Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uudemmat dieselit ei kestä pätkäajoa saastelaitteiden tukkeutumatta, mutta samaa ongelmaa ei varmaan ole vm. 2003 Volvossa.Katsellu nyt volvoja koska mun silmään ei näy mitään muita järkeviä merkkejä/malleja tässä budjetissa. Miksi mun ei kannattaisi ostaa diesel autoa kaupunkipörräilyyn budjetilla 2000-3000e ja kohtuu vähällä ajolla (15-20tkm/v)? Samalla budjetilla dieselinä saa pienemmän kulutuksen, takuulla paremman varustelun ja yleensä kestävämmän tekniikan. Esim varmaankin legendastatuksen omaava volvo S80 D5 2003 on nyt vaan järkevämpi ja kestävämpi(?) verrattuna saman hintaseen bensavolvoon (2.4 vapari yhdistetty 9l satasella tai 250hp T5 9.5l satasella). Eikä nää verotkaa nyt järkyttävät oo ainakaa tän laskurin mukaan ja d5 on halvempi jo noin 7 tkm jälkeen. Tän budjetin dieselvolvossa on varmasti se n. 500tkm mittarissa kun bensassa ainakin 100tkm vähemmän ja corollassa ei varmaan edes 300tkm. Hyvän diesel yksilön luulisi kestävän se 700tkm.
Toki turbobensavolvoo ei kannata ostaa jos pelkää korkeata kulutusta ja se on vähän huono esimerkki, mutta otin sen siksi koska tän hintasissa volvoissa tuntuu olevan mun haluama minimivarustelu (vakkari, ei-ruma ulkonäkö, ei-ranskalaisten-tekemät sähköt ja kohtuu helppo huoltaa itse) ja yleensä lisää (oikeesti kestävä kori ja kone, dieselissä webasto). Toisaalta turbovolvon kulutus ja verolukemat oli yleensä samankaltaiset kuin samanhintasella takapotku bemarilla tai mersulla niin siitä voi saada vähän ideaa mun muihin vaihtoehtoihin.
Sitten kun vertaa järkevään bensa autoon esim johonki 2002 1.6l 110hp corollaan niin diesel on halvempi vasta 20-25tkm kohdalla. Mutta siltikin "luksus"varustelun omaava maantielaiva s80 on vain 150e kalliimpi vuodessa kun karvalakkimallin corolla. Kyllä mä melkeen maksaisin jo pelkästä vakkarista 150e vuodessa, kun ei tarvi ottaa sakkoja vahingossa tai vituttaa kanssa-autoilijoita kaasun pumppaamisella.
Vakuutuksien ero S80 d5, t5 ja corollan välillä on parikymppiä täysillä bonuksilla, niin niistä ei tarvi välittää.
Tulipa sekava selitys mutta onko tässä jotain mitä en oo ajatellu tai oon ajatellu väärin?
2 aikuista, 2 lasta ja 2 koiraaQashqai on hemmetin pieni auto loppupeleissä. Selkä menosuuntaan turvaistuimen kanssa etumatkustajalla on todella tukalaa.
Mikä on perheen kokoonpano? 2 aikuista ja 2 (vai 3) lasta?
Oliko nämä kokemukset qashqain vai tuon qashqai+2 kanssa? Käsittääkseni se on hieman isompi?Melkein suosittelisin kääntymään joko isompien farmareiden tai tila-autojen puoleen, mikäli kolmatta riviä haluaa käyttää muutenkin kuin tilapäisesti.
Mulla oli toisen sukupolven Qashqai pari päivää huollon sijaisautona ja ahtaus jäi kyllä mieleen. Meillä on 3 lasta. Takapenkki on todella ahdas, varsinkin kun turvaistuimet oli käytössä, penkkihän on selkeästi suunniteltu kahdelle.
Nyt kun päästiin puhumaan tila-autoista, niin mitä autoa suosittelisitte vanhan sitruunapatongin (C8) tilalle? 3 lasta pidetty nytten kahdessa rivissä, kun rauhoittaa kummasti matkantekoa ja jää keskelle käytävä. Mukana kulkee lisäksi koira ja useasti paljon tavaraa, 5kpl monoja ja kypäriä täyttää kummasti. Vanhintakaan ei viitsisi vielä istuttaa etupenkillä, mutta asia muuttuu vuodessa-parissa. Toisaalta vaimo ei halua istua takapenkillä.
Max 10v vanha Alhambra/Sharan, S-Max ja C4 grand picasso nyt pääkandidaatit (max. 20ke. Grand Tourneo Connect ei miellytä ja Galaxyt vaikuttaa hintavilta). VAG:in 2.0 TDI DSG6 vaihteistolla pitäis olla ok ainakin 2015 eteenpäin. Onko Fordin 2.0 turbo dieseleissä ja automaateissa huomioitavaa n. 2012 eteenpäin? Nykyisen sitikan metkut ei ole peläyttäneet 100tkm aikana, mutta pikkusen epäilyttää C4. 8 venttiilinen 1.6 hdi pitäis olla ok, mutta BMP6 vaihteistoa on moitittu.
Talismanin EDC-vaihteistosta on jonkin verran kokemusta ja kyllähän se toimii siinä missä muutkin, kun meno on tasaista ja ennakoitavaa. Risteyksissä tai dynaamisempaan ajoon se on ihan paska. Tietyissä tilanteissa arpoo pitkäänkin että vaihtaisiko alaspäin kun pitäisikin sujahtaa nopeasti johonkin väliin ja toiselle kytkimelle valittu vaihde on väärä. Sen jälkeen vaihdoin volkkarin DSG:hen ja se toimi paljon paljon paremmin samantehoisen koneen perässä. Maantiellä eroa ei huomaa.Espacessa on toimiva EDC-vaihteisto, vaihdot eivät tapahdu nykien ja meno on pehmeää ja sulavaa.
Itsellä oli vastaava siirtymä aikaisemmin ja auto vaihtui 807:sta w639 pitkään aut. nelikko Vitoon. Verothan maksaa paljon ja kaupunkipyörityksessä menee n. 11/100km. Matka-ajossa rauhallisesti ajaessa pääsee n.8litraan. Tästä uudempi nelikko on ns. Normaalin pakun korkuinen ja varmasti kuluttaa myös vähemmän. Meillä on 7henkeä ja koira. Lomareissut sujuu paljon kivuttomammin, kun tilaa on kaikilla riittävästi. Isossa autossa on ison auton huoltokulut, joka pitää ottaa huomioon.Nyt kun päästiin puhumaan tila-autoista, niin mitä autoa suosittelisitte vanhan sitruunapatongin (C8) tilalle? 3 lasta pidetty nytten kahdessa rivissä, kun rauhoittaa kummasti matkantekoa ja jää keskelle käytävä. Mukana kulkee lisäksi koira ja useasti paljon tavaraa, 5kpl monoja ja kypäriä täyttää kummasti. Vanhintakaan ei viitsisi vielä istuttaa etupenkillä, mutta asia muuttuu vuodessa-parissa. Toisaalta vaimo ei halua istua takapenkillä.
Max 10v vanha Alhambra/Sharan, S-Max ja C4 grand picasso nyt pääkandidaatit (max. 20ke. Grand Tourneo Connect ei miellytä ja Galaxyt vaikuttaa hintavilta). VAG:in 2.0 TDI DSG6 vaihteistolla pitäis olla ok ainakin 2015 eteenpäin. Onko Fordin 2.0 turbo dieseleissä ja automaateissa huomioitavaa n. 2012 eteenpäin? Nykyisen sitikan metkut ei ole peläyttäneet 100tkm aikana, mutta pikkusen epäilyttää C4. 8 venttiilinen 1.6 hdi pitäis olla ok, mutta BMP6 vaihteistoa on moitittu.
807/c8 paras ominaisuus oli henkilöautomainen polttoaineen kulutus. Iso Caddy voisi olla ok, jos ajettavuus kelpaa(itse ole ajanut yhellä, joka oli pirun levoton ajaa talvikelillä, kun kevyt perä yhdistettynä uraiseen tiehen). Fordilla tais olla joku Tourneo-malli jokseenkin vastaavaa kokoluokkaa.Tuo Vito on kylllä turhan iso meille. Nykyinen 807/C8 koko on aika sopiva ja irroitettavat penkit toimii hyvin. Valitettavasti tuoreemmat tila-autot tuntuu pienemmiltä. Keskieuroopasta voita eurovaneja saisi uudempiakin kai pihimmällä moottorillakin, mutta nykyisten rajoitusten aikaan ei onnistu hakea enkä tiedä olisiko järkeäkään. Nykyinen '03 peli alkaa sen verran rupsahtaa, että ei viitsisi enää korjailla. Täytyy vain testailla selvät vaihtoehdot ja koittaa löytää joku kompromissi.
Alhambra (ja samat kommentit koskevat myös Sharania) on kyllä mainio iso tila-auto. Penkit eivät tosin tässäkään ole irroitettavia.@manni voisi tulla kertomaan mielipiteensä Alhambrasta. Noita irroitettavia penkkejä ei liiemmin kait ole enää nykyisissä tila-autoissa.
807/c8 paras ominaisuus oli henkilöautomainen polttoaineen kulutus. Iso Caddy voisi olla ok, jos ajettavuus kelpaa(itse ole ajanut yhellä, joka oli pirun levoton ajaa talvikelillä, kun kevyt perä yhdistettynä uraiseen tiehen). Fordilla tais olla joku Tourneo-malli jokseenkin vastaavaa kokoluokkaa.
Alhambra (ja samat kommentit koskevat myös Sharania) on kyllä mainio iso tila-auto. Penkit eivät tosin tässäkään ole irroitettavia.
Tilaa on aikuisellekin riittävästi jonka penkkirivillä, penkkien mekanismit ovat jämäköitä ja kevyitä käyttää. Auto on millä vaan mittapuulla hiljainen ja alusta erittäin mukava. Caddyssä on penkkien mekanismit kömpelöitä, alusta lehtijousineen auttamattoman ikävä ja auto on meluisa.
Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?
Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?
Jos varmasti mallivuotta 2015 tai uudempi, niin ei noissa mitään valtavia sudenkuoppia taida olla. Touranissa käytettiin ykköskorimallin loppuun asti sitä vanhaa 1.4 TSI konetta jonka ketjujakopää on susi, vaikka melkein kaikissa muissa malleissa oli jo monta vuotta ollut hihnakoneita. Touranin uusi korimalli tuli kai just 2015 ja siinä on jo hihnakoneet käytössä.
On 2.0 TDI ja DSG. Märkäkytkimiset 6-pykäläiset DSG:t joita noissakin on, on luotettavan maineessa. Ei ole vaihteistosta eikä koneesta mitään pahaa sanottavaa.Sulla varmaan TDI, mutta onko DSG vai manuaali? Kommentit DSG:stä kiinnostaa. Entä sähköiset liuku-ovet, toimivatko luotettavasti? Olisin mielummin ilman, mutta ei taida olla mahdollista uudempien mallien kohdalla.
186cm olen itse. E-sarja karkaa budjetin yli, joten pitää miettiä muita vaihtoehtoja. Tuo C200 olisi ollut lastutettuna jopa mukavan pirteä. ~20-22t€:n budjettiin ei tahdo saada mitään kivan näköistä ja vähänkään pirteämpää farkkua joka pysyisi kasassa.
Taka-akseli on ainakin erilainen. Vm 15-16 dsg-Caddystä meni aski sököksi 100tkm kohdalla ja ennen 200tkm meni poistoon(tämä auto oli siis taksikäytössä).Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?
Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?
Haussa olisi luontoreissuille hieman korkeammalla maavaralla oleva pikkuauto. Metsäautoteille ym. Ei maastoon.
Mikä voisi olla hyvä merkki? Mielellään myös vähäpäästöinen kun en tarvitse isoa autoa. Budjettia on n. 20k€. Kiitosta
Pakettiautona on, henkilöautona ei enää.
Uuden mallinen Suzuki Jimny olisi kyllä hieno, mutta ei niitä taida olla myynnissä, edes käytettynä ei löytynyt kuin vanhaa mallia.
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:
- vm. 2015 ->
- neliveto
- automaatti
- webasto
- farmari/pieni katumaasturi
- diesel/bensa/hybridi
- hinta alle 25k€
Tähän mennessä hyvänä vaihtoehtona b9 koppainen A4, mutta tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.
Mites tuollainen vähän ajettu korkeampi Insignia https://m.nettiauto.com/opel/insignia/11888475?vifAdCount=23&vifNav=Y
Peruutuskameran puute tosin ärsyttäisi itseäni kun on aika pitkä auto.
Koko "pohjalevy" on sama kuin 350Z / 370Z / Skyline 2001 -malleissa. Eli tuon puolesta luulisi perusosaa löytyvän moottori- / alustapuolelta.Motti taitaa olla sama kuin esimerkiksi 350Z:ssa, eli osaamista sen puolelta pitäisi Suomessakin olla. Aika rajusti on Suomenkin Infiniti tarjonnan hinnat tulleet näköjään alas, kun hengityskoneesta ollaan vetämässä pistotulppaa irti.
Audi, bmw ainakin. On niitä vanhemmissakin, mutta toki harvinaisempia.Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.
En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..