Mikä auto minulle?

En kyllä Laguna II:sta laittais, ikäviä tyyppivikoja, hankala korjata yms. Esim tuo sähköikkunan vaijerivika oli sellainen, että korjaajat eivät edes halunneet koskea koko hommaan, piti merkkiliikkeeseen viedä.

Kyllä sen lagunan ikkunavaijerin voi ihan itse vaihtaa. Merkkiliike myy tota vain pakettina johon kuuluu ikkunannostin moottori. Ebaystä saa noita vaijereita ostettua. Raidetankojen päitä tuntui mulla menevän. Samoin kannattaa kattoa lagunasta,että startti on vaihdettu,aiheuttaa noita käynnistymisongelmia. Samoin ovien kahvojen kunto,ne on vittumaisia vaihtaa. Mun mielestä parempi ajettava kuin esim tuo nykyinen käyttöpeli 2016 focus.Ruostetta ei hirveesti löydy,kun lokasuojat ja takakontti (ainakin farmarissa) on muovia ja konepelti jotain alumiinin kaltaista.Normi huollot (öljyt,tulpat,polttimot) on helppo tehdä itse.
 
Tuli parin vuoden tauon jälkeen palattu BMW 1-sarjan rattiin, ja on se kyllä hieno auto ajaa, varsinkin kokoluokka huomioonottaen. Runflat renkaatkaan eivät pahasti närästäneet, kun koko oli maltillinen 205/55/16.

Mä katselin tuossa N47C kannullisia ja vähän jäi jännittämään uskaltaisko sellasen. Mites, ostitko uuden vai sisäänajetun? Bensan vai Diiselin?
 
Mä katselin tuossa N47C kannullisia ja vähän jäi jännittämään uskaltaisko sellasen. Mites, ostitko uuden vai sisäänajetun? Bensan vai Diiselin?

En ollut ostohommissa, tuli vaan testattua kaverin autoa. Kyseinen auto oli dieseli, BPS vaihtoauto, niin ei tarvitse pariin vuoteen pelätä ketjun katkeamista, tai ainakaan korjausta omalla kustannuksella.
 
Kauppakassia vaimolle etsin. Toki suht pätevää sellaista. Onko kokemuksia/mielipiteitä tästä pikkuturbosta..?
Hinta olis "kaikilla herkuilla" abaut 21k.
Eli vastaava-->
Kia Rio 1,0 T-GDI ISG 100hv EX EcoDynamics + Premium Pack
 
Nyt ajossa A140 '03, n. 5-6000 km tulee vuodessa eli ei paljon paskaakaan. Keskuslukituksen kanssa ongelmia & muitakin sähköfiboja ruvennut olemaan niin saa mennä paaliin vanha merssu.

Mitäs laitetaan tilalle? Budjetti max. 10k€ mutta kun ajoja vähän niin mieluusti maksaisin myös vähemmän kuin maksimit. Ei suurempia kriteerejä muuta kuin että veivattavat ikkunat ei kelpaa ja vähän saisi olla enemmän vääntöä kuin tuossa nykyisessä 1.4 bensakoneessa.
 
Spedelle vastaus: Lähes kaikki yli 1,5L koneet. Itselläni oli Saab 9-5 2,3T etanolilla, hyvä ajaa, oli tehoa ja vääntöä. Siirryin Audi A4 Avantiin, kulkeee, kiihtyy ja hyvä ajaa. Uskoisin Skoda Octavian hoitavan asia, jos varusteet on valmiina. 150hp/240Nm riittää n.1500kg:n kulkineelle. (Saab 9-5 jäi pihaan, saan nautiskella)
 
Volkswagen Passat 1.8-20 Turbo 4d Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Siinä vähän tehokkaampaa kapistusta. Kuvan mukaan sähköakkunat löytyy, on turboa, lisäksi renkaat ja vanteet, sisustus ym. kuuluu hintaan ainakin ilmoituksen mukaan.:btooth:

No vakavasti ottaen kympillä saa jo vaikka mitä näppärää. Jos A mersu ollut ennen ja jotain samantyyppistä, niin valinnan varaa riittää. Tilantarve? A mersuhan on ilmeisen tilava jos tarvii kuljettaa kaikenlaista, joten jos ehkä jotain samantapaista voisi kuvitella...?
 
Mikäli rahaa on 3tonttua kaikkinensa, niin suosittelen hommaamaan pyörän ja bussikortin.
Säästämään sen verran, ettei tarvitse autoa viimeisillä pennosilla ostaa.
Ostit sitten mistä tahansa hintaluokasta menopeliä.
Rahaa on mutta en ajatellut "sijoittaa" siitä enempää kuin 3000€ autoon. Tuossa hintaluokassa auton arvo ei hirveästi alene, toisin kuin vaikka 10000€ hintaluokassa. Auto on huono sijoituskohde. Bussikorti löytyy mutta hinta/laatusuhde on huono, koska kallista aikaa kuluu joka päivä yli tunti, jonka autolla voi säästää.
 
Itsellä alkaa lähestyä nuo lastenrattaat-vaihde elämässä ja tilava farkku-diesel haeskelussa. Budjetti siinä 8000-10000€ välissä.

Onko täällä porukalla minkä verran kokemusta 2-sukupolven Skoda Superb:stä farkkuna?
Itsellä ei ole oikein mitään kosketuspintaa Skodaan ylipäätään, mutta moni on tuota SuperB:tä kehunut tilavaksi autoksi, eikä tekniikassa ole ollut moittimista.
Manuaalinahan tuon joutuisi ottamaan, kun ei hirmuisia haluja ole DSG:hen sotkeutua.
 
Tekniikan kestävyys riippuu jossain määrin siitä mikä moottori siellä on. Hervottoman kokoinen auto Superb kyllä on, takuulla mahtuu rattaat ja muutkin romut kyytiin.
 
2.0tdi 140hp ( se laiskempi) versiota olen Superb:ssä katsellut.

Mondeo kantsii kans katsoa... luulis kyllä että Octavia riittäis, toki se on astetta muovisempi ja kalseampi käikäle sekin sitten.
Joo, mondeoita löytyy muutamia lähipiiriltä, niin ne on sinänsä tuttuja ja olen niitäkin vähän katsellut.
 
Superb, A6 ja Passat lienee Vag-vaihtoehdot ja sitten tosiaan ainakin Mondeo. Octaviassa tahtoo olla hiinä ja hiinä pitkälle kuljettajalle, jos kuskin penkin taakse laittaa turvakaukalon/-istuimen. Tietääkseni Passat on hieman väljempi, ainakin jos puhutaan tuoreesta B8 korista.

Siinä sellaisia joita itse selaillut kun pitäisi mahtua lastenratasta, turvaistuinta ja vielä 190cm kuskikin mukavaan ajoasentoon. :p Se tietysti aina vähän vaihtelee miten jalat suorallaan tykkää ajaa. Superbin tiloja on vaikea lyödä, jos ei valtava auton koko haittaa - toki eipä taida kovin monen sentin ero olla esim Mondeon pituuteen.
 
Tässä miettinyt BMW:tä seuraavaksi autoksi. Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. Meneekö koko kukkaro näiden bemareiden kanssa? Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi. Toyotat, Fordit, VW:t, ranskalaiset ja muut tylsät autot ei kiinnosta, ne on kaikki ajettu. Onko tuolle ehdottamalle parempia vaihtoehtoja esimerkiksi juuri BMW:ltä? Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa (kaikki tähän asti ajetut autot on 1.6 moottorin vanhempia autoja joten verrataan niihin), ja sisältä saisi löytyä kunnollinen infotainment. Peruutuskamerat yms. plussaa. Katselin että jos nyt ostaisi auton, voisi kallistua tuohon 2014 malliin, niitä saisi jo 22k eurolla. Kuinka paljon tuon 2016 mallin oletetaan tippuvan arvossa esimerkiksi 2 vuodessa?
 
Kannattaako sitä bemaria hankkia vaivoiksi jos rahapuoli ja kulut noin kovasti huolettaa? Voi muut merkit tietysti tuntua tylsältä kun on ajanut pirkkamalleja karvalakkimoottorilla. VW ja Skoda on ollut oman kokemuksen mukaan hyvä ajettavuus, ei toki aivan niin ärhäkkä kuin BMW. Mutta nekin kärsivät kaikenlaisista pikkuvioista... Ford Fiestoja on ainakin täällä kovasti hehkutettu jos haluaa ketteryyttä.
 
Kannattaako sitä bemaria hankkia vaivoiksi jos rahapuoli ja kulut noin kovasti huolettaa? Voi muut merkit tietysti tuntua tylsältä kun on ajanut pirkkamalleja karvalakkimoottorilla. VW ja Skoda on ollut oman kokemuksen mukaan hyvä ajettavuus, ei toki aivan niin ärhäkkä kuin BMW. Mutta nekin kärsivät kaikenlaisista pikkuvioista...

Ei se huoleta, lähinnä kiinnostaa että onko vanhan kansan juttuja tai kateutta. Kyllä tällä iällä menee jo joka kuukausi rahaa säästöön joten ylläpito ei ole ongelma.
 
Vois kuvitella että 2016 on vielä siinä luokassa että vikoja ei kovin paljoa ole. 2014 mallia en lähtis ostamaan. Itellä oli joskus 7v vanha bemari (Z4) ja vikoja oli aivan perhanasti. Itse en enää bemareihin koske.
 
Tässä miettinyt BMW:tä seuraavaksi autoksi. Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. Meneekö koko kukkaro näiden bemareiden kanssa? Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi. Toyotat, Fordit, VW:t, ranskalaiset ja muut tylsät autot ei kiinnosta, ne on kaikki ajettu. Onko tuolle ehdottamalle parempia vaihtoehtoja esimerkiksi juuri BMW:ltä? Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa (kaikki tähän asti ajetut autot on 1.6 moottorin vanhempia autoja joten verrataan niihin), ja sisältä saisi löytyä kunnollinen infotainment. Peruutuskamerat yms. plussaa. Katselin että jos nyt ostaisi auton, voisi kallistua tuohon 2014 malliin, niitä saisi jo 22k eurolla. Kuinka paljon tuon 2016 mallin oletetaan tippuvan arvossa esimerkiksi 2 vuodessa?

20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä miettinyt BMW:tä seuraavaksi autoksi. Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. Meneekö koko kukkaro näiden bemareiden kanssa? Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi. Toyotat, Fordit, VW:t, ranskalaiset ja muut tylsät autot ei kiinnosta, ne on kaikki ajettu. Onko tuolle ehdottamalle parempia vaihtoehtoja esimerkiksi juuri BMW:ltä? Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa (kaikki tähän asti ajetut autot on 1.6 moottorin vanhempia autoja joten verrataan niihin), ja sisältä saisi löytyä kunnollinen infotainment. Peruutuskamerat yms. plussaa. Katselin että jos nyt ostaisi auton, voisi kallistua tuohon 2014 malliin, niitä saisi jo 22k eurolla. Kuinka paljon tuon 2016 mallin oletetaan tippuvan arvossa esimerkiksi 2 vuodessa?
Kannattaa ainakin varmistaa, että tuossa 320i:ssä on se uudempi B-sarjan moottori. Se vanha N20 on karmea sepelimylly ja muutenkin ongelmainen. Joskus 2016 korvilla vaihtui.
 
20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.

Mites, kun tuosta moottorin mappauksesta on puhuttu, että 320:llä päästäisiin noihin 328 lukemiin? Onkohan näistä ollut jotakin haittaa?
 
Vois kuvitella että 2016 on vielä siinä luokassa että vikoja ei kovin paljoa ole. 2014 mallia en lähtis ostamaan. Itellä oli joskus 7v vanha bemari (Z4) ja vikoja oli aivan perhanasti. Itse en enää bemareihin koske.

Samoilla linjoilla. Seitsemän vuotta on oman kokemuksen mukaan se raja, jossa kyseisen merkkinen auto kannattaa pistää viimeistään vaihtoon.
 
20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.
Itse ajanut nyt pari viikkoa 120d xdrivellä ja voin sen verran kehua että vaihteisto toimii kuin ajatus tuon moottorin kanssa ja jos tarve on päästä kovaa tuo kyllä lähtee mukavasti, melkein hot hatch luokkaa. B47 moottori ehdottomasti, ei kannata koskea n47 ellei ole aukoton huoltohistoria ja jakoketjuhuolto tehty.
 
Itse ajanut nyt pari viikkoa 120d xdrivellä ja voin sen verran kehua että vaihteisto toimii kuin ajatus tuon moottorin kanssa ja jos tarve on päästä kovaa tuo kyllä lähtee mukavasti, melkein hot hatch luokkaa. B47 moottori ehdottomasti, ei kannata koskea n47 ellei ole aukoton huoltohistoria ja jakoketjuhuolto tehty.

Kannattaa aina laittaa eka sähköinen seisontajarru päälle ennen kuin laitat laatikon parkille, että säästää parkkilukkoa, yhdessä taksissa alkoi laatikko nykimään aina D:lle siirtäessä kun ei ollu käytetty seisontajarrua näin vinkkinä :)
 
Kannattaa aina laittaa eka sähköinen seisontajarru päälle ennen kuin laitat laatikon parkille, että säästää parkkilukkoa, yhdessä taksissa alkoi laatikko nykimään aina D:lle siirtäessä kun ei ollu käytetty seisontajarrua näin vinkkinä :)
Tässäpä on manuaaliskäibä :D
 
Kannattaa aina laittaa eka sähköinen seisontajarru päälle ennen kuin laitat laatikon parkille, että säästää parkkilukkoa, yhdessä taksissa alkoi laatikko nykimään aina D:lle siirtäessä kun ei ollu käytetty seisontajarrua näin vinkkinä :)
Tämäkö on sitä kuuluisaa BMW-laatua?
 
Tämäkö on sitä kuuluisaa BMW-laatua?

Oman käsitykseni mukaan ihan fiksu toimintatapa kaikkien tomaattien kanssa. (Siis kässäri ensin pitämään auto paikoillaan ja sitten vasta keppi P:lle).

Tuo säästää laatikon (yllättävän) heiveröistä parkkikynttä ja pitää käsijarrumekanismin vetreänä, kun sitä käytetään. Kuulostaa ihan win-win-diililtä :tup:.
 
Tämäkö on sitä kuuluisaa BMW-laatua?

Ihan kuule säästää jokaisen automaattilaatikon parkkilukkoa. Se kun yleensä on vaihteistossa vain pienehkö osa, jota vasten laitat 1,5 tonnia rautaa. Ennemmin jättää auton jarrujen varaan tuplavarmistukseksi. Koskaan ei muuten bemarissa ole seisontajarru jäätynyt.

Ja taksikäytössä sitä autoa tosiaan liikutellaan hiukkasen enemmän, joten noita vaihteitakin kytketään aika paljon useammin D:ltä P:lle ja päinvastoin.
 
Tähän on vielä pakko takertua sen verran, että ZF valmistaa näihin laatikot, ei BMW.
Niin, ei se BMW itse valmista mitään tai korkeintaan todella pienen osan osista vaan alihankkijat. BMW siitä kokonaisuudesta silti on vastuussa vaikka alihankkija olisi kuka tahansa.
 
Niin, ei se BMW itse valmista mitään tai korkeintaan todella pienen osan osista vaan alihankkijat. BMW siitä kokonaisuudesta silti on vastuussa vaikka alihankkija olisi kuka tahansa.

On toki vastuussa, mitä se nyt saksalaisten valmistajien keskuudessa ikinä tarkoittaakaan.
Eikä sillä, onhan näillä kiva ajaa kunhan sattuvat toimimaan. muutoin kyllä täyttä paskaa kaikkine tyyppivikoineen joita tuntuu riittävän.

En toki ole seurannut onko se ruoho sen vihreämpää siellä toisella puolellakaan.
 
En toki ole seurannut onko se ruoho sen vihreämpää siellä toisella puolellakaan.
Ei taida sellaista aitaa ollakaan, jonka takaa löytyis vihreempää ruohoa. Pitää vain valita paskoista vaihtoehdoista kivoimman värinen...
 
20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.

Niin tai hankkii B47 jossa ei ole adblueta.

Perus 3-sarja on helvetin pieni, että ottaisin kyllä suoraan GT:n sen monikäyttöisyyden takia ja omaan makuun parempi versio kolmosesta.

Jos xdriveä niin vetarit kannattaa olla vaihdettu. 1000 Eur kappale.
 
Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. — Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi.
Miten iso farmari sulla oikein on? 3-sarjan GT:llä on pituutta 4824 mm. Pidempi kuin esim. 2014 farkku-Passat.

Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa
Kaikki on suhteellista, mutta suosittelisin jotain muuta kuin 320i tai sitten haet siihen softapäivityksen.

Mulla on 328i GT xDrive, jolla omamassaa 1735 kg. Teho-painosuhde on riittävä, 0-100 6.5s. Tuntuu ja myös papereiden mukaan on yhtä nopea kuin aiemmin omistamani E92 330d xDrive.

Mites, kun tuosta moottorin mappauksesta on puhuttu, että 320:llä päästäisiin noihin 328 lukemiin?
Suurin piirtein vakio-328i:n lukemiin päästään, juu. 328i:stä saa puolestaan irti noin 290 hp.
Tekniset erot on selitetty tuolla: BMW F3x 320i-328i

20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska
Ei tietenkään ole. Jopa 320iA GT menee 0-100 7.9 sekunnissa ja 8-vaihteinen laatikko löytää kyllä sopivan vaihteen ohitustilanteisiin, joten on se nyt miljoona kertaa parempi kuin joku vanha turboton 1.6.
 
Jokseenkin huvittavaa, kun porukka puhuu näistä "isoista" autoista ja amerikkalainen sedan on jo metrin pidempi kuin vaikka superb farkku. :)
 
Mulla on 328i GT xDrive, jolla omamassaa 1735 kg. Teho-painosuhde on riittävä, 0-100 6.5s. Tuntuu ja myös papereiden mukaan on yhtä nopea kuin aiemmin omistamani E92 330d xDrive.

Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
 
Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
En tuosta bimmeristä tiedä mutta ohjauksen nopeus on monessa autossa nykyään aivan absurdi vs vanhemmat. Itse pidän siitä mutta vaatii kyllä totuttelua hetken tai kaksi jos ei ole aiemmin omistanut autoa missä on nopea ohjaus. Esim omassa Fiestassa on lock to lock kaksi kierrosta ja deadzonea ei juuri ole. Vaatii esim vastaohjauksiin uudelleenkalibroinnin jopa aiempiin hot hatcheihin verrattuna. Ja matka-ajossa voi joskus olla hiukan rasittava kun auto haluaa elää ja kääntyä millin liikkeistä ratissa. Itsellä on 70-luvun pikkujapsi ja tuo Fiesta ja voin sanoa että vaatii aika pienen hetken tottua jos ei ole toista ajanut hetkeen. Toinen reagoi kaikkeen millisekunnissa minimaalisella voimankäytöllä ja toinen vaatii voimaa kaikkeen ja on huomattavan hidas liikkeissään.
 
Jokseenkin huvittavaa, kun porukka puhuu näistä "isoista" autoista ja amerikkalainen sedan on jo metrin pidempi kuin vaikka superb farkku. :)
Eikä ole. Esim. Chevrolet Impala on ns. "full-size sedan". Sillä on pituutta 5113 mm. Superb-farkku on 4861 mm. Volvo S90 on 4963 mm.
 
Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
Tämä on nyt mun kolmas BMW (edelliset E92 330d ja i3). Hain Ruotsista pari kuukautta sitten, postasin juuri Omat autot -ketjuun.

Ohjaus on tarkka joten mitään dead zonea ei toki ole, mutta myös selvästi kevyempi kuin mitä Bemarissa on perinteisesti ollut. Kaupungissa kevyt ohjaus on ok, mutta maantiellä jäykempi olisi rauhallisempi ja tunnokkaampi. Sport-modessa ohjaus jäykkenee ns. tavalliseen Bemari-tasoon; täytyy selvittää, saisiko sen myös comfort-modeen.

Toistaiseksi ei ole ollut mitään vikoja tai korjattavaa. Auto oli ollut Ruotsissa leasing-yhtiön omistama ja oletettavasti työsuhdeautona, joten jos jotain oli joskus hajonnut, niin ainakin se oli laitettu kuntoon.
 
Eikä ole. Esim. Chevrolet Impala on ns. "full-size sedan". Sillä on pituutta 5113 mm. Superb-farkku on 4861 mm. Volvo S90 on 4963 mm.
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.
 
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.

Juuh okei, mää vertaamassa nykyautoja johonkin ikäloppuun letukkaan tmv. :facepalm:

Superb on iso auto nykymittapuun mukaan.
 
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.

Alunperin puhuttiin autojen sisätilojen tilavuudesta, ei ulkomitoista.

Nykyautot ovat sisältä paljon tilavampia kuin nuo antiikkiset maantielaivat, joissa melkein puolet auton mitasta oli nokkapeltiä ja n. neljäsosa peräkonttia
 
Hyundai Equus VS500 5.0 V8 Aut. KATSO VARUSTEET! Porrasperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä nyt tarjoilisin seuraavanlaista koreanlaivaa. Mitä siihen pituuteen tulee, mikä jokaiselle on se juttu omalla kohdallaan.

5,160 mm (203.1 in) (Sedan) 5,460 mm (215.0 in) (Limousine)

Kyseinen ilmon yksilö on vielä vähän ajettu, vain 14 533 poronkusemaa.

Muoks. toi siis entinen diplomaattiauto. Oletettavasti E-korean käytössä ollut. Joskus aikaisemmin törmännyt Mersu S 260 W126 manuaaliin ilman mitään varusteita, joku kasari vehje ajalta kun paremmalla korealla oli vielä lähetystö suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Hyundai Equus VS500 5.0 V8 Aut. KATSO VARUSTEET! Porrasperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä nyt tarjoilisin seuraavanlaista koreanlaivaa. Mitä siihen pituuteen tulee, mikä jokaiselle on se juttu omalla kohdallaan.

5,160 mm (203.1 in) (Sedan) 5,460 mm (215.0 in) (Limousine)

Kyseinen ilmon yksilö on vielä vähän ajettu, vain 14 533 poronkusemaa.

Muoks. toi siis entinen diplomaattiauto. Oletettavasti E-korean käytössä ollut. Joskus aikaisemmin törmännyt Mersu S 260 W126 manuaaliin ilman mitään varusteita, joku kasari vehje ajalta kun paremmalla korealla oli vielä lähetystö suomessa.

Muuten kyllä, mutta kiinnostus lopahti tuohon Skodan keulamuotoiluun :(
 
Ihan hieno tuo Hyundai mutta varmaan aika mahdoton myydä, kun samaan hintaan tai halvemmalla saa Lexus LS600h mallin jonka ainakin itse ottaisin paljon mielummin. Yleisesti ottaen kyllä tuollainen iso sedanlippulaiva olisi itselleni mieluinen auto. Klassinen ja hillitty, mutta kuitenkin voimaa pellin alla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 156
Viestejä
4 467 230
Jäsenet
73 898
Uusin jäsen
domit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom