Mopokuumetta

Tuli käytyä korottamassa A2 kortti iso A:ksi, ja samaan syssyyn hain yamaha yzf600r:n pihaa koristamaan.
Viikonloppuna tuli käytyä avaamassa ajokausi, kun kerta kelitkin sen salli.
200Km tuli ajettua (joka on jo melkein enempi, mitä A2 kortilla tuli ajettua..), ja on pakko todeta että onha tämä ihan älyttömän hienoa ajella (itselle)uusia mutkateitä. Vaikka vauhtia ei ihan hirveitä olekkaan, on fiilis kyllä ihan katossa. Oispa enemmän vapaa-aikaa..
 
Posti kantoi tänään viimeisen osan mitä tarvitsin pyörän valmiiksi saamiseen eli vesipumpun mekaanisen tiivisteen ja nyt ajokausi on korkattu :kippis:

dzXQbVel.jpg
 
Treadin pikkupoika ilmoittautuu :D. Eka oma pärrä haettu, pitäis vaan renkaat vaihtaa(kudokset näkyy), startin hiilet sekä akku. Pyöränä toimii -05 CBR 125R. Cagiva Mito piti hankkia, mutta eipä rahat riitä bensaan, sekä tyttöystäväkin totesi ettei niin korkealle matkustajan paikalle istu :sori:.
Mutta on tässä ääniä mummojen säikyttelyyn, vissiin putken lisäks vähän suuttimia vaihdettu isommaks, kun rikkaalla käy :kahvi::
 
Treadin pikkupoika ilmoittautuu :D. Eka oma pärrä haettu, pitäis vaan renkaat vaihtaa(kudokset näkyy), startin hiilet sekä akku. Pyöränä toimii -05 CBR 125R. Cagiva Mito piti hankkia, mutta eipä rahat riitä bensaan, sekä tyttöystäväkin totesi ettei niin korkealle matkustajan paikalle istu :sori:.
Mutta on tässä ääniä mummojen säikyttelyyn, vissiin putken lisäks vähän suuttimia vaihdettu isommaks, kun rikkaalla käy :kahvi::

Minun mielestä tuo kyllä käy laihalla, koska putkessa paukkuminen on tyypillinen oire laihalle seokselle. Todennäköisesti pyörään on vain vaihdettu putki (vai pelkkä slipari?), mutta kaasariin ei ole ole laitettu isompaa suutinta. Aika helppohan tuo on tarkistaa ja vakio suutin oli muistaakseni 118 (Löytyy tallista samanlainen -06 cebari niin jotain tietoa niistäkin on). Siinä mielessä hyvä, että pyörässä on valmiina "tehoputki" kun ei noiden ostelemisessä 4t kevariin ole taloudellisesti mitään järkeä kun ei ne tehot kasva kuin ehkä puoli heppaa. Äänistä nyt voi sitten olla montaa mieltä :kahvi:
 
Mulla ainakin kaasari-GSXR käy rikkaalla ja kunnon moottorijarrulla paukkuu putkessa, samoin nopeassa kaasun hölläyksessä ylipäätään.
 
No sit pitää hommata uutta suutinta, onneks ei oo ko muutaman euron ja pyörä valmiiks paloina :D

EDIT: Ja tosiaan mutuilin seoksen olevan aika rikkaalla, kun pyörässä oli DynoJetin tarrat kiinni ja vajaa boksi kyseisen puljun suuttimia tuli mukana. Sekä liekit. :rolleyes: Mutta joo, silläpä ostinkin semmoisen jossa valmiiksi putki oli, eipä niitä erikseen kannata. :D
 
Viimeksi muokattu:
Treadin pikkupoika ilmoittautuu :D. Eka oma pärrä haettu, pitäis vaan renkaat vaihtaa(kudokset näkyy), startin hiilet sekä akku. Pyöränä toimii -05 CBR 125R. Cagiva Mito piti hankkia, mutta eipä rahat riitä bensaan, sekä tyttöystäväkin totesi ettei niin korkealle matkustajan paikalle istu :sori:.
Mutta on tässä ääniä mummojen säikyttelyyn, vissiin putken lisäks vähän suuttimia vaihdettu isommaks, kun rikkaalla käy :kahvi::


Hassua kun ihmiset luulee että paukuttelu on rikkaasta seoksesta johtuvaa, yleensä juurikin päinvastoin.
 
Hassua kun ihmiset luulee että paukuttelu on rikkaasta seoksesta johtuvaa, yleensä juurikin päinvastoin.
Ekan pärrän kans oppii uutta. :D

Miten muuten, oisko Pirelli Angelcity hyvä rengasmalli tommoiseen Cebariin? Maantieajoa eniten tulee ajeltua.
 
Aijai olikin nannaa ajella hornetilla nyt kun on tee-se-itse triboseatti kuskille, ei perse enää liu'u kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ympäriinsä. Huima ero 120 vauhdissa myös siirtymisellä timmiin nahkatakkiin vrt. vähän iso tixtex, tuuli ei lepata läheskään niin paljoa enää. Vähän robocop olo on, mutta jospa tuo muotoutuisi kesän kuluessa :D


ppNkfE5.jpg
 
Joo se lepattavilla kamoilla ajo tuntuu samalta kun ajais autolla ilman ovia ja turvavöitä :eek: (oma mielipide)
 
Richa Rainvent sadetakki keltainen L | Motonet Oy

Onko kokemuksia noista sadetakeista? Voisi ostaa ja heittää reppuun työmatkoille, niin ei nahkoja tarvisi kastella. Bonusta jos mahtuisi penkin alle, mutta ei välttämätön ominaisuus. Tuo rainventti vaikutti ihan järkevälle, mutta nippanappa taitaa olla penkin alle meno.
 
Itsellä on jokin goretex takki ja housut. Muuten piti täysin vettä mutta housut loppui pötsin kohdalle, niin vesi oli noussut puseroon mahan kohdilta 3h ajon jälkeen.

Niin pitäisikö sitä olla jokin vetoketju jolla takki ja housut yhdistetään ettei kaatosateessa vesi pääsisi nousemaan läpi? Vai onko jokin muu kikka olemassa?

Edit: kappas tuollainen haalarihan taitaa olla varmin ettei fuskaa
Alpinestars Hurricane sadehaalari keltainen/musta | Motonet Oy
Ei tosin penkin alle varmaankaan mahdu, mutta onneksi itsellä on 3kpl hevosen laukkuja pyörässä joihin mahtuu teltat ja eväkset kätsysti.

Toinen kysymys on että olisiko suositella täysin vedenpitäviä hanskoja jotka toimisivat kahvanlämmittimien kanssa, vai onko sellainen mahdotonta?
 
Viimeksi muokattu:
Vakiona housut ja takin yhdistävä vetoketju on siellä takaosassa. Etuosaan sellaisen liittäminen ei oikein onnistu ja rako jää väkisellä. Jos tietää ajavansa pitkään vesisateessa, niin parempi on vain varautua sadekamojen kanssa.
 
Ostin Rukan takin ja ajattelin ommella housuihin kaveriksi vetoketjun toisen puolikkaan. Takin mukana vain ei sattunut tulemaan toista puolikasta toisinkuin Heldin takissa. Rukalta kysyin vetoketjua ja heillä ei ole eikä valmistajaakaan suostuneet paljastamaan. Kertoivat vain, että on ainoastaan heille vetoketjuja tekevä pulju. Pitää siis ommella takkiin uusi vetoketju. Vanha pitää jättää siltä varalta, että tulee hankittua Rukan housut. Housuihinkin tulee kahdet vetoketjut kun pitää saada kiinni kevyempään Heldin takkiin, jossa on erimittainen ketju. Hyvät ketjuarpajaiset tuli. Erikoisuutena Rukalta soitti edustaja normaalin voivoi -tyylisen copypastesähköpostin sijaan.
 
Jooh, pitää itse kävästä hanxilla, teetättämässä sopiva kaikkine vetoketjuineen ja ottaa lisäksi täys kevlar vuoraus. Niin tuntuu hieman turvallisemmaltakin airbaggien kanssa.
Viimeksikin kun hanxilla kävin sain ihan superpalvelua.
 
Nyt on A- kortti taskussa. Oli kyllä yksinkertainen prosessi opetusluvalla. Ja kaikki tietysti kerrasta läpitte :tup:
 
Itsellä on jokin goretex takki ja housut. Muuten piti täysin vettä mutta housut loppui pötsin kohdalle, niin vesi oli noussut puseroon mahan kohdilta 3h ajon jälkeen.

Niin pitäisikö sitä olla jokin vetoketju jolla takki ja housut yhdistetään ettei kaatosateessa vesi pääsisi nousemaan läpi? Vai onko jokin muu kikka olemassa?

Edit: kappas tuollainen haalarihan taitaa olla varmin ettei fuskaa
Alpinestars Hurricane sadehaalari keltainen/musta | Motonet Oy
Ei tosin penkin alle varmaankaan mahdu, mutta onneksi itsellä on 3kpl hevosen laukkuja pyörässä joihin mahtuu teltat ja eväkset kätsysti.

Toinen kysymys on että olisiko suositella täysin vedenpitäviä hanskoja jotka toimisivat kahvanlämmittimien kanssa, vai onko sellainen mahdotonta?

Haalari on aika varma valinta joo jos tyykkää vaihdella asusteita. Ikävinä puolina se että jos vetää päälle liian aikaisin niin varmasti sade loppuu, jos liian myöhään niin märät vaatteet jää alle hengittämättömään pussiin, jos kuumaa niin hiki kastelee kuitenkin. Joskus nuorempana ja rohkeampana pistin tuollaisen sadehaalarin alle vaan villapaidan ja tuulihousut, tiedän ettei suojannut mitään mutta kun oli kiertänyt Brittein saarta muutaman päivän ja joka helvetin päivä satoi niin jostain piti tinkiä.

Useinhan gore/kopio kalvollisissa tuo vesi pääsee edestä sisään jos ei ole sitä Goretex vetskaria ja vesi kertyy lammikoksi takin ryppyihin. Ite ainakin ihan käsipelillä suoristan takkia välillä että vesi pääsee pois.
 
Nyt olisi uusi Z900 löytänyt kotiin, vihdoin ja viimein :)
rg2ZAxE.jpg
Olikos tämä Z900 nyt täysin uusi malli? Ihan nätin pelin olet ostanut :kippis: En nyt tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta yksi asia tosin vähän häiritsee tuossa ja monessa muussa uudessa nakupyörässä eli tuo valomaski. Mielestäni hienoin olisi perinteinen pyöreä ajovaloa niinkuin tuossa mun zetorissa tai joku vähän yksinkertaisempi maski. Jotenkin tuo maski yrittää olla vähän bomber/fighter tyylinen (pyörässä, joka ei kyseisiin "pyörätyypeihin" oikeastaan kuulu) kuitenkaan onnistumatta siinä.
 
Olikos tämä Z900 nyt täysin uusi malli? Ihan nätin pelin olet ostanut :kippis: En nyt tiedä olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta yksi asia tosin vähän häiritsee tuossa ja monessa muussa uudessa nakupyörässä eli tuo valomaski. Mielestäni hienoin olisi perinteinen pyöreä ajovaloa niinkuin tuossa mun zetorissa tai joku vähän yksinkertaisempi maski. Jotenkin tuo maski yrittää olla vähän bomber/fighter tyylinen (pyörässä, joka ei kyseisiin "pyörätyypeihin" oikeastaan kuulu) kuitenkaan onnistumatta siinä.

Tuota tuota, kyllä, on ihan uusinta uutta Kawasakilta Z sarjaan ja harvalla näitä taitaa olla vielä tätä nykyä tai ainakaan Suomessa :) Olen itsekkin ollut tyytyväinen, näyttää Zedalta niin kuin joskus aikaisemmat 750 ja 1000:set veljensä. Parasta tossa nyt on mitä olen tähän mennessä päässyt toteamaan on se että tosiaan "persjalkasilla" tassut osuvat maahan saakka :D Näin vähän kuvittelinkin tai "toivoinkin". En aikaisemmin tämän päällä ole istunut tai koeajanut :) Edelliset Z750 -07 ja Z1000 -11 sen verran hyvän kuvan jättivät että pitihän tämä poistaa vaikka varmaan Yamahan, Suzukin ja Triumphin leiriltä toista mieltä ollaankin. Viimeistä ei edes ollut mahdollista tilata kun tämän ostin, onhan siinä hieno näyttö ja kaikissa näissä muissakin ILMAN Z:aa niin on myös ajo apuja....kuka niitä tarvitsee o_O Ajettavuus arvostelujen mukaan on kuitenkin se että kuski on yhtä pyörän kanssa :)

No, ajellaan nämä ns. pakolliset sisäänajo km:t eka ja sen jälkeen vasta :)

Eihän se muuten tarkkaa ole tänä päivänä enää tuo sisäänajo sillain kuin joskus ennen vanhaan? Ajelee joku 1000km sillain maalais järjellä ja sitten huoltoon, thats it??

Tohon pyöreälamppuiseen juttuun vielä niin ei ainakaan olisi mieluinen, makuja on monia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Z50
Tuota tuota, kyllä, on ihan uusinta uutta Kawasakilta Z sarjaan ja harvalla näitä taitaa olla vielä tätä nykyä tai ainakaan Suomessa :) Olen itsekkin ollut tyytyväinen, näyttää Zedalta niin kuin joskus aikaisemmat 750 ja 1000:set veljensä. Parasta tossa nyt on mitä olen tähän mennessä päässyt toteamaan on se että tosiaan "persjalkasilla" tassut osuvat maahan saakka :D Näin vähän kuvittelinkin tai "toivoinkin". En aikaisemmin tämän päällä ole istunut tai koeajanut :) Edelliset Z750 -07 ja Z1000 -11 sen verran hyvän kuvan jättivät että pitihän tämä poistaa vaikka varmaan Yamahan, Suzukin ja Triumphin leiriltä toista mieltä ollaankin. Viimeistä ei edes ollut mahdollista tilata kun tämän ostin, onhan siinä hieno näyttö ja kaikissa näissä muissakin ILMAN Z:aa niin on myös ajo apuja....kuka niitä tarvitsee o_O Ajettavuus arvostelujen mukaan on kuitenkin se että kuski on yhtä pyörän kanssa :)

No, ajellaan nämä ns. pakolliset sisäänajo km:t eka ja sen jälkeen vasta :)

Eihän se muuten tarkkaa ole tänä päivänä enää tuo sisäänajo sillain kuin joskus ennen vanhaan? Ajelee joku 1000km sillain maalais järjellä ja sitten huoltoon, thats it??

Tohon pyöreälamppuiseen juttuun vielä niin ei ainakaan olisi mieluinen, makuja on monia :)
Ei tuo siisäänajo tietääkseni ole ihan niin tarkkaa nykyään kun valmistustekniikat on kehittynyt. Siitäkin ollaan montaa mieltä, että miten se sisäänajo pitäisi suorittaa, mutta itse varmaan teksin kuitenkin niin kuin ohjekirjassa sanotaan ja sen jälkeen kovaa ajoa :cigar:

Mitä tohon ajovaloon tulee, niin en tarkoittanut, että valon pitäisi olla pyöreä vaan myös vähän yksinkertaisemmin muotoiltu maski olisi mielestäni parempi, esimerkkinä olkoon vaikka tämä kotarin maski
2013_KTM_Duke_690_02.jpg
 
Ei tuo siisäänajo tietääkseni ole ihan niin tarkkaa nykyään kun valmistustekniikat on kehittynyt. Siitäkin ollaan montaa mieltä, että miten se sisäänajo pitäisi suorittaa, mutta itse varmaan teksin kuitenkin niin kuin ohjekirjassa sanotaan ja sen jälkeen kovaa ajoa :cigar:

Mitä tohon ajovaloon tulee, niin en tarkoittanut, että valon pitäisi olla pyöreä vaan myös vähän yksinkertaisemmin muotoiltu maski olisi mielestäni parempi, esimerkkinä olkoon vaikka tämä kotarin maski
2013_KTM_Duke_690_02.jpg

No joo niin itsekki ajattelin ei se sisäänajo olisi sen kummempi mutta kukin tyylillään. Sopivasti matalia ja korkeita kierroksia ja jotain lähemmäs 1000km kuin 0 :) Uudet renkaat kannattaa kaikkien huomioida liukkaudestaan uutena, tässä hox hox kaikille ketkä moista ei tiedä :)

Nii pyöreä tai ei, tällänen Z:jen tyyli sopii itelle :)
 
pyöräkuumeen iskiessä voi vaikka katsella Speden ja Urkin pyörän rakentelua parin vuoden takaa.

 
Hianothan nuo Zetan valot ovat. Aina kyllä (montakymmentä vuotta) tullut kawoja ihailtua vaikka ei ole omaan omistukseen sattunutkaan. Hassua juttu sinänsä.

Vaan olipa tänään mahtava ajelukeli. Tuli kyllä väkisin mieleen PMMP: n Matkalaulu.... :D
 
Tässä oma rakkaani, luultavasti vappuna jo pääsee ensimmäiset ajot suorittamaan :)
 

Liitteet

  • 13397098_10208423089908431_1629111424_o.jpg
    13397098_10208423089908431_1629111424_o.jpg
    361,6 KB · Luettu: 62
Laitetaanpa nyt sit omakin pärrä esille :)

CBR1.jpg


Saa ajella yksin, ei ole emäntä hinkunut tarakalle :D
 
Laitetaanpa nyt sit omakin pärrä esille :)


Saa ajella yksin, ei ole emäntä hinkunut tarakalle :D
Fighterilla en ole koskaan itse ajanut mutta kuvittelisin sen olevan paljon vapaampaa ja huolettomampaa kuin muoviluodilla jollainen itsellä on? Itseäni ainakin joskus kauhistuttaa jättää pyörä parkkikselle tai muualle vastaavaan paikkaan. Kaatuessa katteet maksavat hunajaa ja saakin jo tehdä itsekkin fighterin :d
 
Fighterilla en ole koskaan itse ajanut mutta kuvittelisin sen olevan paljon vapaampaa ja huolettomampaa kuin muoviluodilla jollainen itsellä on? Itseäni ainakin joskus kauhistuttaa jättää pyörä parkkikselle tai muualle vastaavaan paikkaan. Kaatuessa katteet maksavat hunajaa ja saakin jo tehdä itsekkin fighterin :d

Juu kyllä näin on, ja aika hyvin saa fighterit olla rauhassa omalla kokemuksella. Edellisestä moposta potkittiin kerrostalon pihalla yöllä vilkutkin kerran mäkeen mutta tuo saa olla *kop kop* rauhassa.

Kasko pitää melkein olla hyväkuntoisessa katteellisessa pyörässä jos haluaa ne katteet pitääkin siinä :D
 
Hei taas immeiset!

Nyt tarvis kokemuksen ääntä :D Eli kova mopokuume on iskenyt jälleen 4 vuoden jälkeen. Nuorempana loppu mopoilu siihen, kun vedettiin oikein kunnolla yli temppuillessa ja kävely oli 2 kuukautta pois päivärytmistä. Tonnisiin ei ihan vielä riitä kantti ja muutaman hyvän 600/750 pärrän olen löytänyt hyvään hintaan. (jopa näin keväällä :O)

Eli -10 600cc vai -08 750cc? Molemmat samalta valmistajalta ja ajetut kilometrit pyörillä ovat 23t & 24t.
Omasta pärräilystä on aikaa ja voin nyt jo sanoa, että toki tuo 600cc tuntuu vauhdilta aluksi, mutta toisaalta 750cc vääntäisi paremmin ja olisi ns. mukavampi ajaa. Vai onko näin pienillä kuutioeroilla suurta vaikutusta? Mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan. :)
 
Hei taas immeiset!

Eli -10 600cc vai -08 750cc? Molemmat samalta valmistajalta ja ajetut kilometrit pyörillä ovat 23t & 24t.
Omasta pärräilystä on aikaa ja voin nyt jo sanoa, että toki tuo 600cc tuntuu vauhdilta aluksi, mutta toisaalta 750cc vääntäisi paremmin ja olisi ns. mukavampi ajaa. Vai onko näin pienillä kuutioeroilla suurta vaikutusta? Mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan. :)

Kerro toki, mistä malleista on kyse :) Mutta 750cc ehdottomasti, niin ei jää pieneksi hetkessä ja tuo vääntö on aina mukava asia pyörässä. Kyllä monesti on huomattava ero 600 ja 750cc väännöissä!
 
Jos puhutaan gixxeri 08 750cc vehkeestä niin kyllähän se liikkuu, tosin kyllä sitä täytyy kierrättää jossakin 6500rpm ja ylöspäin, sitten se vasta "herää" ja vastaa hienosti kaasuun. Tämä oli vielä oikein säädettynä, pc+yosin ränni.

Joku 600c varmaan vielä enemmän tarvii kierroksia eli ei ainakaan sellaisia. Itselleni hommasin laakista 1000cc gixxer 01 kun kortin hommasin. Tälläistä kaveri suositteli että älä vaan tehottomampaa hommaa, rupee sitten nyppimään ennen pitkää jos "mopomman" hommaa :) Kyllä millä vaan voi rauhallisesti ajella, kaikki on kaasukahvan ja korvienvälistä kiinni miten kovaa sitä tulee mentyä ;)

Niin ja tosiaan isommilla pyörillä ei paljon tarvi pelata vaihteilla kun tarvii ohitella. Surutta voi pitää isointa ja pienemmistäkin vauhdeista yleensä selviää taas kaasua lisäämällä :) On se vääntävämpi pyörä vain kivempi ajettava =)
 
Itsellä ollut nyt öbaut 4 kautta 600cc -07 kikseri, ja suurinpiirtein noilla 6-7k rpm kohdilla se vasta herää. Alakierroksilla melko laiska, eikä sitä viitsi koko ajan huudattaa kaupunkiajossa. Ehdottomasti 750cc jos valita saa.
 
Kyllä varmaan 750cc kannattaa jos ainut muuttuja pyörissä, mutta 600cc ei huono valinta.

Kyllä sillä 600cc kyykylläkin kerkeää. Itsellä kolme kesää 09 R6:lla takana, ja aina se vääntää hymyn korville kun päästään yli 7k rpm. Kaupunkia ei tule hirveästi pyöritettyä, mutta siellä pärjää vallan mainiosti pienillä kierroksilla, koska vaihteena toimii yleensä joku pienempi. On totta että ajaminen vaatii ehkä hieman enemmän vaivaa kuussatasella verrattuna johonkin tonniseen. Itseä ei niin häiritse ohituksia varten "tarvittava" vaihteiden roplaaminen, koska aina saa kuunnella sitä ihanaa rivinelkun kiljuntaa samalla. Tulee myös ehkä kestettyä enemmän hereillä ajaessa kun tarvitsee vähän suunnitella ja ennakoida. Kuussatanen on myös aika anteeksiantava pikkukierroksilla, koska kahvan kääntäminen liikaa jossain kohdassa ei tarjoa heti sitä vääntöä.

Toisaalta 750cc ei taida olla kovin eri peto, eli aika samat pointit pätee ilmeisesti siihekkin. Vähän vaan pirteämmin vastaa alhaisemmilta kierroksilta. Tietysti jos nyt puhutaan jostain muista kuin rivinelkuista niin varmaan aika eri tarina.

Tuo 23 vs 24tkm voi olla aika iso tekijä, joissain pyörämalleissa taitaa 24tkm huolto olla isompaa luokkaa. Toisin sanoen jos jompaan kumpaan tehty isompi huolto alle saattaa säästää satasia jos sen mukaan pyörää valitsee.

Tulipas tarinoitua, toivottavasti tekstistä löytyy vastauksia johonkin kysymykseen :D Piti vissiin päästä jotain mopoaiheista kirjoittamaan, kun polte on kova ja ulkona leijailee lunta taivaalta:(Voisko se kesä jo alkaa!
 
Vetääkö noi kuussatku kyykyt sitten huonommin kun nakuversiot, esim satasen vauhdista kutosella lähtiessä? 600cc hornetti lähtee ohitukseen ihan kohtuullisesti kun vääntää vaan sinkin kireälle, ei siinä tavalliset autot perässä pysy.
 
No tässä päästään taas tähän että mikä on "kohtuullisesti" :D Kuussatasella ajavan kohtuullisesti on varmasti eriävä kuin 750 kuskin kohtuullisesti ja edelleen 1000cc pyörällä ajavan mielestä edelliset eivät varmaan ole kohtuullista nähnytkään.

Kyllähän siinä nyt oikeasti kuussatasella KERKEÄÄ ohi ilman sitä kakkosella/kolmosella/nelosella käyttöä. Kuitenkaan kutosvaihteella ei varmaan ikinä tule itse ohitettua, on se sen verran laiska peli.

EDIT: selvennetään nyt sen verran, että en laske ohitukseksi kaksikaistaisella tiellä ohi köröttelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta mielestäni paskapuhetta, etteikö kuussatasella pääsisi kutosvaihteella motarilla ohi. Ainakin oma cbr kyllä kiihtyy 100--> mukavasti (normaali ajoon riittävästi) eikä tee tiukkaa todellakaan päästä ohi.

Tämä viesti siis ei varsinaisesti ole ketään kohtaan, kunhan totean 600:n riittävyyden normaaliajoon :)
 
Kiitokset vinkeistä :D Pitää ottaa yhteyttä henkilöihin ja kyselle noista huolloista, vaikka näin alustavasti molemmissa näytti olevan huoltokirjat kondiksessa. Kai sitä pitää siihen 750 puolelle kallistua, kyllähän ne kuutiot aina kiehtoo.. :D
 
Riippuu niin välityksistä ja pyörästä, mutta on se aika tuskasta ohittaa 600cc:lla isoimmalla vaihteella. Tottakai se paremmin kiihtyy kuin 1.3l toyota, mutta mielellään sitä pykältää pienempää. Ei sitä kaikilla 1000cc:llakaan ihan isommalla vaihteella lähde mielellään ohittamaan :)
 
Vetääkö noi kuussatku kyykyt sitten huonommin kun nakuversiot, esim satasen vauhdista kutosella lähtiessä? 600cc hornetti lähtee ohitukseen ihan kohtuullisesti kun vääntää vaan sinkin kireälle, ei siinä tavalliset autot perässä pysy.
Kun ittelle ostin CB1000R'n, niin oli tarkoitus hommata toi 600cc versio. Menin liikkeestä hakeen sitä koeajolle, niin ei sattunu oleen paikalla. Myyjä antoi tonnarin avaimet ja sano että käy huomenna sit hakeen sen kusiaisen ajettavaksi. Oli muuten tosi lyhyt se jälkimmäinen koeajo - ei siinä auttanu kuin kaivaa taskua vähän syvemmältä...
 
Kun ittelle ostin CB1000R'n, niin oli tarkoitus hommata toi 600cc versio. Menin liikkeestä hakeen sitä koeajolle, niin ei sattunu oleen paikalla. Myyjä antoi tonnarin avaimet ja sano että käy huomenna sit hakeen sen kusiaisen ajettavaksi. Oli muuten tosi lyhyt se jälkimmäinen koeajo - ei siinä auttanu kuin kaivaa taskua vähän syvemmältä...
Myyjä osas hommansa :D Luulisin että kaikille kuussatas-kuskeille käy joskus noin, pääsee koittamaan isompaa pyörää ja sit se 600 ei tunnu enää miltään.
 
Juu, älä osta 600. Osta 750 on kyllä ihan eri maailmasta. 600 joudut huudattamaan joka ohituksessa ja ylämäessä. 750 tuntui vääntävän paremmin sekä oli hiljaisempi ku 70cc suzuki pv.
750 pyörän painokin taitaa olla 180-190kg eli ihan näppärä.

edit: riittihän se kortti siihen 750? Sekä järki ja ajotaidot?
 
Kaikki alle tonniset on mopoja.

Plot twist onkin, että mainitsematta jätetyt yksilöt ovatkin Honda Shadow 600cc ja 750cc
 
Juu, älä osta 600. Osta 750 on kyllä ihan eri maailmasta. 600 joudut huudattamaan joka ohituksessa ja ylämäessä. 750 tuntui vääntävän paremmin sekä oli hiljaisempi ku 70cc suzuki pv.
750 pyörän painokin taitaa olla 180-190kg eli ihan näppärä.

edit: riittihän se kortti siihen 750? Sekä järki ja ajotaidot?
Kuinka lihava tai kuinka laiska 600 pitää olla, että joutuu huudattamaan joka ohituksessa ja ylämäessä :confused: Kyllä minä ainakin pääsen jyrkätkin mäet kutosella ylös ihan ongelmitta, mitään muuta ei pidä tehdä kuin antaa ihan vähän enemmän kaasua ettei kierrokset laske. Normaalit ohituksetkin sujuvat kutosella (eli yleensä 80km/h -> 100km/h) aivan tarpeeksi nopeasti. Itse tosin monesti vaihdan pienemmälle koska onhan se vaan paljon hauskempaa.

Ja kyllähän se ainakin osittain paikkaansa pitää, että on hauskempaa ajaa hitaalla pyörällä kovaa kuin nopealla hiljaa. Siitä hitaammasta pyörästä saa enemmän irti kun pystyy hyödyntämään pyörän potentiaalin paljon paremmin silti syyllistymättä laittomuuksiin. Esimerkiksi siitä tonnisen kyykyn potentiaalista ei pysty hyödyntämään kuin murto-osan julkisilla teillä. Tokihan se isompi pyörä kiihtyy paremmin, mutta mikäli ajelee edes etäisesti rajoitusten mukaan niin eipä sitäkään pysty kovin hyvin hyödyntämään.
 
Kuinka lihava tai kuinka laiska 600 pitää olla, että joutuu huudattamaan joka ohituksessa ja ylämäessä :confused: Kyllä minä ainakin pääsen jyrkätkin mäet kutosella ylös ihan ongelmitta, mitään muuta ei pidä tehdä kuin antaa ihan vähän enemmän kaasua ettei kierrokset laske. Normaalit ohituksetkin sujuvat kutosella (eli yleensä 80km/h -> 100km/h) aivan tarpeeksi nopeasti. Itse tosin monesti vaihdan pienemmälle koska onhan se vaan paljon hauskempaa.

Niiiiiiinkö?

En tonnista kyykkyä ikinä suosittelisi kenellekkään, Ellei sitten satu ajamaan pelkkää lentokentän suoraa tietä.
 
Niiiiiiinkö?

En tonnista kyykkyä ikinä suosittelisi kenellekkään, Ellei sitten satu ajamaan pelkkää lentokentän suoraa tietä.
Joo :confused: Onhan se paljon hauskempaa huudattaa vähän konetta ja lähteä äkäsesti ohi vaikkei tähän mitään tarvetta olisikaan.
 
Itse en kyllä näe mitään ripeää 600cc ja kutosvaihteessa. Joo, kyllä se Punto 55S:n ohittaa, mutta ilo ja meno siitä on todella kaukana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 775
Viestejä
4 546 788
Jäsenet
74 846
Uusin jäsen
Urnaakkeliz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom