Mopokuumetta

Tulipa ostettua Teboilin öljyä mopoon, Teboil Power Plus 15W-40, 10l hintaan 35e. Vielä inan halvemmalla olisi saanut ku olisi ottanut suoraan 20 litran pöntön, mutta kätevämpi toi 10.
 
Nyt tuli ensimmäisen kerran oikeasti huono kiinan osa vastaan, nimittäin koneen poski. Tiivistepintaa sai hioa ihan helkkarin paljon lasia vasten, että sai tasaisesti ottamaan joka kohdasta, käytännössä yksi kulma noin 5 sentin alueelta oli alempana kuin muut. Lisäksi kaikkisen aukkojen reunoilla kunnon valupurseet mitkä sai eka meisselillä raaputettua ja sit hiottua, muutenkin paikoilleen kun laitto niin oli tosi tiukka, startin vapaarattaan akselin sovite oli hullun tiukka.

Jos vielä tarttee vaihtaa niin täytyy yrittää metsästää käytettyä tai kaivaa kuvetta.. Toki käytettykin voi olla kiristetty kieroksi, mutta muu työ siitä pitäisi jäädä pois.

Toki on mulla noissa muissakin kiinan osissa jotain pientä ollut muttei ihan noin paskaa kylläkään..
 
Tuli eilen tehtyä mopokauppoja ajo-oikeuden palautumista odotellessa. 10R Kasawika vaihtui samanlaiseen kusiaiseen. Kyllähän se vähän Suzuki PV:ltä tuntui kiloisen jälkeen, mutta välirahana saatu käteinen & pullo absinttia tuli tarpeeseen :)

Ja onhan se tääkin ihan kivan näköinen vehje, todennäköisesti kortin tälläkin saa halutessaan jäähylle:
kawasaki-zx-6r-2164204_b_7cf16e5614d89ba5.jpg
 
Tuli eilen tehtyä mopokauppoja ajo-oikeuden palautumista odotellessa. 10R Kasawika vaihtui samanlaiseen kusiaiseen. Kyllähän se vähän Suzuki PV:ltä tuntui kiloisen jälkeen, mutta välirahana saatu käteinen & pullo absinttia tuli tarpeeseen :)

Ja onhan se tääkin ihan kivan näköinen vehje, todennäköisesti kortin tälläkin saa halutessaan jäähylle:
kawasaki-zx-6r-2164204_b_7cf16e5614d89ba5.jpg

Komia on vaikka onkin vähän mopo ja väri ei ole se paras mahdollinen kawan väri eli candy lime vihreä. Noin muuten musta valkoinen väritys on tosi hyvä. Sopii se tohonkin hyvin.
Onko kaks kilpinen vai maalattu?
 
Komia on vaikka onkin vähän mopo ja väri ei ole se paras mahdollinen kawan väri eli candy lime vihreä. Noin muuten musta valkoinen väritys on tosi hyvä. Sopii se tohonkin hyvin.
Onko kaks kilpinen vai maalattu?
Yksikilpinen vehje ja veikkaan että katteet ovat mallia eBay. Eli oisko joskus kipattu kyljelleen tms.
Jos multa kysyttäis, niin tuo olis väriltään mattamusta, mutta menee se noinkin.

Isoin ero oli tosiaan koeajolla vanhaan tuttuun kymppiärrään verrattuna oli, että kun väänsi kakkosella tupin nurin, niin eipäs noussutkaan eturengas totuttuun tapaan reippaasti ilmaan ja alle 8000rpm ei tunnu muutenkaan tapahtuvan juuri mitään :D
Omalla perverssillä tavalla kuitenkin siistiä kun vehje kiertää iloisesti sinne 14000rpm saakka. Kuulostaa ihan formulalta.
 
Sanokaas onko vika Hondan HISS ajonestossa vai avaimen sirussa kun muutaman vuoden vanha avain ei kytke ajonestoa pois vaan pitää alkuperäistä avainta käyttää virtalukon vieressä jolloin käynnistyy OK. Voiko ajonesto ruveta hylkimään vain toista avainta?
Tämä teetetty avain on kopio tästä alkuperäisestä ja on toiminut tähän asti ongelmitta.
 
Eihän pyörä voi tunnistaa eroa alkuperäisen ja kopion välillä jos kummatkin antavat saman bittijonon. Avain on vain pimentynyt. Avaimia tekevä firma kyllä osaa varmistaa asian lukulaitteellaan.
 
Milläs estäis kengänpohjien palamisen kevarissa? Vänän pienempiä laitteita nuo satapiikit, niin ei ole jalalle kauheasti tilaa.
 
jalkatappeja ylemmäs? Lämpönauhaa siihen kohtaa putkea / muu lämpösuoja. Noi nyt varmaan helpoimmat jos nyt edes on säädettävät tapit. Tietty jalan siirtämistä eteenpäin kun kantapäät palaa, mutta voi olla vähän outo ajella..
 
Kiinasta mm. löytyy ihmeellisyyksiä.
Black Fiberglass Exhaust Heat Wrap Downpipe, Engine Bay, Exhaust Shield 5M*1.5in | eBay
Silver Metal Motorcycle Exhaust Pipe Heat shield Muffler Staight Guard Cover DH | eBay
Myös jalkatappien siirtosarjoja löytyy esim hakusanoilla "adjustable foot pegs", mutta ongelmia voi aiheuttaa vaihde- ja jarrupoljin.
Kiitos! :D Sitä minä vain mistä tuota nauhaa halvalla saa, mutta ebaystapa tietenkin.

Tuli tänään mopolla ajettua ojaan, uudet kovat sekä kosteat renkaat, ja surkea mutka(Alamäki, ulkokaarre, ei kallistusta, jyrkkä käännös) :(. Oli siinä kyllä kuskin kokemattomuudella myös suuri osa :oops:. Vilkut ja katteet otti osumaa, onneks oli muutenkin niin paskassa kunnossa ettei harmita :rofl:. Visiiri siinä kyllä meni myös, mutta eipä sekään ole kuin 39€ :cool:.
 
Oliko tuo mustaa alkaisa? Tuo kiinasta euron/metri on varmaan paljo parempaa [emoji16]

Kuuleman mukaan alkuperäinen ThermoTec haalistuu kans jonku verran. Ei toki ihan noin hyvin.

No kuten näät niin loppu putki on vielä musta. Eli haalistuu ja pahasti. Varmaan lämpötilatki vaikuttaa, tuo ilmajäähdytteinen nyt sattuu olemaan vähän kuuma. Öljyt pyörii siinä 100-120c välillä ajossa, niin voi arvata että lämpöä on myös pakoputkessa.
 
Kertokaas onko väliä kuinka kireelle mutterit tulee pakosarjassa. Tarkoitan että pitääkö olla ns sormikireys vai hampaat irvessä kireys? Itellä kun tosa ixil sx1 setis pitää pakosarja laittaa että sopii se katti slipari. Jotkut kupari tiivisteet on myös toki välissä.
 
Kiristele vaikka 17nm paikkeille - Käytä kone lämpöseks ja tee jälkikiristys kun kone jäähtynyt.
 
Meinaan.
Kuinka kireälle meinasit omasi laittaa?

En tuohon enää momenttiavainta käytä, laitan käsivaralla arviolta 25-30nm? Niinkuin varmaan moni muukin ja vähän vielä enemmän, päätellen avaamistani todella kireässä olevista :D Toki lämpöhän niitä jumittaa...
 
Aivan, tosiaan olen nyt asentanut tuon setin paikoilleen ja kaikki meni hyvin. Ainoastaan kun starttasin ekaa kertaa niin sieltä pakosarjan kohdalta kuului kovempaa meteliä/säksätystä. Onkohan ne mutterit nyt liian piukassa vai löysässä? Kone siis lämpimänäkin, annettaessa kierroksia.
 
Aivan, tosiaan olen nyt asentanut tuon setin paikoilleen ja kaikki meni hyvin. Ainoastaan kun starttasin ekaa kertaa niin sieltä pakosarjan kohdalta kuului kovempaa meteliä/säksätystä. Onkohan ne mutterit nyt liian piukassa vai löysässä? Kone siis lämpimänäkin, annettaessa kierroksia.

Meniköhän jo tiivisteet jos jäi löysälle?

Jos ne on liian tiukassa niin ei siitä mitään meteliä pitäisi kuulua, mistä se edes silloin voisi kuulua? Jos liian löysässä, niin tärinä hakkaa äkkiä tiivisteet eikä kiristys enää auta.
 
Meniköhän jo tiivisteet jos jäi löysälle?

Jos ne on liian tiukassa niin ei siitä mitään meteliä pitäisi kuulua, mistä se edes silloin voisi kuulua? Jos liian löysässä, niin tärinä hakkaa äkkiä tiivisteet eikä kiristys enää auta.

Emmä tiiä, kaiken ku olin laittanu paikoillee ja kiristäny omast mielest kireelle kaikki ruuvit sun muut mutterit. Sitte starttaus ja aika mökä kuulu, lähinnä tolta pakosarja alueelta. Hetke kävi et meni lämpimäks ja pien lenkki ja edellee pitää normaalia kovempaa ääntä. Pistäskö siis vielä yrittää kiristää vai mitä?? Ei ne ainakaan liian löysäs voi ol...
 
Mikä pyörä? 100% varmuudella googlesta löytyy oikea kiristysmomentti noille ruuveille.
 
Momentit löytyy huoltomanuaalista tai korjausoppaasta. Jos kumpaakaan ei löydä, niin M12 kokoon asti sitten yleisten taulukoiden mukaan. Normaali rassaaja vääntää sopivaan käsitiukkuuteen eli pienet liian tiukkaan ja isot liian löysälle.
 
Olisiko korva vain muuttunut herkemmäksi vaihdon yhteydessä... Jos siellä on vaihdon yhteydessä jotain löysälle jäänyt niin, että se ääntä tekee niin pitäisi olla aika yksinkertainen paikallistaa.
 
Olisiko korva vain muuttunut herkemmäksi vaihdon yhteydessä... Jos siellä on vaihdon yhteydessä jotain löysälle jäänyt niin, että se ääntä tekee niin pitäisi olla aika yksinkertainen paikallistaa.

Joo empä tiiä, aika pali "rajumpi" räkätys sieltä pakosarjan alusta vaan kuuluu. Muuten tuntuisi toimivan. Sanokaas onko siitä jotain haittaa koneelle yms jos ne ruuvit on liian kireällä tai liian löysällä eli saako jotain rikki jommalla kummalla tavalla?

Mikö olisi hyvä momentti sarja/työkalu noitten ruuvien kiristelyyn? Vaikea arvioida momenttia hauis tuntumalla =)
 
Ja jos meni tiivisteet niin ne kupariset prikatko??

Siis kai siellä ihan oikeat tiivisteet on? Etkai niitä vain ole unohtanut välistä ja nyt rääkyy?

pakosarjan tiiviste - Google-haku

Joo empä tiiä, aika pali "rajumpi" räkätys sieltä pakosarjan alusta vaan kuuluu. Muuten tuntuisi toimivan. Sanokaas onko siitä jotain haittaa koneelle yms jos ne ruuvit on liian kireällä tai liian löysällä eli saako jotain rikki jommalla kummalla tavalla?

Mikö olisi hyvä momentti sarja/työkalu noitten ruuvien kiristelyyn? Vaikea arvioida momenttia hauis tuntumalla =)

Periaatteessa et saa muutakuin tiivisteet rikki, tai liian tiukalle vetäessä mutterit muljuamaan. Tuossa paikkaa parempi tosin vetää liian tiukkaan kuin liian löysälle.

Siitä MOMENTTIAVAINSARJA 450MM 28-210NM suht edukas, mutta minimimomentti 28. Tai tästä MOMENTTIAVAIN 1-11KG 3/8" + MUOVILAATIKKO mutta se on sitten 3/8", johon monella ei ole paljoa hylsyjä. Tästä vielä MOMENTTIAVAIN 1/4" 0,45-2,55KG S varttinen, joka aika tarkka tuossa skaalassa, mutta hintava suhteessa momenttialueeseen (pieni), tosin jos useamminkin tarvetta niin voisi investoida?
 
Ei ole kuin kupariprikat ja olettaisin, että niin on Ixilissäkin. Joko tulee mukana uudet tai käytetään orkkiksia.
2017 Kawasaki Z900 ABS (ZR900BHF) Muffler(s) | Ronnie's Mail Order

Jahas, kiitos tiedosta, näin ne pyörätkin muuttuu vuosien myötä ja aina oppii uutta :tup:

Vikaa etsien sitten niistä, aika monestihan nuo kupariprikat ovat melkein kertakäyttöisiä, ainakin siellä missä niitä itse tapaan käytössä. Jos tiivistys on pelkän kupariprikan varassa, äkkiseltään ajattelisi että momenttikin saattaa näytellä merko tarkkaa roolia tiivistyksessä :think:
 
Ei ole kuin kupariprikat ja olettaisin, että niin on Ixilissäkin. Joko tulee mukana uudet tai käytetään orkkiksia.
2017 Kawasaki Z900 ABS (ZR900BHF) Muffler(s) | Ronnie's Mail Order

Joo mukana ei tullut vaan orkkiksilla mennään. Ne siis siellä välissä ja ehkä se momentti on ratkaseva kun nyt vaan kiristetty tosi piukasta vähän löysemmälle. Pitäskö vaan kiristää nii pali ku mahdollista? Se on hyvä tietää että tolla kuitenki uskaltaa ajaa eikä paikat hajoo kunhan vaan korvat kestää :D Tietysti jotain tarvii tolle tehä..

Prikoista vielä niin en usko että 1200km ajetussa ne olis jo entiset...
 
Mitä nyt googlettelin niin se momentti on todennäköisesti jotain 15-25nm välillä(8.8 kovuudelle 17nm ja 10.9 24nm). En välttämättä lähtisi kiristelemään tuommoseen paikkaan "niin paljon kuin mahdollista". Se on kiva paikka, kun se pinnapultti katkeaa tai muljahtaa.
 
No eikai tuo nyt mikään prikka ole. Kuparia kyllä todennäköisesti, mutta ontto kuparirengas. Samankokoinen suunnilleen kuin pakoaukko on. Hintaki(5.5$) kappale viittaa kyllä tiivisteeseen eikä prikkaan.

Jos noin on niin ne on kyllä kertakäyttösiä.
 
Ne siis siellä välissä ja ehkä se momentti on ratkaseva kun nyt vaan kiristetty tosi piukasta vähän löysemmälle.

Siinähän se tuli, totta kai ne valskaa kun ensin tiiviste leviää kun kiristät, ja sitten löysäät niin eihän se enää pidä, muutakuin samalla tiukkuudella jos silläkään.

Prikoista vielä niin en usko että 1200km ajetussa ne olis jo entiset...

Kuten PeltoHa jo totesikin, niin ne onkin kuparia. Lämmittämällä (kupariprikkoja) on porukka uusiokäyttänyt.
 
Siinähän se tuli, totta kai ne valskaa kun ensin tiiviste leviää kun kiristät, ja sitten löysäät niin eihän se enää pidä, muutakuin samalla tiukkuudella jos silläkään.



Kuten PeltoHa jo totesikin, niin ne onkin kuparia. Lämmittämällä (kupariprikkoja) on porukka uusiokäyttänyt.

Tolla kireydellä kyllä meinasin että eivät ole ihan apinan raivo kireydessä mutta voi toki olla että kiristelin ja löysäilin niitä.
Ei tommosen pakosarjan asennus sittenkään ollut mikään tosta vaan mutterit veke ja takas juttu. Muutenki aika jämpti sarja oli kiinnittää. Eli vakio ränniäkään enää kannata asentaa takas ku prikat entiset?

Eli uudet prikat ja laittaa pakosarjan höllästi paikoilleen niin et hiuka o mutterit kierteellään. Sitte vaa yksitellen momenttiin ja momentti oli 17nm? Mistäs toho niitä prikkoja saikaan? Voi tosin olla että nyt saa joku ammattilainen laittaa...

Hiukan kyllä selittäis tommone outo hajuki et prikat/tiivisteet olis menny tai menossa. Siinä jo ihan ensi käytöllä ku pyörää lämmittelin...
 
Tiiviste on ontto kuparirengas kuten kuvassa ja uudelleen käyttö on aina vähän siinä ja siinä pitääkö.
 
No nyt on saatu Ixili pakosarja paikoilleen kuin se kuuluikin, tosin ammattilainen sen loppu viimein laittoi/viimeisteli. Vissii puhutaan ihan jostain max 2Nm kiristelyistä ja välillä lämmittäen että pakosarja kiristyy oikea oppisesti. Nyt on myös uudet tiivisteetkin kun kyllä ne ekat ihan littanaksi meni...

Tältä se nyt sitten näyttää, oikein tyytyväinen olen Z900 ulkonäköön nyt. Paljon parempi kuin vakio, kevenikin kaiken kaikkiaan aika tarkkaan 8kg näitten vaihtojen jälkee :)
7yyTxzB.jpg
 
Kuuteen vuoteen en ole talvisäilönyt mp. Ootteko ruukannu tankin tyhjentää vai pitää aivan täynnä talven yli? Pahimmassa tapauksessa mp on katoksessa tai ladossa mutta uskosiin että saan lämpimään talliin tilaa.
 
Jonkun mielestä bensiinin säilöntäaineet ovat turhuutta, mutta itse olen vetänyt varman päälle. Motonetissa neste maksaa alle kympin pullo ja siitä riittää puoleksi vuosikymmeneksi. Tankki on ollut täynnä, ettei mahdollisesti kondensoituva vesi pääse tekemään tuhoja peltitankille. Nykyisessä tosin muovitankki, joten sekin pelko on pois.
 
Mulla ollut peltiset täynnä sillo ku ei ollu talvisäiliöä. Sit muoviset vai olikohan jotain komposiittia niin tyhjiä ku valmistaja näin suositteli.

Ilman lisäaineita siis. Jos ollut pihalla niin oon ottanu akun sisälle. Mut nykyään vaan liittimen irti. Ikänä en ole ladannut talven aikaan akkujakaan.
 
Oma pärräni talvehtii ulkosalla säänsuojassa, kuten edellinenkin talvehti vuosikymmenen vaihteessa. Syksyllä oon laittanu tankin täyteen v-poweria, uudet öljyt koneeseen ja rasvaa ketjuihin. Keväällä esiin ottaessa oon pannu akun älylaturiin ja jahka laturi on näyttänyt vihreää valoa, niin pärrä tulille ja bröm bröm.
 
No nyt on saatu Ixili pakosarja paikoilleen kuin se kuuluikin, tosin ammattilainen sen loppu viimein laittoi/viimeisteli. Vissii puhutaan ihan jostain max 2Nm kiristelyistä ja välillä lämmittäen että pakosarja kiristyy oikea oppisesti. Nyt on myös uudet tiivisteetkin kun kyllä ne ekat ihan littanaksi meni...

Tältä se nyt sitten näyttää, oikein tyytyväinen olen Z900 ulkonäköön nyt. Paljon parempi kuin vakio, kevenikin kaiken kaikkiaan aika tarkkaan 8kg näitten vaihtojen jälkee :)
7yyTxzB.jpg
Kyllä on toi vihree ainoo oikee väri kasawikaan! Onko noi peilit kiinalaisia tarvikepeilejä?Ne on vähän kulmikkaita tuosta tuppien kiinnikkeistä verrattuna esim rizoman vastaaviin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 844
Viestejä
4 548 950
Jäsenet
74 855
Uusin jäsen
Nåksuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom