Mikä auto minulle?

Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
165
Vähän selaillut tätä ketjua ja joitain ihan näppäriä ehdotelmiakin näkynyt, mutta heitetääs omat verkot vesille kans:

Nyt alla -04 Corolla, sedan, 1.6 bensakoneella. Täyttänyt tehtävänsä ihan passelisti ilman mitään mukavuuksia vaimon työautona. Ajoa vuodessa n. 25tkm, suurin osa maantieajoa ~80 nopeuksilla.

Ehdottomia juttuja:
-Hinta 10k tienoilla + mitä tuosta 230tkm rullatusta Corollasta vois saada vaihdossa tai myytynä (Oulun seutu mikäli merkitystä)
-Ei ranskalaista (vaimon vaatimus, tätä ei järkipuheella saa kaadettua)

Muuta vähemmän ehdotonta:
-Ei farkku > farkku, koska ei lapsia tai lemmikkejä
-Manuaali > Automaatti
-Bensa > Diesel
-Turvallisempi parempi, hirvet viihtyy työmatkan varrella paljon ja tielläkin harva se viikko

Summa summarum: Ei tarvi olla mikään premium, halpapitoinen käyttöauto etsinnässä kohtuulliseen hintaan.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Uudempaa Corollaa, Mazda 6, (rengasmelu) Honda Accord...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
-Ei farkku > farkku, koska ei lapsia tai lemmikkejä
-Manuaali > Automaatti
-Bensa > Diesel
-Turvallisempi parempi, hirvet viihtyy työmatkan varrella paljon ja tielläkin harva se viikko

Summa summarum: Ei tarvi olla mikään premium, halpapitoinen käyttöauto etsinnässä kohtuulliseen hintaan.
Jatka "Corollalinjalla", mutta hieman paremmilla varusteilla? :D


Tosin itse ottaisin jo automaatilla koska vaihtoehtoja enemmän (taisi viime vuosi olla ensimmäisiä kun automaattien myynti ylitti käsivaihteiset suomessa?):

Edit: jos kerran säästää pitää:
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
165
Uudempaa Corollaa, Mazda 6, (rengasmelu) Honda Accord...
Näistä vaihtoehdoista Corollaa katsellut vähän vähemmän, tuntuu että hinta on korkea siihen nähden mitä muualta samalla rahalla voisi saada. Edellinen oli vaimon hankinta. Mazdasta positiivinen kuva mutta ovatko ne oikeasti niin kovia ruostumaan mitä kuulee / näkee? Hondat olleetkin vähän kiikarissa, tekniikka ilmeisesti varmaa ja tutuilla positiivisia kokemuksia kans. Kiitos vastauksesta.

Jatka "Corollalinjalla", mutta hieman paremmilla varusteilla? :D

Tosin itse ottaisin jo automaatilla koska vaihtoehtoja enemmän (taisi viime vuosi olla ensimmäisiä kun automaattien myynti ylitti käsivaihteiset suomessa?):

Edit: jos kerran säästää pitää:
Näistä tämä viimeinen vaikutti vekkulilta, ei ole omiin hakuihin osunutkaan. Nuo pari ensimmäistä tipahtaisi ainakin alustavasti kulutuksen takia. Kaveri joskus omisti vähän vastaavan Lexuksen, en muista mallia, ja kehui itse autoa mutta harmitteli kun bensaa palaa niin pirusti. Kiitos vastauksesta.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Ensimmäisen korimallin mazda 3 ja 6 olivat kovia ruostumaan mutta käsittääkseni nämä tuoreemmat eivät.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
254
Väliaikasesti mondeo 1.6 farkku alle. Kattellaan sitten, kun taloudellinen tilanne tasaantuu ja mihin suuntaa verotukset lähtee.
 

Konttu

Tukijäsen
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 107
Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D
Paluuta aiempaan. Pitkän pähkäilyn jälkeen tuli käytyä tilaamassa uusi Škoda Fabia Combi (Style) 110hv. Lähes samallainen kun ylläoleva aijempi luonnos paitsi mustilla sivupeileillä ja mustalla maskin kehyksellä. Sai vielä talvirenkaat kaupan päälle.

Näistähän voi olla montaa mieltä mutta autohan on ostettava sillä verukkeella mikä itseä miellyttää ja omalla kohdalla se oli juurikin Fabia.
Nyt ei muuta kun odottamista 2-3kk, tai enemmän jos korona vaikuttaa toimitusaikaan. :cool:
 
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
162
Voi jösses.. käytiin koeajamassa jotain halppis Chevrolet Cruzea (2013 2.0 diesel, automaatti), ja kävi vahinko että tykättiin siitä. Pehmeä jousitus eikä ollut semmosta pintakovuutta, ihan hyvin kulki tuolla koneella. Uskaltaako tuollaista ostaa? Eikö tuo ole Ooppeli ja sillälailla ihan huollettavissa vaikka maahantuontia ei ole? Räjähteleekö moottorit ja vaihteistot?

Ollaan kahdesta autosta siirtymässä yhteen, farkku pitäs olla, alle 10k€.. no, voihan se olla, että myydään Yaris pois ja ajellaan tolla i30:lla, vaikka se vähän ankea onkin.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:
 
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
162
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:
Haha, oikeastaan tuon halusinkin kuulla.. jätetään kauppaan. Ehkä muutenkin vois odotella, jos vaikka epätoivoisesti kassavirtaa kaipaavat liikkeet alkais kohta tykittelämään kovia alennuksia. Meidän taloudessa siis työ- ja rahatilanne on vakaa kaikesta huolimatta, niin voi tässä vähän kuluttaakin.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
942
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:
Niin no itsellä Volt ja todella tyytyväinen ollut toistaiseksi :D toki vain 7tkm takana (edit tarkennuksena mittarissa on 110tkm josta omia 7tkm).
 
Viimeksi muokattu:

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
~5k€ budjetilla jotain taloudellista ensiautoa pienillä veroilla, hiljaisuuspainotuksella. Eli käytännössä jotain 2008-2012 taitaa saada näistä 1,2 kauppakasseista alle 150tkm ajettuna, onko mitään mitä erityisesti välttää? Lähinnä Fiestaa katsellut tässä, sellainen käsitys että ne on hiljaisimmasta päästä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Mikä pakettiauto kannattaa hommata 0- vaikka 6000e budjetilla? Kuskaamiseen/raksaamiseen, myynti vuoden tai kahden päästä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
~5k€ budjetilla jotain taloudellista ensiautoa pienillä veroilla, hiljaisuuspainotuksella. Eli käytännössä jotain 2008-2012 taitaa saada näistä 1,2 kauppakasseista alle 150tkm ajettuna, onko mitään mitä erityisesti välttää? Lähinnä Fiestaa katsellut tässä, sellainen käsitys että ne on hiljaisimmasta päästä.
Pikkuautoissa äänieristykseen ei yleensä ole kovin paljoa panostettu ja 1.2 vaparina ei kovin miellyttävä ajettava ole, kun niissä on vain 50-80 hv.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Hiace/transporter mahtaa pitää hintansa parhaiten, transporter autona mukavampi ja taloudellisempi, Hiace luotettavampi. Transitissa/ducatoissa paremman muotoiset tavaratilat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Mikä pakettiauto kannattaa hommata 0- vaikka 6000e budjetilla? Kuskaamiseen/raksaamiseen, myynti vuoden tai kahden päästä.
Itse ostaisin noilla spekseillä alle 350 tkm ajetun Hiacen, mieluiten nelivedon, jos vain löytää kohtuullisen ruosteettoman ja muutenkin siistin yksilön.

Hiacen kanssa ei tule luotettavuus ongelmia ja muutenkin remontoiminen on helppoa ja halpaa, miinuspuolina ajo-ominaisuudet puuttuvat, koneet ovat tehottomia, mukavuusvarusteita ei ole, korroosio vaivaa, tyhjänä takavetoisella on usein jumissa ja polttoainetta kuluu enemmän kuin muilla vastaavan kokoisilla pakuilla.
Plussana on se, että kohtuullisella pidolla tuosta saa pois sen mitä itse maksoi vaikka ajaisi pari vuotta ja 100 000 kilometriä.

Toisena vaihtoehtona olen itse joskus harkinnut Renault Trafic:ia ( Opel Vivaro ja Nissan Primastar ovat samoja vehkeitä ) 114 heppaisella 1,9 dCi:llä, pitäisi olla kohtuullisen luotettavia vehkeitä, joskin nuo loppupään 2 koppaiset faceliftit eivät aivan mahdu budjettiin.
Vanhat 1,9:sit ja 2,5:set jättäisin suosiolla ostamatta.
Miinuspuolena näissä ovat mahdolliset ikääntymisen aiheuttamat sähköviat ja kohtuullisen reipas arvonpudotus.

Joku 2. koppainen facelift Ducato/Boxer/Jumper voisi olla myös ihan soiva vaihtoehto, kunhan löytää kohtuu ruosteettoman ja välttää hajoamisherkkää 2.8 konetta.
Yllättävän mukava ajella ja kamaa mahtuu kyytiin kiitettävästi.

T4:nen tai alkupään T5:nen Transportteri 1,9 TDI:llä tai varsinkin 2,5 TDI:llä on hyvä vaihtoehto, mutta nämä ovat yleensä nähneet melko paljon tietä ja käyttöä, eli pitää joko löytää eläkeläisen helmi tai sitten sellainen yksilö johon edellinen omistaja on tehnyt tarpeeksi remonttia, ettei osu kaikki herkku omalle kohdalle.
Arvonsa nämä pitävät yllättävän hyvin, vaikka metrejä olisi pohjalla runsaastikin.

Tuon hintaluokan vanhat takaveto Transitit ja muut loppuun ajetut Fordit jättäisin kyllä ostamatta, jos ei nyt huippukuntoista tule vastaan oikein halvalla.
Sen verran mitä noita on ollut edellisellä työnantajalla työmaa- ja tunneliautoina, niin voin sanoa että aika monta on lähtenyt työmaalta lavetilla ja yli puolet on mennyt vaurioiden kartoituksen jälkeen Kuusakoskelle.

Samoin 1. koppaiset Renault Masterit ( Opel Movano ja Nissan Interstar ) jättäisin muille onnellisille, jos ei hyvää ( lue ruosteetonta, huollettua ja noin 200 tkm tai alle ajettua ) satu saamaan muutamalla tonnilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Tuon hintaluokan vanhat takaveto Transitit ja muut loppuun ajetut Fordit jättäisin kyllä ostamatta, jos ei nyt huippukuntoista tule vastaan oikein halvalla.
Sen verran mitä noita on ollut edellisellä työnantajalla työmaa- ja tunneliautoina, niin voin sanoa että aika monta on lähtenyt työmaalta lavetilla ja yli puolet on mennyt vaurioiden kartoituksen jälkeen Kuusakoskelle.
Tähän tarvii kommentoida, että tuossa on ollut vuokrakäytössä transitteja niin mk5 ja mk6, eli 2000-2006 ja 2006 - 2012 vuosimallien etuvetoiset olivat kyllä hyviä verrattuna moniin muihin vastaaviin. 2012 tullut Transit custom taas ei ole niin hyvä kestävyydeltään.

Jokatapauksessa halvemman pakettiauton ostaminen on aina todellä yksilöhakuista. Suurin osa on ollut todella rajulla käytöllä, joka näkyy kaikessa. Esim vuokrakäytössä 100tkm on ihan maksimi mitä voi autoa pitää järkevällä ylläpidolla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tähän tarvii kommentoida, että tuossa on ollut vuokrakäytössä transitteja niin mk5 ja mk6, eli 2000-2006 ja 2006 - 2012 vuosimallien etuvetoiset olivat kyllä hyviä verrattuna moniin muihin vastaaviin. 2012 tullut Transit custom taas ei ole niin hyvä kestävyydeltään.

Jokatapauksessa halvemman pakettiauton ostaminen on aina todellä yksilöhakuista. Suurin osa on ollut todella rajulla käytöllä, joka näkyy kaikessa. Esim vuokrakäytössä 100tkm on ihan maksimi mitä voi autoa pitää järkevällä ylläpidolla.
Mk 6 Transit on jo paljon parempi auto, kuin nuo edeltäjänsä mk 4 ja mk 5, joita nuo meillä käytössä olleet työmaa- ja tunneliautot pääosin olivat, niitä kun hankittiin jobbareilta nipussa hintaluokassa 3000-7000 €.
Tietty siinäkin on eroa, että jos auto on nätissä vuokrakäytössä verrattuna siihen, että sillä ajetaan vuoden jokaisena työpäivänä pitkin ja poikin röykkyisiä työmaita ja tunneleita 500-1000 kilon poka päällä.

Hiacet kyllä kestivät tuota röykytystä paljon Transitteja paremmin, vaikka monilla Hiaceilla oli usein menty se 100-150 tkm enemmän kuin muilla työmaille tulleilla pakuilla.

Transit Customissa tuntuu olevan aika suurta laatuvaihtelua, yhdellä pienyrittäjä kaverillani oli uudesta lähtien 7 vuotta ja 150 tkm ajossa 155 heppainen sport custom, eikä siinä ollut takaovien saranoiden ruostumista ja katkennutta takajousta suurempaa vikaa koko aikana, vaikka silläkin rahdattiin säännöllisesti yli 1000 kg kuormia sekä vedettiin noin 2500 kg painoista kärryä.

Toinen kaverini taas osti maalausliikkeelleen pari 2,2 litraista 100 hp Customia ja toinen niistä oli takuuseen puolimoottorin vaihdossa alle 50 tkm ajettuna ja toiseen vaihdettiin takuuseen useampia alustan osia, toinen ajovalo umpio sekä lukitusta ohjaava moduuli.

Entisellä työnantajallani oli myös liisattuna jonkin verran noita Transit Customeita huoltoautoina, kun leasing yhtiö alkoi tarjota niitä hieman Transportteria halvemmalla kk hinnalla.
Näissä huoltoauto käytössä olleissa pääosin 2,0 litraisissa 100 hp vehkeissä ei minun tietääkseni ollut sen suurempia vikoja, kuin vastaavassa käytössä olleissa karvalakki Transporttereissakaan.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Pikkuautoissa äänieristykseen ei yleensä ole kovin paljoa panostettu ja 1.2 vaparina ei kovin miellyttävä ajettava ole, kun niissä on vain 50-80 hv.
Joo taisi olla vähän liian ruusuiset muistikuvat jääneet vanhasta 1997 Fiestasta kun kävin vähän testaamassa 2007 Fiestaa :D Onkohan tuossa MK VI Fiestassa vielä yhtä meluisa rakenne uudella korilla?

Pitänee ennemmin jotain 1,2-1,4 Golfia metsästää vaikka noissa TSI koneissa on kuulemma ongelmia.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Joo taisi olla vähän liian ruusuiset muistikuvat jääneet vanhasta 1997 Fiestasta kun kävin vähän testaamassa 2007 Fiestaa :D Onkohan tuossa MK VI Fiestassa vielä yhtä meluisa rakenne uudella korilla?
Mk VI on paljon hiljaisempi ja muutenkin siinä on enemmän "isomman auton tuntua".
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Fiestoissa ensimmäinen ns autoksi luokiteltava tuli MK7:n myötä. MK7 sisusta ja melu ei ole vielä täysin hallinnassa vs uudemmat mutta auto itsessään on jo auton tuntuinen. MK8 taas on selkeä iso hyppy MK7:sta.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
~5k€ budjetilla jotain taloudellista ensiautoa pienillä veroilla, hiljaisuuspainotuksella. Eli käytännössä jotain 2008-2012 taitaa saada näistä 1,2 kauppakasseista alle 150tkm ajettuna, onko mitään mitä erityisesti välttää? Lähinnä Fiestaa katsellut tässä, sellainen käsitys että ne on hiljaisimmasta päästä.
Renault Megane Sport Tourer 1,4 T 130 Dynamique Farmari 2011 - Vaihtoauto Vaihtoehtoja löytyy, osat halpoja (trodo.fi tai mikä tahansa autovaraosaliike) ja huomattava hyppäys mukavuudessa, ajettavuudessa ja hiljaisempi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Onko ehdoituksia autosta, jossa olisi oikeasti hyvä penkki. Nyt on CLK Mersu, hieno auto mutta penkki painaa koko ajan kivuliaasti. Itse asiassa mulla on sama ongelma ollut monessakin autossa, vasemmalta yläreisi-pakara kohdalta jatkuva epämukavuus ja kivun tunne. Eikä tarvi ajaa kuin 1km niin ongelma on heti läsnä. Samaa vikaa ollut ainakin Jaguar S-type, Opel Ampera, Peugeot 307 cc, nykyinen MB CLK w208. Aikaisemmin oli Lexus Ls400 jossa ei ollut ongelmia.

Ajan ehkä 5000km vuodessa joten kulutus ei haittaa ja voimaa sais olla. Esim bensakasi ja automaatti olis hyvä. Mutta nyt joudun varmaan laittamaan CLK:n myyntiin tuon penkkiasian takia, joka harmittaa kun auto on moitteettoman siisti ja ostin sen viime kesänä. Joten onko ehdoituksia, pitäiskö suoraan katsella maasturia, esim BMW X5 tai Nissan Murano yms. Tai joku jenkki, ehkä ongelma on että tuollainen kapea, sporttinen penkki ei vaan sovi minulle.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Jos ongelma noin nopeasti ilmenee kannattaa suunnata jonkun isomman liikkeen halliin ja koeistumaan eri vaihtoehtoja. Oliko CLK:ssa ortopenkit?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Budjetti vois olla jotain 10-15k paikkeilla. CLK on Avantgarde mallia eli ei taida olla ortopenkkejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
564
BMW:t sportti tai ergojakkaroilla ja Volvot, niissä on hyvät penkit.
Noissa Bemareissa ja Audeissa ainakin on lukuisia penkkivaihtoehtoja samoissa autoissa, niissä pitää olla tarkkana mitä missäkin yksilössä on ruksittu. Tuon hintaisissa Volvoissa on varmaan sitten taas vain pintamaterilaalieroja?
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Oli Volvollakin sport istuimia S60 mk I ja V70 mk II aikakaudella, mut tarkemmin en osaa sanoa. Viimeisissä Ford ajan ei käsittääkseni ollut kuin peruspenkit, mut ne sopi kookkaillekin.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Onko ehdoituksia autosta, jossa olisi oikeasti hyvä penkki. Nyt on CLK Mersu, hieno auto mutta penkki painaa koko ajan kivuliaasti. Itse asiassa mulla on sama ongelma ollut monessakin autossa, vasemmalta yläreisi-pakara kohdalta jatkuva epämukavuus ja kivun tunne. Eikä tarvi ajaa kuin 1km niin ongelma on heti läsnä. Samaa vikaa ollut ainakin Jaguar S-type, Opel Ampera, Peugeot 307 cc, nykyinen MB CLK w208. Aikaisemmin oli Lexus Ls400 jossa ei ollut ongelmia.

Ajan ehkä 5000km vuodessa joten kulutus ei haittaa ja voimaa sais olla. Esim bensakasi ja automaatti olis hyvä. Mutta nyt joudun varmaan laittamaan CLK:n myyntiin tuon penkkiasian takia, joka harmittaa kun auto on moitteettoman siisti ja ostin sen viime kesänä. Joten onko ehdoituksia, pitäiskö suoraan katsella maasturia, esim BMW X5 tai Nissan Murano yms. Tai joku jenkki, ehkä ongelma on että tuollainen kapea, sporttinen penkki ei vaan sovi minulle.
Mikä tahansa iso Volvo. Esim. S90 tai S80. Mersun penkki on tunnetusti ollu aina huono. S80 saa V8:na vielä, S90 ei. BMW:n penkkinä varmaan vakioistuimella saat hyvän. Kuitenkin ehdottomasti Volvot koeajoon, niissä on penkit parhaimmistoa. Voin myös suositella Opelia (AGR-istuimilla) lämpimästi, penkit ovat erinomaiset, esim. Insignia tai Astra.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
580
Onko ehdoituksia autosta, jossa olisi oikeasti hyvä penkki. Nyt on CLK Mersu, hieno auto mutta penkki painaa koko ajan kivuliaasti. Itse asiassa mulla on sama ongelma ollut monessakin autossa, vasemmalta yläreisi-pakara kohdalta jatkuva epämukavuus ja kivun tunne. Eikä tarvi ajaa kuin 1km niin ongelma on heti läsnä.
Voisko olla ihan tarve fysioterapeutin tsekkaukselle? Kuulostaa vähän siltä jos noin reagoi toispuoleisesti. Tai ajoasennossa jotain ihmeellistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Juu vähän ihmettelen kyllä samaa, että onko pelkästään autosta kiinni. Olen kyllä ajoasentoa yrittänyt säätää useamman kerran, pitää vielä kokeilla. Volvo Xc90 oon ajanut yli 1000km lenkin, eikä siinä ollut kyllä mitään ongelmia, v8 koneella oli ko. auto. Pitää varmana pistää MB myyntiin ja katsella sitten vaihtoehtoja.

Volvo tai BMW nyt ainakin alkuun. Ainakin haulla löytyi heti X5 4.4 V8 koneella ja Volvo S80 2.5t koneella. Volvoa on todella heikosti tarjolla kasikoneella, mitenköhän verot jos hakisi Ruotsista? Vuosimallin suhteen paras olis vm 2000 auto verojen takia, mutta sellaisen, moitteettoman kuntoisen ja tuon ikäisen auton löytäminen on aika hankalaa, tosin nyt mulla sellainen on eli 20v ja 122ktm ajettuna, mutta ihan heti ei taida löytyä toista. Joten ehkä katselen uudempia ja vähän ajettuja.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Renault Megane Sport Tourer 1,4 T 130 Dynamique Farmari 2011 - Vaihtoauto Vaihtoehtoja löytyy, osat halpoja (trodo.fi tai mikä tahansa autovaraosaliike) ja huomattava hyppäys mukavuudessa, ajettavuudessa ja hiljaisempi.
Tuli vastaava vm. 2011 1,4l dynamique hatchback varattua, 87tkm vain ajettu. Eiköhän tuolla jonkun aikaa ajele ilman remonttia tuohon Renaulttien jakopään ketjuun, oli täydellinen merkkihuoltokirja jossa joka vuosi öljyt+suodatin vaihdettu.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Fiestoissa ensimmäinen ns autoksi luokiteltava tuli MK7:n myötä. MK7 sisusta ja melu ei ole vielä täysin hallinnassa vs uudemmat mutta auto itsessään on jo auton tuntuinen. MK8 taas on selkeä iso hyppy MK7:sta.
Oletkos koskaan ajanut 120Hp viesta mk6:lla? Minä pidin sitä ennen Fiestoja laiskoina "mummon" laitteina.
Oikeasti tuo 120Hp:n laite on hyvä ajaetteva, riittävän ripea. Ääntäkin lähtee sen verran, että tietää milloin kone käy. Jos tilat riittää, niin uskaltaa Suomeen suositella.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Oletkos koskaan ajanut 120Hp viesta mk6:lla? Minä pidin sitä ennen Fiestoja laiskoina "mummon" laitteina.
Oikeasti tuo 120Hp:n laite on hyvä ajaetteva, riittävän ripea. Ääntäkin lähtee sen verran, että tietää milloin kone käy. Jos tilat riittää, niin uskaltaa Suomeen suositella.
En ole MK6:sen tuota ajanut. Mutta omistin MK6 Escortin jossa 115hp ja kyllä silläkin ehti. Mutta kovin monessa MK6 Fiestassa ei tuota 120hp konetta ole.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
En ole MK6:sen tuota ajanut. Mutta omistin MK6 Escortin jossa 115hp ja kyllä silläkin ehti. Mutta kovin monessa MK6 Fiestassa ei tuota 120hp konetta ole.
Niin eihän tuolla koneella niin hirveästi Suomeen myyty, auto on 3.95m pitkä. Siihen nähden yllätävänkin tilavan tuntuinen. Hyvät penkit, 70-luvulla ei edes unta nähty tuollaisesta hinta-laatusuhteesta :)
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Itselläni on ollut noin 160 autoa ja parhaiksi penkeiksi olen todennut Volvon penkit(v70,s60 mk1-3) autot itsessään eivät ole olleet maineensa veroisia mutta nykyisen s-mersun jakkaroiksi vaihtaisin milloin vain nuo.
Jep.V70 2004 mk2:sen sporttinahat oli kyllä helvetin hyvät sen mitä joku 50tkm niillä istuin. En usko että uudemmissakaan on sen huonommat.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Perhe kasvaa sellaista tahtia ettei pysy nykyinen Opel Vectra 2.0T Sedan -04 tilan puolesta perässä joten farkkua huutaa. Koska tottunut tuon Vectran +200HP tehoihin niin eipä siitä voi paljoa alas mennä ja jos pidetään hintaluokka tuossa 3-5t€ niin mitäs suosittelisitte n. 200HP teholuokassa? Farkku-Vectraa näyttää saavat kohtuudella 2.0T ja 2.8T koneilla tuossa hintaluokassa, mutta mitäs muita hyviä vaihtoehtoja löytyy?
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Lähdetääs ny perinteisesti siitä, "että misäpäin?"
Budjettis on niin pieni, ettei kannata ympäri Suomea ajeluttaa ja kaikki noin iällä olevat on yksilöitä.

Mut referenssinä täällä harvinaiseksi jäänyt Laguna III. Kärsi edeltäjänsä (Laguna II) alkupään maineesta, vaikka oli mainio tuote. Saksasta löytyy 2.0T helposti tukuittain...



Mut sulla on vaihtoauto ja vähän välirahaakin, joten mennään vaihtoautolla.

Aliarvostettuja ovat myös @aapelih konsernisisaret, sinun etusi.


Kannattaa huollattaa samaan kauppaan.

Mitään budjettiohjuksia ei juurikaan ole ranskassa, Rellulla on turbokone sekä kuutonen ja sitikalla kuutonen, kumpikin on enemmän mukavuuspainotteinen kuin sportti. Varusteet on mint, osat on halpoja ja esimerkit on "ei alkupään" malleja, jotka ovat tuotannossa hiotuneet. Bensa varmasti maistuu ja V6 kannattaa sitten varata touhutonni jakohihnalle ellei sitä ole hiljattain vaihdettu, mutta autoina kumpikin hoitavat asiansa. Turhaan vierastetaan, huoltokulut on edulliset eikä niissä mitään mystiikkaa, suitsukkeita sekä uhreja tarvita huoltoa buukatessa. :hammer: Aapeli vetää homman nippuun.

Opelissa jos löydät sen sopivan 2.0T farkun niin ei huono valinta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Perhe kasvaa sellaista tahtia ettei pysy nykyinen Opel Vectra 2.0T Sedan -04 tilan puolesta perässä joten farkkua huutaa. Koska tottunut tuon Vectran +200HP tehoihin niin eipä siitä voi paljoa alas mennä ja jos pidetään hintaluokka tuossa 3-5t€ niin mitäs suosittelisitte n. 200HP teholuokassa? Farkku-Vectraa näyttää saavat kohtuudella 2.0T ja 2.8T koneilla tuossa hintaluokassa, mutta mitäs muita hyviä vaihtoehtoja löytyy?
Onko Opeli lastutettu, kun normaalisti tuossa on 175hp?
Etsi samanlainen farmarina. Tai sitten miten olisi:


 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Lähdetääs ny perinteisesti siitä, "että misäpäin?"
Budjettis on niin pieni, ettei kannata ympäri Suomea ajeluttaa ja kaikki noin iällä olevat on yksilöitä.

Mut referenssinä täällä harvinaiseksi jäänyt Laguna III. Kärsi edeltäjänsä (Laguna II) alkupään maineesta, vaikka oli mainio tuote. Saksasta löytyy 2.0T helposti tukuittain...



Mut sulla on vaihtoauto ja vähän välirahaakin, joten mennään vaihtoautolla.

Aliarvostettuja ovat myös @aapelih konsernisisaret, sinun etusi.


Kannattaa huollattaa samaan kauppaan.

Mitään budjettiohjuksia ei juurikaan ole ranskassa, Rellulla on turbokone sekä kuutonen ja sitikalla kuutonen, kumpikin on enemmän mukavuuspainotteinen kuin sportti. Varusteet on mint, osat on halpoja ja esimerkit on "ei alkupään" malleja, jotka ovat tuotannossa hiotuneet. Bensa varmasti maistuu ja V6 kannattaa sitten varata touhutonni jakohihnalle ellei sitä ole hiljattain vaihdettu, mutta autoina kumpikin hoitavat asiansa. Turhaan vierastetaan, huoltokulut on edulliset eikä niissä mitään mystiikkaa, suitsukkeita sekä uhreja tarvita huoltoa buukatessa. :hammer: Aapeli vetää homman nippuun.

Opelissa jos löydät sen sopivan 2.0T farkun niin ei huono valinta.
Tulee varmaan 2 autoa tarpeeseen jatkossa, niin pidän tuo nykyisenkin, eli tosiaan 3-5t€ budjetilla toinen auto. En ole koskaan päässyt Citröen-kammosta eroon, mutta pitää raahautua koeajamaan niin ehkä siitä pääsee.

Onko Opeli lastutettu, kun normaalisti tuossa on 175hp?
Etsi samanlainen farmarina. Tai sitten miten olisi:


Lastutettu on. Onko noissa Vectra 2.8T V6 moottoreissa enää ongelmaa jos jakopää tehty? Tässä ois lähialueella kaksikin kappaletta, toinen automaatti ja toinen manuaali.



Edit: Tuo olisi hieman kauempana, mutta ehkä eniten miellyttävä noista Opeleista.

 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Käy sit koeajamassa tuo valkonen turborellu Ylivieskassa. Yllätyt... Positiivisesti. Ja nyt on ostajan markkinat pian käsillä.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Tulee varmaan 2 autoa tarpeeseen jatkossa, niin pidän tuo nykyisenkin, eli tosiaan 3-5t€ budjetilla toinen auto. En ole koskaan päässyt Citröen-kammosta eroon, mutta pitää raahautua koeajamaan niin ehkä siitä pääsee.


Lastutettu on. Onko noissa Vectra 2.8T V6 moottoreissa enää ongelmaa jos jakopää tehty? Tässä ois lähialueella kaksikin kappaletta, toinen automaatti ja toinen manuaali.



Edit: Tuo olisi hieman kauempana, mutta ehkä eniten miellyttävä noista Opeleista.

Kaverilla tuli 2.8 Insigniaan kallis remppa, kun edellinen omistaja oli "säästänyt" jakopään remontissa ja vaihtanut pelkän ketjun. Ei ole suostunut kertomaan rempan hinnasta muuta, kuin että hinta oli jotain 2-5k€ väliltä (oli vaikea löytää tekijää, auto seisoi pajan pihalla melkein kuukauden odottamassa osia). Itsellä poltteli aikanaan Saab tuolla 2.8 koneella, mutta kyllä tuo kokemus poisti polttelut ja nyt jos Saabin laitan, tulee se 2.3T koneella. Opelin osiahan nuo 9-5 ja 9-3 pitävät sisällään aika paljon.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Oletkos koskaan ajanut 120Hp viesta mk6:lla? Minä pidin sitä ennen Fiestoja laiskoina "mummon" laitteina.
Oikeasti tuo 120Hp:n laite on hyvä ajaetteva, riittävän ripea. Ääntäkin lähtee sen verran, että tietää milloin kone käy. Jos tilat riittää, niin uskaltaa Suomeen suositella.
Mikäs tuollainen 120 hp kone mk6 Fiestassa on?
Itse olen ollut aina siinä uskossa, että tehokkaamman pään koneet olivat 1,6 litrainen 100 heppainen ja 2,0 litrainen 150 heppainen ST.

Itselläni on ollut ajossa ko. korimallista 1,4 litrainen 80 hp versio, 1,4 TDCi Van mallina sekä 150 hp ST.
Kovin hiljaiseksi tuota ei voi kutsua ja esimerkiksi mk5 Fiestassa oli parempi ohjaustuntuma ja "tunto" tiehen kuin mk6:sessa, mutta muuten tuo Fiesta on ihan pätevä auto hintaluokassaan.

ST sopivalla alustalla, jäykemmillä puslilla ja järkevällä rengas/vanne kombolla on yllättävän hauska vietävä sopivilla mutkateillä ja radalla.
Kaverin ST:ssä, jolla ajoin aikoinaan joitain tuhansia kilometrejä, oli vielä lisäksi Quaifen lukko, mistä oli tiettyä iloa mutkateillä, radalla ja talvikelillä.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Kaverilla tuli 2.8 Insigniaan kallis remppa, kun edellinen omistaja oli "säästänyt" jakopään remontissa ja vaihtanut pelkän ketjun. Ei ole suostunut kertomaan rempan hinnasta muuta, kuin että hinta oli jotain 2-5k€ väliltä (oli vaikea löytää tekijää, auto seisoi pajan pihalla melkein kuukauden odottamassa osia). Itsellä poltteli aikanaan Saab tuolla 2.8 koneella, mutta kyllä tuo kokemus poisti polttelut ja nyt jos Saabin laitan, tulee se 2.3T koneella. Opelin osiahan nuo 9-5 ja 9-3 pitävät sisällään aika paljon.
Ei tuota 2.8 konetta uskaltaisi ottaa jos ei ole jakopäätä rempattu, ilmeisesti orkkisketju venyy joka aiheuttaa ongelmia. Laitoin kyselyä parista 2.8T ja yhdestä 2.0T Vectrasta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Työkaverin 2015 mallinen 250 hv 2.0T Insignia oli justiinsa 7 viikkoa pajalla, kun epäiltiin jakoketjun venymää, auto stoppasi suoraan kesken ajon pari minuuttia lähdön jälkeen ja heitti kaikki vikavalot kojelautaan.

Ensin Länsiauto tutki sitä usemman viikon ja vaihteli asentotunnistimia nokka-akseleihin sekä kampiakseliin, kun ei tullut sillä kuntoon, niin epäilivät sitten jakoketjun venymää.
Tässä vaiheessa remontin maksajana toiminut Kamux päätti siirtää auton oman alihankkijansa pajalle, jossa olivat aloittaneet jakoketjun vaihdon, mutta sitten olivatkin havainneet että molemmista nokkapyöristä olivat hampaat sileinä ja ilmeisesti sen takia jako oli hypännyt, vaihtoivat sitten nokkapyörät uuteen sekä laittoivat jaon kohdilleen, jonka jälkeen auto rupesi toimimaan normaalisti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 350
Viestejä
4 158 026
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom