Moottorin ohjelmointi

Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
136
Unohtuiko silmälasit FORD 1.0 ECOBOST :)
Joo vastaus ei ollut suoraan sinulle vaan laitoin tavallaan yleisesti tiedoksi omista kokemuksista jos joku haluaa siihen jotain kommentoida.
Tosta ecoboosteista sen vähä mitä tiedän niin en lähtis ohjelmoimaan, ainakaan jos siinä on se öljykylpy nokkahihna, kun ei ne kestä vakionakaan ainakaan sitä ilmotettua vaihtoväliä. Kaverilla juuri pamahti kone alle 100tkm ajetusta 1.0 ecoboostista. Nokkahihna murusina öljysihdissä ja tukkii kierron. Oikeestaan jos se on se öljykylpy vehje niin kannattaa laittaa vaan kiertoon niin säästyy mielipahalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Miniin lisätehoa miettinyt, moottorina siis b38 eli 1,5l 3-cyl 136hv/230nm. Lisäätehoa lupaa 190hv/330nm ja gee-voimaa 160hv/300nm. Mietityttää vaan tuo moottorin kestävyys? Ei oikein googlesta tahdo löytää juttuja tuosta b38 virityskestävyydestä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
402
Joo vastaus ei ollut suoraan sinulle vaan laitoin tavallaan yleisesti tiedoksi omista kokemuksista jos joku haluaa siihen jotain kommentoida.
Tosta ecoboosteista sen vähä mitä tiedän niin en lähtis ohjelmoimaan, ainakaan jos siinä on se öljykylpy nokkahihna, kun ei ne kestä vakionakaan ainakaan sitä ilmotettua vaihtoväliä. Kaverilla juuri pamahti kone alle 100tkm ajetusta 1.0 ecoboostista. Nokkahihna murusina öljysihdissä ja tukkii kierron. Oikeestaan jos se on se öljykylpy vehje niin kannattaa laittaa vaan kiertoon niin säästyy mielipahalta.
Noita hihnoja ei niinkään riko teho, vaan väärä öljy ja liian pitkä väli. Se hihna alkaa murenemaan lähes itestään jos jompi kumpi kusahtaa. Onhan tuota vakionakin saanut 140hp mallin eli varsinkin jos oma malli on 100hp niin melko turvallisin mielin voi ottaa lisätehoa. 140hp ja 100hp mallissa on pieni ero, mutta se ei ole tuo hihna.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
8
2018 eteenpäin on hihna vaihtunut ketjuun 1.0ecobostissa .Et luulis kestävän paremmin,kunhan ei rupe venymään kuten vanhemmissa 1.2-1.4tsi Wolksvageneissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 159
Noita hihnoja ei niinkään riko teho, vaan väärä öljy ja liian pitkä väli. Se hihna alkaa murenemaan lähes itestään jos jompi kumpi kusahtaa. Onhan tuota vakionakin saanut 140hp mallin eli varsinkin jos oma malli on 100hp niin melko turvallisin mielin voi ottaa lisätehoa. 140hp ja 100hp mallissa on pieni ero, mutta se ei ole tuo hihna.
Suorasuihku bensamoottori ja talvi on myös yksi suuri hihnojen rikkoja.

Kaikista suurinta myrkkyä noille märille hihnoille on ajaa talvella niin lyhyttä pätkää että öljy ei saavuta riittävää lämpötilaa riittävän kauan jotta kaikki öljyn sekaan päätynyt bensiini höyrystyisi pois.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 868
Millä tavalla ohjelmointia tekevät firmat saavat tietotaitonsa? Ovatko jossain verkostossa josta tulee neuvot mitä tehdä minkäkin auton kohdalla?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
502
Millä tavalla ohjelmointia tekevät firmat saavat tietotaitonsa? Ovatko jossain verkostossa josta tulee neuvot mitä tehdä minkäkin auton kohdalla?
Osa vaan asentaa valmiita softia ymmärtämättä sen kummemmin. Osa perehtynyt tiettyihin merkkeihin omien harrastusten kautta. Ja jotkut taitaa heittää samat "+20%" muutamiin karttoihin ja sillä selvä. Autofoorumikeskusteluiden perusteella eivät mielellään jaa vinkkejä keskenään vaan keskustelu on välillä aika tiukkaa koska liiketoiminta. Se on kilpajuoksua kuka ohittaa ohjelman rajoituksia uudemmista autoista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 868
Miten teillä on kestänyt happitunnistimet jos autossa on popcorn softa eli pauketta vaihteenvaihdoissa jne?

Onnistuin hajottamaan kaksi anturia kahdessa päivässä. Oli pakko poistaa pops&bangs setit.

Miten ne sitten voi kestää autoissa joissa on alunperinkin jotain rätinää vaihteenvaihdoissa? Hyundai? tms.

Sijoittelu? Jotkut super-kestävät anturit?

Anturi hajoaa siten että se alkaa raportoimaan laihempaa kuin pitäisi -> moottorinohjaus vetää todella paksulle seoksen. / menee vikatilaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
629
En tiedä mitä tuohon vielä erikseen tarvitaan, laitontahan tuo on jo nykyäänkin tieliikenteeseen ilman muutoskatsastusta. Vielä kun joku keksii keinon miten noita pystytään valvomaan aukottomasti esim. katsastuksen yhteydessä. Merkkejä, malleja, ohjelmistoja ja keinoja on satoja erillaisia.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
90
Onko tietoa mistä kannattaisi kess v2 hankkia? Mielellään euroopasta, että olisi joskus perilläkin. Ajatuksena olisi laittaa hdi-tuning.co.uk kautta remap ranskalaiseen dieseliin. Ecu on EDC16CP39 ja mpps v16 ei ainakaan taida tukea sitä. Toki jos pirkanmaan suunnalta joku voi korvausta vastaan lukea ecun ja ohjelmoida, niin aina parempi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
186 976
Viestejä
3 399 556
Jäsenet
60 912
Uusin jäsen
JamesC

Hinta.fi

Ylös Bottom