Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
on teillä huolet ja paniikit päällä lehdistö on osannu tehdä tehtävänsäMitenkähän nyt vakuutusyhtiöiden kanssa menee? Jos on ohjelmoitu auto, jota ei ole muutoskatsastettu, niin se ei ole myöskään tieliikennekelpoinen. Kun ajaa kolarin, niin alenevatko vai häviävätkö korvaukset kokonaan? Vai pitääkö todistaa, että onnettomuuden syy oli virityksestä? Pelkkää softaa on varmaan vaikea löytää kolaroidusta autosta. Sen sijaan erillinen teholastu tai näkyvät saastelaitteiden poistot on helpompi huomata.
Teholastut eli ns. huijausboksit ovat myös tulkinnaltaan mielenkiintoisia. Entä jos autossa on ns. eco-boksi, jonka sanoo hankkineensa vain kulutuksen laskemista varten? Ja koska kaikki niistä eivät edes nosta oikeasti tehoa, niin pitääkö jonkun todistaa, että teho on noussut ja auto olisi siksi pitänyt muutoskatsastaa? Esimerkiksi Racechip vakuuttelee, että päästöt on mitattu laboratoriossa ja ne eivät nouse lastulla. Toki tuohon väitteeseen suhtaudun varsin epäilevästi
Lisäteho kelpaisi, mutta tässä tilanteessa en hirveästi innostu softan hankkimisesta. Vaikka siitä olisi lähes mahdoton jäädä kiinni, niin tulevaisuudessa virityspajoja varmaan katoaa ja vakioksi palauttaminen olisi vaikeaa. Autoa liikkeeseen myydessä pitää kuitenkin tyypillisesti allekirjoittaa sopimus, jossa vakuuttaa auton olevan vakio. Ja ECU:un jää omassa autossa aina jälki, vaikka palauttaisi vakioksi. Jos taas 149 euron virityslastulla saisi edes sen 10hp/20nm lisää ongelmitta, niin olisi ihan tuon summan arvoinen. Hinta olisi kolmasosan ohjelmointiin verrattuna ja voisi irroittaa helposti ilman jälkiä. Kolaritilanteessa voisi kuitenkin kuumotella konehuoneessa roikkuva ylimääräinen virityspalikka.
ite ajelen täysin laittomalla vehkeellä, maksu leima niiku suurimmalla osallaon teillä huolet ja paniikit päällä lehdistö on osannu tehdä tehtävänsä
Tyyppihyväksyntöjen näkökulmasta mikä tahansa ei-päästötestattu räpellys muuttaa vekottimen ei-hyväksytyksi, riippumatta tekijän motiivista. Noi tehorajat ja muutoskatsastukset liittyy menneeseen maailmaan, jossa ei mitattu pienhiukkasia yms. Nykyään kun auto lähtee tehtaalta, valmistaja takaa että auto täyttää päästörajat. Jos muutat softaa, onko enää niin? Todistustaakka on artistilla. Tai purkin valmistajalla.Teholastut eli ns. huijausboksit ovat myös tulkinnaltaan mielenkiintoisia. Entä jos autossa on ns. eco-boksi, jonka sanoo hankkineensa vain kulutuksen laskemista varten? Ja koska kaikki niistä eivät edes nosta oikeasti tehoa, niin pitääkö jonkun todistaa, että teho on noussut ja auto olisi siksi pitänyt muutoskatsastaa? Esimerkiksi Racechip vakuuttelee, että päästöt on mitattu laboratoriossa ja ne eivät nouse lastulla. Toki tuohon väitteeseen suhtaudun varsin epäilevästi
Joku keissi oli jossain missä oli todella rajusti muuteltu kippo joka ei nyt aiheuttanut onnettomuutta, mutta olennaisesti auttoi sen tapahtumista. JOS muistan oikein niin joku BMW stance hirviö. Voin muistaa väärin ja joku korjatkoon jos parempaa tietoa/parempi muisti.Onko kukaan koskaan ikinä missään kuullut tarpeeksi lähipiiristään, että kolarin sattuessa vakuutusyhtiö olisi alkanut syynäämään autoa niin tarkasti ja sillä seurauksella, että korvaussummaa on alennettu tai se on evätty? Moottorin ohjelmointi ja saastelaitteiden disablointi on ollut tähänkin asti kiellettyä, nyt siitä ja sen myymisestä ollaan tekemässä vain rangaistavaa
Onko kukaan koskaan ikinä missään kuullut tarpeeksi lähipiiristään, että kolarin sattuessa vakuutusyhtiö olisi alkanut syynäämään autoa niin tarkasti ja sillä seurauksella, että korvaussummaa on alennettu tai se on evätty? Moottorin ohjelmointi ja saastelaitteiden disablointi on ollut tähänkin asti kiellettyä, nyt siitä ja sen myymisestä ollaan tekemässä vain rangaistavaa
Se että kerrot asiasta, selittää myös käyttämiesi ihmeaineiden määrää.ite ajelen täysin laittomalla vehkeellä, maksu leima niiku suurimmalla osalla
Ihan mielenkiinnosta, ajatko siä sillä radalla vai liikenteessä? Miulla kolmas uusi Volvo menossa ja tässä uusimmassa on tuo 180 rajoitus. Ei ole vielä tullut rajoitus vastaan.Jos täällä on joku, jolla on Volvoon Vdash, niin saa ilmottautua. Pitäisi poistaa 180kmh rajoitin. Jos on asiaton kysely niin saa poistaa.
Mikä on maksu leima? En mä ikinä katsastuksesta ole maksamatta päässyt lähtemään.ite ajelen täysin laittomalla vehkeellä, maksu leima niiku suurimmalla osalla
Ennen jätettiin 2 viinapulloa etupenkkien väliin ja katsastuksen jälkeen oli toinen hävinnyt ja katsastus hyväksytty. Nykyisin vaihtunee raha tai esim jonkinlainen arveluttava palvelus.Mikä on maksu leima? En mä ikinä katsastuksesta ole maksamatta päässyt lähtemään.
Ennen jätettiin 2 viinapulloa etupenkkien väliin ja katsastuksen jälkeen oli toinen hävinnyt ja katsastus hyväksytty. Nykyisin vaihtunee raha tai esim jonkinlainen arveluttava palvelus.
ei voi enempää paljastaa mutta suhteilla menee läpi se on nii yleistäSe että kerrot asiasta, selittää myös käyttämiesi ihmeaineiden määrää.
Ennen jätettiin 2 viinapulloa etupenkkien väliin ja katsastuksen jälkeen oli toinen hävinnyt ja katsastus hyväksytty. Nykyisin vaihtunee raha tai esim jonkinlainen arveluttava palvelus.
Mitenkähän nyt vakuutusyhtiöiden kanssa menee? Jos on ohjelmoitu auto, jota ei ole muutoskatsastettu, niin se ei ole myöskään tieliikennekelpoinen. Kun ajaa kolarin, niin alenevatko vai häviävätkö korvaukset kokonaan? Vai pitääkö todistaa, että onnettomuuden syy oli virityksestä? Pelkkää softaa on varmaan vaikea löytää kolaroidusta autosta. Sen sijaan erillinen teholastu tai näkyvät saastelaitteiden poistot on helpompi huomata.
Teholastut eli ns. huijausboksit ovat myös tulkinnaltaan mielenkiintoisia. Entä jos autossa on ns. eco-boksi, jonka sanoo hankkineensa vain kulutuksen laskemista varten? Ja koska kaikki niistä eivät edes nosta oikeasti tehoa, niin pitääkö jonkun todistaa, että teho on noussut ja auto olisi siksi pitänyt muutoskatsastaa? Esimerkiksi Racechip vakuuttelee, että päästöt on mitattu laboratoriossa ja ne eivät nouse lastulla. Toki tuohon väitteeseen suhtaudun varsin epäilevästi
Lisäteho kelpaisi, mutta tässä tilanteessa en hirveästi innostu softan hankkimisesta. Vaikka siitä olisi lähes mahdoton jäädä kiinni, niin tulevaisuudessa virityspajoja varmaan katoaa ja vakioksi palauttaminen olisi vaikeaa. Autoa liikkeeseen myydessä pitää kuitenkin tyypillisesti allekirjoittaa sopimus, jossa vakuuttaa auton olevan vakio. Ja ECU:un jää omassa autossa aina jälki, vaikka palauttaisi vakioksi. Jos taas 149 euron virityslastulla saisi edes sen 10hp/20nm lisää ongelmitta, niin olisi ihan tuon summan arvoinen. Hinta olisi kolmasosan ohjelmointiin verrattuna ja voisi irroittaa helposti ilman jälkiä. Kolaritilanteessa voisi kuitenkin kuumotella konehuoneessa roikkuva ylimääräinen virityspalikka.
Mitä jos vaa laittaisit autos kuntoon nii ei tarvii tukea korruptiota? Säästyy rahaakin korjaamiseen kun ei tarvitse katsuria lahjoaite ajelen täysin laittomalla vehkeellä, maksu leima niiku suurimmalla osalla
Jos minun viina pullo olisi hävinnyt hanskalokerosta niin nostaisin haloonYksi sukulaismies kertoili, että aikanaan oli toiminut suunnilleen sama eli jätetty hanskalokeroon perjantaiviinapullo. Katsastaja oli kuulemma näitä viinaan päin meneviä.
se on kunnossa jarrut alusta ei ruostetta kaikki viimesenpäälle mutta pientä turhaa katottu läpiMitä jos vaa laittaisit autos kuntoon nii ei tarvii tukea korruptiota? Säästyy rahaakin korjaamiseen kun ei tarvitse katsuria lahjoa
On ollut tehopainosuhteen, varusteiden yms kannalta kyseenalaisia laitteita jne... mutta en prkl tajua tuota maksa leima ajatusta. Keskustele ja homman saa yleensä hoitumaan. Sain vanhaan Soliferini kilvet vaikka mopossa on about kaikki perus virit hyvin selkeästi havaittavasta tehoputkesta ilmansuodattimeen jne jne. ja vähän yli (5vaihteinen vs vakio 4vaihteinen jne), sain leiman virikuplaan jossa tehoa ihan vitusti yli mitä saisi, kunhan keskustelin leimakaverin kanssa ja todettiin että jarrut, renkaat yms olivat kunnossa, joten eiköhän tämä paperilla 25hp/30hp ja todellisuudessa 110hp+ kippo ollut leiman arvoinen. Esim tuon Soliferin kohdalla soitin konttorille ja kyselin että mitä tehdä, kerroin avoimesti mitä mopolle on tehty ja miksi ei ole vakio (virit että jaksaa mäet ja ette tarvitse vääntää 45kmh kierrokset tapissa, muttei kulje yli 60kmh tms.). Oma MX on todennäköisesti saatu aiemman omistajan toimesta museoleimaan rahalla/suhteilla. Papereissa on mm. merkintä "modernimmat stereot"... tuon ei pitäisi olla mitenkään mahdollista. Onneksi on kuvat/paperit seuraavaan leimaan, aka tämä kelpasi aiemmin, miksi ei nyt. Samaan aikeen työkaveri ei saanut kuplaansa museoleimaan koska oli kuulema vääränlaiset sisustan nupit siihen ja tähän.Mitä jos vaa laittaisit autos kuntoon nii ei tarvii tukea korruptiota? Säästyy rahaakin korjaamiseen kun ei tarvitse katsuria lahjoa
Kuten aiemmin kirjoitin, niin jos tällainen tieliikennekelvoton auto on osallisena kolarissa, niin vakuutusyhtiöllä voi olla esim. nuoren ennenaikaisesti sairauseläkkeelle joutuvan henkilön tapauksessa olla miljoona syytä löytää joku muu maksajaksi. Kulut vakuutusyhtiöle voivat tällaisissa tapapauksissa olla helpostikin seitsennumeroisia, joten ainakin itse vakuutusyhtiönä miettisin, että jo palkataan "Jaska" vähän tutkimaan näitä pahempia tapauksia ja se maksaa 100 000 €/vuosi, niin jos saa vuodenkin aikana yhdenkin tällaisen pahemman tapauksen kiinni, niin on hän ollut firmalle todennäköisesti kannattavaa. Vaikka tapauksia ei vielä ole. niin tosiaan jo mietityttää miten vakuutusyhtiö korvaa tieliikennekelvottomilla autolla sattuneita kolareita, niin ainahan sitä voi kääntyä oman vakuutusyhtiön puoleen. Toinen juttu siinä on tosiaan se, että se vakuutusyhtiö toteaisi sen auton tieliikennekelvottomaksi. Riski nykyisellään on varmasti pieni, mutta tuskin pienemään päin tulevaisuudessa.Lähinnä kotivakuutuksiin liittyen joskus vilkuilin tapauksia missä vakuutusyhtiö on kieltäytynyt korvaamasta niin aika harvassa oli tapaukset. Lähinnä petokset mistä jäänyt kiinni yms. käyty käräjillä pyörähtämässä. Sekin et korvauksia alennetaan vaikutti vaativaan "törkeää huolimattomuutta" yms. arkielämästä poikkeavaa nisteylyä.
Kuten aiemmin kirjoitin, niin jos tällainen tieliikennekelvoton auto on osallisena kolarissa, niin vakuutusyhtiöllä voi olla esim. nuoren ennenaikaisesti sairauseläkkeelle joutuvan henkilön tapauksessa olla miljoona syytä löytää joku muu maksajaksi. Kulut vakuutusyhtiöle voivat tällaisissa tapapauksissa olla helpostikin seitsennumeroisia, joten ainakin itse vakuutusyhtiönä miettisin, että jo palkataan "Jaska" vähän tutkimaan näitä pahempia tapauksia ja se maksaa 100 000 €/vuosi, niin jos saa vuodenkin aikana yhdenkin tällaisen pahemman tapauksen kiinni, niin on hän ollut firmalle todennäköisesti kannattavaa. Vaikka tapauksia ei vielä ole. niin tosiaan jo mietityttää miten vakuutusyhtiö korvaa tieliikennekelvottomilla autolla sattuneita kolareita, niin ainahan sitä voi kääntyä oman vakuutusyhtiön puoleen. Toinen juttu siinä on tosiaan se, että se vakuutusyhtiö toteaisi sen auton tieliikennekelvottomaksi. Riski nykyisellään on varmasti pieni, mutta tuskin pienemään päin tulevaisuudessa.
Tää on eri asia. Museoajoneuvotarkastuksia tekevät vain tietyt henkilöt, suurin osa näistä ei tietääkseni ole katsureita. Muutoskatsastus museoleimaan tehdään sen tarkastajalta saadun lausunnon perusteella.Samaan aikeen työkaveri ei saanut kuplaansa museoleimaan koska oli kuulema vääränlaiset sisustan nupit siihen ja tähän.
Mikä oli lämpötila ja tien pinnan kitka testauskerroilla? Kuinka monta kertaa testi tehtiin?Aina kenkkuilette mulle lisäaineista sun muista nii tässä on " Vakio turbolla ja suuttimilla" w211 2003 220cdi om646 tulokset.
kaverin autossa valittuna kun en huomannu. Älkää siihen takertuko
Mikä oli lämpötila ja tien pinnan kitka testauskerroilla? Kuinka monta kertaa testi tehtiin?
Suosittelen tekemään kerralla oikein eli penkityksen jos haluat oikeaa tietoa. Olosuhteiden pitää olla samat, muuten testit ovat nollan arvoisia. Esim minun 300 hevosvoiman Sierran kone tekee liki hevosvoiman eroa tehoon kun lämpötila putoaa asteen. Sen huomaa jo perstuntumallakin syksyn viimeisillä ajoilla pikkupakkasessa.pitäs vielä uskaltaa rykästä toi 100-200 mut siinä nii riskit
siis mitä sä nyt haet tällä? mitkä testit? ja mikä penkitys? auto penkitetty, mitä sä niillä penkkilapuilla teet ne ei kerro mitää muutaku paljo autossa tehoa, aika kertoo sen miten se kulkee ja miten laatikko toimii ilmastus ja kaikki muukin plus auton massa . Ja aivan saakeli hyvin kulkeeki niiku todistetusti näytin teille. Eli sun mielestä pgearin mittauslaite ei nyt sit riitä sulle?Suosittelen tekemään kerralla oikein eli penkityksen jos haluat oikeaa tietoa. Olosuhteiden pitää olla samat, muuten testit ovat nollan arvoisia. Esim minun 300 hevosvoiman Sierran kone tekee liki hevosvoiman eroa tehoon kun lämpötila putoaa asteen. Sen huomaa jo perstuntumallakin syksyn viimeisillä ajoilla pikkupakkasessa.
Penkitys kertoo kiistattomasti myös sen, että koneen teho kasvaa joka vedolla jos koneessa on likaa. Ihan ilman ihmeaineita.
Juuri niin. Kerroit itse syyn, miksi asiat pitää tehdä oikein eikä ammattikoulun ekaluokan tavalla. Penkittämällä voidaan todeta, onko jollakin toimenpiteellä (ohjelmointi, osan vaihto, ihmeaine) millainen vaikutus, silloinkin on huomioitava muuttuvat tekijät. Nuo sinun "testit" kertovat auton suorituskyvystä, johon vaikuttaa kaikki muukin, kuin moottorin suorituskyky.siis mitä sä nyt haet tällä? mitkä testit? ja mikä penkitys? auto penkitetty, mitä sä niillä penkkilapuilla teet ne ei kerro mitää muutaku paljo autossa tehoa, aika kertoo sen miten se kulkee ja miten laatikko toimii ilmastus ja kaikki muukin plus auton massa . Ja aivan saakeli hyvin kulkeeki niiku todistetusti näytin teille. Eli sun mielestä pgearin mittauslaite ei nyt sit riitä sulle?
P-Gear P610 kiihtyvyysmittari, ajanottolaite eli tää softa ei riitä sulle?
Papereissa on mm. merkintä "modernimmat stereot"... tuon ei pitäisi olla mitenkään mahdollista. Onneksi on kuvat/paperit seuraavaan leimaan, aka tämä kelpasi aiemmin, miksi ei nyt. Samaan aikeen työkaveri ei saanut kuplaansa museoleimaan koska oli kuulema vääränlaiset sisustan nupit siihen ja tähän.
Kyllä, ensin museotarkastaja käy auton päällipuolin läpi, jonka jälkeen sen toiminnallisuus katsastetaan asemalla.Tää on eri asia. Museoajoneuvotarkastuksia tekevät vain tietyt henkilöt, suurin osa näistä ei tietääkseni ole katsureita. Muutoskatsastus museoleimaan tehdään sen tarkastajalta saadun lausunnon perusteella.
Mitenkäs kun noita vanhoja ei tahdo enää saada mistään. Vaikkakin ennen tehtiin kaikki paremmin, niin alkaa noista 30v vanhoista autoradioista jo pikkuhiljaa sisuskaluista käyttösavu häviämään.Surullista muita asianmukaisesti entisöityjä autoja ja niiden omistajia kohtaan, että Pyrreksen frankeistein-auto on päässyt läpi. Toi kuplan tarkastaja on vain tehnyt työtään ja hylännyt väärin entisöidyn auton.
Tuota ajan henki juttua olen aina ihmetellyt. Tiedän autoja jotka ovat täysin alkuperäisiä ja hylätty juuri valokytkimen nupin väärästä sävystä tms ja toisaalla voi olla ajan hengen mukaisilla osilla tehtynä turbotettua konetta, jenkeissä saa olla sitä ja tätä custom juttua yms. Ymmärrän hyvin miksi pykälä on muotoiltu niinkuin se on muotoiltu, mutta ihmetyttää kuka nuo tarkastajat sitten valitsee ja miten heidän touhujaan valvotaan koska niin paljon eri tulkintoja. Yhden mielestä vaikka -67 VW Kupla jossa on -66 ratti ei voi kelvata museoleimaan. Menet toisen kaverin juttusille ja leimaat auton jälkiasennus ratti kiinni, kunhan muistat sanoa että on vanha ratti.Kyllä, ensin museotarkastaja käy auton päällipuolin läpi, jonka jälkeen sen toiminnallisuus katsastetaan asemalla.
Surullista muita asianmukaisesti entisöityjä autoja ja niiden omistajia kohtaan, että Pyrreksen frankeistein-auto on päässyt läpi. Toi kuplan tarkastaja on vain tehnyt työtään ja hylännyt väärin entisöidyn auton. Toivottavasti seuraava tarkistaja on hereillä ja puuttuu virheellisesti hyväksyttyyn soittimeen. Rehellinen omistaja tekisi sen itse, mutta tässä tapauksessa syynä taitaa olla vain ajoneuvoveron vapautus ja harvempi katsastusväli.
Tästä jutusta saa vähän osviittaa, miten pienistäkin asioista tulee hylky: https://asiakas.kotisivukone.com/fi...astus/Museoajoneuvo_Jari_Haklin_kirjoitus.pdf
siis et voi olla tosissas? lisäaine juttu oli heitto, ja tarkotuksena oli tuoda esille se miten hyvin on jutut tehty ku saatu w211 om646 2003 vuoden vehje kulkemaan vakioturbolla ja suuttimilla.Juuri niin. Kerroit itse syyn, miksi asiat pitää tehdä oikein eikä ammattikoulun ekaluokan tavalla. Penkittämällä voidaan todeta, onko jollakin toimenpiteellä (ohjelmointi, osan vaihto, ihmeaine) millainen vaikutus, silloinkin on huomioitava muuttuvat tekijät. Nuo sinun "testit" kertovat auton suorituskyvystä, johon vaikuttaa kaikki muukin, kuin moottorin suorituskyky.
Aivan yhtä tyhjän kanssa mitata kiihtyvyyttä, jos tarkoituksena on todistella jotakin "kenkkuilusta lisäaineista sun muista" kuten itse kerroit syyksi. Saman vaikutuksen saa vaikka jättämällä varapyörän pois, tekemällä mittaus yöllä tai ajamalla kiihdytyspätkä eri suuntaan.
Sitten ymmärsin väärin vaikka luin oikein.siis et voi olla tosissas? lisäaine juttu oli heitto, ja tarkotuksena oli tuoda esille se miten hyvin on jutut tehty ku saatu w211 om646 2003 vuoden vehje kulkemaan vakioturbolla ja suuttimilla.
Sori menny viesti vähän ohi. Liikeenteessä kyllä. Suomessa en toki, vaan Saksassa tulee ajeltua. Joka vuosi joitain tuhansia kilometrejä. Tympeän hidasta Autobahnalla illalla ajella 180kmh. Aikanaan kun auton hankin, koeajoin MY21 mallia ja tilasin auton. No minulle tuli MY22 auto ja rajoitinhan se siellä.Ihan mielenkiinnosta, ajatko siä sillä radalla vai liikenteessä? Miulla kolmas uusi Volvo menossa ja tässä uusimmassa on tuo 180 rajoitus. Ei ole vielä tullut rajoitus vastaan.
Edellisellä aamuyöllä töistä palatessa yksinään kokeilin miltä se 200+
tuntuu. Maisema vaihtui kyllä.
Sen päästömittauksen tarkoitus on paljastaa rikkinäinen auto, ei muutettua. Jos helposti mitattavat päästöt ovat vakioautossa kohdallaan, silloin on todennäköisesti myös ne vaikeastikin mitattavat.”Mikään katsastajan tai korjaamon antama yksinkertainen päästöpaperi ei kuitenkaan viranomaiselle käy."
Mitähän virkaa tuolla päästömittauksella määräaikaiskatsastuksessa on jos ei kuitenkaan kelpaa muutoskatsastukseen?
Pitää mainostaa sitten vaan ohjelmistomuutosten palautuksia takaisin lailliseksi. (ja tiskin alta ne halutut muutokset )
Jätit kuitenkin kertomatta, että käytät korruptoitunutta katsastusmiestä, jolla olet aiemmin kehuskellut. Vaikuttaa olevan myös jonkinlainen yhteys järjettömän runsaan hymiöiden ja ihmeaineiden käyttämisen välillä.miks jengi on iha paniikissa tästä naurattaa oikee ite vetelen suoralla rännillä ja välijäähyillä mitkä näkyy kilsanpäähän ja softat koneessa
Käyppä oikealla katsastajalla äläkä millään maksetulla miehellä niin saattaakin hymy hyytyä.miks jengi on iha paniikissa tästä naurattaa oikee ite vetelen suoralla rännillä ja välijäähyillä mitkä näkyy kilsanpäähän ja softat koneessa
On minullakin isompi välijäähy. Senhän on todettu jo aiemmin, ettei vaikuta päästöihin ja vaihtaminen tarvikkeeseen on sallittu.välijäähyillä mitkä näkyy kilsanpäähän ja softat koneessa
miks jengi on iha paniikissa tästä naurattaa oikee ite vetelen suoralla rännillä ja välijäähyillä mitkä näkyy kilsanpäähän ja softat koneessa