Mikä auto minulle?

Corolla Verso voisi mennä. Ainakin omat kokemukset olivat positiivisia. Jonkun vuosimallin 1.8 saattoi saada öljyä, mutta omassa -06 mallissa ei ollut ongelmia.
 
Megane on pätevä perusauto, jolla on vielä mukava ajaakin. Katsele jotain 2012-2014 haarukkaa tai sitten suoraan -17+ koska 2015 mallivuosi vaihtui. Voit mielenkiinnosta katsella ruotsista tai saksasta paremmin varusteltuja malleja kun sulla ei ole vaihtoautoa taakkana, huomioit vaan, että on penkinlämppärit mukana.

Vähän peruspektiiviä siihen "pätevyyteen" luotettavuuden/toimivuuden näkökulmasta:

Katsastustilasto, 2014 käyttöön otetut autot:


Hylkäysprosentti Renault Megane 14.2 % (kilometrejä keskimäärin 88000)

Hylkäysprosentti Ford Focus 4.5% (kilometrejä keskimäärin 86000)

Hylkäysprosentti Volkswagen Golf 2.6% (kilometrejä keskimäärin 96000)

Hylkäysprosentti Toyota Avensis 1.8 % (kilometrejä keskimäärin 103000)

Hylkäysprosentti Toyota Auris 1.9 % (kilometrejä keskimäärin 80000)
 
Työkaveri heitti hyvän pointin, etten välttämättä tarvitse edes noin kallista autoa. Atuolla ei kumminkaan tule päivittäistä ajoa. Mikäli ostasin jonkun 2-4k€ auton, niin siihen en ottaisi kaskoa. Tuohon Avensikseen kasko maksaa 1k€ vuodessa. Mikä olisi järkevä auto tuossa 2-4k€ luokassa :hmm:

Se on ihan siinä ja tässä, että kannattaako tuollaiseen '08 vuosimallin Avensikseen nyt ottaa mitään älyttömän laajaa kaskoa ylipäätänsä. Äkkiseltään laskettuna en pääse tonniin vuodessa millään laskurilla. Halvimmillaan näyttäisi olevan osakasko+liikenne 350 euron vuosimaksua.
 
Työkaveri heitti hyvän pointin, etten välttämättä tarvitse edes noin kallista autoa. Atuolla ei kumminkaan tule päivittäistä ajoa. Mikäli ostasin jonkun 2-4k€ auton, niin siihen en ottaisi kaskoa. Tuohon Avensikseen kasko maksaa 1k€ vuodessa. Mikä olisi järkevä auto tuossa 2-4k€ luokassa :hmm:

Käy koeajamassa miltä Corolla/Auris (2005 alkaen) tuntuu ajossa. Luotettavuus ja kustannukset kohdallaan, mutta itse en pidä ajotuntumasta enkä sen takia itse tuollaista hankkinut. Tämä ajotuntuma on on kuitenkin mielipideasia, mikä ei kelvannut minulle voi hyvin kelvata muille.

Ja 2005 eteenpäin sen takia, että Toyotoista meni n. 2000 moottorit ja vaihdelaatikot täysin uusiksi ja corollasta 2002 muuten alusta yms. n, välillä 2000-2004 oli toyotissakin näissä uusissa osissa vähän tyyppivikoja eikä laatu ollut ihan toyotan totuttua erinomaista tasoa, mutta n. 2005 mennessä oli nämä uusien osien lastentaudit/tyyppiviat saatu korjattua ja laatu taas toyotalle tyypillinen eli erinomainen.
 
Se on ihan siinä ja tässä, että kannattaako tuollaiseen '08 vuosimallin Avensikseen nyt ottaa mitään älyttömän laajaa kaskoa ylipäätänsä. Äkkiseltään laskettuna en pääse tonniin vuodessa millään laskurilla. Halvimmillaan näyttäisi olevan osakasko+liikenne 350 euron vuosimaksua.

Ei se vakuutus koskaan keskimäärin odotusarvoltaan kannata. Vakuutusyhtiöt ottaa siitä katteensa(jolla niiden pitää voittojensa lisäksi kattaa myös kaikki operatiiviset kulunsa jne), ja lisäksi on vakuutusvero (24%).

Vakuutusten keskimääräinen "palautusprosentti" lienee maksimissaan jossain 60% luokassa.

Ja vanhassa autossa jos esim. auton lunastushinta on viidesosa uuden auton lunastushnnasta, odetettavissa olevat korvaukset palon pienempiä, mutta vanhan auton ikäalennus tekee vain esim. 50% vakuutuksen hintaan niin vanhassa autossa se on vielä paljon vähemmän kannattava kuin uudessa.

Kasko kannattaa odotusarvoltaan ainoastaan, jos 1) Ajaa uudella autolla ja 2) Ajaa paljon tai on todella huono kuski, että saa monta kertaa useammin korvauksia kuin ihmiset keskimäärin (tarvii olla monta kertaa useammin, hiukan useammin ei riitä, koska bonuksilla tasataan tätä jonkin verran).

Kaskon hyöty on lähinnä se, että ei voi tulla tilannetta, että tulee akuutti likviditeettiongelma kun pitää yhtäkkiä vaihtaa autoa kolarin takia. Se, että vaan pistäisi vakuutusmaksun verran rahaa säästöpossuun (tai siis oikeasti esim johonkin sijoitusrahastoihin) on keskimäärin paljon kannattavampaa, vaikka sieltä sitten voikin joutua sitä rahaa ottaman ulos kolarin tullen.
 
Viimeksi muokattu:
@Geven

Avensis jäisi kyllä omien hakulistojen ulkopuolelle, kun mielestäni ei hinta kohtaa vuosimallia ja yleistä vanhahtavuutta. Kuskinpenkissä alkoi ainakin itselläni jalat puutumaan reisituen takia lyhyelläkin matkalla.

Laitoin hakuun bensa, vetokoukku, 2008->, <-185 kkm, 5-8,5 ke. Omaan silmään otti tämän tyyliset autot.

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eba
Vähän peruspektiiviä siihen "pätevyyteen" luotettavuuden/toimivuuden näkökulmasta:

Katsastustilasto, 2014 käyttöön otetut autot:


Hylkäysprosentti Renault Megane 14.2 % (kilometrejä keskimäärin 88000)

Hylkäysprosentti Ford Focus 4.5% (kilometrejä keskimäärin 86000)

Hylkäysprosentti Volkswagen Golf 2.6% (kilometrejä keskimäärin 96000)

Hylkäysprosentti Toyota Avensis 1.8 % (kilometrejä keskimäärin 103000)

Hylkäysprosentti Toyota Auris 1.9 % (kilometrejä keskimäärin 80000)
Tyypillinen uudehkojen autojen hylkäys liittyy alustan niveliin, jotka on ajettu vaihtokuntoon. Hyöty luotettavuuden ja toimivuuden arviointiin tasan 0. Kaikki vagin TSI/DSG pommit pystyy helposti läpäisemään katsastuksen vaikka muuten täyttä paskaa. Ja mitä kysyjän autovalintaan tulee, niin eiköhän se vertailu pitäisi suorittaa niiden vuosien välille, jotka samalla rahalla saa? 2008 alkaa olla jo siinä vuosilla, että katsastajan piikki menee toyotan "pintaruosteesta" läpi, jos huono yksilö sattuu kohdalle. Koneeseenkin on varmasti alkanut tulla enemmän synttärisettiä. 8 k€ 12 vuotta vanhasta perusjapsista on ihan helvetisti.
 
Netistä löytyi artikkeli jossa moitittiin uudemman avensiksen ruostesuojausta. Vanhemmassa 03-08 mallissa pitäisi olla paremmat suojaukset. Uusien autojen ruosteenesto retuperällä | Tuulilasi
Toisaalta ei pohjan ruostepaikkaukset ole ongelmana, kun löytyy tilat missä tehdä nuo tarvittaessa. Tosin ei sitä nyt haluais korjailla 6-8k€ auton pohjaa lähivuosina. Täytyy kysyä liikkeessä onnistuuko pohjan kunnon tarkastaminen.
 
Muutaman tonnin hintaluokka on jo niin vanhaa, että ne menee yksilöpohjalta.
 
Netistä löytyi artikkeli jossa moitittiin uudemman avensiksen ruostesuojausta. Vanhemmassa 03-08 mallissa pitäisi olla paremmat suojaukset. Uusien autojen ruosteenesto retuperällä | Tuulilasi
Toisaalta ei pohjan ruostepaikkaukset ole ongelmana, kun löytyy tilat missä tehdä nuo tarvittaessa. Tosin ei sitä nyt haluais korjailla 6-8k€ auton pohjaa lähivuosina. Täytyy kysyä liikkeessä onnistuuko pohjan kunnon tarkastaminen.
Aika harvalla taitaa olla paikka, välineet ja tietotaito tehdä ruostekorjauksia (jos puhutaan jostain muusta kuin popniitti+kitti+alustamassa viritelmistä). Nivelten vaihto onnistuu paljon helpommin ja ei teetettynäkään ole kovin kallista. Sekä ruostekorjauksia että nivelten vaihtoa tehneenä sanoisin, että koska tahansa valitsen mieluummin nivelten vaihdon kuin ruosteen poistamisen. Ruosteongelmat ovat yks loputon suo.

e: Eikun sä olitkin se kysyjä. Hyvä jos löytyy pelit ja vehkeet, en silti suosittele :D
 
Viimeksi muokattu:
Vähän peruspektiiviä siihen "pätevyyteen" luotettavuuden/toimivuuden näkökulmasta:

Katsastustilasto, 2014 käyttöön otetut autot:


Hylkäysprosentti Renault Megane 14.2 % (kilometrejä keskimäärin 88000)

Hylkäysprosentti Ford Focus 4.5% (kilometrejä keskimäärin 86000)

Hylkäysprosentti Volkswagen Golf 2.6% (kilometrejä keskimäärin 96000)

Hylkäysprosentti Toyota Avensis 1.8 % (kilometrejä keskimäärin 103000)

Hylkäysprosentti Toyota Auris 1.9 % (kilometrejä keskimäärin 80000)
Ja miksi ranskalaiset hylätään, 20€ nivelen takia, katsastustilastot ei kerro luotettavuudesta juuri mitään
 
Käy koeajamassa miltä Corolla/Auris (2005 alkaen) tuntuu ajossa. Luotettavuus ja kustannukset kohdallaan, mutta itse en pidä ajotuntumasta enkä sen takia itse tuollaista hankkinut. Tämä ajotuntuma on on kuitenkin mielipideasia, mikä ei kelvannut minulle voi hyvin kelvata muille.

Ja 2005 eteenpäin sen takia, että Toyotoista meni n. 2000 moottorit ja vaihdelaatikot täysin uusiksi ja corollasta 2002 muuten alusta yms. n, välillä 2000-2004 oli toyotissakin näissä uusissa osissa vähän tyyppivikoja eikä laatu ollut ihan toyotan totuttua erinomaista tasoa, mutta n. 2005 mennessä oli nämä uusien osien lastentaudit/tyyppiviat saatu korjattua ja laatu taas toyotalle tyypillinen eli erinomainen.

Kannattaa unohtaa noi vanhemmat kuin 2008 corolla, 2008 ja siitä eteen päin ihan eri auto
 
Pitäisi ostaa perheemme ensiauto. Käyttö olisi lähinnä mökille ajamista ja vanhemmilla vierailua. Matkat eivät ole kovin pitkiä alle 200km. Autossa tulee olla myös vetokoukku.
Olen katsellut Avensista, Corollaa ja uudempia Meganeita (2013-20016). Budjetti olisi noin 8k€.Vanhemmat Toyotat on vielä arvossaan tuosta 08 Avensiksesta pyydetään vielä melkein 8k€ Toyota Avensis 1.6 VVT-i M5 Sol Teechnical (ilmastoitu lohkis) NYT JOPA ILMAN KÄSIRAHAA Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto Mietityttää että kuinkakohan pahasti tuon ikäiset Avensikset ovat ruostuneet. Olisiko teillä heittää jotain muuta vaihtoehtoa tuohon 8k€ budjettiin vai pitäisikö mennä Avensiksella? Tarkoituksena olisi löytää hyvä käyttöauto, jolla on edulliset käyttökustannukset.
-07 vuotisen 2.0 avensiksen omistaneena en tuollaista summaa kyllä tuosta korimallista enää maksaisi vaikka olisikin vähän ajettu. Hyvä peli oli ainakin omani (180-260tkm). Alustassa alkoi jo takana olevan reilusti pintaruostetta. Oli kyllä hyvä käyttis kaikinpuolin.
 
-07 vuotisen 2.0 avensiksen omistaneena en tuollaista summaa kyllä tuosta korimallista enää maksaisi vaikka olisikin vähän ajettu. Hyvä peli oli ainakin omani (180-260tkm). Alustassa alkoi jo takana olevan reilusti pintaruostetta. Oli kyllä hyvä käyttis kaikinpuolin.
Paljonko itse maksaisit/tarjoaisit tuosta autosta? Duunikaverilla on 06 Avensis 284tkm, niin meni takatukivarret vaihtoon. Tuo taitaa olla jokaisessa mk2 edessä, mutta saahan ne vaihdettua.
 
Ja miksi ranskalaiset hylätään, 20€ nivelen takia, katsastustilastot ei kerro luotettavuudesta juuri mitään
Tossahan se vika onkin. 20e nivelet. Ei tolla rahalla saa kestäviä niveliä. Nimimerkillä kokemusta on noista mikämikä VIKA-nivelistä. Tietysti jokaisen oma asia vaihtaako 20 euron nivelet 2 kertaa vuodessa vai 80 euron nivelet kerran viidessä vuodessa.
 
Tossahan se vika onkin. 20e nivelet. Ei tolla rahalla saa kestäviä niveliä. Nimimerkillä kokemusta on noista mikämikä VIKA-nivelistä. Tietysti jokaisen oma asia vaihtaako 20 euron nivelet 2 kertaa vuodessa vai 80 euron nivelet kerran viidessä vuodessa.
Eihän nuo alkuperäiset osatkaan ranskiksissa mitään erityisen kestäviä ole, kun alusta tarkoituksella tehty pehmeäksi ja mukavaksi. Kyllä nuo parin kympinkin nivelet sentään yleensä parin katsastuksen yli kestää, riippuu toki paljonko ajaa.
 
Eihän nuo alkuperäiset osatkaan ranskiksissa mitään erityisen kestäviä ole, kun alusta tarkoituksella tehty pehmeäksi ja mukavaksi. Kyllä nuo parin kympinkin nivelet sentään yleensä parin katsastuksen yli kestää, riippuu toki paljonko ajaa.
Mulla ei ainakaan yhdessäkään omassa autossa ole kestänyt, toki ajan volkkarilla.
 
Paljon puhetta että halvat osat, mutta kukaan ei laske työlle hintaa, oli se sitten omaa tai pajalla teetätetyä, saatikka hintaa sille vaivalle kun sitä pitää kiikuttaa vähän väliä pajalle pakon sanelemana, jotta saa leiman? Itselle jokainen ylimääräinen pajakäynti on ärsyttävä, oli se sitten kuinka "halpaa" tahansa.
 
Paljon puhetta että halvat osat, mutta kukaan ei laske työlle hintaa, oli se sitten omaa tai pajalla teetätetyä, saatikka hintaa sille vaivalle kun sitä pitää kiikuttaa vähän väliä pajalle pakon sanelemana, jotta saa leiman? Itselle jokainen ylimääräinen pajakäynti on ärsyttävä, oli se sitten kuinka "halpaa" tahansa.
Kyllähän se auto nyt kerran vuoteen pitää huoltaa, teki sen sitten itse tai joku muu. Huolto-ohjelmassa on jotain mennyt päin persettä, jos sen ulkopuolellakin joutuu tekemään alustan osille lisähuoltoa, joiden kunto on kuitenkin helpohkosti tarkastettavissa.
 
Paljonko itse maksaisit/tarjoaisit tuosta autosta? Duunikaverilla on 06 Avensis 284tkm, niin meni takatukivarret vaihtoon. Tuo taitaa olla jokaisessa mk2 edessä, mutta saahan ne vaihdettua.
Nuo pienet kilsathan tuota hintaa tuossa nostavat. Itse katsoisin 2.0 koneella olevia kun taitaa tuo olla aika nuhainen (ei se 2.0 mikään raketti ole mutta ihan ok). Hinnasta en osaa sanoa mutta kovin hintavalta omaan silmään vaikuttaa. Toki varmasti huoleton peli.
 
Nuo pienet kilsathan tuota hintaa tuossa nostavat. Itse katsoisin 2.0 koneella olevia kun taitaa tuo olla aika nuhainen (ei se 2.0 mikään raketti ole mutta ihan ok). Hinnasta en osaa sanoa mutta kovin hintavalta omaan silmään vaikuttaa. Toki varmasti huoleton peli.
Faijalla on ollut aikanaan 1.6 Avensis niin kyllä se riitti normaaliin ajoon.
 
Mieluummin puolen tunnin koiranluut saati DSG mekatroniikka ja TSI jakopäät. Pystyy vuosikymmen vaihdattaan Motonetin korjaamolla vaikka joka vuosi yhden VAG "perusongelman" hinnalla.
 
Paljon puhetta että halvat osat, mutta kukaan ei laske työlle hintaa, oli se sitten omaa tai pajalla teetätetyä, saatikka hintaa sille vaivalle kun sitä pitää kiikuttaa vähän väliä pajalle pakon sanelemana, jotta saa leiman? Itselle jokainen ylimääräinen pajakäynti on ärsyttävä, oli se sitten kuinka "halpaa" tahansa.
Yksi alapallo 30min vaihdettuna, ei se nyt hirmu kallista tai aikaa vievää ole...
 
Tuli ajettua Avensis 08 1.6 koneella, niin vaikutti hyvältä peliltä. Autolla oli ajettu 140tkm ja pyynti oli sen 7,8k€ eikä hinnasta saannu tingattua joten auto jäi liikkeeseen. Tuli netissä vastaan tämmöinen Avensis jolla on ajettu vain 40tkm, niin onko tuossa järkeä maksaa 10tkm 12 vuotta vanhasta lähes ajamattomasta autosta? :hmm:
 
Pitäisi katella vähitellen uutta autoa ja spekseissä on joku alle 20 000 euron luokassa oleva alle 150tkm ajettu, mahdollisimman hyvin varusteltu, katseenkestävä, kohtuullisen tilava (mielellään farkku), automaattivaihteinen "laatukiesi", tyyliin:

Volvo V70 vm2012 tai uudempi
Volvo S80 vm2012 tai uudempi
BMW 520 vm2012 tai uudempi
Joku muu, mikä?

Volvoa puoltaisi monikin seikka verrattain edullisista ja hyvin saatavilla olevista varaosista ja huolloista lähtien. Laadukkaan maineessakin ovat. Myös Bemareissa viehättää jokin, mutta en kyllä yhtään tiedä että mikä, varmaan joku sisäinen amis. :D Mersuista ei ole liiemmin kokemuksia, niissä pitäisi vissiin mennä suoraan E-sarjaan, että mahtuu koko perhe tavaroiden kanssa kyytiin? Japanilaiset eivät oikein vakuuta kestävyydellään, vaikka niistä ei sinäänsä pahaa sanaa olekaan sanottavana ja sellaisella ajelen tälläkin hetkellä (Honda CRV). Eikä kannata pahoittaa mieltä, mutta kaikki ranskikset ovat ehdoton no-no, eikä siitä voi joustaa.

VAG-kulkineista saa lukea koko ajan niin paljon kauhutarinoita, että en tiedä kiinnostavatko nekään edes uudempina versioina. Tosin jotain vuosimallin 2016 Passatteja näyttää saavan järkikilometreillä mielestäni jopa yllättävän huokeasti (noin 15000-17000€), jos tyytyy vähän vaatimattomampaan moottoriin. Pitäisi käydä varmaan itse kokeilemassa kuinka ahdistavalta joku 120hp diesel-Passat tuntuu, vai onko kyse vain ennakkoluulosta. Vai jätänkö kaikki VAGit suosiolla väliin?

Neliveto olisi plussaa, mutta niiden valikoima on olematon ja hyöty normikäytössä samaten. Käytettävyyden nimissä haluaisin farmarin, mutta tuolla listan välissä on myös S80, eli ei se farkku ehkä ihan pakollinen ole. Uudemman korin CRV voisi myös kiinnostaa, mutta niissä hinta pompsahtaa ja kun tarvekin sellaiselle on vähän siinä ja siinä, niin eivät ole listan kärjessä. Katumaasturin korkeus ja tilat ovat hieno juttu, mutta siinäpä se sitten onkin.

Sähköpenkit muistilla olisivat plussaa, kun vaimo tykkää säätää selkänojan eri asentoon.

En ole koskaan dieseliä omistanut, mutta niissä olisi parempi valikoima. En ole dieselin nykypäivän teknistä toteutusta vastaan, mutta vähän silti arveluttaa ostaa sellaista tässä maailmantilanteessa, jossa vähän väliä uhkaillaan että ne kielletään kokonaan. Sen verran laskurilla tarkistelin, että meidän talouden kilometreillä diesel näyttää tulevan vuositasolla edullisemmaksi, mutta ero on sen verran niin pieni, että kustannussäästöjen vuoksi sitä ei kannata valita. Lisäksi juuri viime viikolla luin artikkelin, jossa todettiin että dieselien arvo putoaa nopeammin kuin vastaavan bensakulkineen. Joku bensa/kaasu-hybridi voisi olla ok, mutta niissä on tosi vähän valikoimaa tässä hintaluokassa.

Olen käsittänyt, että dieseleissä Webasto on talvisin suunnilleen pakollinen lisävaruste, jos ei halua palella ensimmäistä 20 minuuttia liikkeelle lähdön jälkeen, pitääkö tämä paikkaansa?

Varsinkin Volvoissa näyttää olevan aika paljon ruotsituonteja, eikä siinä mitään, kun siellä on niissä parempi valikoima ja yleensä ovat aika hyvin varusteltujakin, mutta olisiko tuon kanavan hyödyntämiseen jotain vinkkejä niin että saisi oman auton menemään vaihdossa? Kamuxilla ainakin on jotain tällaista mahdollisuutta väläytelty sivuilla, mutta en tiedä hyväksyvätkö sellaista tilannetta, jossa itse on etsinyt jonkin sopivan vaihdokin ruotsista?

Siinäpä sitä tajunnanvirtaa, kommentteja/suosituksia?

Edit.
Tässä olisi yksi ihan mielenkiintoinen V70, mutta...
- Ei ole ilmoituksen mukaan kuin yhdet renkaat, eli sieltä tulee tonni lisää hintaa
- Ei ole Webastoa, eikä edes lohkolämppäriä, eli taas menee useampi satanen lisää
- Valkoiset istuimet ovat komeat, mutta likaiset alta aikayksikön

Ja tässä S80, jossa...
- Hinta tökkii, sillä tämä oli vielä aamupäivällä tonnin edullisempi
- Sedan on sedan, ei tuosta luukusta saa sisään kuin yhden ruumiin kerrallaan. :D

Sitten olisi tällainen vm2016 Passatti ja tässä toinen hieman paremmin varusteltu versio jossakin Lapissa
- Jotenkin askeettisen oloinen kulkine sisältä
- DSG-vaihteisto ei taida olla kovin hyvässä maineessa
- 120hp
- Tuota Lapissa olevaa versiota eivät lupaa ainakaan sivujen mukaan toimittaa mihinkään, joten se saa ainakin jäädä

Edit2.
Katselin testimielessä Volvoja bytbil.comista, ja onhan tuolla ruotsissa valikoimaa vaikka millä mitalla. Ihan eri markkinat siellä kuin täällä.

Edit3.
Tässä on hyvä vertaus kuluista, eli sama auto Kamuxin Suomen sivuilla kaikkine kuluineen ja lähtöpisteessä saman liikkeen Ruotsin sivuilla:


Äkkiseltään näyttää siltä, että ihan fiksulla hinnoittelulla ainakin Kamux liikuttelee noita maiden välillä. Vielä kun saisi itse valita sen auton vapaasti vähän laajemmasta valikoimasta.
 
Viimeksi muokattu:
Ikää on sen verran, että todiste ainakin yhdestä vaihteiston öljynvaihdosta tarttis olla. Volvo 60tkm, BMW 100tkm välein.

Eikä V70 alkupään nelisylinterisellä D4 koneella, D5 AWD tai vanhemmat D3/D4 joista AWD aina vanhemmalla koneella. Ja niistä haldex öljyt vaihdettu myös, samoin x-drive voimansiirto BMW:llä. Näitä on pitänyt huoltaa enemmän kuin huolto-ohjelmassa on mainittu, muuten on vaara saada paketti käteen, joka tikittää pahaenteisesti. BMW mieluummin takaveto ellei voimansiirron huollosta ole varmuutta saatavissa.

Renault Talisman (16<) saattais tulla jo lähelle hintahaarukkaa, 1,6dci ei ole vielä adblue. Mut pääsääntöisesti bensana ellei se ajomäärä ole ainakin kerran viikossa sen +30km kertavedolla, DPF näissä dieseleissä se pahin on pätkäajolla, uudemmissa sitten adbluet kun ikääntyvät.
 
Äkkiseltään näyttää siltä, että ihan fiksulla hinnoittelulla ainakin Kamux liikuttelee noita maiden välillä. Vielä kun saisi itse valita sen auton vapaasti vähän laajemmasta valikoimasta.
Kamuxin kanssa onnistuu myös se, että itse kattelet sopivan yksilön muualta ja kamuxin kanssa teet siitä kaupat. Syksyllä ei löytynyt valmiista valikoimasta mieluista niin katselin pari vaihtoehtoa ja paremmasta yksilöstä tehtiin kaupat. Vähän tuo hintaa lisää, mutta ihan kohtuu kuluilla kuitenkin.
 
Mersuista ei ole liiemmin kokemuksia, niissä pitäisi vissiin mennä suoraan E-sarjaan, että mahtuu koko perhe tavaroiden kanssa kyytiin?
Onko perheessä selkä menosuuntaan matkustavia lapsia? Turvaistuimen kun laittaa W212 E-mersun takapenkille niin etupenkillä käy todella ahtaaksi. Kokeiltu juttu enkä olisi millään etukäteen uskonut. Muutenhan se on ihan tilava auto kyllä ja varmasti mahtuu koko perhe kyytiin jos lapset ovat vähän isompia.
 
Ikää on sen verran, että todiste ainakin yhdestä vaihteiston öljynvaihdosta tarttis olla. Volvo 60tkm, BMW 100tkm välein.
Automaattilootan öljynvaihdot kuuluvat normaaliin vaihto-ohjelmaan. Niistä tuskin on erillistä mainintaa huoltokirjassa, jos siellä ei satu olemaan sille erikseen kohtaa ruksittavaksi.

Ei kai nyt kukaan (tai ainakaan lähes kukaan) noin uutta autoa käytä missään jobbarilla, joka jättää osan huolloista tekemättä ja takuu raukeaa jne. :D

Eikä V70 alkupään nelisylinterisellä D4 koneella, D5 AWD tai vanhemmat D3/D4 joista AWD aina vanhemmalla koneella. Ja niistä haldex öljyt vaihdettu myös, samoin x-drive voimansiirto BMW:llä. Näitä on pitänyt huoltaa enemmän kuin huolto-ohjelmassa on mainittu, muuten on vaara saada paketti käteen, joka tikittää pahaenteisesti. BMW mieluummin takaveto ellei voimansiirron huollosta ole varmuutta saatavissa.
Volvoissa AWD olisi kiva, mutta niitä on tarjolla aika vähän.

V70 vm2014 lähtien löytyisi uutta moottoria ja mittaristokin on niissä saanut nykyaikaisen päivityksen. Jos olen oikein käsittänyt, niin tuo lienee jo sama moottori mitä on ollut käytössä myös V90:ssa. Mikä siinä on vikana, vai käsitinkö väärin tuon kommenttisi?

Tässä olisi Ruotsissa yksi vuoden 2014 V70 D4 missä on aika lailla kaikki toivottavat varusteet, poislukien moottorinlämmitin/lohkolämmitin. Sisustan väri voisi olla tummempi, mutta se nyt on sivuseikka.

Renault Talisman (16<) saattais tulla jo lähelle hintahaarukkaa, 1,6dci ei ole vielä adblue. Mut pääsääntöisesti bensana ellei se ajomäärä ole ainakin kerran viikossa sen +30km kertavedolla, DPF näissä dieseleissä se pahin on pätkäajolla, uudemmissa sitten adbluet kun ikääntyvät.
Renault ja muut ranskikset on nähty ja koettu. Ei enää ikinä niitä, kiitos.

Meillä ajot ovat aika laidasta laitaan, mutta pääsääntöisesti painottuvat sinne pätkäajojen puolelle, eli toistuvia alle 10km siirtymiä. Ilmeisesti dieselit eivät ole siinä parhaimmillaan?

Kamuxin kanssa onnistuu myös se, että itse kattelet sopivan yksilön muualta ja kamuxin kanssa teet siitä kaupat. Syksyllä ei löytynyt valmiista valikoimasta mieluista niin katselin pari vaihtoehtoa ja paremmasta yksilöstä tehtiin kaupat. Vähän tuo hintaa lisää, mutta ihan kohtuu kuluilla kuitenkin.
Ok, tämä oli hyvä tieto. Ruotsissa olisi laajempi valikoima Volvojen lisäksi myös uudemman mallin Honda CRV-osastolla, joka saattaisi jossakin määrin sekin kiinnostaa noiden aiemmin mainittujen lisäksi. Enemmän tosin rahalle saa vastinetta Volvolla, mutta CRV:n korkeus ja käytettävyys lisäävät mukavuutta, varsinkin kun välistä pitää kuljetella huonoliikkeisiä vanhuksia.

Pitääpä tutustua laajemmin tuohon optioon.

Onko perheessä selkä menosuuntaan matkustavia lapsia? Turvaistuimen kun laittaa W212 E-mersun takapenkille niin etupenkillä käy todella ahtaaksi. Kokeiltu juttu enkä olisi millään etukäteen uskonut. Muutenhan se on ihan tilava auto kyllä ja varmasti mahtuu koko perhe kyytiin jos lapset ovat vähän isompia.
Ei ole onneksi enää tuon ikäisiä muksuja.

Mikäs tässä on vikana vai eikö vaan osunut hakuun? Sais vielä n. tonnin edestä polttoainetta kamppiksessa.

Ei osunut hakuun. Pitää tutustua. Valkoinen väri on vähän meh, kun siinä näkyy kaikki skeida niin helposti, enkä ole mikään kovin innokas autonpesijä. :D
 
Vaihteiston öljynvaihdot eivät todellakaan kuulu kummankaan merkin huolto-ohjelmaan, korjaan nyt sua jyrkästi ettei myöhemmille lukijoille vuosienkaan päästä jää virheellisiä käsityksiä. Mulla oli kuus vuotta Volvoja ja nyt saman verran pian ollu tämä 5er kuin ne S80:t oli yhteensä. Ja kyllä, pidän autojani kuin "kipeetä **ttua."

Volvoissa kuuluu huoltoon vain jos on rekisteröity taksiksi, siviileille ei. Bemarissa ei inahdustakaan ellet tenttaa nyrkki nenän alla huoltoneuvojaa "Mitä taksit on tehny, ne jotka ajaa yli 3v/300tkm?" Eli ihan täysin normaalin auton ostajan oman tiedon/ymmärryksen varassa tajuta, että se "sealed for lifetime" vaihteiston öljyluokituksessa on yks iso punainen huutomerkki. Ja ZF kestää ajaa noin kolme-neljä vuotta/~250.000km kunnes laukeaa alkuperäisöljyillä, taajamassa nopeammin, maantiepainotteisesti kauemmin.

Ensimmäiset kaks vuotta nuo uudet Volvon VEA koneet laukeili, siksi en suosittele. Kollegalla mossahti 1,5v ostosta maaseututaksina eli lähes pelkästään ajoi vielä maantietä. Ja koska ajat pätkää ei nykydiesel muutenkaan ole "sun juttus" kiitos Euro 6.
 
Viimeksi muokattu:
Vaihteiston öljynvaihdot eivät todellakaan kuulu kummankaan merkin huolto-ohjelmaan, korjaan nyt sua jyrkästi ettei myöhemmille lukijoille vuosienkaan päästä jää virheellisiä käsityksiä. Mulla oli kuus vuotta Volvoja ja nyt saman verran pian ollu tämä 5er kuin ne S80:t oli yhteensä.

Volvoissa kuuluu huoltoon vain jos on rekisteröity taksiksi, siviileille ei. Bemarissa ei inahdustakaan ellet tenttaa nyrkki nenän alla huoltoneuvojaa "Mitä taksit on tehny, ne jotka ajaa yli 3v/300tkm?" Eli ihan täysin normaalin auton ostajan oman tiedon/ymmärryksen varassa tajuta, että se sealed for lifetime vaihteiston öljyluokituksessa on yks iso punainen huutomerkki.
Automaattivaihteisia Volvoja minulla on ollut kaksi (2002 2.0 S40 ja 2004 2.0 Classic V40), mutta siitä on jo aikaa. En tiedä muistanko sitten väärin, mutta kyllä noissa minun mielestäni oli molemmissa huoltokirjan yhteydessä mainittu missä vaiheessa vaihteiston öljyt pitää vaihtaa ja näihn myös tehtiin huollossa.
 
Mulla on sitte hieman tuoreempaa ja saman rakenteen kokemusta kun -08 ostin S80 D5 Summumin ja -11 keväällä vaihdoin sen Executiveen. -15 en enää kolmatta "samaa" autoa halunnut ostaa kun välirahakaan ei enää tahtonut sopia.

Ja saat ihan vapaasti varmistaa, suosittelenkin itseasiassa sitä. Käyt liikkeessä taikka soitat huoltotiskille mitä vaihteiston osalta sanotaan S80 II / V70 III ja nykyiset F/G BMW:t, ihan sama kuin MB:llä. "Sealed for lifetime," mutta kahteen jälkimmäiseen löytyy vaihdettavat suodattimetkin, Volvon käyttämään Aisiniin ei, mutta toimii kun vaihdetaan ajallaan ja huuhtelemalla.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä, vaihteistoöljyt eivät kuulu siviilimallien huolto-ohjelmaan. Takseille kyllä.
 
Samaa mieltä, vaihteistoöljyt eivät kuulu siviilimallien huolto-ohjelmaan. Takseille kyllä.

Ei kuulu ei, Faijalla olivat kylläkin Toyotalla kysyneet erikseen 150tkm kohdalla että vaihdetaanko lootaöljyt toistamiseen kun tuossa LandCruiserissa se pitäisi 70tkm välein tehdä ja kyllähän ne vaihdettiin, toki tuossa on muutenkin paljon enemmän huoltokohteita, peräöljyjä, jakolaatikko, rasvanippoja ym.
 
Selvittelin hieman tämän auton taustoja Toyota Avensis 1,6 VVT-i Linea Sol Technical 4ov - Vähän ajettu, 2 renkaat alumiinivantein, ilmastointi,Huoltokirja Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hieman oudot omistajuuskuviot autoliikkeiden välillä:

19.11.2020 – 19.11.2020 Nicholas Ewert Alexander Pitkäranta, , 1.omistaja
19.11.2020 – Rinta-Joupin Autoliike Oy, Vanha Yhdystie 3, 04430 JÄRVENPÄÄ 1.omistaja
03.11.2020 – 19.11.2020 Halpurit Oy, Kalkkikiventie 9 A 5, 04300 TUUSULA Väliomistaja
10.10.2020 – 03.11.2020 (Yksityishenkilö) 1.omistaja
29.02.2008 – 10.10.2020 (Yksityishenkilö) 1.omistaja

Miksi Halpurit Oy ei myynyt tuota autoa itse vaan laittaneet sen Rinta-Joupille eteenpäin? Halpureilla on kyllä hieman halvempia autoja myynnissä kuin tuo pl. tuo mersu Halpurit.com - Nettiauto Onko kassasta loppunut käteinen vai ovatko löytäneet autosta jonkin pahan vian :hmm: Auto on myös siirtynyt pitkäaikaiselta omistajalta jollekkin toiselle yksityishenkilölle ja sieltä lempattu Halpurit Oy:lle. Soitin tuonne Rinta-Joupille, niin sanoivat sen olleen alunperin jostain kuolinpesästä missä on ollut 2 autoa. Tainneet jäädä aika vähälle käytölle kun auto on katsastettu vain kaksi kertaa.

06.11.2020 Määräaikaiskatsastus, hyväksytty
Matkamittarilukema 39765 km (06.11.2020)
29.01.2016 Määräaikaiskatsastus, hyväksytty
Matkamittarilukema 39109 km (29.01.2016)

Jokin sairaus tuossa on pakko olla taustalla, ettei autolla ole ajettu 2010 vuoden jäleen ja tuossa 2016-2020 välillä on tullu taas seisontaa ja vain 650km ajoa. Oudon oloinen keissi, niin uskaltaakohan tuota ostaa.
 
Selvittelin hieman tämän auton taustoja Toyota Avensis 1,6 VVT-i Linea Sol Technical 4ov - Vähän ajettu, 2 renkaat alumiinivantein, ilmastointi,Huoltokirja Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hieman oudot omistajuuskuviot autoliikkeiden välillä:

19.11.2020 – 19.11.2020 Nicholas Ewert Alexander Pitkäranta, , 1.omistaja
19.11.2020 – Rinta-Joupin Autoliike Oy, Vanha Yhdystie 3, 04430 JÄRVENPÄÄ 1.omistaja
03.11.2020 – 19.11.2020 Halpurit Oy, Kalkkikiventie 9 A 5, 04300 TUUSULA Väliomistaja
10.10.2020 – 03.11.2020 (Yksityishenkilö) 1.omistaja
29.02.2008 – 10.10.2020 (Yksityishenkilö) 1.omistaja

Miksi Halpurit Oy ei myynyt tuota autoa itse vaan laittaneet sen Rinta-Joupille eteenpäin? Halpureilla on kyllä hieman halvempia autoja myynnissä kuin tuo pl. tuo mersu Halpurit.com - Nettiauto Onko kassasta loppunut käteinen vai ovatko löytäneet autosta jonkin pahan vian :hmm: Auto on myös siirtynyt pitkäaikaiselta omistajalta jollekkin toiselle yksityishenkilölle ja sieltä lempattu Halpurit Oy:lle. Soitin tuonne Rinta-Joupille, niin sanoivat sen olleen alunperin jostain kuolinpesästä missä on ollut 2 autoa. Tainneet jäädä aika vähälle käytölle kun auto on katsastettu vain kaksi kertaa.

06.11.2020 Määräaikaiskatsastus, hyväksytty
Matkamittarilukema 39765 km (06.11.2020)
29.01.2016 Määräaikaiskatsastus, hyväksytty
Matkamittarilukema 39109 km (29.01.2016)

Jokin sairaus tuossa on pakko olla taustalla, ettei autolla ole ajettu 2010 vuoden jäleen ja tuossa 2016-2020 välillä on tullu taas seisontaa ja vain 650km ajoa. Oudon oloinen keissi, niin uskaltaakohan tuota ostaa.

Nopsa googlaus Nicholas Ewert Alexander

On siis tuon halpurit oy:n tj. Löytyy numerokin samalla niin voi soittaa ja kysäistä.

Ja nyt kun linkkiä vilkaisin niin Rintajouppi myy autoa mikä on tuon Nicholasen nimissä :hmm: Ja yksityiseltä jos ostaa (auto ns. myyntitilissä) niin liikkeen virhevastuuta ei ole olemassa.

Onhan erikoinen kuvio kyllä.

 
@Geven

8-11 tonnia on kyllä mielestäni käyttöautoksi suolainen hinta tuon ikäisestä Avensiksesta vaikka se latolöytö olisikin (oli kilometrejä 40k tai 140k). Kyllä se auto tykkää myös ajosta/huollosta ja 600 kilometriä viimeiseen 5 vuoteen on aika vähän, tuskin on huollettukkaan katsastuksien välissä. Myös renkaat on luultavasti 6-12 vuotta vanhat ellei toisin mainita eli sulla olisi 2 settiä huonoja kesärenkaita nastat irti nypittyäsi.

Toki oikein säilöttynä pellit kunnossa, eli jos olet Avensis-harrastaja niin osta pois ja aja kerran kesässä. ;)

Huomasitko muuten aiempaa viestiä, kun en sinua tägännyt? Lisäsin sen nyt siihen.
 
Viimeksi muokattu:
@Geven

8-11 tonnia on kyllä mielestäni käyttöautoksi suolainen hinta tuon ikäisestä Avensiksesta vaikka se latolöytö olisikin (oli kilometrejä 40k tai 140k). Kyllä se auto tykkää myös ajosta/huollosta ja 600 kilometriä viimeiseen 5 vuoteen on aika vähän, tuskin on huollettukkaan katsastuksien välissä.

Toki oikein säilöttynä pellit kunnossa, eli jos olet Avensis-harrastaja niin osta pois ja aja kerran kesässä. ;)

Huomasitko muuten aiempaa viestiä, kun en sinua tägännyt? Lisäsin sen nyt siihen.
Kiitos vastauksesta. Vilkaisin tuota sinun vanhempaa viestiä, niin nuo korean mallit ei oikein innosta hirveästi. Sukulaisella oli uusi i30 aikanaan ja sen takuuta käytettiin kyllä ahkerasti. Tuntui että kone oli siinä juuri lahoamassa kun se vietiin vaihtoon.
Tuossa Avensiksessa pitäisi olla 30k huolto tehtynä. Ei tuo 10k€ ole niin hirveä raha kun olen kuunnellut kavereitten ostokisa 20-30k€ 2014-2016 Toyota malleista. Käteisellä kumminkin tuo osto menee, niin ei tarvitse mitään lainoja. Mikäli tuo auto pelittää niin ei sitä ole kiire hukata noilla kilometreillä ainakaan 6-8 vuoteen.
 
Tässä olisi Ruotsissa yksi vuoden 2014 V70 D4 missä on aika lailla kaikki toivottavat varusteet, poislukien moottorinlämmitin/lohkolämmitin. Sisustan väri voisi olla tummempi, mutta se nyt on sivuseikka.
Tossa saattaa olla Webasto vaikka sitä ei erikseen mainita. Varmaksi sitä ei tiedä, mutta luulen että "svensksåld" autossa on se ollut vakiovarusteena ainakin vielä tuohon aikaan. Vaihtoautojobbareilla saattaa varustelistasta jäädä jotain pois.

Automaattivaihteisia Volvoja minulla on ollut kaksi (2002 2.0 S40 ja 2004 2.0 Classic V40), mutta siitä on jo aikaa. En tiedä muistanko sitten väärin, mutta kyllä noissa minun mielestäni oli molemmissa huoltokirjan yhteydessä mainittu missä vaiheessa vaihteiston öljyt pitää vaihtaa ja näihn myös tehtiin huollossa.

Volvolla ei ole kuulunut huolto-ohjelmaan ainakaan enää v70/s80/s60 jälkeen eli 1999-.
 
Kiitos vastauksesta. Vilkaisin tuota sinun vanhempaa viestiä, niin nuo korean mallit ei oikein innosta hirveästi. Sukulaisella oli uusi i30 aikanaan ja sen takuuta käytettiin kyllä ahkerasti. Tuntui että kone oli siinä juuri lahoamassa kun se vietiin vaihtoon.
Tuossa Avensiksessa pitäisi olla 30k huolto tehtynä. Ei tuo 10k€ ole niin hirveä raha kun olen kuunnellut kavereitten ostokisa 20-30k€ 2014-2016 Toyota malleista. Käteisellä kumminkin tuo osto menee, niin ei tarvitse mitään lainoja. Mikäli tuo auto pelittää niin ei sitä ole kiire hukata noilla kilometreillä ainakaan 6-8 vuoteen.
Mazda 6 olisi vähän saman tapainen vaihtoehto kuin Avensis
En tiedä sen kummemmin miten hyviä ovat, mutta luotettavan auton maineessa ovat kuitenkin olleet ja tämä uudempikoppainen kutonen ei taida olla enää mikään ruosteongelma, toisin kuin edeltävä malli.

Tässä esim. ärhäkämmällä koneella ja hyvillä varusteilla
 
Mazda 6 olisi vähän saman tapainen vaihtoehto kuin Avensis
En tiedä sen kummemmin miten hyviä ovat, mutta luotettavan auton maineessa ovat kuitenkin olleet ja tämä uudempikoppainen kutonen ei taida olla enää mikään ruosteongelma, toisin kuin edeltävä malli.

Tässä esim. ärhäkämmällä koneella ja hyvillä varusteilla

Täytyy tutkia tuota Mazda 6 08-> versiota enemmä. Vaikuttaa mielenkiintoiselta:thumbsup:
 
Tässä esim. ärhäkämmällä koneella ja hyvillä varusteilla

Tämä on sitten mällipeli.
Vaurioituneena poisto 13.2.2016 - 10.1.2017 , Vaihdettujen osien kokonaisprosentti 7%, 4xjouset,4xheilahduksenvaimennin,oikea etu-jatakalokasuoja,kattopelti,oikea takaovi,tuulilasi ja mit 7%
 
Neliveto Impreza

Ford Focus

Ford Mondeo
 
Mikäs tässä on vikana vai eikö vaan osunut hakuun? Sais vielä n. tonnin edestä polttoainetta kamppiksessa.

Tämä V70 olisi ollut varmaan muuten aika passeli, mutta se on kuulemma varattu jo jollekin.

Tuli tässä ihan puskista mieleen, että mahdollisesti myös V60 voisi olla ok, vaikka vähän pienempi tiloiltaan onkin kuin V70. Kai tuolla neljän hengen perhe kuitenkin liikkuu ihan kivasti parin laukunkin kanssa, vai kuinka? Ja vastaavasti se lienee myös aika lailla ketterämpi kuin V70. Onko vm. 2014-2016 V60:n kohdalla jotain selvästi vältettäviä moottorivaihtoehtoja? Ja siis edelleen toki automaattivaihteistolla.

Tässä olisi mm. tällainen 2015 V60 D4 (R-design -tuunauksilla):


Mitähän vikaa tuossa on, kun vaikuttaa minun silmissä jopa edulliselta? Ei puutu oikeastaan kuin peräkoukku ja kuljettajan sähköistuin. Koukun voi asentaa jälkikäteen muutamalla satasella, mutta istuimen kanssa pitäisi tehdä kompromissi. Myös adaptiivinen vakkari olisi kiva, mutta pärjää sitä tavallisellakin.

Btw. Saako näissä kytkettyä tuota ärsyttävää start-stoppia halutessaan pois päältä?
 
Startstoppi taitaa noissa malleissa olla erillisellä napilla pois kytkettävissä, mutta se pitää tehdä joka kerta ajoon lähtiessä. Itellä nyt autossa enimmäisen kerran S/S eikä tuo ole kyllä loppujen lopuksi häirinnyt.

V60:ssä on kyllä isohko riski jo siihen, että tulee nelihenkiselle perheelle ahdasta matkustajille että varsinkin matkatavaroille. V70:nkään kabiinissa ei takajalkatilat ole kovin kummoiset auton mittoihin nähden, mutta kuitenkin isommat kuin 60:ssä ja etenkin tavaratilan koossa huomattavat erot. Mutta tietysti kannattaa käydä tutkimassa jotain mitä tahansa kohdalle osuvaa kuuskymppistä, että pärjäisikö sellaisella.
 
Ei saa yhtä kätevästi kun vaikka volkkarissa. Joku voi korjata jos on muuttunut. Mutta napista sen saa pois ja itellä siitä tuli 2v omistusaikana ihan automaatio jota en edes huomannut myöhemmin, painoin vaan napista pois.

V60:ssä mielestäni oli vähän erilainen ajoasento kun 70:ssä, kannattaa kokeilla. Takakontti aika hankalan mallinen, sekin kannattaa testata.

Mukava ajaa jos saa sopivan ajosennon, mutta rengasmelua hieman enempi kun V70:ssä. R-design on pakollinen varustus että saa noi loistavat penkit ja näyttää ulkoota paljon paremmalle.

Faceliftin moottoreista dieselit 2.0-2.4 on ok, AWD malleissa on aina 2.4 kone. Aski on sitten joissain 6-lovinen ja joissain 8-lovinen, en muista miten ne vaihteli. Bensoista melkeen otettava T5 (askin takia) mutta ihan tuoreimmat bensat taitaa myös olla momentinmuuntimella sen fordin powershiftin sijaan.
Facelifteissä on AWD:ssa 6-lovinen Aisin ja etuvetoisessa uudempi 8.
 
Tämä V70 olisi ollut varmaan muuten aika passeli, mutta se on kuulemma varattu jo jollekin.

Tuli tässä ihan puskista mieleen, että mahdollisesti myös V60 voisi olla ok, vaikka vähän pienempi tiloiltaan onkin kuin V70. Kai tuolla neljän hengen perhe kuitenkin liikkuu ihan kivasti parin laukunkin kanssa, vai kuinka? Ja vastaavasti se lienee myös aika lailla ketterämpi kuin V70. Onko vm. 2014-2016 V60:n kohdalla jotain selvästi vältettäviä moottorivaihtoehtoja? Ja siis edelleen toki automaattivaihteistolla.

Tässä olisi mm. tällainen 2015 V60 D4 (R-design -tuunauksilla):


Mitähän vikaa tuossa on, kun vaikuttaa minun silmissä jopa edulliselta? Ei puutu oikeastaan kuin peräkoukku ja kuljettajan sähköistuin. Koukun voi asentaa jälkikäteen muutamalla satasella, mutta istuimen kanssa pitäisi tehdä kompromissi. Myös adaptiivinen vakkari olisi kiva, mutta pärjää sitä tavallisellakin.

Btw. Saako näissä kytkettyä tuota ärsyttävää start-stoppia halutessaan pois päältä?

Rekkari peitetty, muissa liikkeen rojuissa näkyy. Jotain hämärää taustalla kuten mällätty? Peruutustutkat niin kannattaa tarkistaa onko se muutaman satananen vai muutaman tonni, voi olla vähän hankala asentaa kuten kaverin bemariin, muistaakseni noin 2500€ kun joutuu purkamaan vähän sitä sun tätä.

Chatti näkyy olevan auki firman sivuilla, niin kysäise rekkari ja vin, niin sen kautta eteenpäin.

Start-stop häviää itsestään kun akku alkaa hiipumaan. Muuten en sitten tuosta tiedä.
 
Ei tuo jobbarin R-Design mikään superhalpa kyllä ole kun merkkiliikkeestä saa perus Momentumin 17900 vähemmillä kilsoilla.
 
Rekkari peitetty, muissa liikkeen rojuissa näkyy. Jotain hämärää taustalla kuten mällätty?
Ei niitä peitetty ole, vaan siinä ei ole kilpiä paikallaan. Veikkaan että se on ruotsista uitettu, eli ei varmaan ole ollut kuvaushetkellä vielä suomalaisia kilpiä. Mm. juuri Ruotsista tuodaan Volvoja ihan hillittömästi koko ajan ja tällä firmalla näyttää olevan sellainen palvelu itselläänkin.

Tuontiauto ei sinäänsä ole huono asia, kunhan paperit ja taustat ovat kunnossa.

Ei tuo jobbarin R-Design mikään superhalpa kyllä ole kun merkkiliikkeestä saa perus Momentumin 17900 vähemmillä kilsoilla.
Mjooh, mielestäni kuitenkin varusteisiin nähden kohtuuhintainen. Vähän vähemmän ajettuja saa huonommilla varusteilla samaan hintaan. Tuo sinun linkkaamasi on vuotta vanhempi ja huonommin varusteltu, mutta vastaavasti 20tkm vähemmän mittarissa. Aika linjassaan siis.

Ei ole V60:sta kokemuksia kuin pari kertaa kyydissä istuneena. Pitänee käydä testaamassa jotain sellaista, vaikka sitten tuota punaista.

Ei tuo Vaihtokaara ilmeisesti mikään ihan pieni "jobbari" ole, kun liikkeitä on useampia eri paikkakunnilla, autoja yli 300 ja tarjoavat erilaisia lisätakuitakin myymilleen autoille.
 
Mjooh, mielestäni kuitenkin varusteisiin nähden kohtuuhintainen. Vähän vähemmän ajettuja saa huonommilla varusteilla samaan hintaan. Tuo sinun linkkaamasi on vuotta vanhempi ja huonommin varusteltu, mutta vastaavasti 20tkm vähemmän mittarissa. Aika linjassaan siis.

Ei ole V60:sta kokemuksia kuin pari kertaa kyydissä istuneena. Pitänee käydä testaamassa jotain sellaista, vaikka sitten tuota punaista.

Ei tuo Vaihtokaara ilmeisesti mikään ihan pieni "jobbari" ole, kun liikkeitä on useampia eri paikkakunnilla, autoja yli 300 ja tarjoavat erilaisia lisätakuitakin myymilleen autoille.
Vaihtokaara on mulle ihan tuntematon firma, mutta näköjään on toiminnassa ihan yritystä. Toivottavasti kaupankäyntitapa on jotain muuta kuin joillain isojen vaihtoautoketjujen myyjillä, joiden kanssa tulee jo ekassa puhelinkeskustelussa sellainen olo, että nyt yritetään kusettaa (ja yleensä yritetäänkin). Toivoa antaa se että firma ei toimi pääkaupunkiseudulla.

Tuontivolvot ja aika monet kotimaisetkin = järjestään vaihteistoöljyt vaihtamatta. Tosin jos laatikko toimii ja kunnon huuhteluöljyvaihdon tekee heti niin tuskin mitään sietämätöntä riskiä siinä ottaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 766
Viestejä
4 748 888
Jäsenet
77 382
Uusin jäsen
Tloyo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom