Mikä auto minulle?

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Peugeot 508 on ulkonäöltään ihan siisti auto mutta kun aukaisee oven niin mieli muuttuu mikä on harmi.
 

Lihanpyörittelijä

Kuntaliittäjä
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
263
Luin netistä juttua että noissa BMWn B47-koneissa, jollainen tuossa ketjuun aikaisemmin linkkaamassanikin 1-sarjalaisessa dieselissä on, olisi jotain taipumusta turbojen rikkoutumiselle Suomen talvioloissa (ahdin kerää kosteutta joka jäätyy, jääklöntit imeytyy turbon lapojen läpi, lavat paskoontuu, maksaa vitusti tonnia vaihtaa etenkin kun takuu ei ole enää voimassa).

Onko nuo vaan satunnaisia/valmistusvirheistä johtuvia ongelmia vai ihan tiedetty ongelma jolle ei voi mitään ja sen riskin kanssa on elettävä?

Ei kiinnostais oikein ostaa käytettyä takuutonta autoa joka saattaa randomisti paskoontua Suomen talvessa.

Kaikesta huolimatta tänään koeajamaan tuota autoa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Luin netistä juttua että noissa BMWn B47-koneissa, jollainen tuossa ketjuun aikaisemmin linkkaamassanikin 1-sarjalaisessa dieselissä on, olisi jotain taipumusta turbojen rikkoutumiselle Suomen talvioloissa (ahdin kerää kosteutta joka jäätyy, jääklöntit imeytyy turbon lapojen läpi, lavat paskoontuu, maksaa vitusti tonnia vaihtaa etenkin kun takuu ei ole enää voimassa).

Onko nuo vaan satunnaisia/valmistusvirheistä johtuvia ongelmia vai ihan tiedetty ongelma jolle ei voi mitään ja sen riskin kanssa on elettävä?

Ei kiinnostais oikein ostaa käytettyä takuutonta autoa joka saattaa randomisti paskoontua Suomen talvessa.

Kaikesta huolimatta tänään koeajamaan tuota autoa.
En usko, että olisi kovin yleistä. Turbo ei kuitenkaan maksa ihan niin paljoa.(että auto kannattaisi kauppaan sen takia jättää) Marmorilla saatta maksaa tonnin, mutta kyllä noita varmasti alle 500 euron saa.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Kolmas B47-moottorilla varustettu BMW menossa ja ei ole yhdestäkään turbo hajonnut. Tosin nuo ovat taksikäytössä olleet, niin kone kyllä tulee aina ajettua aina lämpimäksi. En myöskään ole kuullut, että olisi B47-moottorilla olevista takseista Oulun seudulla ainakaan turboja mennyt muuten kuin yhdestä 350 000km ajon jälkeen vasta. Eli jos ahdin kerää kosteutta ja jäätyy, voidaan tämä laittaa lähes 100% varmuudella pätkäajon piikkiin.
 

Lihanpyörittelijä

Kuntaliittäjä
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
263
Koeajoin tuon bemmin ja olihan se aika upea laitos. Huoltohistoria jäi tosin vähän kysymysmerkiksi joten se tilattu jostakin.

Tuossa kun ei lohkoa ollut niin sanoivat että maksavat sen asennuksen. Ja puolet kesärengassetistä (245/35R18). Vaihdelaatikkoöljyjä mitä luultavimmin ei ole vaihdettu.

Auto uitettu saksasta tänne tullin papereiden mukaan 12/2016 ja silloin sillä oli ajettu jotain 30tkm.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
BMW huoltokirja on sähköinen ja kulkee avaimessa, sitä voi lukea ajotietokoneelta osittain. Normi Bosch tmv huolloissa ei ole avaimen lukijaa, jolla voi täyttää tuota, joten jos ei paperidokumentit seuraa matkassa sinne jää kysymysmerkkejä. Oliko penkinlämppärit, sporttipenkit, nahka/kangasverhoilu...?
 

Lihanpyörittelijä

Kuntaliittäjä
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
263
BMW huoltokirja on sähköinen ja kulkee avaimessa, sitä voi lukea ajotietokoneelta osittain. Normi Bosch tmv huolloissa ei ole avaimen lukijaa, jolla voi täyttää tuota, joten jos ei paperidokumentit seuraa matkassa sinne jää kysymysmerkkejä. Oliko penkinlämppärit, sporttipenkit, nahka/kangasverhoilu...?
Perseenlämmittimet oli. Penkit oli perusmallia ja kankaiset.

Kokeilin kyllä eräässä toisessa 1-sarjalaisessa olleita sporttipenkkejä ja eivät ne ainakaan auton paikallaan ollessa omasta mielestäni eronneet kovinkaan paljoa peruspenkeistä. Peruspenkki oli jopa ehkä mukavampi istua kuin sporttipenkki.

Varmaan jos jotain mutkapätkää ajaisi 140km/h niin sporttipenkit olis paremmat.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Kyl se reisituen pidennys auttaa paljon jos ajat pitkää siivua ja/tai olet pitempi kaveri, mut sulla muistaakseni oli suht lyhyet pätkät.

Katsele verrokkina kolmossarjan sedan/coupe, niitä on runsaasti tarjolla varsinkin Ruotsissa/Saksa jotka niitä importtaa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Sähköiseen huoltokirjaan pystyy monimerkkikorjaamotkin tehdä merkinnän mutta eivät saa huoltoa näkymään ajotietokoneen huoltohistoriassa. Merkkari saa ajettua BMW pilvestä tiedot autoon. Kai hieman henkilöstä riippuen merkkihuollosta kertovat ostajaehdokkaille huoltohistoriasta minkä näkevät.
 

Lihanpyörittelijä

Kuntaliittäjä
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
263
Katsele verrokkina kolmossarjan sedan/coupe, niitä on runsaasti tarjolla varsinkin Ruotsissa/Saksa jotka niitä importtaa.
Tuli noita katseltua jonkun verran joo, mutta noissa oli sit vaan se, että suurimmalla osalla oman hintahaarukan autoista oli ajettu n. 150tkm. Jos sit puolestaan katseli jotain 50-100tkm ajettuja niin niiden hinta ei-karvalakkimallin osalta oli lähempänä 30t€ kuin 20t€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Työpaikka vaihtuu ja työmatka lyhenee 110km->30km. Alle vuosi sitten hankin tämän mondeo mk4.5 tdci kun tuota ajoa tuli niin paljon. Nyt taas mietin luovunko dieselistä ja joku taloudellinen bensa tilalle. Mitä suosittelisitte jos kriteerit;

-13ke max
- tilava farkku, kultainen noutaja pitää konttiin mahtua
-Taloudellinen bensa, halpa huoltaa yms
-2010++ vuosimallia
-automaagi
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Eipä samaan hintaluokkaan saa oikeen vastaavaa bensaa, kun paljon vanhempana ja/tai paljon ajettuna. Aja tuo paaliin ja sähköauto sen jälkeen olisi varmaan järkiratkaisu.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 174
Korjasin:
Eipä samaan hintaluokkaan saa oikeen vastaavaa bensaa, kun paljon vanhempana ja/tai paljon ajettuna. Aja tuo paaliin ja sähköauto sen jälkeen isolla bensamoottorilla varustettu farkku olisi varmaan järkiratkaisu. :cigar2:
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).

Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Missä päin vaikutetaan? Tietäis ettei suotta toiselta puolelta Suomea tarjoa vaihtoehtoja.


Siin on kolme hieman eri puolilta Suomea, suht pienillä kilsoilla.
Sit olis viel iso valikoima pienempiä farmareita Renault Megane Sport Tourer Energy TCe 115 S&S Limited Farmari 2015 - Vaihtoauto
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Missä päin vaikutetaan? Tietäis ettei suotta toiselta puolelta Suomea tarjoa vaihtoehtoja.


Siin on kolme hieman eri puolilta Suomea, suht pienillä kilsoilla.
Sit olis viel iso valikoima pienempiä farmareita Renault Megane Sport Tourer Energy TCe 115 S&S Limited Farmari 2015 - Vaihtoauto
Kiitos, Vantaalla asutaan.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
139
Itselläni auton vaihto ajankohtainen duuninmatkan vaihtuessa lyhyempään. Eli kiisseli-focus johonkin bensavehkeeseen.
Hintaa maks. 12k€.
Onko vm 2010-2012 Audi A4 kohtuullisia autoja, vai meneekö niissä metsään? Noita muutamia siistejä myynnissä 150tkm-190tkm ajettuina automaatilla ja ilman...uhka vai mahdollisuus?
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Tossa varmaan tarkotetaan sitä kallista öljynsyönti-ongelmaa.
No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
139
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
309
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
Ostaa vähän uudemman vaggineen vaikka niin ei pitäisi olla öljynsyönti/ketju/vaihteisto murheita. Esim. Golf VII, Audi A3 8V jne. Siinä 2012-2014 paikkeilla vaihtuu mallit ja moottorit enemmän tai vähemmän kaikista konsernin romuista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
Ite kanssa näillä linjoilla. Jos sinne on korjaus suoritettu niin hyvällä tolalla asiat. Vaimollakin tuollainen korjattu eikä ole kertaakaan kahteen vuoteen öljyä lisätty, huolloissa vaan käytetty. Vie siis vähemmän öljyä kuin moni auto, jossa "ongelmaa" ei ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
Jos Audi olla pitää niin katsoo suosiolla vain alkaen niitä 2012 malleja, niin ei tarvitse murehtia tuostakaan pahimmillaan kohtuullisen arvokkaasta vaivasta varsinkin tuon ikäisessä autossa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
Mazda CX5-tai Mazda 6. Tai W212 mersu.
Tai Toyota
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 350
Jos Audi olla pitää niin katsoo suosiolla vain alkaen niitä 2012 malleja, niin ei tarvitse murehtia tuostakaan pahimmillaan kohtuullisen arvokkaasta vaivasta varsinkin tuon ikäisessä autossa.
Niin mutta jos budjetti on 10-12ke niin ei sillä vielä oikein kunnollista +12 ikäistä bensa-Audia saa, ainakaan autoliikkeestä

Nimimerkki Anis oli autoa etsimässä, en minä.
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
93
Liittymättä mihinkään edellisiin keskusteluihin..

Tuli loppuviikosta vaihdettua alle uusi bensa-Citigo. Odotukset eivät olleet kovin häävejä, mutta olipahan positiivinen yllätys. Melutaso ei maantieajossakaan ainakaan kitkoilla kovin älytön ja mukava ajaa kovempaakin kokoonsa nähden pitkän akselivälin johdosta.. Kulutus aamun työmatkalla (keskinopeus noin 75kmh, 3 henk. kuormalla) oli 4.4l/100km, naurettavan pieni verrattuna edelliseen autooni.. Mikään raketti tuo ei 75:llä hevosvoimalla ole, mutta näitä 'raketteja' on tullut ennen omistettua sen verran, että tämäkin on jopa mukavaa vaihtelua.. Erittäin tyytyväinen olen.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).

Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?



Jotain tuon suuntaista?
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).

Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?
Ed ehdotuksista komppaan Peugeot 308 ja Hyundai i40 joita 2 autoksi harkinnut. BMW e91 318 - 06- - >Peugeot 5008 - 18 siirryttyä jonkun verran kaipaa takavetoa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
254
Jatketaas miettimistä. Nyt on autoliikkeeltä tullu tarjous, joka ostais 535dx f11 bemarin pois. Nyt sitte tilalle joku farmari, tai miksi ei sedani bensakoneella, ja hintahaitari menee niinkin, kun 13-25ke joka on ehdoton yläkatto. Mietinnässä superb/octavia/passat/mondeo akseltilta. Kärryä tulee kesällä vedettyä perässä, niin se 750kg sais löytyä vetokykyä. Miten nuo mondeon 1.5 160hv koneet kestää?
Niin ja bemari vaan sen takia vaihtoon, koska älyttömän kallis pitää.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
120
Ed ehdotuksista komppaan Peugeot 308 ja Hyundai i40 joita 2 autoksi harkinnut. BMW e91 318 - 06- - >Peugeot 5008 - 18 siirryttyä jonkun verran kaipaa takavetoa
Kannattaa jättää THP ja Puretech moottoreilla olevat autot kauppaan. Niissä on liikaa ongelmia.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
254
Ihan mielenkiinnosta minkälaisia kuluja tuohon liittyy?
-Vakuutukset bonuksineen vuodessa n.1500e
-käyttövoimavero jotain inan alta 800e
- muut kuluvat osat, esim jarruremppa levyt+palat 1000e (saa halvemmallaki, mutta ei oem laatua)
-Scr järjestelmän ongelmat (adblue) anturit 500e kpl taihi johtosarja jotain 500e
-Todellinen kulutus 8.7l/100km
Ja mikä itseä vituttaa, niin tälläsen talven aikana ovet jäätyy niin kiinni, että joko ei aukea ollenkaan, tai jos aukeaa, niin ovea ei saa kiinni. Ulkokahvan vaijeri jäätyy. Ei itsellä edes vaijerin vaihto auttanu, kun jostain pääsee vettä sinne ihan törkeästi väliin.

Tossa nyt muutama, mitä nopeasti tuli mieleen. Taitaa hankinta siirtyä superb.n kattelemiseen. Vai millasia nuo mondeot on bensakoneella? Jos sitte muutaman vuoden päästä hybridia kattelee, kun vaihdokkeja tulee markkinoille enemmän.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
254
Ja vielä bemarista, ihan liikaa pikkuvikaa tuon hintaluoka autoksi ja kun ne pikkuviat on vielä kalliita korjata, vaikka olis inpat ja istat, niin varaosat on arvokkaita
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Kannattaa jättää THP ja Puretech moottoreilla olevat autot kauppaan. Niissä on liikaa ongelmia.
En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti. Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279
En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti.

Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.
Olisiko linkkiä/lähdettä tähän valmistajan kieltoon käyttää Nesteen öljyjä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti. Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Näiden romujen testaus on ulkoistettu täysin kuluttajille, ei tollasta paskaa muuten tulisi ulos jatkuvaan tahtiin.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
Itse lukenut samaa että Puretechin ongelmat jatkuneet pitkään vuodesta toiseen. juurikin pösön omilta foorumeilta. Joten ne nyt ainakin jää kauppaan.

Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 678
Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
No näytäpä minulle merkki, jonka merkkifoorumilla EI valiteta tyyppivioista? Kaikki automerkit saa jättää kauppaan, jos vikoja pelkää. Maahantuojan ja tehtaan asennehan se ratkaisee miten ko. viat koetaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 678
Toyotassa nyt on se pieni perusongelma heti lähdettäessä, että auto on Toyota.... Ja ihan samanlailla Toyotallakin on osunut tuulettimeen jotkut koneet/ratkaisut. Ymmärtääkseni Toyota on kuitenkin hoitanut hyvin mahdollisest ongelmat (?) eli sen puolesta hommat toimii.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
Itse lukenut samaa että Puretechin ongelmat jatkuneet pitkään vuodesta toiseen. juurikin pösön omilta foorumeilta. Joten ne nyt ainakin jää kauppaan.

Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
Kaikenlaista sitä saa kirjoitella, mutta oman kokemuksen mukaan eteeni ei ole tullut yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta mitään ihmeempiä vikoja. Tulppien kanssa ja Nesteen bensan kanssa oli ongelmia suuremmissa määrin, mutta muuten ovat luotettavampia, kuin 150-pohjaiset THPt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Toyotassa nyt on se pieni perusongelma heti lähdettäessä, että auto on Toyota.... Ja ihan samanlailla Toyotallakin on osunut tuulettimeen jotkut koneet/ratkaisut. Ymmärtääkseni Toyota on kuitenkin hoitanut hyvin mahdollisest ongelmat (?) eli sen puolesta hommat toimii.
Näinhän se on; kaverilla meni aikoinan Avensis öljynsyönnin takia takuukorjaukseen kun söi 1L/1000km - sai takaisin ja söi edelleen luokkaa 1L/2000-3000km ja hankalaa oli tapella joten meni kiertoon.

Toisella kaverilla meni juuri Avensiksesta pakoputki poikki. Ok, auto on vanha 2007 mallinen, mutta itsellä ei ole VAG/Volvo -akselilla ikinä mennyt (rosteri) putket vaihtoon noilla kilsoilla ja iällä... Tosin samalla tavalla noissa 80/90-luvun vaihteen malleissa tuntui (90-luvun lopulla) olevan alustan osat "kulutuskamaa"; ne vain eivät menneet koskaan niin väljiksi että olisi joutunut katsastukseen vaihtamaan kuten VAGeissa, jne, joten pappat rullaa 500tkm - itseä hirvitti ajella serkun Corollalla kun tuntui ettei pysy kaistaviivojen välissä jos vähänkään rattiin koski... :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 313
Viestejä
4 157 007
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom