Tommonen löytyi eBayn ihmeellisestä maailmasta Z900:seen, pääsee tosta kauheasta orkkis telineestä eroon, phyi
Itse kattelin noita myös valmistajan omilta sivuilta, 100 puntaa näytti maksavan abaut että ei tartte raahata pyykkilautaa enää perässä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tommonen löytyi eBayn ihmeellisestä maailmasta Z900:seen, pääsee tosta kauheasta orkkis telineestä eroon, phyi
Niiiiiiinkö?
En tonnista kyykkyä ikinä suosittelisi kenellekkään, Ellei sitten satu ajamaan pelkkää lentokentän suoraa tietä.
Mitä sitä aamuruuhkissa tullut ajeltua miljoonakaupunkien motareilla niin kyllä isomman pyörän kanssa on helpompi elää, ei tartte jatkuvasti vaihtaa vaihteita ja vääntöä löytyy pienillä kierroksilla myös.
Jos asuu motari tien varrella niin onhan se suoraan ajaminen nautinnollisempaa isolla pyörällä. Itse asun pikku tien varressa ja yleisimmät cruisailut on puumalan ja sulkavan rosoiset mutkat. Sekä juhannus sauna klapien väistelyt mutkissa.Mitä sitä aamuruuhkissa tullut ajeltua miljoonakaupunkien motareilla niin kyllä isomman pyörän kanssa on helpompi elää, ei tartte jatkuvasti vaihtaa vaihteita ja vääntöä löytyy pienillä kierroksilla myös.
Hayabusa Fender Eliminator | eBayOon ite yrittäny kanssa ettiskellä järkevän hintaista ja siroa kilpitelinettä, mutta joko saatavuudet on onnettomia tai hinnat älyttömiä.
Kuten aiemmin jo mainittiin, niin halvin ratkaisu on ostaa rautakaupasta kulmarautaa tai toisena vaihtoehtona itse vääntää pellin/alumiininpalasta. Kilventeline kuitenkin on melko yksinkertainen pala metallia, joka on melko helppo tehdä itse.Oon ite yrittäny kanssa ettiskellä järkevän hintaista ja siroa kilpitelinettä, mutta joko saatavuudet on onnettomia tai hinnat älyttömiä.
Sama pärrä oli meikäläisellä alla.Ai perkule, kun tuli muistoja mieleen tuosta Cagivasta; ajoin kevarikortin siihen aikaan, kun tehokkaimmissa piikeissä oli yli 30 heppaa. Hitto ne oli kovia pelejä 16-kesäisten käsissä. Ihme, kun ei sattunut mitään vakavampaa?
Meikäläisen ihka eka prätkä oli juurikin tämä:
Honda NS125R
Hayabusa Fender Eliminator | eBay
Ei nuo nyt minusta pahanhintasia ole
Tuo 150 hepoa pelkällä putkella on ihan ok joskin ehkä hieman alakanttiin. Tietysti jos ei aivan loppuun asti säädetty niin ymmärrän hyvin. Omaa pyörää hierottiin penkissä 3h plus valmisteluihin ja purkuihin mennyt tunti. Vakiona lukemat pyörii penkistä riippuen 145-170hp luokissa gen1:llä.
Kilometreillä tosiaan ei juuri ole merkitystä kyllä japskeissa jos huollot on tehty ajallaan ja pyörä muuten kunnossa. Säätäjä sanoi että pyörä tuntuu olevan pienillä kierroksilla aika herkkä karttojen muutoksille ja se viittaa polttoaineen syötön ongelmiin. Voi olla siis likainen suodatin, heikentynyt pumppu tai suuttimien likaisuus/kuluneisuus. Joka tapauksessa tilailin polttoainesuodattimen mitä ei varsinaisesti ole busassa tarkoitettu edes vaihdettavaksi ja ajattelin sen ainakin vaihdella. Pyörä toimii kuitenkin moitteetta niin en viitsi suuttimia tässä vaiheessa alkaa ronkkia. Ajellaan tällä nyt ja katsotaan sitten kun taas jotain isompaa remonttia tarvitsee jos vaihtelisi parempaa pumppua ja uusia suuttimia.
Itse kattelin noita myös valmistajan omilta sivuilta, 100 puntaa näytti maksavan abaut että ei tartte raahata pyykkilautaa enää perässä
Jos asuu motari tien varrella niin onhan se suoraan ajaminen nautinnollisempaa isolla pyörällä. Itse asun pikku tien varressa ja yleisimmät cruisailut on puumalan ja sulkavan rosoiset mutkat. Sekä juhannus sauna klapien väistelyt mutkissa.
Tottakai sitä kannattaa valita ajoihin sopivin pyörä missä aikoo sitten ajella.
Ennen aikaan iso tonnisien kaasu oli armottoman tarkka jyrkissä mutkissa. Vai onko isoissa pyörissä nykyisin digitaali säädöt ettei tarvitse olla kaasun kanssa niin tarkka mutkissa?
Oon ite yrittäny kanssa ettiskellä järkevän hintaista ja siroa kilpitelinettä, mutta joko saatavuudet on onnettomia tai hinnat älyttömiä.
Muovilätkä taakse(prätkäliiikkeen tausta) tai metallista levy, niin itse olen noiden kanssa tehnyt ja koskaan mitään ongelmaa.Ei pahan hintainen jos hyväksyy että se kilpi räpättää siinä takana miten sattuu. Usa telineeseen kun kilven saa vain yläreunasta kiinni niin yleensä se kilpi vibraa kiinnitykset rikki ennen pitkää. Ai mistäkö tiedän...
Muovilätkä taakse(prätkäliiikkeen tausta) tai metallista levy, niin itse olen noiden kanssa tehnyt ja koskaan mitään ongelmaa.
Kyllähän se helposti murtuu jos noista kahdesta laittaa ylälaidasta vaan kiinniä
Annoin vaan kaverille vinkkiä miten saa tommosen edullisen kilpitelineen ja miten saa kestämään. Tässä nyt ollut puhetta mistään oman egon pönkityksestä?Kai se vähän riippuu kuinka uusi prätkä on tai hintava, kerrankos se kirpaisee +100euroa laittaa moiseen. Tähänkin pätee sama että, ei se ole harrastus jos ei kaikki raha mene No mutta kukin tavallaan
Annoin vaan kaverille vinkkiä miten saa tommosen edullisen kilpitelineen ja miten saa kestämään. Tässä nyt ollut puhetta mistään oman egon pönkityksestä?
Onhan nois melkoinen ero, mutta noi vilkut näyttää aika karseilta. Mikset vaihtanut niitä samantien?Olen tyytyväinen vaikka maksoi isoa rahaa.... No, Ermaxin osia odotellessa.... Sitten lisää päivitystä
Onhan nois melkoinen ero, mutta noi vilkut näyttää aika karseilta. Mikset vaihtanut niitä samantien?
Nättihä tosta tuli, joutusko paljo kikkailee että sai vilkku johdot yms menemään ? Pitää katella jos itsekkin tuommosen hommaa tulevaan pyörään kuhan kortin torstaina saa Youtubesta vilasin tämän:No juu, ei toki ollut tarkoitus mitään tommosta lietsoa
Sainhan tuon paikoilleen, kohtalaiset suositukset tuon asennus ohjeista mutta loppu viimein kuitenkin joutui jonkun verran säveltämään.
Tältä se nyt näytti orkkiksen kanssa:
...ja tältä asennuksen jälkeen --->
Olen tyytyväinen vaikka maksoi isoa rahaa.... No, Ermaxin osia odotellessa.... Sitten lisää päivitystä
Kuten aiemmin jo mainittiin, niin halvin ratkaisu on ostaa rautakaupasta kulmarautaa tai toisena vaihtoehtona itse vääntää pellin/alumiininpalasta. Kilventeline kuitenkin on melko yksinkertainen pala metallia, joka on melko helppo tehdä itse.
tein itse, makso20€
Prätkän rakentaminen on hermolomaa, sille ei voi laskea hintaaLaske nyt hyvä mies omalle työllesikin jotain arvoa kun tuollaista jälkeä tehdään
Prätkän rakentaminen on hermolomaa, sille ei voi laskea hintaa
Eipä niistä ikinä omiaan saa, toki veikkaan että toi on mulla ainaki seuraavat 10v.Kylkyl mutta myydessä voit ainakin miettiä sen olevan yli 20€ arvoinen "päivitys" (jos niistä nyt koskaan mitään takasin saa)
Nättihä tosta tuli, joutusko paljo kikkailee että sai vilkku johdot yms menemään ? Pitää katella jos itsekkin tuommosen hommaa tulevaan pyörään kuhan kortin torstaina saa Youtubesta vilasin tämän:
Kuhan kortin ny ekana saa Vähän täs kauppaa jo hierottu yhdest 690 duke r:stä.Aika hyvin ohjeiden mukaan meni, ainakin siihen asti että sai vanhan telineen pois. Sen jälkeen sai hieman päätellä mitä mihinkin tuli mutta maalaisjärjellä ajateltuna ei pitäisi tulla ongelmaa. Myös kaikessa rauhassa kun tekee niin hyvä tulee. Vilkkujen johdot piti poikkasta ja laittaa mukana tulleet liittimet, hiukan sai kolviakin näyttää mutta ei pakollinen. Teippiä lopuksi päälle ja avot. Takavalon piuha meni suoraan pyörän orkkis liittimeen. Lopuksi piti porata 6mm poralla kilpeen uudet reiät. Jos tuo reknro olisi ylösalaisin kilvessä niin olisi reiät valmiina. Ihme eu epästandardeja, reiät tehään oikeisiin kohtiin mutta Suomessa porataankin reiät uusiin kohtiin kaposemmalle :/
Mihis pyörään aiot tuon laittaa kiinni?
Kotarilla muutaman kerran splittasin ja kerran auto kiilas mut kanttareeseen niin tuli ihana skraidut motovanteisiin. Siihen jäi omat splittailutUskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.
Eikös tuo muualla euroopassa oo aika yleistä ? Tiedä sitten miten laissa menee niissä maissa.Kotarilla muutaman kerran splittasin ja kerran auto kiilas mut kanttareeseen niin tuli ihana skraidut motovanteisiin. Siihen jäi omat splittailut
Toki maasta riippuen, mutta niissä maissa jossa tuo on tapana, niin kaikki ymmärtää, että sitä tapahtuu ja siihen varaudutaan. Käyttäydytään siis sen mukaan. Suomalainen on vaarallinen ohitettava autollakin.Eikös tuo muualla euroopassa oo aika yleistä ? Tiedä sitten miten laissa menee niissä maissa.
Kyllä tuli joku kymmenkunta vuotta sitten tuotakin harrastettua. Aika vähän oli mitään kiilailioita mutta hyötykin kyseenalaista näin pienissä ruuhkissa. Nykyään vain tuolla keskisemmässä Euroopassa tulee harrastettua ja sielläkin vain jos oikeaa hyötyä nähtävissä.Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.
Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.
Uskaltaakos foorumin mopoilijat lane splittailla? Onko käynyt pahasti? Välillä autolla ajaessa näkee ihan nättejä suorituksia, mutta en ole vielä itse pyörällä uskaltanut tarjota jonojen väliin.
Ei kai ne laukut ole yhtään stongaa leveämmät?Suomessa vähemmän, keskisemmässä Euroopassa enemmän. Varsovaa ohittaessa viime syksynä tuosta olisi ollut oikeasti iso hyötykin mutta tosi kapeat väylät siellä päin paikoitellen. Ei leveiden laukkujen kanssa viitsinyt urheilla.
Ei kai ne laukut ole yhtään stongaa leveämmät?
Nii joo kyykkypyörät...
Ajattelin jotain bemaria, niissä stonga levein kohta
Täytyy kyllä sanoa että siinä on busa pilattu totaalisesti!
Miten niin, hyvinhän nuo laukut tuohon sopii, tosta pyörästä on moneksi. Voi olla matkapyörä tai sitten vain kaupunki cruisailuun, kukin tavallaan
Aamulla ajokokeeseen kuumotukset
Näin mä toivon, kun perjantaina pitäs lähtee pyörää hakemaanOnnea vaan, hyvin se menee =)