Mikä auto minulle?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Formica, 19.10.2016.

  1. finphenom

    finphenom

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    07.01.2017
    -06 Outbacki oli meillä 2 vuotta. 2.5l automaatti.

    Kaupunki/ sekalaisessa ajossa meni helposti +12l/100km.

    Auto oli todella luotettava, mutta 260tkm kohdalla rupes venttiilikopat ja kannen tiivisteet vuotamaan.

    Sinänsä laiska ja maantiellä ei mikään paras ajatteva. Mutta oli meillä melkein traktori käytössä mökillä, kaadoin puita ja vedin niitä rytteiköistä pois :D Ihan uskomaton mönkijä ja ei muuten jääny puut edes järveen :D

    Varaudu Subarun kalliisiin varaosiin. Ja siihen että joutuu marmoritiskiltä niitä ostamaan :(

    Subarun ylläpitokulut nousi meillä sen verran kovaksi että vaihdettiin pois, autovero oli jo melkein samanverran kuin nykyisessä dieselissä. Samoin vakuutukset oli tuon 2.5l koneen takia 500e vuoteen kalliimmat kuin nykyisessä.

    Eli jos tarttee oikeasti sen hyvän nelivedon, osta Subaru...Muuten miettisin vaihtoehtoja...
     
  2. Kuspho

    Kuspho

    Viestejä:
    205
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Saman tapaista kommenttia tuntuu löytyvän muualtakin. Ei kuitenkaan tarvetta mihinkään oikeisiin maastomönkimisiin, joten ehkä järkevämpi katsella jotain muuta.
     
  3. Markqq

    Markqq

    Viestejä:
    413
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Pitäisi hankkia uusi auto mahdollisimman pitkäksi aikaa ja luotettavuus plussaa. Tämä olisi käytössä lokakuu - toukokuu. Kesän ajelen tuolla vanhalla avolla :) Hinta saisi olla alle 10000€.. Olen katsonut/silmää miellyttää mm. Skoda Rapid/Octavia (porrasperä), VW Golf, Seat Leon tyylisiä autoja. Tärkein on auton ulkonäkö ja luotettavuus. Plussaa isommasta koneesta ja tottakai lisävarusteista. Onko mitään ehdottaa? Saa olla käytännössä mikä tahansa merkki, mutta noista mainitsemistani näkee ainakin jo hieman makua.

    Tuossa löytyi yksi vastaavia hieman edullisempi yksilö. Tämä on kaksikilpinen. Eli joskus kolaroitu. Korjauksessa on käytetty alkuperäisiä varaosia ja korjaus on tehty ammattilaisen toimesta. Vaurioita kuulemma ei ollut tekniikassa vain vasen etukulma oli hipaissut ja siksi uusittu puskuri, lokasuoja, ajovalo ja maski. Tulen tottakai vielä näkemään tämän paikan päältä, testaamaan, ym.. Mutta onko tässä potentiaalia vai kannattaako jostain syystä kiertää kaukaa?
     
  4. Manakuski

    Manakuski

    Viestejä:
    519
    Rekisteröitynyt:
    12.10.2017
    Kaikki vagit kannattaa kiertää kaukaa jos haluaa luotettavan auton.
     
    Luukkonen ja pelitys tykkäävät tästä.
  5. Markqq

    Markqq

    Viestejä:
    413
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Tää nyt ei auttanut asiaa. Puolisolla pari vuotta palvellut Skoda pelkästään kuluvat osat vaihdettu. :D
     
  6. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 065
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noista luotettavin varmaankin olisi mahdollisimman uusi ja mahdollisimman vähän ajettu, mutta silti sopivan hintainen auto. En osaa sanoa varmaksi, mutta epäilen että Seat Leon voisi olla halvempi kuin Octavia tai Golf. Saisi siis vähän parempikuntoisen samaan rahaan. Niistä (kolmesta) vertaamaan nettiautossa ja katselemaan ja koeajamaan vaihtoehtoja. VAG autossa saattaa olla moottorin ja DSG-vaihteiston kanssa ongelmia, eli tarkkana saisi olla ja auto pitäisi olla riittävän uusi.

    Samanlainen Skoda? :)
     
  7. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 297
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    VAGeissa kuluvia osia ovat moottori, vaihteisto, sähköt... :D Kiertäisin kolaroidut vehkeet kaukaa, esim. naapurilla oli Honda Jazz, joka oli mällätty. Vuosimalli oli luotettavuustilastojen ykkönen, mutta tuossa yksilössä oli (kolarin jälkeen) tullut kaikennäköistä, pahimpana epämääräiset sähköongelmat. Ei kuulosta ihan "hipaisulta", jos on ollut kilvistä pois.
     
    SR50La tykkää tästä.
  8. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    1 093
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Mietin itsekkin tuota, että jos auto on kaksikilpinen, niin ei taida olla kolari ollut ihan pienemmästä päästä. Itse en ostaisi, kun tarjontaa löytyy muutenkin.
     
    SR50La tykkää tästä.
  9. Jims

    Jims

    Viestejä:
    329
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    3.0 litran H6 on paras noista Subarun vaparikoneista, mutta valitettavasti paljon harvinaisempi, kuin tuo 2.5 litrainen.

    Ilmeisesti noissa 2.5 litraisissa vapareissa on ollut samoja ongelmia kannentiivisteen kanssa, kuin ahdetuissa versioissakin.
     
  10. Jims

    Jims

    Viestejä:
    329
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Kyllä tuollainen Ducato tai vastaava mahtuu lähes samoihin ruutuihin kuin pienempikin kippo.

    Itse olen ajellut useamman vuoden Opel Movanolla ja MB Sprinterillä, joilla on molemmilla mittaa yli 6 metriä ja harvoin on tullut parkkipaikan leveyden tai pituuden kanssa ongelmia.

    Vivaro / Primastar / Trafic on ihan ok ratkaisu, joskin itse ostaisin moisen laitoksen ainoastaan 114 heppaisella 1,9 Dci:llä joka ei aivan taida mahtua budjettiin järkevillä kilsoilla.
    Tietty hyvin huollettu vanhempikin kone varmaan kestää tuon sinun käyttösi.

    Hiace olisi varma ratkaisu koneen ja jälleenmyynnin puolesta, eikä Hiacessa tarvitse säikähtää pientä ruostetta tai 300-400 tkm ajomäärää.
     
    SR50La ja pitkae tykkäävät tästä.
  11. Markqq

    Markqq

    Viestejä:
    413
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Jos otetaan merkkiuskollisuus ynnä muut kriteerit pois ja mennään järki edellä.

    - Hinta max 10000€ (Jos joku helmi löytyy niin voi se mennä hieman yli)
    - Ajettu max 130k
    - vm 2010 ja siitä uudempaa
    - Ei tarvitse olla tilaihme, mutta hyvä olla jotain tilaa mahdollisien reissujen varalta
    - Muuten luotettava ja laadukas
    - Lisävarusteet aina plussaa
    - Miellyttää tottakai omaa silmää

    Mitä porukka ehdottaa? :)
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2019
  12. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 065
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eka ehdotus Ford Focus 2011 ja uudemmat.
    Ford Focus vaihtoautot - Nettiauto
     
  13. teppemies

    teppemies

    Viestejä:
    839
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Käyttötarkoituksen ja ajoprofiilin kun vielä kerrot, niin saattaa tullakin vinkkiä. Näillä kriteereillä ja luovalla ajatuksenjuoksulla jopa moottorivaurioinen Audi S6 voisi olla yksi ehdotus ;)
     
  14. Markqq

    Markqq

    Viestejä:
    413
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Työmatkat, kauppareissut, muut menot. Käytän siis autoa lähes kaikkeen. Vähintään saisi olla tyyliin 100hv/turbo kone, enemmin bensiini kuin diesel, koska tällä hetkellä työmatka on lyhyt. Jossain välissä se saattaa pidentyä, mutta sanotaanko, että hyvä jos 20000 menee vuodessa rikki. Kerrankun sitä vähän isompaa menee kokeilemaan niin tuntuu, että paluuta ei enää ole :D Mielellään manuaalivaihteisto ja olen loppupeleissä aika vaatimaton mitä lisävarusteisiin tulee. Äänentoisto voisi olla hyvää luokkaa valmiiksi niin ei tarvitse rupea räpeltää. Vakionopeussäätimestä ei haittaakaan ole. Kilometrien rajan voisi nostaa 150k. Kerron toki lisää jos tarve.
     
  15. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    4 976
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Edelleen puuttuu ne oleellisimmat:
    * Paljonko tulee suurinpiirtein kilometrejä vuodessa?
    * Onko ajo pääasiassa moottoritietä, maantietä vai kaupunkia?
     
  16. Markqq

    Markqq

    Viestejä:
    413
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Joo mä rupesin tuota editoimaan, mutta ehdit kommentoida. Eli tällä hetkellä tulee alle reilusti 20000km vuodessa, mutta muutoksen tuulia tulossa ja tuolloin 20000km vuodessa tulee kyllä ylittymään. Pääasiassa motaria ja kaupunkia.

    *Pitäisi vaan kunnolla kirjoittaa viestit eikä aina muokata :)*
     
  17. dot1q

    dot1q

    Viestejä:
    711
    Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    Juku, onhan toi autojen verraaminen työlästä. Nyt on tullut katsottua 300€/kk paketteja ns kaupunkiautoksi, uusia pelkästään. Sitten pitäs katsoa käytettyjä myös :eek:
    Eipä ainakaan kiirettä kannata pitää.
     
  18. nook

    nook

    Viestejä:
    195
    Rekisteröitynyt:
    23.11.2016
    Itselläkin edessä uuden kauppakassin vaihto, mitä sivuja olet katsonut ja mistä olet löytänyt parhaimmat vaihtoehdot?
     
  19. dot1q

    dot1q

    Viestejä:
    711
    Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    No itse katsellut seuraavia;
    Mazda CX-3 (eii ihan soveltunut koeajolla/katsomisella omaan tarpeeseen, tilan puute.
    Mitsubishi ASX (aika hyvät tilat ja varusteet)
    Renault Clio Tourer (Fete varusteet on liian suppeat).
    Kiat katsottu ja yliviivattu. Ohi.
    Nissan qq. Eeei kiitos.

    Vielä pitäs muutama vertailtava keksiä.
     
  20. Markqq

    Markqq

    Viestejä:
    413
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Itselläni 2kk sisään pitäis saada auto tai joutuu pyörällä kulkee kaikki matkat (ei ole vaihtoehto). Sinänsä kiire hommata. Eikä kiinnosta mitään halpaa väliautoa ostella.
     
  21. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 065
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Selasin Tekniikan maailmaa ja Skoda Scala oli ilmeisesti aika tilava.
     
  22. hypodermic

    hypodermic

    Viestejä:
    338
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2017
    Audi A6 farkku on mitoiltaan aika massiivinen, mutta kuinka tilava se todellisuudessa on perheen kulkineeksi? Etumatkustajilla on varmasti hyvät oltavat, mutta Mahtuuko esim 190 senttisen kuskin (hyvän, rennon tilavan ajoasennon) taakse takapenkille toinen samanmoinen tai aikakin lasten turvaistuin / -kaukalo?
    Entä onko C6 (vm 2007-2011) ja C7 (2012 ->) välillä eroa tiloissa tai käytettävyydessä? Ulkoasultaan C7 on toki paljon nykyaikaisempi.
     
  23. Läski Mike

    Läski Mike

    Viestejä:
    35
    Rekisteröitynyt:
    05.10.2017
    Ei ollut mersu sopiva minulle, moottori oli vähän sellainen kuin pelkäsinkin. Aika kovilla kierroksilla kävi ja tuntui sellaista väännön puutetta, vaikka eco buustia oli mukana. Kai sillä nyt pärjäilee mutta jos samalla rahalla saa parempaakin(bmw/audi). Yllättävän äänekäs peli, jotain suhinaa kuului takaa ja koneen pärinä kiihdytettäessä. Farkku bemu pitäisi kohta tulla mutta 320 mallia joutuu odottelemaan hetken. Aluksi valikoimassa vain 330 malli.
     
  24. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 247
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En ole C6:sta koskaan sisätiloilta ahtaaksi tuntenut - toki en itse ole lähellekään 190cm, mutta esim. lähemmäs 190 senttisen serkkupojan taakse mahtuu ainakin turvaistuin tai tälläinen 170 senttinen istumaan OK.

    Itselläni ainoa napina noista kummastakin mallista on se helvetin takaikkuna joka syö 30% tavaratilan ylätilasta (esim. koira pitäisi olla kamojen takana penkkiä vasten, muuten se on pää kyyryssä takaluukussa tai muuten ahtaasti). Ongelma mitä esim. E-sarjan mersussa ei tosiaankaan ole (ja joka on sisältäkin hieman tilavampi).
     
  25. Markqq

    Markqq

    Viestejä:
    413
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Päivitän nyt yhteenvedon kriteereistä tänne oikeaan paikkaan.

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Yksi mainio Hyundai tuossa mainittiin ja katson kortit sen osin. Noita Fordeja katson vielä lisää. SEAT Leonit kiinnostaneet eniten.
     
    Viimeksi muokattu: 22.08.2019
  26. hypodermic

    hypodermic

    Viestejä:
    338
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2017
    Nyt kun vähän testailin, niin suht mukavasti mahtui itsekin istumaan oman hyvän ajoasennon taakse takapenkille. Eiköhän tuossa vähän pidempikin matka taittuisi ja varmasti mahtuu lasten istuimet ongelmitta myös. Tavaratilasta tein saman huomion, että yllättävän paljon se viisto takaikkuna syö tilaa ainakin silmämääräisesti katsottuna. Isot lastenrattaat (kasattuna ofc) tuohonkin mahtui pituussuunnassa, mutta muuten tavaratilasta ei mitään wau-efektiä tullut. Kaippa sen näkisi sitten vasta käytännössä. Korkeuden puolesta luonnollisesti farmariin menee vähän enemmän kamaa, mutta kuinka moni sitä lopulta haluaa kattoon asti kasata etenkin jos takapenkin ja tavaratilan välillä ei ole suojaverkkoa tms. Octavian kontti tuntuu edelleen tilavalta, eikä se ole edes farkku. :p

    Auto oli siis A6 C7 farkku.
     
    Viimeksi muokattu: 22.08.2019
  27. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 247
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei kai ne C7:sta sitä ylös vedettävää verkkoa ole poistaneet? Vai tarkoititko kunnon rautaista (mikä taas on hankala sitten kun pitää alkaa penkkejä kaatamaan)?
     
  28. H0rna

    H0rna

    Viestejä:
    1 575
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Omassa A6 C6ssa ainakin matuu liki 190 cm kuski ja taakse istumaan liki 190cm matkustaja ja hyvin jää vielä jalkatilaa :) Tämä siis sedanissa...
     
  29. GreatBusta

    GreatBusta

    Viestejä:
    261
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Jos Seat kiinnostaa, niin nyt olisi vuoden kaasut ilmaiseksi uuden ostajalle. Budjetti tosin karkaa, mutta siitä voi miinustaa yhden vuoden polttoainekulut. Noita kaasuja ei ole paljoa tarjolla ja ne mitä on niin on kalliita, vanhoja tai paljon ajettuja. Tai sitten vaihtoehtoisesti kaikkia edellämainittuja. Dieselinä tohon budjettiin rupeasi saamaan jo Leon FR:iä.
     
  30. hypodermic

    hypodermic

    Viestejä:
    338
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2017
    En niin tarkkaan autoa tutkiskellut. Kuuluuko moinen siis ihan vakiovarustukseen? Konttia vaan sen verran kurkin että se vaakatasossa vedettävä kontin suoja löytyi kuten varmaan joka farmarista nykyään.

    Toisella koeajolla muuten panin merkille ohjauksen voimakkaan pykältämisen keskivaiheilla eli lähes suoraan mentäessä, kun rattia tarvitsee kääntää vain hieman. Onko tuo nyt se Audin / Vagin kuuluisa mutteriohjaus... Voi hyvää päivää. :D
     
  31. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 247
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mulla on siinä "vaakasuojan" takana, mihin penkit nojaa / lukkiutuu, ylös vedettävä "rullaverho". Olisi kummaa jos sellaista C7:ssa ei enää olisi kun noita omissa VAGeissa on ollut jostain 90-luvun Passatista lähtien. ;)

    Tuota pykältämistä hieman epäilen viaksi, ei tuollaista tässä vanhemassa ole.
     
  32. Joymään

    Joymään

    Viestejä:
    414
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2017
    Tuli parin vuoden tauon jälkeen palattu BMW 1-sarjan rattiin, ja on se kyllä hieno auto ajaa, varsinkin kokoluokka huomioonottaen. Runflat renkaatkaan eivät pahasti närästäneet, kun koko oli maltillinen 205/55/16.
     
    helppo92 tykkää tästä.
  33. Markqq

    Markqq

    Viestejä:
    413
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Hyundait varsinkin i20 uudella korimallilla ovat kaikenpuolin aika hyviä vaihtoehtoja. Pienet moottorit vain.
    Mitsubishi Lancerit kiinnostanut. Löytynyt muutamia pienillä kilsoilla ja suht uudet vuosimallit. Koneet vaan kuluttaa aika hyvin ja eivät ole kovin taloudellisia. Melkein jätettävä pois.
    Fordeista löytyi muutama joka nappasi.
    Seat Leoneista se kaksikilpinen tapaus on nyt toistaiseksi jäissä, koska ei päästy myyntihinnan kanssa sopuun. Muuten nuo uudella korimallilla olevat menevät turhan paljon budjetin päälle, ellei jotai +200tkm yksilöitä katsele. Muutama Ibiza ollut kiikarissa.
    Honda Civicei ollut myös tuossa muutama, mutta edellee eivät ole kovin taloudellisia vehkeitä.
    Skodalta ei oikein löytynyt sopivia.
    Volkkareilta muutama ihan kelpo yksilö.

    Tässä nyt "muutamia" vaihtoehtoja ja todennäköisesti ainakin jotkut (Hyundai ja Volkswagen ainakin) noista lähden koeajamaan. Mielipiteet tervetulleita:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    On tää valintoja maailma täynnä. 2kk aikaa hankkia tuo auto. Sinänsä ei kiire, mutta tuossa pari helmeä viety nenän alta.
     
    Viimeksi muokattu: 25.08.2019
  34. Jo_Hani

    Jo_Hani

    Viestejä:
    61
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Emäntäkokelaalle pitäisi lähteä katsomaan paria autoa, hänellä on noin parin tonnin budjetti ja vaatimuksena on automaatti sekä "vähän ajettu". No hän on löytänyt 2 ehdokasta joista itsellä ei ole juuri tietoa, paitsi et citikan yleinen käsitys vikaherkästä autosta ja crysler neonin et laatikot paukkuu sähköjen vilkkuessa.

    Kokemusta noista ei siis ole itsellä, onko teillä mitään tietoa kumpi olisi parempi käyttöautona? Ajatellen seuraavaksi 5vuodeksi

    Crysler Neon 2004 2.0 SE automaatti, 110tkm ajettuna
    Citroen C5 2002 2.0 SX Berline automaatti, 180tkm ajettuna.
     
  35. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    293
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Sitikasta kannattaa tunnustella takajousitusta liikkuuko herkästi ja kun säätää maavaraa ylös-alas niin sieltä ei saa kuulua mitään narinoita, kannattaa myös heilutella takapäätä sivusuunnassa ja koeajolla tunnustella "nuljuaako" perä. Takakynkkien laakerit on noissa heikoin paikka ja hieman työläs korjattava.

    Kannattaa myös pyöritellä lämpötilan säätöjä ja kokeilla tuleeko samanlämpöistä ilmaa molemmilta puolin, jos ei niin läppämoottori on rikki.

    Itse ottaisin siltikin sitikan ennenkuin neonin, hirveästi yli tonnia en kylläkään kummastakaan maksaisi.
     
  36. Oxamin

    Oxamin

    Viestejä:
    549
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2018
    Honda accordille ääni täältä, tosin kokemusta vain 2.4 koneisesta, mutta eiköhän 2.0 koneellakin tule toimeen. Kohtuu hiljainen, vakaa, hyvän näköinen, halvat varaosat, bensapihi(maantiellä)
    Kone on pommin varma k20 jossa Jakopää ketjulla.
     
  37. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 547
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Chrysler Neon... ollut faijalla vm 2000, satkun ajettuna ok, silloin joskus --> 200tkm Laatikossa ei ikinä mitään vikaa, no kolmevaihteinen mehulinko niin mitäpä siihen voisi tulla. Sitten niitä sähkövikoja ja muita toimimattomia juttuja alkoi tulla. Jakohihnan vaihto olis ollut lähes tonnin keikkka koska ilmastointi olisi pitänyt purkaa osiin siitä tieltä. Tässä kohtaa ei edes kannattanut miettiä moista, vaan auto vaihtoon. Hyvät puolet, ei ruostunut. En kyllä suosittele millään hinnalla, ellei ole masokistin vikaa.

    Citruunasta olikin jo arviot tullut. Tuollaisen voi hankkia jos tuore leima ja pieni hinta, niin vuodeksi autoa ja sitten vaikka paaliin, kuten Chrysler.
     
  38. Artsi83

    Artsi83

    Viestejä:
    310
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2017
    On semmoinen verho C7:ssa, vaakasuojan takana. Ohjaus jos on adaptiivinen ja "jäykimmälle" niin kaistavahdin kanssa saattaa tökkiä vastaan.
     
  39. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 297
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    C5:
    - takakynkän laakerit, osat 1-200, vittumainen vaihtaa. Netissä hyvin ohjeita.
    - varsinkin takajarrulevyt vittumaiset vaihtaa, menee helposti satulatkin vaihtoon jos on lukitteen kanssa sutattu.
    - jousituksen vuodot, etutolpissa tai palloissa näkyy märkää jos vuotaa
    - käsijarrut jumissa tai toimii huonosti, vaijerien ohjausputket tukossa. Helppo työ vaihtaa putket ja vaijerit, jos nosturilla tekee
    - rämiseekö pakoputki kaasuttaessa, pakosarjan sisäosat irti, halpa (ebay) mutta ”ihana” vaihtaa
    - pakoputken jousto-osa pakosarjan perässä, monesti ”valmis” kuten muukin pakoputki. Saksasta katin kanssa 200.
    - kuskin penkki (ja muutkin) murenee pehmusteistaan, keltaista rouhetta. Käsi penkin alle ja tunnustelemaan onko murtumia. Jos penkki kuopalla, niin...

    Ei mitään, mitä ei kotimekaanikko pystyisi tekemään. Hyvillä vehkeillä jopa helppoja juttuja. Osat varsinkin saksasta halpoja ja netissä löytyy ohjeita. Tosin Hayesiin sijoittaminen ei ole paha idea... Kori todennäköisesti hyvä. Auton hinnan pitäisi kyllä olla alle tonnin.

    e: Tuli vielä mieleen ajovalot, monesti umpiot menneet sumeaksi, helppo vaihtaa mutta maksaa. Syylärin tuuletin kannattaa myös katsoa, että lähtee pyörimään, etuvastus tai -vastukset menneet jos ei lähde tai pyörii sykleissä täysiä. Jos ilmastointi ei toimi, niin lauhdutin todennäköisesti puhki. Kompurakin voi olla kulunut. Paljon on kuluvia osia... 2004 tulleen faceliftin saanee suht samalla hinnalla, esim. lauhduttimen liitoksia on parannettu helpommin avattavaksi. Varaosia löytyy myös paremmin.
     
    Viimeksi muokattu: 26.08.2019
  40. Meisseli

    Meisseli

    Viestejä:
    716
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Listan kaikki volkkarit (dieseliä lukuunottamatta) on ainakin ketjukoneella, mutta tämä nyt taidettiin jo käydä aiemminkin läpi.

    EDIT: Yhteen onkin jo tehty jakopää uusiksi, no onhan se toki jo 45tkm ajettu auto. :facepalm:
     
    Myrkky tykkää tästä.
  41. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 395
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Helpottaisi kauheasti jos pitää budjetin siinä 1-2t haarukassa ja luopuu automaatin vaatimuksesta tai pitää sen mukana ja nostaa budjetin 3-4t jos se automaatti on välttämätön. Kumpikin ratkaisu nostaa huomattavasti fiksumpien autojen löytämistä.
     
  42. maustevoi

    maustevoi

    Viestejä:
    222
    Rekisteröitynyt:
    18.02.2017
    Löysin jostain uutisesta maininnan, että ulkomailta auton tuodessa tulee epävarmuusvähennys 15% 8-vuotta vanhoille autoille verotusarvoon.
    Tietääkö joku, miten tuota tulkitaan?
    Eli jos auto on rekisteröity vaikka 2011/10, niin lienee kyseessä alle 8v vuotta vanha auto ja verotusarvo on jotain muuta? Ja jos rekisteröity esim. 2011/5, niin auto on jo 8v vanha ja epävarmuusvähennys täyttyy? Liekkö noin kuukauksien päälle?
     
  43. melville

    melville

    Viestejä:
    14
    Rekisteröitynyt:
    11.05.2017
    Nyt pitäisi löytää halpa kiesi lähinnä kehäIII ja sen sisälle ajoon. Automaatti pitäisi olla ja hinta max. 3000€. Käyttövoima ihan sama, kun max. vuoden käytössä ja kilsat 10-15k/vuosi. Alkaa perse puutua bussissa istuskeluun ja muutenkin vituttaa 2.5h päivittäinen työmatka, kun sen voisi tehdä autolla alle tunnissa. Lähinnä tullut vastaa Hyundai Sonataa ja jokerina Fiat Croma II, molemmat dieselinä. Onko noista mihinkään paljon ajettuina? Osassa jo jakopääremppa tehtynä joka lienee plussaa.
     
  44. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 297
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kokoluokka olisi hyvä tietää, äkkiseltään kuvittelisin paljon muutakin mahtuvat kriteereihin kuin Sonataa tai Cromaa :D
     
  45. Jims

    Jims

    Viestejä:
    329
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Esimerkiksi tuollainen, jos polttoaineen kulutus ei pelota ja jos litran tai pari pienemmällä haluaa päästä, niin sitten joku tällainen.
     
  46. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    4 976
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Nissan maxima on kyllä kaikkea muuta kuin järkevä kauppakassi ahtaassa kaupungissa ajelemiseen.

    Tuo yksilö sijaitsee myös aivan liian kaukana helsingistä.

    Kulutuksen lisäksi taitaa myös ajoneuvoero olla aika suuri tuollaisessa.
     
    SR50La tykkää tästä.
  47. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    1 093
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kannattaisi ostaa 2002 sijasta vm 2000 jos on päästöt 200g tai enemmän. Oikeastaan nuo 2000 luvun alun isopäästöiset autot on just sen takia väliinputoajia. Yhtä Gs430 Lexusta oon seurannut vuosien varrella ja veikkaan että sen erittäin pitkään myyntihistoriaan on vaikuttanut just se, että vm on 2001.
     
    SR50La tykkää tästä.
  48. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 065
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Opel Astra voisi olla näppärän kokoinen. Nissanissa ei taida olla oikein mitään hyvää kauppakassi luokassa. Kun tosiaan pieniruokaisempiakin löytyy.

    Nissan Maxima
    Ajoneuvovero: 430 €/Vuosi

    Opel Astra
    Ajoneuvovero: 286 €/Vuosi

    Omassa kauppakassissa (Punto) ajoneuvovero 205€/vuosi.


    Tosiaan vero menee vm2000 kokonaispainon mukaan ja vm2001 päästöjen mukaan.
     
    hkultala tykkää tästä.
  49. juuhokei

    juuhokei

    Viestejä:
    431
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    SR50La ja pelitys tykkäävät tästä.
  50. Docweird

    Docweird

    Viestejä:
    2 247
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Suosittelen pidempää koeajoa tuollaisen kanssa; tuo kumilanka-automaatti nimittäin tuo ihan hirvittävästi melua tuohon autoon koska tehoa on hemmetin vähän, joten automaatti huutaa normaaliajossa jatkuvasti isoilla kierroksilla (ja äänieristys moottorin ja renkaiden äänen osalta olematon).

    Oli todella rasittava ajaa vs perus automaatti kun tuollaista äitimuorille käytiin katsomassa (päätyi A-mersuun mk-2 joka on huomattavasti mukavampi kaikilla tavoilla vaikka pirkka-mersu onkin).
     
    SR50La tykkää tästä.