hikeentyi hieman märäksi aluskerrastoa myöten.
:btooth:
Tuli samalla reissulla tutkittua poliisin KTM tarkkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tietoa että rajoittaako pyörä täysikaasua 1-4 vaihteilla? Isoveljensä tavoin?
Itsellä kun ei oikein ole noista kawoista minkäänlaista tietoa.
Millähän hinnalla viimevuoden malleja kannattaisi lähteä tinkaamaan? 8000€?

edit:
Kävin tänään testaamassa uudet kahvanlämmittimet pikku 300km lenkillä, niin satoi rakeita niin maan perkeleesti, ja tuli kokeeksi laitettua kevlar farkkuja goretexin alle, niin polvet ja jalat hikeentyi hieman märäksi aluskerrastoa myöten.
:btooth:
Tuli samalla reissulla tutkittua poliisin KTM tarkkaan.

Tarkalleen ottaen mitä tarkoitat tuolla? Miten sen siis voisi kokeilla? Itse nyt yritän vielä vähän sisäänajaa pyörää niin punarajalle asti ei olla menty ;)
 
Toisella foorumilla joku väitti että tonniset rajoittaavat tehoja 1-4 vaihteella vaikka kuinka pidät kaasukahvaa täysillä. Ja että pahimmassa äärimmäis tapauksessa joku kevyempi 750 saattaa mennä liikennevalo kiihdytyksessä ohi.

Itse en ihan näkemättä tuota ohitus juttua niele, kun usein 750 (83Nm) ja 1000(110Nm) vääntö ero voi olla jopa 35Nm. Sen kai voi topgear tyylisesti testata jollain lentokentän radalla, 750 ja 1000 lähtevät yhtäaikaa. Mutta en suosittele näin kylmillä keleillä kokeilemaan, etenkään uudella pyörällä. Omalla pyörällä on turha lähteä kokeilemaan kun wanha mpyörä painaa sen 230kg.

edit:Tuli muuten mieleen että eikös tonninen keuli ympäri jos laittaa kaasun pohjaan ykkös vaihteella? Jos ei ole rajoitusta.:think:

Moottoripyöräkolareita Kouvolassa
Huih, vai että ei kylmällä tiellä rengas pidä.. itse en tätä muistanut ja ajelin 110 mutkiin :confused: tosin taka renkaaseen piti lisätä ilmaa 0,6Baria :eek:, ettei olisi ollut uutisen naisella vajaa rengas...
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän noita pienten vaihteiden "rajoittimia" on monessakin pyörässä niin pienissä kuin isoissa. Yleensä myöhästytetään sytytysennakkoa tai imusarjan/pakopuolen läppiä tai molempia. Tarkoituksina varmaankin laskea päästöjä sekä pehmentää kaasunvastetta pienillä vaihteilla. Uusimmissa ride by wire systeemeissä tuskin tarttee kaasunvasteen takia enää kikkailla.
 
Ihan hyvin oli porukkaa vappuajoissa vaikka keli olikin vähän kylmä, kuvan ottohetken jälkeen tuli vielä lisää pyöriä paikalle.

3VjbmcS.jpg
 
Taitaa ajokauden aloittaminen lykkäytyä vielä viikolla, mielestäni tämä oli suora vielä irroittaessa...

cGaZcMo.jpg
 
Eilen tuli ajokausi avattua pienellä 50km lenkillä bodomjärven ympäri :)
18216786_10154678323218667_3382097989706101052_o.jpg
 
Itellä Yamaha FZS600 '03 erittäin mukava pyörä ajella. Kortti ollut useamman vuoden mutta nytten ekaksi pyöräksi tuli tuo hommattua, menee varmasti siihen asti että tehot alkaa loppua. Lämpenis kelit vain enemmän niin saisi pitempää lenkkiä ajella. Nyt on aikalailla maksimi ollut 50-70km.
 
Kysytääs täällä, et onko kellään kokemuksia Speedohealerista? Itellä oli suunnitteilla hankkia moinen kapistus -09 FZ1:een, mopoon on isketty hieman palikkaa kiinni ja tällä hetkellä alavääntöö löytyy ns ihanvitustienemmän ku vakiosta ja oon suunnitellu pidempiä välejä jossain kohtaa, varmaankin piikkiä tai kahta pienemmän takarattaan muodossa. Tuo operaatio taas vaatis sitte Speedohealerin asentamista. Eli onko kellään hajua, et millanen operaatio asennus on ja onko kalibrointi kuinka vaikee suorittaa?
 
Meinas mennä kytkinvaijeri poikki, onneksi huomasin ajoissa, olis ollut vittumainen ajaa ilman kytkintä.

TAZRhIvm.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 774
Viestejä
4 546 739
Jäsenet
74 845
Uusin jäsen
Datapappa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom