Marti77
Team H2O
- Liittynyt
- 16.12.2016
- Viestejä
- 4 395
Peugeot 508 on ulkonäöltään ihan siisti auto mutta kun aukaisee oven niin mieli muuttuu mikä on harmi.
En usko, että olisi kovin yleistä. Turbo ei kuitenkaan maksa ihan niin paljoa.(että auto kannattaisi kauppaan sen takia jättää) Marmorilla saatta maksaa tonnin, mutta kyllä noita varmasti alle 500 euron saa.Luin netistä juttua että noissa BMWn B47-koneissa, jollainen tuossa ketjuun aikaisemmin linkkaamassanikin 1-sarjalaisessa dieselissä on, olisi jotain taipumusta turbojen rikkoutumiselle Suomen talvioloissa (ahdin kerää kosteutta joka jäätyy, jääklöntit imeytyy turbon lapojen läpi, lavat paskoontuu, maksaa vitusti tonnia vaihtaa etenkin kun takuu ei ole enää voimassa).
Onko nuo vaan satunnaisia/valmistusvirheistä johtuvia ongelmia vai ihan tiedetty ongelma jolle ei voi mitään ja sen riskin kanssa on elettävä?
Ei kiinnostais oikein ostaa käytettyä takuutonta autoa joka saattaa randomisti paskoontua Suomen talvessa.
Kaikesta huolimatta tänään koeajamaan tuota autoa.
Perseenlämmittimet oli. Penkit oli perusmallia ja kankaiset.BMW huoltokirja on sähköinen ja kulkee avaimessa, sitä voi lukea ajotietokoneelta osittain. Normi Bosch tmv huolloissa ei ole avaimen lukijaa, jolla voi täyttää tuota, joten jos ei paperidokumentit seuraa matkassa sinne jää kysymysmerkkejä. Oliko penkinlämppärit, sporttipenkit, nahka/kangasverhoilu...?
Tuli noita katseltua jonkun verran joo, mutta noissa oli sit vaan se, että suurimmalla osalla oman hintahaarukan autoista oli ajettu n. 150tkm. Jos sit puolestaan katseli jotain 50-100tkm ajettuja niin niiden hinta ei-karvalakkimallin osalta oli lähempänä 30t€ kuin 20t€.Katsele verrokkina kolmossarjan sedan/coupe, niitä on runsaasti tarjolla varsinkin Ruotsissa/Saksa jotka niitä importtaa.
Eipä samaan hintaluokkaan saa oikeen vastaavaa bensaa, kun paljon vanhempana ja/tai paljon ajettuna.Aja tuo paaliin jasähköautosen jälkeen isolla bensamoottorilla varustettu farkku olisi varmaan järkiratkaisu.
Voisi olla kiva, järkevä ei niinkään. Mutta ei niitä autoja usein järjellä osteta.Korjasin:
Kiitos, Vantaalla asutaan.Missä päin vaikutetaan? Tietäis ettei suotta toiselta puolelta Suomea tarjoa vaihtoehtoja.
Vaihtoautot ja uudet autot
Kaikki vaihtoautot ja uudet autot. Nettiauto on Suomen suurin ja suosituin ajoneuvojen kauppapaikka. Tervetuloa tutustumaan yli 90 000 auton valikoimaamme!m.nettiauto.comVaihtoautot ja uudet autot
Kaikki vaihtoautot ja uudet autot. Nettiauto on Suomen suurin ja suosituin ajoneuvojen kauppapaikka. Tervetuloa tutustumaan yli 90 000 auton valikoimaamme!m.nettiauto.comVaihtoautot ja uudet autot
Kaikki vaihtoautot ja uudet autot. Nettiauto on Suomen suurin ja suosituin ajoneuvojen kauppapaikka. Tervetuloa tutustumaan yli 90 000 auton valikoimaamme!m.nettiauto.com
Siin on kolme hieman eri puolilta Suomea, suht pienillä kilsoilla.
Sit olis viel iso valikoima pienempiä farmareita Renault Megane Sport Tourer Energy TCe 115 S&S Limited Farmari 2015 - Vaihtoauto
Muotoillaanko näin, että vaatii aika huikeaa rohkeutta ostaa tuon aikakauden bensa-Audi.Onko vm 2010-2012 Audi A4 kohtuullisia autoja, vai meneekö niissä metsään? Noita muutamia siistejä myynnissä 150tkm-190tkm ajettuina automaatilla ja ilman...uhka vai mahdollisuus?
Kaikissa 10v vanhoissa autoissa voi tulla eteen isoja ongelmia. Tai no jos tyytyy johonkin harmaaseen Toyotaan niin siinä voi olla sitä luotettavuuttaMuotoillaanko näin, että vaatii aika huikeaa rohkeutta ostaa tuon aikakauden bensa-VAG tuote.
No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissaTossa varmaan tarkotetaan sitä kallista öljynsyönti-ongelmaa.
Ostaa vähän uudemman vaggineen vaikka niin ei pitäisi olla öljynsyönti/ketju/vaihteisto murheita. Esim. Golf VII, Audi A3 8V jne. Siinä 2012-2014 paikkeilla vaihtuu mallit ja moottorit enemmän tai vähemmän kaikista konsernin romuista.Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa?
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...
Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
Ite kanssa näillä linjoilla. Jos sinne on korjaus suoritettu niin hyvällä tolalla asiat. Vaimollakin tuollainen korjattu eikä ole kertaakaan kahteen vuoteen öljyä lisätty, huolloissa vaan käytetty. Vie siis vähemmän öljyä kuin moni auto, jossa "ongelmaa" ei ole.No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
Jos Audi olla pitää niin katsoo suosiolla vain alkaen niitä 2012 malleja, niin ei tarvitse murehtia tuostakaan pahimmillaan kohtuullisen arvokkaasta vaivasta varsinkin tuon ikäisessä autossa.No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
Mazda CX5-tai Mazda 6. Tai W212 mersu.Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa?
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...
Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
Niin mutta jos budjetti on 10-12ke niin ei sillä vielä oikein kunnollista +12 ikäistä bensa-Audia saa, ainakaan autoliikkeestäJos Audi olla pitää niin katsoo suosiolla vain alkaen niitä 2012 malleja, niin ei tarvitse murehtia tuostakaan pahimmillaan kohtuullisen arvokkaasta vaivasta varsinkin tuon ikäisessä autossa.
Lexus on myös luotettavan pelin maineessa.Mazda CX5-tai Mazda 6. Tai W212 mersu.
Tai Toyota
Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).
Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?
Ed ehdotuksista komppaan Peugeot 308 ja Hyundai i40 joita 2 autoksi harkinnut. BMW e91 318 - 06- - >Peugeot 5008 - 18 siirryttyä jonkun verran kaipaa takavetoaEnsi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).
Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?
Ihan mielenkiinnosta minkälaisia kuluja tuohon liittyy?Niin ja bemari vaan sen takia vaihtoon, koska älyttömän kallis pitää.
Kannattaa jättää THP ja Puretech moottoreilla olevat autot kauppaan. Niissä on liikaa ongelmia.Ed ehdotuksista komppaan Peugeot 308 ja Hyundai i40 joita 2 autoksi harkinnut. BMW e91 318 - 06- - >Peugeot 5008 - 18 siirryttyä jonkun verran kaipaa takavetoa
-Vakuutukset bonuksineen vuodessa n.1500eIhan mielenkiinnosta minkälaisia kuluja tuohon liittyy?
En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti. Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.Kannattaa jättää THP ja Puretech moottoreilla olevat autot kauppaan. Niissä on liikaa ongelmia.
Olisiko linkkiä/lähdettä tähän valmistajan kieltoon käyttää Nesteen öljyjä?En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti.
Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.
Ei ole varsinaisesti linkkiä laittaa, mutta Service Box'sta tieto löytyy. Tähän liittyen tehdas/maahantuoja on käskenyt käyttää merkkihuolloissa vain Totalin öljyjä.Olisiko linkkiä/lähdettä tähän valmistajan kieltoon käyttää Nesteen öljyjä?
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti. Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.
Itse lukenut samaa että Puretechin ongelmat jatkuneet pitkään vuodesta toiseen. juurikin pösön omilta foorumeilta. Joten ne nyt ainakin jää kauppaan.Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
No näytäpä minulle merkki, jonka merkkifoorumilla EI valiteta tyyppivioista? Kaikki automerkit saa jättää kauppaan, jos vikoja pelkää. Maahantuojan ja tehtaan asennehan se ratkaisee miten ko. viat koetaan.Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
Kaikenlaista sitä saa kirjoitella, mutta oman kokemuksen mukaan eteeni ei ole tullut yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta mitään ihmeempiä vikoja. Tulppien kanssa ja Nesteen bensan kanssa oli ongelmia suuremmissa määrin, mutta muuten ovat luotettavampia, kuin 150-pohjaiset THPt.Itse lukenut samaa että Puretechin ongelmat jatkuneet pitkään vuodesta toiseen. juurikin pösön omilta foorumeilta. Joten ne nyt ainakin jää kauppaan.
Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
Näinhän se on; kaverilla meni aikoinan Avensis öljynsyönnin takia takuukorjaukseen kun söi 1L/1000km - sai takaisin ja söi edelleen luokkaa 1L/2000-3000km ja hankalaa oli tapella joten meni kiertoon.Toyotassa nyt on se pieni perusongelma heti lähdettäessä, että auto on Toyota.... Ja ihan samanlailla Toyotallakin on osunut tuulettimeen jotkut koneet/ratkaisut. Ymmärtääkseni Toyota on kuitenkin hoitanut hyvin mahdollisest ongelmat (?) eli sen puolesta hommat toimii.