Mopokuumetta

Kyllä on toi vihree ainoo oikee väri kasawikaan! Onko noi peilit kiinalaisia tarvikepeilejä?Ne on vähän kulmikkaita tuosta tuppien kiinnikkeistä verrattuna esim rizoman vastaaviin.

Olen väristä täysin samaa mieltä :) Ne peilit on ebayn ihmeellisestä maailmasta :) Ite olen tykänny noista, ollut aikoinaan myös z750 ja z1000:kin tommoset.
 
Uskaltaako vanhoja öljyjä käyttää? Nytku toi pyörä tuli taas hankittuu, nii huomasin että kaapissa 2-3v vanhoja 2t öljyjä (Castrol Power 1 Racing 2T). Purkissa lukee vain valmistuspäivämäärä, ei muuta.
 
Uskaltaako vanhoja öljyjä käyttää? Nytku toi pyörä tuli taas hankittuu, nii huomasin että kaapissa 2-3v vanhoja 2t öljyjä (Castrol Power 1 Racing 2T). Purkissa lukee vain valmistuspäivämäärä, ei muuta.

Kyllä mä ainakin käyttäisin.
 
Hups, tuli ostettua heräteostoksena kaverin vanha -96 R1100GS bemari, hintaa kokonaiset 1000 NZD.
Pitää nyt ensin askarrella tuo XT:n scrambleriprojekti loppuun ja säätää sitten tuosta GSstä jotain erikoista.
 
Hups, tuli ostettua heräteostoksena kaverin vanha -96 R1100GS bemari, hintaa kokonaiset 1000 NZD.
Pitää nyt ensin askarrella tuo XT:n scrambleriprojekti loppuun ja säätää sitten tuosta GSstä jotain erikoista.

Mä vaan sanon :vihellys:

GS-Scrambler-1-THUMB.jpg
 
Kaikkihan ne istuu kun näkee vaivaa ja RAHAA:dead:

Harley Davidsonkin menee hienosti, mutta nipun on oltava kunnossa.

Ei se nyt hirveää budjettia välttämättä vaadi. XT projektiin teurastin työkaverilta CX:n tankin kahdellakympillä. Satula ja uudet valot oli jotain $300 yhteensä. Enemmän harrastelevalla työkaverilla on pelit & vehkeet taitella lokasuojat kaljakorin hinnalla.

GSssään saattaisi riittää uudet valot, lokarit ja satula, tankkia en aio räpeltää lainkaan. Runko on käsittääkseni sen mallinen takapäästään, ettei sitä välttämättä edes tarvitse modailla.

Jotain tämän suuntaista tavoitteena, tosin voi maalaus ja perän hienoudet vähän jäädä alkeellisemmaksi.
BMW_R1100GS_DESERT-CAFE-RACER-DREAMS.jpg
 
Uskaltaako vanhoja öljyjä käyttää? Nytku toi pyörä tuli taas hankittuu, nii huomasin että kaapissa 2-3v vanhoja 2t öljyjä (Castrol Power 1 Racing 2T). Purkissa lukee vain valmistuspäivämäärä, ei muuta.

Kyllä mä ainakin käyttäisin.

Hyvin toimii. Ajelin tossa tankillisen 2.5% seoksilla, eikä ainakaan sen aikana kone menny jumiin. :tup: Putelit tosissaan avaamattomia.
 
Noniin, tuli ajeltua bemari kotiin.
Kone tuntuu olevan hyvässä iskussa vaikka vermeellä on rullattu lähemmäs 150K km.
Perä vuotaa hieman öljyä, vaihdeloota pitää rempata jossain vaiheessa ja sähköt on vähän mitä on.
Hinta/laatu suhde siltikin ihan kohdallaan.

tGz8sJU.jpg
 
Eikös noisa perän öljyvuoto kieli hajoamassa olevasta laakerista? Mikäs sähköisä? Emäputken sivuilta kulkevat johtoniput on vyötetty liian tiukalle tehtaalla ja aiheuttaa johtojen rikki nirhaantumista. Toki luulis tuon ikäsesä olevan hoidettu.
 
Eikös noisa perän öljyvuoto kieli hajoamassa olevasta laakerista? Mikäs sähköisä? Emäputken sivuilta kulkevat johtoniput on vyötetty liian tiukalle tehtaalla ja aiheuttaa johtojen rikki nirhaantumista. Toki luulis tuon ikäsesä olevan hoidettu.

Tuossa numero 5 palikassa oleva akselin tiiviste tihkutti. Laakeri tuntui olevan ok, eikä öljypropussa näkynyt mitään epäilyttävää. ABS kummittelee, pitää resetoida ja ladata akku täyteen. Yleisin ongelma on startissa liian alas tippuva jännite joka laukaisee ASB vikavalot.

rear+drive1184708711.jpg
 
Kaikki halpisakut ei uutenakaan oo niin väkeviä että abs-testi ja starttaus hoituisi yhtäaikaa. Mulla oli Gessusa yks Dynavolt merkkinen AGM akku joka jo uutena teki tuota että ABSin valo jäi startin jälkeen vilkkumaan. Exide kesti sitten monta vuotta ja kahden talven talviajot kans.
 
Nyt näyttää kelit siltä, että mopon varmaan voisi kohta laittaa talviteloille. Vain noin 3000 km tuli ajettua tänä vuonna.
 
Mä otin jo parisen viikkoa sitten pois liikenteestä. Toki sen kärryyn saa äkkiä jos vielä innostuu käymään ajamassa ja netistä taas liikenteeseen.

Talvella pitäisi vähän punnita vaihtoehtoja et ostasko toisen mopon ja muuttas ton takaisin vakioksi vaiko lähteä tuota vielä parantelemaan. Katotaan vielä hetki kun kisakuskit saavat moponsa myyntiin nettimotoon :)
 
Itse vaihdan huomenna männän ja säädän kaasarin syyskeleille, sitten ajokausi jatkuu. :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Mä otin jo parisen viikkoa sitten pois liikenteestä. Toki sen kärryyn saa äkkiä jos vielä innostuu käymään ajamassa ja netistä taas liikenteeseen.

Talvella pitäisi vähän punnita vaihtoehtoja et ostasko toisen mopon ja muuttas ton takaisin vakioksi vaiko lähteä tuota vielä parantelemaan. Katotaan vielä hetki kun kisakuskit saavat moponsa myyntiin nettimotoon :)

Mulla on ainakin ympäri vuotinen vakuutus mutta varmaan 1kk päästä menee jonnekkin säilöön :)
 
Viikonloppuna oli ajokelit mitä parhaimmat, illat vain on nopeasti todella kylmiä eli vaatetta saa jo olla jos meinaa vähänkään myöhempään ajella. Taitaa ajelut olla enää yhden käden sormin laskettavissa ja veikkaan että tuleva viikon vaihde päättää kauden.


Loppukevennys:vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Ajokausi loppui vähän yllättäen, kivasti +100km päähän himasta:dead:
 
Viimeksi muokattu:
Voi viulu mikä urakka parsia yksi mopo kasaan.
Haasteellisin osa oli Honda CX500:n tankin lyhentäminen/korottaminen ilman mitään aiempaa peltityökokemusta.
Mielenkiintoinen projekti silti toimistotyön vastapainoksi ja paljon on tullut opittua tähän mennessä.

Enää puuttuu takalokari, tankin maalaus ja sivupaneelit. Pitää jossain vaiheessa turata pidempi etulokasuoja jonka pudotan alas normaalille paikalle tuolta ylhäältä.

DjAnfKI.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Voi viulu mikä urakka parsia yksi mopo kasaan.
Haasteellisin osa oli Honda CX500:n tankin lyhentäminen/korottaminen ilman mitään aiempaa peltityökokemusta.
Mielenkiintoinen projekti silti toimistotyön vastapainoksi ja paljon on tullut opittua tähän mennessä.

Enää puuttuu takalokari, tankin maalaus ja sivupaneelit. Pitää jossain vaiheessa turata pidempi etulokasuoja jonka pudotan alas normaalille paikalle tuolta ylhäältä.

DjAnfKI.jpg
Hyvinhän se etenee, omassa kans jotain pientä sanomista ennen kuin voi valmiiksi kutsua.
 
Viimeksi muokattu:
Tummat ehdottomasti. onneksi kesä tulee pikkuhiljaa ja päsee taas mp harrastusta toteuttamaan keväällä. Talvi aikana mukavaa jäkistä ym mutta pimeys ja kylmyys vituttaa liikaa.
 
Ehkä itekkin laittaisin tummat kun ei oranssia niin paljon ole pyörässä. Lisäksi ei lika näy, itsellä oli kotarissa oranssit motot ja aina sai olla puunaamassa :D

Luulisi että saisi halvemmalla vanteet kun ei tarvii vissin vaimennetulla navalla olla?
 
Tuossahan tulee muutakin mukana kuin pelkät vanteet. Noilta saa nuo vanteet tubelessina +45€, kun kysäsin aspasta.
Näköjään lukasin huonosti aluksi. No ei tuo kauhean kalliilta kuullosta täydellisenä settinä. Mistäs päin nuo tulee?

Aloin jo katselee omaankin mopoon motoja, vaikka hypermoto jo toisena pyöränä :D
 
Tekisipä mieli talvihuollon sijasta ostaa toinen mopo, joku kilvellinen 450 niin pääsisi vähän ajelemaan näin talvellakin.

Mutta taitaa vielä tänä talvena jäädä haaveeksi rahan puutteen vuoksi. Eli ei muutaku irrottaa takaiskari shimmausta varten ->
 
Tekisipä mieli talvihuollon sijasta ostaa toinen mopo, joku kilvellinen 450 niin pääsisi vähän ajelemaan näin talvellakin.

Mutta taitaa vielä tänä talvena jäädä haaveeksi rahan puutteen vuoksi. Eli ei muutaku irrottaa takaiskari shimmausta varten ->
Ostin talvimopon, jonka oston jälkeen ajoin talliin ja siellä on hyvin pysynyt tallessa. Piikkirenkaitakaan ole vielä alla :D
 
Suomessa noilla on vissiin oma varasto.
Shipping & Delivery,Overview
Suomessa ne kasataann. Samoja vanteita näkyi SM tason crossikuskeillakin, että pitäisi olla ihan toimivia. Oli kyll nopea toimitus, kun viime talvena tilasin omaan crossiini vanteet.

Itse laittaisin mustan kehän, mustat pinnat ja mustat kehät. Napa sitten oman maun mukaan. Helpoin pitää puhtaana näin ja näyttää hyvältä.
 
Pienen pieni nelospyörän kuume on iskenyt. Onkos suosituksia matkapyöristä spekseillä yli 1000 cc mutta mahdollisimman edullinen? Kunnon "homosohvakin" vois käydä tyyliin 90-luvun K1200LT tai vastaava.
 

Tuo Kawan GTR ei ainakaan pahan hintanen tosin vain pari vaihtoehtoa myynnissä. Tuo 1400 versio olis komia mutta ei enää ihan hinnat alkaen. Nuo Hondat ei oikeen sytytä kun ZX-12R tallissa jo on ja ovat ehkä liian liki samaa.
 
CBR 1000 F on varma valinta, perus yksinkertainen pyörä, toki painoa on kuten kaikissa tuon ikäisissä tuppa olemaan, mutta vakaa peli (toki jos jotain rikki) isoissakin vauhdeissa.
 
Oi kaikki kanssa pärräilijät jotka jo odottaa kevättä että saa sen kullan kaivaa tallista! MP-messut tulevana vkl ja ajattelin jos nyt sit viimeinkin päivittelisi varusteluetteloa.
Katselin muutamia rentoja ajopöksyjä ja mietin että onko täällä jollakin ollut ns. tekstiilipöksyjä ja nahkatakkia käytössä aiemmin? Mietin vain ettei jäisi se selkä aivan paljaaksi,
kun joskus tuntuu että nahkatakki on leikattu niin että housut saa olla korvissa asti ettei selkä pilkota. :|

Yhdet housut mistä kovin tykkäsin olivat ihan vyötäröön asti tulevat ja istuivat muuten hyvin päällä. Seistessäkin tuntui että pehmusteet oli hyvin paikallaan.

Olen tietenkin yhä harkinnut sitä koko nahkakondomia / kaksiosaista, kun tulee siellä radallakin seikkailtua ainakin pari kertaa kesässä. Mutta tosiaan tämmöistä rentoon ajoon mietiskelin,
että miten menis nahkatakki ja tekstiilipöksyt. Jos on kokemuksia niin kertokaa, ettei tarvitse heti alkaa katumaan ostoksen jälkeen. :D
 
Oi kaikki kanssa pärräilijät jotka jo odottaa kevättä että saa sen kullan kaivaa tallista! MP-messut tulevana vkl ja ajattelin jos nyt sit viimeinkin päivittelisi varusteluetteloa.
Katselin muutamia rentoja ajopöksyjä ja mietin että onko täällä jollakin ollut ns. tekstiilipöksyjä ja nahkatakkia käytössä aiemmin? Mietin vain ettei jäisi se selkä aivan paljaaksi,
kun joskus tuntuu että nahkatakki on leikattu niin että housut saa olla korvissa asti ettei selkä pilkota. :|.

Itsellä on käytössä ollut nyt 3 kesää Dainesen nahkatakki ja ajofarkut dupont kevlarilla. Erittäin mukavat ja pois en vaihtaisi. Eihän nuo nyt jokaiseen säähän sovi, mutta eipä sitä tulekaan ajettua sateella. Selän paljaaksi jääminen riippuu monesti myös takin leikkauksesta. Tokihan usein niissä takeissa on semmoinen lirpake, minkä saa ajohousuihin kiinni joka estää sen selän paljaaksi tulemisen.
 
Mulla oli / on vieläkin jossain kaapin perukoilla nahkatakki ja kangashousut, niissä on just sellanen lirpake jossa vetoketju niin saa naitettua yhteen (vaikka on eri merkkiset takki ja housut). Muuten kyllä ainakin kyykkärillä ajaessa selkä paljaana sai mennä jos ei muistanut vetuketjua laittaa kiinni.
 
Oi kaikki kanssa pärräilijät jotka jo odottaa kevättä että saa sen kullan kaivaa tallista! MP-messut tulevana vkl ja ajattelin jos nyt sit viimeinkin päivittelisi varusteluetteloa.
Katselin muutamia rentoja ajopöksyjä ja mietin että onko täällä jollakin ollut ns. tekstiilipöksyjä ja nahkatakkia käytössä aiemmin? Mietin vain ettei jäisi se selkä aivan paljaaksi,
kun joskus tuntuu että nahkatakki on leikattu niin että housut saa olla korvissa asti ettei selkä pilkota. :|

Mulla on Richan nahkatakki ja Rev'it:in kangashousut. Tosi hyvät on olleet enkä näe, miksi vaihtaisin nahkaisiin. Pyöränä on Kawan zx6r, eikä perse vilku kyykkäillessä.

Kannattaa kokeilla eri malleja ja vähän kyykkäillä sovitellessa. Valkkaa sellaiset missä vähän korkeampi vyötärön osa takaa.
 
Ei se selkä paljaaksi jää kun oikeankokoiset varusteet hommaat :) itse suosin kyllä nahkatakki+kangashousut comboa :tup:
 
Ottamatta kantaa kangasvarusteisiin, kannattaa tosiaan etsiä sellaisia housuja/takkeja jotka saa naitettua vetskarilla yhteen. Varmaan nykyään kaikissa sellainen löytyy. Aika paljon se selän vilkkuminen riippuu myös takin leikkauksesta, eli etsii takin joka tulee tarpeeksi alas.

Yhdestä kombosta ompelin (melkein itse) ne vetoketju-osat yhteen, niin sai naitettua takin ja housut yhteen.
 
doom-jpg.76685



Viikoloppuna taas trumpalla Africa Twinin ja KTM 1190:n perässä korpiteillä.
Kaatosaldo: Scrambler 1, AT 1, KTM 3
ATstä meni peili, KTMstä barkbusteri ja multa ajovalopoltin, joka ei tykännyt veden alle joutumisesta.

Matala painopiste helpottaa ajoa, mutta joskus joutuu miettimään ajolinjoja. Nytkin oli ongelmia kun isompien perässä yritin ajouran lehtisen, 20m pitkän rapakon yli. Syvyyttä ei ollut liikaa, mutta piilossa ollut renkaan ura oli niin kapea, että juutuin jalkatapeista kiinni.
 
Vaimolle tuli työmatkalla hieman viivästystä.
Riikinkukko suoraan pleksistä läpi ja otsaan sellaisella voimalla, että visiiristä lensi pinlockin pinnit jonnekin.
Onneksi oli tuo korkea pleksi ottamassa iskua, muuten oli voinut käydä heikommin.


29496595_10216370166433735_4471503393375354836_n.jpg
 
Vaimolle tuli työmatkalla hieman viivästystä.
Riikinkukko suoraan pleksistä läpi ja otsaan sellaisella voimalla, että visiiristä lensi pinlockin pinnit jonnekin.
Onneksi oli tuo korkea pleksi ottamassa iskua, muuten oli voinut käydä heikommin.

Onko tämä nyt sama kuin pelikaani turbiinissa?:rofl:

No hyvä ettei käynnyt pahasti, mä olen joskus saannut variksen 80km/h vauhdissa olkapäähän, vaikka oli repun hihna vielä välissä niin olin varma että olkapää meni sijoiltaan niin paljon se sattui, ei onneksi ollut sitten. 2vko oli kauhea mustelma siinä.:beye:

Kauhulla katellut kuvia kun prätkä ajaa hirven tai peuran kanssa kolarin, tulee pahaa jälkeä!
 
Onko tämä nyt sama kuin pelikaani turbiinissa?:rofl:

No hyvä ettei käynnyt pahasti, mä olen joskus saannut variksen 80km/h vauhdissa olkapäähän, vaikka oli repun hihna vielä välissä niin olin varma että olkapää meni sijoiltaan niin paljon se sattui, ei onneksi ollut sitten. 2vko oli kauhea mustelma siinä.:beye:

Kauhulla katellut kuvia kun prätkä ajaa hirven tai peuran kanssa kolarin, tulee pahaa jälkeä!

Pari kertaa käynyt samantapaiset mulle. Kerran osui jokin pikkulintu reiteen. Toisen kerran kuovi tai muu samantapainen lintu lähti lentoon kun olin ajamassa ohi, tästä seurasi se että lintu osui mun päähän. Onneksi linnun lentosuunta oli sama kuin itellä ja kerkesin vähän vetää päätä suojaan niin lintu osui kypärän yläosaan. Kyllähän tuo säikäytti ja hieman sattui.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 846
Viestejä
4 548 982
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
Acceli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom