Mikä auto minulle?

Mun käsittääkseni kaikki thp:t on riskaapelejä ainakin jakoketjuongelmien ja imusarjan karstoittumisen takia. No niissä ei kai sentään yleensä tule moottoririkkoa VAG:n TSI tyyliin, mutta herjaa herkästi moottorivikaa enkä tiedä onko nykyisetkään korjausketjut luotettavampia. Tuota samaa thp:tä on kai bemareissa ja mineissä?

@Sonic Empire Oliko sulla myös BMP vaihteisto pösössä? Oliko sen kanssa ongelmia?

Pitänee yrittää löytää Espace jostain. Noita uudenmallisia on vaan vähän ja arvokkaita.
 
Pösö oli manuaali, kuten myös Ford. Kävin ennen sen ostamista koeajamassa Grand Picasson BMP-vaihteistolla enkä hirveästi pitänyt sen tavasta toimia ja vaihtaa. Silloin toki ainoa verrokki automaatissa oli appiukon Mersun W220 S500, joten aika hataralla pohjalla.

Espacessa on toimiva EDC-vaihteisto, vaihdot eivät tapahdu nykien ja meno on pehmeää ja sulavaa. Nelipyöräohjaus muuttuu ajoprofiilin mukaan, kaupungissa ketterä ja omaa hämmästyttävän pienen kääntöympyrän, maantiellä sitten vakaata. Espacen tilat on aivan eri luokassa noihin kahteen aiempaan tila-autoon verrattuna. Takajalkatilaa on vähintäänkin riittävästi ja kolmannellekin riville menee aikuinen pidemmänkin matkan. Tietysti pitää muistaa se, että painivat eri luokassa. 5008:n ja Grand C-maxin verrokkina pitäisi käyttää Grand Sceniciä.
 
Tuohon mainitsemaani kaverin THP Grand Picassoon on vaihdettu takuuseen uusi kone 98 tkm kohdilla, autolla on nyt menty vajaat 120 tkm.
Vaihdon tehneen liikkeen ( Auto-Suni ) mukaan edellinen kone oli kokenut täystuhon jaon hyppäämisen seurauksena.
 
Espacessa on toimiva EDC-vaihteisto, vaihdot eivät tapahdu nykien ja meno on pehmeää ja sulavaa.
Talismanin EDC-vaihteistosta on jonkin verran kokemusta ja kyllähän se toimii siinä missä muutkin, kun meno on tasaista ja ennakoitavaa. Risteyksissä tai dynaamisempaan ajoon se on ihan paska. Tietyissä tilanteissa arpoo pitkäänkin että vaihtaisiko alaspäin kun pitäisikin sujahtaa nopeasti johonkin väliin ja toiselle kytkimelle valittu vaihde on väärä. Sen jälkeen vaihdoin volkkarin DSG:hen ja se toimi paljon paljon paremmin samantehoisen koneen perässä. Maantiellä eroa ei huomaa.
 
Nyt kun päästiin puhumaan tila-autoista, niin mitä autoa suosittelisitte vanhan sitruunapatongin (C8) tilalle? 3 lasta pidetty nytten kahdessa rivissä, kun rauhoittaa kummasti matkantekoa ja jää keskelle käytävä. Mukana kulkee lisäksi koira ja useasti paljon tavaraa, 5kpl monoja ja kypäriä täyttää kummasti. Vanhintakaan ei viitsisi vielä istuttaa etupenkillä, mutta asia muuttuu vuodessa-parissa. Toisaalta vaimo ei halua istua takapenkillä.

Max 10v vanha Alhambra/Sharan, S-Max ja C4 grand picasso nyt pääkandidaatit (max. 20ke. Grand Tourneo Connect ei miellytä ja Galaxyt vaikuttaa hintavilta). VAG:in 2.0 TDI DSG6 vaihteistolla pitäis olla ok ainakin 2015 eteenpäin. Onko Fordin 2.0 turbo dieseleissä ja automaateissa huomioitavaa n. 2012 eteenpäin? Nykyisen sitikan metkut ei ole peläyttäneet 100tkm aikana, mutta pikkusen epäilyttää C4. 8 venttiilinen 1.6 hdi pitäis olla ok, mutta BMP6 vaihteistoa on moitittu.
Itsellä oli vastaava siirtymä aikaisemmin ja auto vaihtui 807:sta w639 pitkään aut. nelikko Vitoon. Verothan maksaa paljon ja kaupunkipyörityksessä menee n. 11/100km. Matka-ajossa rauhallisesti ajaessa pääsee n.8litraan. Tästä uudempi nelikko on ns. Normaalin pakun korkuinen ja varmasti kuluttaa myös vähemmän. Meillä on 7henkeä ja koira. Lomareissut sujuu paljon kivuttomammin, kun tilaa on kaikilla riittävästi. Isossa autossa on ison auton huoltokulut, joka pitää ottaa huomioon.
 
Tuo Vito on kylllä turhan iso meille. Nykyinen 807/C8 koko on aika sopiva ja irroitettavat penkit toimii hyvin. Valitettavasti tuoreemmat tila-autot tuntuu pienemmiltä. Keskieuroopasta voita eurovaneja saisi uudempiakin kai pihimmällä moottorillakin, mutta nykyisten rajoitusten aikaan ei onnistu hakea enkä tiedä olisiko järkeäkään. Nykyinen '03 peli alkaa sen verran rupsahtaa, että ei viitsisi enää korjailla. Täytyy vain testailla selvät vaihtoehdot ja koittaa löytää joku kompromissi.
 
Tuo Vito on kylllä turhan iso meille. Nykyinen 807/C8 koko on aika sopiva ja irroitettavat penkit toimii hyvin. Valitettavasti tuoreemmat tila-autot tuntuu pienemmiltä. Keskieuroopasta voita eurovaneja saisi uudempiakin kai pihimmällä moottorillakin, mutta nykyisten rajoitusten aikaan ei onnistu hakea enkä tiedä olisiko järkeäkään. Nykyinen '03 peli alkaa sen verran rupsahtaa, että ei viitsisi enää korjailla. Täytyy vain testailla selvät vaihtoehdot ja koittaa löytää joku kompromissi.
807/c8 paras ominaisuus oli henkilöautomainen polttoaineen kulutus. Iso Caddy voisi olla ok, jos ajettavuus kelpaa(itse ole ajanut yhellä, joka oli pirun levoton ajaa talvikelillä, kun kevyt perä yhdistettynä uraiseen tiehen). Fordilla tais olla joku Tourneo-malli jokseenkin vastaavaa kokoluokkaa.
 
@manni voisi tulla kertomaan mielipiteensä Alhambrasta. Noita irroitettavia penkkejä ei liiemmin kait ole enää nykyisissä tila-autoissa.
Alhambra (ja samat kommentit koskevat myös Sharania) on kyllä mainio iso tila-auto. Penkit eivät tosin tässäkään ole irroitettavia.

Tilaa on aikuisellekin riittävästi jonka penkkirivillä, penkkien mekanismit ovat jämäköitä ja kevyitä käyttää. Auto on millä vaan mittapuulla hiljainen ja alusta erittäin mukava. Caddyssä on penkkien mekanismit kömpelöitä, alusta lehtijousineen auttamattoman ikävä ja auto on meluisa. :kahvi:
 
807/c8 paras ominaisuus oli henkilöautomainen polttoaineen kulutus. Iso Caddy voisi olla ok, jos ajettavuus kelpaa(itse ole ajanut yhellä, joka oli pirun levoton ajaa talvikelillä, kun kevyt perä yhdistettynä uraiseen tiehen). Fordilla tais olla joku Tourneo-malli jokseenkin vastaavaa kokoluokkaa.

Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?

Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?
 
Alhambra (ja samat kommentit koskevat myös Sharania) on kyllä mainio iso tila-auto. Penkit eivät tosin tässäkään ole irroitettavia.

Tilaa on aikuisellekin riittävästi jonka penkkirivillä, penkkien mekanismit ovat jämäköitä ja kevyitä käyttää. Auto on millä vaan mittapuulla hiljainen ja alusta erittäin mukava. Caddyssä on penkkien mekanismit kömpelöitä, alusta lehtijousineen auttamattoman ikävä ja auto on meluisa. :kahvi:

Sulla varmaan TDI, mutta onko DSG vai manuaali? Kommentit DSG:stä kiinnostaa. Entä sähköiset liuku-ovet, toimivatko luotettavasti? Olisin mielummin ilman, mutta ei taida olla mahdollista uudempien mallien kohdalla.

Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?

Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?

Hihnalliset TSI-mallit pitäisi olla luotettavampia.

Jos varmasti mallivuotta 2015 tai uudempi, niin ei noissa mitään valtavia sudenkuoppia taida olla. Touranissa käytettiin ykköskorimallin loppuun asti sitä vanhaa 1.4 TSI konetta jonka ketjujakopää on susi, vaikka melkein kaikissa muissa malleissa oli jo monta vuotta ollut hihnakoneita. Touranin uusi korimalli tuli kai just 2015 ja siinä on jo hihnakoneet käytössä.
 
Sulla varmaan TDI, mutta onko DSG vai manuaali? Kommentit DSG:stä kiinnostaa. Entä sähköiset liuku-ovet, toimivatko luotettavasti? Olisin mielummin ilman, mutta ei taida olla mahdollista uudempien mallien kohdalla.
On 2.0 TDI ja DSG. Märkäkytkimiset 6-pykäläiset DSG:t joita noissakin on, on luotettavan maineessa. Ei ole vaihteistosta eikä koneesta mitään pahaa sanottavaa.

Sähköiset liukuovet omassakin. Ne toimivat talvella hyvin, kunhan on mahdollisuus lämmittää auto hyvin esim. sähköllä tai on lämmin talli. Meille tuli pakollisehkona hankintana sisätilalämmittimen pistoke, että saatiin kabiini lämpeämään riittävästi. Liukuoven tiivisteiden sisällä on anturit, jos tiivisteet ovat kovin jäässä, auto luulee että oven edessä jotain eikä ovi mene kiinni.
 
Onko kenelläkään kokemuksia MB C-sarjasta -14-> (w/s205)? Mietin menisikö C200 bensana käyttiksenä vai jäävätkö takapenkin tilat pieniksi kahden lapsen kanssa (5v ja 9v tällä hetkellä). C350e olisi toisaalta tehokkaampi, mutta painoa on 300kg enemmän vs C200 ja mersun plug-in voi olla enemmän uhka kuin mahdollisuus.

Kakkosauton päivitys onnistui jopa yllättävän hyvin. Rouva tykkää hankitusta Hyundai i20:sta ja minä voin vaihtaa ykkösauton sellaiseen kuin haluan.
 
C-sarjan mersu on kyllä niin pieni sisältä, että itku pääsee. Jos vanhemmat ovat alle 180cm pitkiä, niin silloin ehkä.
 
186cm olen itse. E-sarja karkaa budjetin yli, joten pitää miettiä muita vaihtoehtoja. Tuo C200 olisi ollut lastutettuna jopa mukavan pirteä. ~20-22t€:n budjettiin ei tahdo saada mitään kivan näköistä ja vähänkään pirteämpää farkkua joka pysyisi kasassa.
 
186cm olen itse. E-sarja karkaa budjetin yli, joten pitää miettiä muita vaihtoehtoja. Tuo C200 olisi ollut lastutettuna jopa mukavan pirteä. ~20-22t€:n budjettiin ei tahdo saada mitään kivan näköistä ja vähänkään pirteämpää farkkua joka pysyisi kasassa.

Niin meinasitko E:stä sitä uutta W213?
Eikös tuo W212 -10 eteenpäin mene budjettiin, toki kannattanee se facelift -13 eteenpäin ostaa. Penkkeinä ostaisin ne sporttipenkit jos löytyy, ne on aika leveitä ne peruspenkit.
Ihmisten vaatimukset (omatkin) on kyllä nousseet ajan kanssa. Meidän perheessä (siis vanhemilla) oli aikoinaan C-mersu farkku w203 ja sillä mentiin ihan täysikäisiksi asti kaikkinensa ja auto oli täynnä.
Silti itsestäkin tuntuu nykyään, että E-mersun tilat vähintään, kiitos.
 
W212 ei vain satu silmään, joten sitä en halua ostaa, pitäisi olla W213 ja se ei mene tuohon budjettiin.

Samaa tässä itsekin mietin, että Avensis ei tunnu yhtään isolta autolta kun koko perhe on kyydissä. Yksin ajaessa (90% ajasta ja kilometreistä) on ihan sama minkä kokoinen auto on kunhan penkki on hyvä ja auto on kiva ajaa, Avensis ei ole kiva ajaa.
 
Kannattaa nyt kuitenkin käydä katsomassa se 205 jos kiinnostaa. Ei ne penkit siellä ihan vaan näön vuoksi ole... Kyllä sinne lapset mahtuu.
 
Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?

Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?
Taka-akseli on ainakin erilainen. Vm 15-16 dsg-Caddystä meni aski sököksi 100tkm kohdalla ja ennen 200tkm meni poistoon(tämä auto oli siis taksikäytössä).
 
Haussa olisi luontoreissuille hieman korkeammalla maavaralla oleva pikkuauto. Metsäautoteille ym. Ei maastoon.

Mikä voisi olla hyvä merkki? Mielellään myös vähäpäästöinen kun en tarvitse isoa autoa. Budjettia on n. 20k€. Kiitosta :)
 
Uuden mallinen Suzuki Jimny olisi kyllä hieno, mutta ei niitä taida olla myynnissä, edes käytettynä ei löytynyt kuin vanhaa mallia.
 
Haussa olisi luontoreissuille hieman korkeammalla maavaralla oleva pikkuauto. Metsäautoteille ym. Ei maastoon.

Mikä voisi olla hyvä merkki? Mielellään myös vähäpäästöinen kun en tarvitse isoa autoa. Budjettia on n. 20k€. Kiitosta :)

Saab 96. Kääntyy ahtaassakin paikassa :P
 
Pakettiautona on, henkilöautona ei enää.


Ennakkomyynnissä jo, kohta saatavilla. Jos itsellä olisi tarvetta kakkosautolle, niin tuohan se olisi. Takapenkkihän lähtisi omassa käytössä jokatapauksessa pois heti ensimmäisenä joten pakuversio ei ongelma.

Uuden mallinen Suzuki Jimny olisi kyllä hieno, mutta ei niitä taida olla myynnissä, edes käytettynä ei löytynyt kuin vanhaa mallia.

Oikein 11 kpl löytyi nettiautosta, ja kaikki vanhaa mallia. Hyvin näyttää hintansa pitävän. Itsellä fetissi tuollaisiin ja tullut ajettua useampaakin yksilöä, ei koskaan omaa. Koskaan en kehdannut kovin pahoihin paikoihin mennä, mutta kyllähän tuollaisella vetää kasikkoa siinä missä citymaasturi on jo jumissa. Vanhemmista SJ malleista enemmän kokemusta kolmen yksilön verran ihan omana.
 
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2015 ->
- neliveto
- automaatti
- webasto
- farmari/pieni katumaasturi
- diesel/bensa/hybridi
- hinta alle 25k€

Tähän mennessä hyvänä vaihtoehtona b9 koppainen A4, mutta tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
 
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2015 ->
- neliveto
- automaatti
- webasto
- farmari/pieni katumaasturi
- diesel/bensa/hybridi
- hinta alle 25k€

Tähän mennessä hyvänä vaihtoehtona b9 koppainen A4, mutta tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.

 
Viimeksi muokattu:
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.


Hyvä vaihtoehto.

Mites tuollainen vähän ajettu korkeampi Insignia https://m.nettiauto.com/opel/insignia/11888475?vifAdCount=23&vifNav=Y

Peruutuskameran puute tosin ärsyttäisi itseäni kun on aika pitkä auto.

Tuollainen Insignia oli kuukauden verran vuokra-autona kun olin Ruotsissa työreissulla. Oli jotenkin lötkö ajettava ja ohjaus oli tunnoton. Verrokkina tuolloin oli Passat CC ja A4 B8.

Vaikka tässä näemmä teilataan ehdotukset yksi kerrallaan niin siitä huolimatta mielenkiintoisia ehdotuksia :tup:
 
Nettiauto

Onko mitään kokemusta tai muuta kommentoitavaa Infiniti FX35 autosta. Olisi valikoimaa suomessa ja kohtuullinen suorituskyky ja ihan näyttävä autokin, eikä kovin kallis. Miellyttävä ulkonäkö ja V6 kone + neliveto.
 
Ei edustusta Suomessa, korjaaminen tarpeen vaatiessa haastavaa, jälleenmyynti aika haastavaa. Samalla lailla Nissan kuin Lexus Toyota, mut Infinity ei koskaan ole lyönyt itseään läpi.
 
Motti taitaa olla sama kuin esimerkiksi 350Z:ssa, eli osaamista sen puolelta pitäisi Suomessakin olla. Aika rajusti on Suomenkin Infiniti tarjonnan hinnat tulleet näköjään alas, kun hengityskoneesta ollaan vetämässä pistotulppaa irti. :think:
 
Motti taitaa olla sama kuin esimerkiksi 350Z:ssa, eli osaamista sen puolelta pitäisi Suomessakin olla. Aika rajusti on Suomenkin Infiniti tarjonnan hinnat tulleet näköjään alas, kun hengityskoneesta ollaan vetämässä pistotulppaa irti. :think:
Koko "pohjalevy" on sama kuin 350Z / 370Z / Skyline 2001 -malleissa. Eli tuon puolesta luulisi perusosaa löytyvän moottori- / alustapuolelta.

Voisi "ostaa jos halvalla saa", muuten jotain muuta.
 
Hinnat tulleet alas monessakin erikoisemmassa autossa ja tuo Infiniti on ihan mielenkiintoinen laite. Olen luullut, että Nissan Murano olisi samaa mallia, mutta jostain syystä ei ole kyllä suorituskyvyltään samaa luokkaa ja päästöt on kuitenkin melko samat. 9 sek versus 7 sek sataseen, on siinä kuitenkin eroa jo ratin takana istuessa.

Jenkit taas on ihan ylihintaisia suomessa ja Lexus myös, mutta Infinity ja esim Mersun mallit, löytyy tarjontaa ja siedettäviä hintoja molemmista. Ei tarvis lähteä ulkomailta hakemaan.
 
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.

En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
 
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.

En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
Audi, bmw ainakin. On niitä vanhemmissakin, mutta toki harvinaisempia.
 
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.

En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
Niin kuin mainittu, esim. 2004 vuodesta lähtien lisävarusteena esim. A6:ssa. Kovin montaa ei ole vastaan tullut. Samoin taitaa ainakin 2007-> V70 Volvoissa olla, saattaa esim. Classiceissa olla jo yleisempi.
 
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.
Lexuksen LS 430 vm 2004 -> löytyy adaptiivinen vakkari lisävarusteena. Aika harvinaisia joten vaatii pidempää nettiauton kyttäämistä mutta loistavia matka-autoja. Uudemmassa kopassa vm 2007 eteenpäin se taitaakin olla vakiovaruste.
 
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2013 ->
- alle 135tkm
- neliveto
- automaatti
- vakkari (mielellään ratissa)
- golfbag ja kärry 180pv vuodesta mukana
- Sähköinen peräluukku
- nahkapenkit
- diesel tai hybridi vai sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€

Nyt alla V70 ja tykkään kovasti ajettavuudesta ja tilasta.
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...

Toisena minulla on 2016 Tiguan <- onko tästä kokemuksia
Musta hevonen M-B E (sedan/farmari)
Onko muita mitä pitää käydä tsekkaamassa...?


Niinhän siinä kävi että XC60 tuli pihaan.
Kävin Tiguan ajamassa, mutta pelkästään moottorin ruma käyntiääni sai kiertämään kaukaa.
Sisämelu oli infernaalinen V70 jälkeen.

XC60 täytti kaikki kriteerit (-16, 83tkm ym) Väri on vaan vähä... Onneksi on sentään helmiäisvalkoinen
auto.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€

Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...
Eikös diesel-hybridi XC60:t lähde jostain 55 tonnista ylöspäin?

Tuo voimalinja taisi olla tarjolla vain V60:ssä ennen XC:n 2020 mallia. Bensalla sitten löytyy hybridiä paljonkin.

E-mersun 300E Bluetech on varmaan pois luvuista koska on se "kilometri-hybridi" jolla ei sähköllä ajeta. Ennen siis nykyistä mallistoa (>40t eur).
 
F11 520d xDrive BMW kannattaa käydä katsomassa. Tai miksei G31 520d xDrive myös jos löytyy sopivaan hintaan. Kaikissa noissa on ratissa vakkarin napit, automaattivaihteisto, sähköinen peräluukku ja muikea ajettavuus (kunhan ovat kunnossa). Peräluukku on noissa myös tilava, vaihteisto on hyvä ja moottorina uusi B47 diesel, jossa ei ole vanhoja N47-dieselin ongelmia (2015 vuosimalleista eteenpäin).

https://www.nettiauto.com/bmw/520/11684215 tuossa yksi malliksi, hinta aavistuksen yli.
 
Eikös diesel-hybridi XC60:t lähde jostain 55 tonnista ylöspäin?

Tuo voimalinja taisi olla tarjolla vain V60:ssä ennen XC:n 2020 mallia. Bensalla sitten löytyy hybridiä paljonkin.

E-mersun 300E Bluetech on varmaan pois luvuista koska on se "kilometri-hybridi" jolla ei sähköllä ajeta. Ennen siis nykyistä mallistoa (>40t eur).

Tarkoitin siis Diesel tai hybridi.
Dieselhybridi tosiaan on kallis vielä
 
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2013 ->
- alle 135tkm
- neliveto
- automaatti
- vakkari (mielellään ratissa)
- golfbag ja kärry 180pv vuodesta mukana
- Sähköinen peräluukku
- nahkapenkit
- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€

Nyt alla V70 ja tykkään kovasti ajettavuudesta ja tilasta.
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...

Toisena minulla on 2016 Tiguan <- onko tästä kokemuksia
Musta hevonen M-B E (sedan/farmari)
Onko muita mitä pitää käydä tsekkaamassa...?
Oliko pakko olla täysnahat? Mitä nopeasti vilkaisin, niin ei tainnut löytyä yhtään mersua jos ei puolinahat kelpaa.
Mutta muuten jos kelpaa, niin listalta vaan valkkaamaan sopiva. Itse ottaisin ainoastaan 220 tai 250CDI. 250 voisi olla mukavampi nelivedon kanssa ilman softauksia.
Taitaa se vakkarikin olla kaikissa listaan mahtuvissa viiksessä eikä ratissa.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2013 ->
- alle 135tkm
- neliveto
- automaatti
- vakkari (mielellään ratissa)
- golfbag ja kärry 180pv vuodesta mukana
- Sähköinen peräluukku
- nahkapenkit
- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€

Nyt alla V70 ja tykkään kovasti ajettavuudesta ja tilasta.
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...
Mulla olis tulossa tuommonen myyntiin muuten mut on diesel...

Edit.
Ai niin, mutta postasitkin, että diesel kävis. Kiinnostaako XC60 AWD R-Design 2015?
 
@Manakuski
Kiitos tästä, en ollut BMW ajatellut ollenkaan...
@uggeli
täysnahka joo, siks M-B on hieman jäänyt, kun heikosti löytyy

Täytyy vkl vähä jalkatua katsomaan näitä
Kiitos, sain ideoita, ehkä liikaakin :)
 
Hmm, kahden vaiheilla tässä auton hankinnan kanssa. Eli reilun kokoinen perheauto hakusessa ja vaihtoehdoiksi päätyneet Opel Insignia 2018 farmari ja VW Passat GTE farmari 2017-2018. Molemmat ajettuina alle satkun. Molemmissa myös kolme pakollista varustetta eli adaptiivinen vakkari, vetokoukku ja peruutuskamera. Opel lähtisi noin 3000-4000 euroa halvemmalla.

Passat kyllä houkuttelisi edullisempien käyttökustannuksien takia, mutta ylimääräinen tekniikka ja DSG tietysti mietityttää. Onko VW-huolet turhia vai kannattaako odotella ylimääräisiä menoeriä? Onko aukoton merkkiliikkeen huoltokirja ns. pakollinen jos tulee jotain vastoinkäymisiä ettei tule VW:n puolelta vain kättä nenään? Voihan Opelistakin hajoilla osia jatkuvasti. Kummassakaan ei tietysti ole tehdastakuuta voimassa, mutta autoliikkeet tuntuvat kovasti nykyään tarjoavan omia lisämaksullisia takuitaan.
 
Pitäisi "kakkos"auto hommata talouteen ja itse löisin mieluiten kaksi kärpästä kerralla eli joku hyötyvehje kuljettamisen suhteen. Ajoa ei tule paljon joten tärkeintä on halpa ylläpito muuten. Paketti- tai lava-auto olisi silloin itselle se vaihtoehto. Hankinta hinta näissä on tietysti suurempi, kuin perus autoissa.

Onko näissä jotain sudenkuoppia tms tai muuten porukalla suosituksia? Lava-auto olisi miehekkäämpi vehje kulkea mökille tulevaisuudessa vähän paskemmallakin kelillä.
 
Pitäisi "kakkos"auto hommata talouteen ja itse löisin mieluiten kaksi kärpästä kerralla eli joku hyötyvehje kuljettamisen suhteen. Ajoa ei tule paljon joten tärkeintä on halpa ylläpito muuten. Paketti- tai lava-auto olisi silloin itselle se vaihtoehto. Hankinta hinta näissä on tietysti suurempi, kuin perus autoissa.

Onko näissä jotain sudenkuoppia tms tai muuten porukalla suosituksia? Lava-auto olisi miehekkäämpi vehje kulkea mökille tulevaisuudessa vähän paskemmallakin kelillä.
Lava-autot on kalliita ja yleensä 2-paikkaisia (tai verotettuja 5 paikkaisia).
Pakut ovat taas yleensä rupisia, mutta niitä saa helpommin 3-paikkaisina.

Jos tuolla mitään merkitystä. Tuntuu että ranskiksia kannattaa näissäkin välttää (yksi uudehko Masteri tossa pihalla ja vanhempi NV200 rellun koneella muualla :P ).

Hiluxi on kova luu - jos budjetti riittää. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 842
Viestejä
4 751 479
Jäsenet
77 394
Uusin jäsen
Korrelioosi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom