Mopokuumetta

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
OK eli erittäin hyvä tehonnousu :D

Oletko vertaillut eri Trumpan malleja tehoalueen kannalta ? Itse arvostan "dieselmäisiä" mopoja käytännöllisyyden ja mukavuuden vuoksi. Eli vetää alhaalta ja tasaisesti. Kuulostaa vähän siltä, että tuollaista kaasarimallin Bonnea minun ei kannata katsella.

Vaihdatko vanteet painon vuoksi ja jos niin paljonko tulee säästöä (ja millaiset tulee tilalle) ?
Vakiona nämä ovat juuri niitä vääntää matalalta ja kierroksilla ei tehoa tehdä, varsinki uudemmat ruiskut kun niistä 900cc otetaan 60hv niin vääntöä sieltä haetaan.

Vanteet painon takia ja siksi että saa 180mm renkaan taakse ja edestä 19" pudotettua 17" ja noi alkuperäiset on terästä ja jo ruosteessa sisältä, uudet on alumiinia ja pinnat ja navat paremmat ja kestävemmät.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
885
Vakiona nämä ovat juuri niitä vääntää matalalta ja kierroksilla ei tehoa tehdä, varsinki uudemmat ruiskut kun niistä 900cc otetaan 60hv niin vääntöä sieltä haetaan.

Vanteet painon takia ja siksi että saa 180mm renkaan taakse ja edestä 19" pudotettua 17" ja noi alkuperäiset on terästä ja jo ruosteessa sisältä, uudet on alumiinia ja pinnat ja navat paremmat ja kestävemmät.
Jos pystyt/muistat/jaksat/viitsit niin punnitse vanhat ja uudet vanteet jahka on vaihdon aika. Olisi mielenkiintoista kuulla faktaa painoerosta.

Netti on täynnä turhia piilomainonta talonrakennus- ja muoti-blogeja, mutta tuollaisista proggiksista näkisi mieluusti enemmän juttua.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jos pystyt/muistat/jaksat/viitsit niin punnitse vanhat ja uudet vanteet jahka on vaihdon aika. Olisi mielenkiintoista kuulla faktaa painoerosta.

Netti on täynnä turhia piilomainonta talonrakennus- ja muoti-blogeja, mutta tuollaisista proggiksista näkisi mieluusti enemmän juttua.


Tossa punnitsee jotain aftermarket vanteita
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
217
Kausi on pahasti myöhässä, mutta heräsihän se omakin mopo.
Tuoreet öljyt koneeseen ja uusi akku.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Öljyt ja suodattimen vaihdoin eilen, 450km tällä kaudella tullut ajettua jo.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 549
Vajaa 500km tullut kanssa trippimittariin, öljynvaihto edessä ensi viikolla vappuparaatien jälkeen. Hondan insinöörit viisaana laittaneet syylarin paisuntasäiliön öljysuodattimen eteen niin tuo aina oman extran v*maisuutensa hommaan tapella sen kanssa.
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Mopokuumetta taas pukkaa kun alkaa näkymään pyöriä tien päällä. Ei auta kuin odotella nilkan ja olkapään ihme kuntoutumista.:sori:
Tosin vakuutusyhtiön lääkärin mukaanhan tässä ollaan täydessä iskussa... mutta tapaturma ym vakuutuksia ei myönnetä alentuneen
terveydentilan takia. :rofl::rofl::rofl:
 

Vami

Pemppu
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
246
Tähänkin ketjuun aiemmin postattu kawa meni myyntiin pienoisen itsehillinnän sekä itsesuojeluvaiston puuttumisen takia, ennenkuin kortti taikka henki lähtee.

Piti olla syksyyn asti ilman pyörää (talveksi projekti), mutta tuli nyt 1,5vk jälkeen haettua naurettavan tyhmä, äänekäs ja hidas apinakiikku, kun halvalla sai. Eli xv535 virago. Tanko kyllä vaihtuu suoraan.
IMG_20180503_173507~2.jpg
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 549
Itse alkanut hiukan harkitsemaan CBR:n myyntiä, kun endurokuume polttelee pahasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
22
Omakin hyrskytin sai vihdoin kauden ensimmäiset varsinaiset kilometrit allensa. Harvinaisen tiuhaan tahtiin tuli kaksipyöräisiä vastaan läpi koko noin 70 kilometrin reissun, kuten odottaa saattoi kolean kevään viimein taituttua.

 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
Nyt se sitten todenteolla iski. 30v, kevät ja mopokuume. Minulla on vain B/M -kortti, eli A-kortti olisi ensin ajettava. Katseskelin läheisestä autokoulusta että se olisi 880e. Onko tämä hinta hyvä? Kurssi alkaisi tänään. Prätkäksi olen nyt alustavasti miettinyt noin 10k budjettia (onko tässä mitään järkeä ekaksi pyöräksi näin kallista?). Vaihtoehtoina vähän käytettyjä Z800, Z1000, GSX-R 750 jne.

Kommentteja :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Itse ostaisin alkuun vähän halvemman. Zx6r maksoi jotain 5800€.

Mene vain kurssille, kyllä sillä pärrällä on kiva ajella ainakin ekat 5 vuotta :) Myös autokoulun pyörästä saat kokemuksia ajaessa.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
120
Nyt se sitten todenteolla iski. 30v, kevät ja mopokuume. Minulla on vain B/M -kortti, eli A-kortti olisi ensin ajettava. Katseskelin läheisestä autokoulusta että se olisi 880e. Onko tämä hinta hyvä? Kurssi alkaisi tänään. Prätkäksi olen nyt alustavasti miettinyt noin 10k budjettia (onko tässä mitään järkeä ekaksi pyöräksi näin kallista?). Vaihtoehtoina vähän käytettyjä Z800, Z1000, GSX-R 750 jne.

Kommentteja :)
Oma pyörä ostoon ja jos mahdollista niin opetusluvalla kortti. Jää tuosta 880€ yli 400€ varusteisiin yms.

A1, A2, A -kortti opetusluvan opettajalle | Opetusluvalla.fi

Viime vuonna kaverin opetuksella kortti tuli ajettua. Taisi alle 400€ tulla kaikkinensa hintaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Itse taas suosittelisin ehdottomasti koulua, sillä siellä opetellaan (tai ainankin meilläpäin) miten pyörää käsitellään eli 600cc katupyörällä keulimiset ja hallittu takaisin 2 pyörälle tulo ja 2xxkm/h nopeus ajelut, äkki väistöt ja jarrutukset vesikelikin sattui kivasti autokoulussa opetellessa, asfaltti piki korjaukset,kaivonkannet tien kolot jne, ajolinjat ja vaikutus mutkaan näkyvyyteen, ja mitä eroa on 600cc ja 1000c ajolinjoissa, juhannus sauna klapin väistäminen mutkassa.

Toki motskari kaverikin osaa nuo opettaa, jos löytyy suljettu rata jne. mutta osaako kanssa valvoa että meneekö oppi oikeasti perille.
Ajokoehan ei ole oikeastaan minkäänlainen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
760
Nyt se sitten todenteolla iski. 30v, kevät ja mopokuume. Minulla on vain B/M -kortti, eli A-kortti olisi ensin ajettava. Katseskelin läheisestä autokoulusta että se olisi 880e. Onko tämä hinta hyvä? Kurssi alkaisi tänään. Prätkäksi olen nyt alustavasti miettinyt noin 10k budjettia (onko tässä mitään järkeä ekaksi pyöräksi näin kallista?). Vaihtoehtoina vähän käytettyjä Z800, Z1000, GSX-R 750 jne.

Kommentteja :)
Ehdottaisin Kawasakin Z750. Esim. joku 08-09. Ekat versiot olivat vähän surkeita. Tai sitten Z750R, joka tuli myyntiin vähän ennen Z800 ilmestymistä, jossa on vähän paranneltu kaikkea.

Varmasti piisaa tehoja aloittelijalle, varsinkin, jos pistää sliparin + power commanderin. Ja pitäisi löytyä selvästi halvemmalla, kuin Z800, joka oli vaan vähän aikaa myynissä, joten saatavuus on niiden osalta heikkoa.

Toki muiltakin valmistajilta löytyy hyviä vaihtoehtoja, mutta jos Z800 / Z1000 oli mielessä, niin tuo Z750 on huomattavasti mukavampi vaihtoehto aloittelijalle. Z1000 on mm. aivan älyttömän kova / jäykkä jousitus vakiona, joka tekee ajamisesta varsin tuskaista. Oikeastaan suurin vika tuossa Z750 on paino, mutta ei sekään ole niin iso ongelma, kuin jotkut väittävät. On siitä etuakin, ei tuuli heiluttele niin paljoa suoralla tiellä matkaa taittaessa.

Hyväkuntoinen Z750 + (mahdollinen) slipari + power commander + ajovarusteet, niin jää reippaasti alle tuon 10K ekan vuoden vakuutuksineen. Bonuksena voi vielä heittää vaihdenäyttömoduulin, jos sitä kaipaa.

Alla linkkejä MCN:n sivuille eri vuosimalleista.

KAWASAKI Z750 (2003-2006) Review

KAWASAKI Z750 (2007-2012) Review

KAWASAKI Z750R (2011-2012) Review
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
Ehdottaisin Kawasakin Z750. Esim. joku 08-09. Ekat versiot olivat vähän surkeita. Tai sitten Z750R, joka tuli myyntiin vähän ennen Z800 ilmestymistä, jossa on vähän paranneltu kaikkea.

Varmasti piisaa tehoja aloittelijalle, varsinkin, jos pistää sliparin + power commanderin. Ja pitäisi löytyä selvästi halvemmalla, kuin Z800, joka oli vaan vähän aikaa myynissä, joten saatavuus on niiden osalta heikkoa.

Toki muiltakin valmistajilta löytyy hyviä vaihtoehtoja, mutta jos Z800 / Z1000 oli mielessä, niin tuo Z750 on huomattavasti mukavampi vaihtoehto aloittelijalle. Z1000 on mm. aivan älyttömän kova / jäykkä jousitus vakiona, joka tekee ajamisesta varsin tuskaista. Oikeastaan suurin vika tuossa Z750 on paino, mutta ei sekään ole niin iso ongelma, kuin jotkut väittävät. On siitä etuakin, ei tuuli heiluttele niin paljoa suoralla tiellä matkaa taittaessa.

Hyväkuntoinen Z750 + (mahdollinen) slipari + power commander + ajovarusteet, niin jää reippaasti alle tuon 10K ekan vuoden vakuutuksineen. Bonuksena voi vielä heittää vaihdenäyttömoduulin, jos sitä kaipaa.

Alla linkkejä MCN:n sivuille eri vuosimalleista.

KAWASAKI Z750 (2003-2006) Review

KAWASAKI Z750 (2007-2012) Review

KAWASAKI Z750R (2011-2012) Review
Kyllä! Tämä lähtee etsintään
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4
Itse väijyin ensipyöräksi mm triumphin street tripleä, sekä ducatilta monster 696. Näissä imo sielukkaammat voimanlähteet. Toki näitä on kalliimpi huoltaa kun perus japskia. Zetaa ajaneena voi sanoa, että pomminvarma ja riittää kyllä pitkälle aloittelijalla
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 152
Itse taas suosittelisin ehdottomasti koulua, sillä siellä opetellaan (tai ainankin meilläpäin) miten pyörää käsitellään eli 600cc katupyörällä keulimiset ja hallittu takaisin 2 pyörälle tulo ja 2xxkm/h nopeus ajelut, äkki väistöt ja jarrutukset vesikelikin sattui kivasti autokoulussa opetellessa, asfaltti piki korjaukset,kaivonkannet tien kolot jne, ajolinjat ja vaikutus mutkaan näkyvyyteen, ja mitä eroa on 600cc ja 1000c ajolinjoissa, juhannus sauna klapin väistäminen mutkassa.

Toki motskari kaverikin osaa nuo opettaa, jos löytyy suljettu rata jne. mutta osaako kanssa valvoa että meneekö oppi oikeasti perille.
Ajokoehan ei ole oikeastaan minkäänlainen.
Missä ihmeessä tuollaisia opetetaan ja miten ne liittyy turvallisesti ja laillisesti liikenteessä ajamiseen?
 
Liittynyt
15.08.2017
Viestejä
115
Kesä, kärpäset ja mopokuume.

Vakavassa harkinnassa viritellä henkiin vanhaa harrastusta mutta pyörä puuttuu. Aikaisemmin olen ajellut mopot pois lukien 600-750 kokoisilla kyykkypyörillä ja sellaista en nyt haluaisi. Nyt viehättäisi sellainen peli millä voisi myös huoletta soralla ajaa. Ja koska olen vertikaalisesti rajoittunut mukavuuden ja huolettomuuden kannalta matkaenduroista moni malli karsiutuu heti kättelyssä pois.

Nyt on tullut tarjolle BMW:ltä ja Kawasakilta pienemmän kokoluokan pyörät myyntiin, tehoilla ei juhlita mutta ehkei se ole oleellista. Pitää käydä lähitulevaisuudessa kokeilemassa näitä.

Saksasta saisi käytettyjä BMW g650 matkaenskoja noin suurinpiirtein samaan hintaan kun lasketaan verot ja matkakulut.

Olisi helpompaa jos pituutta olisi 10-15cm enemmän, mutta näillä mennään. :D
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 820
Meikä on peräti 173 mutta lyhyet jalat ja pitkä selkä... Hyppäsin kerran kaupassa Cagiva Gran Canyonin kyytiin. Ekat pari sekuntia meni ihan kivasti, kun jouset painui pohjaan. Hetkeä myöhemmin molemmat jalat haroi tyhjää kun istuin oli takaisin normaalitasossaan :D Onneksi kallistui takaisin vasemmalle kyljelle, enkä edes kaatanut pyöräriviä liikkeessä. Pääsi hiukan yllättämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Kesä, kärpäset ja mopokuume.

Vakavassa harkinnassa viritellä henkiin vanhaa harrastusta mutta pyörä puuttuu. Aikaisemmin olen ajellut mopot pois lukien 600-750 kokoisilla kyykkypyörillä ja sellaista en nyt haluaisi. Nyt viehättäisi sellainen peli millä voisi myös huoletta soralla ajaa. Ja koska olen vertikaalisesti rajoittunut mukavuuden ja huolettomuuden kannalta matkaenduroista moni malli karsiutuu heti kättelyssä pois.

Nyt on tullut tarjolle BMW:ltä ja Kawasakilta pienemmän kokoluokan pyörät myyntiin, tehoilla ei juhlita mutta ehkei se ole oleellista. Pitää käydä lähitulevaisuudessa kokeilemassa näitä.

Saksasta saisi käytettyjä BMW g650 matkaenskoja noin suurinpiirtein samaan hintaan kun lasketaan verot ja matkakulut.

Olisi helpompaa jos pituutta olisi 10-15cm enemmän, mutta näillä mennään. :D
Ei tota pyörän korkeutta kannata pelätä. Ite oon about 170cm ja ei mitään ongelmia ole ollut tähän mennessä tuon KTM:n kanssa.

Ja jos tuosta korkeudesta tekee itselleen liian suuren ongelman niin aina löytyy madalluskittejä jos sellaiseen hommaan haluaa rueta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
En nyt tiiä tuliko oikeaan ketjuun mutta onko kenelläkään suositella kypärän alle nappikuulokkeita/vastaavia kötöstyksiä joissa olisi hinta-laatu -suhde kunnossa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
64
Ostin tuossa täystehoisen moottoripyörän joka on 25kw paperiessa niin onko jollain tietoa/kokemusta, että mitä käy jos jää kiinni?
 

Z50

hehe jöö
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
293
Ostin tuossa täystehoisen moottoripyörän joka on 25kw paperiessa niin onko jollain tietoa/kokemusta, että mitä käy jos jää kiinni?
No jos et nyt ihan mahdottomasti perseile niin ei tuosta käytännössä voi jäädä kiinni. Oikeastaan ainut skenaario, missä voi olla kiinnijäämisen mahdollisuus on se, että pysäytyksen yhteydessä poliisi tarkastaa kaaukahvan kiertymän (mikäli kuristettu siten, että kiertymä lyhyempi) ja tämänkin voi estää muokkaamalla kiertymän lyhyemmäksi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
No jos et nyt ihan mahdottomasti perseile niin ei tuosta käytännössä voi jäädä kiinni. Oikeastaan ainut skenaario, missä voi olla kiinnijäämisen mahdollisuus on se, että pysäytyksen yhteydessä poliisi tarkastaa kaaukahvan kiertymän (mikäli kuristettu siten, että kiertymä lyhyempi) ja tämänkin voi estää muokkaamalla kiertymän lyhyemmäksi.
Mistä tämä kiertymä oikein tulee? jossain pyörissä se säädetään ihan boxista, kaasareissa laitetaan suutinsarja, tapoja on monia.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
167
Ostin tuossa täystehoisen moottoripyörän joka on 25kw paperiessa niin onko jollain tietoa/kokemusta, että mitä käy jos jää kiinni?
Mitä käy jos jää kiinni? No sehän on kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta (Jos ei ole korttia ajaa täystehoista), varmaan vakuutuksista tulee sanomista (väärät vakuutukset), voi olla muutakin
 
Liittynyt
16.01.2018
Viestejä
235
Nyt olisi kiikarissa omaan makuun miellyttävä yksilö. Ainoa että en pääse sitä nopeasti katsomaan. Soitin liikkeelle joka myy pyörää ja he sanoivat sen olevan kunnossa, koeajolla ei mitään ongelmia ja kaikki toimi. Ainoana miinuksena on että enempää liike ei siitä tiedä eikä tässä ole huoltokirjaa. En uskaltanut tätä mitenkään varata. Harmittaa etten tiedä noista enempää enkä pääse lähipäivinä sitä katsomaan. Rahat polttelevat tilillä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 067
Nyt olisi kiikarissa omaan makuun miellyttävä yksilö. Ainoa että en pääse sitä nopeasti katsomaan. Soitin liikkeelle joka myy pyörää ja he sanoivat sen olevan kunnossa, koeajolla ei mitään ongelmia ja kaikki toimi. Ainoana miinuksena on että enempää liike ei siitä tiedä eikä tässä ole huoltokirjaa. En uskaltanut tätä mitenkään varata. Harmittaa etten tiedä noista enempää enkä pääse lähipäivinä sitä katsomaan. Rahat polttelevat tilillä...
Et paljoa paljastanut mikä laite kyseessä mutta jos koeajollakaan mitään poikkeuksellista ei löytynyt niin mitä sitä enää ihmettelemään?

Kovin pahasti näissä pyörätouhuissa ei käsiään kakkeliin yleensä iske kun hinnat ei ole kymmeniä tuhansia, luotettavuus hyvä, yksinkertaisempia kuin autot eikä kuluvien osien vaihto vie vararikkoon tai ole äärettömän hankalaa.
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
216
Nyt olisi kiikarissa omaan makuun miellyttävä yksilö. Ainoa että en pääse sitä nopeasti katsomaan. Soitin liikkeelle joka myy pyörää ja he sanoivat sen olevan kunnossa, koeajolla ei mitään ongelmia ja kaikki toimi. Ainoana miinuksena on että enempää liike ei siitä tiedä eikä tässä ole huoltokirjaa. En uskaltanut tätä mitenkään varata. Harmittaa etten tiedä noista enempää enkä pääse lähipäivinä sitä katsomaan. Rahat polttelevat tilillä...
Maksa trafin sivuille se pari euroa ja katso historia sieltä. Se omistushistoriatietokin auttaa ostopäätöksen tekoon, jollei huoltohistoriaa tai muuta kättä pidempää ole saatavilla. Yleisesti ottaen ihmiset pitävät kyllä moottoripyöriään silmäterinään, joten huolettomammin näitä ostelee kuin käytettyjä autoja, vaikka vähän säkissä ostaiskin.
 

Mustaherukka

GSX-R 600cc :(
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
58
Voin tuohon sen verran yhtyä vielä, että itse pidän pyörästäni erittäin hyvää huolta ja joka vuosi siihen huoltoa teen. Välillä on vain unohtunut napata huoltokirja mukaan kun oon käynyt pyörän hakemassa.. :D
Kuitit kuitenkin tallessa, jos tulevaisuudessa pyörästä kiinnostunut alkaa kyseleen niiden perään. Itse kun pyöräni ostin niin kävin paikalla ja pyörä oli kylmä. Lähti kauniisti käyntiin, näytti hyvältä ja moottori kehräs kauniisti.
Kumit oli vain aivan lopussa. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Minkälainen projekti muuten on uudelleenhankkia pyörän rekisteriote, kun entinen on jossain Suomen kamaralla ja en enää asu Suomessa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 067
Niin ja vielä tuohon pyörän hankintaan. Olen ostanut yhden uuden, pari vähän ajettua, pari huonokuntoista mutta ajossa olevaa, yhden osittain osina laatikoissa ja yhden täysin osina laatikoissa(varaosiksi). Suosittelen ehdottomasti projektikuntoisen hankintaa jos vaan on paikka missä laittaa ja intoa hiukan opetella.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
125


Pari kolme viikkoa tuolla nyt höntsäillyt ja alkaa se taas maistua motoristin ura monen vuoden tauon jälkeen.
Eihän tuolla er6n:llä nyt kuuhun mennä mutta riittää omiin tarpeisiin, toistaiseksi. Rivikakkosen ääni vaan ei miellytä vieläkään eikä tuohon laitettu leovincen slipari varsinaisesti auta asiaa.
Oishan tuohon alkuperäinen pakoputkilokin olemassa mutta ei varmaan jaksa alkaa vaihtamaan.
Pair-valve modin voisi jossain vaiheessa että rauhottuisi tuo pakoputkesta ammuskelu.

Takaluukku tuli pestyä sisäpuoleltakin kun kotimatkalla TI-hallilta pesuainepurkki päätti pulauttaa sisältönsä pihalle.
 
Viimeksi muokattu:

Z50

hehe jöö
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
293
Mistä tämä kiertymä oikein tulee? jossain pyörissä se säädetään ihan boxista, kaasareissa laitetaan suutinsarja, tapoja on monia.
Taitaa yleisisimmin kiertymä olla lyhyempi silloin kun luistien liikettä on rajoitettu; kun luisti ei nouse täysin ylös asti niin ei se vaijerin ohjaama läppäkään voi kiertyä täysin auki.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
167
Nyt olisi kiikarissa omaan makuun miellyttävä yksilö. Ainoa että en pääse sitä nopeasti katsomaan. Soitin liikkeelle joka myy pyörää ja he sanoivat sen olevan kunnossa, koeajolla ei mitään ongelmia ja kaikki toimi. Ainoana miinuksena on että enempää liike ei siitä tiedä eikä tässä ole huoltokirjaa. En uskaltanut tätä mitenkään varata. Harmittaa etten tiedä noista enempää enkä pääse lähipäivinä sitä katsomaan. Rahat polttelevat tilillä...
Kuten käyttäjä "senefisti" suositteli, suosittelen myös itse katsomaan sillä parilla eurolla pyörän historia ja viimeisimmän omistajan. Vielä kun liike myy, niin kannattaa laittaa vaikka tekstaria viimeisimmälle omistajalle ja kysyä pyörän kuntoa. Tuolla aiemmalla omistajalla ei pitäisi olla mitään syytä valehdella, koska eihän hän myy enää pyörää. Kannattaa kiinnittää myös huomiota siihen, kauanko pyörä on ollut viimeisimmillä omistajilla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
760
Nyt olisi kiikarissa omaan makuun miellyttävä yksilö. Ainoa että en pääse sitä nopeasti katsomaan. Soitin liikkeelle joka myy pyörää ja he sanoivat sen olevan kunnossa, koeajolla ei mitään ongelmia ja kaikki toimi. Ainoana miinuksena on että enempää liike ei siitä tiedä eikä tässä ole huoltokirjaa. En uskaltanut tätä mitenkään varata. Harmittaa etten tiedä noista enempää enkä pääse lähipäivinä sitä katsomaan. Rahat polttelevat tilillä...
Jos ei mennyt koeajolla mitään rikki ja kaikki toimii, ei näkynyt pahemmin ruostetta tai savua ja renkaat eivät ole täysin loppuunajetut, niin eipä sitä oikeastan sen enempää infoa siitä saa, vaikka kävisi sitä pyörää 145 kertaa katsomassa ja hieromassa. Pyörän ostaessa on kuitenkin hyvä perushuolto tehdä (öljyt yms), ennekuin alkaa enemmän pistämään kilometrejä sisään, jos ei liikkeessa ole jo tehty.

Niinkuin kaikissa käytetyissä laitteissa, jos jotain leviää, niin sitten leviää. Liikkeestä ostaessa on kuitenkin myyjäpuoli osaltaan vastuussa vähän aikaa kauppojen jälkeen, etteivät ihan täyttä roskaa uskalla laittaa myyntin kertomatta vioista. Yksityiseltä ostaessa vastaat itse kaikesta allekirjoituksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Juuh öljyt ja suodatin kantsii vaihtaa vaikka huoltokirjassa olisi että just vaihdettu hupsisukot oy:llä omassakin kävi niin että pakanat niitä oltu vaihettu, (mustaa oli öljyt) tai sitten oli käytetty 5e öljyjä, kun akkukin oli 5e akku pyörässä. Se 5e akku pyörässä olis pitäny kyl herättää hälytyskellot päässä, mutta kova kuume esti järjen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
122
En nyt tiiä tuliko oikeaan ketjuun mutta onko kenelläkään suositella kypärän alle nappikuulokkeita/vastaavia kötöstyksiä joissa olisi hinta-laatu -suhde kunnossa.
Itse laitoin juuri kypäräpuhelimen kypärään ja voisin suositella. Helppo käyttää, ei tarvi vedellä mitään johtoja kännykällä, ei jää painamaan korvia kuulokkeet, pystyy säätämään ajossa volumet ja kappaleen vaihtamaan, voi vastata puheluihin yms. osasta löytyy radio. Itse ostin Interphone Tourin, mutta halvimmilla varmasti sujuu musiikin kuuntelu aivan hyvin.
Esim. Interphone kypäräpuhelin F3MC Single pack yhteen kypärään | Motonet Oy
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
64
Nyt on kyllä sellaista mopokuumetta, ettei mitää rajaa. Ostin tälläisen -99 vuoden Kawasaki ER-5:tosen kun halvalla sai. Nyt vain pitäisi saada kortti, mutta aika moni muukin on hommaamassa korttia kun on ainakin Turun seudulla niin hyvät kelit. Ei vaan millään jaksaisi odottaa.

WhatsApp Image 2018-05-14 at 21.09.51.jpeg
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Nyt on kyllä sellaista mopokuumetta, ettei mitää rajaa. Ostin tälläisen -99 vuoden Kawasaki ER-5:tosen kun halvalla sai. Nyt vain pitäisi saada kortti, mutta aika moni muukin on hommaamassa korttia kun on ainakin Turun seudulla niin hyvät kelit. Ei vaan millään jaksaisi odottaa.

Hyvä perus ja ensipyörä, tuota kun vähän riisuu (takakatetta pois, satula, etulokari, pelejä ym. sälää) niin saa huomattavasti paremman näköisen, vakiona aika "möhkö".

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Ihan siisti tuo perus pyörä. Alempi kuva taas vähän outo, kun ei ole edes etulokariakaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ihan siisti tuo perus pyörä. Alempi kuva taas vähän outo, kun ei ole edes etulokariakaan.
Ei se etulokari välttämätön ole, omasta pitäisi myös ottaa pois kun en vain tykkää vaikka se nyt siinä kiinni onki. Ilman lokaria näyttää omaan silmään paremmalta.



 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Ei se etulokari välttämätön ole, omasta pitäisi myös ottaa pois kun en vain tykkää vaikka se nyt siinä kiinni onki. Ilman lokaria näyttää omaan silmään paremmalta.



Jostain syystä omaan silmään alempi sopisi paremmin. Mutta samapa sen on ottaa pois ja pitää tallessa, niin takaisinhan sen aina saa.


Oon tullut varmaan vanhaksi, kun tuon -99 Kawasaki ER-5 ulkonäkö on muuttunut ihan hyväksi :) Taitaa olla aivan räpeltämätön ja alkuperäinen. Retro tyyliä siis.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 283
Viestejä
4 213 438
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom