- Liittynyt
- 26.10.2017
- Viestejä
- 205
Toivottavasti ensi kuussa pääsee jo ajamaan pitkästä aikaa
Kaiken järjen mukaan Harlikkaa saisi ajaa traktorikortilla.Kaverille haettiin perjantaina HD, ja eihän siinä menny vuorokauttakaan kun piti jo ilmottaa itsensä mopokurssille...
Varmaan kattelisin Hondalta, tai Yamahalta jotain budjettiin sopivaa. Ovat luotettavaa ja edullista ylläpidettävää ne.A2-kortilliselle aloittelijalle pyöräehdotuksia? Kriteereinä luotettavuus ja suht pienet ylläpitokustannukset. Ei kustomeita, mielummin jotain "sporttisempaa". Budjetti ehdottomasti alle 2500e.
Itse ostin ekaksi täystehoiseksi pyöräksi 600cc kawasakin. 112hv zx6r. Pyörä on ainakin toiminut ihan hyvin. Samoin jonkun sporttisen suuntaisen halusin ja että olisi riittävästi tehoa. Varmaan ihan sopiva ostos, jos ajelee kumminkin maltilla? Enkä ole edes 1000cc pyörää niin kaivannut, koska kiihtyy ihan riittävän nopeasti itselle. Lisäksi nopesutta saa kelattua aivan liikaa, eli joku vaikka supermoto voisi olla ihan kiva kokeilu?A2-kortilliselle aloittelijalle pyöräehdotuksia? Kriteereinä luotettavuus ja suht pienet ylläpitokustannukset. Ei kustomeita, mielummin jotain "sporttisempaa". Budjetti ehdottomasti alle 2500e.
KTM LC4, mieluiten 2003 vuosimallista eteenpäin jos sattuu sopiva löytymään.A2-kortilliselle aloittelijalle pyöräehdotuksia? Kriteereinä luotettavuus ja suht pienet ylläpitokustannukset. Ei kustomeita, mielummin jotain "sporttisempaa". Budjetti ehdottomasti alle 2500e.
Ei mene kawa A2 luokkaan vaikka kuristaa.Itse ostin ekaksi täystehoiseksi pyöräksi 600cc kawasakin. 112hv zx6r. Pyörä on ainakin toiminut ihan hyvin. Samoin jonkun sporttisen suuntaisen halusin ja että olisi riittävästi tehoa. Varmaan ihan sopiva ostos, jos ajelee kumminkin maltilla? Enkä ole edes 1000cc pyörää niin kaivannut, koska kiihtyy ihan riittävän nopeasti itselle. Lisäksi nopesutta saa kelattua aivan liikaa, eli joku vaikka supermoto voisi olla ihan kiva kokeilu?
Kerros lisää? HD on aika paljon muuttunut siitä mitä se oli 20v sitten...Kaiken järjen mukaan Harlikkaa saisi ajaa traktorikortilla.
Vituttaa tuo muitakin kun takarengastaKerros lisää? HD on aika paljon muuttunut siitä mitä se oli 20v sitten...
Näin mitä tuolla kaverin 1600cc tullut ajettua niin on kyllä yllättävän mukava pyörä, maantiellä omiaan, kaupungissa vähän raskas joskin matala painopiste helpottaa. Tehoa löytyy kiitettävästi niin että takarengas savuaa ja keula nousee ilmaan jos haluaa.
ja ne äänet kun 1600 hakkaa rajotinta vasten avaralla putkella ja takarengasta vituttaa!
No mikäs siinä vituttaa? Kyllä mä sen ymmärrän että jos yöllä talojen lähellä vedetään kaasu auki kun jengi yrittää nukkua, mutta enemmän noi mopopojat sitä harrastaa kun prätkäkuskit.Vituttaa tuo muitakin kun takarengasta
Täällä päin vain juuri porukka revittelee asuintalojen lähellä ja vieläpä yöllä, ei tuo muuten.No mikäs siinä vituttaa? Kyllä mä sen ymmärrän että jos yöllä talojen lähellä vedetään kaasu auki kun jengi yrittää nukkua, mutta enemmän noi mopopojat sitä harrastaa kun prätkäkuskit.
Matala ääni sitäpaitsi ei ole edes niin paha kun se moposta lähtevä kimeä ja korkea pärinä, eikä tuo HD edes pidä pahaa ääntä normi ajossa.
KTM 690 Duke?A2-kortilliselle aloittelijalle pyöräehdotuksia? Kriteereinä luotettavuus ja suht pienet ylläpitokustannukset. Ei kustomeita, mielummin jotain "sporttisempaa". Budjetti ehdottomasti alle 2500e.
Ajotaitoa ei ole tarpeeksi ja vauhtia liikaa ja sitten kun tulee se äkkiseltään tilanne, tehdään vääriä korjauksia ja sit lähti.Mp-kolareista...Joku noita suomalaisia mp-onnettomuuksia joskus tilastoi. Muistaakseni siihen aikaan jakauma oli suurin piirtein se, että kolmannes oli näitä "kkkk"-tapauksia, eli kokematon, kännissä, kypärättä, kovaa eli ihan itsarikamaa. Toinen kolmannes oli hirviä tai muita ennakoimattomia juttuja. Kolmannes oli opettavaisia juttuja.
Kokemattoman kuskin tyypillinen on se, ettei kantti kestä kantata vaikka pito pyörässä piisaisi.
Moottoriradalla ei moni ole hengestään päässyt ja siellä harjoittelua voi vain suositella.
Muuta se imgur linkin https -> http, niin alkaa näkymään kuvat.
Muutin.. en näköjään sitten vaan osaa.Muuta se imgur linkin https -> http, niin alkaa näkymään kuvat.
HD:n äänet just aivan /c:stä.. Naurettavaa se niitten 'kiihdyttely', mitään ei tapahdu mutta mekkala on kamala. Mietippä sitä.Matala ääni sitäpaitsi ei ole edes niin paha kun se moposta lähtevä kimeä ja korkea pärinä, eikä tuo HD edes pidä pahaa ääntä normi ajossa.
Sun käsitys on sieltä 80-luvulta, ei se mitään, niin se oli mullakin kunnes koitin tuollaista 2010 vehjettä, on kyllä tullut valovuoden tekniikassa eteenpäin.HD:n äänet just aivan /c:stä.. Naurettavaa se niitten 'kiihdyttely', mitään ei tapahdu mutta mekkala on kamala. Mietippä sitä.
Sun käsitys on sieltä 80-luvulta, ei se mitään, niin se oli mullakin kunnes koitin tuollaista 2010 vehjettä, on kyllä tullut valovuoden tekniikassa eteenpäin.
Ylihinnoiteltuja noi on ja varaosat maksaa miljoonia verrattuna mun brittipyörään.
Joo ne vanhat harrikat suoralla putkella on mitä tarkoitin. En osaa uusista sanoa mitään, mutten välitäkkään.Sun käsitys on sieltä 80-luvulta, ei se mitään, niin se oli mullakin kunnes koitin tuollaista 2010 vehjettä, on kyllä tullut valovuoden tekniikassa eteenpäin.
Ylihinnoiteltuja noi on ja varaosat maksaa miljoonia verrattuna mun brittipyörään.
Tänään ajoin pyörän verstaalle huoltoa varten ja ei oo varmaan koskaan pelottanu enempää Pelkästään pihalta pois pääsy oli työn ja tuskan takana kun perä lähti minne milloinkin.Lunta ja sohjoa vielä liikaa
Vaihdat tyyliä.Miksei oo mopoilu oikeen kiinnostanu?
Pitäskö vaihtaa jo mopoa ?
Nykynen on jo 5v ollu. Nyt voisi jonku järeemmän huollon tehdä sille, ehkä sitten voisi ensi vuonna katella vaihtoa.
Sellanen mulla on tässä vähän ollutkin. Mutta ehkä jos parempi sellanen niin voisi olla mukavampaaVaihdat tyyliä.
Itsellä alkoi aina samojen asfalttiteiden sahaaminen tympiä, vaihto hieman paremmin soralle sopivaan mopoon auttoi kummasti kun mielenkiintoisia teitä avautui roppakaupalla.
Käyt ostamassa kunnon mopon vespan tilalle ja ajat sen A-kortin mukisematta.Tässä skenaariossa ei ajeta sitä korttia. Sovitaan vaikka, että se on pidemmän aikaa hyllyllä, niin ei tarvitse tuoda sitä tähän myllyyn ollenkaan.
Kuten jo aiemmin ilmoitin, se ei ole mahdollista tässä tilanteessa. On se nyt kumma, ettei viestejä joko viitsitä lukea kokonaan tai aina jauhetaan vierestä.Käyt ostamassa kunnon mopon vespan tilalle ja ajat sen A-kortin mukisematta.
Ei voi muuta kuin suositella kyseistä pyörää. Keula, takajarru vakiona vähän niin ja näin mutta ensipyöräksi mainio peli.Ei mene kawa A2 luokkaan vaikka kuristaa.
Honda hornet 600 -1999 malli vielä menee kuristettuna A2 luokkaan ja täydellä kortilla sitten riittää paukkuja paremmin kun noissa 500cc pyörissä.
Kyllä, 200km suuntaansa on aika maksimit mitä jaksaa parilla tauolla ajella ja takajarru on aika tuhnu. Tuohon ilmeisesti auttaisi teräspunosletkut jonkun verran. Kaupungissa tuolla on mukava ajella kun kone (-99) vääntää alaalta asti, tyhjäkäynniltä lähtee tutisematta liikkeelle.Hornet on kyllä hauska laite ja lisäksi helppo huoltaa kun ei ole katteita tiellä ja runkokin aika hyvin piilossa. Tuli -02 kusiaisella ajeltua pari vuotta eikä kyllä pahemmin moitittavaa löydy ekaksi peruspyöräksi. Kaupunkiveivailuun loistava vekotin, jos pidempää matkaa ajelee niin sitten kannattaa miettiä jotain puolikatettua esim. SV650
Täällä ei varmaan laittomuuksia sovi neuvoa mutta annat sen kevarin/MP:n olla sellaisenaan ja ajat kortitta. Kiinni jäädessäsi sakot tulee vain kortitta ajosta eikä skootterille tartte tehdä mitään. On myös todella harvinaista että korttia kysellään jos ajelet siististi muun liikenteen mukana.Pohdiskeltiin tässä, että mitähän sanomista voisi virkavallalla olla seuraavanlaisesta skenaariosta ja mitkä olisivat seuraamukset?
Kuski on ennen vuotta -85 syntynyt mopovespailija (tai kiinamopoilija), joka ei omaa mitään korttia. Saa siis ajaa laillisesti vain mopoa.
Kauppakassin virittämisestä jäi kuitenkin sattumalta kiinni ja sai maksettavakseen sakot ja ns. kevariveron. Suurimman harmin aiheutti kuitenkin mopon uudelleenkatsastus mopoksi, pitihän sylinteriä ja kaasaria taas vaihtaa ja variaattoria säätää yms.
Markkinoilla on kuitenkin käytännössä vastaavan näköisiä 125cc vespoja (tai kiinaskootterikevareita), mistä on käytännössä maallikon ulkoapäin todeta mikä malli on kyseessä. Ainakin jos on paljon 50-tarroja. Sama koskee myös virkavaltaa pl. mp-poliisit.
Tarve ja halu on kuitenkin pysyä paremmin liikenteen perässä. Mitäpä jos ostaisi tuollaisen piikkisen vespan ja siirtäisi siihen rekisterikilven ja mahdollisen tyyppinumeron tarran (tarra yleensä näkyvillä, stanssaus piilossa katteiden alla mallista riippuen) moposta? Halutessaan voisi vielä rajoittaa nopeuden prikalla sinne reilu 65km/h korville.
Jos käry kävisi niin voisi ajella vain sen vakiomopon katsatukseen hyvillä mielin hakemaan kilven takaisin.
Molemmat vehkeet olisivat kuitenkin liikennevakuutettuja koko ajan. Näin ollen käryn käydessä tai virkavallan jotain feelua epäillessä ei ainakaan siitä jäisi kiinni. Puhumattakaan kolaritilanteista.
Tässä skenaariossa ei ajeta sitä korttia. Sovitaan vaikka, että se on pidemmän aikaa hyllyllä, niin ei tarvitse tuoda sitä tähän myllyyn ollenkaan.
Hornettia en ole ajanut mutta naku ja varttikatteellisella banditteilla paljonkin. Tosiaan jos ajelee lähinnä alle 100 kmh teillä niin naku melkein parempi vaihtoehto. 100 kmh jälkeen tuo kate vähän helpottaa painetta rinnassa mutta saattaa kuskista riippuen lisätä huminaa potassa. Sateelta tietty suojaa myös hieman.Hornet on kyllä hauska laite ja lisäksi helppo huoltaa kun ei ole katteita tiellä ja runkokin aika hyvin piilossa. Tuli -02 kusiaisella ajeltua pari vuotta eikä kyllä pahemmin moitittavaa löydy ekaksi peruspyöräksi. Kaupunkiveivailuun loistava vekotin, jos pidempää matkaa ajelee niin sitten kannattaa miettiä jotain puolikatettua esim. SV650
Tuossa sivun ylälaidassa viestit nro 659-663, noista kannattaa aloittaa katseleminenHuh huh kun olisi mopokuumetta. Alkanut näkyä nyt mopoja liikenteessä. 13vuotta sitten viimeksi ajanut kevarilla niin pitäs eka isompi pyörä ostaa tälle kaudelle. Olisiko mitään suositella ekaksi isommaksi pyöräksi jos budjekti oisi vaikka semmosen 3000€ luokkaa? Miettinyt jotain 600cc kyykkyä, tietäs vain mikä olisi järkevin tuolla rahalla..
Mikä tahansa japsi jossa vaihteisto pelaa moitteetta on mielestäni aika varma valinta. Kusiaisten koneillakin ajaa satkun helposti jos se on asiallisesti huollettu.Huh huh kun olisi mopokuumetta. Alkanut näkyä nyt mopoja liikenteessä. 13vuotta sitten viimeksi ajanut kevarilla niin pitäs eka isompi pyörä ostaa tälle kaudelle. Olisiko mitään suositella ekaksi isommaksi pyöräksi jos budjekti oisi vaikka semmosen 3000€ luokkaa? Miettinyt jotain 600cc kyykkyä, tietäs vain mikä olisi järkevin tuolla rahalla..