En ole itse havainnut minkäänlaista häiritsevää häntimistä, eikä muutenkaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia (HDR ominaisuuksia en toki ole testannutkaan vielä).
Kokeilin eilen vuosien paussin jälkeen CS:GO ja siinä heikosti pärjäämisessä ei kyllä voinut näyttöä syyttää.
Omaan käyttöön oikein passeli etenkin tuohon hintaan. Kyllä tuota kai uskaltaa suositella, mutta katsotaanpa mitä mieltä olet itse.
Näyttö ollut vajaa 2 viikkoa käytössä. Kuljetus kesti 2 päivää. Näytön design yllätti positiivisesti ja näyttö on tyylikkään näköinen. Näytön kallistus, korkeussäätö ja kääntämis ominaisuuksista plussaa. Sitten itse asiaan : HDMI-kaapelilla kiinni näytönohjaimeen 1440p ja 144 hz saavutettu. Adaptive sync päälle näytön valikosta ja Response Time : fast. Kuva työpöytä käytössä ja peleissä ok/hyvä, ei kuitenkaan loistava. Haamukuvaa ja repeilyä ei havaittavissa fps-peleissä. Valovuotoa hieman alanurkissa nurkissa, tosin minimaalisesti. Laitoin HDR asetuksen päälle tietokoneelta ja näytöltä, enkä osaa sanoa onko kuva hyvä tai huono. Pidän siis HDR-asetuksen pois päältä koska DislayHDR400 tuo mielestäni kuvaan harmautta. Testaan vielä uudestaan kun olen tutkinut asiaa. Seuraava vaihe hankkia dislay port - usb gen kaapeli, jotta saan saavutettua 165 hz:n. Silmä tottunut näyttöön ja luotan tehdas kalibrointiin, en ole muokannut kuva-asetuksia. Pisteet tällä hetkellä 8/10. Kuva ei rasita silmiä pitkässä työpöytä tai pelikäytössä, 8 - 10 tunnin sessioita. Väriavaruus riittävä. Voimanlähteenä RTX3070 mobile ja näyttöä hieman katsottu tulevaisuutta silmällä pitäen.
Näyttönä siis : Xiaomi Mi 2K Gaming Monitor 27” QHD pelinäyttö | Karkkainen.com verkkokauppa
Asiaa vielä dislayport - usb c kaapeleista. Viidakko on jo hämärtynyt. Koneessa siis seuraavat liittimet :
1x Thunderbolt™ 4 support DisplayPort™
1x USB 3.2 Gen 2 Type-C support DisplayPort™ / power delivery / G-SYNC
Ymmärsin että Goobay USB-C - DisplayPort -kaapeli, 1,2 m 25,99 kaapelilla saan 1440p ja 165 hz kuvaa RTX3070 mobilelta näytölle ? G-syncin voi unohtaa koska näyttö ei nähtävästi sitä tuekkaan. Kaapelin on siis oltava vähintaan Dislayport 1.2 mallia, jos se tukee 4k 60 hz. Jos joku osaa antaa tähän nahevan vastauksen ? Monessa paikassa myydään USB-C - Dislayport 1.4 kaapelia mutta ei mainita USB:n sukupolvea ja hinnat ovat + 50 € luokkaa ja thunderbolt 4 -> dislayport 1.4 kaapeleita löydy ainakaan näiltä käsin suoraan mistään.
Kuva myös kalibrointi todistuksesta jos jotakuta kiinnostaa : )
Kuva näytöstä. En jaksanu siistiä paikkoja.
Korjattu kasa typoja. Viimmoset kommentit sen jälkeen kun olen saanut dislayport - usb c kaapelin hankittua. Arvosana 8 / 10.
Viimeksi muokattu: