Mikä auto minulle?

Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Katumaasturi etinnässä itelle ekaks autoks. Hintahaarukka 10-15k ja 2015+ qashqai ois silmässä, mutta sitä ei löydy kauheen hyvin tuolla hinnalla. Kadjar toinen mutta sillä sama juttu että ei sovi hintahaarukkaan. Näitä toki välillä löytyy, mutta nyt uutena ongelmana että pitää löytää uusimaan sisältä estojen takia.

Onko jollain suositeltavissa hyvin saatavilla oleva katumaasturi jossa olis noin qashqain näköinen korimalli?

Myös liisarina miettiny, mutta mikään sivu ei listaa niiden liisauksen ehtoja. En jaksa vaivautua käymään jokaisessa autokaupassa kysymässä että mitä heidän ehtoihin kuuluu. Esim joillain kuuluu huollot, vakuutukset, renkaanvaihdot yms ja joillain ei.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Kuinka nopeasti autoa kaipaat? Nyt kun pystyisit venyttämään kesään niin alkaa olemaan kauppahalukkuutta, tämä kyyti tulee olemaan raju.

Bensakone ilmeisesti? Osaatko arvioida kilometrejä per vuosi paljonko tulisit autoa käyttämään? Liisarissa auttaa alkuvaiheessa jo paljon kun muistat tämän;

- Leasing on laina, auto lähtee lopuksi,
- Osamaksulla jää omaksi, mutta loppuerä sopimuksesta riippuen suurehko.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Ei tuota 2.8 konetta uskaltaisi ottaa jos ei ole jakopäätä rempattu, ilmeisesti orkkisketju venyy joka aiheuttaa ongelmia. Laitoin kyselyä parista 2.8T ja yhdestä 2.0T Vectrasta.
2.0T Vectra oli aika lähellä löytää tiensä minunkin pihaan vuosi-pari sitten, mutta ei löytynyt oikein sopivaa yksilöä. Nyt näyttäisi olevan ihan kohtuuhintaan facelift-koriakin kyseisellä koneella nettiautossa. Aika ei ole minusta kohdellut tuota pre-faceliftin keulaa kovin hyvin, mutta facelift näyttää ihan hyvältä tänäkin päivänä.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
2.0T Vectra oli aika lähellä löytää tiensä minunkin pihaan vuosi-pari sitten, mutta ei löytynyt oikein sopivaa yksilöä. Nyt näyttäisi olevan ihan kohtuuhintaan facelift-koriakin kyseisellä koneella nettiautossa. Aika ei ole minusta kohdellut tuota pre-faceliftin keulaa kovin hyvin, mutta facelift näyttää ihan hyvältä tänäkin päivänä.
Itsekkin tykkään tuosta faceliftistä (jos 05-> tarkoitat), edelleen suht tyylikkään näköinen kun vertaa uudempiin. Huomenna koeajamaan 2.8T V6 farkkua jossa jakoremppa ja muut huollot tehtynä.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Itsekkin tykkään tuosta faceliftistä (jos 05-> tarkoitat), edelleen suht tyylikkään näköinen kun vertaa uudempiin. Huomenna koeajamaan 2.8T V6 farkkua jossa jakoremppa ja muut huollot tehtynä.
Joo sitä juuri tarkoitan. Onko automaatti vai manuaali mitä menet koeajamaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Parempihan se on Opel automaatilla ostaa niin ei vahingossakaan tule vikaantuvaa M32 manuaalilaatikkoa.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Parempihan se on Opel automaatilla ostaa niin ei vahingossakaan tule vikaantuvaa M32 manuaalilaatikkoa.
Vectran manuaaliloota on käsittääkseni ihan hyvässä maineessa oleva F40 ainakin 2.0T:n yhteydessä...ilmeisesti myös 2.8T:n kanssa sama.
Automaatin ottaisin itsekin tuon V6:n kanssa. Jos manuaali käy niin ottaisin luotettavamman ja pihimmän 2.0T:n, jota voi myös piristää hieman jos siltä tuntuu. V6:n koeajon jälkeen saattaisi toki tuntua toiselta. Itse en ehtinyt koeajolle ennen kuin mielenkiinto siirtyi sähköisempiin kulkineisiin.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Vectran manuaaliloota on käsittääkseni ihan hyvässä maineessa oleva F40 ainakin 2.0T:n yhteydessä...ilmeisesti myös 2.8T:n kanssa sama.
Automaatin ottaisin itsekin tuon V6:n kanssa. Jos manuaali käy niin ottaisin luotettavamman ja pihimmän 2.0T:n, jota voi myös piristää hieman jos siltä tuntuu. V6:n koeajon jälkeen saattaisi toki tuntua toiselta. Itse en ehtinyt koeajolle ennen kuin mielenkiinto siirtyi sähköisempiin kulkineisiin.
Itseltä tosiaan tuo lastutettu 2.0T sedan F40-laatikolla löytyy pihasta, joten ei tuo V6 varmaan mitään erityistä fiilistä tuo, mutta kovinkaan paljoa laiskempaa ei viitsisi ottaa. Yksi vakio 2.0T farkku ois tuossa 500km päässä, mutta a) ei huvittaisi ajella kahdella autolla takaisin ja b) julkisella ei arvattavasta syystä viitsi liikkua joten se ei ole oikein nyt vaihtoehtona.

Tuossa olisi tuo 2.0T, kaikin puolin vaikuttaisi hyvältä mutta turhan kaukana..

 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
99
Katumaasturi etinnässä itelle ekaks autoks. Hintahaarukka 10-15k ja 2015+ qashqai ois silmässä, mutta sitä ei löydy kauheen hyvin tuolla hinnalla. Kadjar toinen mutta sillä sama juttu että ei sovi hintahaarukkaan. Näitä toki välillä löytyy, mutta nyt uutena ongelmana että pitää löytää uusimaan sisältä estojen takia.

Onko jollain suositeltavissa hyvin saatavilla oleva katumaasturi jossa olis noin qashqain näköinen korimalli?

Myös liisarina miettiny, mutta mikään sivu ei listaa niiden liisauksen ehtoja. En jaksa vaivautua käymään jokaisessa autokaupassa kysymässä että mitä heidän ehtoihin kuuluu. Esim joillain kuuluu huollot, vakuutukset, renkaanvaihdot yms ja joillain ei.
Metroautolla kamppiksenna kadjar vuodeksi 300e/kk, liikkeitä pääkaupunkiseudulla. Kadjareita osuu muutama kriteereihisi, jos et ole vaihdokkia antamassa niin aivan varmaan saat tingittyä hinnasta. Jos et ihan heti tarvitse autoa niin koronan jatkuessa olet kohta hyvin haluttu asiakas.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Mikäs tuollainen 120 hp kone mk6 Fiestassa on?
Itse olen ollut aina siinä uskossa, että tehokkaamman pään koneet olivat 1,6 litrainen 100 heppainen ja 2,0 litrainen 150 heppainen ST.

Itselläni on ollut ajossa ko. korimallista 1,4 litrainen 80 hp versio, 1,4 TDCi Van mallina sekä 150 hp ST.
Kovin hiljaiseksi tuota ei voi kutsua ja esimerkiksi mk5 Fiestassa oli parempi ohjaustuntuma ja "tunto" tiehen kuin mk6:sessa, mutta muuten tuo Fiesta on ihan pätevä auto hintaluokassaan.

ST sopivalla alustalla, jäykemmillä puslilla ja järkevällä rengas/vanne kombolla on yllättävän hauska vietävä sopivilla mutkateillä ja radalla.
Kaverin ST:ssä, jolla ajoin aikoinaan joitain tuhansia kilometrejä, oli vielä lisäksi Quaifen lukko, mistä oli tiettyä iloa mutkateillä, radalla ja talvikelillä.
Tuon mk6 ja mk7 näyttää olevan netissä useissa vm 2012 malleissa, itse tarkoitin vm. 2012 Ford Fiesta titanium 120hp eli saattaa olla myös mallia mk7. Auto on myös urheilullisen näköinen. Onhan siinä siipi joka oikeasti toimineekin ja se muovinen diffuusiori :) . Kuten jo sanoin Suomeen riittävän ripeä. Ohjaustuntumaan vaikuttaa paljon myös renkaat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Tuo jakaa mielipiteitä. Itse tykkään enemmän manuaalista (kummastakin on kokemusta). On ajonaikan enemmän tekemistä ja saa illuusion että itse määrää.
Toki jakaa ja kuka tykkää mistäkin. Eilen vein auton korjaamolle, sain sijaisauton minkä äsken kävin palauttamassa ja hakemassa oman pois. Kyllä sitä näin vuorokauden sisällä ehti jo ihmetellä että onko tuossa käsin vaihtamisessa mitään järkeä :hmm:

Viimevuosina ollut kolme tomaatti Volvoa - ja kukas nyt kyisyikään, niin volvoissa ne parhaat penkit löytyy:thumbsup: Siinä välissä samaan ja eriaikaan pari manuaalia, ja nyt taas automaaginen korean kippo.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Sattui tuollainen löytymään, varmaan ihan ok kampe ja valmiiksi softattu. Soittelin entisen omistajan kanssa ja vaikuttaisi olevan ikäisekseen valioyksilö.

 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Sattui tuollainen löytymään, varmaan ihan ok kampe ja valmiiksi softattu. Soittelin entisen omistajan kanssa ja vaikuttaisi olevan ikäisekseen valioyksilö.

Mittarilukema 160tkm, mutta korilla ajettu 350tkm...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Sattui tuollainen löytymään, varmaan ihan ok kampe ja valmiiksi softattu. Soittelin entisen omistajan kanssa ja vaikuttaisi olevan ikäisekseen valioyksilö.

Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
Oli erikoismalleissa xenonit jo 2000-luvun vaihteessa aika monessa. Jopa omassa 2001 vai 2002 MK1 Focus ST170:ssä oli xenonit. Mutta mitä noihin muihin juttuihin tulee niin varauksella kyllä suhtautuisin tuon ikäluokan tehomalleihin jos ei ole todistaa että on pidetty kuin kukkaa kämmenellä/ollut harrastajalla tms.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
Tuskin kukaan kuitenkaan olettaa tuohon hintaan mitään täydellistä vehjettä.

edit: Ilmoitus poistettu
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
Oli erikoismalleissa xenonit jo 2000-luvun vaihteessa aika monessa. Jopa omassa 2001 vai 2002 MK1 Focus ST170:ssä oli xenonit. Mutta mitä noihin muihin juttuihin tulee niin varauksella kyllä suhtautuisin tuon ikäluokan tehomalleihin jos ei ole todistaa että on pidetty kuin kukkaa kämmenellä/ollut harrastajalla tms.
Tuo on nimen omaan harrastajalta eikä jäänyt epäselvää kaverin tietotaidosta, tuntui tietävän kaikesta kaiken mitä tuohon autoon tulee. Kuulemma oli ollu viikon sillä ilman viriä ja n. ~40t ajettu viritettynä, työmatka-ajoa pääosin motarilla. Alusta laitettu 2017. Ei kuulemma tuo viritys vaikuta kestävyyteen, samalla koneella kun on 285HP malli tarjolla. Toki vanha auto, joten uutta ei voi odottaa, mutta vaikuttaisi hintaan nähden hyvältä. Auto maalattukin 3 vuotta sitten kattoa lukuunottamatta.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Sattui tuollainen löytymään, varmaan ihan ok kampe ja valmiiksi softattu. Soittelin entisen omistajan kanssa ja vaikuttaisi olevan ikäisekseen valioyksilö.

Nyt on kyllä todella komea kaara, enkä uskoisi tätä kyllä sanovani Opelista, mutta pakko se on kai myöntää. :tup:
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
Autoissahan on täysin normaalia, että "vuoden 2006" malleja aletaan myydä jo edellisen vuoden viimeisellä neljänneksellä. Loka-marraskuussa tänä vuonna aletaan myymään jo vm. 2021 autoja.
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
9
Suosituksia autosta hintaluokassa 2500-3500 euroa? Alueena on Pirkanmaa. Kyseessä olisi itselleni ensiauto ja lähinnä vuokra-autoja ennen ajellut.

Tarkoituksena on ajaa työmatkoja ja kerran pari kuukaudessa väliä tre-hki. Työmatkan pituus 40km yhteensä. Automaatista plussaa, ei ole kuitenkaan välttämätön. Nettiautosta tullut katteltua jo muun muassa 2003 vm. corolloja ja audejakin löytyisi alle 250tkm ajettuina tuolta ihan automaattilaatikollakin. Olisiko muillakin merkeillä tarjota kelvollisia autoja tuossa hintahaarukassa? Onko esimerkiksi audin vm. 2002 a4 250tkm totaalisen loppuun ajettu vai riittääkö eloa pidemmällekin ajalle?
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Vw Passat myös hyvä ajaa ja luulisi löytyvän myös? Bensa vai diesel? 1.8(T) bensa ja 1.9Tdi on ikiliikkujan maineessa
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
9
Vw Passat myös hyvä ajaa ja luulisi löytyvän myös? Bensa vai diesel? 1.8(T) bensa ja 1.9Tdi on ikiliikkujan maineessa
Kumpikin käyttövoima oikeastaan käy. Onko noissa vanhoissa bensakoneissa ja dieselkoneissa kestävyyden suhteen eroa? On sellainen kokemus jäänyt, että varsinkin kylmällä kelillä dieselkone vaatii enemmän käynnistyäkseen kuin bensa :hmm: en toki ole asiantuntija ja tämä lähinnä omaa mutua. Millaisia kilsoja tuon ikäisissä autoissa olisi suositeltavaa olla, jotta voi luottaa auton kestävän seuraavat pari vuotta kohtuullisilla huolloilla? Onko kohtuullista pitää ylärajana 250tkm ja enemmän ajettuja sitten sillä varauksella, miten kyseistä yksilöä on huollettu?

Pahoittelut useasta kyssäristä tässä, muutkin toki voivat vastata kuin @Farendlöse

Nettiautossa ainakin tällainen VW Passatti löytyy, miltä vaikuttaa?


edit: Ja on tiedossa, että toi passatti on toisella puolella Suomea. Ihan esimerkin vuoksi nostin sen tähän, että saa itselle jonkinlaista hajua sopivasta autosta, en tuonne asti sitä pääse hakemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Omasta mielestäni tuossa Passatissa on vähintäänkin tonni ylihintaa...

Tuohon hintaluokkaan löytää takuulla hyviä(kin) autoja, tärkeimpänä juurikin se huoltohistoria, jos on vielä pitkäaikainen omistaja niin plussaa. Yleensä isoimmat remontit sattuvat juuri tuohon 200-300tkm välille joten kannattaa ottaa vaikka se enemmän ajettu josta pahimmat on jo tehty.

Etuvetoisissa tuon ikäluokan a4 audeissa on yleensä multitronic laatikko joka tuo oman jännityksensä omistamiseen ellei ole jo hiljattain uusittu.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Kumpikin käyttövoima oikeastaan käy. Onko noissa vanhoissa bensakoneissa ja dieselkoneissa kestävyyden suhteen eroa? On sellainen kokemus jäänyt, että varsinkin kylmällä kelillä dieselkone vaatii enemmän käynnistyäkseen kuin bensa :hmm: en toki ole asiantuntija ja tämä lähinnä omaa mutua. Millaisia kilsoja tuon ikäisissä autoissa olisi suositeltavaa olla, jotta voi luottaa auton kestävän seuraavat pari vuotta kohtuullisilla huolloilla? Onko kohtuullista pitää ylärajana 250tkm ja enemmän ajettuja sitten sillä varauksella, miten kyseistä yksilöä on huollettu?
Itse ajelin parilla edellisellä autollani välin 200-250tkm ja tuntui tosiaan siltä että korjattavaa sattui aika paljon tuolla välillä. Tietysti saattanut tuolla myöhemmin vielä enemmän, mutta noiden kokemusten perusteella voisin harkita enemmänkin ajettua ja hyvin huollettua.
Omaan makuun tuossa 3ke hintaluokassa kakkoskoppainen Octavia 1.6MPI tai 1.9TDI voisivat olla hyviä, tai sitten se vasta tässä ketjussa esiintynyt Vectra C 2.0T tai Saab 9-3 samaisella moottorilla. Toyotat toki hyviä, jos haluaa mahdollisimman luotettavan.
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
9
Omasta mielestäni tuossa Passatissa on vähintäänkin tonni ylihintaa...

Tuohon hintaluokkaan löytää takuulla hyviä(kin) autoja, tärkeimpänä juurikin se huoltohistoria, jos on vielä pitkäaikainen omistaja niin plussaa. Yleensä isoimmat remontit sattuvat juuri tuohon 200-300tkm välille joten kannattaa ottaa vaikka se enemmän ajettu josta pahimmat on jo tehty.

Etuvetoisissa tuon ikäluokan a4 audeissa on yleensä multitronic laatikko joka tuo oman jännityksensä omistamiseen ellei ole jo hiljattain uusittu.
Nettiautossa näyttää olevan myös A6 audeja, joissa on tiptronicin laatikko, niissä varmaa samat jännät varmasti tulee kuin multitronicissa? Noissa audin malleissa kyllä on isommat moottorit niin on kustannukset kyllä isommat kanssa... Harva myyjä suoraan näköjään ilmoittaa, onko vaihteita huollettu, eikä laita kuvia huoltokirjasta. Ei ole ensiauton ostajalla helppoa :cautious:

Itse ajelin parilla edellisellä autollani välin 200-250tkm ja tuntui tosiaan siltä että korjattavaa sattui aika paljon tuolla välillä. Tietysti saattanut tuolla myöhemmin vielä enemmän, mutta noiden kokemusten perusteella voisin harkita enemmänkin ajettua ja hyvin huollettua.
Omaan makuun tuossa 3ke hintaluokassa kakkoskoppainen Octavia 1.6MPI tai 1.9TDI voisivat olla hyviä, tai sitten se vasta tässä ketjussa esiintynyt Vectra C 2.0T tai Saab 9-3 samaisella moottorilla. Toyotat toki hyviä, jos haluaa mahdollisimman luotettavan.
On tullut selailtua nettiautosta ainakin tojoja tässä. Onko noissa 2003 alkaen lähtevissä corolloissa tai avensiksissa erityisemmin eroja kestävyyden ja luotettavuuden suhteen? Jostain olen lukenut, että corollat ainakin katsastustilastoissa menisivät aavistuksen avensiksen edelle. Pitää selailla octaviat läpi ja saab 9-3, jos oman budjetin hintaluokkaan löytyisi hyviä yksilöitä, kiitos vinkistä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Kannattaa tuon ikäluokan autoissa tarkastaa, erityisesti japseissa, että myös pohja ja kaaret sisältyvät hintaan. Tuon ikäinen 626 voi olla pohjastaan täysin mätä.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Nettiautossa näyttää olevan myös A6 audeja, joissa on tiptronicin laatikko, niissä varmaa samat jännät varmasti tulee kuin multitronicissa? Noissa audin malleissa kyllä on isommat moottorit niin on kustannukset kyllä isommat kanssa... Harva myyjä suoraan näköjään ilmoittaa, onko vaihteita huollettu, eikä laita kuvia huoltokirjasta. Ei ole ensiauton ostajalla helppoa :cautious:



On tullut selailtua nettiautosta ainakin tojoja tässä. Onko noissa 2003 alkaen lähtevissä corolloissa tai avensiksissa erityisemmin eroja kestävyyden ja luotettavuuden suhteen? Jostain olen lukenut, että corollat ainakin katsastustilastoissa menisivät aavistuksen avensiksen edelle. Pitää selailla octaviat läpi ja saab 9-3, jos oman budjetin hintaluokkaan löytyisi hyviä yksilöitä, kiitos vinkistä!
Tiptronic on perusvarma momentinmuunnin laatikko, Multitronic on portaaton pommi näin kärjistettynä. Automaattiin oikeastaan ainoa huolto on öljynvaihto, en tiedä/muista paljonko Tiptronicin öljynvaihtoväli on. A6 2.5Tdi on myös ihan varteenotettava vaihtoehto, jos jakopää on rempattu vastikään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Suosituksia autosta hintaluokassa 2500-3500 euroa? Alueena on Pirkanmaa. Kyseessä olisi itselleni ensiauto ja lähinnä vuokra-autoja ennen ajellut.

Tarkoituksena on ajaa työmatkoja ja kerran pari kuukaudessa väliä tre-hki. Työmatkan pituus 40km yhteensä. Automaatista plussaa, ei ole kuitenkaan välttämätön. Nettiautosta tullut katteltua jo muun muassa 2003 vm. corolloja ja audejakin löytyisi alle 250tkm ajettuina tuolta ihan automaattilaatikollakin. Olisiko muillakin merkeillä tarjota kelvollisia autoja tuossa hintahaarukassa? Onko esimerkiksi audin vm. 2002 a4 250tkm totaalisen loppuun ajettu vai riittääkö eloa pidemmällekin ajalle?
Vastarannan kiiskenä, mites mukava ranskalainen?

 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
9
Tiptronic on perusvarma momentinmuunnin laatikko, Multitronic on portaaton pommi näin kärjistettynä. Automaattiin oikeastaan ainoa huolto on öljynvaihto, en tiedä/muista paljonko Tiptronicin öljynvaihtoväli on. A6 2.5Tdi on myös ihan varteenotettava vaihtoehto, jos jakopää on rempattu vastikään.
Miltä vaikuttaa tällainen pikkuaudi tiptronicilla ja bensakoneella? Joutuisi hieman venyttämään budjettia ellei saa tingittyä alaspäin. Ei ainakaan syö paljoa bensaa ja verot matalat.


Vastarannan kiiskenä, mites mukava ranskalainen?

Nyt heitit kiinnostavan! Olen aina ollut lähtökohtaisesti epäluuloinen ranskan autoja kohtaan, mutta tämä ainakin ilmoituksen perusteella vaikuttaisi hyvältä, eikä tarvisi kauas lähteä koeajoa varten. Hintakin mielestäni sopiva budjettiin nähden. Onko tietoa millaiset nämä automaatit ovat näissä ranskalaisissa autoissa? Tuli joskus ajettua vuokracitroenilla, jossa oli automaatti, ja oli kyllä melkoisen nykivää menoa.

Pistetään tämä kuitenkin korvan taakse, kiitos! :thumbsup:

edit:u unohtui lisätä linkki audiin :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Nyt heitit kiinnostavan! Olen aina ollut lähtökohtaisesti epäluuloinen ranskan autoja kohtaan, mutta tämä ainakin ilmoituksen perusteella vaikuttaisi hyvältä, eikä tarvisi kauas lähteä koeajoa varten. Hintakin mielestäni sopiva budjettiin nähden. Onko tietoa millaiset nämä automaatit ovat näissä ranskalaisissa autoissa? Tuli joskus ajettua vuokracitroenilla, jossa oli automaatti, ja oli kyllä melkoisen nykivää menoa.
Automaatin tyypistä en tiedä, mutta jos on sama kuin saman ikäluokan C4:ssa, niin ihan ok kyyti. Solenoidit voi temppuilla varsinkin laatikko kuumana (tyyppivika, ihanan halpa korjata jos ei tee itse). Kone on luotettava, mutta janoinen. Jakohihnan vaihtoväli tulee 200 tkm vastaan. Jos käsijarru jumittelee, niin niiden vaijerit suojaputkineen täytyy vaihtaa. Osat 70 euroa, vitutus 100 ilman nosturia. Pakoputken jousto-osan kunto moottorin ja tulipellin välissä kannattaa vilkaista, muutenkin pakoputki saattaa olla vaihtokunnossa. Saksasta saa katin kanssa 200 euroon. Jos kone kuulostaa "päristimeltä", niin pakosarjan pistehitsit pettäneet. Helppo ja halpa korjata tee-se-itse-miehelle, korjaamossa :| Jousitus on mukava kaasu-neste, mutta etutolppien kunto kannattaa katsoa. Jos on "iskari" märkänä, vuodon korjaaminen voi tulla kalliiksi. Myös takakynkän laakerit lienee vaihtamatta, vittumainen homma tehdä, osat halpoja. Ilmastointi, jos ei toimi, niin todennäköisesti lauhdutin tai etuvastukset paskana. Molemmat nekin tyyppivikoja. Osat 2-300 e, työ :| Kannattaa tunnustella kuskin penkin alta, jos käteen jää keltaista purua, pehmusteet lahoamassa. Takatuulilasin pyyhkimen varsi on kulutustavaraa, tarkasta että toimii ja ei jää käteen. Sivupeilien lämmitysvastukset ovat myös useasti palaneet, vaihto-osa 30 euroa/kpl. Takajarrusatulat ovat aivan helvetillinen vaihtaa ja suht vikaherkät, jos ei ole vähintään kertaalleen korjattu. Jarrulevyjen vaihtaminen vaatii satuloiden irrottamisen. Korissa ei todennäköisesti ole huomattamista.

Ts. Osta jos työkalut pysyy kädessä ja hinta on alle puolet tuosta. Pääasiassa mukava auto ajaa ja monet noista vioista ei ole tee-se-itse mekaanikolle kummoisiakaan, kun osat ovat halpoja.

e: Tuohon samaan hintaan pitäisi löytyä myös uudempaa mallistoa. 01-04 oli ekat versiot, 04-08 facelift ja 09- uusin (viimeinen) malli.
e2: Citroen C5 Juuri huollettu ja katsastettu! Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto ja Citroen C5 2,0i 16v Exclusive Sedan Automaatti 2.0i 16v Exclusive Sedan A Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto (Jos selkeästi tuorempaa lookkia haluaa, osa tyyppivioista myös korjattu.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
On tullut selailtua nettiautosta ainakin tojoja tässä. Onko noissa 2003 alkaen lähtevissä corolloissa tai avensiksissa erityisemmin eroja kestävyyden ja luotettavuuden suhteen? Jostain olen lukenut, että corollat ainakin katsastustilastoissa menisivät aavistuksen avensiksen edelle.
Ei juurikaan eroa kestävyydessä, 1.6 ja 1.8 litraisissa bensakoneissa(vvt-i)öljynkulutus ja sitä kautta venttiili+kattiviat valitettavan yleisiä, kaksilitraisissa ei käsittääkseni tuota ongelmaa ole, joistain satunnaisista nokkaketjujen katkeamisista olen kuullut. Toyota varmaankin huolettomin merkki tässä hintaluokassa kunhan vain sattuu se öljyä syömätön/rempattu yksilö kohdalle.
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
9
Automaatin tyypistä en tiedä, mutta jos on sama kuin saman ikäluokan C4:ssa, niin ihan ok kyyti. Solenoidit voi temppuilla varsinkin laatikko kuumana (tyyppivika, ihanan halpa korjata jos ei tee itse). Kone on luotettava, mutta janoinen. Jakohihnan vaihtoväli tulee 200 tkm vastaan. Jos käsijarru jumittelee, niin niiden vaijerit suojaputkineen täytyy vaihtaa. Osat 70 euroa, vitutus 100 ilman nosturia. Pakoputken jousto-osan kunto moottorin ja tulipellin välissä kannattaa vilkaista, muutenkin pakoputki saattaa olla vaihtokunnossa. Saksasta saa katin kanssa 200 euroon. Jos kone kuulostaa "päristimeltä", niin pakosarjan pistehitsit pettäneet. Helppo ja halpa korjata tee-se-itse-miehelle, korjaamossa :| Jousitus on mukava kaasu-neste, mutta etutolppien kunto kannattaa katsoa. Jos on "iskari" märkänä, vuodon korjaaminen voi tulla kalliiksi. Myös takakynkän laakerit lienee vaihtamatta, vittumainen homma tehdä, osat halpoja. Ilmastointi, jos ei toimi, niin todennäköisesti lauhdutin tai etuvastukset paskana. Molemmat nekin tyyppivikoja. Osat 2-300 e, työ :| Kannattaa tunnustella kuskin penkin alta, jos käteen jää keltaista purua, pehmusteet lahoamassa. Takatuulilasin pyyhkimen varsi on kulutustavaraa, tarkasta että toimii ja ei jää käteen. Sivupeilien lämmitysvastukset ovat myös useasti palaneet, vaihto-osa 30 euroa/kpl. Takajarrusatulat ovat aivan helvetillinen vaihtaa ja suht vikaherkät, jos ei ole vähintään kertaalleen korjattu. Jarrulevyjen vaihtaminen vaatii satuloiden irrottamisen. Korissa ei todennäköisesti ole huomattamista.

Ts. Osta jos työkalut pysyy kädessä ja hinta on alle puolet tuosta. Pääasiassa mukava auto ajaa ja monet noista vioista ei ole tee-se-itse mekaanikolle kummoisiakaan, kun osat ovat halpoja.

e: Tuohon samaan hintaan pitäisi löytyä myös uudempaa mallistoa. 01-04 oli ekat versiot, 04-08 facelift ja 09- uusin (viimeinen) malli.
e2: Citroen C5 Juuri huollettu ja katsastettu! Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto ja Citroen C5 2,0i 16v Exclusive Sedan Automaatti 2.0i 16v Exclusive Sedan A Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto (Jos selkeästi tuorempaa lookkia haluaa, osa tyyppivioista myös korjattu.)
Kiitos näistä! Tuo automaatilla varustettu versio vaikuttaa hyvältä, pitää tsekkailla tarkemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 682
Kiitos näistä! Tuo automaatilla varustettu versio vaikuttaa hyvältä, pitää tsekkailla tarkemmin.
En huomannut katsoa ilmoitusta. Siinä oli maininta öljyvuodosta ja lampun kuvioista. Ts. öljypohja tai kampiakselin stefa vuotanee, molemmat ainakin vanhemmassa mallissa ns. "mukava" korjata. Umpiot joutunet vaihtamaan tai hiomaan. Varaosaumpioita sai muistaakseni suht edullisesti, mutta toki auton hintaan nähden ovat aika kalliita.

Pikkuisen lisää rahaa tai diesel, niin saat jonkun verran vähemmän ajetun tai uudemman. Esim. Citroen C5 2,0i 16v Confort Sedan ** HIENO ISOKISSA ** VAIHTO/RAHOITUS JOPA ILMAN KÄSIRAHAA ** Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Edustusluokan Sitikkakyytiä tyylikkäässä paketissa, koeajettu muutama yksilö on. Toi perus 2L kone perusluotettavakin, tosin tossa korissa aivan äärettömän hengetön..mutta jos ei kiire niin..:)
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
91
Kumpikin käyttövoima oikeastaan käy. Onko noissa vanhoissa bensakoneissa ja dieselkoneissa kestävyyden suhteen eroa? On sellainen kokemus jäänyt, että varsinkin kylmällä kelillä dieselkone vaatii enemmän käynnistyäkseen kuin bensa :hmm: en toki ole asiantuntija ja tämä lähinnä omaa mutua. Millaisia kilsoja tuon ikäisissä autoissa olisi suositeltavaa olla, jotta voi luottaa auton kestävän seuraavat pari vuotta kohtuullisilla huolloilla? Onko kohtuullista pitää ylärajana 250tkm ja enemmän ajettuja sitten sillä varauksella, miten kyseistä yksilöä on huollettu?
Omasta kokemuksesta 1.9 tdi lähtee käyntiin aina, jos vaan pyörähtää omalla voimallaan. Lähinnä sähköoireita, kun mukavuusmoduuli kastuu tai kuskin ovesta menee johdot poikki. Tietysti, jos on turbo huolettu ja jakopää + vesipumppu tehty (saa purkaa puoli keulaa, kun kone on väärinpäin). 250tkm ei oo mikään absoluuttinen yläraja, enemmän ajettuja hyviä yksilöitä löytyy kyllä ja halvalla.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
10k€ budjetilla kakkosautoa olen katselemassa, josko innostuisi Saabin vaihtamaan. Farmari tai Citymaasturi, bensa tai etanoli käyttöinen, isofixit, vakkari ja ilmastointi pitää löytyä. Mieluiten alle 200tkm ajettu, vetotavalla ei niin väliä. Jos Vag, niin ei Dsg/S-Tronic tai Multitronic lootalla. Audia, Volkswagenia, Skodaa ja Seatia on noilla vaatimuksilla jonoksi asti. Saisi myös olla luotettava ja varaosien olisi hyvä olla kohtuuhintaisia. Saabejakin olisi vaikka minkälaisia, mutta jos välillä kokeilisi jotain muuta. Omaan kun on juuri kaikki vikapaikat korjattu, niin ei välttämättä nappaisi ostaa seuraavaa, josta sitten menee vesipumppu ja turbo ja joutuu öljypohjan pudottamaan. Periaatteessa ei mitään järkeä vaihtaa autoa, kun vastikään on oma laitettu hyväksi, mutta se on tämä joka keväinen polte.
 

Sekundaattori

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
88
Onkos tekkiläisillä kokemuksia noista uusikoppaisista (2014 ->) Mazda 3:ista?

Itsellä siis olisi hakusessa n. 15 ke budjetilla viistoperämallinen kosla bensakoneella ja manuaalilaatikolla. Ykkösprioriteetteina olisivat luotettavuus ja edulliset käyttökustannukset. Kuskilla mittaa 198 cm, joten ergonomia saisi myös olla kohdillaan ja rengasäänet mieluusti siedettävällä tasolla. Erityisen tärkeää ergonomian kannalta itselleni on se, että ratissa on riittävästi etäisyyssäätövaraa eli, että sen saa säädettyä riittävän taakse.

Tähän mennessä olen tosiaan katsellut noita Mazdoja ja Opelin K-mallin Astroja, mutta niiden soveltuvuus noihin mainitsemiini kriteereihin on yhä arvoitus. Myös muut suositukset otetaan kiitoksella vastaan.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Japsit harvemmin on mukavia sun kaltaiselle pitkälle roikaleelle, yleensä istuin jää vajaaksi reisitueltaan. Opel on ihan pätevä, niissäkin kun (sulla ei ole vaihtoautoa rasitteena, pääset shoppaamaan Ruotsista/Saksasta) katselet sellasia jossa mainitaan "AGR" istuimet niin aikalailla nappiin menee.

Volvo V40 vois olla myös sovelias, samoin Ford Focus.

e: AGR
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Japsit harvemmin on mukavia sun kaltaiselle pitkälle roikaleelle, yleensä istuin jää vajaaksi reisitueltaan. Opel on ihan pätevä, niissäkin kun (sulla ei ole vaihtoautoa rasitteena, pääset shoppaamaan Ruotsista/Saksasta) katselet sellasia jossa mainitaan "AGM" istuimet niin aikalailla nappiin menee.

Volvo V40 vois olla myös sovelias, samoin Ford Focus.
AGR istuimet.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Onkos tekkiläisillä kokemuksia noista uusikoppaisista (2014 ->) Mazda 3:ista?

Itsellä siis olisi hakusessa n. 15 ke budjetilla viistoperämallinen kosla bensakoneella ja manuaalilaatikolla. Ykkösprioriteetteina olisivat luotettavuus ja edulliset käyttökustannukset. Kuskilla mittaa 198 cm, joten ergonomia saisi myös olla kohdillaan ja rengasäänet mieluusti siedettävällä tasolla. Erityisen tärkeää ergonomian kannalta itselleni on se, että ratissa on riittävästi etäisyyssäätövaraa eli, että sen saa säädettyä riittävän taakse.

Tähän mennessä olen tosiaan katsellut noita Mazdoja ja Opelin K-mallin Astroja, mutta niiden soveltuvuus noihin mainitsemiini kriteereihin on yhä arvoitus. Myös muut suositukset otetaan kiitoksella vastaan.
Astrassa varmaan hyvä ottaa muo mainitut AGR-jakkarat. Led Matrix -valojen kanssa on ilmeisesti ollut hieman murheita ja ovat marmorilla kalliit korjata, mutta toisaalta toimiessaan ovat aika hyvät. Budjettisi on sellainen, että tuolla saa tosi monenlaista jos huolii enemmän ajettuja. Itse liputan sähköisten kulkineiden puolesta, mutta riippuu tietysti siitä onko latauspaikkaa kotona ja millainen ajoprofiili.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom