Mikä auto minulle?

Kiitti näistä vastauksista. Ehkä ostan sen 3.0tdi farkkuaudin, kun moottori on tuttu ja jonka laitan pakuksi. Ainakin miellyttävä ajaa ja pientä ruosteongelmaa lukuunottamatta luotettava peli (varsinkin jos ketjunkiristin vaihdettu).
 
Kompa33:lta hyvä vastaus verrata dieseliä juurikin siihen vastaavaan bensaan. Monelta tuppaa tämä unohtumaan, itsekin yllätyttiin kun pähkäiltiin jonkun automallin ostoa dieselinä ja yllättäen diesel maksoikin itsensä takaisin jo alle 10tkm/vuosi kilometreillä.
 
Katsellu nyt volvoja koska mun silmään ei näy mitään muita järkeviä merkkejä/malleja tässä budjetissa. Miksi mun ei kannattaisi ostaa diesel autoa kaupunkipörräilyyn budjetilla 2000-3000e ja kohtuu vähällä ajolla (15-20tkm/v)? Samalla budjetilla dieselinä saa pienemmän kulutuksen, takuulla paremman varustelun ja yleensä kestävämmän tekniikan. Esim varmaankin legendastatuksen omaava volvo S80 D5 2003 on nyt vaan järkevämpi ja kestävämpi(?) verrattuna saman hintaseen bensavolvoon (2.4 vapari yhdistetty 9l satasella tai 250hp T5 9.5l satasella). Eikä nää verotkaa nyt järkyttävät oo ainakaa tän laskurin mukaan ja d5 on halvempi jo noin 7 tkm jälkeen. Tän budjetin dieselvolvossa on varmasti se n. 500tkm mittarissa kun bensassa ainakin 100tkm vähemmän ja corollassa ei varmaan edes 300tkm. Hyvän diesel yksilön luulisi kestävän se 700tkm.

Toki turbobensavolvoo ei kannata ostaa jos pelkää korkeata kulutusta ja se on vähän huono esimerkki, mutta otin sen siksi koska tän hintasissa volvoissa tuntuu olevan mun haluama minimivarustelu (vakkari, ei-ruma ulkonäkö, ei-ranskalaisten-tekemät sähköt ja kohtuu helppo huoltaa itse) ja yleensä lisää (oikeesti kestävä kori ja kone, dieselissä webasto). Toisaalta turbovolvon kulutus ja verolukemat oli yleensä samankaltaiset kuin samanhintasella takapotku bemarilla tai mersulla niin siitä voi saada vähän ideaa mun muihin vaihtoehtoihin.

rkkyCpO.png

Sitten kun vertaa järkevään bensa autoon esim johonki 2002 1.6l 110hp corollaan niin diesel on halvempi vasta 20-25tkm kohdalla. Mutta siltikin "luksus"varustelun omaava maantielaiva s80 on vain 150e kalliimpi vuodessa kun karvalakkimallin corolla. Kyllä mä melkeen maksaisin jo pelkästä vakkarista 150e vuodessa, kun ei tarvi ottaa sakkoja vahingossa tai vituttaa kanssa-autoilijoita kaasun pumppaamisella.

1ZjIDQ6.png

Vakuutuksien ero S80 d5, t5 ja corollan välillä on parikymppiä täysillä bonuksilla, niin niistä ei tarvi välittää.

Tulipa sekava selitys mutta onko tässä jotain mitä en oo ajatellu tai oon ajatellu väärin?
Uudemmat dieselit ei kestä pätkäajoa saastelaitteiden tukkeutumatta, mutta samaa ongelmaa ei varmaan ole vm. 2003 Volvossa.
 
Kellään kokemuksia nissanin qashqai+2 mallista? Mahtuuko sinne taakse nelivuotias turvavyöistuimen kanssa? Mahtuuko keskiriville toisen lapsen istuin selkä menosuuntaan kunnolla niin, että edessäkim mahtuisi vielä istumaan? Onkohan viimeisen penkkirivin käyttö hankalaa kun nelivuotiaalle pitää vielä käydä itse laittamassa vyöt kiinni?
 
Qashqai on hemmetin pieni auto loppupeleissä. Selkä menosuuntaan turvaistuimen kanssa etumatkustajalla on todella tukalaa.

Mikä on perheen kokoonpano? 2 aikuista ja 2 (vai 3) lasta?
 
Melkein suosittelisin kääntymään joko isompien farmareiden tai tila-autojen puoleen, mikäli kolmatta riviä haluaa käyttää muutenkin kuin tilapäisesti.

Mulla oli toisen sukupolven Qashqai pari päivää huollon sijaisautona ja ahtaus jäi kyllä mieleen. Meillä on 3 lasta. Takapenkki on todella ahdas, varsinkin kun turvaistuimet oli käytössä, penkkihän on selkeästi suunniteltu kahdelle.
 
Melkein suosittelisin kääntymään joko isompien farmareiden tai tila-autojen puoleen, mikäli kolmatta riviä haluaa käyttää muutenkin kuin tilapäisesti.

Mulla oli toisen sukupolven Qashqai pari päivää huollon sijaisautona ja ahtaus jäi kyllä mieleen. Meillä on 3 lasta. Takapenkki on todella ahdas, varsinkin kun turvaistuimet oli käytössä, penkkihän on selkeästi suunniteltu kahdelle.
Oliko nämä kokemukset qashqain vai tuon qashqai+2 kanssa? Käsittääkseni se on hieman isompi?
 
Qashqain. Eikös nuo ole takakonttia lukuunottamatta suht sama auto? Takapenkin leveys oli lähinnä se, joka aiheutti harmia. Toki, jos on kaksi lasta, ei sillä keskipaikalla niin väliä ole.
 
Nyt kun päästiin puhumaan tila-autoista, niin mitä autoa suosittelisitte vanhan sitruunapatongin (C8) tilalle? 3 lasta pidetty nytten kahdessa rivissä, kun rauhoittaa kummasti matkantekoa ja jää keskelle käytävä. Mukana kulkee lisäksi koira ja useasti paljon tavaraa, 5kpl monoja ja kypäriä täyttää kummasti. Vanhintakaan ei viitsisi vielä istuttaa etupenkillä, mutta asia muuttuu vuodessa-parissa. Toisaalta vaimo ei halua istua takapenkillä.

Max 10v vanha Alhambra/Sharan, S-Max ja C4 grand picasso nyt pääkandidaatit (max. 20ke. Grand Tourneo Connect ei miellytä ja Galaxyt vaikuttaa hintavilta). VAG:in 2.0 TDI DSG6 vaihteistolla pitäis olla ok ainakin 2015 eteenpäin. Onko Fordin 2.0 turbo dieseleissä ja automaateissa huomioitavaa n. 2012 eteenpäin? Nykyisen sitikan metkut ei ole peläyttäneet 100tkm aikana, mutta pikkusen epäilyttää C4. 8 venttiilinen 1.6 hdi pitäis olla ok, mutta BMP6 vaihteistoa on moitittu.
 
Nyt kun päästiin puhumaan tila-autoista, niin mitä autoa suosittelisitte vanhan sitruunapatongin (C8) tilalle? 3 lasta pidetty nytten kahdessa rivissä, kun rauhoittaa kummasti matkantekoa ja jää keskelle käytävä. Mukana kulkee lisäksi koira ja useasti paljon tavaraa, 5kpl monoja ja kypäriä täyttää kummasti. Vanhintakaan ei viitsisi vielä istuttaa etupenkillä, mutta asia muuttuu vuodessa-parissa. Toisaalta vaimo ei halua istua takapenkillä.

Max 10v vanha Alhambra/Sharan, S-Max ja C4 grand picasso nyt pääkandidaatit (max. 20ke. Grand Tourneo Connect ei miellytä ja Galaxyt vaikuttaa hintavilta). VAG:in 2.0 TDI DSG6 vaihteistolla pitäis olla ok ainakin 2015 eteenpäin. Onko Fordin 2.0 turbo dieseleissä ja automaateissa huomioitavaa n. 2012 eteenpäin? Nykyisen sitikan metkut ei ole peläyttäneet 100tkm aikana, mutta pikkusen epäilyttää C4. 8 venttiilinen 1.6 hdi pitäis olla ok, mutta BMP6 vaihteistoa on moitittu.

Jos pakettiautomaisuus ei pelota, niin Caddy Maxi 7-paikalla ja 2.0 TDI:llä ( sekä omien mieltymysten mukaisesti 4motionilla ja DSG:llä ) voisi olla ihan kohtuullinen perusauto.
Mersun V-sarja / Vito Tourer olisi hyvä, mutta menee liian kalliiksi, samoin kuin Caravelle.

Fordin diesel / automaatti kombon pitäisi olla kohtuullisen luotettava, ongelmat ovat olleet yleensä kaksoiskytkinlaatikoissa.

Kaveri osti kakkosautoksi Corolla Verson tilalle kuukausi sitten 2014 mallisen bensa C4 Grand Picasson 165 heppaisella THP koneella, on ainakin nyt ollut varsin tyytyväinen ostokseensa.
 
Ei ole kokemusta noista. Minulla on ollut ensimmäisen mallin Pösö 5008 THP156 koneella (ei enää ikinä), Fordin Grand C-Max ja nyt Rellun Espace.

Espacea lukuunottamatta, 5008:ssa oli parempi tilankäyttö verrattuna Fordiin. Fordissa taasen oli liukuovet. Espace on sitten kertaluokkaa noita isompi ja mukavampi.
 
Mun käsittääkseni kaikki thp:t on riskaapelejä ainakin jakoketjuongelmien ja imusarjan karstoittumisen takia. No niissä ei kai sentään yleensä tule moottoririkkoa VAG:n TSI tyyliin, mutta herjaa herkästi moottorivikaa enkä tiedä onko nykyisetkään korjausketjut luotettavampia. Tuota samaa thp:tä on kai bemareissa ja mineissä?

@Sonic Empire Oliko sulla myös BMP vaihteisto pösössä? Oliko sen kanssa ongelmia?

Pitänee yrittää löytää Espace jostain. Noita uudenmallisia on vaan vähän ja arvokkaita.
 
Pösö oli manuaali, kuten myös Ford. Kävin ennen sen ostamista koeajamassa Grand Picasson BMP-vaihteistolla enkä hirveästi pitänyt sen tavasta toimia ja vaihtaa. Silloin toki ainoa verrokki automaatissa oli appiukon Mersun W220 S500, joten aika hataralla pohjalla.

Espacessa on toimiva EDC-vaihteisto, vaihdot eivät tapahdu nykien ja meno on pehmeää ja sulavaa. Nelipyöräohjaus muuttuu ajoprofiilin mukaan, kaupungissa ketterä ja omaa hämmästyttävän pienen kääntöympyrän, maantiellä sitten vakaata. Espacen tilat on aivan eri luokassa noihin kahteen aiempaan tila-autoon verrattuna. Takajalkatilaa on vähintäänkin riittävästi ja kolmannellekin riville menee aikuinen pidemmänkin matkan. Tietysti pitää muistaa se, että painivat eri luokassa. 5008:n ja Grand C-maxin verrokkina pitäisi käyttää Grand Sceniciä.
 
Tuohon mainitsemaani kaverin THP Grand Picassoon on vaihdettu takuuseen uusi kone 98 tkm kohdilla, autolla on nyt menty vajaat 120 tkm.
Vaihdon tehneen liikkeen ( Auto-Suni ) mukaan edellinen kone oli kokenut täystuhon jaon hyppäämisen seurauksena.
 
Espacessa on toimiva EDC-vaihteisto, vaihdot eivät tapahdu nykien ja meno on pehmeää ja sulavaa.
Talismanin EDC-vaihteistosta on jonkin verran kokemusta ja kyllähän se toimii siinä missä muutkin, kun meno on tasaista ja ennakoitavaa. Risteyksissä tai dynaamisempaan ajoon se on ihan paska. Tietyissä tilanteissa arpoo pitkäänkin että vaihtaisiko alaspäin kun pitäisikin sujahtaa nopeasti johonkin väliin ja toiselle kytkimelle valittu vaihde on väärä. Sen jälkeen vaihdoin volkkarin DSG:hen ja se toimi paljon paljon paremmin samantehoisen koneen perässä. Maantiellä eroa ei huomaa.
 
Nyt kun päästiin puhumaan tila-autoista, niin mitä autoa suosittelisitte vanhan sitruunapatongin (C8) tilalle? 3 lasta pidetty nytten kahdessa rivissä, kun rauhoittaa kummasti matkantekoa ja jää keskelle käytävä. Mukana kulkee lisäksi koira ja useasti paljon tavaraa, 5kpl monoja ja kypäriä täyttää kummasti. Vanhintakaan ei viitsisi vielä istuttaa etupenkillä, mutta asia muuttuu vuodessa-parissa. Toisaalta vaimo ei halua istua takapenkillä.

Max 10v vanha Alhambra/Sharan, S-Max ja C4 grand picasso nyt pääkandidaatit (max. 20ke. Grand Tourneo Connect ei miellytä ja Galaxyt vaikuttaa hintavilta). VAG:in 2.0 TDI DSG6 vaihteistolla pitäis olla ok ainakin 2015 eteenpäin. Onko Fordin 2.0 turbo dieseleissä ja automaateissa huomioitavaa n. 2012 eteenpäin? Nykyisen sitikan metkut ei ole peläyttäneet 100tkm aikana, mutta pikkusen epäilyttää C4. 8 venttiilinen 1.6 hdi pitäis olla ok, mutta BMP6 vaihteistoa on moitittu.
Itsellä oli vastaava siirtymä aikaisemmin ja auto vaihtui 807:sta w639 pitkään aut. nelikko Vitoon. Verothan maksaa paljon ja kaupunkipyörityksessä menee n. 11/100km. Matka-ajossa rauhallisesti ajaessa pääsee n.8litraan. Tästä uudempi nelikko on ns. Normaalin pakun korkuinen ja varmasti kuluttaa myös vähemmän. Meillä on 7henkeä ja koira. Lomareissut sujuu paljon kivuttomammin, kun tilaa on kaikilla riittävästi. Isossa autossa on ison auton huoltokulut, joka pitää ottaa huomioon.
 
Tuo Vito on kylllä turhan iso meille. Nykyinen 807/C8 koko on aika sopiva ja irroitettavat penkit toimii hyvin. Valitettavasti tuoreemmat tila-autot tuntuu pienemmiltä. Keskieuroopasta voita eurovaneja saisi uudempiakin kai pihimmällä moottorillakin, mutta nykyisten rajoitusten aikaan ei onnistu hakea enkä tiedä olisiko järkeäkään. Nykyinen '03 peli alkaa sen verran rupsahtaa, että ei viitsisi enää korjailla. Täytyy vain testailla selvät vaihtoehdot ja koittaa löytää joku kompromissi.
 
Tuo Vito on kylllä turhan iso meille. Nykyinen 807/C8 koko on aika sopiva ja irroitettavat penkit toimii hyvin. Valitettavasti tuoreemmat tila-autot tuntuu pienemmiltä. Keskieuroopasta voita eurovaneja saisi uudempiakin kai pihimmällä moottorillakin, mutta nykyisten rajoitusten aikaan ei onnistu hakea enkä tiedä olisiko järkeäkään. Nykyinen '03 peli alkaa sen verran rupsahtaa, että ei viitsisi enää korjailla. Täytyy vain testailla selvät vaihtoehdot ja koittaa löytää joku kompromissi.
807/c8 paras ominaisuus oli henkilöautomainen polttoaineen kulutus. Iso Caddy voisi olla ok, jos ajettavuus kelpaa(itse ole ajanut yhellä, joka oli pirun levoton ajaa talvikelillä, kun kevyt perä yhdistettynä uraiseen tiehen). Fordilla tais olla joku Tourneo-malli jokseenkin vastaavaa kokoluokkaa.
 
@manni voisi tulla kertomaan mielipiteensä Alhambrasta. Noita irroitettavia penkkejä ei liiemmin kait ole enää nykyisissä tila-autoissa.
Alhambra (ja samat kommentit koskevat myös Sharania) on kyllä mainio iso tila-auto. Penkit eivät tosin tässäkään ole irroitettavia.

Tilaa on aikuisellekin riittävästi jonka penkkirivillä, penkkien mekanismit ovat jämäköitä ja kevyitä käyttää. Auto on millä vaan mittapuulla hiljainen ja alusta erittäin mukava. Caddyssä on penkkien mekanismit kömpelöitä, alusta lehtijousineen auttamattoman ikävä ja auto on meluisa. :kahvi:
 
807/c8 paras ominaisuus oli henkilöautomainen polttoaineen kulutus. Iso Caddy voisi olla ok, jos ajettavuus kelpaa(itse ole ajanut yhellä, joka oli pirun levoton ajaa talvikelillä, kun kevyt perä yhdistettynä uraiseen tiehen). Fordilla tais olla joku Tourneo-malli jokseenkin vastaavaa kokoluokkaa.

Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?

Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?
 
Alhambra (ja samat kommentit koskevat myös Sharania) on kyllä mainio iso tila-auto. Penkit eivät tosin tässäkään ole irroitettavia.

Tilaa on aikuisellekin riittävästi jonka penkkirivillä, penkkien mekanismit ovat jämäköitä ja kevyitä käyttää. Auto on millä vaan mittapuulla hiljainen ja alusta erittäin mukava. Caddyssä on penkkien mekanismit kömpelöitä, alusta lehtijousineen auttamattoman ikävä ja auto on meluisa. :kahvi:

Sulla varmaan TDI, mutta onko DSG vai manuaali? Kommentit DSG:stä kiinnostaa. Entä sähköiset liuku-ovet, toimivatko luotettavasti? Olisin mielummin ilman, mutta ei taida olla mahdollista uudempien mallien kohdalla.

Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?

Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?

Hihnalliset TSI-mallit pitäisi olla luotettavampia.

Jos varmasti mallivuotta 2015 tai uudempi, niin ei noissa mitään valtavia sudenkuoppia taida olla. Touranissa käytettiin ykköskorimallin loppuun asti sitä vanhaa 1.4 TSI konetta jonka ketjujakopää on susi, vaikka melkein kaikissa muissa malleissa oli jo monta vuotta ollut hihnakoneita. Touranin uusi korimalli tuli kai just 2015 ja siinä on jo hihnakoneet käytössä.
 
Sulla varmaan TDI, mutta onko DSG vai manuaali? Kommentit DSG:stä kiinnostaa. Entä sähköiset liuku-ovet, toimivatko luotettavasti? Olisin mielummin ilman, mutta ei taida olla mahdollista uudempien mallien kohdalla.
On 2.0 TDI ja DSG. Märkäkytkimiset 6-pykäläiset DSG:t joita noissakin on, on luotettavan maineessa. Ei ole vaihteistosta eikä koneesta mitään pahaa sanottavaa.

Sähköiset liukuovet omassakin. Ne toimivat talvella hyvin, kunhan on mahdollisuus lämmittää auto hyvin esim. sähköllä tai on lämmin talli. Meille tuli pakollisehkona hankintana sisätilalämmittimen pistoke, että saatiin kabiini lämpeämään riittävästi. Liukuoven tiivisteiden sisällä on anturit, jos tiivisteet ovat kovin jäässä, auto luulee että oven edessä jotain eikä ovi mene kiinni.
 
Onko kenelläkään kokemuksia MB C-sarjasta -14-> (w/s205)? Mietin menisikö C200 bensana käyttiksenä vai jäävätkö takapenkin tilat pieniksi kahden lapsen kanssa (5v ja 9v tällä hetkellä). C350e olisi toisaalta tehokkaampi, mutta painoa on 300kg enemmän vs C200 ja mersun plug-in voi olla enemmän uhka kuin mahdollisuus.

Kakkosauton päivitys onnistui jopa yllättävän hyvin. Rouva tykkää hankitusta Hyundai i20:sta ja minä voin vaihtaa ykkösauton sellaiseen kuin haluan.
 
C-sarjan mersu on kyllä niin pieni sisältä, että itku pääsee. Jos vanhemmat ovat alle 180cm pitkiä, niin silloin ehkä.
 
186cm olen itse. E-sarja karkaa budjetin yli, joten pitää miettiä muita vaihtoehtoja. Tuo C200 olisi ollut lastutettuna jopa mukavan pirteä. ~20-22t€:n budjettiin ei tahdo saada mitään kivan näköistä ja vähänkään pirteämpää farkkua joka pysyisi kasassa.
 
186cm olen itse. E-sarja karkaa budjetin yli, joten pitää miettiä muita vaihtoehtoja. Tuo C200 olisi ollut lastutettuna jopa mukavan pirteä. ~20-22t€:n budjettiin ei tahdo saada mitään kivan näköistä ja vähänkään pirteämpää farkkua joka pysyisi kasassa.

Niin meinasitko E:stä sitä uutta W213?
Eikös tuo W212 -10 eteenpäin mene budjettiin, toki kannattanee se facelift -13 eteenpäin ostaa. Penkkeinä ostaisin ne sporttipenkit jos löytyy, ne on aika leveitä ne peruspenkit.
Ihmisten vaatimukset (omatkin) on kyllä nousseet ajan kanssa. Meidän perheessä (siis vanhemilla) oli aikoinaan C-mersu farkku w203 ja sillä mentiin ihan täysikäisiksi asti kaikkinensa ja auto oli täynnä.
Silti itsestäkin tuntuu nykyään, että E-mersun tilat vähintään, kiitos.
 
W212 ei vain satu silmään, joten sitä en halua ostaa, pitäisi olla W213 ja se ei mene tuohon budjettiin.

Samaa tässä itsekin mietin, että Avensis ei tunnu yhtään isolta autolta kun koko perhe on kyydissä. Yksin ajaessa (90% ajasta ja kilometreistä) on ihan sama minkä kokoinen auto on kunhan penkki on hyvä ja auto on kiva ajaa, Avensis ei ole kiva ajaa.
 
Kannattaa nyt kuitenkin käydä katsomassa se 205 jos kiinnostaa. Ei ne penkit siellä ihan vaan näön vuoksi ole... Kyllä sinne lapset mahtuu.
 
Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?

Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?
Taka-akseli on ainakin erilainen. Vm 15-16 dsg-Caddystä meni aski sököksi 100tkm kohdalla ja ennen 200tkm meni poistoon(tämä auto oli siis taksikäytössä).
 
Haussa olisi luontoreissuille hieman korkeammalla maavaralla oleva pikkuauto. Metsäautoteille ym. Ei maastoon.

Mikä voisi olla hyvä merkki? Mielellään myös vähäpäästöinen kun en tarvitse isoa autoa. Budjettia on n. 20k€. Kiitosta :)
 
Uuden mallinen Suzuki Jimny olisi kyllä hieno, mutta ei niitä taida olla myynnissä, edes käytettynä ei löytynyt kuin vanhaa mallia.
 
Haussa olisi luontoreissuille hieman korkeammalla maavaralla oleva pikkuauto. Metsäautoteille ym. Ei maastoon.

Mikä voisi olla hyvä merkki? Mielellään myös vähäpäästöinen kun en tarvitse isoa autoa. Budjettia on n. 20k€. Kiitosta :)

Saab 96. Kääntyy ahtaassakin paikassa :P
 
Pakettiautona on, henkilöautona ei enää.


Ennakkomyynnissä jo, kohta saatavilla. Jos itsellä olisi tarvetta kakkosautolle, niin tuohan se olisi. Takapenkkihän lähtisi omassa käytössä jokatapauksessa pois heti ensimmäisenä joten pakuversio ei ongelma.

Uuden mallinen Suzuki Jimny olisi kyllä hieno, mutta ei niitä taida olla myynnissä, edes käytettynä ei löytynyt kuin vanhaa mallia.

Oikein 11 kpl löytyi nettiautosta, ja kaikki vanhaa mallia. Hyvin näyttää hintansa pitävän. Itsellä fetissi tuollaisiin ja tullut ajettua useampaakin yksilöä, ei koskaan omaa. Koskaan en kehdannut kovin pahoihin paikoihin mennä, mutta kyllähän tuollaisella vetää kasikkoa siinä missä citymaasturi on jo jumissa. Vanhemmista SJ malleista enemmän kokemusta kolmen yksilön verran ihan omana.
 
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2015 ->
- neliveto
- automaatti
- webasto
- farmari/pieni katumaasturi
- diesel/bensa/hybridi
- hinta alle 25k€

Tähän mennessä hyvänä vaihtoehtona b9 koppainen A4, mutta tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
 
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2015 ->
- neliveto
- automaatti
- webasto
- farmari/pieni katumaasturi
- diesel/bensa/hybridi
- hinta alle 25k€

Tähän mennessä hyvänä vaihtoehtona b9 koppainen A4, mutta tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.

 
Viimeksi muokattu:
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.


Hyvä vaihtoehto.

Mites tuollainen vähän ajettu korkeampi Insignia https://m.nettiauto.com/opel/insignia/11888475?vifAdCount=23&vifNav=Y

Peruutuskameran puute tosin ärsyttäisi itseäni kun on aika pitkä auto.

Tuollainen Insignia oli kuukauden verran vuokra-autona kun olin Ruotsissa työreissulla. Oli jotenkin lötkö ajettava ja ohjaus oli tunnoton. Verrokkina tuolloin oli Passat CC ja A4 B8.

Vaikka tässä näemmä teilataan ehdotukset yksi kerrallaan niin siitä huolimatta mielenkiintoisia ehdotuksia :tup:
 
Nettiauto

Onko mitään kokemusta tai muuta kommentoitavaa Infiniti FX35 autosta. Olisi valikoimaa suomessa ja kohtuullinen suorituskyky ja ihan näyttävä autokin, eikä kovin kallis. Miellyttävä ulkonäkö ja V6 kone + neliveto.
 
Ei edustusta Suomessa, korjaaminen tarpeen vaatiessa haastavaa, jälleenmyynti aika haastavaa. Samalla lailla Nissan kuin Lexus Toyota, mut Infinity ei koskaan ole lyönyt itseään läpi.
 
Motti taitaa olla sama kuin esimerkiksi 350Z:ssa, eli osaamista sen puolelta pitäisi Suomessakin olla. Aika rajusti on Suomenkin Infiniti tarjonnan hinnat tulleet näköjään alas, kun hengityskoneesta ollaan vetämässä pistotulppaa irti. :think:
 
Motti taitaa olla sama kuin esimerkiksi 350Z:ssa, eli osaamista sen puolelta pitäisi Suomessakin olla. Aika rajusti on Suomenkin Infiniti tarjonnan hinnat tulleet näköjään alas, kun hengityskoneesta ollaan vetämässä pistotulppaa irti. :think:
Koko "pohjalevy" on sama kuin 350Z / 370Z / Skyline 2001 -malleissa. Eli tuon puolesta luulisi perusosaa löytyvän moottori- / alustapuolelta.

Voisi "ostaa jos halvalla saa", muuten jotain muuta.
 
Hinnat tulleet alas monessakin erikoisemmassa autossa ja tuo Infiniti on ihan mielenkiintoinen laite. Olen luullut, että Nissan Murano olisi samaa mallia, mutta jostain syystä ei ole kyllä suorituskyvyltään samaa luokkaa ja päästöt on kuitenkin melko samat. 9 sek versus 7 sek sataseen, on siinä kuitenkin eroa jo ratin takana istuessa.

Jenkit taas on ihan ylihintaisia suomessa ja Lexus myös, mutta Infinity ja esim Mersun mallit, löytyy tarjontaa ja siedettäviä hintoja molemmista. Ei tarvis lähteä ulkomailta hakemaan.
 
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.

En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
 
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.

En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
Audi, bmw ainakin. On niitä vanhemmissakin, mutta toki harvinaisempia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 623
Viestejä
4 511 276
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom