juu se on kova tulos ton ajan om646 vakio hilppeillä. Oliko siitä muuta? saahan sitä kaupasta vaikka 5sekunnin auton jos haluaa?Vakio ahdin, valtava välijäähy, pirkka lastu ja 7sec sataan? Voi kai tuota jotenkin virittämiseksi kutsua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
juu se on kova tulos ton ajan om646 vakio hilppeillä. Oliko siitä muuta? saahan sitä kaupasta vaikka 5sekunnin auton jos haluaa?Vakio ahdin, valtava välijäähy, pirkka lastu ja 7sec sataan? Voi kai tuota jotenkin virittämiseksi kutsua.
ja tehot tippuu muista softatata penkissä uudestaa uusilla hiluilla2v leima juuri haettu X3, BM3 ja xHP sisässä.
Maanantaina katillinen, 400cel, Downpipe paikoilleen.
vanhalla softalla ku tyhjädownpipe nii saatu sinne hyvä virtaus nyt alat rajottaa sitä nii kuumenee paikat uutta softaa penkissä sitteja tehot tippuu muista softatata penkissä uudestaa uusilla hiluilla
ja tehot tippuu muista softatata penkissä uudestaa uusilla hiluilla
Jotkut liikkeet myös suoraan lyöneet lapun luukulle, esim. Helsinki Optimointi | Auton ohjelmointi | Lisää tehoa
Tuosta muutoksesta oli muuten aika hyvä podcasti Youtubessa, jossa oli mukana Traficomin asiantuntija:
Tuo podcastin tehnyt firma aikoo nyt tehdä laillisia optimointeja, oli ostavat ulkomailta tyyppihyväksyttäjä valmisoptimointeja ja muutoskatsastavat ne. Käytännössä nyt vain VAG:n bensakoneisiin ja 3.0 TDI:hen softat.
Mutta se olisi kyllä hienoa, jos poliisi alkaisi sakottaa noita pakoputkien paukuttajia. Jos tehty crackle map ECU:uun, niin aika helposti poliisi korvallakin kuulee liikenteessä.
Se vain että kuinka moni poliisi tuntee mallit tarpeeksi hyvin. Saman näköinen auto voi omata varustelistalta ruksin x ja toinen y ja tuloksena että toinen paukkuu tehtaalta ja toinen ei.
Se vain että kuinka moni poliisi tuntee mallit tarpeeksi hyvin. Saman näköinen auto voi omata varustelistalta ruksin x ja toinen y ja tuloksena että toinen paukkuu tehtaalta ja toinen ei.
Hienoa, jos homma toimii noin, eli ohjelmoitu auto lähtee muutoskatsastettuna firmasta. Jos muutoskatsastus jää asiakkaan vastuulle, niin "laillinen moottorin optimointifirma" kuulostaa huonolta vitsiltä. Voin kuvitella, että pienen, ei-merkkikorjaamon on vaikea saada valmistajalta ohjelmia ja laitteita. No toivottavasti pistotarkastuksia tehdään viranomaisten toimesta ja tehdyistä töistä jää kuitit, että homma pysyy laillisen puolella.Tuo podcastin tehnyt firma aikoo nyt tehdä laillisia optimointeja, oli ostavat ulkomailta tyyppihyväksyttäjä valmisoptimointeja ja muutoskatsastavat ne.
Miksi liikennekäytössä olevan auton pitää ylipäätään paukkua? Jos pakoputkessa palaa polttoaine, niin hajoattaa nopeaa katit ja suodattimet, vai onko ne revitty pois? Paukkuva putki ylittää helposti turvallisen äänenpainetason, joten ovatkohan vaan laillisia? Nythän maksimiraja on 77 dB henkilöautolle (uutena taso on perusautossa ~66 dB), sen ylityksen kuulee jo korvalla ja poliiseilla on dB-mittarit varsinkin moottoripyöriä varten.Se vain että kuinka moni poliisi tuntee mallit tarpeeksi hyvin. Saman näköinen auto voi omata varustelistalta ruksin x ja toinen y ja tuloksena että toinen paukkuu tehtaalta ja toinen ei.
Juu on toki. Mutta voin sanoa että pari autoani olisi mennyt samantien tuon syytä epäillä alle. Ei tarvitse kuin pari laillista modifikaatiota niin wastegate pitää mekkalaa ja putki paukkuu kuin konekivääri. Jo pelkkä täysin laillinen putkisto tai hyväksytty softa voi tehdä aikamoisia eroja siihen miltä auto vaikuttaa. Voisi tulla pidemmän päälle aika kalliiksi kun jengiä pysäyteltäisiin jatkuvasti ja kuskit alkaisivat pikkuhiljaa vaatimaan rahaa tulomenetyksistä jne.Muistutan että poliisilla on käytössä myös "syytä epäillä" kortti. Kun @kimmoko päästelee voimasavuja merssusta ostetuilla katsastustodistuksilla jossain rusan shellillä, niin.. Kilvet konttorille.
Kyllä poliisikin antaa vitusti anteeksi, esim tuolla rusan shellilä on perjantaisin pari maijaa parkissa, ei ne jaksa puuttua kuin siihen jos näyttää et joku lähtee päihtyneenä ajamaan.
Meni vähän aiheesta ohi, mutta ketään ei kiinnosta jos 1.9 TDI:tä on ohjelmoitu, jos DPF tyhjä tai EGR on tulpattu, niin en menisi A-Katsastukseen.
Mutta se olisi kyllä hienoa, jos poliisi alkaisi sakottaa noita pakoputkien paukuttajia. Jos tehty crackle map ECU:uun, niin aika helposti poliisi korvallakin kuulee liikenteessä.
Ei saa kaikista pois. Esim taas Fiesta ST, paukkuu vakiona normi modessa, mutta sport mode muuttaa sen selkeästi aggressiivisemmaksi.Näitähän on muutamassa autossa vakionakin mutta saa tarvittaessa kytkettyä pois.
Ja liikkuva poliisi lakkautettiin 10 vuotta sitten joten tuskin riittää tietotaitoa sakottaa. Teknisen osaamisen taso on sitä luokkaa kun pysähdyt dynamollisella polkupyörällä pimeällä liikennevaloihin niin huudellaan ikkunasta unohtuiko valot.
Se vain että kuinka moni poliisi tuntee mallit tarpeeksi hyvin. Saman näköinen auto voi omata varustelistalta ruksin x ja toinen y ja tuloksena että toinen paukkuu tehtaalta ja toinen ei.
Ei vaadi suoraa putkea. Focus RS esim ampui niin kovaa putkeen että oikeasti särähti korvaan aika isosti kun oli putki kuuma ja ikkuna auki. Samoin V8 Mustang sillä olikohan Akropovicin merkkiliikkeen myymällä putkistolla ja softalla.No joo. Itsellä tosin oli mielessä nuo överitason paukkusoftat. Sellainen, että kuuluu jatkuva epätahtinen paukutus joka kerta, kun ottaa jalan kaasulta. Tuollahan on harrastettu ihan kiusantekoa. Muistaakseni Helsingin Paloheinässä oli isompikin jupakka, kun joku siellä kierteli jatkuvasti yöllä paukuttamassa autoa. Kerran olen törmännyt Kehä III:lla kahteen mersukuskiin (W201 tai W202) joilla kuului aika tolkuton pauke, että ihan korviin kävi. Harrastan metsästystä ja kyllä se auton pauke oli kovempi kuin haulikon magnum-lataus ja pitkälle kuuluu. Siinä sitten edestakaisin ajoivat kehää ilmeisesti poliisiin törmäämättä. Vaatii toki jonkinlaisen pamauttavan suoraputkenkin. Onhan tuo aikalailla tuollaista 15-vuotiaan mopopojan touhua.
Ei kyse ole minusta, vaan dB rajat on laitettu hyvästä syystä: Ettei häiritä muiden elämää. Junnuna ei varmasti mieti tinnityksen vaaroja varsinkaan muille ja sitähän ei voi parantaa, että voit elää sen vaivan kanssa vaikka 80v. Lisäksi tuotantoeläimet yms. voi suurestikin stressaantua äänipiikeistä.Se että ei mene sun makuun on sinun asiasi ja kuulostaa enemmän henkilökohtaiselta ongelmalta. En minäkään tykkää niistä bimmereiden pierumapeista, mutta ei itseä joku edes etäisesti semi järkevä pauke haittaa ellei vedetä naapuruston läpi miljoona kertaa yössä viikolla.
Olen samaa mieltä, se paikka on suljettu moottorirata tai rallin ek.Voisin tuomita nuo täysin, mutten halua. Noillekin on paikkansa.
Juju on ei rikkoa sääntöjä, vaan kiertää niitä. Hyvin hyvin yksinkertaistettu versio: Otetaan db raja joka mitataan vaikka 4000rpm. No pistetään ettei moottori pauku sen alla kovin kovaa tai esim putkiston venttiili ei aukea alle sen. Yli 4000rpm muutetaankin sitten softassa pari juttua ja tadaa, yhtäkkiä onkin laillinen 80db pykälärajat täyttävä auto joka paukkuu 100db kun annetaan kenkää. Toinen versio on tosiaan leikkiä noilla modeilla, en tiedä mitataanko rajat vain normal modessa, vai otetaanko sport/race yms modet mukaan. Jos ei niin noilla saa sitten taas lisää vapautta.Ei kyse ole minusta, vaan dB rajat on laitettu hyvästä syystä: Ettei häiritä muiden elämää. Junnuna ei varmasti mieti tinnityksen vaaroja varsinkaan muille ja sitähän ei voi parantaa, että voit elää sen vaivan kanssa vaikka 80v. Lisäksi tuotantoeläimet yms. voi suurestikin stressaantua äänipiikeistä.
Vaikea uskoa, että mikään täysin vakio auto paukkuu yli rajojen, kyllä niitä on ruuvattu.
Olen samaa mieltä, se paikka on suljettu moottorirata tai rallin ek.
Juu on paljon paljon rajumpiakin. Lähistöllä pyörii yksi Possu joka on softattu/putki on suora tms, mutta kuulet sen tulevan varmaan kilsan päästä vaikka olisi musat päällä itsellä jne. Mutta kuten sanoin, mikki hiljentää noita vitusti videolla. Oli aikanaan pirun vaikea kuvata hyvää videota vakioputkiston äänistä kun kuulosti videolta että olisi vain perus Prius joka välillä vähän pamauttaa putkeen. Todellisuus ihan eri. Kaveri lähti Focus RS:llä pihasta ja kuuma putki sport modessa=säpsäytti kyllä varsin rajusti kun tuli ensimmäinen terävä pamaus. Samoin kävi kun satuin kävelemään i30N:n ohi kun kuski päätti lähteä vähän vikkelämmin.Noi nyt on aika hiljasia röpötyksiä vielä, kun välillä kylillä tulee vastaan sellasia paukahduksia että hyvä ettei paskat turahda housuun ja koirat/kissat hyppää lattiasta kattoon jos sattuu avoimen ikkunan takana olemaan, järjettömiä jysähdyksiä ja ne vielä kun ajetaan 20-40km/h Kuulostaa kuin kiväärillä ammuttaisiin. Lähtis aika äkäseen pois tollaset softaukset jos omassa autossa ois.
Ja olen ehkä pikkupoika ja/tai kasvanut viriteltyjen kaasaripelien kanssa junnuna, mutta jotenkin tuo pauke nostaa itsellä hymyn kasvoille (jos siihen on aihetta, eikä mene totaalisesti yli, eikä vain joku 116i joka pistetty paukkumaan joka hetkellä). Voisin tuomita nuo täysin, mutten halua. Noillekin on paikkansa. Vähän sama kuin polttisken ääni vs sähkömoottori. Molemmat voivat olla jees, mutta äänellä on oikeasti merkitystä fiilikseen. Nykyisen auton imu ja pakoäänet ovat sellaiset että oikein kerjäävät että lähdet jahtaamaan sitä rajoittajaa.
Viimeistään sitten kun se "lähtee" niin vedot on diisseli farmarin luokkaaJoku oikean voimavehkeen antilag on hienoa kuunneltavaa, kun se jytinä on oikeasti kova, mutta joku 200hp gti kauppakassin rätinä pakoputkeen on kyllä melko facepalm, ei voi muuta sanoa vaikka ihan super bensalenkkariamiksena itseäkin pidän sehän kuulostaa ihan papattimaton pärinältä.
Eeh... Ei sitä pidä liian vakavasti ottaa. Datsun 100a 54-57hp koneella ja suoralla putkella=saatananmoinen pauke moottorijarrulla. Ei sitä voinut kuin hymyillä ja/tai nauraa. Kuten sanottua, jotkut 116i:t tms ovat naurettavia, mutta hot hatch... Miksi ei? Fiilis noissa on se idea, ei nopeus. Sopiva mutkatie, kesäisessä ilta-auringossa heel toe pienempää pesään pienen paukkeen kera... Enkä siis tarkoita tosiaan näitä hv suoraputkisia bemareita, golfeja yms jotka ampuvat putkeen jatkuvasti.Joku oikean voimavehkeen antilag on hienoa kuunneltavaa, kun se jytinä on oikeasti kova, mutta joku 200hp gti kauppakassin rätinä pakoputkeen on kyllä melko facepalm, ei voi muuta sanoa vaikka ihan super bensalenkkariamiksena itseäkin pidän sehän kuulostaa ihan papattimaton pärinältä.
Ei kai korimalli ja polttoaine vaikuta suorituskykyynViimeistään sitten kun se "lähtee" niin vedot on diisseli farmarin luokkaa
tää DB raja on aivan käsittämätön laki kun ei koske jenkki autoja lainka aja vanhempia autoja sama ääni se on oli auto 40luvulta vaiko uudempaa ääni on ääni. Itse en ole rusalla käyny 7vuotee aivan sairasta menoa ja ihan karmeeta menoa.Ei kyse ole minusta, vaan dB rajat on laitettu hyvästä syystä: Ettei häiritä muiden elämää. Junnuna ei varmasti mieti tinnityksen vaaroja varsinkaan muille ja sitähän ei voi parantaa, että voit elää sen vaivan kanssa vaikka 80v. Lisäksi tuotantoeläimet yms. voi suurestikin stressaantua äänipiikeistä.
Vaikea uskoa, että mikään täysin vakio auto paukkuu yli rajojen, kyllä niitä on ruuvattu.
Olen samaa mieltä, se paikka on suljettu moottorirata tai rallin ek.
Missä sanotaan ettei jenkkiautojen tarvitse täyttää lain vaatimuksia?tää DB raja on aivan käsittämätön laki kun ei koske jenkki autoja lainka aja vanhempia autoja sama ääni se on oli auto 40luvulta vaiko uudempaa ääni on ääni. Itse en ole rusalla käyny 7vuotee aivan sairasta menoa ja ihan karmeeta menoa.
Ei missään. Tarkoittaa ikää. Auton tulee täyttää vaatimukset mitkä silloin oli voimassa. Siksi voivat olla niin rajuja jo tehtaalta.Missä sanotaan ettei jenkkiautojen tarvitse täyttää lain vaatimuksia?
Koskee kaikkia autoja. Mutta etenkin kun mennään klassikoihin eli tyyliin -80 ja vanhemmat, siellä ääntä riittää. Ja siitä kun mennään -60-luvulle niin olikohan -65 vai -66 kun tuli tuo db mittaus tai joku raja. En muista tarkkaa vuotta, mutta muistan että jos ex -65 kupla olisi ollut vuoden pari uudempi, ei olisi leimaa tullut. Tyhjäkäynti oli jo 100db+ vaimentimen kanssa. Ei mikään optimaalinen siis. Tulpat korvissa oli pakko ajella jos ajoi yhtään pidempää matkaa. Se tosin on sanottava puolustuksekseni että rajusti viritelty takamoottori on hyvin hyvin vaikea vaimennettava. Putkiston pituus on luokkaa joidenkin autojen pakosarja ja siinä päässä vaimennin tai kaksi=aika hankala yhdistelmä saada hiljaisemmaksi. Aikalailla tyhjäkäynnillä sai ajella vikkelään pois naapurustosta ettei herätä/suututa/häiritse kaikkia.Kyllä jenkkiautojakin koskee, jos on rekisteröity tietyn vuoden jälkeen. Olikohan tuo 77 dB vuodesta 1991, sitten 74 dB 1996>. Jos nyt noin "uusista" puhutaan.
Sen lisäksi tieliikennelaki 54 § kieltää ympäripyöreästi tarpeettoman ja häiritsevän ajon sekä valtioneuvosto on tehnyt päätöksen melutason ohjearvoista. Mutta tuskin niiden valvontaan riittää isoja resursseja, kun helpommistakin voi kirjoitella sakkoja.
@mailman kyllä tuo äänitaso koskee monin paikoin softausta. Menee hyvin monesti käsi kädessä. Etenkin sanotaan 2010 noita paukkuvia alkoi tulla tehtailta ja siitä sitten lähti softaajat mukaan. Moni vain ampuu yli noiden kanssa ja siihen vielä joku kunnon amis putkisto niin järkyttävä melu on taattu.
2v leima juuri haettu X3, BM3 ja xHP sisässä.
Maanantaina katillinen, 400cel, Downpipe paikoilleen.
Minkälaisia kokemuksia sulla on tosta bootmod3:sta? Tarkoituksena mahdollisesti hankkia tohon b48:iin pientä boostia.
Kyllä jenkkiautojakin koskee, jos on rekisteröity tietyn vuoden jälkeen. Olikohan tuo 77 dB vuodesta 1991, sitten 74 dB 1996>. Jos nyt noin "uusista" puhutaan.
Sen lisäksi tieliikennelaki 54 § kieltää ympäripyöreästi tarpeettoman ja häiritsevän ajon sekä valtioneuvosto on tehnyt päätöksen melutason ohjearvoista. Mutta tuskin niiden valvontaan riittää isoja resursseja, kun helpommistakin voi kirjoitella sakkoja.
Jokos täällä porukalla alkaa olemaan kokemuksia ohjelmoitujen autojen katsastuksesta.Millä/miten katsastusmies tutkitaan näitä erityisesti diesel autoja mitkä on ohjelmoituja ja ja mahd. egr/dpf poistettu?
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on linjannut, että korjaamon tai katsastusaseman päästömittaus ei enää ole riittävä todistus auton päästöjen tasosta. Katsastajat odottavat nyt uutta EU:n katsastusdirektiiviä, joka velvoittaisi katsastuskonttorit hankkimaan hiukkasmittarit ja mittaamaan autojen hiukkaspäästöt
määräaikaiskatsastuksen yhteydessä.
– Tällä hetkellä katsastus perustuu ajoneuvon silmämääräisiin tarkastuksiin. Hiukkaspäästöihin ei ole käytössä mittaria, Juha Oksanen A-katsastuksesta sanoo
Määräaikaiskatsastus ei siis voi taata, että auto on hiukkaspäästöiltään tieliikennekelpoinen?
– Tältä osin ei, Oksanen Juha Oksanen A-katsastuksesta toteaa.
Uuden ajoneuvolain valmistelussa lähes kaikki lausunnonantajat korostivat määräaikaiskatsastuksen merkitystä päästömanipuloitujen autojen poistamiseksi liikenteestä. Katsastuslakia ei kuitenkaan ole haluttu uudistaa ennen kuin EU:n uusi katsastusdirektiivi hyväksytään parlamentissa. Ennakkotietojen perusteella direktiivi velvoittaa katsastuskonttorit mittaamaan autojen todelliset hiukkaspäästöt. Katsastusdirektiiviä on valmisteltu pitkään ja sen eteneminen on ollut hidasta.
Parhaassakin tapauksessa menee vielä muutama vuosi, ennen kuin se on hyväksytty parlamentissa ja sen jälkeen otettu käyttöön Suomessa.
Ei mitenkään, leima tuli aina niinkuin ennenkin. K arvo oli hyvä ja silmämääräisesti kaikki on paikoillaan.Jokos täällä porukalla alkaa olemaan kokemuksia ohjelmoitujen autojen katsastuksesta.Millä/miten katsastusmies tutkitaan näitä erityisesti diesel autoja mitkä on ohjelmoituja ja ja mahd. egr/dpf poistettu?
Koputtelun perusteellako tulee hylky? En usko. Pitää olla joku mittalaitteisto, jolla yksiselitteisesti voidaan todeta että arvo x ylittyy.Tyhjä pönttö voi koputtamalla paljastua, mut EGR muutoksia eivät saa millään selville, ellei ole johtoja irti.
Rohkenen olla eri mieltä. Ei auton katsastuksessa käyttäjän tarvitse tietää ko. autosta yhtään mitään saati edes olla omistaja tai haltija. Arvailun perusteella ei tehdä sen enempää sakottamista kuin katsastamista, vaan voimassaolevan lain.Ihanko oikeasti luulet kun niillä (katsastusinsinööreillä) ei ole penniäkään kiinni antaako ne leiman vai hylsyn sulle, senvertaa tietämystä kun rakenteessa keraaminen pönttö tuntuu selkeästi olevan tyhjää täynnä niin he olisivat vaan nollat taulussa?
Ei niiden tarvi todistaa olevansa väärässä, sun tarvii todistaa olevas oikeassa. Hylätty lapun kanssa.