Mopokuumetta

YcM4czs.jpg


Tommonen löytyi eBayn ihmeellisestä maailmasta Z900:seen, pääsee tosta kauheasta orkkis telineestä eroon, phyi :)

Itse kattelin noita myös valmistajan omilta sivuilta, 100 puntaa näytti maksavan abaut että ei tartte raahata pyykkilautaa enää perässä :btooth:
 
No huh! Aika arvokasta.. saman asian ajaa pätkä kulmarautaa ja siihen reijät. :vihellys:
 
Niiiiiiinkö?

En tonnista kyykkyä ikinä suosittelisi kenellekkään, Ellei sitten satu ajamaan pelkkää lentokentän suoraa tietä.

Mitä sitä aamuruuhkissa tullut ajeltua miljoonakaupunkien motareilla niin kyllä isomman pyörän kanssa on helpompi elää, ei tartte jatkuvasti vaihtaa vaihteita ja vääntöä löytyy pienillä kierroksilla myös.
 
Mitä sitä aamuruuhkissa tullut ajeltua miljoonakaupunkien motareilla niin kyllä isomman pyörän kanssa on helpompi elää, ei tartte jatkuvasti vaihtaa vaihteita ja vääntöä löytyy pienillä kierroksilla myös.

Itse samaa mieltä, molempia on ollut. 636 kawa oli kyllä mukava, mut kyllä sitä tuli vingutettua niin järjetön määrä ennenku ajaminen oli hauskaa.600cc:ssä käyttöalueella sitä tehoa on kuitenki suhtalaisen vähän, asia erikseen kun mennään yli 10 000 rpm.

Nykyinen tonninen twini on hyvä kompromissi noiden väliin, alhaalta vetää ja paukkuakin löytyy omaan makuun riittävästi.
 
Mitä sitä aamuruuhkissa tullut ajeltua miljoonakaupunkien motareilla niin kyllä isomman pyörän kanssa on helpompi elää, ei tartte jatkuvasti vaihtaa vaihteita ja vääntöä löytyy pienillä kierroksilla myös.
Jos asuu motari tien varrella niin onhan se suoraan ajaminen nautinnollisempaa isolla pyörällä. Itse asun pikku tien varressa ja yleisimmät cruisailut on puumalan ja sulkavan rosoiset mutkat. Sekä juhannus sauna klapien väistelyt mutkissa.

Tottakai sitä kannattaa valita ajoihin sopivin pyörä missä aikoo sitten ajella.

Ennen aikaan iso tonnisien kaasu oli armottoman tarkka jyrkissä mutkissa. Vai onko isoissa pyörissä nykyisin digitaali säädöt ettei tarvitse olla kaasun kanssa niin tarkka mutkissa?
 
Viimeksi muokattu:
tonninen gixxeri(K3) löytyy ja hyvin se vääntää. Tehdas rattaat tuli laitettua takaisin, tuli kokeiltua -1+2/3 ja oli aikamoista hölmöilyä.

Buellin 1125 löytyy myös ja se on aika kamala ruuhkassa, pieni softan viritys voisi auttaa. 1098 tai Hondan SP2 ei tietenkään ole myöskään suunniteltu moiseen käyttön, SV1000 oli taas ihan eri luokassa.

Motari vartin päässä ja puolisen tuntia niin on vuorilla, nopeus-rajoitukset siinä 60 ja poliisit puskissa piilossa maastopuvuissa tutka kädessä niin eipä niistä 690 SMC ärristä/675 daytonistä oli sen enempää iloa
 
Viimeksi muokattu:
Tommonen löytyi eBayn ihmeellisestä maailmasta Z900:seen, pääsee tosta kauheasta orkkis telineestä eroon, phyi :)

Oon ite yrittäny kanssa ettiskellä järkevän hintaista ja siroa kilpitelinettä, mutta joko saatavuudet on onnettomia tai hinnat älyttömiä.
 
Oon ite yrittäny kanssa ettiskellä järkevän hintaista ja siroa kilpitelinettä, mutta joko saatavuudet on onnettomia tai hinnat älyttömiä.
Kuten aiemmin jo mainittiin, niin halvin ratkaisu on ostaa rautakaupasta kulmarautaa tai toisena vaihtoehtona itse vääntää pellin/alumiininpalasta. Kilventeline kuitenkin on melko yksinkertainen pala metallia, joka on melko helppo tehdä itse.
 
Ai perkule, kun tuli muistoja mieleen tuosta Cagivasta; ajoin kevarikortin siihen aikaan, kun tehokkaimmissa piikeissä oli yli 30 heppaa. Hitto ne oli kovia pelejä 16-kesäisten käsissä. Ihme, kun ei sattunut mitään vakavampaa? :eek:

Meikäläisen ihka eka prätkä oli juurikin tämä:

Honda NS125R
Sama pärrä oli meikäläisellä alla.

Kaverilla oli sitten mito. Ihme että ei tosiaan mitään vakavaa sattunut :D

EDIT: Pikalukiessa taas virhe. Itsellä oli uudempi malli tuosta. Eli NSR.
 
Tuo 150 hepoa pelkällä putkella on ihan ok joskin ehkä hieman alakanttiin. Tietysti jos ei aivan loppuun asti säädetty niin ymmärrän hyvin. Omaa pyörää hierottiin penkissä 3h plus valmisteluihin ja purkuihin mennyt tunti. Vakiona lukemat pyörii penkistä riippuen 145-170hp luokissa gen1:llä.
Kilometreillä tosiaan ei juuri ole merkitystä kyllä japskeissa jos huollot on tehty ajallaan ja pyörä muuten kunnossa. Säätäjä sanoi että pyörä tuntuu olevan pienillä kierroksilla aika herkkä karttojen muutoksille ja se viittaa polttoaineen syötön ongelmiin. Voi olla siis likainen suodatin, heikentynyt pumppu tai suuttimien likaisuus/kuluneisuus. Joka tapauksessa tilailin polttoainesuodattimen mitä ei varsinaisesti ole busassa tarkoitettu edes vaihdettavaksi ja ajattelin sen ainakin vaihdella. Pyörä toimii kuitenkin moitteetta niin en viitsi suuttimia tässä vaiheessa alkaa ronkkia. Ajellaan tällä nyt ja katsotaan sitten kun taas jotain isompaa remonttia tarvitsee jos vaihtelisi parempaa pumppua ja uusia suuttimia.

Joo tota siinä säädössä vissiin tehtiin kun jotain "häikkää keskialueella" eli vakiona ton 150hv ja keskeltä ei ihan puhdas ollut eli vakio lukemiahan nuo takarenkaalta 1.geniltä :)

Itse kattelin noita myös valmistajan omilta sivuilta, 100 puntaa näytti maksavan abaut että ei tartte raahata pyykkilautaa enää perässä :btooth:

Joo ei paljon alle 120e posteineen saanut orkkis kilven telineen korvaajaa ja tämähän posteineen +PayPal lisineen maksoi sen 164e :) Kallis kuin mikä mutta kun pyörä on uusi ja itelle millainen sen haluaa niin väliä kö sen :) Tulossa myös melkein 1000euron edestä Ermaxin osia, vihreitä sellaisia ;)

Jos asuu motari tien varrella niin onhan se suoraan ajaminen nautinnollisempaa isolla pyörällä. Itse asun pikku tien varressa ja yleisimmät cruisailut on puumalan ja sulkavan rosoiset mutkat. Sekä juhannus sauna klapien väistelyt mutkissa.

Tottakai sitä kannattaa valita ajoihin sopivin pyörä missä aikoo sitten ajella.

Ennen aikaan iso tonnisien kaasu oli armottoman tarkka jyrkissä mutkissa. Vai onko isoissa pyörissä nykyisin digitaali säädöt ettei tarvitse olla kaasun kanssa niin tarkka mutkissa?

No mutta ne mutka pätkät vasta kivoja onkin kilosilla ;)

Oon ite yrittäny kanssa ettiskellä järkevän hintaista ja siroa kilpitelinettä, mutta joko saatavuudet on onnettomia tai hinnat älyttömiä.

Joo kalliita olivat, ainakin uuteen Z900:seen. Katsotaan miten istuu paikalleen, pian tarkoitus mennä laittamaan tuota kiinni :) Ohjeetkin kun kerta aika asiallisen oloiset :)
 
Jaha, taitaa kypärä säännökset hiljakseen olla menossa tuohon suuntaan. Koskahan tulee eurostoliittoon vai joko on..
 
Ei pahan hintainen jos hyväksyy että se kilpi räpättää siinä takana miten sattuu. Usa telineeseen kun kilven saa vain yläreunasta kiinni niin yleensä se kilpi vibraa kiinnitykset rikki ennen pitkää. Ai mistäkö tiedän...
Muovilätkä taakse(prätkäliiikkeen tausta) tai metallista levy, niin itse olen noiden kanssa tehnyt ja koskaan mitään ongelmaa.
Kyllähän se helposti murtuu jos noista kahdesta laittaa ylälaidasta vaan kiinniä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Muovilätkä taakse(prätkäliiikkeen tausta) tai metallista levy, niin itse olen noiden kanssa tehnyt ja koskaan mitään ongelmaa.
Kyllähän se helposti murtuu jos noista kahdesta laittaa ylälaidasta vaan kiinniä ;)

Kai se vähän riippuu kuinka uusi prätkä on tai hintava, kerrankos se kirpaisee +100euroa laittaa moiseen. Tähänkin pätee sama että, ei se ole harrastus jos ei kaikki raha mene ;) No mutta kukin tavallaan :)
 
Kai se vähän riippuu kuinka uusi prätkä on tai hintava, kerrankos se kirpaisee +100euroa laittaa moiseen. Tähänkin pätee sama että, ei se ole harrastus jos ei kaikki raha mene ;) No mutta kukin tavallaan :)
Annoin vaan kaverille vinkkiä miten saa tommosen edullisen kilpitelineen ja miten saa kestämään. Tässä nyt ollut puhetta mistään oman egon pönkityksestä?:confused:
 
Annoin vaan kaverille vinkkiä miten saa tommosen edullisen kilpitelineen ja miten saa kestämään. Tässä nyt ollut puhetta mistään oman egon pönkityksestä?:confused:

No juu, ei toki ollut tarkoitus mitään tommosta lietsoa :)
Sainhan tuon paikoilleen, kohtalaiset suositukset tuon asennus ohjeista mutta loppu viimein kuitenkin joutui jonkun verran säveltämään.

Tältä se nyt näytti orkkiksen kanssa:
KFHHkC9.jpg


...ja tältä asennuksen jälkeen --->
DotLzC3.jpg


Olen tyytyväinen vaikka maksoi isoa rahaa.... No, Ermaxin osia odotellessa.... Sitten lisää päivitystä :)
 
Onhan nois melkoinen ero, mutta noi vilkut näyttää aika karseilta. Mikset vaihtanut niitä samantien?

Ei ainakaan vielä omaa silmää haittaa nuo, tarkotus oli nyt vaan saada perä siistiksi. Vaihdetaan sitten myöhemmin vaikka eteenkin samalla :) Yllättävän hyvännäköset vilkut silti orkkiksi :)
 
pyörää ulkoiluttamassa ja mittarissa +5c, puolisen tuntia sitä jaksoi vaikka oli kunnon toppaukset päällä.
 
Onko millasia kokemuksia polttimoista? Onko "moto" mallin polttimoista mitään iloa esim. tärinän keston kannalta verrattuna "auto" malleihin?
 
No juu, ei toki ollut tarkoitus mitään tommosta lietsoa :)
Sainhan tuon paikoilleen, kohtalaiset suositukset tuon asennus ohjeista mutta loppu viimein kuitenkin joutui jonkun verran säveltämään.

Tältä se nyt näytti orkkiksen kanssa:
KFHHkC9.jpg


...ja tältä asennuksen jälkeen --->
DotLzC3.jpg


Olen tyytyväinen vaikka maksoi isoa rahaa.... No, Ermaxin osia odotellessa.... Sitten lisää päivitystä :)
Nättihä tosta tuli, joutusko paljo kikkailee että sai vilkku johdot yms menemään ? Pitää katella jos itsekkin tuommosen hommaa tulevaan pyörään kuhan kortin torstaina saa :) Youtubesta vilasin tämän:
 
Kuten aiemmin jo mainittiin, niin halvin ratkaisu on ostaa rautakaupasta kulmarautaa tai toisena vaihtoehtona itse vääntää pellin/alumiininpalasta. Kilventeline kuitenkin on melko yksinkertainen pala metallia, joka on melko helppo tehdä itse.


Kyllä, omaan pyörään piti tehdä akkuteline ja lokasuojaa pätkä, valmiit maksoi 200-300€, tein itse, makso20€


Taakse halusin ledinauhan, missä vilkut, ajovalo ja jarruvalo. Valmiit makso +100€, tein itse telineen ja ostin ebaysa neljä valoa mitkä makso yhteensä 20€.

Säästin aika monta sataa euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Kylkyl mutta myydessä voit ainakin miettiä sen olevan yli 20€ arvoinen "päivitys" (jos niistä nyt koskaan mitään takasin saa:D)
Eipä niistä ikinä omiaan saa, toki veikkaan että toi on mulla ainaki seuraavat 10v.
 
Nättihä tosta tuli, joutusko paljo kikkailee että sai vilkku johdot yms menemään ? Pitää katella jos itsekkin tuommosen hommaa tulevaan pyörään kuhan kortin torstaina saa :) Youtubesta vilasin tämän:


Aika hyvin ohjeiden mukaan meni, ainakin siihen asti että sai vanhan telineen pois. Sen jälkeen sai hieman päätellä mitä mihinkin tuli mutta maalaisjärjellä ajateltuna ei pitäisi tulla ongelmaa. Myös kaikessa rauhassa kun tekee niin hyvä tulee. Vilkkujen johdot piti poikkasta ja laittaa mukana tulleet liittimet, hiukan sai kolviakin näyttää mutta ei pakollinen. Teippiä lopuksi päälle ja avot. Takavalon piuha meni suoraan pyörän orkkis liittimeen. Lopuksi piti porata 6mm poralla kilpeen uudet reiät. Jos tuo reknro olisi ylösalaisin kilvessä niin olisi reiät valmiina. Ihme eu epästandardeja, reiät tehään oikeisiin kohtiin mutta Suomessa porataankin reiät uusiin kohtiin kaposemmalle :/

Mihis pyörään aiot tuon laittaa kiinni? :)
 
Aika hyvin ohjeiden mukaan meni, ainakin siihen asti että sai vanhan telineen pois. Sen jälkeen sai hieman päätellä mitä mihinkin tuli mutta maalaisjärjellä ajateltuna ei pitäisi tulla ongelmaa. Myös kaikessa rauhassa kun tekee niin hyvä tulee. Vilkkujen johdot piti poikkasta ja laittaa mukana tulleet liittimet, hiukan sai kolviakin näyttää mutta ei pakollinen. Teippiä lopuksi päälle ja avot. Takavalon piuha meni suoraan pyörän orkkis liittimeen. Lopuksi piti porata 6mm poralla kilpeen uudet reiät. Jos tuo reknro olisi ylösalaisin kilvessä niin olisi reiät valmiina. Ihme eu epästandardeja, reiät tehään oikeisiin kohtiin mutta Suomessa porataankin reiät uusiin kohtiin kaposemmalle :/

Mihis pyörään aiot tuon laittaa kiinni? :)
Kuhan kortin ny ekana saa :) Vähän täs kauppaa jo hierottu yhdest 690 duke r:stä.
 
Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.
 
Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.
Kotarilla muutaman kerran splittasin ja kerran auto kiilas mut kanttareeseen niin tuli ihana skraidut motovanteisiin. Siihen jäi omat splittailut :(
 
Vaikka vähän kipeänä olenkin niin oli pakko käydä pikkuisen ajamassa. Alkaa jo vähän tuntumaan omalta tuo pyörä, lokakuussa laitoin ja vähän vajaa 3tkm on tullut jo mittariin lisää.
Vibraattori5.jpg

Jotain oranssia tuohon voisi vielä laittaa. Vanneteipit oli ja vedin jo ne kertaalleen uusiksi, ei vaan jotenkin näyttäneet hyvältä niin revin ne sitten kokonaan pois.
Keulahuollon ja uusien renkaiden laiton jälkeen uskaltaa kyllä kallistaa aivan törkeän paljon mutkissa. Nyt alla on dunlop sportsmart max renkaat H-nopeusluokalla, näissä siis pehmeämpi runko joten soveltuvat paremmin keveään smotoon kuin W-nopeusluokalla olevat jämäkämmät versiot.
 
Kotarilla muutaman kerran splittasin ja kerran auto kiilas mut kanttareeseen niin tuli ihana skraidut motovanteisiin. Siihen jäi omat splittailut :(
Eikös tuo muualla euroopassa oo aika yleistä ? Tiedä sitten miten laissa menee niissä maissa.
 
Eikös tuo muualla euroopassa oo aika yleistä ? Tiedä sitten miten laissa menee niissä maissa.
Toki maasta riippuen, mutta niissä maissa jossa tuo on tapana, niin kaikki ymmärtää, että sitä tapahtuu ja siihen varaudutaan. Käyttäydytään siis sen mukaan. Suomalainen on vaarallinen ohitettava autollakin.

Lontoossa ei ole tullut käytyä, mutta videoiden perusteella meno on huomattavan villiä moottoripyöräilijöiden ja polkupyöräilijöidenkin osalta. Moottoripyörillä vedetään vastaantulevaa kaistaa pitkin jos siellä on tilaa ja "ruudutetut" alueet eivät merkkaa mitään. Mikä tahansa väli, mistä moottoripyörä suurinpiirtein mahtuu, käytetään hyväksi. Jos splittaus muuttuu Suomessa täysin lailliseksi, niin ei se tule tapahtumaan Brittimallin mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mä ainakin splittaan aina ku mahdollista turvallisesti, joskus joku urpo autokuski yrittää blokata mut pääsääntöisesti kaikki autot antaa hyvin tilaa. Pari kertaa on miilisi liputtanut radalta ja antanu noottia huonosta käytöksestä.
 
Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.
Kyllä tuli joku kymmenkunta vuotta sitten tuotakin harrastettua. Aika vähän oli mitään kiilailioita mutta hyötykin kyseenalaista näin pienissä ruuhkissa. Nykyään vain tuolla keskisemmässä Euroopassa tulee harrastettua ja sielläkin vain jos oikeaa hyötyä nähtävissä.
 
Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.

En harrasta, arvostan omaa terveyttäni enemmän. Kateelliset Suomalaiset kuitenkin kiilaavat, ja sitten menee muovit mutkalle ja luut poikki. Ne peltipurkeissa matkustavat kuvittelevat olevansa teiden kuninkaita, joita ei mitkään säännöt koske. Ja onhan se nyt ihan täysi mahdottomuus päästää ketään edelle, koska silloinhan se on itseltä pois. :eek:
 
Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.

Silloin tällöin, yleensä jos joutuu ruuhkasempaan tilanteeseen, ei nyt jaksa siis muutaman auton takia.

Koskaan ei ole mitään käynyt, pelisilmä auttaa ja ehkä tuo fighteri (ja oma habitus) myös :D Monesti kyllä tuntuu siltä että räyhäkäsääninen fighteri koetaan autoilijoiden toimesta jotenkin samaan kastiin ha, bandidos jne. pyörien kanssa.

Kerran olen joutunut jäämään välille etten päässyt ajamaan keulille kun oli liian kapea väylä (jonoa siis niin pitkälti että sitä kapeaa väliä ei nähnyt kun jonojen väliin lähdin). Ystävällisesti pysähdyin ja koputin auton takanurkkaan niin tilaa tuli ja pääsin jatkamaan :)
 
Eilen meinas työmatka olla viileä ajella, ennen 6 aamulla -4 pakkasen puolella :D
Päivällä sitten saiki hikoilla, varsinkin hitaissa nopeuksissa.
 
Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.

Suomessa vähemmän, keskisemmässä Euroopassa enemmän. Varsovaa ohittaessa viime syksynä tuosta olisi ollut oikeasti iso hyötykin mutta tosi kapeat väylät siellä päin paikoitellen. Ei leveiden laukkujen kanssa viitsinyt urheilla.
 
Suomessa vähemmän, keskisemmässä Euroopassa enemmän. Varsovaa ohittaessa viime syksynä tuosta olisi ollut oikeasti iso hyötykin mutta tosi kapeat väylät siellä päin paikoitellen. Ei leveiden laukkujen kanssa viitsinyt urheilla.
Ei kai ne laukut ole yhtään stongaa leveämmät?
 
Nii joo kyykkypyörät... :tup:

Ajattelin jotain bemaria, niissä stonga levein kohta

outdoor_1920x1080_k51_p0nb5-1.jpg


Täytyy kyllä sanoa että siinä on busa pilattu totaalisesti!:facepalm:
 
Nii joo kyykkypyörät... :tup:

Ajattelin jotain bemaria, niissä stonga levein kohta

outdoor_1920x1080_k51_p0nb5-1.jpg


Täytyy kyllä sanoa että siinä on busa pilattu totaalisesti!:facepalm:

Miten niin, hyvinhän nuo laukut tuohon sopii, tosta pyörästä on moneksi. Voi olla matkapyörä tai sitten vain kaupunki cruisailuun, kukin tavallaan :)
 
Miten niin, hyvinhän nuo laukut tuohon sopii, tosta pyörästä on moneksi. Voi olla matkapyörä tai sitten vain kaupunki cruisailuun, kukin tavallaan :)

No makuja on monia ja itse en tykkää kyllä yhtään että tuollaiseen pyörään ruvetaan laittamaan kiinteitä laukkuja ja selkänojia.
 
Taas se kesä sieltä tulee ja pitäisi varmaan tehdä jotain pyörälle. No jos nesteet vaihtaisi joka paikasta, niin pääsee pitkälle.

Ajot on yleisesti ottaen olleet aika vähissä, varsinkin kun vertaa muutama vuosi taaksepäin. Kerran vuoteen pitempi reissu, lähes samalla mutta vaihtuvalla porukalla. Tänä vuonna yhdeksäs reissu tiedossa, mutta itselle vasta viides.

Vaikka reissut kestääkin viikon, siirtymät ei kovin isoja ole. Siitä tuleekin meidän reissuporukan nimi: No Fucking Touring. Ajo- ja reissufiilistä saa vähän jo siitä, kun katselee edellisvuosien reissupätkät läpi tubesta :cool:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 793
Viestejä
4 547 336
Jäsenet
74 849
Uusin jäsen
ookooo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom