Moottorin ohjelmointi

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Juha Kokkonen, 12.08.2018.

  1. Juha Kokkonen

    Juha Kokkonen Moderator Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    4 826
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tässä ketjussa keskustelua moottorin ohjelmoinnista, niitä tekevistä yrityksistä, kokemuksista ja muusta aiheeseen liittyvästä.
     
  2. Josef

    Josef Ебать с Америкой, Россия снова велика.

    Viestejä:
    158
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No tuon erikoismoottorin omistaja on Petri "Porkkis" Airaksinen, ammattitaitoa tuskin tarvitsee epäillä. Google auttaa jos nimi ei kerro jo tarpeeksi.
     
    Oxamin tykkää tästä.
  3. shakal

    shakal RGB ON Tukijäsen

    Viestejä:
    517
    Rekisteröitynyt:
    09.09.2017
    Sen verran kauan olen Porkkiksen tuntenut ja häneltä yhden autonkin ostanut, että kykenen sanomaan ettei suomesta parempaa tietotaitoa Audeista saa.
     
  4. Kimideus

    Kimideus

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    11.12.2016
    Komean näköinen. Minkä kokoiset vanteet ja onko madallussarja / jouset? Suunnittelin itseasiassa huomenna vieväni tuohon EcuHelsinki puljuun, käyttävät Celtic ohjelmia kaiketi. Sieltä sanoivat, että saisi 202hp/390nm. Dynosta en viitsi maksaa 150€, joten ihan mutuksi jää lopputulema sitten.. :)

    Edit: Tässä tuo pulju. Facebookissa seurailen. Melko aktiivisesti päivittävät säädettyjä autoja tuonne FB:hen ja asiakaskirjo näyttäisi olevan melko laaja. Celtic Tuning | ECU Helsinki
     
  5. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    987
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Jos VAG:ine niin Motorbitille vaan. Tekee custom softan joka on pirun hyvä ja saat dynolaput mukaan. Ei ota enempää kuin moottori ja voimansiirto kestää ja tehoalue on hyvin toimiva ja laaja. Kävin itse tuolta Octaviaan softat aikanaan ja ei voinut olla kuin tyytyväinen palveluun hintaan ja tuotteeseen.
     
  6. Kimideus

    Kimideus

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    11.12.2016
    Perskule. Tuli vähän laiskasti tehtyä taustatyötä ja otin ensimmäisestä melkeinpä mikä vastaan tuli. Tuo on jo varattu ja maksettu, joten pakko ottaa tässä kohtaa tuolta ellei lähde sitten säätämään. VAG kone tosiaan, 2.0tdi 150hp. Noo, jos siitä vakiota mukavampi tulee niin menkööt. 500€ ne tosta lystistä ottaa.

    Edit: Kattelin tuota Motorbit yritystä ja sen sivustoa. Varmasti hyvää palvelua ja osaava pulju, mutta mikä hitto siinä on niin vaikea laittaa sivustolle hinnastoa tai esimerkiksi automallikohtainen haku jolla saisi suuntaa antavasti katsottua mitä mistäkin vehkeestä saa irti.. Erityisesti hinnasto.
     
    Poppamies tykkää tästä.
  7. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    987
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Kaveri on tekniikan perään, ei sivujen perään. Valitettavasti. 540e (uomattavasti vähemmän kuin kilpailijat ja mukana oli vielä dyno) maksoin omasta custom softasta dynottuna ennen ja jälkeen. 2.0tfsi vakio ilmoitettu 200hp/280nm dynottu 200hp ja olikohan 320nm tms. Miedonnetulla softalla (ei tietoa auton aiemmasta historiasta) 242hp/383nm ja jäi varaa ottaa ilman muita muutoksia sinne 250hp/400nm ja sen jälkeen olisi pitänyt vaihtaa downpipe niin olisi saanut 275hp/400nm ja kytkimen kesto olisi ollut rajoittamassa vääntöä. Ja rahat takaisin takuu jos ei jälki miellyttänyt.

    Edit nyt muistan. Oli 540e ei 640e
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2018
  8. Mike November

    Mike November Make ATK Great Again

    Viestejä:
    39
    Rekisteröitynyt:
    13.06.2017
    Laitoin juuri kyselyä 1.6 TDI ocun ohjelmoinnista, ilmeisesti onnistuu nykyään jo ilman ECUn avausta. Päivittelen kokemuksia...
     
    Frendiz, Poppamies ja Pyrres tykkäävät tästä.
  9. Kimideus

    Kimideus

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    11.12.2016
    Vähän nyt harmittaa. Tuusulaan olis ollut vielä lyhyempi matkakin :D
     
  10. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    987
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Peruminen ei onnistu ja rahojen palautus jos TOSIAAN haluata vaihtaa?
     
  11. plati

    plati

    Viestejä:
    91
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikös se Celticin FB sivu ainakin aina mainosta, että rahat takaisin jos ei miellytä?
    Tämmöisen kuvan olen ainakin itse saanut heistä.

    E: Lukeehan se tuolla sinun laittamassa linkissäsikin. Alla suora lainaus heidän sivuiltaan:
    Annamme töillemme täyden 14pv tyytyväisyystakuun, tai saat rahasi takaisin.
     
  12. Kimideus

    Kimideus

    Viestejä:
    60
    Rekisteröitynyt:
    11.12.2016
    Kyllähän ne mainostaa. Saisi tuon varmaan peruttuakin vielä, mutta ei sitä tässä kohtaa oikeen kehtaa saatika jaksa, että turha se sinällään on valittaa. Lähinnä totesin vain, että harmi ettei aikasemmin osunut silmään. Kertoilen kokemuksia sitten siltä varalta jos joku miettii tuota puljua. Dynopapereita ei sitten ole, mutta kaitpa sen persedynolla jossain määrin tuntee, että miten purkki rullaa :vihellys:
     
  13. Juke

    Juke

    Viestejä:
    30
    Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Voimaa saa varmasti ja huomaat sen persdynolla. Sen voiman voi ottaa fiksulla tavalla tai vähemmän fiksusti. Jotkut tekijät tietävät mitä tekevät ja tekevät ohjelmansa itse. Toiset osaavat ladata ohjelman, jonka joku on jossain tehnyt, palvelimelta ja työntää OBD:n yli auton ecuun. Esim. Erikoismoottori tai Motorbit kuuluvat ensimmäiseen ryhmään.

    Jos kuitenkin päädyt tuon softan ottamaan, voin antaa oman auton samalla keikalla koeajattavaksi. Asun melkein naapurissa. Kerro samalla terveisiä, että ei kannata koeajattaa softattuja autoja viereisellä kadulla, siinä on 40km/h rajoitus. Kertonee jotain ammattitaidosta jos logit otetaan 40km/h kadulla kakkosella vedättämällä.
     
    anonyymi tykkää tästä.
  14. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    933
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Osaisikohan tuo Motorbit softata myös 35i-mottisen neliveto Bemarin...?
     
  15. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    987
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Kaverilla oli ennen ainakin Z4 3.0 jota oli kokeillut softata. Eli laitteet on ainakin ollut. Pari hassua heppaa oli kuulema jätetty vaparista helposti otettavaksi joten totesi ettei hyödyn arvoista.
     
    Viimeksi muokattu: 14.08.2018
  16. pokkus

    pokkus

    Viestejä:
    933
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Mä olen sinne jo ollut yhteyksissä ja kerrottu, että koneesta pitäisi saada vakio-osilla noin 355-360 hv ja vääntö nousee 80-90 Nm vakiolukeman päälle. Hinta karvan alle 600 mittauksineen. Asiaa hidastavana tekijänä lähinnä ollut se, että ovat asentamassa nelivetodynoa, joka ei ollut valmis viime kerralla kun kysyin.
     
    Kidov ja Pyrres tykkäävät tästä.
  17. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    383
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Otat muutamia kiihdytyksiä videolle, esim. 80-120 ja 100-160. Helppo sit vertailla lastutettuun.
    PS.nuo Celticin ohjelmat lupaa sit 5-10% enemmän tehoa, kuin muut valmistajat.
    Voimaa.com ja digituning lupaa 2.0tdi koneesta 180/380
     
    Viimeksi muokattu: 14.08.2018
  18. KeljuK

    KeljuK

    Viestejä:
    46
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    ^Mikä kone sun Volvossa on?
    Omassa se 190hp D4 ja vaikka onkin etuveto niin joku perverssi halu ois laittaa siihen vielä vähän lisää.
     
  19. jm82

    jm82

    Viestejä:
    5 337
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Luulisi että saisi ohjelmoitua niinkin, että ei saastelaitteet tukkeentuisi. Ainakin viritys varaa tuossa D2 120hv moottorissa luulisi olevan hyvin.

    Osasiko ne siellä erikoismoottorilla vastata tuohon mitään?
     
  20. Incredible Buff

    Incredible Buff

    Viestejä:
    987
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tekis kyllä mieli käydä softauttamassa tuo katiska nyt, kun takuu mennyt. Vaparihan se kyllä on, mutta softalla kuristettu sellainen. 120hv Skyactiv-G on mekaanisesti täysin sama kuin tehtaan 165hv versio.

    Turbotec | Tuning database – Mazda

    180 luupäätä tarjoaa useampikin softaaja tuosta. Olisipahan ainakin yläkierroksilla vetoja eikä sitä kuollutta kohtaa vedossa kuten nykyään.
     
  21. SanjayCurry

    SanjayCurry

    Viestejä:
    52
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Lisää tehoa autoon Tampere | Auton optimointi

    Kovasti kehuvat tuolla volvofoorumilla, että olisivat onnistuneet ohjelmoimaan näitä VEA -moottoreita.
     
  22. tth78

    tth78

    Viestejä:
    78
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eikös tuo lisäätehoa myy Tuikun softia?
     
  23. Xanthe_

    Xanthe_

    Viestejä:
    226
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    92-98 vm Fordin ECUihin saa kysellä neuvoja jos tarvetta.
    Xanthe_

    eBayssahan näihinkin myytävissä on tyyliin nostettu kierroksen rajoitinta vaan ja isketty pääsytytyskarttoihin lisää arvoa mutta unohdettu kaikki ne funktiot ja lisäparametrit, jotka sekoittaa ne muutokset (jos lastuttamaan alkaa niin pitää pakottaa käyttämään vain yhtä karttaa ja ottaa Funktioita ja parametrejä pois -- myös Adaptive Control ettei auto ala sekoittamaan kalibrointi vaiheessa). Samalla kun tutustuin niin opin miksi Fordi lämpeni talvella hyvin ja nopeasti -- kyseisissä olosuhteissa sytytysennakko oli vain 3 astetta tyhjäkäynnillä kylmänä.

    RE85 muutos tapahtuu simppelisti noin 3 parametrin muutoksella ja done.

    Fordi kehitellyt joitain toimintoja mut sit jätti tuotanto vaiheessa pois kuten "Repetitive Spark", joka olisi ollut vahvistettu kipinä pienille kierroksille -- sytytyspuola tuki tätä myös. Ehkä noihin turbo vehkeissä ollut sit käytössä.


    Allekirjoitan että kannattaa mennä niille jotka tietää auton ohjausyksikön eikä käytä noita valmiita random virityksiä puolasta/virosta jne. (ellei oikeasti tunnettu firma jolla yhteyksiä NDA alaiseen materiaaliin autoyhtiöiden teknologiaan jolloin ne tietää mitä tehdä assembly taitojen lisäksi.).


    Jätetään MegaSquirt omaan arvoon eiks jeh? Sellainen raakele vimpula.
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2018
  24. SanjayCurry

    SanjayCurry

    Viestejä:
    52
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaikesta päätellen tyytyväisiä on oltu.
     
  25. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    383
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Kaveri käytti 605 2.5td pösön turbotecilla, 190/403. Oli erittäin tyytyväinen, ja karalahan on kyllä yksi pätevimpiä ohjelman tekijöitä Suomessa.
     
  26. Makrilli

    Makrilli

    Viestejä:
    51
    Rekisteröitynyt:
    12.05.2017
    Turussa LMS racing laittoi 3.0 tdi-audiin softan.
    236/500 => 297/600
    Muistaakseni maksoi 800€
    Tästä ei mitään valittamista.

    Myöhemmin pyydettiin tarjousta 3.0 biTdi softalle mutta pyysivät pari tonnia joten auto päätyikin Suomenlahden toiselle puolelle eikä viron poikien työstä ole mitään valittamista.

    Edit: jälkimmäisen auton hintaan olisi kuulunut myös softa vaihdelaatikolle.
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2018
  27. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 815
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Itselleni ei uusien autojen softaamiset ole kovin tuttuja. Yksi kaveri noita mäntsälässä vääntää tosin ja se kertoi, että tekee hommaa juuri niin, että jonkun tunnetun tekijän ohjelma asennetaan netistä sinne purkkiin ja siitä menee sit lisenssimaksut sinne softan tekijälle ja softaajalle jää oma palansa kakkua. Tais olla 500€ säädöstä n. puolet sitä rojaltia.

    Oma harrasteauto (nissan) on sen sijaan softattu ihan orkkisecua käyttäen, jonne on asennettu normaalin jälkikirjoitettavan eprom chipin lisäksi piirisarja, joka sallii muutosten kirjoittamisen chippiin auton dataväylästä. Nämä säädöt tehdään sitten ihan penkissä niin, että säätäjä ajaa erilaisella kuormalla vetoja ja säätää koneen. Omat säädöt teetin AMW:llä lappeenrannassa ja siellä ainakin montaa aftermarket ecua mainostettiin.

    En sinänsä usko, että vakioautolle noi valmissoftat olisi mitenkään huonoja, koska osat jne on niin vakiokamaa, että koneista saadaan "luotettavasti" kokemusperusteisesti tietyllä säädöllä hyvä lopputulos. En tiedä maksaako vaivaa säädättää "uniikisti" tollanen perusauto, mutta onhan se tietysti aina eriasia jos säätö hierotaan viimesen päälle. Epäilen vaan, että perusautojen tapauksessa edes itse ohjelmat tekevä henkilö dynon kanssa suomessa pääsee niin viimesen päälle säätämään softan, että voisi tarjota sitä ainakaan edullisemmin kuin nuo valmissoftia laittavat. Ongelmana on se, että aika on rahaa ja kelvolliseen lopputulokseen päästään suht nopeasti, mutta kaiken hierominen viimesen päälle vie paljon aikaa.
     
  28. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vakiokoneessa pitäisi "bulkkisoftien" toimia ihan hyvin, toki kannattaa ottaa huomioon että niitäkin toimittaa useampi firma. Itsellä ei näistä tosin ole kokemusta mutta tässä käsityksessä olen.

    Muuten sitten on tekijöitä ja "tekijöitä". Hyvät nimet yleensä tiedetään merkkifoorumeilla jne.
     
  29. blastermaster

    blastermaster

    Viestejä:
    1 073
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Miten nuo itse säädöt tekevät firmat suorittaa tuon säätämisen? Soppaa ja painetta niin kauan lisää että jompi kumpi kyykkää tai lämmöt karkaa, siitä sitten hieman pois? Pelkästään 100 % kaasulla vai hierotaanko osakuormat ja muut tilanteet myös?

    Ite olen tuota MP:n ecua vähän säädellyt lähinnä sillä mielellä että edes seoksen saisi suurinpiirtein kohdalleen. Tuollaisen WOT/100%TPS kartan tekee aika nopeasti muutamalla rykäsyllä mutta muuten ajettavuutta kun alkaa hieromaan niin siinä menee aikaa ja tupakkia. Tietty modifioimattomassa autossa kaikki muut tilanteet pitäisi olla tehtaalta tullessa kunnossa ja vain huipputehoa haettanee.
     
  30. Alensia

    Alensia Custom-titteli Make ATK Great Again

    Viestejä:
    905
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onko kukaan ohjelmoittanut (päästöpäivitettyä) Octavia 1.6 TDI:tä (CAYC) ja löytyykö kokemuksia/kommentteja? Motorbitin sivua selaillessa selvästi ovat perehtyneet aiheeseen ja kuuleman perusteella työn jälki on laadukasta. Vähän houkuttelisi kutkutella tuosta perhefarkusta potentiaalia esiin, muttei kuitenkaan tekniikan keston/luotettavuuden kustannuksella.
     
  31. shakal

    shakal RGB ON Tukijäsen

    Viestejä:
    517
    Rekisteröitynyt:
    09.09.2017
    Valmiissa ECU:ssa jossa mapit on jo tehtaalta kohdallaan, niin ei sinun tarvitse säätää osakuormia ym kohdalleen, koska ne ovat jo.

    Oman auton ecu säädettiin aika pitkälti kakkosvaihteella 2krpm -> 8krpm WOT. Katsotaan mitä nakuanturi sanoo ja hierontaa. Tämä nyt todella lyhyesti kirjoitettuna, en jaksa alkaa satuilemaan. Toki toimenpiteiden jälkeen kannattaa varsinkin turbovehkeissä katsoa ettei suuremmilla vaihteilla kuormaa annettaessa ahdot karkaa tai nakuanturi ala herjaamaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Jotain aiheeseen liittyviä omia kuvia.
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2018
    blastermaster tykkää tästä.
  32. Scubetus

    Scubetus

    Viestejä:
    38
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Volvo V60 2.0, 5 cyl. D4, my. 2014. Yritän tutkia eri paikoista ohjelmointia, mutta en tunnu löytävän omalle moottorikoodille tarjontaa. VIN: YV1FW88A0XXXX.
    Jos oikein googlea tutkin niin moottorikoodi olisi 88 (vai 88A0)?
    edit. löytyihän se, eli 88
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2018
  33. blastermaster

    blastermaster

    Viestejä:
    1 073
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo että voi suoraa kertoa mitä seosta haetaan on varmasti kätevä verrattuna tuohon pelkän pulssinpituuden kanssa kikkailuun.

    tuneecu.png
     
    shakal tykkää tästä.
  34. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    863
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Näin minäkin olettaisin, vaikka täällä hehkutetaankin autoyksilökohtaisia softia. Sama softa jokaisessa samanlaisessa autossa on tehtaaltakin tullessa. Miksi siis "löysät pois" -virisoftakin ei voisi olla samanlainen samanlaisiin autoihin. Asia tietysti muuttuu, jos lähdetään hakemaan viimeisiä hevosvoimia ja newtonmetrejä, mutta usein niissä tapauksissa on kannattavaa tehdä rautaankin muutoksia: isompaa turboa, vahvempaa kytkintä jne.
     
  35. shakal

    shakal RGB ON Tukijäsen

    Viestejä:
    517
    Rekisteröitynyt:
    09.09.2017
    Mun on pakko sanoa tähän että on ne huonoja. Valitettavasti perusteluja ette tältä henkilöltä saa, ehkä googlettamalta tai minua viisaammalta joka jaksaa kirjoittaa.

    Joitakin moottoreita olen joskus ohjelmoinut, kuten omiani.
     
  36. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    863
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tästä voinee extrapoloida, että myös autonvalmistajan tehtaalla autoihin asentamat identtiset softat ovat huonoja. :vihellys:
     
  37. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    863
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Luulisi, että bulkkisoftan kehittämiseen voidaan käyttää reilusti enemmän resursseja kuin yksittäisen auton softaan. Yleisen intuition mukaan suuremalla määrällä resursseja lopputuloksenkin pitäisi olla parempi. Omassa autossa on tällä hetkellä harrastajan tekemä softa, joka on ladattu lukuisiin vastaaviin autoihin. Voitaneen puhua bulkista siis, mutta kuitenkin softa on arvostettu.

    Jos bulkista halutaan tehdä persdynoa huijaava, niin mikäs siinä, mutta ei se automaattisesti kaikista bulkeista huonoa tee. Esimerkkejä löytynee kumpaankin suuntaan.
     
  38. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    863
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Edelleen miksi siinä bulkkisoftassa mennään siitä missä aita on matalin ja customsoftassa ei?

    Jos tehdään jollekin automallille bulkkisofta, myydään se 5000:een autoon, niin itse en ainakaan ymmärrä miksi sen kehittämiseen ei voisi laittaa hieman enemmän rahaa kuin yksittäisen customsoftan tekemiseen. Varsinkin jos myyntihintakin on sama.
     
  39. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    863
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ei ehkä helpoimmat, vaan varmimmat mahdolliset, mikä toisaalta voidaan ymmärtää samaksi asiaksi. Tosiaan itse puhun "löysät pois" ohjelmista; viimeisten hevosvoimien tiristämiseen customsofta on varmasti paras vaihtoehto.

    Tuossa Volvon tapauksessa on selkein esimerkki tällaisesta löysät pois -tapauksesta. Oletettavasti myös 170 hv -versiossa on jonkin verran löysää, joka voidaan ottaa myös bulkkiohjelmalla käyttöön.
     
  40. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    863
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jotkut autot ohjelmoidaan jo tehtaalla siten, että ne pölläyttävät jonnesavua - tai pölläyttäisivät, jos saastelaitteet eivät hoitaisi savua.

    Nykyisessä on harrastajan tekemä bulkki ja ongelmitta toimii.
     
  41. jm82

    jm82

    Viestejä:
    5 337
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En nyt 100 varma ole, mutta ainakin osa mustasta savusta pitäisi jäädä hiukkasloukkuun/katalysaattoriin ja poltetaan sitten pois seuraavassa poltossa. Sen verran tiivis kumminkin se hiukkasloukku?
     
  42. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    On bulkkisoftia ja on bulkkisoftia. Ei ole kavereiden diisselit pahemmin mustaa työnnelleet.

    Kannattaa nyt myös erotella sitten oikeat ecun ohjelmoinnit ja jotkut ebayn diesel "viriboksit" toisistaan..

    Ainakin melko laajasti käsittääkseni osa bulkkisoftien valmistajista noita myös testaa, ainakin autoja hakevat välillä "testikappaleiksi".

    Ja toki auton olisi syytä olla kunnossa bulkkisoftaakin laittaessa.

    Myös "säätäjissä" on sitten eroja, ainakin siinä vaiheessa kun on enemmän muutoksia rautaan tullut. Esimerkkinä yksi tuttu, jolla isoilla suuttimilla jne. yksi jannu ei saanut tyhjäkäyntiä järkeväksi, toinen sai.
     
    anonyymi tykkää tästä.
  43. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    383
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Jos autoon ei tehdä lastun lisäksi muita muutoksia, niin en näe mitään järkeä custom softassa.
     
  44. markov7

    markov7

    Viestejä:
    20
    Rekisteröitynyt:
    24.04.2018
    Audi a6 2007 2.0tfsi remmikone. Carplus turussa laittoi apr softan ja on kyllä toiminut hienosti. N.40 tuhatta km ajellut.
     
  45. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Taisi tarkoittaa sitä, että täysin vakioon on "turha" tehdä custom-softaa mikäli laadukasta bulkkisoftaa on tarjolla.

    Vitun foorumi ja mobiili, en saa alleviivausta pois päältä :tdown::btooth:
     
  46. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kylläpä ne bulkit vaan yleensä on jonkin verran halvempia. Toki tapauskohtaista. Eikä mulla nyt ole tarkoitus olla sun valintaasi erityisesti kritisoida, vaan kritisoida sun paskaa yleistystä yhden paskan / ei sua miellyttäneen bulkkisoftan perusteella.

    Saat varmasti myös paskan softan jos viet sen jollekkin paskalle custom-softsn vääntäjälle. Tosin jos oikein käsitin js olet porkkiksen firmaan viemässä, saat varmasti laatua.
     
  47. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jaa katselin vielä tarkemmin ja näköjään erikoismoottori kauppaa myös apr "bulkkilastuja". Luulis olevan ihan ok laatua jos niitä Ammattimies myös kauppaa. Ja käsitykseni mukaan porkkis on nimenomaan Ammattimies isolla A kirjaimella.
     
  48. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Erikoismoottori mainostaa vakioauton ohjelmointia alkaen 300e, oletan tuon tarkoittavan nimenomaan apr-lastua vakioon. Toki kaikkiin ei niitä bulkkeja esim apr tarjoa, jolloin on pakko tehdä vakioonkin custom
     
    anonyymi tykkää tästä.
  49. Jyrmo

    Jyrmo Köyhä

    Viestejä:
    236
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Omasta volvosta hakkasin pöntön tyhjäksi niin ennen pönttöä putki oli sisältä musta ja jälkeen valkoinen. Eli kyllä se sinne jää.
     
  50. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen Köyhä

    Viestejä:
    1 502
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    :tdown::tup: