Jahas, jahas. Haluaisin uuden näytön. Nyt on joku *vanha* Samsungin 24" Freesync -näyttö, 1080p 60hz. Minusta se on ihan hyvä noin muuten, mutta vähän pienihän se on. Ehkä sais olla näytössä hertsiäkin, kun pelit pyörivät koko ajan yli 120fps.
1080p riittää minulle, jostain syystä en koe 4K:ta pelikokemusta parantavana isollakaan näytöllä. Ja isohan se näyttö sais nyt olla. Mielellään VA-paneelilla. Tykkään siitä kontrastista ja IPS-valohäirät aiheuttavat samanlaista inhoa kuin suu auki syömisen ääni. Läppäri kävi kaksi kertaa takuuhuollossa paneelinvaihdossa ja minulla on siitä ikuiset IPS-traumat. Ei tarvitse olla HDR-näyttö, siinä menee jo kontrastit överiksi kun joku flashbang polttaa verkkokalvot. Värit säädän aina melko haalealle, ettei migreeni pamahda päälle, että en mä niistä IPS:n hienoista väreistäkään niin nauti.
Vaatimustasosta sen verran, että kokeilin pelailla ikivanhalla 50" 1080p plasma-tv:llä ja se olis ollut ihan täydellinen laitos, mutta latenssia on noin 200ms, joten ei se ihan tossa räiskinnässä tuntunut hyvältä, vähän kuin olis ollut hiiri kuminauhan päässä. Ja ehkä siinä kuminauhassa oli purukumikin takertuneena. Ei haitannut "pieni resoluutio" metrin päästäkään.
Näillä spekseillä olen ajatellut jotain tämmöstä:
266,99 € G2 Series, LED-näyttö, pelaaminen, kaareva, 31.5", 1920 x 1080 Full HD (1080p) @ 240 Hz, VA, 300 cd/m², 4000:1, 2xHDMI, DisplayPort, musta. Nopea toimitus
www.proshop.fi
Onko tuommonen ihan surkea?