Mopokuumetta

EDIT2: Tietääkö kukaan mistä saa ostettua sellaisen "puhelimenpidikkeen" pyörään? Voisi esim GPS pitää esillä puhelimessa, kun on v-mäistä pysähtyä katsomaan missä menee.

http://s.aliexpress.com/ENfYvIB7

Tuossa nyt yksi vaihtoehto, saa samalla muutakin kuljetustilaa :D
Itselle siis tuli tuo tuossa keväällä. Eipä vaan ole vielä ollut käyttöä, kerran kyllä sovittanu pyörään kiinni.
 
Kannattaa huomata että klasu myy vanhan mallista x-gripiä jossa ei tule nurkkien yli vedettävää kumista varmistuslenkkiä, uusissa malleissa tuo on mukana paketissa ja sitä myydään erikseenkin. Ilman tuota varmistusta röykyssä kun x hieman avautuu niin puhelin putoaa vauhdista.

Erikseen saatava Tether UN7:
RAM Tether UN7 X-Grip

Uusi malli jossa tuo jo mukana (erona myös valmiiksi liimatut kumitatit ja iso ram teksti):
RAM MOUNT X-Grip Universal Halteklammer für Smartphones mit 1-Zoll Kugel - RAM-HOL-UN7BU
 
http://s.aliexpress.com/ENfYvIB7

Tuossa nyt yksi vaihtoehto, saa samalla muutakin kuljetustilaa :D
Itselle siis tuli tuo tuossa keväällä. Eipä vaan ole vielä ollut käyttöä, kerran kyllä sovittanu pyörään kiinni.
Ite hommasin kans tämmösen jostain hong kongista ja täytyy sanoa että ainakaan transalpissa ei pysy kiinni kun magneetit niin heikkotehosia. puhelimen lisäksi mahtuu juuri ja juuri 0,5L limukka pullo. :D mutta eipä ole toisaalta hinnankirouskaan.
 
Kyllä muuten kannattaa se takarengas vaihtaa uuteen, jos on keskeltä tms. kulunut. Ero uuteen oli niin iso että sitä luuli ajelevansa ihan eri pyörällä. Kaasarit ja venttiilien välykset tuli tietty tsekattua, että vaikutti nekin.
 
Kyllä muuten kannattaa se takarengas vaihtaa uuteen, jos on keskeltä tms. kulunut. Ero uuteen oli niin iso että sitä luuli ajelevansa ihan eri pyörällä. Kaasarit ja venttiilien välykset tuli tietty tsekattua, että vaikutti nekin.

Se on kyllä aivan käsittämätön se ero, tuntuu aluksi kuin ajelisi jään päällä kun kääntyy niin hyvin.
 
Nyt kun renkaista puhutaan niin ilmanpaineet renkaissa on myös hyvin oleelliset. Jos takarenkaassa on ilmat ok mutta etunen tyhjä tai tyhjempi niin kaupungissa ajellessa kurveissa tuntuu kuin etupää lähtisi alta. Noin niin kuin esimerkiksi.
 
Itse ajellut melkoisen kuluneilla kumeilla ja päätin hieman panostaa tällä kertaa. Nyt on Pirellin Corsa III tulossa ja ensi viikolla pääsee vaihtamaan. Toivottavasti ero on yhtä suurin kun täällä hehkutellaan.. ;) Melkoisen röpelöistä on ollut ainakin meno vanhoilla kumeilla :D
 
Kannattaa huomata että klasu myy vanhan mallista x-gripiä jossa ei tule nurkkien yli vedettävää kumista varmistuslenkkiä, uusissa malleissa tuo on mukana paketissa ja sitä myydään erikseenkin. Ilman tuota varmistusta röykyssä kun x hieman avautuu niin puhelin putoaa vauhdista.

Mulla ei ollut ongelmia vaikkei varmistusta ollutkaan. Luurina Z1C.

Nyt tosin velcrolla ja nippusiteillä kiinni sama luuri mut pärrälläkin eri käyttötarkoitus.
 
Onkos täällä tietoa kun on b,c kortti jo alkujansa, niin kuinka vanha piti olla että sai täydet A-kortin ajoluvat? Paljokos tähän sisältää sitten teoriaa ja ajoja?
 
24-vuotta ja jos on B kortti alla niin teoriaopetus 6h sekä ajo-opetusta 6h.

On muuten mielenkiintoisen lyhyt kokemus tuo täys-A -koulu, nimimerkillä ei sekuntiakaan vaihdemopolla/moottoripyörällä ennen koulua ja suoraan täystehoisen sarviin. :lol:
 
On muuten mielenkiintoisen lyhyt kokemus tuo täys-A -koulu, nimimerkillä ei sekuntiakaan vaihdemopolla/moottoripyörällä ennen koulua ja suoraan täystehoisen sarviin. :lol:

Joo, vähän jännittää tiistaina oleva käsittely- ja inssikoe. Ei tuo inssi kylläkään, mutta käsittely on vielä omasta mielestä vähän hakusessa.
Kokemusta kaksipyöräisellä ajosta ennen autokoulua ei ollut kuin polkupyörällä.

Nuda odottaa autokatoksessa ketjut rasvattuna tiistai-iltaa.
:dead:
 
Joo, vähän jännittää tiistaina oleva käsittely- ja inssikoe. Ei tuo inssi kylläkään, mutta käsittely on vielä omasta mielestä vähän hakusessa.
Kokemusta kaksipyöräisellä ajosta ennen autokoulua ei ollut kuin polkupyörällä.

Nuda odottaa autokatoksessa ketjut rasvattuna tiistai-iltaa.
:dead:
Polkupyörän sarvista Nudan selkään? Hats off to you!
Kuvaa Nudasta? :hungry:
 
On muuten mielenkiintoisen lyhyt kokemus tuo täys-A -koulu, nimimerkillä ei sekuntiakaan vaihdemopolla/moottoripyörällä ennen koulua ja suoraan täystehoisen sarviin. :lol:
Ongelmahan A-kortin suorittamisessa on, että ei siinä ajassa kerkeä opettaa kuin käsittelykokeen jujut ja hieman totuttelemaan kaksirenkaiseen. Opettelu alkaa todenteolla vasta sitten kun kortti on taskussa.
 
Polkupyörän sarvista Nudan selkään? Hats off to you!
Kuvaa Nudasta? :hungry:

Tuossapa tuo. Nothing to see here. :hungry:

cGB9otv.jpg
 
Kyllä se aurinko pistää pyöräkuumeen päälle. Pitäs päästä eroon vanhasta rossista ja tilalle pistää 250 2t valkokilpi enduro. :hungry:
 
Lisenssi taskussa. Vettä tuli kuin esterin perseestä käsittelyn ja inssin ajan.
Hieman polttelis käydä päräyttämässä, mutta ajokamat märät ja muutenkin vettä sataa.

:shifty:
 
Nykykamoilla ei vesi kyllä hirveästi harmita ajellessa, on kyllä ajat muuttuneet siinä mielessä. :)
 
Ens viikolla pitäis A2 käydä ajamassa alla siis A1. Oishan tuon jo 3 vuotta saanut käydä päivittämässä, mutta nyt iski sen verta kova mopokuume että pakko käydä korottamassa korttia :lol:
 
Mopo ollut lähinnä tallissa, muutamia duunimatkoja lukuunottamatta. Eka tankillinen mennyt vasta :D

Viikonloppuna vaihdoin jäähdytysnesteet ja öljyt, kolmen viikon päästä perinteinen reissu ukkojen kanssa :kippis: Eturengas pitäisi vielä käydä vaihdattaa, kun ei rengaskonetta/-rautoja löydy ja rautalapiolla en viitsi :vihellys: Säilyypä vanne edes vähän paremmassa kunnossa.
 
Tänään kävin kaksi tankillista ajamassa nudalla. Kahdessa päivässä 600km tullut mittariin. On se vaan hauskaa hommaa tuo mopottaminen.
Olis pitäny ajaa se kortti jo kymmenen vuotta sitten eikä arpoa.

:hungry:
 
Vuosi vielä niin 50-vuotta on pärrä kortti ollut taskussa. Aina vaan yhtä hauskaa!
 
Tulipas sittenkin laitettua jokunen viikko sitten Z:daani tommosta Castrolin Lube Racing ketjuöljyä ja ensin putsasin ketjut tolla Motulin Chain Cleanerillä. Mielestäni aika hyvää jälkeä tolla yhdistelmällä. Vielä en harjaa edes tarvinnut. Niin ja on mallia kirkas =)
Pyörä seisoi aika kauan ton jälkeen mutta voin sanoa että ei kyllä sutannut yhtään vannetta.

Chain Lube Racing | Bike Care Products - Motorcycle & Scooter Products | Castrol Malaysia | Motorcycle & Scooter - Motor Oil & Lubricants | Castrol United Kingdom | Products | Castrol United Kingdom | Castrol - Engine Oil and Lubricants | Synthetic Oil | Diesel Oil| ATF - Automatic Transmission Fluid

Kuukauden sisällä viimeinen päivitys olisi tulossa eli putkisto, ehkä myös vilkutkin jossain vaiheessa mutta se sitten joskus... Päädyin tämmöiseen: Ixil Silencers Ixil SX1 Super Xtrem vaimennin koko putkistolla - Mp-tarvikkeet ja yleisosat - Storm Motor Elikkäst Ixilin SX1 kokoränni. Tehoa nyt tolla varmaan juurikaan lisää tule mutta lookki muuttuu paremmaksi ja kevenee paljon orkkis putkeen verrattuna =) Huomion arvoinen seikka on vielä sekin että kyseessä on E-hyväksytty ränni eikä tarvitse säätöä :) Kuvia sitten myöhemmin...
 
Kuukauden sisällä viimeinen päivitys olisi tulossa eli putkisto, ehkä myös vilkutkin jossain vaiheessa mutta se sitten joskus... Päädyin tämmöiseen: Ixil Silencers Ixil SX1 Super Xtrem vaimennin koko putkistolla - Mp-tarvikkeet ja yleisosat - Storm Motor Elikkäst Ixilin SX1 kokoränni. Tehoa nyt tolla varmaan juurikaan lisää tule mutta lookki muuttuu paremmaksi ja kevenee paljon orkkis putkeen verrattuna =) Huomion arvoinen seikka on vielä sekin että kyseessä on E-hyväksytty ränni eikä tarvitse säätöä :) Kuvia sitten myöhemmin...
Eikös tuossa tapauksessa kantsis heittää vaan slipari? Tuosta koko rännistä varmaan pahemmin hyötyä kun katalysaattori ilmeisesti putkistossa.
 
Eikös tuossa tapauksessa kantsis heittää vaan slipari? Tuosta koko rännistä varmaan pahemmin hyötyä kun katalysaattori ilmeisesti putkistossa.

Nii varmaa tosa ihan loppupäässä se jokin catti on joo. Ei kantsi, näyttää paremmalta ku ei olis putkee lainkaa ja saa heittää takana olijan jalkatapitkin pois painoa viemästä ku ei tarvi putkea tukea. Se vakio "kivespussi" aka catti näyttää ihan helv rumalta, etenkin vas käden puolelta ja putken puolellakin paistaa jonkin verran O_o Uskon myös että tämä ns. catti+putki osa on keveämpi kuin orkkis catti. Koitan muistaa punnita näitä jotenkin, tilasto mielessä kiinnostaa :)
 
Lisää tehoahan ei tule pelkkää putkea vaihtamalla, vaan sen säädön kautta. Ilman säätöä käsissä on laihalla käyvä laitos.
 
Lisää tehoahan ei tule pelkkää putkea vaihtamalla, vaan sen säädön kautta. Ilman säätöä käsissä on laihalla käyvä laitos.

Ei sliparin vaihdon jälkeen tarvi säätää. Jos taas hommaa koko rännin niin sillon. Tässä omassa tapauksessa periaatteessa vaan putki vaihtuu. Koko ränni tässä on hiukan harhaanjohtava koska tuo alkukäyrä on pakko olla/tulla mukana koska muuten tuota putkea ei voi asentaa. Vakio putki ja alkukäyrä on ns yhtä puuta vielä.

Ei toki säätämisestä koskaan mitään haittaa ole. Ei ole vakiona ainakaan suurempia kuoppia ja joka vaihteella tuntuisi olevan vääntöä hyvin.

Onko suositteluja säätö paikoista Satakunnassa tai lähellä kun säädöistä ruvettiin puhumaan.
 
Lisää tehoahan ei tule pelkkää putkea vaihtamalla, vaan sen säädön kautta. Ilman säätöä käsissä on laihalla käyvä laitos.

Riippuu putkesta ja pyörästä.

Esim. tässä pelkkä putken vaihto.



Ja tässä sitten power commanderin kanssa (ja eri putki taitaa olla)

 
Viimeksi muokattu:
Lisää tehoahan ei tule pelkkää putkea vaihtamalla, vaan sen säädön kautta. Ilman säätöä käsissä on laihalla käyvä laitos.
Husse 610, vakio pönttö missä katti, sen kun otti pois niin kyllä ruisku osasi säätää ja tehoa tuli varsinkin keskialueelle lisää, keulimisesta päätellen.
 
Väittäisin että orkkis ecua kannattaa säätää jos vain mahdollista. Tuo pc kuitenkin perinteisempi "huijausboxi" joka vain muuttelee ECU:n antamia arvoja.

Ite säätelen Kotaria TuneEculla, Kawassa on PCIII ja Hondassa on kaasarit.
 
Hyvin usein iäkkäissä mopoissa tuo pc aiheuttaa vain häikkää.

Muista merkeistä en tiedä, mutta Suzukiin tuon softan sai ihan freewarena muinoin. (käsittääkseni tuo woolichi on vain kaupallistettu versio siitä Suomihepun vääntämästä koodista). Ja piuhan pystyy kolvailemaan myös itse.
 
Joo en ite laittais mitään boosterplugia. Tuo vain yrittää huijata ilmanlämpötilaa eli mahdollisesti vaikuttaa vain silloin kun pyörä ei käytä lambdoja. Todennäköisesti siis kylmästartissa ekat parikymmentä sekunttia ja sitten isoilla kaasun asennoilla.

Onko pyörän toiminnassa joku vika? Usein nuo peruspenkittäjät säätää vain täyskaasun ja sekin sisätiloissa ei todellisissa olosuhteissa. Jos tuo putkesi on E-hyväksytty ja käytät killeriä niin tuskin seos aivan pielessä on.
 
Joo en ite laittais mitään boosterplugia. Tuo vain yrittää huijata ilmanlämpötilaa eli mahdollisesti vaikuttaa vain silloin kun pyörä ei käytä lambdoja. Todennäköisesti siis kylmästartissa ekat parikymmentä sekunttia ja sitten isoilla kaasun asennoilla.

Onko pyörän toiminnassa joku vika? Usein nuo peruspenkittäjät säätää vain täyskaasun ja sekin sisätiloissa ei todellisissa olosuhteissa. Jos tuo putkesi on E-hyväksytty ja käytät killeriä niin tuskin seos aivan pielessä on.

Siis orkkis putkella mennään vielä ja en ole huomannut käytöksessä mitään ongelmia. On e hyväksytty ja vaikka olis ilman killeriäkin niin uskon silti vahvasti että normaalisti pelittää. Toivon vaan että kun ei ole killeri paikoillaan ja pystyisi vieläki ajamaan ilman korvatulppia :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 843
Viestejä
4 548 924
Jäsenet
74 855
Uusin jäsen
Nåksuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom